Hz Mevlana Hz Yusun Emre Imam Gazali harami sevdiren muzik haramdir dediler
hepsi nefis ile savastilar Allah dostlaridirlar
Müziğin her türlüsü haramdır dediler. Müziksiz yani çalgısız insan sesi ise harama yol açarsa haram olur dediler.
fiziki bilmyen hizmet yapamaz sende fizik yoluyla bogazin deriden neyin kamistan oldugunu anla...
Hakkında nass olan bir şey için senin yaptığın yorumun bir kıymeti yok.
din uzerinden siyaset yapan sendin, `Ehli sunnet ehli sunnet basbakani ` diyerek yahudi usaklarinin lobiliciligini yapan sendin
Buda iftira bunun hesabını mahşer günü verirsin. Çamur at izi kalsın.
( siyaseti bilmeyen hizmet yapamaz ) bu lafini aciklar misin ?
Siyaseti bilmeyen demedim. İlm-i siyaseti olmayan hizmet edemez dedim. Siyasete karış demedik. İlmi siyaset ayrı bir ilimdir. Bu ilimden bi haber olduğunuz için yanlış anlamanız normal.
Allaha kul olmak icin siyaseti mi ogrenmek lazim once ?!
Hayır lazım değil. Ama ilm-i siyaseti olmayan bir cahil cahilliğininde farkında olmadan doğru yolda olanlara dil uzatırsa bu cehaletinin cezasını çeker.
simdi biraz daha acik konustun `tasavvufcular` demeye basladin
koskoca bir tarihi mi inkara kalkistin ? bil ki o tarihi yipratmana gucun yetmez kendin yipranirsin
Ne kadar iftiracısın.
Birincisi bu soz imam-ı rabbani hazretlerine ait. Bu zat tasavvuf büyüklerinin baş tacıdır. Tasavvufu inkar eden sapıktır. Bu yazıyı iyi oku tasavvuf büyüklerini inkarmı ediyor yoksa onların üstünlüklerinimi anlatıyor. Elbette sekr halinde olan bir zatın sözü kendisini bağlar o yaptı diye herkese mubah olmaz. Mesela sen şimdi 'Enel Hak' desen kafir olursun. Ama o büyükler tasarruf sarhoşluğu ile bunu söylediği zaman mazurdur. Çünkü o an aklı örtülüdür. Burada o anlatılıyor. Bir daha okuda iftiran için tevbe et.
Tesavvufcuların birşeyi yapıp yapmaması, halâl veyâ harâm olmasını göstermez. Onlara bakılmaz. Yapdıklarına da birşey demeyiz. Ma’zûr görürüz. Onların hâlini, Allahü teâlâ bilir ve bildiği gibi karşılar. Birşeyin halâl veyâ harâm olduğunu anlamak için, imâm-ı a’zam Ebû Hanîfenin, imâm-ı Ebû Yûsüf Ensârînin ve imâm-ı Muhammed Şeybânînin sözlerine bakılır. Ebû Bekr-i Şiblî ve Ebül-Hüseyn-i Nûrî ve Cüneyd-i Bağdâdî “rahmetullahi aleyhim” gibi, tesavvuf büyüklerinin yapıp yapmadıklarına bakılmaz. [Fekat, bunların islâmiyyetden verdikleri haberler çok doğrudur. Bildirdiklerinin hepsine inanmak ve uymak lâzımdır.] İslâmiyyetden ve tarîkatden haberi olmıyan, ham sofular, pîrimiz böyle yapdı diye, behâne ederek, hayhuy etmeği, tegannî ve dans etmeği, din ve ibâdet hâline sokmuşlar. Bunlarla sevâb kazanıyoruz sanmışlar. En’âm sûresinin yetmişinci ve A’râf sûresinin ellinci âyetinde meâlen, (Ey sevgili Peygamberim “sallallahü aleyhi ve sellem”! Dinlerini, ibâdetlerini, [şarkı ile, mûsikî ile] oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak ol! Onlar Cehenneme gideceklerdir) buyurulmuşdur.
teganni dunyevi sarkilar demektir sozluk acip bak once kelimelerin anlamini ogren ki neden bahsedilgini anliyasin Neyin ne demek olduğunu şundan veya bundan değil ehli sünnet alimlerinden öğrenmek lazım.
Hz Davud as saz calarak ilahiler soyluyordu hatta kuslar bile ona katiliyordu
huyelaya sormayi unuttular mi
Buna delilin ne ? velev ki doğru diyelim. Biz davut aleyhisselamın değil, Muhammed aleyhisselamın ümmetiyiz. Ona bakarsan Adem aleyhisselam zamanında kardeşlerin birbirleriyle evlenmeleride caiz idi.
Imam Rabbani de tasavvuf ehli bir insandi haram olan sey hevadir nefistir
Madem bu zatın büyüklüğünü kabul ediyorsun neden onun buyurduğuyla amel etmiyorsunda hâlâ kendi aklına güveniyorsun.
cok yemek yemek cok eglenmek vs haramdir cunku insani hevaya uyduruyor
Allahi unutturuyor her olcusuzluk asirilik kotudur sonu kotudur
Azıcık zina etmek helaldir diyebilirmisin. Haramların zerreside haramdır. Mubah olanların ise fazlası harama götürebilir.
Hz Muhammedi sav Medinide karsilayan Ensar def calarak ilahi soyledi `Taleal bedru` soyledi
Sual: Beyheki bildiriyor ki: Resulullah, hicret esnasında Medîne’ye teşrif buyurduğu zaman, kadınlar dam başlarında defli ve sesli olarak, “Taleal-bedru aleynâ….” diyerek sevinçlerini göstermişlerdir. Bu da, her çeşit çalgının helal olduğunu göstermiyor mu?
CEVAP
Kesinlikle göstermez. Bu olay, henüz İslamiyet’in başında olmuştur. O zaman henüz hicab âyet-i kerimesi inmemişti. Yani kadınların kapanmaları yasak edilmeden, kadın erkek beraber oturulması yasak edilmeden önce idi. Kadın sesinin haram edilmediği vakitte idi. Eshabı-ı kiram, içki yasak edilmeden önce içki içip namaz kılarlardı. Bunu örnek gösterip de içki içmenin caiz olduğunu söylemek nasıl yanlış ise, hicab âyetinden önceki olayları gösterip, kadınların şarkı söylemesine cevaz vermek de o kadar yanlış olur.
Imam Gazalinin bu sozunu bimeyen yok `MUZIK diyor ASIKIN ASKINI FASIKIN DA FISKINI ARTTIRIR
Onu müzik(çalgı) için söylemede .Çalgısız insan sesi için söyledi.
simdi cihazlarin aletlerin hukmu ne ? matbaanin vs bilgisayarin hukmu ne ses cikariyor o da ?
Onu buradan okuyun inşaallahü teala.
İnternet ve diğer yayın vasıtaları .:.: www.dinimizislam.com :.:.
absurd seyler soyluyorsun alakasiz mantik disi
Kendi mantığının ne kadar islam dışı olduğunu mahşer günü anlıyacaksın.
İslamiyet nakil dinidir selim olan akla uygundur.