Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK (1 Kullanıcı)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

Öncelikle Esadturkey nickli arkadaşımızı yazdığı forumdan dolayı kınıyorum.Sünnet yerine kaza kılınamaz bu yeni yetmelerin dedikleri şeyler filan yazmış.Bu sözün vebali çok ağırdır.Araştırmadan nasıl böyle bir şey söyleyebilirsiniz.Bu konu hakkında sünnetler yerine kaza kılınması gerektiğini belirten o kadar çok kıymetli alimlerimiz varki saymakla bitiremeyiz.Burada Bir kaç tanesini belirtmek istiyorum.Artık istiyen nakli esas alıp yorum yapmıyan Ehli sünnet alimlerine "rahmetullahi teala aleyhim ecmain"uysun istiyende kendi aklına göre bir din anlayışı ortaya koysun.

Dört mezhebin fıkh bilgilerinde mütehassıs olan seyyid Abdülhakîm Efendi “rahmetullahi aleyh” buyurdu ki, (Tenbellikle nemâz kılmıyanlar, senelerce kazâ borcu olanlar, nemâza başladıkları zemân, sünnetleri kılarken, o vaktin ilk kazâya kalmış kazâ nemâzı için de niyyet ederek kılmalıdır. Bunların, sünnetleri kazâ nemâzı için de niyyet ederek kılması, dört mezhebde de lâzımdır. Hanefî mezhebinde, bir farz nemâzı özrsüz kazâya bırakmak ekber-i kebâirdir. Bu çok büyük günâh, her nemâz kılacak kadar boş zemân geçince, bir misli artmakdadır. Çünki, nemâzı hemen kazâ etmek de farzdır. Hesâba, sayıya sığmıyan bu müdhiş günâhdan ve azâbından kurtulmak için, sabâh nemâzından başka dört vakt nemâzın sünnetlerini ve Cum’a nemâzlarının ilk, son ve vakt sünnetlerini kılarken, kılınmamış farz nemâzını da ve yatsının son sünnetini kılarken, üç rek’at vitr nemâzını da kazâ etmeğe niyyet ederek kılmalıdır. Böyle olduğunu isbât eden delîller, Hanefî âlimlerinin kitâblarında pek çokdur.

İbni Âbidîn diyor ki: (Bir kimse, imâma, sabâh nemâzının ikinci rek’atinde yetişirse, sünneti terk edip, imâma uyar. Çünki sünnet, cemâ’atden hâsıl olan yirmiyedi farz sevâbından birisine bile yetişemez). En kuvvetli olan sabâh sünneti, farzı cemâ’at ile kılabilmek için terk edilince, farz için elbette terk edilir. Farz borcu ile ölmemek için, sünnetleri kazâ niyyetiyle de kılmak lâzım olduğu buradan da anlaşılmakdadır.

Abdülkâdir-i Geylânî hazretleri, 1313 [m. 1896] yılında Hindistânda basılan (Fütûh-ul gayb) kitâbının kırksekizinci makâlesinde diyor ki: Mü’minin, en önce farzları yapması lâzımdır. Farzlar bitdikden sonra, sünnetleri yapar. Ondan sonra, diğer nâfilelerle meşgûl olur. Farz borcu varken, sünnet ile meşgûl olmak, ahmaklıkdır. Farz borcu olanın sünnetleri kabûl olmaz. Alî ibni Ebî Tâlib “radıyallahü anh” bildiriyor: Resûlullah “sallallahü aleyhi ve sellem” buyurdu ki, (Üzerinde farz nemâzı borcu olan kimse, kazâsını kılmadan nâfile kılarsa, boş yere zahmet çekmiş olur. Bu kimse, kazâsını ödemedikçe, Allahü teâlâ, onun nâfile nemâzlarını kabûl etmez). Abdülkâdir-i Geylânînin yazdığı bu hadîs-i şerîfi şerh eden Hanefî mezhebi âlimlerinden Abdülhak-ı Dehlevî buyuruyor ki, (Bu haber, farz borcu olanların, sünnetlerinin ve nâfilelerinin kabûl olmıyacağını göstermekdedir. Sünnetlerin, farzları temâmlıyacağını biliyoruz. Bunun ma’nâsı, farzlar yapılırken, bunların kemâllerine sebeb olan birşey kaçırılırsa, sünnetler, kılınan farzın kemâl bulmasına sebeb olur. Farz borcu olanın kabûl edilmiyen sünnetleri bir işe yaramaz). (Fütûh-ul-gayb)ın bu şerhi fârisî olup, İstanbulda, Bâyezîd Devlet kütübhânesinde, 3866 numarada mevcûddur. İbni Âbidîn de, nâfile bahsinde buyuruyor ki, (Hadîs-i şerîfde, (Temâm yapılmamış olan nemâz, zekât ve başka farzlar, nâfileler ile temâmlanacakdır) buyuruldu. İmâm-ı Beyhekî, bu hadîs-i şerîf, yapılmış olan farzların içindeki sünnetler noksan kalırsa, nâfilelerle bu noksanların temâmlanacağını göstermekdedir. Yoksa, yapılmamış farzların yerine nâfilelerin geçeceğini bildirmiyor dedi. Çünki, başka bir hadîs-i şerîfde, (Bir kimse, nemâzını temâmlamadı ise, o nemâzın üzerine, temâmlanıncaya kadar, nâfile nemâzları eklenir) buyuruldu. Bu hadîs-i şerîf, nâfilelerin, terk edilmiş farzı değil, noksan olarak kılınmış farzı temâmlıyacağını göstermekdedir dedi. (İmdâd)ın (Tahtâvî) hâşiyesi ikiyüzkırkyedinci sahîfesinde de, bu hadîs-i şerîf zikr edilerek, sünnetlerin, kılınmış olan farzdaki kusûrları temâmlıyacağı bildirilmekdedir.

(Uyûnül-besâir)de diyor ki, İmâm-ı Beyhekî, sünnetler, kılınmış olan farzların içindeki sünnetlerin noksanlıklarını temâmlar buyurdu. Çünki sünnetlerden hiçbirisi, hiçbir zemân bir vâcib gibi olamaz. Hadîs-i kudsîde, (Bir kimse, kendisine farz yapdığım ibâdeti yapmakla bana yaklaşdığı gibi, hiçbirşeyle yaklaşamaz) buyuruldu.

Görülüyor ki, islâm âlimlerinin bir kısmına göre nâfileler, kılınmış olan farzların noksanlıklarını temâmlıyacakdır. Bir kısmı ise, özrle kaçırılmış olan farzların yerlerine de konacakdır buyuruyorlar. Fekat bu âlimler de, nemâzlarını tenbellikle kılmayıp, büyük günâh işlemiş olanların, bu hadîs-i şerîflerden istifâde edeceklerini bildirmemişlerdir.Çünki, nemâz kılmayanın nâfileleri kabûl olmaz ki, farzları temâmlamağa yarayabilsinler. Âlimlerin, bildirdiğimiz bu iki ayrı ictihâdını bırakıp da, bir üçüncüsünü söylemek, biz mukallidler için câiz değildir. Çünki, İbni Melek “rahmetullahi teâlâ aleyh” (Menâr) şerhinde, (Müctehidlerin bir din bilgisi üzerindeki sözleri birbirine uymadığı zemân, sonra gelen âlimlerin, bu bilgiyi, müctehidlerin bildirmiş olduklarından başka dürlü anlatmalarının bâtıl olduğu, sözbirliği ile bildirilmişdir) diyor. Bu icmâ’a göre, nâfilelerin, tenbellikle kılınmamış farzların yerine konacağını söylemek boş lâf olur. Müctehidlerin sözlerini anlıyamıyan, yâhud anlasa da kıymet vermiyen (Mezhebsiz) kimse, aklına gelen herşeyi söyliyebilir.

Kırkaltıncı maddede bildirildiği gibi, imâm-ı Rabbânî “rahmetullahi teâlâ aleyh” yirmidokuzuncu mektûbda buyuruyor ki, (Farz ibâdetin yanında nâfile ibâdetlerin hiç kıymeti yokdur. Deniz yanında, damla kadar bile değildirler. Mel’ûn şeytân, mü’minleri aldatarak, farzları küçük gösteriyor. [Kazâları kıldırtmıyor.] Nâfilelere yol gösteriyor. Zekât verdirmeyip, nâfile sadakaları güzel gösteriyor. Hâlbuki, zekât niyyeti ile fakîre bir altın vermek, yüzbin altın sadaka vermekden dahâ sevâbdır. Çünki zekât vermek, farzı yapmakdır. Zekât niyyeti olmadan verilenler ise, nâfile ibâdetdir).

Abdülkâdir-i Geylânî “kaddesallahü sirrehül’azîz”, aynı makâlede buyuruyor ki, (Kazâ borcu olanın sünnet kılması, alacaklıya, borçlunun hediyye ****ürmesine benzer ki, elbette kabûl olmaz. Kazâ borcu varken sünnet kılan kimse, sultân da’vet etdiği hâlde, gitmeyip, onun hizmetçisi ile vakt geçiren kimse gibidir. Mü’min, bir tüccâra benzer. Farzlar, onun sermâyesi, nâfileler de kazancıdır. Sermâye kurtarılmadıkça, kazanç olamaz).

Gerek hadîs-i şerîfe, gerekse âlimlerin yazılarına dikkat edilirse, farz borcu olanın sünnetleri, nâfileleri kabûl olmaz buyurulmakdadır. Kabûl olmaz demek, sahîh olmaz demek değildir. Sahîh olur, fekat sevâbı, fâidesi olmaz demekdir. (Redd-ül-muhtâr), kurban bahsinde bunu güzel açıklamakdadır. (Bid’at işliyenin orucu, haccı, cihâdı kabûl olmaz) hadîs-i şerîfi, (Hadîka) ve (Berîka) kitâblarında açıklanırken, (Bunların ibâdetleri sahîh olur. Fekat sevâb verilmez) diyor. [Altmışüçüncü maddenin son sahîfesindeki hadîs-i şerîfe bakınız!].

İstanbulda, Süleymâniyye umûmî kütübhânesinde, Es’ad efendi “rahmetullahi teâlâ aleyh” kısmında [1037] numaralı ve Yahyâ Tevfîk efendi kısmında [1463] numaralı (Nevâdir-i fıkhiyye fî mezheb-il-eimmet-il hanefiyye) ismindeki kitâbı yazan, Kudüs kâdîsı Muhammed Sâdık efendi, fâite nemâzların kazâ edilmesini anlatırken buyuruyor ki, (Büyük âlim İbni Nüceyme soruldu ki, bir kimsenin kazâya kalmış nemâzları olsa, sabâh, öğle, ikindi, akşam ve yatsının sünnetlerini, bu nemâzların kazâlarına niyyet ederek kılsa, bu kimse sünnetleri terk etmiş olur mu?)

Cevâbında, (Sünnetleri terk etmiş olmaz. Çünki, beş vakt nemâzın sünnetlerini kılmakdan maksad, o vakt içinde, farzdan başka bir nemâz dahâ kılmakdır. Şeytân, insana hiç nemâz kıldırmamak ister. Farzdan başka bir nemâz dahâ kılarak, şeytâna inâd edilmiş, rezîl edilmiş olur. (Nevâdir)de diyor ki, sünnet yerine kazâ kılmakla, sünnet de yerine getirilmiş olur. Kazâ borcu olanların, her nemâz vakti, o vaktin farzından başka nemâz kılarak, sünneti yerine getirmek için, kazâ kılması lâzımdır. Çünki çok kimse, kazâ kılmayıp, sünnetleri kılıyor. Bunlar Cehenneme gidecekdir. Hâlbuki, sünnetlerin yerine kazâ kılan, Cehennemden kurtulur) buyurdu.

Daha nice deliller bulunmakdadır.Ama aklı olana bir işaret yetişir buyuruluyor.Birde bü yukarıda ismi yazılı büyük alimleri zekeriya gibi sapıklara benzetmek çok büyük terbiyesislikdir.Böyle bir hataya düşen arkadaşlarımızın tevbe etmelerini tavsite ederiz.

Doğru yolda olanlara selam ederim
 

sedat altun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
47
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

S.A DİN KARDEŞLERİM BENİM ANLADIĞIM KAZAYA KALMIŞ BİR NAMAZIMIZIN SÜNNETİNİDE KILACAĞIZ DEĞİLMİ SADECE FARZ DEĞİL YANİ SÜNNETLE BİRLİKTE KILACAĞIZ
 

mektubat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
2,308
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Konum
İstanbul
Web Sitesi
www.caglarnetwork.com
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

yok sedat abi sünnetlerin kazası olmaz.yani Geçmişteki sünnetlerin kazası olmaz.10 sene 15 sene ve daha çok namazı terk edip kılmayanlarla ilgili.Gün içerisinde olan 5 nemazın sünnetlerinin yerine kaza namazı kılacaksın böylelikle her gün 1 günlük kaza namazı kılmış olucaksın.ve bu günah-ı kebairlerin en büyüğünden(yani vaktinde kılınmamış namaz)çabuk kurtulabilmek için. yani 5 nemazın sünnetlerini kazaya niyet edip farz borcunu ödeyeceksin hemde bütün boş zamanlarını kaza namazıyla geçireceksin.En kısa sürede kurtulmak için elinden geleni yapıcaksın.Anlatılan o abi ama bu arada sünnetide terk etmiş olmıyacaksın.Görülüyorki bize islamiyet birçok kolaylık ihsan etmiştir.Vesselam.
 

guner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
319
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

Hakka bırak her işini

Kim bulur, zor ile, maksadına, her zaman zafer,
gelir elbet zuhura, ne ise hükm-i kader.



Hakka bırak her işini, esbâba yapış yeter,
bu sözüm olsun sana, ârif isen, her an rehber:



Mihneti kendine zevk etmektir, âlemde hüner,
gam ve neşe insanda, böyle gelir, böyle gider.

____________________________
 

deren75

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
802
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

selamün aleyküm.sevgili kardeslerim öncelikle hepinizden özür diliyorum.benimde baya bi fazla namaz borcum oldugu için (Allahc.c. affetsin)konu dikkatimi cekti ve tüm yazılanları okudum.yalnız sizlerden ricam yazılanların içinde anlayamadıgım kelimeler oluyor.yazılanların daha sadelestirilirse daha fazla anlasılıp faydalı olacagını düşünüyorum .birde benim gibi sıfırdan baslayıpta her seyi yeni öğrenmeye baslayan kardeslerinizi aklınızda bulundurursanız sevinirim.Allah şimdiden razı olsun.selam ve dua ile.
 

mektubat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
2,308
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Konum
İstanbul
Web Sitesi
www.caglarnetwork.com
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

Aleyküm selam ve rahmetullahi ve berekatuhu.Abi Allahü teala utandırmasın.İnşallah Cenab-ı hak daim eyler daha dikkatli olmaya çalışırız abi.Abi inşaallahü teala zamanla okunulanlar kolay anlaşılır bir hale gelecektir yeterki siz okumaktan vazgeçmeyin Çünkü cahil sofu şeytanın maskarası olur buyurmuşlar abi.

İlim öğrenmek ve öğretmek çok mühimdir. Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
(Allahü teâlâ ilim verdiği âlimlerden de Peygamberlerden aldığı misak gibi, ilimlerini saklamayıp insanlara açıklamaları için, söz almış ve "Rabbinin yoluna hikmetle, güzel öğütle davet et!" buyurmuştur.) [Ebu Nuaym]

(En güzel hediye, hikmetli bir sözü iyice anlayıp, din kardeşine anlatmaktır.) [Taberani]

(Bir saat ilim öğrenmek veya öğretmek, sabaha kadar ibadetten daha sevaptır.) [Deylemi]

(Heves edilecek iki kimse vardır: Biri, Allahü teâlânın verdiği ilimle amel edip başkasına da öğreten, ikincisi de, Allahü teâlânın verdiği serveti hayra sarf edendir.) [Buhari]

(İlim yolunu tutana, Allahü teâlâ Cennet yolunu açar.) [Tirmizi]
(Melekler, ilim talebesinden memnun oldukları için kanatlarını onların üzerine gererler.) [İ. Abdilber]

(İlimden bir mesele öğrenmek, dünyadaki her şeyden kıymetlidir.) [Taberani]
(Ya âlim, ya öğrenci, ya dinleyici veya bunları seven olun. Yoksa helak olursunuz.) [Beyheki]

(Tecrübeli yaşlılarla oturup kalkın. Âlimlere sorun. Hikmet sahipleri ile beraber olun.) [Taberani]

(Âlim olmayan veya ilim öğrenmeye çalışmayan bizden değildir.) [Deylemi]

(Bir âlimin, yanına oturarak, bir saat ilimle meşgul olması, bir âbidin 70 yıl ibadetinden hayırlı olabilir.) [Deylemi]

(İşlenen bir günah, âlime bir, cahile iki olarak yazılır. Âlim, günahı için azap olunur. Cahil ise hem günahı, hem de öğrenmediği için azap olunur.) [Deylemi]

(Allahü teâlâ, dünya işlerinin âlimi, ahiret işlerinin cahili olana buğz eder.) [Hakim]

(İlim öğrenmek, namaz, oruç, hac ve Allah yolundaki cihaddan daha kıymetlidir.) [Deylemi]

(Bir saat ilim öğrenmek gece sabaha kadar ibadet etmekten kıymetlidir. Bir gün ilim öğrenmek, üç ay oruç tutmaktan kıymetlidir.) [Ebu Nuaym]

(Bir kimse, ilim öğrense, bununla amel etmese bile; bin rekat namaz kılmasından daha fazla sevap alır. Eğer öğrendiği ilimle amel eder veya başkasına öğretirse, hem bunun sevabını alır, hem de Kıyamete kadar bununla amel edenlerin sevabını alır.) [Hatib]

(Farzlarda ihmallik yapan bir derde müptela olur.) [İ. Ahmed]
(Allah rızasından başka bir niyetle ilim öğrenen, Cehenneme gider.) [Tirmizi]
(Din ilmine sahip olanın sıkıntısı gider ve ummadığı yerden rızıklanır.) [İ. Neccar]

(İlim öğrenen veya Allah için bir dost edinen veya din kardeşinin yüzüne şefkatle bakan veya �Bismillah� diyerek işine başlayan affa uğrar.) [İ. Rafii]
 

deren75

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
802
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

s.a.Allah razı olsun.bizde öğrenmek için çaba sarf ediyoruz.Allah daim etsin.selam ve dua ile.
 

halit_emer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

Sünnetler Peygamberimiz'in (s.a.s) bize misarıdır.Elimizden geldiği kadar terk etmemeye gayret edelim.Allah yardımcımız olsun inş.
 

by_cansuyu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
214
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

arkadaslar ben imamım
peygamberimizin düzenli olarak kıldığı sünnet namazlar var mesela farz namaz sünnetleri bunları bizde kılmak zorundayız ama peygamberimizin ara sıra kıldığı namazlar yerine kaza kılabilirez bunun ölçüsü sünnetle sabit olanları kılacaz
 

akrep1

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Eyl 2006
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

HUYELA kardeşin dediklerine aynen katılıyorum.Siz de onun gibi delillerle konuşun zan ile hüküm olmaz.peygamber efendimiz hiç bir namaza sünnet niyetiyle başlamamıştır.o vakitte namaz kılması sünnet oldu.Bizim kılacağımız kaza namazı ile zaten namaz kılmış oluyoruz.Niye kaza borcu olanlara bu kadar zorlaştırıyorsunuz ki.Dinimiz kolaylık dini değil miB)B)
 

yamanni

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Konum
pakistan
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

Arkadaslar dinimiz tabii ki kolaylik dini.Ama bugun insanlar bu kavrami sadece kendilerine geldikleri gibi kullanmaya calisiyorlar.Bir ornekle nasil kolaylik dini oldugunu aciklayayim siz gerisini cikartirsiniz.Biliyorsunuz namaz kilmak icin abdest almak gereklidir.Ama suyun olmadigi yerde teyemmumde yapabilirsiniz yani buyrulmamistir ki ille de suyla abdest alacaksin diye bir kolaylik getirilmistir ki o da teyemmumdur.Bu konuda ise bir kolaylik yoktur bilakis peygamber efendimizin sunnetini bilerek terk etmek vardir ki hic de guzel bir aliskanlik olmasa gerek.bunlar nefse hos gelen durumlar.Kardesim sunnetini kil umulur ki Allah cc ahirette kildigin sunnetleri kaza namazi yerine kilar.Ayni sekilde nafileleri de.Yine umulur ki peygamberii zisan efendimizin sefaatine nail olursun.Namazlardan sonra bes dakikamizi daha ayirirsak hergun bir gunluk namazi kaza etmis oluruz. Allah kabul buyurur insallah. Selam ve dua ile B)
 

hafize

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Tem 2006
Mesajlar
14,020
Tepki puanı
23
Puanları
36
Yaş
69
Konum
BURSA
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

akrep1 yazdı:
HUYELA kardeşin dediklerine aynen katılıyorum.Siz de onun gibi delillerle konuşun zan ile hüküm olmaz.peygamber efendimiz hiç bir namaza sünnet niyetiyle başlamamıştır.o vakitte namaz kılması sünnet oldu.Bizim kılacağımız kaza namazı ile zaten namaz kılmış oluyoruz.Niye kaza borcu olanlara bu kadar zorlaştırıyorsunuz ki.Dinimiz kolaylık dini değil miB)B)[/quot

Bende kaza nanazlarımı böyle kılıyorum kaç kere bıraktım tekrar başladım osman ünlü hoca kaza namazın varsa sünnet kılamazsınız diyor bak bir şey anlatayım birgün hastanede muayene sırası beklerken yaşlı bir dede her halinden hoca olduğu belli nurani yüzlü birisi elinde ( İSLAM AHLAKI ) adlı kitabı hayır için birkaç kişiye verdi bende aldım bize birşeyler anlattı benimde aklıma sünnetleri kılmadan farzları kılmamız doğrumu diye sordum oda osman ünlü gibi aynısını söyledi meğer onun hocasıymış çünki biz ben kendi adıma konuşayım sünnetleri terk etmiş olmuyorum Peygamber Efendimiz S.A.S ben ümmetimi abdes uzuvlarından tanıyacam demiş kimi zaman aklım o kadar karışıyorki birinin dediği birini tutmuyor Selam ve dua ile B)
 

nurrumeysa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
243
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

osman ünlü hoca kazanamazı olan sünnet leri kaza niyetiyle kılabilir diyor bende sünnet leri kaza niyetiyle kılı yorum hem namazımı kılmış oluyorum hemde kazalarımı düzenli bir şekilde kılmış oluyorum.
 

ADALETIMAHZA

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eyl 2006
Mesajlar
3,630
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Web Sitesi
www.islamiportal.net
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

nurrumeysa yazdı:
osman ünlü hoca kazanamazı olan sünnet leri kaza niyetiyle kılabilir diyor bende sünnet leri kaza niyetiyle kılı yorum hem namazımı kılmış oluyorum hemde kazalarımı düzenli bir şekilde kılmış oluyorum.

S.A.KARDEŞİM DİYANET YÜKSEK DİN KURURLU DEFALARCA BU KONUDA AÇIKLAMA YAPTI.O KİŞİ GİBİ DÜŞÜNENLERİN YANLIŞ YÖNLENDİRME YAPTIĞI KONUSUNDA.SİZ SÜNNET TERKETTİĞİNİZİN FARKINDA MISINIZ?SÜNNETİN ANLAMINI BİLİYORSUNUZ.KAZA NAMAZI BORCUM BENİM DE VAR VE YILLAR SÜRECEK KILMASI AMA SUÇ KİMİN NAMAZ KILMAYARAK BU BORCU DOĞURAN BİZKEN VE PEYGAMBER EFENDİMİZİN (ASM) ŞEFAATİNE EN ÇOK İHTİYACI OLANLARDANKEN ONUN SÜNNETİNİ BIRAKMAYA VEYA BIRAKTIRMAYA KİMSENİN HAKKI OLMAMALI DİYORUM.ŞİMDİ HEM SUÇLUYUZ HEM DE EEE KOLAYLIK ARAMAKTA,KAÇIŞ YOLLARI TAVSİYE EDENLERİ NEFSİMİZ ARAYIP BULMAKTA.KARDEŞİM BANA DA İNANMA AMA DİYANETE AÇ TELEFON YADA MAİL LE SOR.BUNUN VEBALİ ÇOK BÜYÜK,KİMSE KİMSENİN GÜNAHINI DA YÜKLENEMEZ.ALLAHA EMANET OL.KONU ÇOK ÖNEMLİ O YÜZDEN YAZIM ÇOK CİDDİ OLDU AMA KARDEŞİMİN BÖYLE BİR HATA YAPMASINI İSTEMEM.A.E.O.
 

meftun61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
3,386
Tepki puanı
5
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

mustafa_xtar yazdı:
s.a. Arkadaşlar ne güzel konuşuyorsunuz. Benim diyeceğim de odur ki; kaza namazı var diye sünnet bırakılamaz. Kazaları yavaş yavaş kılmalıyız. ve Rabbül Alemin de bildiğimiz gibi kazası olanların sünnetlerine bkaacağını ve kazaları o şekilde affedeceğini biliyoruz inş.

Amellerin en güzeli azda olsa daimi olanıdır. Onun için kaza namazlarınıda yavaş yavaş kılmalıyız.

Allhualem.

S.A EVET MUSTAFA BENDE BUNU DİYECEKTİM.ZATEN KAZA NAMAZLARINI TAMAMLAMADAN EBEDİ HAYATA GÖÇ EDENİN RABBİM KILDIĞI SÜNNETLERİ KAZA NAMAZLARINA FEFARET OLARAK SAYACAKMIŞ.BU YÜZDEN SÜNNETLERİ TERKETMEK HİÇ DOĞRU DEĞİL.HEM ALLAHA GİDEN YOL PEYGAMBERİMİZİN SÜNNETİNDEN GEÇER.
 

nurrumeysa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
243
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

Avukat yazdı:
nurrumeysa yazdı:
osman ünlü hoca kazanamazı olan sünnet leri kaza niyetiyle kılabilir diyor bende sünnet leri kaza niyetiyle kılı yorum hem namazımı kılmış oluyorum hemde kazalarımı düzenli bir şekilde kılmış oluyorum.

S.A.KARDEŞİM DİYANET YÜKSEK DİN KURURLU DEFALARCA BU KONUDA AÇIKLAMA YAPTI.O KİŞİ GİBİ DÜŞÜNENLERİN YANLIŞ YÖNLENDİRME YAPTIĞI KONUSUNDA.SİZ SÜNNET TERKETTİĞİNİZİN FARKINDA MISINIZ?SÜNNETİN ANLAMINI BİLİYORSUNUZ.KAZA NAMAZI BORCUM BENİM DE VAR VE YILLAR SÜRECEK KILMASI AMA SUÇ KİMİN NAMAZ KILMAYARAK BU BORCU DOĞURAN BİZKEN VE PEYGAMBER EFENDİMİZİN (ASM) ŞEFAATİNE EN ÇOK İHTİYACI OLANLARDANKEN ONUN SÜNNETİNİ BIRAKMAYA VEYA BIRAKTIRMAYA KİMSENİN HAKKI OLMAMALI DİYORUM.ŞİMDİ HEM SUÇLUYUZ HEM DE EEE KOLAYLIK ARAMAKTA,KAÇIŞ YOLLARI TAVSİYE EDENLERİ NEFSİMİZ ARAYIP BULMAKTA.KARDEŞİM BANA DA İNANMA AMA DİYANETE AÇ TELEFON YADA MAİL LE SOR.BUNUN VEBALİ ÇOK BÜYÜK,KİMSE KİMSENİN GÜNAHINI DA YÜKLENEMEZ.ALLAHA EMANET OL.KONU ÇOK ÖNEMLİ O YÜZDEN YAZIM ÇOK CİDDİ OLDU AMA KARDEŞİMİN BÖYLE BİR HATA YAPMASINI İSTEMEM.A.E.O.





avukat kardeşim sizde haklısınız hayrettin karaman hocamızda karşı sünneti kazaniyetiyle kılmaya benim düşüncem de kazalarımı kılamama korkusu yanlız uyarınızı dikkate alıp ayrıntılı bir şekilde araştıracam sağol kardeşimB)B)B)B)
 

gencosman

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2007
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

selam aleyküm:
ben aranıza yeni katılan kardeşiniz olarak şunu sormak isterim:
namazın hem kaza hem sünnet olarak kılınabileceğini savunan kardeşlerim:
1--"bir kimse borcu varken borcunu ödemeli, yatırım yapmamalı" diyorsunuz ya, peki o kişi aynı parayla hem borcunu ödeyip hem nasıl yatırım yapacak?
2-- yukarda bi kardeşim "birşeyi kabeder diğerini kazanır" demiş.. peygamber efendimiz sav: kıyamet gününde allah c.c, kişinin farz namazlarında eksiği varsa bu eksikleri sünnet ve nafile namazlarla kapatacağını biz müslümanlara müjdelemiş. yani sünnetleri sünnet olarak kılarak (içine başka niyetler karıştırmadan) hem peygamber efendimizi hem cenabı hakkı memnun edip, (inş) kıyamet günü de kendimiz memnun olacağız...
3-- ayrıca, müslüman olarak kıyamet gününde nasıl peygamberimizden şefaat isteyeceğiz?
4-- yine eğer müslüman olduğumuzu iddaa ediyorsak, herşey için bulduğumuz vakti, peygamber efendimiz için ayırıp, sünnet namazları ihmal etmemeliyiz..
5-- hele hele "farz borcu varken sünnet, nafile, (v.s.) kılınmaz diyenlerin vay haline... bütün bunlar müslümanları SÜNNETten soğutmak için uydurulmuş şia (uyduruk bir fırka) fetvalarıdır.

saygılarımla...

unutmayın İNTERNETE, TELEVİZYONA, RADYOYA VAKİT VARSA, SÜNNETE DE KAZA YA DA BULUNUR...
[/color]
 

gencosman

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2007
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

(YANLIŞLIKLA BÜYÜK YAZILDI;KUSURA BAKMAYIN)
selam aleyküm:
ben aranıza yeni katılan kardeşiniz olarak şunu sormak isterim:
namazın hem kaza hem sünnet olarak kılınabileceğini savunan kardeşlerim:
1--"bir kimse borcu varken borcunu ödemeli, yatırım yapmamalı" diyorsunuz ya, peki o kişi aynı parayla hem borcunu ödeyip hem nasıl yatırım yapacak?
2-- yukarda bi kardeşim "birşeyi kabeder diğerini kazanır" demiş.. peygamber efendimiz sav: kıyamet gününde allah c.c, kişinin farz namazlarında eksiği varsa bu eksikleri sünnet ve nafile namazlarla kapatacağını biz müslümanlara müjdelemiş. yani sünnetleri sünnet olarak kılarak (içine başka niyetler karıştırmadan) hem peygamber efendimizi hem cenabı hakkı memnun edip, (inş) kıyamet günü de kendimiz memnun olacağız...
3-- ayrıca, müslüman olarak kıyamet gününde nasıl peygamberimizden şefaat isteyeceğiz?
4-- yine eğer müslüman olduğumuzu iddaa ediyorsak, herşey için bulduğumuz vakti, peygamber efendimiz için ayırıp, sünnet namazları ihmal etmemeliyiz..
5-- hele hele "farz borcu varken sünnet, nafile, (v.s.) kılınmaz diyenlerin vay haline... bütün bunlar müslümanları SÜNNETten soğutmak için uydurulmuş şia (uyduruk bir fırka) fetvalarıdır.

saygılarımla...

unutmayın İNTERNETE, TELEVİZYONA, RADYOYA VAKİT VARSA, SÜNNETE DE KAZA YA DA BULUNUR...


--------------------------------------------------------------------------------
 

kuyumcufaruk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Kas 2006
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

mektubat yazdı:
Esedturkey kardeş iyi oku lütfen zekeriya zındığıyla sünnet yerine kaza kılmalı diyenleri bir tutmak insafsızlıktır vede hastalıktır.
Farz namazı özürsüz vaktinde kılmamak büyük günahtır. Acele kaza etmek gerekir. Zaruri işler haricinde kaza etmeyi geciktirmek de büyük günahtır. (Berika)
Önem verip de, tembellikle farz namazı terk etmek büyük günah olur. (Dürr-ül Muhtar, Cevhere)
İmama, sabah namazının 2. rekatında yetişen, sünneti kılmaz, imama uyar. Çünkü sünnet, cemaatten hasıl olan 27 farz sevabından birisine bile yetişemez. (Redd-ül Muhtar)
Şimdi soruyorum sabah namazının sünnetine vacip diyen alimler olduğu halde cemaat sevabından mahrum kalmamak için bu sünnet bile terk edilirken yukarıda bahsedilen büyük günahtan kurtulmak için insan elinden geldiği kadar çok namazını kaza etmeli değil mi?Sünnetler terk edilmiyor ki zaten sünnet namaz kılma vaktinde farz kılıyosun anlıycağın o vakitte namaz kılmak sünnet.Tekrar söylüyorum yarın öbür gün toprağın altına giricez onu düşünelim arkadaşlar eğer ki garantiniz varsa daha çoook kaza namazı kılacak vaktim var benim diye buyrun devam edin.Ama insanları da peşinizden sürükleyip Her kim kötü bir çığır açarsa ondan onada günah yazılır hadisine muhatap olanlardan olursunuz.Hakkınızı helal edin ama işin aslını gözünüzü kapatıp 1.kıyametiniz kopunca anlıyacaksınız.
Doğru yolda olanlara selam ederim.

Teşekkürler, Allah (cc) razı olsun. Farz olan borçları yavaş yavaş kılmak için acaba ömrümüz varmi? Kimin garantisi olabilir? Gayret edip en kısa zamanda farz olan borçları bitirmeye çalışmalıyız.
'' mektubat '' kardeşimizin belirttiği gibi sünnet namazları kılınan yerlerde, şeytana muhalefet ederek namaz kılmış oluyoruz. İnşaAllah, borçlarımızı bitirdikten sonra Rabbim, cümlemizi nafilelerle kendisine yaklaşmamızı nasib etsin. Selametle kalın.
 

handan06

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
2,070
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: SÜNNET YERİNE KAZA NAMAZI KILMAK

çok haklısın
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt