tevbeYA-HAK
Kayıtlı Kullanıcı
güzel kardeşim bugun ilmihal okuyamadık
nedendir
selamün aleyküm...
dün siteye hiç giremedim.hakkınızı helal edin.aşırı bir yoğunluğum vardı...
şuan ekliyorum inşaallah.buyrun hep birlikte okuyalım...
güzel kardeşim bugun ilmihal okuyamadık
nedendir
allah razı olsun...okuduğunuz içn gözlerinize yüreğinize sağlık..allah razı olsun değerli hocam
okulda öğrencilere burda bize öğretiyosunuz ne güzel
Rabbim mükafatını kat kat versin...
selamün aleyküm...
dün siteye hiç giremedim.hakkınızı helal edin.aşırı bir yoğunluğum vardı...
şuan ekliyorum inşaallah.buyrun hep birlikte okuyalım...
18 Eylül 2009 Cuma
Bismillahirrahmanirrahiym
Beka
Ebediyet, sonu bulunmamak sıfatıdır. Sonu olana "Fâni", sonu olmayana da "Bâki" denir.
Yüce ALLAH Beka sıfatı ile vasıflanmıştır; çünkü ebedîdir, bâkidir, varlığının sonu yoktur. O'nun yok olacağı bir zaman düşünülemez.
Sonradan meydana gelen bütün varlıklar, ALLAH'ın kudreti ile meydana gelmişlerdir. Yine ALLAH'ın kudreti ile yok olurlar, yine var olurlar ve binlerce değişikliklere uğrayabilirler.
Fakat Yüce ALLAH Bâki'dir, değişiklikten ve yok olmaktan beridir. Çünkü O, başkasının kudret eseri değildir ki, onun kudreti ile yokluğa gitsin veya değişikliğe uğrasın.
Aksine bütün varlıklar O'nun kudretinin birer eseridir. Onun için Yüce ALLAH'ın şanında yokluk ve değişiklik nasıl düşünülebilir.
Her şey yok olmaya mahkûmdur; ancak azamet ve ikram sahibi ALLAH'ın varlığı kalıcı ve süreklidir.
19 Eylül 2009 Cumartesi
Bbismillahirrahmanirrahiym
Havadise Muhalefet
Sonradan var olmuş şeylerden ayrı olmak sıfatıdır.
Yüce Allah havadise (sonradan var olan şeylere) aykırı ve muhalif bulunmak sıfatı ile vasıflanmıştır.
Çünkü Allah Tealâ yaratılmış şeylerden hiçbirine hiçbir yönden benzemez, hepsine muhaliftir. Hatırlara gelen herşeyden Allah Tealâ mutlak surette başkadır.
Mükevvenat ve mümkünat (yaratılan ve yaratılabilen) dediğimiz şeyler değişirler, başkalaşırlar, birbirine benzeyebilirler ve sonunda yok olurlar.
Bütün bu ölümlü varlıklar, her hal ve şekilleri ile asla Allah'a benzemezler. Hiç birinde İlâh ve Mabud olma sıfatlarından en küçük biri bile bulunmaz.
Hiç yaratılan, yokluğa mahkûm olan aciz şeyler, yok olmaktan beri bulunan yaratıcı Yüce Allah'a benzeyebilir mi?
Hiç sonradan meydana gelmiş bir nesne Kadîm olan hikmet sahibi Allah'a ortak olabilir mi?
Böyle sapık bir düşünceye kapılanlar, kendi ölümlü varlıklarını İlâh olmaya yükselterek Allah'ın yüce varlığını da, kendi değersiz varlıkları derecesine düşürmeye varacak kadar küstahlıkta bulunuyorlar.
İnsanların ve diğer yaratıkların birçok ihtiyaçları vardır. Bunlar mekâna, zamana, yeyip içmeye, gezip dolaşmaya, doğmaya, doğurmaya ve benzeri hallere muhtaçtırlar.
Allah ise, bütün bunlardan beridir. O'nun Arş ve Kürsî'si, yedi kat sema denilen daha nice âlemleri vardır. Fakat O, bunlardan hiç birine muhtaç değildir. Bunlar yok iken O, yine vardı.
Başkasına muhtaç olan ve yaratıkların ölümlü vasıfları ile vasıflanan bir insan İlâh olamaz.
Yüce dinimiz bu gibi yanlış düşüncelerden ve inançlardan kesin surette bizleri yasaklamıştır. (Allah'ın benzeri hiç bir şey yoktur; O, her söyleneni işitendir, her yapılanı görendir.)
Esselamun Aleyküm ve Rahmettullah
Allah razı olsun canım...
Kaldığım yerden Allah'ın izniyle hepsini okudum...
Canım Hakkını helal et..
Halsizken bile eklemişsin...
Allah c.c. çok güzel mükafatlar nasib etsin...
İNşallah bizde eklediklerini okumaktayız...
Allah c.c. okuduklarımızı en iyi şekilde kavrayabilmemizi nasib eylesin İnşallah...
Selametle kal...
Selam ve Duayla...
Allah c.c. emanet ol
:H
24 eylül 2009 perşembeVarlığı ve durması kendi zatıyla olmak manasında bir sıfattır. Bu sıfat da Yüce Allah'a mahsustur. Öyle ki, Hak Tealâ'nın ezelî ve ebedî olan varlığı kendi zatıyla kaimdir. Kendi varlığı mukaddes zatının gereğidir, asla başkasından değildir. Bunun için Allah Tealâya Vacibü'l Vücud (varlığı kendinden dolayı gerekli) denilir. O'nun varlığı, başka bir var edene muhtaç olmaktan beridir. Allah'ı var eden bir varlık olsaydı, o zaman var eden o varlık Allah olurdu. Onun için "Allah'ı kim yarattı?" diye sorulmaz; çünkü O, kendiliğinden vardır, kadîmdir. Başkasının var etmesine muhtaç değildir. Eğer böyle olmasaydı, ne kainat bulunurdu, ne de başka bir şey... Bu gerçek kabul edilmeyince, içinde yaşadığımız âlemin varlığını izah etmeye imkân kalmaz. Allah'dan başka var olan (mümkinat dediğimiz) şeyler ise, hem var olmaya, hem de yok olmaya bağlı oldukları için, bir var ediciye muhtaçtırlar.
bismillahirrahmanirrahiym
Kıyam Bizatihi
Sonuç olarak denilir ki, Yüce Allah'ı var eden bir varlık düşünülemez ve O'ndan başka bir yaratıcı varlık da olamaz. "Allah'dan başka bir yaratıcı olur mu?"
24 eylül 2009 perşembe
bismillahirrahmanirrahiymVarlığı ve durması kendi zatıyla olmak manasında bir sıfattır. Bu sıfat da Yüce Allah'a mahsustur. Öyle ki, Hak Tealâ'nın ezelî ve ebedî olan varlığı kendi zatıyla kaimdir. Kendi varlığı mukaddes zatının gereğidir, asla başkasından değildir. Bunun için Allah Tealâya Vacibü'l Vücud (varlığı kendinden dolayı gerekli) denilir. O'nun varlığı, başka bir var edene muhtaç olmaktan beridir. Allah'ı var eden bir varlık olsaydı, o zaman var eden o varlık Allah olurdu. Onun için "Allah'ı kim yarattı?" diye sorulmaz; çünkü O, kendiliğinden vardır, kadîmdir. Başkasının var etmesine muhtaç değildir. Eğer böyle olmasaydı, ne kainat bulunurdu, ne de başka bir şey... Bu gerçek kabul edilmeyince, içinde yaşadığımız âlemin varlığını izah etmeye imkân kalmaz. Allah'dan başka var olan (mümkinat dediğimiz) şeyler ise, hem var olmaya, hem de yok olmaya bağlı oldukları için, bir var ediciye muhtaçtırlar.
Kıyam Bizatihi
Sonuç olarak denilir ki, Yüce Allah'ı var eden bir varlık düşünülemez ve O'ndan başka bir yaratıcı varlık da olamaz. "Allah'dan başka bir yaratıcı olur mu?"