ve hkkınızı helal edin ama hep soledik ki, mezhep haktır mezhebe uymak mumkundur ama farz degildir...ben digelim Bir konuda delilini bilerek İmam ebu hanifenin goruşune de uya bilirim ve ya İmam Malike ve ya İmam Ahmede yani ille de birine uyacam...zaten bizler alim degiliz degil mi kendimiz ictihad edip evet bole hareket etmek lazim diyelim...deliliyle bakiyorsunuz İmam ebu hanife şu goruşde delili de şudur ve ona uyuyorsun...bir başka konuda diger mezheb imamlarına ve s uya bilirsin...Amam dedigim gibi sadece delillerini net şekilde bilerek...yoksa bizler demiyoruz mezhepsizlik olsun...
herkes bir goruş soyler ve kendi görüşne göre hareket ederse mnilyonlarca musluman hepsi farkli gorusler soyler ve milyonlarca mezhep turer ve Kafirlerin de istedgi budur islami bole yikmak...insanlari ayırarak ama bizim(benim) gibi cahil bir kimsenin 4 mezhbten birsine uyması gereklidir bana gore...
ama şayet mesela İbn teymiyye, İmam ebu hanife ve s yani alim bir kimsenin bir mezhebe uyması diye bir şey yopktur...Alime taklit etmek haramdır...adam alim muctehid ne mezhebe uyacak tum sunneti biliyor, Kurani biliyor ....mezhebe uymak bizim gibi cahil insanlar icindir...
şimdi kardeşim bizim burda İslam yeni gibi (ruslarin esaretindensonra)...şimdi ben bilmem ebu hanife ve onun fikhni goruslerini...bir okuyayim ogreneyim ondan sonra ona uyayim degil mi?...yoksa koru korune evet ben hanefiyim...adama sorarlar ne biliyorsun İmam ebu hanife hakkinda...demem o ki koru korune baglabnmak istemem mezhebe..yoksa bizler mezhpesiz ehli sunnet duşmanı olarak gostermek ne kadar insaflica Allah bilir...
Biz kimseye siz mezhepsizsiniz demedik bilakis bize mezhep ne gerek ALLAH RASULU s.a.v bir mezhebe mi bağlıyı diyenlere dedik,zaten mezhebsizim diyen kişi bile bir yerde yanlış bir fikir edinmiş olur,çünkü mezheb ismi itibari ile islamda dini konularda bir alimin içtihadları sebebi kendisinin amel ettiği ve başkalarınında onun ameline amellerini benzetip taklit yaptığı bir yoldur,bu anlamda bu alimlerde ALLAH RASULU s.a.v efendimizi hadislerini okuyarak taklit edip kendilerince onun gibi amel ettiklerinden yanlış olan birşey yoktur,zaten herkes müçtehid olamaz çünkü müçtehidlik çok kuvvetli ilim ve akıl gerektirir,bir alim müctehid olana kadar başka bir müctehidi taklit edebilirler ama müctehidlikten sonrada benim içtihadım falanca alimin içtihadı ile aynı diyerek delil bağlamında birbirlerine uyarlar,bu hususda bir sıkıntı görmüyorum,bizim sözümüz geçmişte olduğu gibi günümüzde de içtihad alimlerinin kıymetini bilmeyip bana kur'an ve sünnet yeter beni mezhebler ilgilendirmiyor diyenlere olmuştur,hatta bu kişilerin daha ileri gidip mezheb alimlerine hakaret etmeleri bizi sıkıntıya sokmuştur,ben hala diyorum İbn Teymiyyeyi sevmeyebilirsiniz,ama onun akaid ilminde ki içtihadı kendisi ile Rabbi arasındadır,nasılki Muhyiddin Arabi hazretleri şekr yani manevi sarhoşluk halinde iken ''Enel Hakk'' dedi ise İbn Teymiyyede bir alim olup ayeti kerimeyi tevil ederken kendi fikrini farklı söyleyebilir,onun bu fikri kendini bağlar,Muhyiddin arabi ks fikridi kendini bağlar,her ikiside zaten fiilleri zamanında beğenilmeyip cezalar almış birisi asılırken diğer hapislerde vefat etmiştir...
Onların elini dilini bulaştırdığı işlerden bizler bugün günah defterimizi dolduruyoruz,belkide onlar öyle dedikleri halde ebedi cennette kalacakken bizler onları tekfir etmekten ebedi cehennemde kalacağız...
Bizim derdimiz alimlerle değil,alimlerin arkasına takılmış cahillerle...