Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

** Mürşidin Elinden Tevbe Etmek ** (9 Kullanıcı)

abdulvedud

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2009
Mesajlar
144
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
şimdi gelelim rabıtaya
Faruk Beşer Evliya ve Rabıta - YouTube şimdi bu hakkaten yanlış durum bu linki izleyin sonra Genclerle Sohbet, 26.05.90, 2. Bolum Prof. Dr. M. Esad Cosan - YouTube şimdi anlayın yanlış ekoller olabilir bu 2. video bildiğiniz gibi PROF dr. ESad hocaefendi .ilahiyat bölümü hadis kürsüsü prof.ü muhaddis bu adam ben bilmem cahilim ama bu adam bilir Hilye nedir ( peygamberimizin vasıflarını anlatan hadislere denir)şimdi hilye hadislerine gelelim Hilye-i Saadet (Resulullahn grn) .:.: [url]www.dinimizislam.com :.:.[/url] şimdi hilye hadisi hususunda anlatılan rivayet ehli beyti üzülmüş sen vefat edince yüzünü unutacağız demişler hz ali ve hz. fatıma efendilerimiz sonra şemail hadisleri çıkmış meydana faruk beşer hocanın videosundaki ekollere bakıp rabıta şirk demek bağnazlık ve ahmaklıktır. peygamber uyumaz asla sevr mağarasında peygamberin nuru dinlenirken(peygamber başını hz. ebubekirin göğüsüne yaslamış) alnından aks etme orda gerçekleşmiş diyorlar bunu birileri araştırsın kesin diyemiyorum buna bir beni onaylasın hz ebu bekire aks etmiştir. lakin bundan sonrası sahihtir hz. ebubekirin aklından peygamber hiç çıkmamış hz. ömer efendimiz derki sahih buharide internette okudum bunu . hz. ebubekir o 3 günü ömer ve ailesinden daha hayırlıdır. bu o anların ne kadar nurlu anlar olduğunu anlatır zaten ashabta başkasına kuranda iki kişinin ikincisi diye o anı kastedilerek seslenilmemiş (tevbe suresi)
ubey ibni selül vakasından hz ömer itiraz etti (fethullah hoca efendinin sohbetlerinde var) hz. ebubekir sıddıkıyet makamıyla peygamber diyosa doğrudur dedi her zaman o mağaradaki anların aksıyla peygambere muhalefet olmamıştır. hz .ömer haklı çıktı peygamber efendimiz ve ebubekir efendimiz ağladılar Allah hükmüne aykırı bir işe yönelecektik diye. hz ömer efendimiz de peygamber haksız çıktı diye ağladı her anda rabıtalıydı 2 efendimizde benim hilyemi okuyan beni görmüş gibidir hadisine dayanarak Allah velilerini ve peygamberini görür gibi olmak hali iyidir niye mesela tekbaşınasın günaha gircen seni kimse görmüyo Allah biliyo o an aklına peygamber gelse veli kullar gelse utanırsın yanında varmış gibi görürsün son olarak esad hocaefendiyle kapatıyorum Rabıta - Prof. Dr. M. Esad Cosan - YouTube
Bari bilmeyen bilmediği şeyi konuşmasada akıllar karışmasa burda mekan değiştirme olunca akıl kaybolur demiş esad hoca işte akıl kaybolunca ben hakkım falan der imamı rabbanı mektubatta derki o hal sadece hal olanı bağlar ohalde o alim ölse aklını kaybedip ne dediğini bilmediği için sorumlu değildir. der. şimdi mehmet akifte de bu hal vardır. bir şiirinin sonunda yok musun adli ilahi demiş o halde aklı gitmiş halbuki kafir değildir. o hal onu bağlar başkası dese kafir olur bende o hali niyet ediyorum dese olmadığı halde o hali arzulaması kafirliktir. vesselam
 

abdulvedud

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2009
Mesajlar
144
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Ali Kara Hoca - Tasavvuf Tevessül Rabıta - YouTube
kardeşim bundan fazlasını ben sana yapamam ilmim yok araştırmayla bu kadar oluyo şüphe ediyosan diyanete müftülüğe git fetva makamına sor diyanet şu anı kastediyorum en kral bilgi alma yeri bilinen camilerin imamlarına sor ama burda tebliğ yapıyorum uyarıyorum milleti deme ilim öğren bil yoksa herkes burda copy paste la ayet yazmayı biliyo önemli olan ilmi manalarını araştırmak hadisleri dikkatli incelemek ve portreye bütün bakmak her iddiaya inanmamak
bu son mudur bilmiyorum umarım son olur (iddia sahibi iddiasını ispatlar iddiayı ortaya atan sensin ispatın yok fakat bakıyorum herşeyin iddia ortaya karmaşık ayet hadis dizmek. iddiasını ispatlıyamayana müfteri derler (yani iftiracı) bu çok ağır bir laf fakat yapacak birşey yok tartışma kuralları bunu der...) lütfen ben tartışma yapmak istemiyorum. insanları tartışmaya sevk eden bir üslubun var lütfen rica ediyorum yapma bundan ne ilim çıkar ne de ilmi hakikat selamüna leyküm hayırlı geceler...
 

sahaff

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
276
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Mürşid deyince cemaat akla gelir. Mürşid-i kâmilin imam olduğu cemaatin niyeti ve hedefi dinin ihyası ve Allah’ın rızasıdır. ‘Gel mürşid elinde tevbe et!’ demek, ‘gel şeytana karşı cemaat kalesine gir, nefsin hücumuna karşı müminleri siper et, onların dua ve sevgisi ile kendini koruma altına al, Allah yolunda kardeşlerinle kuvvetlen, dağınıklık ve yalnızlıktan kurtul!’ demektir.

Allah razı olsun kardeş...

Yalnız şunu söylemekte fayda var, bu sözler şeytanları çok rahatsız eder..
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
kardeşim bundan fazlasını ben sana yapamam ilmim yok araştırmayla bu kadar oluyo ...

Senin cevap vermene yardimi olucaksa Cubbeli Ahmet Hocanin Rabita kitabi var. Orda ayetler hadisler Ehli SUnnet alimlerinden deliller fetvalar hepsi var. Kitap yanimda olsaydi sana mail atardim ama degil maalesef. Internetden bulabilirsen arastir o kitabi. Rabitayi itiraza mahal vermiycek sekilde delilleri ile aciklamis. Bulamaz isen

Rabıta Risalesi - Rabıta Nedir - Rabıtayla Alakalı Sorular - Tasavvufta Rabıta

bu linke bir goz at bakalim. Cevap bulabilirsin. Tefsirlerden yusuf suresi 24.ayeti kontrol et.

Burda da ayetde gecen burhani acikliyor.

Sorularla İslamiyet | Hz. Yusuf ile Züleyha olayını haber veren ayette “Eğer Rabbinin bürhanını görmeseydi o da kadına meyledecekti.” denilmektedir. Bu ayette geçen “bürhan” nedir?

Dedigim gibi Cubbeli Hocamizin o kitabini bulursan bu linklerin hicbirire gerek kalmaz. Bulamaz isen eger illa cevap vericem diyorsan biraz bu linklerden ve tefsirlerden calisman gerekecek.

Eyvallah
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
diğer hadise bakmamışsın porteye lütfen bütün olarak bak. İmam Ahmed ve Trimizî’nin bildirdiğine göre, Gözünden muzdarip olan âmâ bir adam Hz. Peygamber (a.s.m)’e gelerek kendisi için dua etmesini istedi. Hz. Peygamber (a.s.m), ona:” İstersen senin için bunu tehir edeyim ki, ahiretin için hayırlı olur."(Tirmizî’de: istersen sabredersin); istersen sana dua edeceğim.” dedi. Adam, dua etmesini isteyince, Hz. Peygamber (a.s.m), ona güzelce abdest almasını, sonra iki rekat namaz kılmasını ve ardından da şöyle dua etmesini emretti:

“Allah’ım! Senin rahmet peygamberin olan Muhammed’i vesila kılarak senden istiyor ve sana yöneliyorum. Ya Muhammed! Bu ihtiyacımın giderilmesi için seninle/seni vesile ederek, Rabbime yöneliyorum. Allah’ım! Onun hakkımdaki şefaatini kabul buyur!”(Tirmizi, Daavat, 119, Müsned, IV/138)
hadis vesileyi sahih yapar birlerinin şüphesi varsa şirke düşme hassasiyeti varsa lütfen uygulamasın. imamı azam efendimiz şüphe görmüş ama yazıda da gördüğün gibi bu durum mekruh yapmıyor vesileyi şimdi sana soru imamı azam mı büyük peygamberimiz SAV mi yukarıdaki hadise de bak! saygılarımla

HAŞA ... bu tip soruların gereksizliğini sizde takdir edersiniz... müslümanın cevabı bellidir.... gelelim hadisin nasıl değerlendirildiğine..(alıntı)
Hadiste Ravi şöyle anlatmaktadır.Ama bir adam Peygamber s a v ,e gelerek bana sıhhat ve afiyet vermesi için Allah,a dua et, dedi.Rasülullah s a v istersen senin için dua ederim.Ama dilersen sabredersin.Bu senin için daha hayırlıdır.buyurunca Dua et dedi Peygamber s a v de güzelce abdest almasını ve şu şekilde dua etmesini emretti:..Allahım senden istiyorum ve rahmet peygamberi olan peygamber-in Muhammed ile Sana yöneliyorum.Ben şu ihtiyacımı gidermesi için seninle Rabbi-me yöneldim.Allahım,onu benim için şefaatçi kıl.

Bazıları bu hadisin vefatından sonra Rasülullah aracılığıyla dua ve tevessülde bulunmaya dalalet ettiğini iddia etmektedirler.

BUNLARA CEVAP
Bu hadiste vefatından sonra Peygamber'e (s a v) seslenip dua etmenin ve kendisi ile tevessülde bulunmanın caiz olduğuna dair herhangi bir delil bulunmamaktadır.

Çünkü:
1-Hadiste ifade edilen Peygamber den as. istiğase değil bilakis Peygamber (s a v) ile Allaha yönelmektir.İsteme makamı Peygamber değil Allah tır…. ama himmet istenirken ya falan şu işimi hallaet denir ki.. buradaki durumla çok farklıdır.

2-Hadiste anlatılan ama kimse Peygamber'in (s a v) zatı ile değil duası ve şefaati ile Allah,a yönelmektedir.Rasülullah,tan kendisi için dua etmesini istemiştir.Bu sebeble de (Onu benim için şefaatçi kıl? Demiştir).Buda Rasülullah,ın onun için şefaat yani (DUA) ettiğini göstermektedir.Yoksa öncesinde Peygamberden as. herhangi bir dua ve şefaat etme olmamış olsa (Onu benim için şefaatçi kıl) sözünün hiç bir anlamı olmazdı.
Ashabı kiramın örfünde.onların bildiği şekliyle Peygamber s a v ile tevessülde bulunmak bu biçimdedir.Yani sahabi Peygamber s a v,e gelir O,ndan kendisi için dua- etmesini ister ve sonra duasının kabul olunmasını Allah,tan dilerdi.
Sahıhu Buhari,de sabit olan bir hadis bu konuya delil teşkil etmektedir.Buna göre-Hz Ömer r a (23/644) r a kıtlık zamanında yağmur yağması için Abbas b.Abdülmuttalib (32/652) r a ile yani onun duası ile tevessülde bulunur ve Allahım biz-sana (Hayatta iken) peygamberin ile tevessül ederdik de yağmur yağdırırdın,-Şimdi de peygamberinin amcası ile tevessülde bulunuyoruz.bize yağmur nimetini-bahşet. Derdi ardından yağmura kavuşurlardı.
(صحيح sahih hadis) Buhari (No:1010,3710) Enes b Malik r a den)

3-Eğer onların söylediği gibi Rasülullah s a v,in zatı ile tevessül etmek caiz olsaydı ama zat Peygamber s a v,in huzuruna gitmeye ihtiyaç duymaz,aksine kendi evinde Rasülullah s a v ile tevessül etmek süretiyle dua ederdi.
İşte bu durum onun Rasülullah s a v,in huzuruna sadece Rasülullah s a v,in kendisi-için dua etmesi gayesiyle gittiğini açıkça göstermektedir.

4-Vefatından sonra Peygamber s a v,in zatı ile tevessülde bulunmak caiz olsaydı sahabe böyle bir uygulamada bulunurdu.Ashabın böyle bir uygulamayı güç-yetirdikleri ve gereklilik bulunduğu halde terk etmiş olmaları bu tür bir tevessü-lün sonradan ortaya çıkarılmış bir bid,at olduğunu göstermektedir. Bu nedenden ötürü kıtlık zamanlarında sahabe-i kiram Abbas b.Abdulmuttalib r a-ın duası Muaviye b.Ebi Sufyan ile ed-Dahhak b.Kays r a Yezid b.el-Esved el-Cüre-şi,nin duasıyla tevessülde bulunmuşlardır.
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
yani dostum, git falan adama bana dua et de. rabbine yarabbi onu benim için şefaatçi kabul et de, onun duasını kabul et de... ama ey falan şu işimi hallet diye seni duyamayacak, ve sana cevap veremeyecek kimselere çağırma.. o iş allaha aittir.. kendini tehlikeye atma..
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
şimdi gelelim rabıtaya
Faruk Beşer Evliya ve Rabıta - YouTube şimdi bu hakkaten yanlış durum bu linki izleyin sonra Genclerle Sohbet, 26.05.90, 2. Bolum Prof. Dr. M. Esad Cosan - YouTube şimdi anlayın yanlış ekoller olabilir bu 2. video bildiğiniz gibi PROF dr. ESad hocaefendi .ilahiyat bölümü hadis kürsüsü prof.ü muhaddis bu adam ben bilmem cahilim ama bu adam bilir Hilye nedir ( peygamberimizin vasıflarını anlatan hadislere denir)şimdi hilye hadislerine gelelim Hilye-i Saadet (Resulullahn grn) .:.: [url]www.dinimizislam.com :.:.[/url] şimdi hilye hadisi hususunda anlatılan rivayet ehli beyti üzülmüş sen vefat edince yüzünü unutacağız demişler hz ali ve hz. fatıma efendilerimiz sonra şemail hadisleri çıkmış meydana faruk beşer hocanın videosundaki ekollere bakıp rabıta şirk demek bağnazlık ve ahmaklıktır. peygamber uyumaz asla sevr mağarasında peygamberin nuru dinlenirken(peygamber başını hz. ebubekirin göğüsüne yaslamış) alnından aks etme orda gerçekleşmiş diyorlar bunu birileri araştırsın kesin diyemiyorum buna bir beni onaylasın hz ebu bekire aks etmiştir. lakin bundan sonrası sahihtir hz. ebubekirin aklından peygamber hiç çıkmamış hz. ömer efendimiz derki sahih buharide internette okudum bunu . hz. ebubekir o 3 günü ömer ve ailesinden daha hayırlıdır. bu o anların ne kadar nurlu anlar olduğunu anlatır zaten ashabta başkasına kuranda iki kişinin ikincisi diye o anı kastedilerek seslenilmemiş (tevbe suresi)
ubey ibni selül vakasından hz ömer itiraz etti (fethullah hoca efendinin sohbetlerinde var) hz. ebubekir sıddıkıyet makamıyla peygamber diyosa doğrudur dedi her zaman o mağaradaki anların aksıyla peygambere muhalefet olmamıştır. hz .ömer haklı çıktı peygamber efendimiz ve ebubekir efendimiz ağladılar Allah hükmüne aykırı bir işe yönelecektik diye. hz ömer efendimiz de peygamber haksız çıktı diye ağladı her anda rabıtalıydı 2 efendimizde benim hilyemi okuyan beni görmüş gibidir hadisine dayanarak Allah velilerini ve peygamberini görür gibi olmak hali iyidir niye mesela tekbaşınasın günaha gircen seni kimse görmüyo Allah biliyo o an aklına peygamber gelse veli kullar gelse utanırsın yanında varmış gibi görürsün son olarak esad hocaefendiyle kapatıyorum Rabıta - Prof. Dr. M. Esad Cosan - YouTube
Bari bilmeyen bilmediği şeyi konuşmasada akıllar karışmasa burda mekan değiştirme olunca akıl kaybolur demiş esad hoca işte akıl kaybolunca ben hakkım falan der imamı rabbanı mektubatta derki o hal sadece hal olanı bağlar ohalde o alim ölse aklını kaybedip ne dediğini bilmediği için sorumlu değildir. der. şimdi mehmet akifte de bu hal vardır. bir şiirinin sonunda yok musun adli ilahi demiş o halde aklı gitmiş halbuki kafir değildir. o hal onu bağlar başkası dese kafir olur bende o hali niyet ediyorum dese olmadığı halde o hali arzulaması kafirliktir. vesselam

değerli kardeşim öncelikle şu ben bilmem hastalığından kurtulalım.. Allah senin hesabını başkasına mı soracak.. sen bilirsin , kuran ve sünnet yeterince açık .. ve.. az çok uğraşan insan kendisini rızayı ilahiye götürecek şeyleri bilir, bilmelidir..
cübeli veya cübbesiz, beşer veya kimin ne dediği bir yere kadar.. mesele şirk meselesi ise konu Allah resulüne götürülür,, falan alim,falan şeyh , falan abi müslümanı bağlamaz.. peygamber niye gönderildi.... bu yazdıklarım 1. parağraf için devamı gelecek..

nasıl aslını bilmediğin bir şeyin peşine düşersin... allah cc. demiyormu bilmediğin şeyin peşine düşme diye... falana bakıp rabıta şöyle-böyle diyen ahmaktır diyorsun... ve çooook yanılıyorsun... peygamberin as. yapmadığı, ashabın yapmadığı, tabiinin yapmadığı, mezhep imamının yapmadığı , nilk defa kimin yaptığını dahi bilmediğin birşeye var demek ve yo diyene ahmak demek sence ahmaklığın kaçıncı derecesidir...
değerli kardeşim geteir sünnetten delilini öyle konuşalım... sende biliyorsun ki ve inat etmesen kabul edeceksin bütün bunlar bidattır... peki, bidat nedir?
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
Senin cevap vermene yardimi olucaksa Cubbeli Ahmet Hocanin Rabita kitabi var. Orda ayetler hadisler Ehli SUnnet alimlerinden deliller fetvalar hepsi var. Kitap yanimda olsaydi sana mail atardim ama degil maalesef. Internetden bulabilirsen arastir o kitabi. Rabitayi itiraza mahal vermiycek sekilde delilleri ile aciklamis. Bulamaz isen

Rabıta Risalesi - Rabıta Nedir - Rabıtayla Alakalı Sorular - Tasavvufta Rabıta

bu linke bir goz at bakalim. Cevap bulabilirsin. Tefsirlerden yusuf suresi 24.ayeti kontrol et.

Burda da ayetde gecen burhani acikliyor.

Sorularla İslamiyet | Hz. Yusuf ile Züleyha olayını haber veren ayette “Eğer Rabbinin bürhanını görmeseydi o da kadına meyledecekti.” denilmektedir. Bu ayette geçen “bürhan” nedir?

Dedigim gibi Cubbeli Hocamizin o kitabini bulursan bu linklerin hicbirire gerek kalmaz. Bulamaz isen eger illa cevap vericem diyorsan biraz bu linklerden ve tefsirlerden calisman gerekecek.

Eyvallah

kardeş verdiğin linkten kitabı okumaya çalıştım ..ama bu gün tarif edilen, rabıtayıhiç kims açıklamamış... hiç birinde mürşid senden haberdar olur 15 dk sonra feyz vermeye başlarabir açıklama bulamadım... daha çok salih bir insanı hatırlama olarak düşünülüp öyle cevap verilmiş... ama biliyoruzki rabıta sadece düşünme olarak anlatılmaz... bu tarz yaklaşım ... birşeyleri saklama gayreti gibi geldi bana... fethullah hocaya , veye karaman hocaya rabıtanın aslı ,yapılışi şekli anlatılsa hükümleri çok farklı olurdu...
 

Reyhani_konyevi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Mar 2012
Mesajlar
834
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
33
HAŞA ... bu tip soruların gereksizliğini sizde takdir edersiniz... müslümanın cevabı bellidir.... gelelim hadisin nasıl değerlendirildiğine..(alıntı)
Hadiste Ravi şöyle anlatmaktadır.Ama bir adam Peygamber s a v ,e gelerek bana sıhhat ve afiyet vermesi için Allah,a dua et, dedi.Rasülullah s a v istersen senin için dua ederim.Ama dilersen sabredersin.Bu senin için daha hayırlıdır.buyurunca Dua et dedi Peygamber s a v de güzelce abdest almasını ve şu şekilde dua etmesini emretti:..Allahım senden istiyorum ve rahmet peygamberi olan peygamber-in Muhammed ile Sana yöneliyorum.Ben şu ihtiyacımı gidermesi için seninle Rabbi-me yöneldim.Allahım,onu benim için şefaatçi kıl.

Bazıları bu hadisin vefatından sonra Rasülullah aracılığıyla dua ve tevessülde bulunmaya dalalet ettiğini iddia etmektedirler.

BUNLARA CEVAP
Bu hadiste vefatından sonra Peygamber'e (s a v) seslenip dua etmenin ve kendisi ile tevessülde bulunmanın caiz olduğuna dair herhangi bir delil bulunmamaktadır.

Çünkü:
1-Hadiste ifade edilen Peygamber den as. istiğase değil bilakis Peygamber (s a v) ile Allaha yönelmektir.İsteme makamı Peygamber değil Allah tır…. ama himmet istenirken ya falan şu işimi hallaet denir ki.. buradaki durumla çok farklıdır.

2-Hadiste anlatılan ama kimse Peygamber'in (s a v) zatı ile değil duası ve şefaati ile Allah,a yönelmektedir.Rasülullah,tan kendisi için dua etmesini istemiştir.Bu sebeble de (Onu benim için şefaatçi kıl? Demiştir).Buda Rasülullah,ın onun için şefaat yani (DUA) ettiğini göstermektedir.Yoksa öncesinde Peygamberden as. herhangi bir dua ve şefaat etme olmamış olsa (Onu benim için şefaatçi kıl) sözünün hiç bir anlamı olmazdı.
Ashabı kiramın örfünde.onların bildiği şekliyle Peygamber s a v ile tevessülde bulunmak bu biçimdedir.Yani sahabi Peygamber s a v,e gelir O,ndan kendisi için dua- etmesini ister ve sonra duasının kabul olunmasını Allah,tan dilerdi.
Sahıhu Buhari,de sabit olan bir hadis bu konuya delil teşkil etmektedir.Buna göre-Hz Ömer r a (23/644) r a kıtlık zamanında yağmur yağması için Abbas b.Abdülmuttalib (32/652) r a ile yani onun duası ile tevessülde bulunur ve Allahım biz-sana (Hayatta iken) peygamberin ile tevessül ederdik de yağmur yağdırırdın,-Şimdi de peygamberinin amcası ile tevessülde bulunuyoruz.bize yağmur nimetini-bahşet. Derdi ardından yağmura kavuşurlardı.
(صحيح sahih hadis) Buhari (No:1010,3710) Enes b Malik r a den)

3-Eğer onların söylediği gibi Rasülullah s a v,in zatı ile tevessül etmek caiz olsaydı ama zat Peygamber s a v,in huzuruna gitmeye ihtiyaç duymaz,aksine kendi evinde Rasülullah s a v ile tevessül etmek süretiyle dua ederdi.
İşte bu durum onun Rasülullah s a v,in huzuruna sadece Rasülullah s a v,in kendisi-için dua etmesi gayesiyle gittiğini açıkça göstermektedir.

4-Vefatından sonra Peygamber s a v,in zatı ile tevessülde bulunmak caiz olsaydı sahabe böyle bir uygulamada bulunurdu.Ashabın böyle bir uygulamayı güç-yetirdikleri ve gereklilik bulunduğu halde terk etmiş olmaları bu tür bir tevessü-lün sonradan ortaya çıkarılmış bir bid,at olduğunu göstermektedir. Bu nedenden ötürü kıtlık zamanlarında sahabe-i kiram Abbas b.Abdulmuttalib r a-ın duası Muaviye b.Ebi Sufyan ile ed-Dahhak b.Kays r a Yezid b.el-Esved el-Cüre-şi,nin duasıyla tevessülde bulunmuşlardır.

aaa forumda vahhabi var :)
 

abdulvedud

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2009
Mesajlar
144
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
hayal kurmak nasıl günah anlıyamıyorum seni muhaddis esad efendinin kendi sözleri olmayan hadisler ayetler o videolarda geçenler nasıl falan abi falan şey adamı bağlamaz demişsin Adam orda hadis konuşuyo hilye hadisleriyle peygamberi görmüş gibi olmak rabıtadır. Allah zaten bazılarının genel huyu hadisleri klasik tarih ilmine göre araştırmak ve bu zayıf deyip geçmek bu kadar kolaysa söyleyecek fazla bir lafım yok ben bilmem derken ki kastım hadis ve ayetlere ilmi yorum yapmaktır. bu gün MUSTAFA İSLAMOĞLU isimli araştırmacının hadislere bakış hadis ilminin kurallarına göre değil (bu da ilahıyatçılara sorulmuştur) sözlük manasına göre kendi bakış açısına göredir. bunları genel olarak çıkaran odur. seninde yaptığın ilmi bakışla değil gördüğün gibi müteşabih kelimeleri ya da portreye alevi bakışıyla bakmaktır. bunları ele alarak diyelim ki ben bilmediğim şeylerin peşine düşmüşüm sen de bilmiyorsun alimsen görelim sarf nahiv cami gibi kuran ve hadis ilimlerine hakimmisin bir yerden icazetin ilahiyat diploman var mı yoksa eğer sözüm şu sana saff suresi 2. ayet yapmayacağınız şeyleri niye söylersiniz der (yani bana söylüyosun ama önce kendine bak) 2 bilmediğim şeyin peşine bilenlere sorarak düştüm diyanet alimlerine sorarak düştüm ayetlerle hadisler ortada fetva aldım gönlüm ve vicdanım rahat o adamın Allah dostluğuna inanırım tutu ölmeden önce onun ben son video ve basın toplantısını izledim herkes niye pür dikkat olmuştu adam daha ölmeden yaw Avustralya gidiyoruz belki dönemeyiz benzeri bişey dedi adam vardı oraya trafik kazasıyla öldü sen inanmak zorunda değilsin zaten bu bile yeter sen şimdi bazıları der tesadüf(kabul etmeyin herşey zaten tesadüf sizin için teevafuk olmadı hiç !) gözünle görüyorsun ama yok işte ne yaparsın insanımız anne babalarından öğrendikleri hakkaten bidatse 1. dünya savaşında seyit onbaşı da bidat bediüzzamanın ruslara savaşı bidat ingilizlerin savaşta kaybolan yüzlerce takımı bidat adamlar senelerdir. araştırdı bulamadılar. bunlar bidat şehitlerimizin o imanı iman bidat niye çünkü şeyh edebali bidat osman gazinin rüyası bidat fatihin hadis uğrundaki hayalleri rabıta değil bidat ebu eyyub el ensarinin manevi anlamda keşifle kabrinin bulunması(git diyanettin kırtasiyesinden eyüp sultan r.a. hayatını al kaynaklarla sabit) bidat süleymaniye bidat sultanahmet camii bidat 1. ahmet ve aziz mahmut hüdayi bidat niye bidat çünkü hepsi tevessülle ebu eyyub el ensarinin başında kılıç kuşandılar (osmanlı padişahları padişah olurken burada kılıç kuşandılar osmanlıda taç giyme töreni yerine bu vardı) hepsi bidat kardeşim bunların eserlerinin hepsi bidat tamam mı sen kendi anlayışınla ilimsiz hadisleri copy paste yapmaya devam et bilenlere sorma selamün aleyküm Allah yolunu açık etsin onlar hepsi bidatkar günahkarlardı. cehennem kuyularında hepsi hesap veriyorlar Allah a bitmedi ebu suud efendi bidat akşemseddin bidat hocası hacı bayram veli bidat mevlana bidat hacı bektaş bidat moğolar yakıp geçen akılsız moğollar kimseyle anlaşma yapmayan moğolar da gelip konyada halkın liderleriyle hakim olmak yerine vergiyi kabul ediyor söz dinlemez moğol niye ama bidat mevlana değil halk çanakkale gibi savaştı onlarla halbuki yakarak geçtikleri yerler de aynı mekan aynı halk Allah onların ordularını kaybetti yalancılar bize yanlış aktardı hepsi bidat ahmet yesevi bidat onların ilham kaynağı ibni arabi bidat osmanlı bunların ürünü değil bidat eserler bunların ürünü değil bidat sinopta seyyit bilal hz. leri var oda bidat niye peygamber torunu istanbula fethe geliyor sinopta duruyor bizans tekfuru bunların mekanına baskın veriyor. tekfur başını uçuruyor bu hazretin (hazreti hüseyinin torunu) kalkıyo başını kucağına alıp koşmaya devam ediyor. selçuklu hükümdarı onun hörmetine oraya camii dikiyor tüm tarihçilere sorun hikayesini ama bu hikaye tamamen bidat ayaktaki alaaddin camii bidat aynı selçuklu hükümdarı mevlananın aşk zırvalıklarına da aynısını yapıyor orda da mevlanaya cami yapıyor. onların eserleri O tasavvufun hepsi bidat o tasavvuf ürünü camilerin hepsi bidato camiler bidat hepsi cehennemde ayaktaki camiler bidat (niyetim mecazdır anlayanlara)
 

abdulvedud

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2009
Mesajlar
144
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
benim bakmadığın dediğim tevessül hadisi günümüze uyarlanamaz hz. adem söylediği dua bidattir demişsin
hz . peygamber hadisleri günümüzde uygulamak için söylemiyorsa sahabeler günümüzde uygulansın diye rivayet etmedilerse
sadece biz bu hadisi seyredip sevap kazanalım diye mi gönderdiler pes osmanlı padişahları kılıcı kuşanma törenini eyüp sultan hazretleri r.a. başında yapmaları ne olacak ama hepsi bidat ben sana bunu kabul ettirmek amacıyla değil bunları yazıp gönlün yumuşar diye yazdım diğerlerine ihtilaf laflarım videolarım bile oldu ama sen tutturmuşsun ben doğruyu gösteriyorum tevbe ediyorum fakat baktım çoğu mesajında onlarla dalga geçmişsin mesela sizi sadatınız kurtatır demişsin biyerde ....peygamberimiz SAV yanına gelen hristiyan ekibine bunu yapmadı onları yanına ibadete çağırıp yanımızda ibadet edebilirsiniz camide dedi (asım köksal islam tarihi) benim nefsim fazlasını kaldırmıyor baktım mesajlarına amacın tartışma bilgilenmek olsa portre bütününü gider hocalara bilenlere sorarsın son kozumu oynayacağım inş. yarın rabbim inş. bana tartışma yaptırmasın duasıyla vesselam (rabıta mesajımdaki videolara baktın mı ?)
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
soru insanlar niye rabıta yapar?

Niye Rabita yapar? taslasmis kalbler islama isindin diye. Sen gunumuze gore konusursak bu muslumanlari ne zannediyorsun (evvala kendimden basliyorum) sen gunumuzdeki muslumanlari asri saadetteki yada tabiin yada tebei tabiin zamandaki muslumanlar gibimi zannediyorsun. Keske hepimiz oyle olsaydik da ne tasavvufa gerek kalsaydi (yani nefs teskiyesi yonunden) nede rabitaya bizde seninle bunca zamandir bosu bosuna mesajlasmis olmazdik.

Adam daha kelimei seadet ile kelimei tevhidin sozlerinin ve manalarinin hala farkli oldugunu bilenler var. Hayatinda bir kere bile alni secdeye degmemis adam var. Bir kere zikir cekmemis, tovbe yapmamis (kimbilir bizlerde de daha ne gunahlar vardir) sen tutuyorsun tasavvufa tarikata karsi cikiyorsun.

Bu adamlar dini nerden ogrenecekler bu tasavvuf tarikat olmasa. Diyeceksin ki kitap var sunnet var okusunlar. Okusunlar da adamlar hayatlari boyunca bir harf bile gormemis ki. Adam bir tarikat medrese bulucakda 30 yasindan sonra elif bayi gorucek de kuran okuycak. (benim gibi)

Bazi sufi kilikli insanlarin yaptigi yanlislari butun tasavvufa mal ediyorsun. Bu medresedeki hocalarin ogrencilerin ne hizmetleri oluyor bu ummete. Bana o medresede kitabimi okumayi ogrettiler ya haklarini odeyemem.

Eyvallah,
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
kardeş verdiğin linkten kitabı okumaya çalıştım ..ama bu gün tarif edilen, rabıtayıhiç kims açıklamamış... hiç birinde mürşid senden haberdar olur 15 dk sonra feyz vermeye başlarabir açıklama bulamadım... daha çok salih bir insanı hatırlama olarak düşünülüp öyle cevap verilmiş... ama biliyoruzki rabıta sadece düşünme olarak anlatılmaz... bu tarz yaklaşım ... birşeyleri saklama gayreti gibi geldi bana... fethullah hocaya , veye karaman hocaya rabıtanın aslı ,yapılışi şekli anlatılsa hükümleri çok farklı olurdu...

O linkde gorusu verilmis olan hayrettin karaman, hoca falan degildir. Bizim kendi sitelerimiz olsa adi bile gecmezdi. Yahudi hristiyanda kafir olmayanlar var diyen Peygamber yahudi ve hristiyana musluman olun demedi diyen bir adamdan hoca falan olmaz. onun gorusunu dikkate alma fakat Fethullah Hoca efendi suan da hayatdadir. Kendisi gayet bilgili bir kisidir ve rabitayi senden benden daha iyi bilir. Kaldiki Rabita sadece bu hoca efendi degil cok oncelerden beri yapilmaktadir.

Eger Rabitanin sirk olduguna dair elinde fetva var ise onu buraya yaz onun uzerinden burdaki insanlar konussun. Suana kadar takip ediyorum sadece senin sozlerinle biz yetiniyoruz.

Mevdudinin bir fetvasi vardi yanlis hatirlamiyorsam oda rabitayi Allah c.c.i birakip sadece murside yaparsan bu sirktir demisiti sanirim. Rabita Allah c.c. a yapilir mursid sadece aracidir. Bizde ayni seyi soyluyoruz zaten.
 

yakais

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Şub 2012
Mesajlar
3,363
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
67
Arkadaşlar size acizane belirtmek isterim ki ...
Falan kişi ...'La İlahe İllallah '' demekten korktu.... acaba ?ölür de La da kalırsam vs. düşünceleri çok yanlıştır...
Her zaman ''La İlahe İllallah '' deyin ve hiç çekinmeyin Allah C.C. nun varlığından şüpheye düşmeyin...Allah C.C. var ve Kudret eli her an herşeyin üstündedir..
Hiç kimse La da kalmaz yeter ki '' La İlahe İllallah '' kelimeyi tevhidini söylesin...


Vesvese zarar verir...
 

yakais

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Şub 2012
Mesajlar
3,363
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
67
Rabıta ....İrtibat demek değil mi ?
Kiminle...?
Allah C.C. ile...
Olur mu?
Olmaz mı..
Allah C.C. her an seninle irtibatta değil mi?
Rabıta Allah C.C. tarafından her an var mı ?
Yok mu ? dediniz...

KAF SURESİ...;
16. Andolsun, insanı biz yarattık ve nefsinin ona verdiği vesveseyi de biz biliriz. Çünkü biz, ona şah
damarından
daha yakınız.



Peki Meleklerin İnsanla irtibatı yok mu ?

KAF SURESİ...;
17. Üstelik, biri insanın sağ tarafında, biri sol tarafında oturmuş iki alıcı melek de (onun yaptıklarını) alıp
kaydetmektedir.


Hatta kayıt yapılmıyor mu?

18. İnsan hiçbir söz söylemez ki onun yanında (yaptıklarını) gözetleyen (ve kaydeden) hazır bir melek
bulunmasın.
 

yakais

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Şub 2012
Mesajlar
3,363
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
67
Peygamber Efendimiz A.S. lar ....Allah C.C. ile irtibatta olabilir mi ?
Melekler le ....
Olmaz mı ?

2- BAKARA SÛRESİ
253. İşte peygamberler! Biz, onların bir kısmını bir kısmına üstün kıldık. İçlerinden, Allah’ın konuştukları
vardır.
Bir kısmının da derecelerini yükseltmiştir.
Meryem oğlu İsa’ya ise açık deliller verdik ve onu
Ruhu’l-Kudüs (Cebrail) ile destekledik. Eğer Allah dileseydi, bunların arkasından gelen (millet)ler,
kendilerine apaçık deliller geldikten sonra, birbirlerini öldürmezlerdi. Fakat ayrılığa düştüler.
Onlardan inananlar da vardı, inkâr edenler de. Yine Allah dileseydi, birbirlerini öldürmezlerdi. Lâkin
Allah dilediğini yapar.62
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
o linkde gorusu verilmis olan hayrettin karaman, hoca falan degildir. Bizim kendi sitelerimiz olsa adi bile gecmezdi. Yahudi hristiyanda kafir olmayanlar var diyen peygamber yahudi ve hristiyana musluman olun demedi diyen bir adamdan hoca falan olmaz. Onun gorusunu dikkate alma fakat fethullah hoca efendi suan da hayatdadir. Kendisi gayet bilgili bir kisidir ve rabitayi senden benden daha iyi bilir. Kaldiki rabita sadece bu hoca efendi degil cok oncelerden beri yapilmaktadir.

Eger rabitanin sirk olduguna dair elinde fetva var ise onu buraya yaz onun uzerinden burdaki insanlar konussun. Suana kadar takip ediyorum sadece senin sozlerinle biz yetiniyoruz.

Mevdudinin bir fetvasi vardi yanlis hatirlamiyorsam oda rabitayi allah c.c.i birakip sadece murside yaparsan bu sirktir demisiti sanirim. Rabita allah c.c. A yapilir mursid sadece aracidir. Bizde ayni seyi soyluyoruz zaten.

sahabenin, tabiinin ve mezhep imamlarının rabıta yapmamış olması yeterince delil değil mi?
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
Simdi kelime oyunlarini bir kenara birakirsak, kisaca elimde herhangi bir fetva yok diyorsun.

Yani diyorsun ki elimde sadece sahinerin isimli uyenin laflari var. Sen kendin cal kendin oyna ne diyeyim. Konularini ac mesajlarini yaz arada gene dayanamayip sana cevap veren olur yada olmaz, herkes adina cevap veremem. Zaten ibni teymiyye'ye (rahimetullahi aleyh) diye dua eden birine ne denebilir.

Gelelim sonuca; Insan biraz utanmasi lazim bu forumda bu kadar kisinin yuzune baka baka ehli sunnetim deyip de yalan soylemek, cevap hakki olmayan kisilere iftira atmak, arkalarindan konusmak yani giybet' bide gene utanman butun bunlara ragmen Ayetden ve hadisden konusmak. Hani utanmaninda bir SINIRI olmasi lazim fakat haricilerde (vehhabiler sapik selefi artik baska ne adla aniliyorlarsa) bu tur bir zihniyet ve edep yoktur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt