Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

kaza namazı olan sünnet ve nafile namaz kılabilir mi (1 Kullanıcı)

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
Oysa, yukarıda (ve 20 numaralı dipnotta cilt ve sahife numaralan ile) gösterildiği üzere İbn Nüceym, "el-Eşbâh ve'n Nazâir" ve "el-Bahrü'r-râik" adlı kendisine ait kıymetli eserlerin her ikisinde de, en-Nevâdiru'l-fıkhiyye'de kendisine isnat edilen sözlerin tam aksini nakletmekte; bu anlamda hiçbir ifadeye yer vermemektedir. O halde bu sözler, yeterli araştırma yapmadan, mezkür kitaba dercedilmiş, asılsız bir isnattan başka bir şey değildir.

Kaldı ki, ibn Nüceym büyük ve muhakkık bir fakih olmakla birlikte -fukaha arasındaki derecesi itibariyle; "tahric ve tercih ashabı"ndan bile sayılmamaktadır. Hükmü beyan edilmiş olan bir konuda, tahric ve tercih ehlinden olan fakihlerin bile müctehide muhalefeti söz konusu olamayacağına göre, (24) farz-ı muhal, isnat edilen bu sözlerin kendisine ait olduğu sabit bile olsa, -yukarıda İmam Ebû Yusuf ve İmam Muhammed gibi müctehidlerden nakledilmiş olan hükümler karşısında, ictihad yetkisini haiz olmayan bir fakihin sözlerine itibar edilemeyeceği aşikardır.

Şunu da belirtelim ki, bir mesele için, kaynak niteliği taşıyan bir eser de olsa, sadece kitabın adını vermek, kaynak göstermek demek değildir. Kaynak, eserin müellifi, adı, cilt. ve sahifesi, baskı yeri ve tarihi belirtilerek gösterilir.


(24) İbn Abidin, Reddü'l-muhtar, 1/52-53; Ukûdu resmi'l-müftî (Mecmûatti'r-resâil içinde), sh. 11-12, İstanbul, 1325; M. Ebû Zehra Ebû Hanife, sh. 442-447, Kahire, İkinci baskı, ts.; Aynı eser, çeviren: Osman Keskioğlu, sh. 388-393, Ankara, 1962; Seyyid Bey, Usûl-ı Fıkh (Medhal), sh. 243-249; İstanbul, 1333; Ö. Nasuhi Bilmen, Istılahat-ı Fıkhıye Kamusu, 1/324-325, İstanbul, 1949; Hayreddin Karaman, İslâm’ ın Işığında Günün Meseleleri, 2/505-506, Istanbul, 1988.

Allahu Tealaya emanet olunuz...

Breh breh breh yorum yap yorum yap altına toptan kitab isimleri ekle sonrada kalk orjinal vesikalar kütübhane numaraları gösteren kişilere kaynak göstermeyi öğret.

Ahir zaman ne diyelim. Burada bu yazıları yazan kişinin nefsi iyice ortaya çıkmış .

Biz size fazlasıyla yazdık. Sizden ricamız ehli sünnet alimlerine filan diye hitab etmeyin . Türedi reformcuların sözleriylede sakın sakın onlara dil uzatmayın. Beş vakit namazdan sonra Allahü teala dua edip doğru yolda olanları size sevdirmesini kalbinizin onlara ısınmasını isteyin. Gerisi inşaallahü teala gelir.


Doğru yolu bulmak için dua .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
selamun aleykum
degerli kardesim bu ne siddet bu ne celal! ben simdi sana senin anladigin dilden cevap verirsem bu önemli konu yöneticiler tarafindan kesinlikle kilitlenecektir bunun vebalini üzerime alamam...

yazdigin cevaba bakarmisin sanki burada at mi kisnetiyoruz bir konu hakkinda cevap verilirken bu kadar sululuk olurmu! "Breh breh breh yorum yap yorum yap altına toptan kitab isimleri ekle sonrada kalk orjinal vesikalar kütübhane numaraları gösteren kişilere kaynak göstermeyi öğret"
benim burada bir tane bile yorumum yoktur...
İrfan YÜCEL
Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi
Bu yazı Güncel Dini Konular (Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 399, Halk Kitapları, 118 ISBN: 975-19-2085-X sayılı, (Ankara 1999, s 37-51) kitaptan alınmıştır)yapilan arastirmanin bir kismini buraya aktardim.

son olarak bir anlamli sözle kapatiyorum "konusmlarin en önemlisi kendi kendimize olanidir ama bunu çogu zaman ihmal ederiz....
 

asilik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
arkadaşlar hepinizden allah c.c razı olsun,allahın selameti üzerinize olsun..kaza namazlarla ilgili bende az bişey sölemk istiyorum..kaza namazlar ödenmesi gereken bir borçtur ve bu borç allahadır..yukarıda arkadaşların bulduğu hadisi şeriflerde de bunun önemi arz edilmiş ve islam büyükleri tabiki üzerinde durmuş..her insanın hak olan dört mezhepden birinde olması şarttır..ben hanefi mezhebindenim...imamımız imam-ı azam ebu hanife yani asıl adı Numan bin sabit'tir.biz onun ictihadına göre hareket etmeliyiz..kaza namazlarda kaza borcu olanın nafile namazlarından alınacağı söleniyor ama ne yazıkki yalnış..çünkü nafile namaz kendi isteğimizle kıldığımız namazlardır,ama farz yapılması allah tarafından emredilmiş yapılmazsa günaha gark olunacağı bildirilmiştir..sünnetler ise efendimizin alemlerin sultanının kıldığı namazlardır.. kılınacağı vakit şefaate kavuşulacağı bildirilmiştir ama kılmayan içinde günah yoktur..nitekim şafiler sünnet kılmazlar..ama bu sünnetlerin arasında farz olmasada vacip niteliğinde olanlar vardır..sabah namazının iki rekatlık sünneti böledir..kaza borcun olsada bu iki rekat sünneti kılabirsin..diğerlerinide kılabilirsin tabiki ama onların yerine kaza kılsan hiç değilse kazaların bitene kadar daha ehvaldir..ölüm gelmden bu borçları ödemek şarttır.. alimlerimiz senelerce namaz kılmamış,çok kazası olan insanlara şu üç tavsiye vermiştir..
1-beş vakit sünnetin yerine ve her bulduğu zamanda kaza kılması..
2-yalnız sünnetlerin yerine kaza kılması..
3-sünnetleride kılarak onların dıışında kaza namazı kılmasıdır
ama bunların en iiyisi birinci olandır..çünkü kaza kılmak kolay değildir,ben günde 200-300 rekat kaza kılarım diyenlerin hiçbiri bunu yapamaz..kendi yakın arkadaşlarımda biliryorm..zaten arkadaşlar insan bi düşünse ya karşılığı istenen bi borç varken ve günah yazılıyoken.nasıl olurda yapmadığım zaman günah yazılmayan nafileleri kılayım.akla uyarmı..hem nafilelerim kaza yerine geçermi diye kendinizi hırpalayacağınız yere onun yerine kaza diye niyet edin daha iii olamz mı..şeytan elbette farzları terkettirip nafile yaptırmak isteyecektir çünkü işine geliyo..farzı terketmenin günah derecesini bilseniz bunları böle konuşmazdık sanırım..onun için son nefes gelmeden kazalarımızı bitirelim bu oruçda da böledir allaha emanet olun...umarım kırılmazsınız bana..
 

ismaile

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Ocak 2009
Mesajlar
1,872
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
39
Kaza namazı olan kişi farz namazların evvelinde ve sonrasında olan sünnet namazları ve başka nafile namazlar kılabilir mi?

Müzmerat kitabında şöyle denilmiştir:
"Kaza namazlarıyla meşgûl olmak, nafile namazlarla meşgûl olmaktan daha önemlidir. Ancak; farz namazların öncesi ve sonrasındaki sünnetler, kuşluk namazı, tesbih namazı ve haklarında haberler gelen "tahiyyetü'lmescid" (mescidi selâmlama) namazı, ikindi namazından önceki dört rekât namaz, akşam namazının farzı ve sünnetinden sonra ikişer ikişer kılınan altı rekât "evvabin" namazı gibi namazlar bu hükmün dışındadır." Yani bu namazlar kaza namazlarım var, onları kılıyorum diyerekten terkedilmezler.

kaza borcu olan kimselerin sünnet kılmalarının ahmaklık olduğu; bunların Allah katında makbul olmayıp boşa gideceği... gibi sözler, Hanefî fukahasının kaynak olarak kabul ettiği muteber eserlerde yer almayan mesnetsiz iddialardan ibarettir. Esasen, -yukarıda görüldüğü üzere; Şafiîler dışında diğer üç mezhebe göre de, kaza borcu olan kimselerin sünnet kılmaları câiz; Hanefîlere göre ise efdaldir.

"Kıyamet günü, müslüman kulun ilk hesaba çekileceği şey, farz namazdır. Eğer bunu tam kılmışsa, mesele yok. Aksi takdirde meleklere --Bakınız onun nafile namazları var mı?, denilir. Eğer nafilesi varsa, farz namazları nafilelerinden ikmal edilir. Sonra diğer farz ameller için de bunun gibi yapılır."

Görüldüğü üzere hadis-i şerifte, farz namazlardaki eksikliklerin, nafilelerden ikmal edileceği beyan olunmaktadır. Hadis şarihleri, ikmal keyfiyetinin hadis-i şerifin zahiri manasına da uygun olarak, "kılınmamış farz namazların nafilelerle tamamlanacağı" şeklinde olmasını da "edâ edilmiş olan farz namazlardaki âdâb, sünnet, huşu, dua ve zikirlerle ilgili noksanlarının ikmâli" şeklinde olmasını da ihtimal olarak zikrediyorlar. Ebû Bekr İbnü´l-Arabî, "Arîzatü´l-ahvezî" adlı Tirmizi şerhinde, "bana göre, edâ edilmeyen farzların nafilelerle tamamlanması ihtimali, daha açıktır; çünkü hadisin devamında diğer farz ameller için de, bunun gibi yapılır, ifadesi bunu göstermektedir..." demektedir.

sağolasın güzel paylaşım
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
selamun aleykum
degerli kardesim bu ne siddet bu ne celal! ben simdi sana senin anladigin dilden cevap verirsem bu önemli konu yöneticiler tarafindan kesinlikle kilitlenecektir bunun vebalini üzerime alamam...

yazdigin cevaba bakarmisin sanki burada at mi kisnetiyoruz bir konu hakkinda cevap verilirken bu kadar sululuk olurmu! "Breh breh breh yorum yap yorum yap altına toptan kitab isimleri ekle sonrada kalk orjinal vesikalar kütübhane numaraları gösteren kişilere kaynak göstermeyi öğret"
benim burada bir tane bile yorumum yoktur...
İrfan YÜCEL
Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi
Bu yazı Güncel Dini Konular (Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 399, Halk Kitapları, 118 ISBN: 975-19-2085-X sayılı, (Ankara 1999, s 37-51) kitaptan alınmıştır)yapilan arastirmanin bir kismini buraya aktardim.

son olarak bir anlamli sözle kapatiyorum "konusmlarin en önemlisi kendi kendimize olanidir ama bunu çogu zaman ihmal ederiz....

Ve aleyküm selam.

O şiddet ve celalim sizin şahsınıza karşı değil. Bu yazıyı naklettiğiniz zatın yazdıklarına karşı. Hem kendinden önce gelmiş islam alimleri için falan filan diyecek, hemde kütübhane numarasına kadar her cümlenin altına senet yazan insanlara delil göstermeği öğretecek. Birde utanmadan kalkıcak kitablardan aldığı bir cümleye bir sahife yorum yükleyecek . Bunun adınada delil göstermek diyecek. Kusura bakmayın ama bu kadarına pes derler.

Ama ben sizin samimiyetinize inanıyorum. İnşaallahü teala hak olanı görmeniz umulur. Uzun bie müddet olmayabilirim. Üzdüysek kırdıysak hakkınızı helal edin. Sadece arkadaşlarımızın doğruyu görmesi için ehli sünnet alimlerinin kitablarından naklettik.

Allahü tealaya emanet olunuz.
 

musabtnr

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Arkadaşlar bakıyorumda herkes bişeyler yazıyo.Biz bin yıldır nasıl kılmışız namazı.Sünnetleriyle değil mi.Peki biz sünneti terkedersek Peygamberimizi a.s küstürmüş olmazmıyız.Ya sünnetini terkederek O nun şefaatinden mahrum kalırsak."Ben nasıl kılıyosam öyle kılın" demiyo mu.Ömer nasuhi bilmen Büyük islam ilmihalinde açıklıyo bakarsanız anlarsınız.172.sayfadan başlıyo.Ayrıca Cevat akşid hoca da ayrıntılı kaynaklarıyla açıklıyo.Yanlız şu var hanefilere göre başka diğer mezheplere göre başka.Ben hanefilere göre konuşuyorum.Diğeer mezheplerde başka olabilir.Ayrıca şuda var farzın kaza şansı var ama sünnet namazların yok.
 

yalinsak

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Şub 2009
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
burda farklı görüş hakim ama konu itibariyle namaz borcu olan bir kişi nafile namazı kılamaz diye bir şey olacağını sanmıyorum,yanlız kılındığında nekadar makbul olur orasını sadece ALLAH bilir biz kulların bilmesi veyahut bu konuda tartışması doğru olmaz.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Ve aleyküm selam.

O şiddet ve celalim sizin şahsınıza karşı değil. Bu yazıyı naklettiğiniz zatın yazdıklarına karşı. Hem kendinden önce gelmiş islam alimleri için falan filan diyecek, hemde kütübhane numarasına kadar her cümlenin altına senet yazan insanlara delil göstermeği öğretecek. Birde utanmadan kalkıcak kitablardan aldığı bir cümleye bir sahife yorum yükleyecek . Bunun adınada delil göstermek diyecek. Kusura bakmayın ama bu kadarına pes derler.
anladim kardesim bu sizin yazar hakkindaki dusuncelerinizdir bisey diyemeyiz....

Ama ben sizin samimiyetinize inanıyorum. İnşaallahü teala hak olanı görmeniz umulur. Uzun bie müddet olmayabilirim. Üzdüysek kırdıysak hakkınızı helal edin. Sadece arkadaşlarımızın doğruyu görmesi için ehli sünnet alimlerinin kitablarından naklettik.
Allah razi olsun.
uzun bi muddet ayrilacaginiza uzulduk dogrusu insALLAH bi sorun yoktur...tabiki hakkimiz helal olsun


Allahü tealaya emanet olunuz.


selametle...
 

aşık74

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
arkadaşlar hepinizden allah c.c razı olsun,allahın selameti üzerinize olsun..kaza namazlarla ilgili bende az bişey sölemk istiyorum..kaza namazlar ödenmesi gereken bir borçtur ve bu borç allahadır..yukarıda arkadaşların bulduğu hadisi şeriflerde de bunun önemi arz edilmiş ve islam büyükleri tabiki üzerinde durmuş..her insanın hak olan dört mezhepden birinde olması şarttır..ben hanefi mezhebindenim...imamımız imam-ı azam ebu hanife yani asıl adı Numan bin sabit'tir.biz onun ictihadına göre hareket etmeliyiz..kaza namazlarda kaza borcu olanın nafile namazlarından alınacağı söleniyor ama ne yazıkki yalnış..çünkü nafile namaz kendi isteğimizle kıldığımız namazlardır,ama farz yapılması allah tarafından emredilmiş yapılmazsa günaha gark olunacağı bildirilmiştir..sünnetler ise efendimizin alemlerin sultanının kıldığı namazlardır.. kılınacağı vakit şefaate kavuşulacağı bildirilmiştir ama kılmayan içinde günah yoktur..nitekim şafiler sünnet kılmazlar..ama bu sünnetlerin arasında farz olmasada vacip niteliğinde olanlar vardır..sabah namazının iki rekatlık sünneti böledir..kaza borcun olsada bu iki rekat sünneti kılabirsin..diğerlerinide kılabilirsin tabiki ama onların yerine kaza kılsan hiç değilse kazaların bitene kadar daha ehvaldir..ölüm gelmden bu borçları ödemek şarttır.. alimlerimiz senelerce namaz kılmamış,çok kazası olan insanlara şu üç tavsiye vermiştir..
1-beş vakit sünnetin yerine ve her bulduğu zamanda kaza kılması..
2-yalnız sünnetlerin yerine kaza kılması..
3-sünnetleride kılarak onların dıışında kaza namazı kılmasıdır
ama bunların en iiyisi birinci olandır..çünkü kaza kılmak kolay değildir,ben günde 200-300 rekat kaza kılarım diyenlerin hiçbiri bunu yapamaz..kendi yakın arkadaşlarımda biliryorm..zaten arkadaşlar insan bi düşünse ya karşılığı istenen bi borç varken ve günah yazılıyoken.nasıl olurda yapmadığım zaman günah yazılmayan nafileleri kılayım.akla uyarmı..hem nafilelerim kaza yerine geçermi diye kendinizi hırpalayacağınız yere onun yerine kaza diye niyet edin daha iii olamz mı..şeytan elbette farzları terkettirip nafile yaptırmak isteyecektir çünkü işine geliyo..farzı terketmenin günah derecesini bilseniz bunları böle konuşmazdık sanırım..onun için son nefes gelmeden kazalarımızı bitirelim bu oruçda da böledir allaha emanet olun...umarım kırılmazsınız bana..

Konuyu baştan sona okudum,bana bu kardeşimizin yazdığı daha mantıklı geldi.
35 yaşımdayım ve yaklaşık 4 aydır namazlarımı kılmaya başladım.
Dolayısıyla yaklaşık 23 senelik namaz borcum var :a33:

Ben 1.şıkdakini uygulamayı düşünüyorum,inşaallah yanlış birşey yapmıyorumdur.
Rabbim kabuul eder inşaallah ...
svg...
 

aşık74

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Ne dersiniz kardeşler,abiler!!! Bu düşünceme ?
Vakit namazlarının sünnetlerini, kılamadığım farz namazlarım olarak niyet edip kılacağım.
svg.
 

mektubat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
2,308
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Konum
İstanbul
Web Sitesi
www.caglarnetwork.com
Ne dersiniz kardeşler,abiler!!! Bu düşünceme ?
Vakit namazlarının sünnetlerini, kılamadığım farz namazlarım olarak niyet edip kılacağım.
svg.

Cenab-ı Hak yardımcın olsun kardeşim.Doğru yapıyorsunuz ama bunu aklınıza uyarak değil alimlere uyarak yaptığınızı hatırınızdan çıkarmayın kardeşim.Çünkü İmam-ı Rabbani(Kuddise Sirruh)buyurdu ki;
İbadetten murad emredileni yapmaktır.Aklımıza uymayan ama öyle olması gereken bir çok hüküm vardır kitaplarda.
İnşallahü teala kısa sürede bitirirsin namaz borçlarını bu şekilde selametle kal..
 

aşık74

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Sağolasın kardeş,allah razı olsun :)
 

gurakarcem

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
210
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
48
Benim kafam karıştı şu an 33 yaşındayım daha önce son bir yıldır Allah kabul ederse 5 vakit namaz kılıyorum daha önceki yıllarda bazen cuma namazlarına gidiyordum şu an tüm farz namazlarını topladığımda inanılmaz bir rakam çıkıyor.Elimden geldiği kadar son bir yıldır kaza etmeye çalışıyorum fakat şu an kafamın karıştığı nokta şu
ben vakit namazlarında sünnetleri kılmayıp kaza namazılarını mı kılmalıyım? yardım edermisiniz?
 

mektubat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
2,308
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Konum
İstanbul
Web Sitesi
www.caglarnetwork.com
Benim kafam karıştı şu an 33 yaşındayım daha önce son bir yıldır Allah kabul ederse 5 vakit namaz kılıyorum daha önceki yıllarda bazen cuma namazlarına gidiyordum şu an tüm farz namazlarını topladığımda inanılmaz bir rakam çıkıyor.Elimden geldiği kadar son bir yıldır kaza etmeye çalışıyorum fakat şu an kafamın karıştığı nokta şu
ben vakit namazlarında sünnetleri kılmayıp kaza namazılarını mı kılmalıyım? yardım edermisiniz?

Sual: Bir kimse, bir an önce bitirebilmek için, kaza namazlarını, elinden geldiği kadar kılmaya çalışsa; fakat kazalarını bitirmeden ölse, borçlu olarak mı ölmüş olur?
CEVAP
Kaza namazlarını bitirmek niyetinde olduğu için, niyetine karşılık olarak, bütün kaza borçları affedilir. Bunun gibi, bir kâfir imana gelse, küfrüne tevbe edince, yani artık küfre girmeyeceğine karar verince, bu niyetine karşılık olarak, günahlarının hepsi affedilir. Bid'at ehli de, ölene kadar bid'atinden vazgeçerse, onun da günahları affolur. (İ. Ahlakı)
Farz borcu varken

Sual: Zekat borcu varken sadaka vermek, Ramazandan oruç borcu varken nafile oruç tutmak ve diğer farz borcu varken nafilesini yapmak caiz midir?
CEVAP
Caiz değildir. Çünkü farzın önemi büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(En faziletli cihad farzları ifa etmektir.) [İ. Ahmed]

(Herkes nafile ile meşgul iken, siz farzları yapmaya çalışın!) [Miftah-ün-necat]

(Farzı yapmakla Allah'a yaklaşıldığı gibi, hiçbir şeyle yaklaşılamaz.) [Beyheki]

(Farz namaz borcu olanın, nafile namazı kabul olmaz.) [Dürret-ül fahire]

(Kıyamette önce namazdan sorulur. Namaz doğru kılındı ise, kurtulur, namaz bozuksa perişan olur.) [Hakim]

Hazret-i Ebu Bekir, Hazret-i Ömer'e yaptığı vasiyette buyurdu ki:
(Allah'ın gece yapman gereken hakkını gündüz yapsan ve gündüz yapman gerekeni de gece yapsan kabul etmez. Üzerine farz olan ibadetleri ödemeden nafile ibadetini kabul etmez.) [Kitab-ül Harac]

İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
(Nafilelerin farzlar yanındaki değeri, okyanus yanında bir damla gibi bile değildir.) [m. 260]

(Nafile ibadet, bir farzı terk etmeye sebep olursa, ibadet olmaz, zararlı olur.) [m. 123]

Şu halde, bir insanın bir milyon lira zekat borcu olsa, bu farz borcunu ödemeden, bir milyon cami yaptırsa, milyonlarca insana, milyarlarca sadaka verse kabul olmaz.

Hiçbir mazereti yokken, Ramazan-ı şerifte bir gün oruç tutmayan, ömür boyu nafile oruç tutsa kabul olmaz. Hatta Ramazandaki farz orucunu kaza ettikten sonra, yine her gün oruç tutsa, Ramazan-ı şerifte tutmanın sevabına kavuşamaz. Kaza edince, yalnız borçtan kurtulur. Ramazanda tutmuş gibi sevap kazanamaz. Çünkü Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Ramazanda bir gün oruç tutmayan, onun yerine bütün yıl oruç tutsa, o bir günkü sevaba kavuşamaz.) [Tirmizi]

Seyyid Abdülkadir-i Geylani hazretleri buyurdu ki:
(Farz namaz borcu olanın nafile kılması, doğurması yakın hamileye benzer. Doğumu yakınken, çocuğu düşürür. Artık bu kadına, hamile de, ana da denmez. Bu kimse de böyle olup, farz namazlarını ödemedikçe, Allah, nafile namazlarını kabul etmez hadis-i şerifi gösteriyor ki, farz borcu varken nafile ile meşgul olmak ahmaklıktır. Kaza borcu olanın nafile kılması, alacaklıya, borçlunun hediye götürmesine benzer ki, elbette kabul olmaz. Mümin, bir tüccara benzer, farzlar sermayesi, nafileler ise kazancıdır. Sermaye kurtarılmadan kâr olmaz.) [Fütuh-ul-gayb m. 48]

Yolculuğa çıkarken iki rekat namaz kılmalıdır! Kazaya kalmış namazı varsa, kaza kılmalıdır! Çünkü kaza borcu var iken, nafile kılmak ahmaklıktır. (Bey ve Şira risalesi)

Dört mezhebin fıkıh bilgilerinde mütehassıs olan Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri, (Yıllarca kaza borcu olan, sünnetleri kılarken, kaza namazına niyet ederek kılmalıdır. Böyle niyet etmek, dört mezhepte de gerekir) buyuruyor.

Sünnetleri kılarken kaza namazına da niyet etmek gerektiği, Trablus Fetva emini Ramiz-ül-mülk'ün, Eşşihab'daki fetvasında da bildirilmektedir. Tatarhaniyye'de, (Sünnet kılarken kaza namazına da niyet etmek daha iyidir) deniyor. (Uyun-ül-besair s. 103)

Sünnetleri kılarken, kazaya niyet edilirse, sünnetler de kabul olur. (Fetava-i kübra)
 

gurakarcem

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
210
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
48
Allah sizden razı olsun 20 yıl ödemem gereken farz namazlarım var bugün cuma namazı sonrası hoca ile hesapladık Allah nasip ederse en kısa zamanda borcumu ödemek istiyorum Yüce Rabbim kalplerde olanı en iyi bilendir.
 

ahde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
590
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Benim kafam allak bullak oldu

Benim kafam allak bullak oldu

Nasıl yani sünneti kılarken kazayamı niyet edicez
Ama hocalarımız sünnetleri terk etmeğin vakit namazların arkasından Kazanıza devam edin diyorlar
 

aşık74

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Selamun aleyküm kardeş;
Bende çok kararsız kalmıştım bu konuda,ama şu link de okuduklarımdan sonra fikrim değişti.
Buyrun link'i sizede vereyim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt