Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK (1 Kullanıcı)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

derya86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Selamun Aleykum Kardeşlerim Allah Razi Olsun Kafami Okadar Meşgul Eden Bir Soruyduki Bu Sayenizde Cevap Buldum Rabbim Tüm ümmeti Muhammedin Namazlarini Kabul Eylesin Inşallah. Dua Ile
 

seherce

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
76
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Kim Peygamberimizin Sünnetini Terkederse Benden Degildir Diye Buyurmus Hadisi Serif
 

acizane kul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Sünnetti terketmek demişsiniz de arkadaşlar. Şimdi en baştan başlayalım ;

Peygamber efendimiz farz olan vakit namazlarının dışında kendiside Allah'a fazladan namaz kılmıştır. Kendisi bu nafile namazlarını kılarken niyet ederken "niyet ettim sünnet namazı kılmaya" demiyordu. Yani onun yapmış olduğu farz namazı haricinde fazladan namaz kılmış olmakdı. Peygamber efendimizin yapmış olduklarının tümüne sünnet diyor ve yapmaya çalışıyoruz. Bu nedenle onun farz namazlardan sonra kılmış olduğu fazladan namazın adıda "namazın sünneti" adını aldı.

Hal böyle olunca ve Allah resulünün amacı farz namazından sonra fazla namaz kılmak olduğu için o hangi namazı kılıyor olursa olsun bu farzdan fazla ve bizim içinde sünnet olan bir namaz olmuş oluyor.

Şimdi bizler niyet ederken, sünnet değilde kaza diye niyet etsek ve kaza namazı kılsak farzdan fazla namaz kılmış olmuyor muyuz ? ve farzdan fazla bir namaz kıldığımız için Allah resulünün yapmış olduğunu yapmış olmuyor muyuz ? O niyet ederken sünnet demiyordu haliyle. Ama fazladan kılıyordu. Eğer kaza diye niyetlenirse hem kaza borcumuzu eda etmiş hemde bir sünneti yerine getirmiş oluyoruz.

Şimdi emir edilen ve hesap göreceğimiz farzlardır ve acilen bunları yerine getirmemiz gerek.

Ayrıca bu konu hakkında çok büyük islam alimleri aynı şekilde sünnet yerine kaza kılmak gerektiğini belirtmişlerdir.

Tekrar yineliyorum ki, sünneti terk etmiyorsunuz kaza namazlarınızı eda ediyorsunuz
 

Ahmet&Gizem

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
478
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
En sağlamı, sünneti sünnet, kazayı da ayrıca kaza olarak kılmalıdır. Geçmişte farzı kılmayan nefsimize şimdi bir de sünnetleri kılmama primi vermemelidir. Sözün özü bu
ŞAFİ MEZHEBİNDE OLANLAR HEP BÖYLE KILIYOR NASIL OLUYOR O ZAMAN
 

mahviyetli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Kas 2007
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
S.a

S.a

Allah Affetsin. Kazalarımızı Eda Etmeyi Nasip eylesin. a.e.o
 

rebida

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Sual: Kaza namazı borcu olan, nafile namaz kılabilir mi?
CEVAP
Kazası olan nafile namaz kılamaz. İmam-ı Gazali hazretlerinin Dürret-ül Fahire kitabındaki hadis-i şerifte (Kazaya kalmış namaz borcu bulunanın, nafile namazı kabul olmaz) buyuruldu.

Ahmed Cami hazretlerinin, Miftah-un-necat kitabındaki hadis-i şerifte, (Ya Ali, halk nafile ile meşgul olurken, sen farzları tamamla) buyuruldu.

Hazret-i Ali’nin rivayet ettiği hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Farz borcu olan, kaza etmeden, nafile kılarsa, boş yere zahmet çekmiş olur, kazasını ödemedikçe, nafile namazları kabul olmaz) [Fütuh-ul Gayb m. 48]

Başka bir hadis-i şerifte de (Farzları eda ve muhafaza etmek cihadın en faziletlisidir) buyuruldu. (Taberani) Arkadaşlar kendi bilgileri ışığında cevap yazmışlar "Allah razı olsun" bende bence önemli ve bilinmesi gereken konuya cevap yazayım dedim;Şafii mezhebine mensup biri olarak imam şafii'nin kaza namazlarına önem verdiğini bilirim,Ancak bundan sünnetleri kılmamak anlamı çıkarılmaz,dikkatinizi çektiyse nafile namazlar için farklı görüşler var,farz,nafile,sünnet,kaza bunları birbirine karıştırmadan bilgileri doğru bilmek adına Bir müslüman olarak olayın özü olan farz namazlarımızı layıkı
ile eda etmek varsa kazalarımızı ve elbetteki sünnetleri kılmaktır.Allaha emanet olunuz.B)
 

dinyoluna

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Değerli din kardeşlerim;Kaza namazı konusunda ilmihal kitaplarında normal 5 vakit namaz sünnetlerinin dışında kalan örneğin, kuşluk namazı,tesbih namazı v.b. namazların yerine kılınması uygun olur ibaresi bulunmaktadır.
Hanefi Mezhebi bu görüş içindedir.
Şafii Mezhebine göre kaza namazı olan bir kişinin nafile namaz kılması haramdır.
Kaza namazı kılmanın belli bir vakti yoktur, ancak tertip sahibi değilse.Her vakitte de kılınabilir bir vakitten sonra da kılınabilir.Ancak normal sünnet namazları terkedip onların yerine kaza kılmak uygun değildir.Çünkü "Kim Resule İtaat ederse Allah'a itaet etmiş olur."buyuruyor Allah'u Teala.Bu nedenle normal sünnet namazları kılıp onun dışında kalan namazların yerine kaza kılmak uygun olur.
Selam Ve Dua İle....
 

nasuh21

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Ocak 2008
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
s.a şafi mezhebinde kaza namazı olan sünnet kılamıyor ve bunu araştırıp ayrıltılı bir şekilde yazmanızı istiyorum sadece hanifi mezhebi açısından bakmayın olaylara s.a
 

havva362

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
280
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Konum
samsun
Web Sitesi
www.samsundayasamak.tr.gg
BİRAZ AÇARMISIN ...

tabi ne demek ... önce şundan başlayalım diyelim ki siz benim kaza namazlarım var kaza yerine sünnet olur diyorsunuz... yapıyorsunuz... sonra o sünnete de bir bahane bulup ( meselea namazın sadece farzı kılınınca yeter gibi...) onu da terk edyorsunuz... böyle böyle ... derken farzları da yaparken hastaydım işim çıktı dur kerahat girmeden şunu iki dakikada sıkıştırayım sonra sonra bir bakmışsınız artık ne namaz kılıyorsunuz... ne sohbete gidiyorsunuz... ne bir iyilk için çaba harcıyorsunuz... eeee sonra ne oluyor? işte bu boşalan boşluğu bu defa günaha davetiye çıkaran çirkinlikler dolduruyor ve sizin damarlarınıza farkına varmadan zerk ettiğiniz bu zehir zamanla önlemez bir boyuta geliyor. günah günahı çağırıyor... tevbe etmeye bile utanır hale geliyorsunuz . bu böyle olmasın biz ne olursa olsun yine Allaha yönelim Rabbimden yüz çevirmeyelim O'ndan geldik O'na döneceğiz. inşallah hepimizin günahlarını bağışlar
 

koskun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2007
Mesajlar
1,030
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Niğde
tabi ne demek ... önce şundan başlayalım diyelim ki siz benim kaza namazlarım var kaza yerine sünnet olur diyorsunuz... yapıyorsunuz... sonra o sünnete de bir bahane bulup ( meselea namazın sadece farzı kılınınca yeter gibi...) onu da terk edyorsunuz... böyle böyle ... derken farzları da yaparken hastaydım işim çıktı dur kerahat girmeden şunu iki dakikada sıkıştırayım sonra sonra bir bakmışsınız artık ne namaz kılıyorsunuz... ne sohbete gidiyorsunuz... ne bir iyilk için çaba harcıyorsunuz... eeee sonra ne oluyor? işte bu boşalan boşluğu bu defa günaha davetiye çıkaran çirkinlikler dolduruyor ve sizin damarlarınıza farkına varmadan zerk ettiğiniz bu zehir zamanla önlemez bir boyuta geliyor. günah günahı çağırıyor... tevbe etmeye bile utanır hale geliyorsunuz . bu böyle olmasın biz ne olursa olsun yine Allaha yönelim Rabbimden yüz çevirmeyelim O'ndan geldik O'na döneceğiz. inşallah hepimizin günahlarını bağışlar

:) teşekkürler ...
 

slmz61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Mar 2008
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
kardeşler vakit namazlarıyla bereber kılan namazları diğer nafile namazlar la karıştırmayın onamazlar farz namazlarına bağlıdır.bildiğim kadarıyla onlar kazaların yerine sayılacağın a dair hadiste mevcut sabah namazı kazaya kalsa sünnetiyle eda edilir.öğlen vaktine kadar
tehecüd namazı nafiledir amma kuran da gecer kaza namazını normal namazlardan önce mi sonramı kılayım diye soran bir sahabi efendimize resulullah a.s. öncekıl buyuruyor sünnetleri kılma demiyor resulullah s.a.v. yolundan kıl kadar sapmak tan ALLAH c.c. sığınırım
“Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mümin erkeğin yahut bir mümin kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulü’ne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahsap 36)
 

baturay.m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
67
Konum
İST.
yusufk kardeşime bir sorum olucak;
sünnetleri kılarken kazaya da niyet edilirse, bir günlük kaza namazı kılınmış olur.(dinimiz islam.com)
Öğle namazının ilk dört rekat sünnetini kılarken, (İlk kazaya kalmış öğle namazının farzını ve öğlenin ilk sünnetini kılmaya),Öğle namazının son sünnetini kılarken, (İlk kazaya kalmış sabah namazının farzını ve öğlenin son sünnetini kılmaya),İkindi namazının sünnetini kılarken de, (İlk kazaya kalmış ikindi namazının farzını ve vaktin sünnetini kılmaya),Akşam namazının sünnetini kılarken, (İlk kazaya kalmış akşam namazının farzını ve vaktin sünnetini kılmaya),Yatsı namazının ilk sünnetini kılarken, (İlk kazaya kalmış yatsı namazının farzını ve vaktin sünnetini kılmaya),Yatsının son sünnetini kılarken de, (İlk kazaya kalmış vitir vacibi ve yatsının son sünnetini kılmaya) diye niyet ederek üç rekat vitir namazı kılınır. Burada da farzdan sonra, bir namaz kılındığı için sünnet yerine gelmiş olur.
Böylece bir günlük kaza namazı kılınmış olur, sünnetler de terkedilmiş olmaz. Bir kişi, böyle kaza kılarken vaktin sünnetine diye niyet etmese de yine sünneti terk etmiş olmaz. Çünkü sünnet, vaktin farzından başka bir namaz kılmak demektir. (N. Fıkhıyye)
bu bilgi hakkında düşünceniz nedir ? verceğiniz bilgilere şimdiden ALLAH razı olsun.
 

koskun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2007
Mesajlar
1,030
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Niğde
Kardeşim sorunuzu gelince Meşrû bir mazeretin dışında namazı kazâya bırakan kimse, bir hatâ işlemiş ve günaha girmiş olur. Bu uitibarla kazâya kalan namazın, en kısa zamanda kılınması gerekir. Çünkü beş vakit namazın edâsı farz olduğu gibi, kazası da farzdır. Kazâya kalan namazın kılınmasıyla sadece borç ödenmiş olur. Günahın affedilmesi için de ayrıca tevbe istiğfar etmek lâzımdır.

Namaz borcundan bir an evvel kurtulmak için, hakkında Peygamberimizin hadisi bulunmayan nâfile namazların yerine kaza kılmak daha isabetli olur. Ancak, Hanefî mezhebine göre, hakkında hadis bulunan nafile namazların yerine kaza kılmak uygun değildir. Bu hususta Hanefî fıkıh kitaplarında şu hüküm yer alır:

“Kazaya kalmış namazları kılmak, nafile namaz kılmaktançok daha ehemmiyetli ve çok daha uygundur. Fakat beş vakit namazın sünnetleri, kuşluk, tesbih, tahiyyetü’l-mescid ve evvabin namazı bundan müstesnadır. [Yani bu sünnet ve nafileler kaza namazları için terk edilmezler.>”1

Herşeyden evvel, namazlardan önce ve sonra kılınan sünnetler bir yerde farz namazların tamamlayıcısı hükmündedir ve Peygamberimizin (a.s.m.) şefaatine vesiledir. Bunun için,namazını kazaya bırakan kimse bir yandan namazlarını kaza etmekle borçtan kurtulurken, diğer taraftan da sünnetleri kılarak Peygamberimize olan bağlılığını göstermiş olur.

Mesele Hanefî mezhebine göre böyle iken, diğer üç mezhebe göre, kaza namazı olan bir kimsenin nafile namazları ile meşgul olması, sünnet kılması caiz değil, haramdır.
Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır. Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetü’l-mescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır. Bunların dışında meselâ teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da, kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur.

Şâfiî mezhebine göre de, üzerinde kaza namazı borcu olan bir insanın, bu namazları kılıp borcundan kurtuluncaya kadar gerek beş vakit namazların sünnetlerini, gerekse diğer nafileleri kılması mekruhtur. Çünkü bir an önce kazaların kılınıp bitirilmesi gerekir.
Hanbelî mezhebine göre ise üzerinde kaza namazı olan bir kimsenin nafile ile meşgul olması haramdır. Ancak vitir ile beş vakit namazın sünnetlerini kılması caizdir. Fakat, kazaları çoksa bunları da kılmayarak kaza namazlarıyla meşgul olması daha iyidir. Yalnız sabah namazının sünneti bundan hariçtir, onu kılmak gerekir.2

Netice olarak; kaza namazları fazla olan Hanefîlerin sünetleri terk ederek kaza namazı kılmalarında bir mes’uliyet olduğu söylenemez. Gerek vakit namazlarının, gerekse diğer nafilelerin yerine kaza namazının kılınmasının uygun veya evlâ olmaması demek, “Sünnetyerine kaza kılmak caiz değildir” mânâsına gelmez.

Ancak bununla beraber kaza namazları fazla olmayan kimseler ise her farzdan sonra bir vakit kazâ namazı kılmayı alışkanlık haline getirirlerse güzel bir âdeti devam ettirmiş olurlar. Ayrıca Cenab-ı Hakkın mahşer günü eksik gelen farz namazları sünnetlerle tamamlamayacağı hususunda rivayetler bulunduğunu da hatırdan çıkarmamak gerekir.

1. Mevlânâ eş-Şeyh Nızâm. el-Fetâvâl-Hindiyye. (Bulak: Matbaa-i Emiriyye, 1310), 1:125; İbni Âbidin. 1493; el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492; Halebî-i Sağîr, s.349.
2. el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492.

Mehmed Paksu


................
 

koylu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
62
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
66
sabah namazının sünnetine vacip diyen alimler olduğu halde cemaat sevabından mahrum kalmamak için bu sünnet bile terk edilirken
Cemaat sevabından mahrum kalmamak için İmama uyarız. Ama bu sünneti kılmayacağımız anlamına gelmez. İmamla beraber sabah namazını kılıp güneş doğmadan Sabah namazının sünnetini kılabiliriz. Aynı zamanda bu durum öğlenin ilk sünneti içinde geçerlidir. İkindi ve yatsı namazlarının ilk sünnetleri gayri müekked sünnet olduklarından imama uyulduktan sonra öteki namazın vakti gelmemiş bile olsa bu namazlar kılınmaz. İlerleyen günlerde inşallah sünnet yerine kaza kılma konusu ile ilgili nakil yaparım.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Cemaat sevabından mahrum kalmamak için İmama uyarız. Ama bu sünneti kılmayacağımız anlamına gelmez. İmamla beraber sabah namazını kılıp güneş doğmadan Sabah namazının sünnetini kılabiliriz. Aynı zamanda bu durum öğlenin ilk sünneti içinde geçerlidir. İkindi ve yatsı namazlarının ilk sünnetleri gayri müekked sünnet olduklarından imama uyulduktan sonra öteki namazın vakti gelmemiş bile olsa bu namazlar kılınmaz. İlerleyen günlerde inşallah sünnet yerine kaza kılma konusu ile ilgili nakil yaparım.


Bir dakika .. Sabah namazının farzından sonra nafile namaz kılmak mekruh biliyorduk. Bu bilgiyi nereden aldınız ?Herhangi bir ehli sünnet aliminin kitabını gösterebilirmisiniz kaynak olarak ? Sabah namazının farzından sonra sünnetinin kılınabileceğine dair.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt