Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tağut Nedir (2 Kullanıcı)

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Neyse inşallah azerbeycanli kardeş sende sus...Araya nefis giriyor tartışma kırıcı sözlere dönüyor sonra...Aramızdaki şeytandan Allah'a sığınalım..
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
hastalığın etkisine veriyorum yazdıklarını...

vallahi ben temiyizin bile ne oldgunu bilmeden nasil derim hanzala temyize gitmişse onu tekfir edecegim..ben apacik bir şirkini kufrnu getir bizde gorelim dedik..ve ben oy atanlar (sen dahil) dahil kimseyi tekfir etmemişken durup onu mu tekfir edecgim...ben dersi dinledim ve cok guzel dinledim ve Allah hocadan razi olsun cok guzel aciklamiş dedim....

sonda yazdigin git lafina gelince senin gibi, murmuduk gibi, leon gibi insanlar bu sitede oldukca ben atilincayadek burdayim merak etme ...

sonda yazdigin ithamlara gelince ise gene hastaligina ve benden buyuk olmana veriyorum...zaten sen bana kufr bile edicek olsan ben kotu soz kullanmam asla ve suana kadar da kullanmadim..sen beni laik musriklerle karistrdin sanirim...oy atipta destekledgin laik musriklerle...


ebu hanzala ilm talabesi birkardeşdir...ben kendisini Allah rızası için severim...derslerindne faydalanıyorum...eger kufru ve ya sirki varsa ki bole olduguna inanmiyorum araştırmak lazım niye seveyim...Sence ses kaydı yeterli delil oluşturuyormu ???biz ilmli islamci miyiz herkesin pesinden gidelim ve ya herkese taasupla baglanalimş...vardir bir bildigi seyhmin diyelim ...kardeş delilsiz ortaya bir şey atmış ve fitne çıkarmışdır...Bu delil sağlam bir delil olup fitne değildir,ebu hanzalanın söylediği çok açıktır,ALLAH RIZASI GÖZETEN İYİ DİNLER...hanzalanın açıklamasını dinlemek lazım..ben derslerini dinledigim kadariyla kendisinde kufr ve sirk iceren bir şeye rastlamadım...Bu ses kaydında küfre razı gelen yani teğuta muhakeme olan tekfir edilir deyip temyiz ilede kendi muhakeme olmuştur,ayrıca YUSUF a.s peygamberle kendini yakışıksız kıyaslayarak kendi kendine nasıl fetva durumu vaki olduğunu anlatmaya çalışmıştır...

ve kimse kardeşle alim ves dige soleyerek dalga gecmesin..kardeş kendi derslerinden bizler ilm talabesi olma yolundayız diyor hep..yoksa bazilari gibi alimlik taslamnıyor..hadis talabesiyim falan gibi...dun arapca ogrenmis bugun hadis talabesiyim diyor ...seni Allah icin sevmiyorum ... Beni ALLAH rızası için sevmeyen ebu hanzalayı da sevmesin,çünkü benim sana hoş olmayan yani sevginden mahrum eden yanım tağutun düzenine oy atarak sana göre onları kabullenmiş olmamdı,yoksa müslümanın müslümanı sevememe gibi bir lüksü yok,aynı şekilde İbn Teymiyyeci ebu hanzala tağutun muhakemsini kabul ederek senin bana yazdığın bu yazıdaki dışlanma durumuna düşmesi lazım,ebu hanzalaya bu halinden dolayı ne demek lazım ?
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
tağutlara kahrolası tağutlara vuralım Allah için müslüman

Allah razı olsun kardeş...
Allah'ın askerleri olan mücahidler Şuan Irak,Afganistan,Çeçenistan,Somali,Filistin,Patani,Filistin,Nijerya,Endonezya,Cezayir ve bizim bilmediğimiz ve Allah'ın bildiği tüm yerlerde vuruyorlar...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Ben bu işin peşini bırakmadım,hala sormaya devam ediyorum,Azerbaycan_li[/COLOR[COLOR="Blue[B]"]],_SeNaToR_ [/B]ve Abdullah Cafer !!!

Daha önceden de belirttiğim gibi ayet ve hadislerle nass olmuş kesinlik kazanmış küfre rıza küfürdür,içinde bulunduğumuz kötü sistem değişsin ALLAH TEALA nın hükümleri geri gelsin diye düşünüp seçimlerde oy kullandığım-ız için küfre rıza göstermekten kafir olduğumuzu belirten bu kardeşler (ebu hanzalada bunlara dahil),İbn Teymiyyeci olan EBU HAMNZALA nın küfür mahkemsinden kendisini daha güzel yargılaması için yaptığı temyiz başvurusuna istinaden küfre rıza gösterdiği için oy kullanan bizlerle aynı muameleye tarafınızdan tabi tutulmasını ,eğer bizlerin niyetine göre kafir olunuyorsa onunda ''Ben niye 10 ay içerde yatayım dışarı çıkınca küfrün polisi demesin ki bu adam el-kaideli buna istinaden yeniden yargılanayım '' niyetine bakmanızı sizden istiyorum...

Kendilerine gelince uyduruk fetvalar bulan bu zatlar,müslümanı tekfire gelince ben derim hüküm budur tağuta muhakeme olan kafirdir deyip,kendileri muhakeme olunca kafir olmazlar,şaşılacak iş,ne zamandır islamın esasları İbn Teymiyyecileri içine almıyor da ayrımcılık yapıyor...
Burada tekrar yazıyorum ebu hanzala küfre rıza küfürdür demiştir,ardından bir içtihad bulup malı gasp olan darul harp mahkemesine gidebilir demiştir,(bu durum kendisine uymuyor) sonra benim temyizim Yusuf A.S ile aynı diyerek birde Yusuf peygamberle kendini usulsüz kıyas yapıyor çünkü Yusuf peygamber darul harpte değildi eğer öyle olsa idi hapisden çıkınca aynı ülkenin maliye bakanlığını üstlenmezdi eğer ki darul harp olsa idi mazaallah tağuta hizmetle suçlanması gerekir ki bu durumdan ALLAH TEALA ya sığınırız,ama ebu hanzala aynı darul harp içinde yaşamaya devam edecek ve yine birilerine konuştuğu zaman tağuta muhakeme olursan kafir olursun diyecek...

Tağuta muhakeme olduğu ve bunu bizzat temyiz isteği ile açık olmuştur,bu durumunu kendisine yakıştırdığı fetvada kurtarmamaktadır,yukarıda ismini yazdığım 3 şahıs sizden bu adamın bizlere yakıştırdığınız cezasını tatbik etmenizi istiyorum...

Benim için ''Onu o çok sevdiği tağutları ile başbaşa bırak...'' diyen _SeNaToR_ aynı bana dediğin gibi İbn Teymiyyeci EBU HANZALA yıda ''Ebu Hanzalayı tağuta muhakame olduğu için tekfir ediyorum,'' Onuda tağutları ile başbaşa bırakmanı senden istiyorum,eğer bunu yapmazsan ''İKİ YÜZLÜ DÖNEK BİR MÜSLÜMANLIK'' yaptığın için ve senden olanı tekfir etmeyip olmadığını söyleyeni ise rahatlıkla sen kafir oldun dediğin için yalancı,adi,düzenbaz,islamiyete uymayan her türlü kötü sıfatla sıfatlandıracağım biri olup çıkarsın...Bu senin sorumluluğun olduğu gibi diğer İbn Teymiyyecilerde hatta oy kullanan kafir olur diyen herkes bu adamı kafir ilan etmeliler,bunu yapmayan haksız yere taraf tuttuğu için ve başkalarına bilip bilmeden kafir dediği için kendi kafir olmuştur...

Eğer bu ülkede oy kullanan küfre rızadan kafirse,tağuta muhakeme olanda aynı kafirlik muamelesi ile suçlanmalıdır...
Ebu Hanzalayı ALLAH rızası için seviyorum,ezurumli seni ise ALLAH rızası için sevmiyorum diyen azerbaycan_li,beni söylediklerimle kıyasla sevmediğin gibi tağuta seve seve muhakeme olan birini nasıl olurda hala ALLAH rızası için seversin,yoksa ALLAH TEALA İbn Teymiyyeciler ne yaparsa yapsın siz onları sevmeye devam edin diye bir ruhsatmı verdi...

Abdullah Cafer sende aynı şekilde İbn Teymiyyeci bu ebu hanzalayı tekfir edeceksin,öyle gözümden düştü falan gibi laflarla olmuyor bu islam adalet gerektirir,bana nazıl oy kullandığım için tekfir gerektirdinse bunada tağuta muhakemeden tekfir gerektireceksin...


VELEVKİ 1 haftadır söylüyorum bazı durumlarda küfür içinde bazı şartlar göz önünde tutularak küfrün gitmesi için niyetine bağlı olarak sana göre iyi olduğun birini başa geçirmen için oy kullanman senin iyiyi istemenden kaynaklanır,bu niyetimize uyarak yine baştan beri dediğim gibi hapisde 10 ay yatacak olan ebu hanzala ile dışarda serbestçe dinini insanlara anlatan ebu hanzala arasında bir fark vardır,çünkü senin zalime gücün yetmiyor insanları bilinçlendirmen gerekir,vel hasıl niyetlere bağladığımız bu seçimde oy kullanma hususunda nasıl ki biz tekfire layık değilsek,ebu hanzalada benim içerde 10 ay yatmam müslümana fayda vermez niyeti ile düşünüp muhakeme olmuştur,bana göre onun muhakemeside tekfir gerektirmez çünkü içerde durması islama zarar olacaktır,bunu şeyh said vakalarını konuşurkende dile almıştım,şimdi benim gibi niyetlenene ebu hanzala sizin ayetlere getirdiğiniz yoruma dayalı olarak ve burada açtığınız konularda defalarca üstünde durduğunuz bu yorumlardan yola çıkılarak ACABA tekfirlemi itham edilmeli yoksa TEŞEKKÜR lemi tebrik edilmeli ?

Gidin sorun ebu hanzalaya bu ülkeye şeriat gelsin diye sizden daha çok çaba sarfediyordur...
Eğer sizleri böyle yetiştiriyorsa ya kendisi yanlış anlatıyor,ya siz yanlış dinliyorsunuz,

Ben sizden hakkım olanı istiyorum yukarıda yazdıklarıma bakın,eğer ben size göre niyetimden dolayı kafir isem,ebu hanzalada aynı kafir damgasını yemeli...
Ama değiLsek sizler artık kimseye SEN KAFİR OLDUN;SEN KÜFRE DÜŞTÜN,BU AYETLER SİZİN İÇİN,gibi söylemler ile içimizi bilmeden bizi küfür ile suçlamayın...


TARAFINIZDAN HAKKIMI İSTİYORUM,ADALETLİ OLUN,BANA HAKKIMI VERİN......
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
ben kendi adıma cevap yazarım ama inan ki, gereksiz goruyorum...aslında taguta muhakeme olma konusnda diger sohbetlerini de dinlersen anlarsın...

ve sonda ictihad demişssin...sohbeti ne kadar guzel dinledigin belli oluyor...sohbette kardeş diyor ki, bizler ictihad edicek alim olmadığımız için geriye ictihad eden alimlerin görüşünü goturmnek kalıyor ilm tabesei olarak...neyse...Allah rızası için yazmıyorum...

hadisde: Kim haklı olduğu halde çekişmeyi terk ederse, onun için cennetin en yüce yerinde bir ev bina edilir. Haksız olduğu halde çekişmeyi terk eden bir kimse için ise, cennetin orta yerinde bir ev bina edilir. ...buyuruyor rasulullah (sav)..o yuzden sustum...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
ben kendi adıma cevap yazarım ama inan ki, gereksiz goruyorum...hayır benim hakkım bu bunca konu açtınız,oy kullanmak,tağuta hizmet,tevhid meselesi vs.hepsinde tekfir edildim,bu benim hakkım bana hakkımı verin adil olun...aslında taguta muhakeme olma konusnda diger sohbetlerini de dinlersen anlarsın...beni şu sohbeti bu sohbeti bağlamaz,buraya link edilen sohbeti açıkça ortada ,aynen şöyle diyor;tağuta muhakeme olan tekfir edilir,benim temyiz için muhakeme olmam için ben fetva aradım,yusuf a.s da kendime örnek buldum buna göre temyize gittim...tağut ve düzeni hakkında konuş-sohbetler et-sonra kalk git kendin muhakeme ol,benim oy kullanmamla senin muhakeme olman arasında ne fark var,beni tekfir etti isen sende tekfir ol...bu adama hala hayırlı biridir diyorsanız sizden adalet istiyorum...

ve sonda ictihad demişssin...sohbeti ne kadar guzel dinledigin belli oluyor...sohbette kardeş diyor ki, bizler ictihad edicek alim olmadığımız için geriye ictihad eden alimlerin görüşünü goturmnek kalıyor ilm tabesei olarak...ama diyorki alimler demişki malın gasp olursa darul harbin mahkemesine gidebilirsin,hatta bunun gibi başka yerlerinede gidebilirsin,sonra diyorki ,ama çelişkiye bakki aynı sohbetin 46:06.dakikasında ''ben tağuta muhakeme olanı tekfir oldu derim...'' diyerek farklı bir sunum ortaya koyuyor,sonra ceza evinde temyize gitme onlardan olursun diye uyaran kişilere ''hz.yusuf kendini tağuta karşı temyiz etti...'' diyerek kendi içinde bulunduğu durum ve düzen ile alakası olmayan hz.yusuf a.s la kendini kıyaslamış akabinde temyiz verdiğini belirtmiştir,ama hz.yusuf hapisden çıkınca düzenin maliye bakanı olduğu için düzenin tağut düzeni olduğunu söylemek böyle bir peygambere iftira olacaktır,demekki kendiside alimlerden içtihad alarak değil de kafasına göre temyize giderek size göre tağuta muhakeme olmaktan dolayı boynuma giydirilen küfür halkasını aslında kendisi takmıştır,bu konuda sizden adalet istiyorum...neyse...allah rızası için yazmıyorum...allah rızası için yazacaksın bu din ibn teymiyye dini değil,ibn teymiyyeci biri yapınca savunuyorsunuz,ses kaydı açıkça ortada iken ve size göre küfür işlediği aleni iken neden hala ebu hanzala ya benim boynumdaki halka takılmadı...yazacaksınız,yazmasanız adil değilsiniz,ben sizden adalet istiyorum...
ebu hanzalanın ses kaydını buraya upload ederim ne söylediğini size alt yazı yaparak gösteririm bütün dünyaya rezil ederim,ben yalanmı söylüyorum,kaç gündür bu kaydı dinliyorum,ne söylemişse aleni ortadadır...
hadisde: Kim haklı olduğu halde çekişmeyi terk ederse, onun için cennetin en yüce yerinde bir ev bina edilir. Haksız olduğu halde çekişmeyi terk eden bir kimse için ise, cennetin orta yerinde bir ev bina edilir. ...buyuruyor rasulullah (sav)..o yuzden sustum...sistemi desteklediği düşünerek,içimi bilmeyerek,tağutun hizmetkarı diye beni suçlayarak akabinde bunca konu açıpta deliller getirerek yazan çizen ve bizleri tağutun hizmetkarı ilan edip küfre hizmetle suçlayan sizler,nasıl oluyorda kendinizden olan ibn teymiyyeci-ebu hanzala yapınca sususuyorum,çünkü hadiste sus diyor gibi bir yorganı üstünüze örtüyorsunuz,sizden adalet istiyorum,
ya beni tekfir edenler gibi bu ebu hanzalayıda tekfir edeceksiniz yada benden özür dileyeceksiniz...
Allahım ben kafir değilim ama bana gerekçelerine göre kafirsin diyenler aynı gerekçeyi işleyen kendi tanıdıklarına kafir oldu demiyorlar,bu ise bunlar dini bunlar benim dinim olan islamdan değiller,
adalet istiyorum....adelet istiyorum...adalet istiyorum...


adil olun ibn teymiyye dini diye bir din yok allah teala siz yapınca size aff ruhsatımı verdide biz bilmiyoruz,ya onu bu hatasından dolayı sizde suçlayın,tekfir edin veya en azından buğz edin,yada onu bu düşüncesinden dolayı tebrik edip,benden özür dileyin...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
[/COLOR][/B]

adil olun ibn teymiyye dini diye bir din yok allah teala siz yapınca size aff ruhsatımı verdide biz bilmiyoruz,ya onu bu hatasından dolayı sizde suçlayın,tekfir edin veya en azından buğz edin,yada onu bu düşüncesinden dolayı tebrik edip,benden özür dileyin...

size cevap verecm...lutfen sakin olun...biz Allah katında kimseyi temize çıkarmadık...ebu hanzala ibni teymiyye dahil...ve size de asla hiç bir kardeş kafirsiniz demedi..siz kendiniz soleyip duruyorsunuz...beni tekfir ediyorsunuz dige ama biz sadece yazı yapışdırdık... ve bu konuyu anlattık..

sizin demek istedginizi anlıyorum...yani biz oy verdik de bizi kufrle itham ettinizi (ki etmedik siz yazılardan ole anlamışsınız ki, anlayışınız dogrudur) ve hanzala neden taguta muhakeme olmak kufr diyor ama kendisi zora dşünce muhakeme oluyor dige o zaman onu da tekfir edin diyorsunuz...yoksa adil olmazsınız diyorsunuz burda haklısınız...

sizin gibi akıl yurutelim..biz size kafir dedik mi demedik...siz yazılanlardan kendiniz anladığınız kadrıyla ole demiş gibisiniz dediniz..şimdi biz size bile kafir dememişken bizden hanzalayı tekfire etmeyi neden bekliyorsunuz..kaç kez soledim bundan Allaha siginirm bu benim işim degil..biz sadece oy atmak şu şu nedenden dolayı kufrdur diye yazdık...

ki hanzala kendisnin ses kaydinda bile açıklıyor...yani bole durumu açıklığa kavuşturunca bakın konuşmadakı kardşı taraf bile onu tekfir etmiyor...ki onlar ilm talabeleri sanırım..bizden nasil bole şey beklersiniz anlamıyorum..

ama şunu anlıyorum siz açık şekilde o kafirdir demesek bile..en azından oy atmak nasıl kufrse, hanzalanın yaptigi taguta muhakeme olmak ta kufrdur dememizi bekliyorsunuz bizden...bunu anlıyorum...

ve ben yine zaman istiyorum...o sohbetini tekrar tekrar dinleyip gene yorum yapacam...

Allah rızası için sakin olalim...bir birmizi yaklanci, donek, sizi dunyaya rezil edecem, ves gibi hoş olmayan kelimeler kullanmayalim...siz yaşca buyuksunuz daha sakin olmanız gerekir...bize bole laflar sarf ediyorsunuz ama kafirlere bole konuşuyor musunuz bilmiyorum...yani kafir bile olsa insan sakin olur...ki bizler elhamdulillah muslumaniz...size yine nasihat ettigmi anlayipta daha kirici olmayin lutfen...neyse ben tekrar dinleyip donmege caliscam konuya...adil olmak için...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
ve ricam konularin kitlenmemesi...

forumn fikirlerin tarisildigi yerlerdir...eger bizler iki musluman gibi, sakin konuşuyorsak...konu tamamlayincayadek musade edilsin...yok bu forumda bole tartışmalar olmnaz deniyorsa, ki bu tartışma degil fikirleri anlatmak...o zaman erzurumlu kardeşe benim mail adresimi verin ben ozel goruseyim...her ne kadar kardeş istemese de...
 

Abdullah Cafer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Tezattır zaten bu. Bu ülkede şeriat yok hadi tağuta muhakeme olalım diye bir gerekçenin İslam'da kabulü yoktur. Mekke'de 13 yıl kalan Rasulullah (s.a.s) ve sahabesi bir kez olsun tağuta muhakeme olmamıştır. Alimler bu konuda çokca konuştular. Birisi bile bunun hükmünün darul harpte farklı olduğunu söylememiştir.

Allah-u Teala şöyle buyuruyor:

"Ya nasıl elleriyle yaptıkları yüzünden başlarına bir felaket gelince hemen sana gelirler de: “Biz yalnızca iyilik etmek ve arayı bulmak istedik” diye Allah’a yemin ederler." (Nisa: 62)

İbn Kesir Tefsirinde Nisa: 62 ayetini tefsir ederken şöyle demiştir:

"Senden özür dileyerek: Senden başkasına gitmek ve senden gayrisi önünde muhakeme edilmemizi istemekten gayemiz; sadece iyilik etmek ve ara bulmaktan yani muhakeme edilmenin sıhhatine inandığımızdan değil, sırf idare ve yapmacık kabilinden idi diye yemin ediyorlar" (İbn Kesir Tefsiri)

Onlar bu şekilde yemin ettikleri halde Allah-u Teala onlardan "münafık" olarak bahsediyor. Nisa: 60 ayetinde geçen "yurîdûne" lafzı tağuta muhakeme olmayı istemenin bile şirk olduğuna delalettir. Yoksa tağuta isteyerek muhakeme olmak şirktir anlamı taşımaz ayet. Ayette geçen "yez’umûn" lafzıda bu görüşümü destekler. "Yez’umun" kelimesi aksini yaptığı halde bir şeyi yalan yere iddia eden kişiler hakkında kullanılır. Alimlerin bu konudaki açıklamaları bu konuya delil teşkil edecek ayetlerin tefsirlerinde geçer. Yakın tarihte yaşamış Mahmud Şakir, Mustafa Sabri, Seyyid Kutub gibi İslam alimlerinin kitaplarına da bakabilirsiniz. Bu konu şüphe götürmeyecek kadar açıktır.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
size cevap verecm...lutfen sakin olun...biz Allah katında kimseyi temize çıkarmadık...ebu hanzala ibni teymiyye dahil...ve size de asla hiç bir kardeş kafirsiniz demedi..siz kendiniz soleyip duruyorsunuz...beni tekfir ediyorsunuz dige ama biz sadece yazı yapışdırdık... ve bu konuyu anlattık..

sizin demek istedginizi anlıyorum...yani biz oy verdik de bizi kufrle itham ettinizi (ki etmedik siz yazılardan ole anlamışsınız ki, anlayışınız dogrudur) ve hanzala neden taguta muhakeme olmak kufr diyor ama kendisi zora dşünce muhakeme oluyor dige o zaman onu da tekfir edin diyorsunuz...yoksa adil olmazsınız diyorsunuz burda haklısınız...

sizin gibi akıl yurutelim..biz size kafir dedik mi demedik...siz yazılanlardan kendiniz anladığınız kadrıyla ole demiş gibisiniz dediniz..şimdi biz size bile kafir dememişken bizden hanzalayı tekfire etmeyi neden bekliyorsunuz..kaç kez soledim bundan Allaha siginirm bu benim işim degil..biz sadece oy atmak şu şu nedenden dolayı kufrdur diye yazdık...

ki hanzala kendisnin ses kaydinda bile açıklıyor...yani bole durumu açıklığa kavuşturunca bakın konuşmadakı kardşı taraf bile onu tekfir etmiyor...ki onlar ilm talabeleri sanırım..bizden nasil bole şey beklersiniz anlamıyorum..

ama şunu anlıyorum siz açık şekilde o kafirdir demesek bile..en azından oy atmak nasıl kufrse, hanzalanın yaptigi taguta muhakeme olmak ta kufrdur dememizi bekliyorsunuz bizden...bunu anlıyorum...

ve ben yine zaman istiyorum...o sohbetini tekrar tekrar dinleyip gene yorum yapacam...

Allah rızası için sakin olalim...bir birmizi yaklanci, donek, sizi dunyaya rezil edecem, ves gibi hoş olmayan kelimeler kullanmayalim...siz yaşca buyuksunuz daha sakin olmanız gerekir...bize bole laflar sarf ediyorsunuz ama kafirlere bole konuşuyor musunuz bilmiyorum...yani kafir bile olsa insan sakin olur...ki bizler elhamdulillah muslumaniz...size yine nasihat ettigmi anlayipta daha kirici olmayin lutfen...neyse ben tekrar dinleyip donmege caliscam konuya...adil olmak için...

ve ricam konularin kitlenmemesi...

forumn fikirlerin tarisildigi yerlerdir...eger bizler iki musluman gibi, sakin konuşuyorsak...konu tamamlayincayadek musade edilsin...yok bu forumda bole tartışmalar olmnaz deniyorsa, ki bu tartışma degil fikirleri anlatmak...o zaman erzurumlu kardeşe benim mail adresimi verin ben ozel goruseyim...her ne kadar kardeş istemese de...



Sana istediğin kadar zaman,itediğin kadar dinle inşaALLAH can kulağı ile dinle,tarafgir olmadan dinle iyi dinleki bana daha evvelki mesajlarında iyi dinleyememişsin ne dediğini anlayamamışsın diye tekrar tekrar yazma...
Sen bana direkt olarak sen kafirsin demedin ama alimler bu ülkede küfre rıza gösteren kafirdir derler,bu ülkede laiklikle yönetildiği için seçimle geleni seçende küfre rıza gösterdiği için kafir olur diyerek ''Tağuta hizmetten bu alimlerin buyurduğu gibi biri olduğumu açıkca belirttiniz...'' ha yüzüme kafirsin denmiş oldu hada sen küfre rıza gösteriyorsun o zaman ne olduğunu anla demiş oldunuz,FARK VARMI ???
Ben seni bekleyeceğim,diğer arkadaşlarıda bekleyeceğim onlarda lütfen çok iyi dinlesinler ses kaydını eğer ben haklı isem ebu hanzala gereken tepkiyi almak zorunda,çünkü kaç gündür fikrimibelirttiğim için tağutun düzenine hizmetten ve benimsemekten suçlayanlar,ebu hanzala mevzusunda da aynı tarafsızlığı göstermeliler...
Ebu Hanzala İbn Teymiyyeci biri olduğu için içinizdeki İbn Teymiyye sevgisinden ebu hanzalanın yaptığını aff edilir görürseniz,sebebinede sarılmış olursunuz,ebu hanzlanın içerde kalması bu ülke müslümanına bir fayda geitmeyeceği gibi tağutu red etmekte değildir...
bu ülkede tağutun küçüğü büyüğü yoktur,tağutun büyüğü olan seçimi,mahkemeyi,askeriyeyi,okulu reddeden,tağutun küçüğü olarak da kendilerine verilen TC.KİMLİKLERİNİ YAKSINLAR...

Yada gelin tağut neymiş nasıl olurmu,onunla nasıl savaşılırmış bunu düşünelim...
 

Abdullah Cafer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
seçimi,mahkemeyi,askeriyeyi,okulu reddeden,tağutun küçüğü olarak da kendilerine verilen TC.KİMLİKLERİNİ YAKSINLAR...

Bu söylediklerinin hiç birisi kimlik ile kıyas edilemez. İki şeyi kıyas edebilmen için bu iki şeyin illetlerinin birebir aynı olması gerekir. Ki değil.

Kimlik konusunun açıklamasına gelince; kimlik almak aynı Rasulullah (s.a.s)'in Mekke döneminde kafirlerin himaye kanununa başvurması gibidir. Kişi kimlik almak suretiyle kafirlerin himayesi altına girer ve bu vesileyle başka kafirlerden kendisini korumuş olur. Bu aynı himaye kanunu gibidir. Hiç bir beis yoktur bu konuda. Alırken de hiç bir küfür veya şirk olan bir işlem yapılmamaktadır.
Bu konu tağuta muhakeme veya temyiz ile de ilişkilendirilemez. Çünkü illetler aynı değil. Muhakeme olmak ibadettir ve bunu tağuta yapmak bizati şirktir. Bu konuda deliller var. Ama himaye kanununa Allah-u teala izin vermiştir. Rasulullah (s.a.s)'de bundan yararlanmıştır.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0


Bu söylediklerinin hiç birisi kimlik ile kıyas edilemez. İki şeyi kıyas edebilmen için bu iki şeyin illetlerinin birebir aynı olması gerekir. Ki değil. İkincisi sen kıyas yapabilecek bir ilme de sahip değilsin. Bu yüzden de kıyas yapamazsın.

Kimlik konusunun açıklamasına gelince; kimlik almak aynı Rasulullah (s.a.s)'in Mekke döneminde kafirlerin himaye kanununa başvurması gibidir. Kişi kimlik almak suretiyle kafirlerin himayesi altına girer ve bu vesileyle başka kafirlerden kendisini korumuş olur. Bu aynı himaye kanunu gibidir. Hiç bir beis yoktur bu konuda. Alırken de hiç bir küfür veya şirk olan bir işlem yapılmamakta.
Bu konu tağuta muhakeme veya temyiz ile de ilişkilendirilemez. Çünkü illetler aynı değil. Muhakeme olmak ibadettir ve bunu tağuta yapmak bizati şirktir. Bu konuda deliller vardır. Ama himaye kanununa Allah-u teala izin vermiştir. Rasulullah (s.a.s)'de bundan yararlanmıştır.

ALLAH ALLAH sen herşeyi ne güzel biliyorsun,bize gelince sen birşey bilmezsin ama sana gelince sen herşeyi çok iyi biliyorsun...
Arkadaşım T.C kimliği alan kişi T.C vatandaşı olmayı kabul etmiyormu ?
Aynı T.C mahkemesi hakkında hayır veya şer yüklü karar verince kimliğini kabul ettiği halde muhakemesinimi kabul etmiyor ? Senin kıyasın neye göre ,T.C düzeni tağuti idi,T.C mahkemesi tağuti idi,sen T.C ye Tağuti düzen de sonra T.C kimliğini kabul ettim himayelerine girdim de ...
TEZAT'a bak,hem her türlü yasal hakka kavuş hemde yasasında mahkeme olma...
Madem her bir işi kıyasa göre yapıyorsun bu ülkenin mahkemesinde ALLAH TEALA nın Kur'anda belirttiği cezalara göre olmayan kararlarına kıyaslayarak mahkelere '' Bana verdiğiniz hüküm veya ceza kur'an da böyle değil,buna kıyasla cezanızı reddediyorum ...'' demek gerekmezmi ?
 

Abdullah Cafer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Rasulullah (s.a.s) kafirlerin himayesi altına girdiği için onların kanunlarının hepsine tabi olmuş mu oldu?

TEZAT'a bak,hem her türlü yasal hakka kavuş hemde yasasında mahkeme olma...

Bunu mahşerde yüzün olursa Rasulullah (s.a.s)'e de söyle olur mu?

Onların kişiye bu hakları tanıması benim o haklara başvuracağım anlamına gelmez. Bu hakkı sen istemiyorsun ki! Tağut veriyor. Tağutların her kanununa başvurmak küfür veya şirk olsa idi Rasulullah (s.a.s) himaye altına girmezdi. Ama sen öyle bir konuşuyorsun ki lafının ucu Rasulullah (s.a.s) ve sahabesine kadar gidiyor.

Tağuta muhakeme konusunda ise muhkem ayetler var. Bu iki konuyu nasıl ilişkilendiriyorsun? Senin hiç bir şey bilmedin zaten ortada. Söylediklerine delil teşkil edebilecek tek bir ayet veya hadis dahi görmüşlüğümüz yok. Şu konuyu bir halledelim ne sen benim yazdıklarımı artık okuyacaksın ne de ben senin yazdıklarını okuyacağım.
 

Gülüşü Yaralı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Şub 2008
Mesajlar
5,741
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
39
Konum
ha bura :)
Web Sitesi
www.facebook.com
lütfen arkadaşlar. asr-ı saadette olsun yada yüzyıllar önceki alimlerimiz olsun bu şekilde tartışmamışlardır. Her kim fikrini beyan ederse birbirini incitmeden olmuştur..
bunu hatırlayın ,
hatırlayalım.... teşekkürler
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Rasulullah (s.a.s) kafirlerin himayesi altına girdiği için onların kanunlarının hepsine tabi olmuş mu oldu? Rasulullah s.a.v doğduğu şehirde kendi evinde önce dedesine sonra amcasına himaye oldu,şeriatın yasalarını getiren ahkam ayetleri inene kadar,gerek adam öldürme,gerekse ticaret gibi büyüğünden küçüğüne kadar her türlü mekke yasasına tabi oldu,çünkü zaten gelen ayetler tabi olunan yasaları veya uygulamaları kaldırıyordu,asıl sen buraya Rasulullahı s.a.v yazarak hem hakkıma giriyorsun ...


Bunu mahşerde yüzün olursa Rasulullah (s.a.s)'e de söyle olur mu? Söylerim vallahi çünkü ben ALLAH RASULUNE s.a.v iftira atmıyorum,az önce dediğim gibi şeriatı oluşturan yasalar zaten mekke yasalarının üstüne geliyor ve değişmesine sebep oluyordu,sen diyebilirmisin bana ALLAH RASULU ve sahabi hazretleri mekke yasalarına uymadan ticaret yapıyorlardı,yada adam öldürme gibi durumlarda veya fidye gibi durumlarda veya hırsızlık gibi durumlarda onların yasasına uymuyorlardı,bizi reddetme hususunda olmayacak yere gider sizler kendinize siyeri uydurmaya çalışırsınız,ticaret yaptığı bilinen sahabi hazretlerinden bir çok zat neye göre ticaret yaptılar,neye göre veraset yaptılar...ALLAH TEALA ey müslümanlar vasiyet edin ölürseniz,kıza bu kadar,erkeğe bukadar...'' diye buyurana kadar mekkenin kanununa uygun şekilde kadına veya kız çocuğa mal verilemez ölen adamın erkek kardeşleri malı almazmıydı ?

Onların kişiye bu hakları tanıması benim o haklara başvuracağım anlamına gelmez. Yapma ya çok komiksin,kimliğini kaybetsen başıma birşey gelir diye ilk karakola gidersin onlar sana gereken şeyleri anlatır,sonra kalkar nüfus müdürlüğüne gidersin,kimliğin çalınmışsa üstüne birde dolandırıcılık varsa sonra kalkar mahkemeye gider adamlara ben yapmadım diye yalvarırsın,hatta sana ceza kesse mahkeme birde avukat tutup iyi yargılayın ben suçsuzum diye temyize de gidersin,eeee hani zorla oluyordu hepsine tıpışş tıpışş ayaklarınla gittin Bu hakkı sen istemiyorsun ki! Tağut veriyor. Tağutların her kanununa başvurmak küfür veya şirk olsa idi Rasulullah (s.a.s) himaye altına girmezdi. Ama diyordun ki demin tağuta muhakeme olmak küfürdür,şimdi diyorsun ki hakkımsa yaparım bana tağut veriyor bu hakkı Ama sen öyle bir konuşuyorsun ki lafının ucu Rasulullah (s.a.s) ve sahabesine kadar gidiyor. Sen esas tezatlık yapıyorsun işin ucunu sahabeye yada ALLAH RASULUNE s.a.v sen götürüyor hemde öyle bağlıyorsun ki,gerçekten diyecek birşey bulamıyorum...

Tağuta muhakeme konusunda ise muhkem ayetler var. Bu iki konuyu nasıl ilişkilendiriyorsun? Senin hiç bir şey bilmedin zaten ortada. Söylediklerine delil teşkil edebilecek tek bir ayet veya hadis dahi görmüşlüğümüz yok. Şu konuyu bir halledelim ne sen benim yazdıklarımı artık okuyacaksın ne de ben senin yazdıklarını okuyacağım... Tağuta muhakeme konusunda muhkem ayet olduğunu biliyorum,benim ayet veya hadis ile konuşabilmem için ALLAH RASULUNUN hayatında bizim yaşadığımız olaylarında yaşanması ve ALLAH TEALA nın hüküm veren ayetinin inmesi gerekir,yukarıda yazdığım şeriatın yasasını oluşturan ahkam ayetleri inene kadar ALLAH RASULU ve sahabe hazretleri mekke kanunlarına uymuşlar sonra şeriata uygun değiştirmişlerdir,senin bunu bana örnek vermen bile yanlıştır...
Bizde başından beri dedikki biz ne bir ayeti nede bir hadisi şerifi inkar etmedik bir insan (HAŞA) madem ki burası darul harb iyi bir düzen gelsin diye iyi bildiğim bir partiye oy vermek istiyorum,ama siz bu işe öyle bir laflar yazdınız ki bu yaptığımızla tekfir edildik,dahası dün ve bugün diyorsun ki tağuta muhakeme kayıtsız şartsız küfür ,ama sana tağut düzeni yaşamsal kolaylıklar tanırsa alırsın çünkü zorla yaptırıyor...
Kardeşim ben uydurmadım oy verme kanunu bu ülkeye islamı getirmesini dilediğim partiye tağutun bana sağladığı kolaylık yolu olan oy atmayı kullanıyorum,eğer sen buna itiraz edersen,yanlışa düşersin,çünkü oy kullanmak,muhakeme olmak küfrü geretirir ise mahkemelerin ve oy kullanma mercilerinin yasasını yazan anayasa yani TBMM senin kimlik haklarının da yasasını yazıyor...

Benim yazdıklarımı ister oku ister okuma ben bunun peşinde değilim,benim derdim fikrim konusunda bu düzeni desteklemediğim halde tağuta destek veriyormuşum diye bana atılan ithamlardan kaynaklandı,hatta tağuta muhakeme olan tekfir edilir diyen adamın (ebu hanzala) bile muhakeme olmasından dolayı tekfir edilmesi gerekirken birilerinin İbn Teymiyye sevdası yüzünden tekfir edilmedi,bir oy kullanmanın bedeli bumu acaba...
Biriniz kalkıpta demedi,arkadaş oy kullanmanında şekilleri var,eğer sen bu ülke kafir düzen ile oy kullanıyorsan kafirsin,eğer sen bu düzen böyle geldi böyle gitsin diye oy kullanıyorsan kafirsin,eğer sen aman bana ne ben istiyorum ki refah bir hayatım olsun ondan seçimlerde oy atıyorum diyorsan kafirsin,DEMEDİNİZ...
Hani ALLAH RASULU s.a.v ameller niyetlere göredir buyruğuna ne oldu,bak bakalım arkadaşım yukarıda sıraladıklarım içinde benim kafirlikle itham edilecek bir niyetim var mı? Dedim yine diyorum benim oy verme niyetim bu ülkeye şeriatı getirebileceğine inandığım bir partiye oy vermek oldu...
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31
Kardeşin belirttiği gibi Tağut birçok ayette geçmekte ve Alimlerimizin görüşlerine göre çeşitli tağutlar vardır...Tağutların kimler olduğundanda biraz bahsetmiş kardeş Elhamdulillah.

Destek:Sözle ve Fiille birşeye arka çıkmak ondan memnun olmak onu savunmaktır...

Lakin oy atılarak..Demokrasi dinine göre partiler belli bir oranda temsil hakkı elde ediyorlar...
Bu partiler oy aracılığı ile vekillerini Şirk meclislerine sokuyorlar..Bu vekiller Allah'ın kanunlarının geçmediği sadece heva ve heveslerin çıkardıkları kanunlara el kaldırıplar ve dilediği kanunu heva ve heveslerine göre çıkartabiliyorlar...

Hüküm Ancak Allah'a aittir(Yusuf 40) Ayeti gereği,Hüküm koymak yani teşride(Yasa) bulunmak yanlız Allah(c.c.)'a aittir bir sıfattır..

Bundan dolayı muasır alimler oy kullanarak insanların, Allah'tan başka teşri(yasa) koyma sıfatını insanlara verdiklerini dile getirmişlerdir.

Allah(c.c.), Efendimize(s.a.v) bile Allah'ın indirdiği ile insanlar arasında hükmetmesini,insanların heva ve heveslerine uymamasını söylemiştir..İ
İnsanların heva ve heveslerine uyarak sana gelen haktan sapma diye Efendimizi Uyarıyor..

'' Sana da (ey Muhammed) geçmiş kitapları tasdik eden ve onları kollayıp koruyan Kitab (Kur'ân)ı hak ile indirdik. Onların aralarında Allah'ın indirdiği ile hükmet. Onların arzu ve heveslerine uyarak, sana gelen haktan sapma. Biz, herbiriniz için bir şeriat ve yol belirledik. Eğer Allah dileseydi sizi tek bir ümmet yapardı, fakat size verdiklerinde sizi denemek istedi. Öyleyse iyiliklere koşun. Hepinizin dönüşü Allah'adır. O, ihtilafa düştüğünüz şeyleri size haber verir. ''(Maide 48)

'' Aralarında Allah'ın indirdiğiyle hükmet. Onların keyiflerine uyma. Allah'ın sana indirdiğinin bir kısmından seni saptırmalarından sakın. Eğer Allah'ın hükmünden yüzçevirirlerse, bil ki Allah, bir kısım günahları sebebiyle onları musibete uğratmak istiyor. Muhakkak ki insanların çoğu yoldan çıkanlardır. '' (MAİDE 49)

'' Yoksa cahiliyye hükmünü mü arıyorlar? kesinlikle bilen bir toplum için Allah'tan daha güzel hüküm veren kim olabilir? '' (Maide 50)

Bu son 3 ayet hakkında düşünene bir kavim için güzel öğütler var inşallah..
Allah razı olsun.
bu konuda kitapları araştırmak istiyorum ama...
her yazar,derleyen kendi bildiklerine göre yorumluyor.yani başlıyorum birine bakıyorum ki yanlış şeyler var.ayetleri bile yanlış yorumlayanlar var.doğru kaynak bulup bu konuları en kısa zamanda araştıracağım inşallah.
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
yazımda çokca hatalar mevcut....ve yalnış kelimeler kullanarak fikrimi doğru ifade etmiyor da ola bilirim...bunları da gözönüne alarak, degerlendirin...

Salam aleykum ve rahmetullah..

adil olun ibn teymiyye dini diye bir din yok allah teala siz yapınca size aff ruhsatımı verdide biz bilmiyoruz,ya onu bu hatasından dolayı sizde suçlayın,tekfir edin veya en azından buğz edin,yada onu bu düşüncesinden dolayı tebrik edip,benden özür dileyin..

siz ebu hanzala temyize başvurdugu için dolayısıyla taguta muhakeme olduğu için, neden ben oy attım beni neredeyse tekfir ettiniz, ama hanzala temyize başvurdugu için ona aynısnı etmiyorsunuz...adil olun dediniz...

ben kardeşin sohbetini dinledim..başta şunu soleyim ki, hanzala şu ve ya bu alimi seviyor dige ben onu sevmiyorum...Allah rızası için müslüman dige seviyorum...

şimdi ilk önce şunu soleyim bu yazımdan sonra lutfen alıntı ederek buyuk cevaplar yazmayın..bunu sırf size söz verdigim için yazıyorum...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Nisa 60 ayetine ve tefsirine bakalım...

60 — Sana indirilene ve senden önce indirilenlere; inandıklarını iddia edenleri görmedin mi? Küfretmeleri emrolunmuş iken Tâğût'un önünde muhakeme edilmelerini isterler. Halbuki şeytân, onları uzak bir sapıklıkla saptırmak istiyor.

61 — Onlara: Allah'ın indirdiğine ve peygambere gelin, denilince; münafıkların senden büsbütün uzaklaştıklarım görürsün.


Tâğût'un Hükmüne İtaat Edenler
Allah Teâlâ bu âyet-i kerîme'de Rasûlullah'a ve daha önce geçen peygamberlere inzal olunanlara îmân ettiğini İddia etmekle birlikte, ihtilâfların çözümünde Allah'ın kitabıyla Rasûlünün sünnetinden başka şeyleri hakem kılmak isteyenleri kötülemekte ve onların bu davranışlarını hoş karşılamamaktadır. Bu âyet-i kerîme'nin nüzul sebebi olarak zikredilenlere göre; bu âyet, ansârdan biri ile bir yahûdî hakkında nazil olmuştur. İhtilâfa düşmüşler ve Yahûdî: Benimle senin aranda Mu-hammed hakemdir, derken öteki de: Benimle senin aranda Kâ'b İbn Eşraf hakemdir, demiştir. Bir görüşe göre ise, bu âyet-i kerîme; zahiren müslüman olup da câhiliyye hâkimlerini hakem kılmak isteyen bir grup münafık hakkında nazil olmuştur. Başka görüş ve rivayetler de vardır. Ancak âyet-i kerîme hepsi hakkında genel olup, kitâb ve sünnetten yüz çevirerek bunların dışındaki bâtılları hakem kabul eden herkesi kötülemektedir. Âyetteki «Tâğût»tan bu kasdedilmektedlr. Allah Teâlâ : «Tâğût'un önünde muhakeme edilmelerini isterler...» buyurmuştur.

Bunlar ve diğerleri (müşrikler ve münafıklar) Allah Teâlâ'nın: «Aralarında hüküm verilmek üzere Allah'a ve Rasûlüne... çağırıldıkları zaman; mü'minlerin sözü, sadece; işittik ve itaat ettik, demekten ibarettir...» (Nûr, 51) buyurduğu mü'minlerin zıddına hareket ederler.

İbn Kesir tefsirnde geçmekte...ufak bölümünü alıntı ettim...

dip not: ayetin devaminda "Onlara: Allah'ın indirdiğine ve peygambere gelin, denilince ... " geçiyor...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Ebu hanzalanın LEE İlehe illallahı bozan unsurlar başlıklı dersinde, nisa 60 konusnda şunları soluyor....ses kaydını indirip dinlemenizi rica ediyorum...

İndirmek için

http://www.endir.az/uploads/nisa_60.mp3

Taguta muhakeme konusnu ele alırken, 5:07 de diyor ki, misal verirken “imkan dahilinde olmasına ragmen Allah ın hükmüne degil de Tc anayasasının kufr kanunlarına baş vuruyorlar”

6:21 kardeş diyor ki, peygamber varken, kitap mevcutken başkasına giden....

11:01 kardeş diyor ki, şeri bir yolla olay hall edile bileckken mahkemeye başvuran insan...

Allah ın iznile burdan da açıkca gozukuyor ki, kardeşin bu olayinin nisa 60 ayetiylıe bir ilgisi yok...yani kardeş bu ayet geregi taguta muhakeme olunmamışdır...ortada şeriat olmadigina gore...demiştir ki, madem benim suçlu oldgumu iddia ediyorsunuz ki ben suçsuzum, o zaman buyurun ispat edin... ve kardeş sohbetinde diyor ki, ben o temyize bas vururken zaten yazdim sizin kanunlarinizi onaylamadigimi... sadece kardeşe iftira atilmiş ve bunun temizlenmesini istiyor...taguta muhakeme olmuyor..
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt