Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Müziği dine sokmak (2 Kullanıcı)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
İmam-ı gazali hazretleri o sözü müzik için söylemedi çalgısız sade insan sesi için söyledi. Yoksa çalgının her türlüsü haramdır.Linkten bakabilirsiniz.





huyela neden anlamak istemiyorsun insan bogazi ile kamis borusu arasinda pek fark yooookk ayni ses dalgalari
ha insan sesi ha kavala ufurulen havanin sesi ...
simdi insan sesiyle soylenen sehevi sarkilari dinlemek helal midir senin gorusune gore yeterki musiki alet olmasin oyle mi ?
biraz mantikli olun

ya bilgisayar kullanmak araba kullanmak tv izlemek bunlarin hukmu ne bazi cihazlar mesela ses cikariyor o sesin hukmu ne oluyoooo
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
İmam-ı gazali hazretleri o sözü müzik için söylemedi çalgısız sade insan sesi için söyledi. Yoksa çalgının her türlüsü haramdır.Linkten bakabilirsiniz.





huyela neden anlamak istemiyorsun insan bogazi ile kamis borusu arasinda pek fark yooookk ayni ses dalgalari
ha insan sesi ha kavala ufurulen havanin sesi ...
simdi insan sesiyle soylenen sehevi sarkilari dinlemek helal midir senin gorusune gore yeterki musiki alet olmasin oyle mi ?
biraz mantikli olun

ya bilgisayar kullanmak araba kullanmak tv izlemek bunlarin hukmu ne bazi cihazlar mesela ses cikariyor o sesin hukmu ne oluyoooo

Bak bu dediğin hiç bir kitapta yazmaz. İnsan sesiyle kaval sesi aynıdır diye. Senet göster. Bu bir...

İkincisi. Biz şehvet içeren insan sesi helal demedik. Senin o dediğin şart insan sesi için geçerlidir. Yani şehvet ve yasak edilen şeyler varsa insan seside haram olur. Ama çalgının her türlüsü haramdır. İstersen çalgı eşliğinde Allah de.

Senin mantığına göre çalgı çalarak kuran-ı kerimde okunur o zaman. Ki bu küfürdür.
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
Bak bu dediğin hiç bir kitapta yazmaz. İnsan sesiyle kaval sesi aynıdır diye. Senet göster. Bu bir...

İkincisi. Biz şehvet içeren insan sesi helal demedik. Senin o dediğin şart insan sesi için geçerlidir. Yani şehvet ve yasak edilen şeyler varsa insan seside haram olur. Ama çalgının her türlüsü haramdır. İstersen çalgı eşliğinde Allah de.

Senin mantığına göre çalgı çalarak kuran-ı kerimde okunur o zaman. Ki bu küfürdür.

huyela fiziki kanunlarina gore oyle yani hakikatte oyledir
sen yazmaz diyorsun
Kurani Kerim calgi ile okunamaz cunku o Allahin sozleridir
Namaz da calgi ile kilinmaz namazda kendi sozlerini de soyleyemezsin
sureler ve tesbihler disinda


Imam Gazali oyle diyor huyela musiki diyor
musik calgi aleti ile olur
keman mesela sadece bir alettir onu ya iyiye ya kotuye kullanirsin sana bagli
haram olan nefsin hevasidir bu hevaya uymaktir
eger calgisiz muzik ( sesler ) bu hevayi buyutuyorsa o zaman onlar da haram olur

huyela oyle diil mi ama ? ses cikaran cihazlar hakkinda yazdiklarini yazsan

( bu bir tartisma degil kardesim lutfen yanlis anlama )
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
selamün aleyküm..

konu çok uzundu tamamını okumadım..eğer yazacaklarım daha önce yazıldı ise kusuruma bakmayın..

1, "def" yani yaklaşıl 30cm çapındaki kasnağa gerilmiş deri.. bir ensturman değil midir..

2, osmanlımızın mehter takımı, hakkında ne hüküm verirsiniz.. mehter marşları ve mehter ensturmanları olarak.. davul var zurna var.. zil var..
 

smmmtuba

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
1,639
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Kaynağını bulduk hemen naklediverelim dedik, müdahil olmamız bundandır.

Düğün ve benzeri yerlerde davul, def çalmak haram değildir. Hacılar ve askerlerin davul, bando çalması caizdir. Ahlakı bozuk gençlerin davul çalması da haramdır. (K. Saadet s.326)
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
selamün aleyküm..

konu çok uzundu tamamını okumadım..eğer yazacaklarım daha önce yazıldı ise kusuruma bakmayın..

1, "def" yani yaklaşıl 30cm çapındaki kasnağa gerilmiş deri.. bir ensturman değil midir..

2, osmanlımızın mehter takımı, hakkında ne hüküm verirsiniz.. mehter marşları ve mehter ensturmanları olarak.. davul var zurna var.. zil var..

Abi sağolsun arkadaşımız yazdı.

Ama bu forumun altıncı cevabında bu detaylı olarak açıklanmıştı oradan okunursa inşaallahü teala daha iyi anlaşılır.

Düğünde ve savaşta def davul çalmay izin verilmesi çalgı ile ilahi söyleneceği anlamına gelmez.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
huyela fiziki kanunlarina gore oyle yani hakikatte oyledir
sen yazmaz diyorsun
Kurani Kerim calgi ile okunamaz cunku o Allahin sozleridir
Namaz da calgi ile kilinmaz namazda kendi sozlerini de soyleyemezsin
sureler ve tesbihler disinda


Imam Gazali oyle diyor huyela musiki diyor
musik calgi aleti ile olur
keman mesela sadece bir alettir onu ya iyiye ya kotuye kullanirsin sana bagli
haram olan nefsin hevasidir bu hevaya uymaktir
eger calgisiz muzik ( sesler ) bu hevayi buyutuyorsa o zaman onlar da haram olur

huyela oyle diil mi ama ? ses cikaran cihazlar hakkinda yazdiklarini yazsan

( bu bir tartisma degil kardesim lutfen yanlis anlama )

Estağfirullah abi. verdiğim linki yada en azından bu foruma yazdığım cevabları okursan hepsinin cevabı verildi. Lütfen oradan okuyunuz. Yanlış tercemeden kaynaklanıyor.

Simanın caiz olduğu ve caiz olmadığı yerler vardır. Bazıları, kitaplardaki sima kelimesini çalgı olarak tercüme ettikleri için mubah çalgılar da var zannedilmektedir. Aşağıdaki yazıların tamamı İslam âlimlerinin kitaplarından alınmıştır. Nereden alındığı da sonunda yazılıdır. Kendimize ait tek cümle yoktur.

Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı aleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Üşenmeden aşağıdaki linki okumanızı tavsiye ederim.

İstifade edersiniz inşaallahü teala.

Musikinin dindeki yeri .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
Estağfirullah abi. verdiğim linki yada en azından bu foruma yazdığım cevabları okursan hepsinin cevabı verildi. Lütfen oradan okuyunuz. Yanlış tercemeden kaynaklanıyor.

Simanın caiz olduğu ve caiz olmadığı yerler vardır. Bazıları, kitaplardaki sima kelimesini çalgı olarak tercüme ettikleri için mubah çalgılar da var zannedilmektedir. Aşağıdaki yazıların tamamı İslam âlimlerinin kitaplarından alınmıştır. Nereden alındığı da sonunda yazılıdır. Kendimize ait tek cümle yoktur.

Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı aleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Üşenmeden aşağıdaki linki okumanızı tavsiye ederim.

İstifade edersiniz inşaallahü teala.


huyela simdi oyle ciddi meseleler varki ...
ittikadi meseleler musik meselesinden once gelen...
Muslumanlari tamamen yeryuzunden silmek derdinde olanlar var
Buyuk Orta dogu -arzi mevud projelerinin esbaskanlari var bazilarin bunun farkina varmalari lazim bunun ne alama geldigini dini acidan anlamali


ilahilere arabcada gina denmez gina dunyevi sarkilardir
teganni de denir ki bunlar nefsi tetikliyorsa haramdir cunku gunaha tesvik ediyor

ama oyle ilahiler varki insanin ruhunu costuruyor , insani aglatiyor tevbe ettiriyor bunlara sen cikipta nasil gunahtir dersin ?
ilim ilim bilmektir ilim kendin bilmektir
sen elif dersin hoca manasi ne demektir

neyin hikayesini anlamak icin sesini duymak lazim
sesi hasrettir onun
`dinle neyden hikayesini bak ne diyor hep ayriliktan sikayet etmede`

kisaca musiki alet olsun baska alet olsun cihaz olsun iyinin elinde iyiye kotunun elinde de kotuye kullanir
beden de bir alettir kimiler bu bedenle iyi ameller kimiler de kotu ameller yapar
ney kamistan bogaz deriden ..
dervisin fikri neyse zikri de odur
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
huyela simdi oyle ciddi meseleler varki ...
ittikadi meseleler musik meselesinden once gelen...
Muslumanlari tamamen yeryuzunden silmek derdinde olanlar var
Buyuk Orta dogu -arzi mevud projelerinin esbaskanlari var bazilarin bunun farkina varmalari lazim bunun ne alama geldigini dini acidan anlamali


ilahilere arabcada gina denmez gina dunyevi sarkilardir
teganni de denir ki bunlar nefsi tetikliyorsa haramdir cunku gunaha tesvik ediyor

ama oyle ilahiler varki insanin ruhunu costuruyor , insani aglatiyor tevbe ettiriyor bunlara sen cikipta nasil gunahtir dersin ?
ilim ilim bilmektir ilim kendin bilmektir
sen elif dersin hoca manasi ne demektir

neyin hikayesini anlamak icin sesini duymak lazim
sesi hasrettir onun
`dinle neyden hikayesini bak ne diyor hep ayriliktan sikayet etmede`

kisaca musiki alet olsun baska alet olsun cihaz olsun iyinin elinde iyiye kotunun elinde de kotuye kullanir
beden de bir alettir kimiler bu bedenle iyi ameller kimiler de kotu ameller yapar
ney kamistan bogaz deriden ..
dervisin fikri neyse zikri de odur

Forumdaki diğer sayfalarıda okumanızı rica ederim. Bunların hepsinin cevabları tek tek verildi . Okumadan yazmayın lütfen. Birde aşağıdaki linke bakmanızı rica ederim. Oradaki ney mürşidi kamildir. Benzetme yapılmış.

http://forum.islamiyet.gen.tr/dini-sohbet/65382-mevlana-ney-ve-dumbelek-calmadi.html
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87

vestanbul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
her şeyde olduğu gibi burada da ölçü söz konusudur. İnsana Allah'ı , Resulunü aleyhissalatu vesselam hatırlatan müzikten anca hayır gelir.

Ama işi cıvıtıp da raks edilecek veya yırtınacak bir müzik haline getirmek, ölçüyü aşmaktır.

Allah hepimizi affetsin...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
benzetme yapilmis diyorsunda o sesi bilmeyen duymayan nasil benzetmeyi anlar ? hem harama benzetme yapilir mi ???? :a35:

Ben demiyorum onu ehli sünnet alimleri söylüyor. Biz kendi görüşümüzü yorumumuzu attık ehli sünnet alimlerine tabi olduk. Çünkü kuran-ı kerimde bilenlerden sorunuz buyuruluyor. Siz ise ehli sünnet alimlerini bırakıp kendi mantığınıza göre haraket ediyorsunuz.

Hakiki bir islam alimi şarabın kimyasını bir ayyaşdan çok daha iyi bilir. Kimya ilmi olmayan alim olamaz. Şarabı bilmesi için şarab içmesi şart değildir. Bir maddenin alkole dönüşüp dönüşmediğini kimya ilmiyle anlar. İçerek değil. Dolayısıyla mevlana celaleddini rumi hazretleri için ney çalmadan neyi nasıl bilecek demek boş bir söz olmakta. Haramları bilmek suç değil haramı işlemek suçtur.

İmam-ı şafii hazretlerine Allahü teala rahmet eylesin ki kaç sene öncesinden sizin cevabınızı vermiş. Bakın ne güzel buyurmuş...

Kötülüğü öğrendim kötü olmak için değil;
Kötülüğü bilmeyen düşer içine iyi bil.
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
Ben demiyorum onu ehli sünnet alimleri söylüyor. Biz kendi görüşümüzü yorumumuzu attık ehli sünnet alimlerine tabi olduk. Çünkü kuran-ı kerimde bilenlerden sorunuz buyuruluyor. Siz ise ehli sünnet alimlerini bırakıp kendi mantığınıza göre haraket ediyorsunuz.

Hakiki bir islam alimi şarabın kimyasını bir ayyaşdan çok daha iyi bilir. Kimya ilmi olmayan alim olamaz. Şarabı bilmesi için şarab içmesi şart değildir. Bir maddenin alkole dönüşüp dönüşmediğini kimya ilmiyle anlar. İçerek değil. Dolayısıyla mevlana celaleddini rumi hazretleri için ney çalmadan neyi nasıl bilecek demek boş bir söz olmakta. Haramları bilmek suç değil haramı işlemek suçtur.

İmam-ı şafii hazretlerine Allahü teala rahmet eylesin ki kaç sene öncesinden sizin cevabınızı vermiş. Bakın ne güzel buyurmuş...

Kötülüğü öğrendim kötü olmak için değil;
Kötülüğü bilmeyen düşer içine iyi bil.

hz Mevlana ve Imam Gazali Ehli Sunnet alimleri degil bunu mu demek istiyorsun
ben sizde hep sunu goruyorum olanlari hakikatte oldugu gibi degil isinize nasil geliyorsa o tarafa cekiyorsunuz ..ehli sunnet alimleriniz basinda Erdogan geliyorsa ben sana ne diyim domuzu kasabalik et yapanlari kilise acanlari sen ehli sunnet ilan ediyorsan nerde haysiyetin ? nerden hersey degisiverdi ..?

Allah rizasi icin yapilmayan hic bir sey kabul degildir takva kitablarda yazilmayan bir haldir gonul halidir Allah diledigine nasip eder, kitablarda cok sey yazar ama hersey kitablarda yazmaz ..
siz asiriya kaciyorsunuz Allahi Resulullahi sav sevdiren ruhumuzu costuran ilahilere haram derken
Davud as elinde sazla Allahi overdi ..
Yunus Emre de oyle Allah razi olsun sefaatlerinden mahrum eylemesin ...

Allahi zikre tesvik eden hersey guzeldir ona srilmalidir Allahtan uzaklastiran hersey cirkindir ondan kacinmalidir

arti sarab arabca icecek demektir alkollusune ise hamr denir
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
Söylememek harcısı, söylemeğin hasıdır
Söylemeğin harcısı, gönüllerin pasıdır
Cümle yaratılmışa bir göz ile bakmayan
Halka müderris ise, hakikatte asidir
*** ***
Şeriat haberini şerh ile eydem işit
Şeriat bir gemidir, hakikat deryasıdır
Ol geminin tahtası her nice muhkem ise
Deniz mevci kat olsa, tahta uşanasıdır
*** ***
Bundan içeri haber işit, eydeyin ey yar
Hakikatin kafiri, şer'in evliyasıdır
Biz talib-i ilimleriz, aşk kitabın okuruz
Calap müderris bize, aşk hod medresedir


Yunus Emre

`muzik asikin askini fasigin de fiskini artirir ` Imam Gazali
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
hz Mevlana ve Imam Gazali Ehli Sunnet alimleri degil bunu mu demek istiyorsun
ben sizde hep sunu goruyorum olanlari hakikatte oldugu gibi degil isinize nasil geliyorsa o tarafa cekiyorsunuz ..ehli sunnet alimleriniz basinda Erdogan geliyorsa ben sana ne diyim domuzu kasabalik et yapanlari kilise acanlari sen ehli sunnet ilan ediyorsan nerde haysiyetin ? nerden hersey degisiverdi ..?

Allah rizasi icin yapilmayan hic bir sey kabul degildir takva kitablarda yazilmayan bir haldir gonul halidir Allah diledigine nasip eder, kitablarda cok sey yazar ama hersey kitablarda yazmaz ..
siz asiriya kaciyorsunuz Allahi Resulullahi sav sevdiren ruhumuzu costuran ilahilere haram derken
Davud as elinde sazla Allahi overdi ..
Yunus Emre de oyle Allah razi olsun sefaatlerinden mahrum eylemesin ...

Allahi zikre tesvik eden hersey guzeldir ona srilmalidir Allahtan uzaklastiran hersey cirkindir ondan kacinmalidir

arti sarab arabca icecek demektir alkollusune ise hamr denir


selamunaleykum hocam agziniza elerinize saglik yine titrettiniz yani Allah yar ve yardimciniz olsun.
selamlar
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
hz Mevlana ve Imam Gazali Ehli Sunnet alimleri degil bunu mu demek istiyorsun
ben sizde hep sunu goruyorum olanlari hakikatte oldugu gibi degil isinize nasil geliyorsa o tarafa cekiyorsunuz ..ehli sunnet alimleriniz basinda Erdogan geliyorsa ben sana ne diyim domuzu kasabalik et yapanlari kilise acanlari sen ehli sunnet ilan ediyorsan nerde haysiyetin ? nerden hersey degisiverdi ..?

Allah rizasi icin yapilmayan hic bir sey kabul degildir takva kitablarda yazilmayan bir haldir gonul halidir Allah diledigine nasip eder, kitablarda cok sey yazar ama hersey kitablarda yazmaz ..
siz asiriya kaciyorsunuz Allahi Resulullahi sav sevdiren ruhumuzu costuran ilahilere haram derken
Davud as elinde sazla Allahi overdi ..
Yunus Emre de oyle Allah razi olsun sefaatlerinden mahrum eylemesin ...

Allahi zikre tesvik eden hersey guzeldir ona srilmalidir Allahtan uzaklastiran hersey cirkindir ondan kacinmalidir

arti sarab arabca icecek demektir alkollusune ise hamr denir

İftira atıyorsunuz ama. Biz İmam-ı gazali hazretlerine veya mevlana celaleddini rumi hazretlerine ehli sünnet dışı filan demedik. Nerede demişim bunu bir gösterirmisin. Neden iftira atıyorsun. Buraya siyaset yapmaya hükümeti kötülemeye geldiysen başka siteye gitmeni tavsiye ederim. Yok bir şey öğrenmek veya öğretmek istiyorsan senetli konuş.

Biz o zatlar müziğin haram olduğunu söylüyorlar çalgı filan dinlemediler diyoruz, sen ehli sünnet olmadıklarını söylediğimizi iddia ediyorsun.

Tabi itibar eden islam alimlerine kıymet verenler için geçerli bu yazımız. İmam-ı Rabbani hazretleri 266 . mektubunun sonunde ne buyuruyor.

Bu fakîre göre islâmiyyetin izn vermediği şeylerin, hâsıl edeceği bütün hâller, zevkler, hep istidrâcdır. Zîrâ, kâfirlerde ve fâsıklarda da böyle hâller hâsıl olmakda ve bu kâinât aynasında, onlar da, tevhîd, keşf gibi şeyler öğrenmekde, içlerine doğmakdadır. Eski Yunân felesoflarından ve Hindistândaki cûkiyye [Berehmen dînindeki dervîş] ve Berehmen papaslarında da, bu hâller görülmekdedir. Hâllerin doğru olmasına alâmet, islâmiyyete uygun olmaları ve harâm şeylerden hâsıl olmamalarıdır. Simâ [mûsikî] ve raks [dans], lehv ve la’bdır, ya’nî oyundur. Lokmân sûresi altıncı âyetinde, (Lehv-el-hadîs) tegannî ile okumağı yasak etmek için indi. Abdüllah ibni Abbâsın “radıyallahü anhümâ” talebesinden olan, imâm-ı Mücâhid, Tâbi’înin büyüklerindendir. Bu âyet-i kerîmenin, tegannîyi yasak etdiğini bildirdi. (Medârik tefsîri)nde, [ve büyük âlim Senâullah-i Pânî Pûtî hazretlerinin on cild olan (Tefsîr-i Mazharî)sinde], (Lehv-el-hadîs) musikî demekdir diyor. Abdüllah ibni Abbâs ve Abdüllah ibni Mes’ûd “radıyallahü anhüm”, bu âyet-i kerîmenin, tegannîyi yasak etdiğine yemîn etmişdir. İmâm-ı Mücâhid, Furkan sûresi, yetmişikinci âyetinin meâl-i şerîfinin, (Günâhları afv ve magfiret edilecek olanlardan biri, tegannî, şarkı okunan yerlerde bulunmıyanlardır) olduğunu bildirdi. İ’tikâdda mezhebimizin imâmı olan, Ebû Mensûr-i Mâ-Türîdînin, (Zemânımızdaki, tegannî ile okuyan hâfızların, nağmelerini işiterek, Kur’ân-ı kerîmi ne güzel okudun diyen kimse, kâfir olur. Karısı boş olur. O zemâna kadar, yapdığı ibâdetlerinin sevâbı gider) dediğini, kitâblar yazmakdadır. Ebû Nasr-ı Debbûsî buyuruyor ki, kâdî Zahîreddîn-i Hârezmî buyurdu ki, (Bir şarkıcıdan veyâ başka bir yerden tegannî dinliyen veyâ başka, herhangi bir harâm işi gören kimse, harâm olduğuna inanarak veyâ inanmıyarak, bunlara, ne güzel dese, o anda îmânı gider. Çünki Allahü teâlânın emrine ehemmiyyet vermemiş olur. İslâmiyyete kıymet vermiyen kimsenin, kâfir olacağını, bütün müctehidler, sözbirliği ile bildirmişdir. Böyle kimselerin ibâdetleri kabûl olunmaz. Önce kazanmış olduğu sevâblar yok edilir. Böyle felâketden Allahü teâlâya sığınırız!).

Mûsikînin harâm olduğunu bildiren, âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîfler ve fıkh âlimlerinin yazıları o kadar çokdur ki, saymak güçdür. Tegannînin câiz olduğunu gösteren, mensûh bir hadîs veyâ bir fetvâ görülürse, ehemmiyyet vermemelidir. Çünki hiçbir âlim, hiçbir zemânda, tegannînin mubâh olduğuna fetvâ vermemiş, raks [dans] etmeğe izn verilmemişdir. İmâm-ı Zıyâeddîn-i Şâmî “rahmetullahi aleyh”, (Mültekıt) adındaki kitâbında böyle bildirmekdedir.

Tesavvufcuların birşeyi yapıp yapmaması, halâl veyâ harâm olmasını göstermez. Onlara bakılmaz. Yapdıklarına da birşey demeyiz. Ma’zûr görürüz. Onların hâlini, Allahü teâlâ bilir ve bildiği gibi karşılar. Birşeyin halâl veyâ harâm olduğunu anlamak için, imâm-ı a’zam Ebû Hanîfenin, imâm-ı Ebû Yûsüf Ensârînin ve imâm-ı Muhammed Şeybânînin sözlerine bakılır. Ebû Bekr-i Şiblî ve Ebül-Hüseyn-i Nûrî ve Cüneyd-i Bağdâdî “rahmetullahi aleyhim” gibi, tesavvuf büyüklerinin yapıp yapmadıklarına bakılmaz. [Fekat, bunların islâmiyyetden verdikleri haberler çok doğrudur. Bildirdiklerinin hepsine inanmak ve uymak lâzımdır.] İslâmiyyetden ve tarîkatden haberi olmıyan, ham sofular, pîrimiz böyle yapdı diye, behâne ederek, hayhuy etmeği, tegannî ve dans etmeği, din ve ibâdet hâline sokmuşlar. Bunlarla sevâb kazanıyoruz sanmışlar. En’âm sûresinin yetmişinci ve A’râf sûresinin ellinci âyetinde meâlen, (Ey sevgili Peygamberim “sallallahü aleyhi ve sellem”! Dinlerini, ibâdetlerini, [şarkı ile, mûsikî ile] oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak ol! Onlar Cehenneme gideceklerdir) buyurulmuşdur.

Söyledim sana işin özünü ;
İster darıl bana ister dinle sözümü.
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
İftira atıyorsunuz ama. Biz İmam-ı gazali hazretlerine veya mevlana celaleddini rumi hazretlerine ehli sünnet dışı filan demedik. Nerede demişim bunu bir gösterirmisin. Neden iftira atıyorsun. Buraya siyaset yapmaya hükümeti kötülemeye geldiysen başka siteye gitmeni tavsiye ederim. Yok bir şey öğrenmek veya öğretmek istiyorsan senetli konuş.

Biz o zatlar müziğin haram olduğunu söylüyorlar çalgı filan dinlemediler diyoruz, sen ehli sünnet olmadıklarını söylediğimizi iddia ediyorsun.

Tabi itibar eden islam alimlerine kıymet verenler için geçerli bu yazımız. İmam-ı Rabbani hazretleri 266 . mektubunun sonunde ne buyuruyor.

Bu fakîre göre islâmiyyetin izn vermediği şeylerin, hâsıl edeceği bütün hâller, zevkler, hep istidrâcdır. Zîrâ, kâfirlerde ve fâsıklarda da böyle hâller hâsıl olmakda ve bu kâinât aynasında, onlar da, tevhîd, keşf gibi şeyler öğrenmekde, içlerine doğmakdadır. Eski Yunân felesoflarından ve Hindistândaki cûkiyye [Berehmen dînindeki dervîş] ve Berehmen papaslarında da, bu hâller görülmekdedir. Hâllerin doğru olmasına alâmet, islâmiyyete uygun olmaları ve harâm şeylerden hâsıl olmamalarıdır. Simâ [mûsikî] ve raks [dans], lehv ve la’bdır, ya’nî oyundur. Lokmân sûresi altıncı âyetinde, (Lehv-el-hadîs) tegannî ile okumağı yasak etmek için indi. Abdüllah ibni Abbâsın “radıyallahü anhümâ” talebesinden olan, imâm-ı Mücâhid, Tâbi’înin büyüklerindendir. Bu âyet-i kerîmenin, tegannîyi yasak etdiğini bildirdi. (Medârik tefsîri)nde, [ve büyük âlim Senâullah-i Pânî Pûtî hazretlerinin on cild olan (Tefsîr-i Mazharî)sinde], (Lehv-el-hadîs) musikî demekdir diyor. Abdüllah ibni Abbâs ve Abdüllah ibni Mes’ûd “radıyallahü anhüm”, bu âyet-i kerîmenin, tegannîyi yasak etdiğine yemîn etmişdir. İmâm-ı Mücâhid, Furkan sûresi, yetmişikinci âyetinin meâl-i şerîfinin, (Günâhları afv ve magfiret edilecek olanlardan biri, tegannî, şarkı okunan yerlerde bulunmıyanlardır) olduğunu bildirdi. İ’tikâdda mezhebimizin imâmı olan, Ebû Mensûr-i Mâ-Türîdînin, (Zemânımızdaki, tegannî ile okuyan hâfızların, nağmelerini işiterek, Kur’ân-ı kerîmi ne güzel okudun diyen kimse, kâfir olur. Karısı boş olur. O zemâna kadar, yapdığı ibâdetlerinin sevâbı gider) dediğini, kitâblar yazmakdadır. Ebû Nasr-ı Debbûsî buyuruyor ki, kâdî Zahîreddîn-i Hârezmî buyurdu ki, (Bir şarkıcıdan veyâ başka bir yerden tegannî dinliyen veyâ başka, herhangi bir harâm işi gören kimse, harâm olduğuna inanarak veyâ inanmıyarak, bunlara, ne güzel dese, o anda îmânı gider. Çünki Allahü teâlânın emrine ehemmiyyet vermemiş olur. İslâmiyyete kıymet vermiyen kimsenin, kâfir olacağını, bütün müctehidler, sözbirliği ile bildirmişdir. Böyle kimselerin ibâdetleri kabûl olunmaz. Önce kazanmış olduğu sevâblar yok edilir. Böyle felâketden Allahü teâlâya sığınırız!).

Mûsikînin harâm olduğunu bildiren, âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîfler ve fıkh âlimlerinin yazıları o kadar çokdur ki, saymak güçdür. Tegannînin câiz olduğunu gösteren, mensûh bir hadîs veyâ bir fetvâ görülürse, ehemmiyyet vermemelidir. Çünki hiçbir âlim, hiçbir zemânda, tegannînin mubâh olduğuna fetvâ vermemiş, raks [dans] etmeğe izn verilmemişdir. İmâm-ı Zıyâeddîn-i Şâmî “rahmetullahi aleyh”, (Mültekıt) adındaki kitâbında böyle bildirmekdedir.

Tesavvufcuların birşeyi yapıp yapmaması, halâl veyâ harâm olmasını göstermez. Onlara bakılmaz. Yapdıklarına da birşey demeyiz. Ma’zûr görürüz. Onların hâlini, Allahü teâlâ bilir ve bildiği gibi karşılar. Birşeyin halâl veyâ harâm olduğunu anlamak için, imâm-ı a’zam Ebû Hanîfenin, imâm-ı Ebû Yûsüf Ensârînin ve imâm-ı Muhammed Şeybânînin sözlerine bakılır. Ebû Bekr-i Şiblî ve Ebül-Hüseyn-i Nûrî ve Cüneyd-i Bağdâdî “rahmetullahi aleyhim” gibi, tesavvuf büyüklerinin yapıp yapmadıklarına bakılmaz. [Fekat, bunların islâmiyyetden verdikleri haberler çok doğrudur. Bildirdiklerinin hepsine inanmak ve uymak lâzımdır.] İslâmiyyetden ve tarîkatden haberi olmıyan, ham sofular, pîrimiz böyle yapdı diye, behâne ederek, hayhuy etmeği, tegannî ve dans etmeği, din ve ibâdet hâline sokmuşlar. Bunlarla sevâb kazanıyoruz sanmışlar. En’âm sûresinin yetmişinci ve A’râf sûresinin ellinci âyetinde meâlen, (Ey sevgili Peygamberim “sallallahü aleyhi ve sellem”! Dinlerini, ibâdetlerini, [şarkı ile, mûsikî ile] oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak ol! Onlar Cehenneme gideceklerdir) buyurulmuşdur.

Söyledim sana işin özünü ;
İster darıl bana ister dinle sözümü.

Hz Mevlana Hz Yusun Emre Imam Gazali harami sevdiren muzik haramdir dediler
hepsi nefis ile savastilar Allah dostlaridirlar


fiziki bilmyen hizmet yapamaz sende fizik yoluyla bogazin deriden neyin kamistan oldugunu anla...:)

din uzerinden siyaset yapan sendin, `Ehli sunnet ehli sunnet basbakani ` diyerek yahudi usaklarinin lobiliciligini yapan sendin ( siyaseti bilmeyen hizmet yapamaz ) bu lafini aciklar misin ? Allaha kul olmak icin siyaseti mi ogrenmek lazim once ?!


simdi biraz daha acik konustun `tasavvufcular` demeye basladin

koskoca bir tarihi mi inkara kalkistin ? bil ki o tarihi yipratmana gucun yetmez kendin yipranirsin


teganni dunyevi sarkilar demektir sozluk acip bak once kelimelerin anlamini ogren ki neden bahsedilgini anliyasin

Hz Davud as saz calarak ilahiler soyluyordu hatta kuslar bile ona katiliyordu
huyelaya sormayi unuttular mi

Imam Rabbani de tasavvuf ehli bir insandi haram olan sey hevadir nefistir

cok yemek yemek cok eglenmek vs haramdir cunku insani hevaya uyduruyor

Allahi unutturuyor her olcusuzluk asirilik kotudur sonu kotudur

Hz Muhammedi sav Medinide karsilayan Ensar def calarak ilahi soyledi `Taleal bedru` soyledi

Imam Gazalinin bu sozunu bimeyen yok `MUZIK diyor ASIKIN ASKINI FASIKIN DA FISKINI ARTTIRIR


simdi cihazlarin aletlerin hukmu ne ? matbaanin vs bilgisayarin hukmu ne ses cikariyor o da ?

absurd seyler soyluyorsun alakasiz mantik disi
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
selamün aleyküm..

konu çok uzundu tamamını okumadım..eğer yazacaklarım daha önce yazıldı ise kusuruma bakmayın..

1, "def" yani yaklaşıl 30cm çapındaki kasnağa gerilmiş deri.. bir ensturman değil midir..

2, osmanlımızın mehter takımı, hakkında ne hüküm verirsiniz.. mehter marşları ve mehter ensturmanları olarak.. davul var zurna var.. zil var..

o zEmanlarda huyela gibi kuru kuru neyin naklini yaptigini anlamayan`alimler `
yoktu da ondan caldilar

:)
 

OkanDemir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Eyl 2008
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
İslâm Dini, Peygamber Efendimizin (A.S.) Sünnetine uygun eğlenmeyi ve çalgıyı haram kılmamıştır. Çünkü insanın bazen bu gibi şeylere de ihtiyacı vardır. Dinî musikî ruhun gıdasıdır. İlahîler bu cümledendir. Halk arasında «Musikî ruhun gıdasıdır» sözü meşru ölçüler içinde düşünülürse, bir bakıma doğrudur.

Ancak hangi ölçülerdeki musikî, müzik ve çalgılar mubahtır? Bunun için konulan genel kaide nelerdir? İslâm'ın bu husustaki koymuş olduğu genel anlamda ölçüleri şöyle sıralayabiliriz.

— Şehveti tahrik edici, ahlâk bozucu her türlü saz ve çalgı,

— Kadın - erkek karışık bir şekilde toplanıp herhangi bir çalgı çalmak,

— Kadınları sahneye çıkarıp şarkı - türkü söyletmek, şantözlük yaptırmak,

—Toplum yapısında çalışma, ibâdet ve düşünme ruhunu öldüren, insanı havaî şeylere itip zamanı boşa harcamayı aşılayan her türlü eğlence ve çalgı haramdır.

Bunun dışında mubah olan musiki ve çalgılar :

— Kafayı dinlendiren musiki; ruha gıda veren dinî musiki,

— Allah'ı, âhireti ve sorumluluğu hatırlatan veya vatan ve millet aşkını uyandıran, kahramanlık ruhunu aşılayan her türlü şarkı, türkü ve çalgı.

— Ahlâkî kurallara bağlı kalınarak kadınların kendi aralarında eğlenip çalgı çalmaları, şarkı ve türkü söylemeleri,

— Ayni ölçüler içinde erkeklerin kendi aralarında bu kabil eğlence tertiplemeleri -ibâdet ve çalışmayı engellemediği sürece- mubahtır.

Bunun için fukaha genel anlamda şu hükmü koymuşlardır :

Söylenen şarkı - türkü ve şiirler ahlâk bozucu, ilâhî sınırları aşıcı ve şehveti gayr-i meşru yola itici olmadığı takdirde mekruh değildir. İçki, kadın ve benzeri şeyleri över mahiyette ise, mekruhtur. (El-Muhit - Radiyüddin Serahsî)

Düğünlerde Tef, Darbuka ve Benzeri Aletleri Çalmak:

Düğün ve derneklerde bu kabil âletleri çalmaya cevaz verilmiştir. Nitekim. Peygamber (A.S.) Efendimiz zamanında bayram günleri kadınların biraraya gelip bu tür çalgı çalıp eğlendikleri sahih rivayetlerle sabit olmuştur. Hattâ bir bayram günü Hz. Âişe Validemizin evinde kadınlar toplanıp tef çalıp eğlenirlerken Resûlüllah (A.S.) Efendimiz içeri girmiş, onlara bir şey demeden çekilip bir köşede uzanarak uyumak istemişti. Tam bu sırada Ebûbekir Sıddık içeri giriyor ve çalgı seslerini işitince üzülüyor, onları azarlayarak «Peygamber Efendimizin huzurunda caz ve sazın yeri mi olur?» diye uyarıda bulunuyor. Bunun üzerine Efendimiz yüzünün üstündeki örtüyü kaldırarak, «Ya Ebabekir! Herkesin bir bayramı var, onda eğlenirler, vazgeç bunlar da kendi bayramlarında eğlensinler.» buyurarak bunun bir aşırılık olmadığını belirtiyor.

Efendimiz Mekke'den Medine'ye hicret edip Medine'ye girerken coşkun bir tezahüratla karşılandı, bunların arasında neşide söyleyen kızlar ve kadınlar da. bulunuyordu. Efendimiz onların bu davranışını o gün için yadırgamadı. Sonraları, kadınların erkekler arasında neşide, (şarkı ve türkü) söylemelerini yasakladı.

Aşırı şekilde çalıp oynamak ise mekruh kabul edilmiştir. İmam Ebû Yusuf bu görüştedir. (El-Muhit - Radiyüddin Serahsi)

Hızanetü'l-Müftîn adlı eserde bu konuya temas edilerek deniliyor ki: «Bayram ve benzeri günlerde tef ve benzeri şeyleri çalmakta dinen bir sakınca yoktur.»

Kaynak: Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı

ALINTIDIR
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt