Değerli kardeşler ,bu forumda sizden istediğim, en son okuduğumuz kitap.en son okuduğumuz kitaptan bahs edermisiniz.Bizlere tavsiye edermisiniz,kitanın içeriği ve yazarı kimdir?bilgi verirseniz kitap arayan ve faydalı güvenilir kitap okumak isteyen kardeşlerimize yardımcı olalım istiyorum.Şimdiden Rabbim razı olsun SELAM VE DUA İLE
Çok güzel Rabbim daim etsin kardeşim paylaşımlarınızı ve okumuş olduğunuz kitapların içeriklerindende bahs ederseniz daha iyi olacağı kanaatindeyim.SA benim en son okudum kitaplar sunlar :
halit ertugrul : sark kizi
mehmed paksu : olum ve sonrasi
emine senlikoglu : esir evliler
ahmed gunbay yildiz : gunahin rengi
halit ertugrulun kitaplarini cok begeniyorum.
ve bi kitap aldim henuz okumadim ama guzele benzio :
esma sayin ekerim : namaz anne kucagidir
BOYLE ISTE... :H AEO
Çok güzel Rabbim daim etsin kardeşim paylaşımlarınızı ve okumuş olduğunuz kitapların içeriklerindende bahs ederseniz daha iyi olacağı kanaatindeyim.
Değerli Kardeşim bendede bir kaç cildi mevcut,seninde dediğin gibi son zamanlarda yazılmış değerli eserlerden biridir.Rabbim emeği geçenlerden razı olsun.Kendilerine hayırlı sağlıklı uzun ömürler ihsan eylesin.DUA İLEMahmud Efendi Hz.(ks)
Tasavvuf literatüründe zahir ve batın ilmine sahip olan şeyhlere “zü’l-cenaheyn/çift kanatlı” denir. Halidi şeyhleri diğer tekkelerin mürşitlerinden ayıran en temel özellikte bu yönleridir. Diğer tekkelerde zaman zaman zü’l-cenaheyn mürşitler irşad makamına otururken Halidi Şeyhlerin neredeyse tamamı “zü’l-cenaheyn”dir.
Mahmud Efendi bu geleneğin muasır örneğidir. Bu yüzden Onun irşat faaliyetleri kadar tedris ve telif çalışmaları da dikkate alınmalıdır. Telif ettiği eserlerin bir kısmı bizzat kendi kaleminden çıkarken bir kısmı da öğrencilerinin Onun ders ve sohbetlerinden derledikleri notlardan oluşmaktadır.
Ruhu’l-Furkan {tavsiye edilmeye değer bir tevsir kitabı...}
Mahmud Efendi’nin en hacimli eseri, Ruhu’l-Furkan adlı natamam tefsirdir. Tefsir “rivayet” tarzına daha yakındır. Fakat eserde yer yer “işari” manalara da rastlanmaktadır. Ruhu’l-Furkan, içerisinde fıkhi meseleleri barındırması cihetiyle “ahkam tefsiri” özelliğini de taşımaktadır.
Tefsirde önce ayetlerin kelime anlamları verilmekte, sonra mealleri, ardından da tefsirleri yapılmaktadır.
Ruhu’l-Furkan’da fıkıh, kelam, tasavvuf gibi temel İslami disiplinlerle alakalı meselelerin derinlemesine tahlil edilmesi, Mahmud Efendi’nin İslami ilimlerdeki derinliğini ortaya koyması açısından ayrıca önemlidir.
Mahmud Efendi tefsirinin mukaddimesinde niçin böyle bir çalışmaya başladığını açıklarken şunları söylemektedir: “Kur’an-ı Azimu’ş-şan’ın manasının kelime kelime anlaşılmasına çok hevesli olduğumuz sohbetlerimize iştirak eden kardeşlerimiz tarafından yakinen bilinmektedir.
Nice büyük alimler, Kur’an-ı Kerim’i Türkçe tefsir ederek, bu büyük kitabın manasını anlama hususunda milletimizin ihtiyaçlarını karşılamışlardır. Bu yüzden ziyade aciz olan bu kardeşiniz böyle büyük bir işe girişmeyi bu zamana kadar düşünmüş dahi değildi. Ancak hicri 1407 senesi şaban ayının Beraat gecesinde Ravza-i Mutahhara’da bulunduğumuz sırada Efendimiz sallALLAHu aleyhi vesellem tarafından vaki olan manevi bir işaretle, bu mühim işe başladık ve yukarıda geçtiği gibi kelime-kelime mana verilmesine ziyade ihtimam göstererek yola çıktık.”
Tefsir yazımının tedris ve irşat faaliyetleri ile birlikte yürütüleceğini, bu yüzden eserin tamamlanmasının uzun bir zaman alacağını söyleyen müellif, okurlarından bu özrünün kabulünü istirham eder.
Halen yazımı devam eden tefsirin 2006 yılı itibariyle 11. cildi basılmıştır. Son ciltte En’am Suresi’nin tefsir edildiği dikkate alındığında eserin 30 cildi aşacağı kuvvetle muhtemeldir.