Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

"SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?" (1 Kullanıcı)

-Esmani-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
2,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web Sitesi
islamtarihim.com
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

s.a
dün başıma gelen bir olayı sizlerle paylaştığım için beni gıybet etmekle suçlayan kardeşimize ithafen cevabı ben vereyim
Sevgili Peygamber (a.s.m.) şöyle buyurur: “Üç grup vardır ki, gıybetlerini yapman sana haram değildir: günahı açıkça işlemekten sıkılmayan, zalim idareci ve dinde olmayanı dine sokan bid’atçı.” (25) “Haya örtüsünü atan kimsenin arkasından konuşmak gıybet değildir.” (26) “Ne fâsık, ne de günahı açıktan işleyen kimse için söylenen gıybet sayılmaz...” (27)
25-Câmiu’s-sağîr, Hadis No: 3516.
26-Câmiu’s-sağîr, Hadis No: 8525.
27-Müslim, Zühd 52.
 

-Esmani-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
2,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web Sitesi
islamtarihim.com
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

sorumu sorayım müsadenizle.

kuşluk namazının vakti nedir.ve bu namazın fazileti nedir.?
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

S.A.
MK5834 KARDEŞİM CEVABIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. ŞİMDİ SENDEN BİR SORU ALALIM İNŞALLAH.
BENDE CEVAP HAZIRLAMIŞTIM, BARİ İSRAF OLMASIN BENDE YAZAYIM.

Hangi Hallerdeki Sözler Gıybet Değildir

Gıybet Efendimiz'in ifadeleriyle mümin kardeşinin hoşuna gitmediği bir şeyi onun gıyabında söylemektir. Allah’ü Tealâ Hucurat süresinde(49/12) mealen “Ey iman edenler! Zannın bir çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerini arkasından çekiştirmesin. Biriniz, ölmüş kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, tevbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir” buyurmaktadır. Kur'an-ı Kerim gıybeti bir müminin diğer bir mümin kardeşinin ölü etini yemeye benzetmiş ve bu çirkin fiili haram kılmıştır. Bununla birlikte gıybet bazı durumlarda caiz görülmüştür:

• Zulümden şikayet etmek: Zulme uğrayan bir insanın uğradığı haksızlığı bir üst makama iletmesi gıybet değildir.

• Islah maksadıyla söylenen sözler:

Hah maksadıyla bir kişinin yaptığı kötülükleri anlatmak ve bu kötülükleri gidermek için konuşmak gıybet dairesine girmemektedir.

• Fetva istemek: Esinden rahatsız olan bir kişinin bir müftüye giderek "Eşim çok cimridir, bana geçim için yetecek kadar para vermiyor. İzinsiz olarak onun cebinden para alabilir miyim?" şeklinde ondan fetva istemesi gıybet değildir.

• Bir mümini kötülükten korumak:

Bir iş kuracak olan adam ortağının güvenilir birisi olup olmadığım araştırırken bu mevzuda etrafındaki insanların o kişinin' güvensiz bir insan olduğunu ifade etmek için "Bu adam üçkağıtçı, dolandırıcı, çarpabilir." gibi ifadeler kullanmaları gıybet değildir.

9 Lakabı söylemek: Kişinin üzerinde bulunan ve o özelliğiyle tanınan birisinin bir özründen dolayı "Kel, aksak..." gibi ifadelerle isimlendirilmesi gıybet değildir.

• Bir günahı açıkça isleyen ve bununla övünen kişi: Bir günahı açıkça işleyen ve bunu bir övünç vesilesi yapan kişi hakkında da örneğin "İçkici, kumarcı, zinacı..." demek gıybet değildir.


FERİT KARDEŞİME NOT: KARDEŞİM BENDE HEPİNİZİ ÇOK SEVİYORUM VE HİÇ BİRİNİZİ İNCİTMEK İSTEMEM. SENLİ BENLİ OLMAK SORUN DEĞİLDE, SABAH BİRİ ÇIKAR TERS BİR ŞEY SÖYLERDE ALTINDAN KALKAMAYIZ DİYE BU ŞEKİLDE HİTAP EDİYORDUM. AMA ARTIK ÖZELLİKLE SANA VE SENİN GİBİ KENDİME ÇOK YAKIN HİSSETİĞİM ARKADAŞLARIMA SENLİ BENLİ HİATAP EDECEĞİM.
ALLAH HEPİNİZEDN RAZI OLSUN.
K.S.E.O.
 

-Esmani-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
2,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web Sitesi
islamtarihim.com
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

s.a
kardeşim ek olarak verdiğin bilgiler için saol.ALLAH razı olsun.
sorum sizinkinin üstünde.biraz geç geldi galiba.site yönetimi hızımıza yetişemiyorsunuz. :)
 

ADALETIMAHZA

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eyl 2006
Mesajlar
3,630
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Web Sitesi
www.islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

mtekik yazdı:
Avukat yazdı:
ALLAH RAZI OLSUN,ANLADIM CEVABI.DİĞER SORUMU DA ARAŞTIRIYORSUNUZ DEĞİL Mİ?A.E.O.

EVET ONU ARAŞTIRIYORUM AMA, BİRAZ SÜREBİLİR. BEN DAHA ÖNCE BU SÖYLEDİĞİNİZ ŞEKİLDE HİÇ BİR ŞEYLE KARŞILAŞMADIM.
MESELA KİŞİ CENNETE BU DÜNYADAKİ EN GÜZEL HALİ İLE YAŞAYACAK.
AMA CİNSİYET DEĞİŞTİREBİLME HİÇ BİR YERDE OKUMADIM VE KARŞILAŞMADIM. BİLMEDİĞİM İÇİN DE DİREK "İSRALİYAT" DA DİYEMİYORUM.
Bİ BAKALIM HELE MEVLAM NE GÖSTERECEK.
K.S.E.O.

ARAŞTIRMA NASIL GİDİYOR,UNUTULMA DI DE Mİ?yA BENİM GİBİ YAŞLI BİRİYLR UĞRAŞMAK ZOR İŞTE,OKUDUĞUM YERİ HATIRLASAM SÖYLEYİP YARDIMCI OLCAM DA,NAPALIM,İDARE ETCENİZ.:D
 

ferit

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

FERİT KARDEŞİME NOT: KARDEŞİM BENDE HEPİNİZİ ÇOK SEVİYORUM VE HİÇ BİRİNİZİ İNCİTMEK İSTEMEM. SENLİ BENLİ OLMAK SORUN DEĞİLDE, SABAH BİRİ ÇIKAR TERS BİR ŞEY SÖYLERDE ALTINDAN KALKAMAYIZ DİYE BU ŞEKİLDE HİTAP EDİYORDUM. AMA ARTIK ÖZELLİKLE SANA VE SENİN GİBİ KENDİME ÇOK YAKIN HİSSETİĞİM ARKADAŞLARIMA SENLİ BENLİ HİATAP EDECEĞİM.
ALLAH HEPİNİZEDN RAZI OLSUN.
K.S.E.O.[/i][/b][/quote]

Ecmain abi verdiğin cevap için de sağol...mk5834 abinin sorusunu cevaplayalım İNŞAALLAH...
 

tugba_m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

Sual: Kuşluk namazının önemi nedir, ne zaman kılınır?
CEVAP
Kuşluk vakti, şer’i gündüzün dörtte biri geçtikten sonra başlar, zeval [İstiva] vaktine kadar devam eder. Yani imsak vaktine bu dörtte birlik zaman ilave edilince, kuşluk vakti başlar. Mesela 21 Aralıkta İstanbul’da imsak 5.31dir. Akşam ise 16.44te oluyor. Böylece şer’i gündüz 11 saat 13 dakika olup, bunun dörtte biri 2 saat 48 dakikadır. Bu imsak vaktine ilave edilince 5.31+2.48= 8.19 bulunur. Şu halde, kuşluk bu vakitte başlıyor demektir. Bu da aşağı yukarı işrak vakti ile aynıdır. Çünkü o gün işrak vakti 8.13tür. Kuşluk namazı, bu vakitten öğleye 20 dakika kalıncaya kadar kılınır. (Kısaca söylersek, kuşluk vakti, güneş doğduktan 50 dakika sonra başlayıp, öğleye 20 dakika kalana kadar olan vakittir.)

Kuşluk vaktinde en az iki rekat namaz kılmak çok sevaptır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Günde iki rekat kuşluk namazı kılanın günahları denizlerin köpüğü kadar olsa, affedilir.) [İbni Mace, Tirmizi, Ebu Davud]

(Herkesin eklem yeri kadar sadaka vermesi gerekir. Sübhanallah, Elhamdülillah, La ilahe illallah veya Allahü ekber demek birer sadakadır. İyiliği tavsiye etmek, kötülüğe mani olmaya çalışmak birer sadakadır. İki rekat kuşluk namazı kılmak ise bütün bunları karşılar.) [Müslim]

(Günde 2 rekat kuşluk namazı kılan, doğduğu günkü gibi günahsız olur.) [Ebu Ya’la]

(İki rekat kuşluk namazı kılan gafillerden olmaz. Dört rekat kılan, abidlerden olur. Altı rekat kılarsa, bu namaz o gün ona kâfi gelir. Sekiz rekat kılan, masivayı terk edip itaat eden kullardan yazılır. On iki rekat kılan da Cennette özel bir köşke kavuşur.) [Taberani]

(Cennetin bir Duha kapısı vardır. Bu kapıdan ancak kuşluk namazı kılanlar girer.) [Taberani]

(İki rekat kuşluk namazı, kabul olunmuş bir hac ve umreye bedeldir.) [Ebuşşeyh]

Peygamber efendimizin, düşman üstüne gönderdiği askerler, kısa zamanda zafer kazanıp bol ganimet ile evlerine döndüler. Bu askerlere gıpta edenleri görünce buyurdu ki:
(Size bunlardan daha kısa süren, daha çok ganimet getiren ve daha tez eve döndüren cihad yolunu göstereyim. Kuşluk namazı için camiye giden, daha az savaşmış, daha çok ganimet almış ve daha tez evine dönmüş olur.) [İ. Ahmed]

(İki rekat kuşluk namazı kılmak bana farzdır.) [İ.Ahmed]
(İki rekat kuşluk namazı kılan vücudunun zekatını ödemiş olur.) [İ.Asâkir]

Redd-ül muhtar’da, (Kuşluk namazına devam eden şehid olarak ölür) buyuruluyor.

İmam-ı Şarani hazretleri, (Kuşluk namazına devam edenlere cin musallat olamaz) buyurdu.

Kuşluk namazı nafile namazdır. Kazası olan, kazasını ödemedikçe nafile namaz kılarsa kabul olmaz. Önce kazasını ödemelidir. Kaza namazı borcu olan, kuşluk vakti kuşluk namazı kılmak isterse, (İlk kazaya kalmış sabah [veya öğle, ikindi, akşam, yatsı] namazının farzını ve kuşluk namazı kılmaya) diye niyet ederse, hem kazası ödenmiş, hem de kuşluk namazı kılmış olur.) [Redd-ül muhtar]
(dinimiz islam)
 

-Esmani-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
2,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web Sitesi
islamtarihim.com
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

evet cevabı fazlasıyla vermişsiniz .ALLAH razı olsun.artık bu kadar faydalı olduğunu bildiğimiz kuşluk namazına sıkıca riayet ederiz inşaallah.

sanırım soru hakkı sizin
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

Avukat yazdı:
mtekik yazdı:
Avukat yazdı:
ALLAH RAZI OLSUN,ANLADIM CEVABI.DİĞER SORUMU DA ARAŞTIRIYORSUNUZ DEĞİL Mİ?A.E.O.

EVET ONU ARAŞTIRIYORUM AMA, BİRAZ SÜREBİLİR. BEN DAHA ÖNCE BU SÖYLEDİĞİNİZ ŞEKİLDE HİÇ BİR ŞEYLE KARŞILAŞMADIM.
MESELA KİŞİ CENNETE BU DÜNYADAKİ EN GÜZEL HALİ İLE YAŞAYACAK.
AMA CİNSİYET DEĞİŞTİREBİLME HİÇ BİR YERDE OKUMADIM VE KARŞILAŞMADIM. BİLMEDİĞİM İÇİN DE DİREK "İSRALİYAT" DA DİYEMİYORUM.
Bİ BAKALIM HELE MEVLAM NE GÖSTERECEK.
K.S.E.O.

ARAŞTIRMA NASIL GİDİYOR,UNUTULMA DI DE Mİ?yA BENİM GİBİ YAŞLI BİRİYLR UĞRAŞMAK ZOR İŞTE,OKUDUĞUM YERİ HATIRLASAM SÖYLEYİP YARDIMCI OLCAM DA,NAPALIM,İDARE ETCENİZ.:D

ABLA UNUTULMADIDA HAFTA SONU ANCAK BAKABİLİRM İNŞALLAH. HEM NE O ÖYLE YAŞLILIK FALAN, İNSAN HİSSETİĞİ YAŞTADAIR. ONA BAKARSANZ BEN DE YAŞLILAR SINIFINDAYIM.
K.S.E.O
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

Avukat yazdı:
mtekik yazdı:
Avukat yazdı:
ALLAH RAZI OLSUN,ANLADIM CEVABI.DİĞER SORUMU DA ARAŞTIRIYORSUNUZ DEĞİL Mİ?A.E.O.

EVET ONU ARAŞTIRIYORUM AMA, BİRAZ SÜREBİLİR. BEN DAHA ÖNCE BU SÖYLEDİĞİNİZ ŞEKİLDE HİÇ BİR ŞEYLE KARŞILAŞMADIM.
MESELA KİŞİ CENNETE BU DÜNYADAKİ EN GÜZEL HALİ İLE YAŞAYACAK.
AMA CİNSİYET DEĞİŞTİREBİLME HİÇ BİR YERDE OKUMADIM VE KARŞILAŞMADIM. BİLMEDİĞİM İÇİN DE DİREK "İSRALİYAT" DA DİYEMİYORUM.
Bİ BAKALIM HELE MEVLAM NE GÖSTERECEK.
K.S.E.O.

ARAŞTIRMA NASIL GİDİYOR,UNUTULMA DI DE Mİ?yA BENİM GİBİ YAŞLI BİRİYLR UĞRAŞMAK ZOR İŞTE,OKUDUĞUM YERİ HATIRLASAM SÖYLEYİP YARDIMCI OLCAM DA,NAPALIM,İDARE ETCENİZ.:D
 

tugba_m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

mk5834 yazdı:
evet cevabı fazlasıyla vermişsiniz .ALLAH razı olsun.artık bu kadar faydalı olduğunu bildiğimiz kuşluk namazına sıkıca riayet ederiz inşaallah.

sanırım soru hakkı sizin

Allah razı olsun sizdende.
Sorum şu;
Bedel hac nedir?Şartları nelerdir?
 

ADALETIMAHZA

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eyl 2006
Mesajlar
3,630
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Web Sitesi
www.islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

İSLAM ANSİKLOPEDİSİ






BEDEL HAC

Kendisine hac farz olmuş ancak edâ etmesine vücut sağlığı elverişli olmayan bir kimsenin, yerine başkasını göndermekle edâ edilen hac. Nafile hac için hiç bir şarta bağlı olmaksızın; farz olan hac için ise, sağlığının elverişli olmaması şartıyla, bir kimse kendi yerine bir başkasını gönderir ve haccın sevabını alır. Çünkü böyle bir durumda insan malını Allah yolunda hac için harcamış demektir. Böyle bir harcamayı kendisi yapabileceği gibi, başkasına da kendi adına yaptırabilir.

İslâmî kaynaklarda hac için bedel (nâib) tutmaya "ihcac", bedel tutan kimseye "âmir", menûb veya "mahcûcun anh" denir: Ayrıca bedel gönderilen kimseye "me'mûr", yol masrafı olarak verilen mal veya paraya "nafaka" ve haccı ifsad etmesi halinde nafakayı geri ödemesine "tazmin" adı verilmektedir.

İslâm'da ibadet; mal, beden ve hem beden hem de malın birleştirilmesiyle yapılan ibadet olmak üzere üçe ayrılır. Bunlardan mal ile yapılan zekât, kurban, sadaka, keffaret vb. ibadetlerde vekâlet kayıtsız şartsız caizdir. Abdest, namaz, oruç gibi beden ile yapılan ibadetlerde ise hiç bir halde mümkün değildir. Hem beden hem de mal ile yapılan hac veya umre gibi ibadetlerde ise acizlik (sağlığın yeterli olmaması) halinde caiz, yapmaya kadir olması halinde ise farz olan hac için caiz değil, nafile hac için caizdir. Burada söz konusu edilen acizlik, ölüm veya ölüme kadar süren daimî bir acizliktir.

Aslında bir kimse bütün ibadetlerinde, işlediği amelin sevabını başkasına bağışlayabilir. İbadeti yaparken, görünüşte kendisi için niyet etmiş olsa bile sevabını başkasına hibe edebilir. Allah'u Teâlâ'nın "İnsan için ancak kendi emeğiyle kazandığı vardır." (en-Necm, 53/39) buyurduğu ayet, "ancak sevabını kendine bağışladığı ameli vardır." diye tefsir edilmektedir. (İbn Âbidîn, Haşiyetü Reddi'l-Muhtar, Mısır 1966, II, 596, 597).

Dolayısıyla müslümanların birbirlerinin yerine sadaka vermeleri Allah için kurban kesmeleri hacca gitmeleri veya bedel göndermeleri ve sevabını bağışlamaları caizdir. Mükâfatı görülür ve onların hayırla anılmalarına vesîle olur.

Bedel haccın sahîh olması bazı şartlara bağlıdır. Bu şartlar şöyle sıralanabilir:

1- Hac, âmir üzerine farz olmuş bulunmalıdır. Farz olmadan haccettirecek olursa nafile olarak kabul olur. Daha sonra farz olursa tekrar edâ etmesi gerekir.

2- Âmir, haccını edâdan önce sağlık açısından aciz olmalıdır. Sağlam bir kimse, önce hacca bedel gönderip sonradan âciz duruma düşse haccı makbul sayılmaz.

3- Âmir, bedel gönderdiği adamı, isteyerek ve bunu ona bildirerek göndermelidir. İzinsiz ve gıyabında yapılan bedel hac caiz olmaz.

4- Bedel giden me'mûr müslüman, akıllı ve hac menasikini gereğince yapabilecek temyiz kudretine sahip olmalıdır. Daha önce hacca gitmemiş kişiyi veya kadını hac için bedel göndermek caiz ise de, daha önce haccetmiş hür bir erkeği göndermek daha iyidir.

5- Âmir normal olarak yol masrafını (nafaka) vermelidir. Yetmemesi halinde, bedel kendi parasından harcar ve dönüşünde âmirden isteyebilir, artmışsa iade eder.

6- Âmir ile me'mûr arasında nafakadan başka bir ücret belirlenemez. Çünkü ibadete -bedel olarak da olsa sadece ibadet maksadıyla gidilecektir.

7- Âmir, hac türlerinden (ifrad,* temettu'* ve kıran*) hangisini emrederse, me'mûr onu edâ eder. Âmirin emrettiği hac veya umreyi edâ ettikten sonra, kendi namına da hac veya umreden birini yapsa caiz olur.

8- Âmirin verdiği nafaka hangi bineğe (vasıtaya) uygunsa me'mûr onunla gider. Binek için nafaka alır da, ucuz olur diye yaya veya daha ucuz vasıta ile giderse caiz olmaz.

9- Âmirin verdiği nafaka yeterli ise kendi ikamet ettiği yerden; değilse yeterli görülen bir yerden yola çıkılır.

10- Bedel hac için niyet edilirken,

"vekâleten haccedileceğine" niyet edilmesi şarttır. Âmirin adını unutursa, kalbî niyet yeterli olur. Fakat kendi adına da veya iki kişinin birden bedel haccına niyet ederse hiçbiri kabul edilmez.

11- Âmir "Benim yerime filân kimse haccetsin, başkası değil." derse belirttiği kimseden başkası bedel gidemez; "...başkası değil" kaydını koymazsa üçüncü bir kimsenin bedel gitmesi caiz olur.

12- Temettu ve kıran hac türlerinden gereken kurban, vekile vacip olur. Cinayet kurbanı da vekîle vacip olur. Hac veya umre erkânından, bir hatasından dolayı vekil "muhsar: manen engellenmiş" olursa ve âmir sağ ise kurban âmire aittir. İmam Ebû Yusuf'a göre bunu da vekil üstlenir.

13- Müteveffa bir âmirin vasiyyeti üzere gönderilen bedel yolda ölürse, ikinci bir vekîl tayin edildiğinde, İmam-ı Âzam'a göre, ölü olan âmirin malının üçte birinden geri kalan ile ve âmirin ikamet ettiği yerden başlayarak hacceder. İmam Ebû Yusuf ve İmam Muhammed'e göre ise önceki vekilin öldüğü yerden haccı tamamlar.

14- Me'mur eğer, Arafat'ta vakfeden önce cinsî yakınlıkta bulunursa haccı fâsit olur, üzerine kurban gerekir ve nafakayı âmire veya mirasçılarına geri öder.

I5- Bedel hac, âmirin belirlediği senede yapılmalıdır. Hastalık vb. elde olmayan bir sebeple vekil tarafından tehir edilirse nafakayı iade etmez, imkân bulduğu bir senede edâ edebilir.

Bilal TEMİZ
 

-Esmani-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
2,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web Sitesi
islamtarihim.com
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

Avukat yazdı:
DOĞRU VE ANLAŞILIR OLMUŞ MU?BENİM SORU HAKKIM DOĞMUŞ MUDUR?B)
ALLAH razı olsun.benimde naçizane bir tavsiyem olacak birinci sınıf imkanlarla extra para ödeyerek hac yapacak olan müminlere.
hac hem bedeni hem nakdi bir ibadet olup onun manası bütün müminlerin aynı şartlar altında mahşeri temsil eden arafatta kefen diye tabir edilen ihrama bürünmeleridir.bu halde diğerlerinden ayrı olarak her türlü konforları sağlanmış vaziyette hac etmektense bunun için extra paralar dökmektense , başka bir mümini beraberlerinde götürebilirler veya bu parayı okul mescit veya burs olarak değerlendirebilirler.
geçenlerde çırağan da hac öncesi eğitim alanlara duyurulur.
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

S.A. AVUKAT ABLA, TEYZE, NİNE
SORU SIRASI SİZDE
K.S.E.O.
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

S.A. AVUKATIMIZ'IN DAVASI VAR ANLAŞILAN
YİNE BİZ SORALIM, GELDİĞİNDEDE KENDİSİ SORAR.

Kadının erkeğine karşı vazifeleri nelerdir?


K.S.E.O.
 

ayse ebrar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Kas 2006
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

arkadaşlar bende şu konuyu çok merak ediyorum bu konuda bilgi sahibi arkadaşlarımdan cevap bekliyorum . normalde kadın ve erkek yanyana namaz kılamıyorlar dinimiz haklı bir nedenden dolayı yasaklamış ama benim merak ettiğim şey neden kabede bu yasağın kalktığıdır cevap vereceklere şimdiden teşekkürler.
 

makinaci06

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

S.A ARKADAŞLAR MTEKİK ABİM FORUMU TAKİP EDEMEDİM AMA SORU SORMAYA HAKKIM VAR MI?İZİN İSTİYORUM ,ÇÜNKÜ YANITLANMIYO. BELKİ GÖRMEDİNİZ BELKİ KAİDEYE ALMADINIZ BELKİ SORUM SAÇMAYDI NEYSE İŞTE.SORUMMİ ŞİMDİ?
 

sevvalmina

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
1
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

a- Kocasının dine uygun emirlerini yerine getirmek ve ona itaat etme
b- Kocasının namus ve şerefini korumak.
c- Bulunduğu hale kanaatkar olmak.
d- İsraftan kaçınmak.
e- Ev hanımı olacak şekilde hareket etmek.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt