Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Vehabbilik nedir (1 Kullanıcı)

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
TekBiriz;1251833]EsSelamu Aleyküm

Böyle bir sitede bu tartışmayı görmek beni üzdü.
Ben hep üyelerin bir birlerine saygılı,samimi davrandıkları bir site olarak hatırlamak istiyorum burayı.

Biri bana söylüyebilir mi Peygamber Efendimiz(Salat ve Selam Efendimiz üzerine olsun) hangi cemaat,tarikat,fırka,ekol den idi? Burada yanlışın var ALLAH RASULU s.a.v ilmi öğreten olmakla beraber kendisini takip eden sahabi hazretleri ve sahabi hazretlerini gören tabiin hazretlerinin vefatından sonra takip edilecek ve gerek akaid gerekse fıkhi meselelerde müslümanların çözemedikleri meseleleri çözecek zatlar gerekti yoksa bu din aynı yahudilerin ve hıristiyanların papazlarının uydurduğu bir din olup çıkardı,daha demin açtım bir fıkıh kitabını,ticarette peşin yada taksitle alış verişin ve bu alış veriş yapanların şartlar öne sürmelerinin dinimizce yerinin olup olmadığına baktım,sen acaba bu konu hakkında kuranda olmayan bir şeyi içtihad etmiş mezheb alimlerinin nasıl amel edilmesini hangi şartlara bağladığını biliyormusun,ALLAH bilir sen nasıl amel ediyorsun,belki HARAM olan bir alış veriş içindesin,tamam bak kardeşim bumevzu kuranda yok,soracak ALLAH rasulude yok,sahabi veya tabiin hazretleride yok,bizde işin içinden çıkamıyoruz çünkü işin içinden çıkacak kafa yok,bu işin nasıl çözüleceğini bize gösteren MEZHEB İMAMLARINI REDDETMEK mi? sence dini daha güzel yaşamak ???

Hiç birinden değildi diyeceksiniz biliyorum.
Çünkü bunların hepsi Efendimiz(sav) den sonra ortaya çıkmıştır.
Ben şahsen Allah'ın bana verdiği(inşaAllah) "Müslüman" sıfatından başka hiç bir sıfat kabul etmiyorum.
Hiç bir cemaat,tarikat,ekol,vs. ile ilgim yoktur.
Ben sadece "Müslümanım".
Önderim belli Kitabım belli.
Kendim yerine kimseye düşünme,karar verme yetkisi vermiyorum. Bak kardeşim sen üzül istemiyorum ama gençlik olsa gerek diye düşünüyorum,çünkü ben kendim yerine kimseye karar yetkisi vermiyorum diyorsun,mezheb ekol beni kurtarmaz diyorsun,halbuki ilk amel etmeye başladığından beri mezheb imamlarının akıl ettiği şeylerle amel ediyorsun,namazda ellerini göbek altı bağlıyorsan hanefisin,her tekbirde ellerini omuz hizası kaldırıyorsan şafii sin,ilk teşehhüdde 3.rekata kalkarken oturarak kalkıyorsan hanbelisin,teşhhüdlerde şehadet ederken parmağını işaretle ileriyi gösteriyorsan veya ayakta göğüs üzeri el bağlıyorsan malikisin,deki ben bunların hiç birisi değilim ben buna ŞAŞARIM,hani sen kimseye senin yerine akıl getirmeleri için yetki vermiyordun daha bismillah dedin namaza başladın şöyle yapılır diyen mezheb alimlerinin içtihadları ile namaz kılmaya başladın,bu bir çelişkili ifade olmadımı sence ???
Sonuçta ben yaptıklarım ile hesap vericem benim yerine karar verenler benim yerime hesap verecekler mi?
Beni azaptan kurtarabilecekler mi?
Yoksa mahşerde herkes kendi derdine mi düşecek? Bence senin nasıl ibadet etmeni öğreten bu zatlar senin azaptan kurtulmanı sağladılar,yoksa sen kendi başına içtihad edecek olsa idin Kur'an da yada hadiste olanı hayata tatbik edemiyecektin bu zamanda amelden kesilecek emirleri yerine getiremediğin içinde ateşe yani cehenneme düşecektin,bana diyebilirmisin ki ben tek başıma kur'ana ve hadislere bakarak gerektiği gibi hacc vazifemi yaparım,ama mezheb alimleri dedilerki ''Tekbiriz kardeş biz senin yerine yaptık,sen bundan sonra git ailenin nafakası ile yada islam için cihad ile uğraş,bu gibi konulara kafanı takma...''


İslam tarihi boyunca bir çok alimler gelmiş geçmiştir.
Birilerinin alim kabul ettiği kişiyi başkaları farklı görmekte hatta hakaret etmektedir. Bak bu konuda çok haklısın kardeşimizin ölü etini yemekte bizim üstümüze yoktur,bu mevzuda seni tebrik ediyorum,yanlız alimide alim bilmek onlarada hürmet etmek hepimizin boynunun borcudur...

Allah ayeti kerimede buyurmuyor mu bir birleriniz ile savaşmayın gücünüz azalır?

Ümmet bu kadar zulüm altındayken meselemiz meshepler,tarikatlar,cemaatler mi oldu?
Herşeyi halletik de bunlar mı kaldı geriye? Burada da haklı ve haksız olduğun konu var,haklısın birlik olalım,haksızsın ALLAH RASULU s.a.v'in bir hadislerinde ''Benim ümmetim 73 fırkaya bölünecek bunlardan yanlız bir tanesi kurtulup kalanları cehennemde yanacaktır,kurtulanlar ise ancak benim sünnetime sarılanlar olacaktır...'' MEALİNDEKİ mübarek sözlerine istinaden bizler ehli sünnet velcemaat dediğimiz ve sünnete bağlılığına güvendiğimiz bir mezhebi kurtulan fırka olması sebebi ile hem beniseyeceğiz hemde ona yapılan her türlü saldırıyı ber taraf için çaba göstereceğiz,diyelim ki sapık bir görüş sahibi senin kardeşini kendilerine katmak istiyorlar senin onu kurtarmak için çaba göstermeyeck olman söz konusu bile olmayacağı gibi bütün müslümanlarda kardeşin olduğu için seninde herkes kadar kardeşlerini düşünmen gerekecektir...

Kim neye inanmak istiyorsa inansın.
Kimi alim görüyor izinden gidiyorsa gitsin.
Hangi tarikat,cemaat,ekol mensubu ise onlara uysun.
Herkes kendi yaptıkları ile hesap vermeyecek mi?
Neden bu konuları gündeme getirip kardeşler arasında kavga,huzursuzluk,fitne çıkarıyorsunuz?
Tarikatınız,cemaatiniz,ekolonüz her neyse size kalsın.
İyisiyle kötüsüyle siz kendiniz yaşayın.
Nasibinde olan zaten gelip size katılır.İnsanlar ehliyeti olmadığı konularda tarikatler şirk ehlidir deyip müslümanı tekfir ederse,mezhepler gereksizdir deyip sialm alimlerine hakaret ederse,cemaatlerin islamı yaymak ve anlatmak bahsindeki çalışmalarına onlar şucu bucu deyip herkesi kendilerinden aşağı görüp kendilerini fırka-i naciye diye isimlendirirseler,işte burada seninde benimde yeter kardeş bu yaptığınız yanlış ALLAH RIZASI için size susun demem lazım derim,bunu sen niye demiyorsun da bana ne ne haliniz varsa görün diyorsun,bizim derdimiz kimseyi bir yere çekmek değil,bu anlatılanlar bizden öncede milyon kere anlatıldı eğer insanlar anlasa idi zaten herkes birlik içinde olurdu,ama ebu hanife ,imam şafii,imam malik,ahmet bin hambel lüzumsuz içtihadlar yapmışlar çünkü mezhep peygamber zamanında yoktu dersen,cahillerden olursun...

Eskiden saf bir umut vardı içimde.
Bir gün ümmet birleşecek,aradaki fitneler yok olacak,İslam sancağı altında bütün müslümanlar kardeş olacaktı.
Şimdi bakıyorum da saf olan umudum değil benmişim.
Efendimiz(sav) ümmeti hakkında olacakları bize bildiriyor.
Ben ise cahilce bunun aksinin olmasını umut ediyormuşum meğer.
Bu umudumdan vazgeçtim. Sen yine umutlarından vaz geçme ama islamıda yanlız bırakma sende bana ne dersen bana neler çoğalır birde bakmışsın ki yaşanacak hal kalmamış islam da,bana ne diyenlerin yüzünden bu halde değilmiyiz,bak şu ülkeye ne kadar bananeci dolu,ülke şeriat içinde bile değil,halbu ki sümkürsek sümüğümzle bunları boğarız...

Artık yeni bir umudum var.
Allah'ın huzuran kanlı elbiselerimle,şehid sıfatı ile varmak.

Bu umuduma kavuşmam için bana dua edin inşaAllah. İnşaALLAH muradına eresin ama şehid olmaktan daha önemli vazifelerde var bu islamda mesela okuyup alim olup bir kişiye dahi olsa bu dini layıkı ile öğretmek senin alacağın 1 şehit sevabından yüzlerce kat daha fazla sevaptır...
Allah'ın selameti üzerimize olsun...
 

leon.

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
Tekbiriz Allah razı olsun.Rabbim seni şehitlerden kılsın.

Bu arada leon, ile mürmüdük sizin yolunuz belli benim yolum belli.Sizin dininiz size benim dinim bana.Ayrılığa düştüğümüz meselelerde Rabbim hükmünü verecektir.

BİZİM mabudumuz yaratıcımız secde ettiğimiz CENABI ALLAH kitabımız kuranı kerim peygamberimiz haz. muhammed yani elhamdulillah müslümanız bizim dinimiz bu... SEN HANGİ DİNDENSİN DE SİZİN DİNİNİZ SİZİN OLSUN DİYORSUN da ayrımcılık yapıyorsun
bizim bir tarikata bağlı olmamız o tarikatın cenabı allaha kuranı kerime ve peygamber efendimize sizden daha çok bağlı olduklarına inandığımız için dir bizim ehli sünnet tarikatlarımız. sizin şeyhiniz ibni teymiye gibi cenabı allahı gökte aramaz allah göktedir demez sizin şeyhiniz ibni teymiye gene diyorki cenabı allah isterse sivri sineğin kanadına biner göğe makamına çıkar.. bizim ehli sünnet tarikatlarımız cenabı allahın kendi yarattığı sivri sineğe binerek göğe çıkar diyen sizin şeyhiniz ibni teymiyeyi sivri sinekle yaratıcısı cenabı allahı bir tutup gökdede cenabı allaha yer tahsis ettiğinden dolayı ibni teymiyeyi muteber görmemişlerdir ve itibar edilmemesini istemişlerdir buna benzer şeyhinizin çok tartışılacak içtihatları vardır bizim ehli sünnet tarikatlarımız cenabı allaha bir mekana koymamışlardır çünkü cenabı allah mekandan münezzehtir her yerde hazır ve nazırdır... tüm müslümanları... cenabı allah suudi arabistan devletinin resmi dini olan vehhabiliği ve vehhabiliği çıkarları için kullanan suudi arabistan kırallığının şerrinden korusun amin leon
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
BİZİM mabudumuz yaratıcımız secde ettiğimiz CENABI ALLAH kitabımız kuranı kerim peygamberimiz haz. muhammed yani elhamdulillah müslümanız bizim dinimiz bu... SEN HANGİ DİNDENSİN DE SİZİN DİNİNİZ SİZİN OLSUN DİYORSUN da ayrımcılık yapıyorsun
bizim bir tarikata bağlı olmamız o tarikatın cenabı allaha kuranı kerime ve peygamber efendimize sizden daha çok bağlı olduklarına inandığımız için dir bizim ehli sünnet tarikatlarımız. sizin şeyhiniz ibni teymiye gibi cenabı allahı gökte aramaz allah göktedir demez sizin şeyhiniz ibni teymiye gene diyorki cenabı allah isterse sivri sineğin kanadına biner göğe makamına çıkar.. bizim ehli sünnet tarikatlarımız cenabı allahın kendi yarattığı sivri sineğe binerek göğe çıkar diyen sizin şeyhiniz ibni teymiyeyi sivri sinekle yaratıcısı cenabı allahı bir tutup gökdede cenabı allaha yer tahsis ettiğinden dolayı ibni teymiyeyi muteber görmemişlerdir ve itibar edilmemesini istemişlerdir buna benzer şeyhinizin çok tartışılacak içtihatları vardır bizim ehli sünnet tarikatlarımız cenabı allaha bir mekana koymamışlardır çünkü cenabı allah mekandan münezzehtir her yerde hazır ve nazırdır... tüm müslümanları... cenabı allah suudi arabistan devletinin resmi dini olan vehhabiliği ve vehhabiliği çıkarları için kullanan suudi arabistan kırallığının şerrinden korusun amin leon
Ehlisünnet alimlerine yaptığınız iftiraların elbet cevabını Rabbim verecek..Bizim alimlerimiz acizliğini biliyor,sizin şeyhleriniz gibi bir gecede ordan oraya uçup,bir takunya atıp dünyanın öteki yerindeki hırsızın kafasını yarmıyor.
 

leon.

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
Ehlisünnet alimlerine yaptığınız iftiraların elbet cevabını Rabbim verecek..Bizim alimlerimiz acizliğini biliyor,sizin şeyhleriniz gibi bir gecede ordan oraya uçup,bir takunya atıp dünyanın öteki yerindeki hırsızın kafasını yarmıyor.

ehli sünnet alimlerine ben leon iftira atmam allah muhafaza ama siz senatör.. ehli sünnet alimleriyle dalga geçiyorsunuz isbatı üstteki yazınız dalganızı nereye kadar geçebileceksiniz bir daha bana cevap vermeniz gerekirse ehli sünnet alimlerimize dalga geçmeyin yoksa sizin için
toprağın altı çok çetin leon
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Ehlisünnet alimlerine yaptığınız iftiraların elbet cevabını Rabbim verecek..Bizim alimlerimiz acizliğini biliyor,sizin şeyhleriniz gibi bir gecede ordan oraya uçup,bir takunya atıp dünyanın öteki yerindeki hırsızın kafasını yarmıyor.

Yani kerametin olmadığınımı söylüyorsun ?

Olabilir inkar edebilirsin,kerametin hak olduğunu söyleyen olacağı gibi olmayacağını söyleyenlerde olacaktır,bu senin en doğal hakkın !!!
Ama kerametin hak olduğunu ispat edenler var özellikle tasavvufla ilgilenenlerin soy ağaçlarına baktığımız zaman büyük büyük çoğunluğunun Peygamber Efendimizin s.a.v ve Hulefa-i Raşidinin soylarından gelirler,ne gariptirki bu büyük zatların en büyüklerinden olan Abdulkadiri geylani hazretleri Peygamber efendimizin s.a.v torunu olup elindeki asayı birgün fırlatır sonra sorarlar neden yaptın diye şehrin başka bir yerinde bir kadına musallat olan bir adama kadını kurtarmak için attığı ortaya çıkar, yine bu büyüklerden İmamı Rabbani hazretleri ,Hz.Ömer'in (r.a) torunu olup onunda hayatında kerametler görülmüştür,hatta bugüne kadar binlerce evliya geldiğini okudum haklarında ansiklopediler vardır birisi için kerameti görülmedi diye çok nadir duymuşumdur,benim asıl kafama takılan da ALLAH RASULU ve Sahabe hazretleri hiçmi torunları için dua etmemişler ki nesepleri neredeyse hep tasavvufçu olmuşlarda BİRİLERİNE GÖRE hepsi şirk içine düşmüşler...

Birisine ben tasavvufu inkar ediyorum kerameti inkar ediyorum diyebilirisin bu vebal gerektirmez ama tarikat ve tasavvuf şirktir diyemezsin diyenide destekleyemezsin,işte bu vebal gerektirir,çünkü ne tarikatın mahiyetini bilirsin nede tasavvufun ne olduğunu...

Vehhabilik türbe azgınlarına bakıp türbeleri yıkmak istiyor halbuki türbelerde azgınlık yapanları ıslah etse daha akılane olur,ona bakarsan türbede azgın yapanı asman türbeyi yıkmandan daha süper bir yaklaşım olur...

Vehhabilik tarikatcıları tümden yok etmek istiyor ama aslında sapık tarikatcıları yok edeceksen et,ALLAH TEALA nın muhkem ayetleri var ''Beni zikredin '' diye ,buna rağmen edebi ile zikredeni sapık,şirk ehli diye diğer sapıkların sınıfına koyup birde bidat ehli diye itham etmenin bir anlamı varmıdır...


ALLAH RASULU s.a.v mezarları ziyareti yasakladı diyenler var,mezarda namaz kılınmaz diyenler var ,mezarların üstüne bina yapılmaz diyenler var,ancak bunların haklı söylemleri içinde aslında okudukları hadislerde uyarılarla beraber yapılmayacağına dair birşey yok,şayet mezarların üstüne bina yapılmasına müsaade vermedi ise ALLAH RASULU s.a.v kendileri zaten bina olan hücre-i saadetlerinde Hz.Aişe validemizin odasına vefat edince defnedildi hatta Hz.Ebu Bekirde vefatlarında yanına defnedilmek istedi ve edildi bununla beraber Hz.Aişe validemiz Oda kalan son boşluğa kendilerinin defnedilmesini arzu etselerde şehadet şerbeti içmeye hazırlanan H.z.Ömer Camide bıcaklanıp evinde kan kaybından şehadet etmeden oğlunu gönderip Hz.Aişe validemizden o çok sevdiği ALLAH RASULUNUN yanına defin olmuşlardır,şimdi bu yazdığklarım en hakiki siyer kitaplarında mevcuttur...Madem ki mezarların üstüne bina yapılmasını ALLAH RASULU yasak ettiler,akla gelmezmi kendileri ve sonrasında sahabenin büyükleri neden yanı başlarına defin olunmak sureti ile böyle birşey yaptılar,hatta bazı arkadaşlar türbe yapılmasına mani olmak için SAHABE hazretlerinin aklı yokmuydu ki O devirde türbe yapmamışlar diyerek kendilerince bahane aramıştırlar,sahi bu arkadaşlar sahabe hazretlerinin fakirlikle cebelleştiğini unutmuşlar...
Birde mezarlarda namaz kılınmaz mevzusu var,ALLAH RASULU s.a.v bununla ilgili hadisi şeriflerde islamiyetten önceki bir cahiliye uygulaması olan ve dahada evvelinde kitap ehlinde gözükmüş olan kabrin içindekine ibadet hususunda ''Ey ashabım benden sonradamı yine aynı işleri yapacaksınız,inanıyorum ki daha evvelki yaptıklarınıza geri dönmeyeceksiniz...'' MEALİNDEKİ hadisi şerifler ile tevhidi bozacak usullerden bahsetmiştir,velevki bildiğimiz manayı söylemiş olsa idi başka bir hadisi şerifinde de “Evim ile minberimin arası, cennet bahçelerinden bir bahçedir.” (Buhârî, Fadlu's-Salati fi Mescid-i Mekke ve'1-Medine 5; Ahmed b. HanbeJ, Müsned, 4/39, 40.) diye buyurunca ,hadisi şerifden ne murad ettiği sorulan Hz.Aişe validemiz ''Hücre-i saadetlerini kast etti ...'' diyerek bugünde birçok HACC vazifesi yapan müslümanların Hz.Peygamberin Ravzasını ziyaret edip şu hadisi şerifine mazhar olmak içinde bu türbenin bulunduğu camide 2 rekatcik namaz kılmak sureti ile şefaat şerefine nail olmayı umarlar "Fazla sevap umarak, içinde namaz ve ibadet için şu üç mescid dışında hiç bir mescid için yolculuk yapmak uygun olmaz: Mescid-i Haram, Mescid-i Nebî ve Mescid-i Aksâ" (Tecrid, IV,199); Benim şu mescidimde kılınan bir namaz, Mescid-i Haram dışında, diğer mescidlerde kılınan bin namazdan (sevap yönüyle) daha hayırlıdır" (Tecrid, IV, 249). Zikredilen faziletleri bünyesinde bulunduran mescidde, Hz. Muhammed (s.a.s)'in medfûn bulunduğu "Hücre-i Saadet", Kâbe dahil yeryüzünün her noktasından, göklerden ve arştan daha üstün ve şerefli kabul edilmiştir (Tecrid, IV 258). Kabr-i saadetlerini ziyaretin faziletiyle ilgili olarak şu iki hadis zikredilir: "Kabrimi ziyaret edene şefaatim sabit bir hak olur" ; Kim ki, beni vefatımdan sonra ziyaret ederse, hayatımda ziyaret etmiş gibidir" (Acluni, Keşful-Hafâ, Beyrut 1351, II, 250). Bu hadisler göz önüne alınınca, Medine'de Hz. Peygamber (s.a.s)'in kabrini ziyaret etmenin ve bu Mescid'de namaz kılmanın sevabı kendiliğinden ortaya çıkar.

Acaba kabir ziyareti veya türbede namaz hakkında açıklayıcı olmuşmudur,buradanda anlaşılıyorki kabirdekine taparcasına cahiliye devri işlerinden bir iş yaparsan işte o zaman küfürdür,ama yeryüzü herkese mescid iken birinin türbesi içinde (Ravza-i Mutahara gibi) namaz kılmak neden şirk olsun ???
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Kerameti inkar ettiğimi mi söyledin ?
Neden bazı şeyleri bana nisped etmeye çalışıyorsun.
İftara ,zanda bulunmanın vebali büyüktür dikkat et.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Kerameti inkar ettiğimi mi söyledin ?
Neden bazı şeyleri bana nisped etmeye çalışıyorsun.
İftara ,zanda bulunmanın vebali büyüktür dikkat et.

ALLAH TEALA iftira gibi büyük bir suçtan senide benide korusun,ama daha üst mesajında bizim alimler acizliğini bilir sizinkiler gibi havada uçup dünyanın öbür ucundaki adamın kafasına takunya fırlatır gibi okuyana her halinden ALAYA ALINDIKLARI belli olan KERAMETİN yine senin tarafından inkar edilmediğini mi iddia ediyorsun,zati etsende biz buna takılmıyoruz,siz edebilirsiniz inkar küfrü gerektirmez,sizlerin bu kişilere şirk ehlidirler demeniz küfrü gerektirir,bizde diyoruz ki çok sapık tarikatcılar var herkesle bir tutup genel olarak tarikat,tasavvuf şirktir diyenlerden olmayın...
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
ALLAH TEALA iftira gibi büyük bir suçtan senide benide korusun,ama daha üst mesajında bizim alimler acizliğini bilir sizinkiler gibi havada uçup dünyanın öbür ucundaki adamın kafasına takunya fırlatır gibi okuyana her halinden ALAYA ALINDIKLARI belli olan KERAMETİN yine senin tarafından inkar edilmediğini mi iddia ediyorsun,zati etsende biz buna takılmıyoruz,siz edebilirsiniz inkar küfrü gerektirmez,sizlerin bu kişilere şirk ehlidirler demeniz küfrü gerektirir,bizde diyoruz ki çok sapık tarikatcılar var herkesle bir tutup genel olarak tarikat,tasavvuf şirktir diyenlerden olmayın...

Keramet vardır lakin,Bazı şeyhleri uçuracak kadar abartılmamalıdır..Lakin bizim burda karşı çıktığımız sapık tarikatlara ve onların şirk ve bid'atlarıdır..Birkaç hak tarikat var diye onlarca şirk ve bidat işleyen tarikatları gözardı edemeyiz..Lakin bu tarikatlar İslam dinine en çok zararı verenlerin başında gelmektedir.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Keramet vardır lakin,Bazı şeyhleri uçuracak kadar abartılmamalıdır..Lakin bizim burda karşı çıktığımız sapık tarikatlara ve onların şirk ve bid'atlarıdır..Birkaç hak tarikat var diye onlarca şirk ve bidat işleyen tarikatları gözardı edemeyiz..Lakin bu tarikatlar İslam dinine en çok zararı verenlerin başında gelmektedir.


Kerametin her türlüsü haktır bir kısmı vardır diğer bir kısmı yoktur diye neye göre sıralama yada ölçülendirme yapılır bunu neye görede yaptınız bilmiyorum,ancak vehhabi görüşü olduğunu bildiğim bütün tarikatler şirktir söylemi ayrım yapmıyor,çünkü vehhabiler rabıtanın inceliğini anlamak istemiyorlar halbuki rabıtanın mahiyetide aynı türbeye dua için gidip türbedeki yatandan medet ummayan insan gibidir,her ikisinde de kul ile ALLAH TEALA arasında başkaları aracı edinilmek istenir,bunada itiraz edenler olacaktır ama rabıda ve tevvessül hakkında da tasavvufcuların delilleri vardır,her ne kadar isra suresinde veya casiye suresinde tasavvufa karşı olanların karşı delili olduğunu düşündükleri ayeti kerimeler varsa da yeri gelirse gerekirse bu ayetler hakkında da gerekli açıklamalara yer veririz...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Şu yaşadığımız dönemde bizzat gördüklerimize ve tanıdıklarımıza gelince, bunların sayısı da oldukça çoktur. Evliyanın kerametleri konusunda şu kadarını bilmemiz gerekir ki, bu kerametler çoğu zaman kişinin ihtiyaçlarına uygun biçimde olur.


Örnek verirsek, bir insanın şayet imanı zayıfsa, böyle bir kişiye imanını artırıcı kerametler zuhur eder.


Allah'a çok yakın, derecesi çok yüksek bir veli bu gibi şeylerden uzaktır. Derece yükseltici kerametler böyleleri için değildir. Çünkü bunlar muhtaç değildir. Böyle büyüklerden bu nevi kerametler sadır olmaması, onların derecelerinin küçüklüğünü değil, aksine büyüklüğünü gösterir. Onun için, bu gibi kerametler, sahabide ve tabiinde daha çok görülmüştür.


Halkın ihtiyacı ve doğru yola gelmeleri için, kendilerinde harikulade haller tecelli edenlerin durumu başkadır. Öğretici ve tebliğ edici bir makamda olan zatların dereceleri çok yüksektir. Fakat, bir takım şeytani haller içinde harikalar gösterenler böyle değildir. Allah Resulünün zamanında ortaya çıkan Abdullah bin Sayyad'ı, böylelerine örnek gösterebiliriz.


Ashab'dan bazı kişiler, bahsini ettiğimiz adamı deccal sanmışlardı. Allah'ın Resulü ise, onun deccal olmadığını söylemişti. Adam hakkında kendisine bir uyarı gelmeden, hiçbir ithamda bulunmamıştı.


Günlerin birinde, Allah Resulü Sayyad'a sordu:


“Gönlümde senin hakkında bir şey saklıdır, söyle bakalım bu nedir?”


Sayyad; “Duh, Duh” dedi gerisini getiremedi.


Gerçekten de Allah'ın Resulü, Sayyad için kalbinde “Duhan” süresini tutmuştu.


Ve sonra Allah'ın Resulü Sayyad'ı şöyle susturdu:


“Haydi çek git, haddi aşıyorsun! Sen ancak kahinlerden birisin!”
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Allah dostlarının kerametleri ile, şeytanların dostlarında görülen hokkabazlıklar arasında pek büyük farklar vardır.


- Allah dostlarında kerametler iman ve takva sebebine dayanır.


- Şeytani hokkabazlıkların temeli de, Allah'ın ve Resulünün yasakladığı şeylere istinad eder.


Bu konuda şanı yüce Allah mealen şöyle buyurmaktadır:


“De ki: “Muhakkak ki Rabbim; kötülüklerin, hem açık hem de gizli olanlarını, günahı, haksız yere isyanı, hakkında hiçbir delil indirmediği şeyleri Allah’a şirk / ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kıldı.” (A'raf: 33)

Demek ki;


- Allah hakkında bilmeden herhangi bir şey söylemek,


- Allah'a şirk / ortak koşmak,


- zülüm ve haksızlık yapmak,


- Allah'ın ve Resulünün kesin olarak yasakladığı şeyleri yapmak haramdır.


Bu günahlara dayanan harikuladelikler hiçbir zaman makbul olamazlar.

Namazla Allah'ı zikretmekle. Kur'an okumakla meydana gelmemiş, fakat; şeytanın hoşuna giden, mahluktan medet ummak gibi içinde şirk bulunan veya başkalarına haksızlık etmek, hayasızlıkta bulunmak için başvurulan şeylerle meydana gelen haller, ilahi ve rahmani kerametlerden değil, ancak şeytani hallerdendir.


Böyle şeytani haller, kitap ve sünnetin dışına çıkan kimselerde meydana gelir, gelebilir. Bunların çeşitlileri ve bu dereceleri vardır.


Kendilerine yakın olan cinler de aynı kendileri gibidir. Çünkü bu cinler onların meşreb ve mezheplerindendir.


Cinlerin içinde, müşrik olan da, kafir olan da, fasık olan da, hataya düşen de vardır. Bir kimse şayet, kafir, fasık veya cahil ise, aynı cinsten olan cinler de onun yoluna girer. Küfür yolundan, seçtikleri şeye muvaffakat ettikleri taktirde, öyle bir kimseye yardım ederler.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Allah dostlarının kerametleri ile, şeytanların dostlarında görülen hokkabazlıklar arasında pek büyük farklar vardır.


- Allah dostlarında kerametler iman ve takva sebebine dayanır.


- Şeytani hokkabazlıkların temeli de, Allah'ın ve Resulünün yasakladığı şeylere istinad eder.

Burada yazıpta böldüğünüz şeyler hakkında neyi kime nasıl isnad ettiniz bilemiyorum çünkü açık değil,mesela bir dünya tarikat sen bunlardan hangisinin şeytani hangisinin rahmani olduğunu nerden biliyorsun,mesela,Kadiriye,nakşibendi,mevlevi vs.vs bir sürü tasavvufa damga vurmuş tarikat var de bakam bunların hangisi şeytani...


Bu konuda şanı yüce Allah mealen şöyle buyurmaktadır:


“De ki: “Muhakkak ki Rabbim; kötülüklerin, hem açık hem de gizli olanlarını, günahı, haksız yere isyanı, hakkında hiçbir delil indirmediği şeyleri Allah’a şirk / ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kıldı.” (A'raf: 33)

Demek ki;


- Allah hakkında bilmeden herhangi bir şey söylemek,


- Allah'a şirk / ortak koşmak,


- zülüm ve haksızlık yapmak,


- Allah'ın ve Resulünün kesin olarak yasakladığı şeyleri yapmak haramdır.


Bu günahlara dayanan harikuladelikler hiçbir zaman makbul olamazlar.

Namazla Allah'ı zikretmekle. Kur'an okumakla meydana gelmemiş, fakat; şeytanın hoşuna giden, mahluktan medet ummak gibi içinde şirk bulunan veya başkalarına haksızlık etmek, hayasızlıkta bulunmak için başvurulan şeylerle meydana gelen haller, ilahi ve rahmani kerametlerden değil, ancak şeytani hallerdendir.

Şimdi sende iyi bilirsinki ALLAH TEALA şeytan için MEALEN''onun herhangi bir yaptırım gücü yoktur,işi gücü kalbinize fısıldamak ve vesvese vermektir ...'' diye buyurur,buna rağmen şeytan keramet gösterir demek,şeytana fiil yüklemek değilmidir,halbuki şeytani mucize olmadığı gibi peygamber efendimizin s.a.v '' Peygamber mal bırakmaz ancak ilim bırakır varisleride alimlerdir...'' MEALİNDE bizlere alimlerin mucize gösteremeyeceği gibi ancak keramet gösterebileceğini de açıkca buyurur,bu hususda tasavvufda kafir kimseden de keramet zahir olabileceğini ancak bunuda onlara ALLAH TEALA nın verdiğini bu verilenin hem onların sapıklığını artırdığını hemde ayrım yapmadan çalışana mükafat olduğunu öğreniriz...
Buna rağmen şeytanın sadece vesvese den oluşan saptırma fiiline başka birşey katmak yanlıştır...



Böyle şeytani haller, kitap ve sünnetin dışına çıkan kimselerde meydana gelir, gelebilir. Bunların çeşitlileri ve bu dereceleri vardır.


Kendilerine yakın olan cinler de aynı kendileri gibidir. Çünkü bu cinler onların meşreb ve mezheplerindendir.


Cinlerin içinde, müşrik olan da, kafir olan da, fasık olan da, hataya düşen de vardır. Bir kimse şayet, kafir, fasık veya cahil ise, aynı cinsten olan cinler de onun yoluna girer. Küfür yolundan, seçtikleri şeye muvaffakat ettikleri taktirde, öyle bir kimseye yardım ederler.

Ayrıca bu hususda devam eden bu yazıya basıl bir açıklama yapmak istediğini çözemedim,size göre hak olan ve sapık olan tarikatler kimlerdir,söyleyin bilelimde uzak duralım...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Ayrıca bu hususda devam eden bu yazıya basıl bir açıklama yapmak istediğini çözemedim,size göre hak olan ve sapık olan tarikatler kimlerdir,söyleyin bilelimde uzak duralım...

kardeş ben sadece kerametin hak oldugnu, Allah dostlarının kerametleri ola bilecgini tabiki Kuran ve sunnete uyuyorsa kabul ederim..yoksa birisi namaz kilmazsa suyun uzerinde yuruse bile bu keramet degildir dige kabul ederim..yani kerameti, Allah dostlarini inkar eden yok...abdulkadiir geylani, İmam rabbani (kendisi hakkinda bir video izledim ve cok sevdim hakkında pek bilgim yok ALlah ondan razi olsun)...yani ben kimseye dusman degilim hele ki Allah dostuysa..

tarikata geldikte ...bizim burda tarikat dige bir sey yok...yani ulkede yok..eger Tevhid ehli musluman iseler, onlar da bizim müsuluman kardeşlerimizdir...ama olur ya tarikat degil her cemaat hak yolda da olani olur, olmayani da o zaman da terk ederiz...yani hepsinin uzerinden birden cizgi cizlmez...ve tasavvuf da haktir ...

ama benim anlamadigim bazi kardeşler bunlar tasavvufa karşı, tarikata karşı, Allah dostlarını sevmezler, kendileri dışında kimsseyi müslüman gormezler gibi görüşteler...ben kendi adıma tum muslumanları severim Allah icin...lutfen sizler insanlari firkalara bolmekten vaz gecin...vehhabi ve s dige...Allah dan korkalim (kendi adima)...

bizim ne tur sirkimizi kufrumuzu gordunuz de şeytana besledginiz kinden fazlasini bize besliyorsunuz...
 

leon.

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
YUMURTALAR TAZE
1996 ağustos u antalya da pazarlarda yumurta satıyorum havalar cok sıcak salı pazarına 250 koli civarında yumurtayı tezgaha indirdim cebimde hic para yok yumurtaları satmam şart eski 77 mod. rus lada arabamda pazar bitince eve gidecek kadar dahi benzin yok alacaklıların biri gelip dieri gidiyor ABi pazar sonu biraz öderim inş diyor gönderiyorum neyse pazar başladı torbalara 10 arlık yumurtaları paketledim saat 11 oldu daha satış yok pazar çok kalabalık pazarın bitmesine 1 .15 . saat kaldı sıcakta yumurtalar nerdeyse kaynıyor pazar çok kalabalık yumurtalar taze ucuz diye yırtınıyorum ama nafile milletin eli yumurta dolu ama ben satamıyorum pazarın bitmesine 10 15 dakika kaldı bende moral 0 eve ekmek sepze alacak benzin alacak para yok üstelik 40 derece sıcakya yumurtalar elde kalırsa 3 4 gün büyük pazar yok komşu pazarcılar tezgahlarını toplamıya başladılar pazar bitmek üzere ben düşünmeye başladım ÇOK ZOR DURUMDAYDIM ne yapmalıydım .........o an aklıma gece gördüğüm rüya geldi.... rüyamda pazarda kalabalığa yumurta yumurta yumurta 10 tanesi şu kadar diye bağırıyordum fethullah gülen hoca efendide başka bir kalabalığa vaaz veriyordu ben pazarda kalabalığa yumurta yumurta diyordum fethullah gülen hocaefendi kalabalığa ateşli ateşli vaaz ediyordu ben kalabalığa yumurta yumurta 10 tanesi şu kadar diye bağırıyordum fethullah gülen hocaefendi kalabalığa ateşli ateşli konuşarak vaaz veriyordu bende hoca efendide kalabalığa bağırıp konuşarak mesleğimizi icra ediyorduk ben yumurta yumurta 10 tanesi şu kadar diyor hoca efendi kalabalığa az yüksek sesle vaaz ediyordu birden fethullah gülen hoca efendide yumurta yumurta demiye başladı ben kalabalığa yumurta yumurta dedikce hoca efendide kendi kalabalığına yumurta yumurta 10 tanesi şu kadar diye bağırıyordu bi anda aklım başıma geldi fethullah gülen hoca efendi benden tahminen 5 kuruş ucuz fiat bağırıyordu büyükce yazdığım tahminen 50 kuruş etiketlerini kaldırdım pazar bitti bitecek bende hoca efendi gibi yumurta 45 kuruş diye bağırmaya başladım hemen 2 3 kadın müşteri geldi hem yumurta alıp hem buranın yumurtaları iyidir satıcısı efendiye benziyor diye çevresine ve geçenlere reklamımı yapıyorlardı derken tezgahın çevresi kadın müşterilerle doldu kapan kapana derler ya 1 saat paket yapmıya para almıya yetişemedim adeta kadınların istilasına uğradım 1 tek yumurta kalmamıştı 7500 yumurtayı fethullah gülen hoca efendinin rüyamda verdiği 5 kuruşluk indirim tüyosuyla bitirmiştim fethullah gülen hoca efendi rüyamdada olsa hızır aleyhisselam gibi yetişmişti allah razı olsun cenabı allah hoca efendinin gücünü kuvvetini ömrünü artırsın düşmanlarını ıslah eylesin ıslahı mümkün olmayanları güçsüz ve zayıf eylesin amin

leon
 

TekBiriz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
80
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Web Sitesi
www.tekbiriz.org
TekBiriz;1251833]EsSelamu Aleyküm

Böyle bir sitede bu tartışmayı görmek beni üzdü.
Ben hep üyelerin bir birlerine saygılı,samimi davrandıkları bir site olarak hatırlamak istiyorum burayı.

Biri bana söylüyebilir mi Peygamber Efendimiz(Salat ve Selam Efendimiz üzerine olsun) hangi cemaat,tarikat,fırka,ekol den idi? Burada yanlışın var ALLAH RASULU s.a.v ilmi öğreten olmakla beraber kendisini takip eden sahabi hazretleri ve sahabi hazretlerini gören tabiin hazretlerinin vefatından sonra takip edilecek ve gerek akaid gerekse fıkhi meselelerde müslümanların çözemedikleri meseleleri çözecek zatlar gerekti yoksa bu din aynı yahudilerin ve hıristiyanların papazlarının uydurduğu bir din olup çıkardı,daha demin açtım bir fıkıh kitabını,ticarette peşin yada taksitle alış verişin ve bu alış veriş yapanların şartlar öne sürmelerinin dinimizce yerinin olup olmadığına baktım,sen acaba bu konu hakkında kuranda olmayan bir şeyi içtihad etmiş mezheb alimlerinin nasıl amel edilmesini hangi şartlara bağladığını biliyormusun,ALLAH bilir sen nasıl amel ediyorsun,belki HARAM olan bir alış veriş içindesin,tamam bak kardeşim bumevzu kuranda yok,soracak ALLAH rasulude yok,sahabi veya tabiin hazretleride yok,bizde işin içinden çıkamıyoruz çünkü işin içinden çıkacak kafa yok,bu işin nasıl çözüleceğini bize gösteren MEZHEB İMAMLARINI REDDETMEK mi? sence dini daha güzel yaşamak ???

Hiç birinden değildi diyeceksiniz biliyorum.
Çünkü bunların hepsi Efendimiz(sav) den sonra ortaya çıkmıştır.
Ben şahsen Allah'ın bana verdiği(inşaAllah) "Müslüman" sıfatından başka hiç bir sıfat kabul etmiyorum.
Hiç bir cemaat,tarikat,ekol,vs. ile ilgim yoktur.
Ben sadece "Müslümanım".
Önderim belli Kitabım belli.
Kendim yerine kimseye düşünme,karar verme yetkisi vermiyorum. Bak kardeşim sen üzül istemiyorum ama gençlik olsa gerek diye düşünüyorum,çünkü ben kendim yerine kimseye karar yetkisi vermiyorum diyorsun,mezheb ekol beni kurtarmaz diyorsun,halbuki ilk amel etmeye başladığından beri mezheb imamlarının akıl ettiği şeylerle amel ediyorsun,namazda ellerini göbek altı bağlıyorsan hanefisin,her tekbirde ellerini omuz hizası kaldırıyorsan şafii sin,ilk teşehhüdde 3.rekata kalkarken oturarak kalkıyorsan hanbelisin,teşhhüdlerde şehadet ederken parmağını işaretle ileriyi gösteriyorsan veya ayakta göğüs üzeri el bağlıyorsan malikisin,deki ben bunların hiç birisi değilim ben buna ŞAŞARIM,hani sen kimseye senin yerine akıl getirmeleri için yetki vermiyordun daha bismillah dedin namaza başladın şöyle yapılır diyen mezheb alimlerinin içtihadları ile namaz kılmaya başladın,bu bir çelişkili ifade olmadımı sence ???
Sonuçta ben yaptıklarım ile hesap vericem benim yerine karar verenler benim yerime hesap verecekler mi?
Beni azaptan kurtarabilecekler mi?
Yoksa mahşerde herkes kendi derdine mi düşecek? Bence senin nasıl ibadet etmeni öğreten bu zatlar senin azaptan kurtulmanı sağladılar,yoksa sen kendi başına içtihad edecek olsa idin Kur'an da yada hadiste olanı hayata tatbik edemiyecektin bu zamanda amelden kesilecek emirleri yerine getiremediğin içinde ateşe yani cehenneme düşecektin,bana diyebilirmisin ki ben tek başıma kur'ana ve hadislere bakarak gerektiği gibi hacc vazifemi yaparım,ama mezheb alimleri dedilerki ''Tekbiriz kardeş biz senin yerine yaptık,sen bundan sonra git ailenin nafakası ile yada islam için cihad ile uğraş,bu gibi konulara kafanı takma...''


İslam tarihi boyunca bir çok alimler gelmiş geçmiştir.
Birilerinin alim kabul ettiği kişiyi başkaları farklı görmekte hatta hakaret etmektedir. Bak bu konuda çok haklısın kardeşimizin ölü etini yemekte bizim üstümüze yoktur,bu mevzuda seni tebrik ediyorum,yanlız alimide alim bilmek onlarada hürmet etmek hepimizin boynunun borcudur...

Allah ayeti kerimede buyurmuyor mu bir birleriniz ile savaşmayın gücünüz azalır?

Ümmet bu kadar zulüm altındayken meselemiz meshepler,tarikatlar,cemaatler mi oldu?
Herşeyi halletik de bunlar mı kaldı geriye? Burada da haklı ve haksız olduğun konu var,haklısın birlik olalım,haksızsın ALLAH RASULU s.a.v'in bir hadislerinde ''Benim ümmetim 73 fırkaya bölünecek bunlardan yanlız bir tanesi kurtulup kalanları cehennemde yanacaktır,kurtulanlar ise ancak benim sünnetime sarılanlar olacaktır...'' MEALİNDEKİ mübarek sözlerine istinaden bizler ehli sünnet velcemaat dediğimiz ve sünnete bağlılığına güvendiğimiz bir mezhebi kurtulan fırka olması sebebi ile hem beniseyeceğiz hemde ona yapılan her türlü saldırıyı ber taraf için çaba göstereceğiz,diyelim ki sapık bir görüş sahibi senin kardeşini kendilerine katmak istiyorlar senin onu kurtarmak için çaba göstermeyeck olman söz konusu bile olmayacağı gibi bütün müslümanlarda kardeşin olduğu için seninde herkes kadar kardeşlerini düşünmen gerekecektir...

Kim neye inanmak istiyorsa inansın.
Kimi alim görüyor izinden gidiyorsa gitsin.
Hangi tarikat,cemaat,ekol mensubu ise onlara uysun.
Herkes kendi yaptıkları ile hesap vermeyecek mi?
Neden bu konuları gündeme getirip kardeşler arasında kavga,huzursuzluk,fitne çıkarıyorsunuz?
Tarikatınız,cemaatiniz,ekolonüz her neyse size kalsın.
İyisiyle kötüsüyle siz kendiniz yaşayın.
Nasibinde olan zaten gelip size katılır.İnsanlar ehliyeti olmadığı konularda tarikatler şirk ehlidir deyip müslümanı tekfir ederse,mezhepler gereksizdir deyip sialm alimlerine hakaret ederse,cemaatlerin islamı yaymak ve anlatmak bahsindeki çalışmalarına onlar şucu bucu deyip herkesi kendilerinden aşağı görüp kendilerini fırka-i naciye diye isimlendirirseler,işte burada seninde benimde yeter kardeş bu yaptığınız yanlış ALLAH RIZASI için size susun demem lazım derim,bunu sen niye demiyorsun da bana ne ne haliniz varsa görün diyorsun,bizim derdimiz kimseyi bir yere çekmek değil,bu anlatılanlar bizden öncede milyon kere anlatıldı eğer insanlar anlasa idi zaten herkes birlik içinde olurdu,ama ebu hanife ,imam şafii,imam malik,ahmet bin hambel lüzumsuz içtihadlar yapmışlar çünkü mezhep peygamber zamanında yoktu dersen,cahillerden olursun...

Eskiden saf bir umut vardı içimde.
Bir gün ümmet birleşecek,aradaki fitneler yok olacak,İslam sancağı altında bütün müslümanlar kardeş olacaktı.
Şimdi bakıyorum da saf olan umudum değil benmişim.
Efendimiz(sav) ümmeti hakkında olacakları bize bildiriyor.
Ben ise cahilce bunun aksinin olmasını umut ediyormuşum meğer.
Bu umudumdan vazgeçtim. Sen yine umutlarından vaz geçme ama islamıda yanlız bırakma sende bana ne dersen bana neler çoğalır birde bakmışsın ki yaşanacak hal kalmamış islam da,bana ne diyenlerin yüzünden bu halde değilmiyiz,bak şu ülkeye ne kadar bananeci dolu,ülke şeriat içinde bile değil,halbu ki sümkürsek sümüğümzle bunları boğarız...

Artık yeni bir umudum var.
Allah'ın huzuran kanlı elbiselerimle,şehid sıfatı ile varmak.

Bu umuduma kavuşmam için bana dua edin inşaAllah. İnşaALLAH muradına eresin ama şehid olmaktan daha önemli vazifelerde var bu islamda mesela okuyup alim olup bir kişiye dahi olsa bu dini layıkı ile öğretmek senin alacağın 1 şehit sevabından yüzlerce kat daha fazla sevaptır...
Allah'ın selameti üzerimize olsun...


EsSelamu Aleyküm

Allah razı olsun en başta.
Fakat yanlış anlaşılan veya benim yanlış anlattığım bir nokta var.
Ben mesheplere karşı değilim.
Böyle bir şey söz konusu değil.
Ehli Sünnet cemaatine tabii görüyorum kendimi.
Sadece anlatmak istediğim "cemaatçilik,tarikatçılık,ekolcülük" yapmanın yanlışlığı idi.
Elbetteki bende ibadet ederken Hanefi mezhebine uyuyorum.
Yanlışım yoksa yazımda mezhep kelimesi geçmiyor.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
kardeş ben sadece kerametin hak oldugnu, Allah dostlarının kerametleri ola bilecgini tabiki Kuran ve sunnete uyuyorsa kabul ederim..yoksa birisi namaz kilmazsa suyun uzerinde yuruse bile bu keramet degildir dige kabul ederim..yani kerameti, Allah dostlarini inkar eden yok...abdulkadiir geylani, İmam rabbani (kendisi hakkinda bir video izledim ve cok sevdim hakkında pek bilgim yok ALlah ondan razi olsun)...yani ben kimseye dusman degilim hele ki Allah dostuysa..

tarikata geldikte ...bizim burda tarikat dige bir sey yok...yani ulkede yok..eger Tevhid ehli musluman iseler, onlar da bizim müsuluman kardeşlerimizdir...ama olur ya tarikat degil her cemaat hak yolda da olani olur, olmayani da o zaman da terk ederiz...yani hepsinin uzerinden birden cizgi cizlmez...ve tasavvuf da haktir ...

ama benim anlamadigim bazi kardeşler bunlar tasavvufa karşı, tarikata karşı, Allah dostlarını sevmezler, kendileri dışında kimsseyi müslüman gormezler gibi görüşteler...ben kendi adıma tum muslumanları severim Allah icin...lutfen sizler insanlari firkalara bolmekten vaz gecin...vehhabi ve s dige...Allah dan korkalim (kendi adima)...

bizim ne tur sirkimizi kufrumuzu gordunuz de şeytana besledginiz kinden fazlasini bize besliyorsunuz...

Bak güzel kardeşim,tasavvufa karşı olanlar,türbelere karşı olanlar,vehhabilik denen akım içinde topladıkları için böyle denmiştir,biz kimseyi fırkaya ayırmıyoruz,geçmiş zamanın alimlerinden kimin fikri benimsenmişse insanlar benimsediğinin arkasından gitmişler,vehhabi akımıda İbn Teymiyyeyi benimsemiştir,yukarıda yazdığım tarikat ve türbe karşıtı ve daha fazlada yazabileceğim görüşler İbn Teymiyye ekolüdür,ancak bu ekol şu tarikat haktır şu batıldır diye bir ayrım yapmaz,içinde rabıta olan her tarikatı şirk ehli sayar,zaten rabıtasız da tarikat yoktur,İmamı Rabbaniden tutunda diğer bütün evliya olduğuna kanaat getirilen her alim rabıta yapmış ve yapılmasını önemle vurgulamıştırlar,rabıta mevzusunda ALLAH TEALA ya şirk koşulduğunu düşünen bu ekol,bu sebepten tarikatı dışlamıştır...
Senin arasıra savunduğun bu ekolu zamanla daha iyi tanıyacaksın...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
EsSelamu Aleyküm

Allah razı olsun en başta.
Fakat yanlış anlaşılan veya benim yanlış anlattığım bir nokta var.
Ben mesheplere karşı değilim.
Böyle bir şey söz konusu değil.
Ehli Sünnet cemaatine tabii görüyorum kendimi.
Sadece anlatmak istediğim "cemaatçilik,tarikatçılık,ekolcülük" yapmanın yanlışlığı idi.
Elbetteki bende ibadet ederken Hanefi mezhebine uyuyorum.
Yanlışım yoksa yazımda mezhep kelimesi geçmiyor.

Ve aleykum selam,

ALLAH TEALA sizdende razı olsun,
Konuşulan konu mezhebler olunca sende yazdığın yazıya mezhebsizlerin en büyük savunması olan ''Biri bana söylüyebilir mi Peygamber Efendimiz(Salat ve Selam Efendimiz üzerine olsun) hangi cemaat,tarikat,fırka,ekol den idi?'' diye başlayınca,akabinde de mezheplermi beni kurtaracak ahirette diye söz edince demekki biz yanlış anladık,sana haksızlık ettik,hakkını helal et...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Bak güzel kardeşim,tasavvufa karşı olanlar,türbelere karşı olanlar,vehhabilik denen akım içinde topladıkları için böyle denmiştir,biz kimseyi fırkaya ayırmıyoruz,geçmiş zamanın alimlerinden kimin fikri benimsenmişse insanlar benimsediğinin arkasından gitmişler,vehhabi akımıda İbn Teymiyyeyi benimsemiştir,yukarıda yazdığım tarikat ve türbe karşıtı ve daha fazlada yazabileceğim görüşler İbn Teymiyye ekolüdür,ancak bu ekol şu tarikat haktır şu batıldır diye bir ayrım yapmaz,içinde rabıta olan her tarikatı şirk ehli sayar,zaten rabıtasız da tarikat yoktur,İmamı Rabbaniden tutunda diğer bütün evliya olduğuna kanaat getirilen her alim rabıta yapmış ve yapılmasını önemle vurgulamıştırlar,rabıta mevzusunda ALLAH TEALA ya şirk koşulduğunu düşünen bu ekol,bu sebepten tarikatı dışlamıştır...
Senin arasıra savunduğun bu ekolu zamanla daha iyi tanıyacaksın...

Ibn teymiyye buyuk bir alimdir...kitablarını okudkca insan anlıyor..hem de mucahid bir alimdir...zikre, tasavvufa buyuk onem veren mucahid bir alim...ve bir cok insanfli insan onun kitabini okursa alimligine ve ilmine şahitlıik eder...

bakin benim anlatmak istedgim, ne ibni teymiyye ne de hic bir selef alimi ben vehhabiyim, vehhabiligin kurucusyum, beni sevenler vehhabidir dememişdir...

şimdi sen ve ya bir başka kardeş tasavvufu sevdigi için ( ki ben de seviyorum) kalklp ona sen sapık bir sufisin dersek nasil olur? halbuki dersem yok ben ehli sunnetim ve hanefi mezhebiyim der...bu da aynı şekil hakret edercesine vehhabi demek ne kadar dogru bilemiyorum...ben turbeye gitmiyorum tamam...sen gidiyorsun turbede gidip şirke kufre bulaşmadikca sorun yok...yani kimseyi İslam dairesinden çıkarmaz...bunlari cogalta biliriz...

benim demek istedgim sizin insanları vehhabi dige dışlamanız...halbuki hiç kimse bizden şirk ve ya kufr bir amel görmemiş...görmemişse bizler dinde onların din kardeşleriyiz...ve en azından kafirlere gosterdikleri saygı ve hurmetin yarısını bize de gostersinler...tuturmuşsunuz bir vehhabi muhabbetidir gidiyor.. (lafım size degil genel yazıyorum)..

halbuki şu oy meselesinde siz kendiniz oy kullandığını solediniz...ve biz görüşler getirdik cehaleti dışında bir kimse bunu yaprsa Tevhidni bozan bir ameldir diye...ve ne sizi tekfir ettik ne de size bir kin besledik...sadece bir kardeşini olarak bu boyle dedik...şimdi siz bize anlayış gostereceginize kendinizin dogru yaptıgını ispat etmeye çalışıyorsunuz...neyse konu bu degil...

demem o ki, Allah rızası için müslümana yakışır şekilde bir-birmizle muamele edelim...vehhabi muhabbeti yapmak size de bize de fayda etmez...bana terorist de desen, radikal da desen, tekfrici vehhabi de desen bunlar sizin gorusunuz olarak kalır...bende bir şirk ve ya kufr ameli gorursen tamam o zaman bana düşmanlik et...ve ya guzel bir şekilde beni uyar...ama ALlah icin ille de bir-birmize kotu davranmayalim ve hurmet edelim Musluman olarak...

sonda ben rabıta nedir bilmiyorum...okudgum kitaplarda da hic karşılaşmadım (Kuran, hadis ve Allah rasulunun (sav) hayati) bole bir şeye rastlamadımn...o yuzden ilgilenmiyorum...Allah ayette bilmedgin seyin peşinden gitme buyuruyor... hakkinda bilgim yok...

Ben muslumanim amacım İslami yaşamak, tum muslumanlari sevmek ve Allahın rızasını kazanarak İslam la kurtulmak...İnsanlari tekfir etmek, aşağlamak, sen mumin degilsin demek, kin beslemek ve s bir muslumanin gorevi degil ve yakışmaz...ama ille de 35-40 yaşı üzeri bir kaç buyuk abi sizi aşaglayici ve kotu sarf ederek konuşuyorsa artık düşnmek lazım...bunu ben yapsam anlarım (ki yapmış hata etmilş ola bilirm) heyecanlı oluyor gencler...ama siz yapsanız anlamam...Allah yardımcınız olsun hepinizin...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Ve aleykum selam,

ALLAH TEALA sizdende razı olsun,
Konuşulan konu mezhebler olunca sende yazdığın yazıya mezhebsizlerin en büyük savunması olan ''Biri bana söylüyebilir mi Peygamber Efendimiz(Salat ve Selam Efendimiz üzerine olsun) hangi cemaat,tarikat,fırka,ekol den idi?'' diye başlayınca,akabinde de mezheplermi beni kurtaracak ahirette diye söz edince demekki biz yanlış anladık,sana haksızlık ettik,hakkını helal et...

ve hkkınızı helal edin ama hep soledik ki, mezhep haktır mezhebe uymak mumkundur ama farz degildir...ben digelim Bir konuda delilini bilerek İmam ebu hanifenin goruşune de uya bilirim ve ya İmam Malike ve ya İmam Ahmede yani ille de birine uyacam...zaten bizler alim degiliz degil mi kendimiz ictihad edip evet bole hareket etmek lazim diyelim...deliliyle bakiyorsunuz İmam ebu hanife şu goruşde delili de şudur ve ona uyuyorsun...bir başka konuda diger mezheb imamlarına ve s uya bilirsin...Amam dedigim gibi sadece delillerini net şekilde bilerek...yoksa bizler demiyoruz mezhepsizlik olsun...

herkes bir goruş soyler ve kendi görüşne göre hareket ederse mnilyonlarca musluman hepsi farkli gorusler soyler ve milyonlarca mezhep turer ve Kafirlerin de istedgi budur islami bole yikmak...insanlari ayırarak ama bizim(benim) gibi cahil bir kimsenin 4 mezhbten birsine uyması gereklidir bana gore...

ama şayet mesela İbn teymiyye, İmam ebu hanife ve s yani alim bir kimsenin bir mezhebe uyması diye bir şey yopktur...Alime taklit etmek haramdır...adam alim muctehid ne mezhebe uyacak tum sunneti biliyor, Kurani biliyor ....mezhebe uymak bizim gibi cahil insanlar icindir...

şimdi kardeşim bizim burda İslam yeni gibi (ruslarin esaretindensonra)...şimdi ben bilmem ebu hanife ve onun fikhni goruslerini...bir okuyayim ogreneyim ondan sonra ona uyayim degil mi?...yoksa koru korune evet ben hanefiyim...adama sorarlar ne biliyorsun İmam ebu hanife hakkinda...demem o ki koru korune baglabnmak istemem mezhebe..yoksa bizler mezhpesiz ehli sunnet duşmanı olarak gostermek ne kadar insaflica Allah bilir...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Ibn teymiyye buyuk bir alimdir Bende öyle olduğununa kanaat getirenlerdenim...kitablarını okudkca insan anlıyor..hem de mucahid bir alimdir Evet bana görede müctehiddir,hatta geçenlerde bir yazımda Onun için müctehiddir,yanıldığı varsayılan ictihadı fıkhi değil akaididir yanılmışsa da kendisi ile Rabbi arasındadır,kelam ilmini bilmeyenler bu hususda yazmasın dedim......zikre, tasavvufa buyuk onem veren mucahid bir alim Belkide dediğiniz gibi biridir...ve bir cok insanfli insan onun kitabini okursa alimligine ve ilmine şahitlıik eder...

bakin benim anlatmak istedgim, ne ibni teymiyye ne de hic bir selef alimi ben vehhabiyim, vehhabiligin kurucusyum, beni sevenler vehhabidir dememişdir...İbni Teymiyye vehhabilikten önce yaşamıştır aralarında ise nerede ise neredeyse 400 yıllık bir zaman vardır,vehhabiliğin kurucusu ve ardı sıra gelenlerde kendilerine İbn Teymiyyeyi ve eserlerini ve düşüncelerini öncü edinmişlerdir,bu mevzu derin olduğu ve zaman müsait olmadığı ve yeterli bilgi donanımına ne sen nede ben sahip olmadığımız için burada bırakmak istiyorum...

şimdi sen ve ya bir başka kardeş tasavvufu sevdigi için ( ki ben de seviyorum) kalklp ona sen sapık bir sufisin dersek nasil olur? Ama vehhabiliği savunanların EKSERİSİ tasavvufu sevenlere sapık sufi zaten diyor...halbuki dersem yok ben ehli sunnetim ve hanefi mezhebiyim der...bu da aynı şekil hakret edercesine vehhabi demek ne kadar dogru bilemiyorum...ben turbeye gitmiyorum tamam...sen gidiyorsun turbede gidip şirke kufre bulaşmadikca sorun yok...yani kimseyi İslam dairesinden çıkarmaz...bunlari cogalta biliriz...İşte bana böyle desin herkes canımı yesinler,ama kalkıpta iki türbe sapığı yüzünden bütün türbeleri yıkalım demek mantıksızlık olur,bakın bu türbe sapıklığınıda şialar Hz.Hüseyin sevgisi ile azdırmıştırlar hatta geçen gün senatorun eklediği videoda da vardır kerbelada aşure günü nasıl bir sapıklık ile hz.Hüseyin türbesinde yerlerde ne haldeler...

benim demek istedgim sizin insanları vehhabi dige dışlamanız...halbuki hiç kimse bizden şirk ve ya kufr bir amel görmemiş...görmemişse bizler dinde onların din kardeşleriyiz...ve en azından kafirlere gosterdikleri saygı ve hurmetin yarısını bize de gostersinler...tuturmuşsunuz bir vehhabi muhabbetidir gidiyor.. (lafım size degil genel yazıyorum)..Ama yapma kardeşim kendilerine vehhabilik görüşünü aşılayan adamlar türbeye gideni ayrım yapmadan sapık,tarikata gideni ayrım yapmadan şirk ehli,hatta tarikat şehlerini şirkul ekber yani şirk işleyenin en büyüğü diye adlandırıyorlar bu benim görüşüm değil ki bütün vehhabi kitaplarında bu böyle yazar,şimdi adam hem sövsün hemde gelsin benim kardeşim olsun nasıl bir mide buna müsade eder,elbette karşılık vermek isteyenler olacaktır,çünkü bizler ne sapık sufiyiz,nede şirk ehliyiz...

halbuki şu oy meselesinde siz kendiniz oy kullandığını solediniz...ve biz görüşler getirdik cehaleti dışında bir kimse bunu yaprsa Tevhidni bozan bir ameldir diye...ve ne sizi tekfir ettik ne de size bir kin besledik...sadece bir kardeşini olarak bu boyle dedik...şimdi siz bize anlayış gostereceginize kendinizin dogru yaptıgını ispat etmeye çalışıyorsunuz...neyse konu bu degil...Bu konu hakkında da delil olarak getirdiğiniz ayeti kerime ve hadisi şeriflerin gerçekleri anlattığını ama bizim oy kullanmaktaki niyyetimizin zaten küfürden şeriata giden bir yol olsun diye belki ülke düzeninin değişmesi için niyetimize bağlı bir davranış olduğunu söyledik,çünkü oy atarken bu ülkeye şeriat getireceğine inandığım bir partiye oy attım,hiç kimseye oy atmasak bu ülke yine birileri tarafından yönetilecek daha kötüsü gelse bu ülke tam tersine dönecek,bakın daha düne kadar sokaklarda kimse şeriattan bahsedemiyordu insanlarda bir korku vardı,ama partinin islami olması bile birçok şeyi konuşulur ve hatta tv lerde,gazetelerde tartışılır yaptı,bunlar ALLAH TEALA nın nurunun bu ülkede yeniden canlandığına bir işaret,hatta sokaklarda bile çarşaflı kadınlar arttı,bunlarıda görmek lazım...

demem o ki, Allah rızası için müslümana yakışır şekilde bir-birmizle muamele edelim...vehhabi muhabbeti yapmak size de bize de fayda etmez...bana terorist de desen, radikal da desen, tekfrici vehhabi de desen bunlar sizin gorusunuz olarak kalır...bende bir şirk ve ya kufr ameli gorursen tamam o zaman bana düşmanlik et...ve ya guzel bir şekilde beni uyar...ama ALlah icin ille de bir-birmize kotu davranmayalim ve hurmet edelim Musluman olarak...Elhamdülillah biz hiç kimseye sen kafirsin demedik,ama azgınlık yapanları taşkınlık yapanları uyardık,doğruyu yanlış savunanlar bize defalarca sen kafir oldun dedi bu sitede ama bizim de hep derdimiz bu oldu kimseye kafir demeyin,bak ayet bu iş hakkında bunu yazıyor benim kafama göre sen kafirsin diye ayetleri kendilerine göre tevil edenler tarafından çok tekfir edildik,halbu ki kafamızdan fikirleri alsan dışarıya çıkarsan ikimizinde derdi aynı çıkıyor,bizler bir kuru inat uğruna birbirimizi bastırma sevdasına bizden evvelkilerinde hatalarını sırtlanarak bazımız bazımızı kolaylıkla tekfir edebiliyor,bakın mesela ebu hanzala olayında ne kadar haklı çıktım,sanırım iyice dinlediniz ses kaydını orada bile islam için çalışan bir insan olan ebu hanzala bir mevzu hakkında ayet ile tekfir ediyor sonra kendisi aynı ameli yaparak kendine fetva ayarlıyor,demekki birilerini kafir ilan etmek için küfrün gerçek zeminini bulmak lazım...

sonda ben rabıta nedir bilmiyorum...okudgum kitaplarda da hic karşılaşmadım (Kuran, hadis ve Allah rasulunun (sav) hayati) bole bir şeye rastlamadımn...o yuzden ilgilenmiyorum...Allah ayette bilmedgin seyin peşinden gitme buyuruyor... hakkinda bilgim yok...Rabıta hakkında alimlerin birçok yazıları var,yeri değil diye yazmak istemiyorum,hatta bu sitede bile imamı rabbani hazretlerinin rabıta hakkında bir mektubu mevcut yeterince aydınlatıcıdır...

Ben muslumanim amacım İslami yaşamak, tum muslumanlari sevmek ve Allahın rızasını kazanarak İslam la kurtulmak...İnsanlari tekfir etmek, aşağlamak, sen mumin degilsin demek, kin beslemek ve s bir muslumanin gorevi degil ve yakışmaz...ama ille de 35-40 yaşı üzeri bir kaç buyuk abi sizi aşaglayici ve kotu sarf ederek konuşuyorsa artık düşnmek lazım...bunu ben yapsam anlarım (ki yapmış hata etmilş ola bilirm) heyecanlı oluyor gencler...ama siz yapsanız anlamam...Allah yardımcınız olsun hepinizin...

Bizde istiyoruz ki gençler kendilerinden büyüklerden birşeyler öğrenebilsinler,maksadımız üstünlük taslamak değil ama ALLAH RASULU s.a.v sizden önce gelenler sizden üstündür diyerek zaten bu konu hakkında bir söz buyurmuştur,gençlerde her sözünü örnek aldıkları peygamberlerinin hakkında bu sözünede riayet etsinler,35 yaşında olmam senden 13 yaş gibi yarı ömrün kadar daha büyük olmam ve hem hayatı hem tahsilim dolayısı ile islamı senden daha iyi bilebileceğim anlamına gelmektedir,yinde diyorum yine diyeceğim insan büyüğüne saygı göstermezse küçüğünden birşey beklemesin...
Bizimde istediğimiz,dünya üzerinde ki 3-5 günlük ömrümüzde islama faydalı işler yapmaktır,şayet bu amaçla yaşıyor olmasa idik ömrümüzü sağda solda heba ederdik,burada yazdığımız herşeyide ALLAH TEALA rızası gözeterek yazdık,arasıra kabaran nefsimize dizgin vuramadığımız da oldu ama asla birisi için sen kafir oldun veya tekfir edilmen gerekli demedim,ancak abu hanzala konusunda hala bir hak ve adalet peşindeyim,bu hususda herkese hakkımı helal ediyorum ama ses kaydını iyi dinleyin ve ebu hanzalanın varsa bir hatası bana söyleyin...
Son olarak seninle yüz yüze sohbet etmek isterdim,msn de veya gerçek hayatta görüşme imkanımız olsa idi daha farklı olurdu burada insan çoğu kere meramını anlatamıyor,msn vermek site kurallarında yasak olduğu içinde birşey yapamıyorum,artık nasip olurmuda bilemiyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt