Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Müta Nikahı. (1 Kullanıcı)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
İbni Sebeciler, Müta (yani avrat kiralamak) helaldi, Ömer bunu kendi ictihadı ile yasak etti. Ömer avrat kiralamayı yasak etmeseydi, pek az kişi zina ederdi diyorlar.


CEVAP
Mütayı Hazret-i Ömer yasak etmedi, Resulullahın yasak ettiğini, Onun yasakladığı şeyi yaptırmayacağını söyledi. Eshab-ı kiramın hepsi, halifenin bu sözünü destekledi. Hiçbiri buna muhalefet etmedi ve icma hasıl oldu. Şimdi mütanın ne olduğuna, dinimizdeki yerine bakalım:

Müta, dört mezhepte de haramdır, bâtıldır. Müta, şahitsiz olarak bir kadına belli para verip, belli zaman için [mesela bir saat, bir gün, on sene] beraber yaşamayı sözleşmek demektir. Mütanın haram olduğunu bütün Ehl-i sünnet âlimleri icma ile bildirdi. (Mizan-ül-kübra, İbni Abidin)

Mütanın haram edildiğini bildiren hadis-i şerif, Buhari, Müslim, Tirmizi ve Muvatta’da yazılıdır. Bunu haber verenlerden biri de Hazret-i Ali’dir. İbni Sebecilerin, müta için Hazret-i Ömer’in ictihadı demeleri de, çok yanlıştır. Çünkü, Eshab-ı kiramdan hiçbiri buna muhalefet etmedi ve icma hasıl oldu. Fetava-yi Hindiyye’de diyor ki: (Ücret karşılığı zina yapan fahişeye [genel evdeki kadına], İmam-ı a’zama göre had vurulmaz. İkisi de şiddetli tazir olunur ve tevbe edinceye kadar hapis olunur. İmameyne göre, ikisine de had cezası yapılır. Müta yapana da fahişe gibi had vurulmaz.) Fakat zinanın had cezası yapılmayan kısımları da haramdır. (Berika)

Tefsir ve fıkıh kitapları diyor ki: Nisa suresinin (İstimta ettiğiniz kadınların ücretini verin) mealindeki 24. âyeti, müta için değil, nikahtaki mehir parasını vermek içindir. Beydavi tefsiri bu âyeti açıklarken buyuruyor ki: (Bu âyet, sahih olan nikahı bildiriyor, mütayı bildirmiyor. Mehir parasını emrediyor. Müta, önce mubahtı, sonra yasak edildi.) [Şeyhzade tefsiri c.2, s.26]

Büyük âlim Burhaneddin-i Mergınani’nin Hidaye kitabının şerhi olan İnaye kitabında, Mevlana Ekmelüddin buyuruyor ki: Müta bâtıldır. Abdullah ibni Abbasın bildirdiği gibi, müta önceleri mubah idi. Fakat, hadis-i şerif ile, bunun yasak edildiğini, Eshab-ı kiram söz birliği ile bildirmektedir. Muhammed ibni Hanefiye dedi ki: (Babam imam-ı Ali buyurdu ki Hayber kalesi alındığı gün, Resulullah mütayı yasakladı. Eshab-ı kiramdan Rebi bin Meysere buyuruyor ki: “Hayber’i feth ettiğimiz gün, Resulullah, mütayı, üç gün helal etti. Ben, amcamla bir kadının kapısına geldik. Gayr-i müslim bir kadın kapıya çıktı, beni içeri aldı. O gece orada kaldım. Sabah olunca, Resulullahın sokaklarda, (Ey Müslümanlar, Resulullah müta nikahını yasak etti) diye ilan ettirdiğini duydum. Hepimiz mütadan vazgeçtik.”
Resulullah, hayatta iken, mütayı yasak ettiğini, Eshab-ı kiram, icma ile bildirmektedir. İcma, âyeti ve hadisi değiştirmez, âyetin ve hadisin değiştirildiğini haber verir.

Cabir bin Zeyd diyor ki: Abdullah İbni Abbas da, ölmeden önce, mütanın yasak edildiğini söyledi. Böylece, icma hasıl oldu. İmam-ı Malik, Muvatta’da Hazret-i Ali’nin bildirdiği hadis-i şerifi yazmaktadır. Hazret-i Ali buyurdu ki: (Hayber kalesini aldığımız gün Resulullah eşek eti ile mütayı yasak etti.) [İnaye s. 231]

İbni Mace’nin bildirdiği hadis-i şerifte, Hazret-i Ömer’in, (Fahr-i alem mütayı, üç kere helal, üç kere de haram etti. Vallahi, evli birinin, müta yaptığını işitirsem, onu recm eder, İslamiyet’in emrini yerine getiririm) demesi, mütayı Hazret-i Ömer’in yasak ettiğini değil, Resulullahın yasak ettiğini, Onun yasakladığı şeyi yaptırmayacağını gösteriyor. Eshab-ı kiramın hepsi, halifenin bu sözünü destekledi. İbni Abbas hariç, hiç kimse tarafından itiraz olunmaması da, bunun önceden yasak edilmiş olduğunu herkesin bildiğini göstermektedir. Hazret-i Ali, Abdullah ibni Abbas’a, (Sen yanılıyorsun, Fahr-i alem, mütayı yasak etti) dedi. İmam-ı Ali’nin bu sözü üzerine, İbni Abbas da, sözünden dönmüş, mütanın sonradan haram edildiğini söylemiştir. (Buhari)
 

ebuzer25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
1,845
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
muta nikahını ilk defa bu sitede okumuştum yakın bir zamanda cok ilginc.sagolsın huyela kardeşim bilgilendirdigin için.
 

islamoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
233
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bende bu muta yı anlayamadım,biri bana zinayı bir anlatsın yahu,muta daki anlaşma şartları zina daki anlaşma şartları ile aynımı değilmi,hem bu nasıl işdir,3 gün için anlaş,süre dolunca bırak git başkası ile anlaş,yahu apaçık şeytan işleri bunlar,bazı kendini bilmezlerin Allah'ın ayetlerini zevkleri için yorumlayanların oyunudur,ben o ibni sebe melunu hakkında geniş bir yazı yazmıştım O ve onun gibi düşünenler tam bir şeytandır,kardeşim bunca fıkıh kitabı okuyoruz ben hiç birinde ne muta diye birşey gördüm nede böyle bir benzetmeye rastlamadım,zorla sokmaya çalışıyorlar içimize,sorarım bacılarım kardeşlerim kaçınız böyle bir sosyal hayat sürmek istersiniz,Allah aşkına lanetleyin şunları ...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
muta nikahını ilk defa bu sitede okumuştum yakın bir zamanda cok ilginc.sagolsın huyela kardeşim bilgilendirdigin için.

Sizde sağolun. Emri maruf neyhi münker şart. Olmassa olmaz. Birbirimizi doğru olarak bilgilendirmemiz lazım.

Allahü teala razı olsun.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Bende bu muta yı anlayamadım,biri bana zinayı bir anlatsın yahu,muta daki anlaşma şartları zina daki anlaşma şartları ile aynımı değilmi,hem bu nasıl işdir,3 gün için anlaş,süre dolunca bırak git başkası ile anlaş,yahu apaçık şeytan işleri bunlar,bazı kendini bilmezlerin Allah'ın ayetlerini zevkleri için yorumlayanların oyunudur,ben o ibni sebe melunu hakkında geniş bir yazı yazmıştım O ve onun gibi düşünenler tam bir şeytandır,kardeşim bunca fıkıh kitabı okuyoruz ben hiç birinde ne muta diye birşey gördüm nede böyle bir benzetmeye rastlamadım,zorla sokmaya çalışıyorlar içimize,sorarım bacılarım kardeşlerim kaçınız böyle bir sosyal hayat sürmek istersiniz,Allah aşkına lanetleyin şunları ...

Allahü teala şaşırtmasın. Nefse köle olmaktan muhafaza eylesin. Her an kendisiyle bulundursun.
 

nesrin_77

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
527
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
48
Konum
istanbul
Bende bu muta yı anlayamadım,biri bana zinayı bir anlatsın yahu,muta daki anlaşma şartları zina daki anlaşma şartları ile aynımı değilmi,hem bu nasıl işdir,3 gün için anlaş,süre dolunca bırak git başkası ile anlaş,yahu apaçık şeytan işleri bunlar,bazı kendini bilmezlerin Allah'ın ayetlerini zevkleri için yorumlayanların oyunudur,ben o ibni sebe melunu hakkında geniş bir yazı yazmıştım O ve onun gibi düşünenler tam bir şeytandır,kardeşim bunca fıkıh kitabı okuyoruz ben hiç birinde ne muta diye birşey gördüm nede böyle bir benzetmeye rastlamadım,zorla sokmaya çalışıyorlar içimize,sorarım bacılarım kardeşlerim kaçınız böyle bir sosyal hayat sürmek istersiniz,Allah aşkına lanetleyin şunları ...



Selam aleyküm.
Sözlerinize aynen katılıyorum resmen zina. Allah'ın ayetlerini zevkleri için yorumlayanların oyunu.
Bir sosyal hayat sürmek değil ayrıca bu yokoluşun, şeytanlaşmanın bir şekli.
Allah' a ( cc ) ısmarladık.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Selam aleyküm.
Sözlerinize aynen katılıyorum resmen zina. Allah'ın ayetlerini zevkleri için yorumlayanların oyunu.
Bir sosyal hayat sürmek değil ayrıca bu yokoluşun, şeytanlaşmanın bir şekli.
Allah' a ( cc ) ısmarladık.

Evet şu ifade açıkca belirtiyor.

Fetava-yi Hindiyye’de diyor ki: (Ücret karşılığı zina yapan fahişeye [genel evdeki kadına], İmam-ı a’zama göre had vurulmaz. İkisi de şiddetli tazir olunur ve tevbe edinceye kadar hapis olunur. İmameyne göre, ikisine de had cezası yapılır. Müta yapana da fahişe gibi had vurulmaz.) Fakat zinanın had cezası yapılmayan kısımları da haramdır. (Berika)
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
MUT’A GEÇİCİ NİKAH YASAK MIDIR?

Ali b. ebî Tâlib (r.a.)’den rivâyete göre: “Rasûlullah (s.a.v.) kadınları geçici olarak kısa süre nikahlanmayı, ehlî eşek etlerinden yemeyi, hayber günü yasakladı.”
(Ebû Dâvûd, Nikah: 13; Nesâî, Nikah: 71)

Tirmîzî:
Bu konuda Sebre el Cühenî ve Ebû Hüreyre’den de hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmîzî:
Ali hadisi hasen sahihtir. Peygamber (s.a.v.)’in ashabından ve daha sonraki dönemlerden ilim adamlarının uygulamaları bu hadise göredir.
İbn Abbâs’tan geçici nikahın caiz olduğuna dair bir rivâyet varsa da Rasûlullah (s.a.v.)’in geçici nikah hakkındaki hükmü kendisine bildirilince bu sözünden dönmüştür.

İlim adamlarının çoğunluğu geçici nikahın haram olduğu üzerinde birleşmişlerdir.
Sevrî, İbn’ül Mübarek, Şâfii, Ahmed ve İshâk’ta bunlardandır.

SÜNEN-İ TİRMİZİ
Nikah bölümü
Bölüm 28 Hadis no 1121
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Allahcc razı olsun..Allahcc bütün ehli sünneti ehli bidattan muhafaza buyursun...ZİNAYI MUTA ADI ALTINDA MEŞRULAŞTIRAN SAPIK FIRKALARDIR..ALLAHCC BİZLERİ EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT ÜZERE SABİT KILSIN..
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Müta, dört mezhepte de haramdır, bâtıldır. Müta, şahitsiz olarak bir kadına belli para verip, belli zaman için [mesela bir saat, bir gün, on sene] beraber yaşamayı sözleşmek demektir. Mütanın haram olduğunu bütün Ehl-i sünnet âlimleri icma ile bildirdi. (Mizan-ül-kübra, İbni Abidin)

Mütanın tanımı bu ise Zina nın tanımı nasıldır acaba ?
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Müta, dört mezhepte de haramdır, bâtıldır. Müta, şahitsiz olarak bir kadına belli para verip, belli zaman için [mesela bir saat, bir gün, on sene] beraber yaşamayı sözleşmek demektir. Mütanın haram olduğunu bütün Ehl-i sünnet âlimleri icma ile bildirdi. (Mizan-ül-kübra, İbni Abidin)

Mütanın tanımı bu ise Zina nın tanımı nasıldır acaba ?

Allahcc konuyu açandan ve yorumlayanlardan razı olsun...GÖNÜLDAŞLAR SAPIK MUTA ANLAYIŞINI..EHLİ SÜNNETE ÇATMAYI İLKE EDİNEN BİRKAÇ BİDAT EHLİ DADANDI SİTEMİZE..ALLAHCC RIZASI İÇİN TEPKİMİZİ ORTAYA KOYALIM...KÜFRE VE ZULME RIZA KÜFÜR VE ZULÜMDÜR...BİLEN ÜMMETİM KARŞI KOYSUN BUYURUYOR PEYGAMBERİMİZ..SAHABEYE..EHLİ SÜNNETE..İSLAM ALİMLERİNE ÇATILDIMI TEPKİMİZİ KOYALIM..BABALARININ ÇİFTLİĞİ SANMASINLAR BURAYI..CESARET BULMASINLAR..BU SİTE EHLİ SÜNNET MÜSLÜMANLARININ EVİDİR..BİR KELİME DAHİ KONIŞTURMAYALIM İNŞAALLAH...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
MUT’A GEÇİCİ NİKAH YASAK MIDIR?

Ali b. ebî Tâlib (r.a.)’den rivâyete göre: “Rasûlullah (s.a.v.) kadınları geçici olarak kısa süre nikahlanmayı, ehlî eşek etlerinden yemeyi, hayber günü yasakladı.”
(Ebû Dâvûd, Nikah: 13; Nesâî, Nikah: 71)

Tirmîzî:
Bu konuda Sebre el Cühenî ve Ebû Hüreyre’den de hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmîzî:
Ali hadisi hasen sahihtir. Peygamber (s.a.v.)’in ashabından ve daha sonraki dönemlerden ilim adamlarının uygulamaları bu hadise göredir.
İbn Abbâs’tan geçici nikahın caiz olduğuna dair bir rivâyet varsa da Rasûlullah (s.a.v.)’in geçici nikah hakkındaki hükmü kendisine bildirilince bu sözünden dönmüştür.

İlim adamlarının çoğunluğu geçici nikahın haram olduğu üzerinde birleşmişlerdir.
Sevrî, İbn’ül Mübarek, Şâfii, Ahmed ve İshâk’ta bunlardandır.

SÜNEN-İ TİRMİZİ
Nikah bölümü
Bölüm 28 Hadis no 1121

Katkınızdan dolayı teşekkür ederiz.
 

northerner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
253
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
rabbim razı olsun
faydalı bilgiler için teşekkürler
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Allahcc razı olsun..Allahcc bütün ehli sünneti ehli bidattan muhafaza buyursun...ZİNAYI MUTA ADI ALTINDA MEŞRULAŞTIRAN SAPIK FIRKALARDIR..ALLAHCC BİZLERİ EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT ÜZERE SABİT KILSIN..

Cenabı Hak cümlemizden razı olsun abicim. Cümle müslüman evlatlarını bid'at ehlinin şerrinden muhafaza buyursun. Razı olduğu yoldan ayırmasın.
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
muta nikahin sapikligini anliyoruzda bir baska sia gelenegi olan cevsenin ne olduguna neden aklimiz ermiyor ?
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Müta, dört mezhepte de haramdır, bâtıldır. Müta, şahitsiz olarak bir kadına belli para verip, belli zaman için [mesela bir saat, bir gün, on sene] beraber yaşamayı sözleşmek demektir. Mütanın haram olduğunu bütün Ehl-i sünnet âlimleri icma ile bildirdi. (Mizan-ül-kübra, İbni Abidin)

Mütanın tanımı bu ise Zina nın tanımı nasıldır acaba ?

Müta da zina olmuyormu. Bu soruyla ne demek istediniz ?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt