_YUSUF_ ve ERZURUMLİ Kardeşlerim, aleykumselam
Sadece ayette güncel mantık ve Hadiste sizinde tespit ettiğiniz gibi hüküm var ilk bakışta alakasız görünüyor
ama derdimiz dinimizi öğrenmekse alakayı kurabiliriz.
Ayetteki ifadeyi (Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz (yola) tâbî oluruz.) açacak olursak biz inceleme araştırma doğruyu bulma adına bir şey yapmayız çünkü atalarımız gerekeni yapmış diye bir şartlanma ve ön kabul var. Ayetin İhtarına baktığımızda
Hüküm şu (“Allah'ın indirdiği şeye tâbî olun!) Ve bu hükmün gereği (ataları hiçbir şeyi akıl etmiyor ve hidayete ermemiş olsalar bile mi?) ifadesi ile bize din adına verilenin sağlam deliller üzerine bina edilmesini emrediyor.
ERZURUMLİ kardeşimin dediği gibi peki doğruyu nasıl bileceğiz Problemde burada başlıyor.
Ben Allah CC hepsinden razı olsun Dört ameli mezhep imamından bahsettim
İmam Azam, İmam Şafi, İmam Malik, İmam Hanbel
Biz burada şunu kayıt altına alıp devam etmeliyiz.
a)İtikadi mezhepler mi anlatacağız
b)Ameli mezheplerdenmi bahsedeceğiz.
Değerli kardeşlerim sanıyorumki olayı seviyeli bir fikir alışverişi haline getirdik. Alimlerin bozulması alemin bozulması demektir buna itiraz edemeyiz
Alimlerimizin şu ifadesini herzaman takdir etmişimdir.
Hangi konuda olursa olsun önce Ayet ne diyor sonra Hadis ne diyor daha sonra Alimlerin görüşü nedir. Ve kişi kendisini bu seviyede bulursa en son şunu diyor Bende derimki. Ve fikri neyse söylüyor ve en doğrusunu Allah CC bilir deyip konuyu bağlıyor.
Bu tespitten sonra bizde kendimize göre Ayete Baktık
Emir şu (Allah'ın indirdiği şeye tâbî olun!) Kim ne derse desin Nikah hükmüne uyacağız bu konuda Peygamber (s.a.v.) (Velisiz nikâh olmaz) sıra Alimlerin görüşüne geldi
Olay itikat boyutundan amel boyutuna geldiği için Ameli konuda Alimlerin görüşüne bakmamız gerekiyor onun için bu örneklemeyi yapmıştım arzu ederseniz bu konuda devam ederiz.
Selamunaleykum
Sadece ayette güncel mantık ve Hadiste sizinde tespit ettiğiniz gibi hüküm var ilk bakışta alakasız görünüyor
ama derdimiz dinimizi öğrenmekse alakayı kurabiliriz.
Ayetteki ifadeyi (Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz (yola) tâbî oluruz.) açacak olursak biz inceleme araştırma doğruyu bulma adına bir şey yapmayız çünkü atalarımız gerekeni yapmış diye bir şartlanma ve ön kabul var. Ayetin İhtarına baktığımızda
Hüküm şu (“Allah'ın indirdiği şeye tâbî olun!) Ve bu hükmün gereği (ataları hiçbir şeyi akıl etmiyor ve hidayete ermemiş olsalar bile mi?) ifadesi ile bize din adına verilenin sağlam deliller üzerine bina edilmesini emrediyor.
ERZURUMLİ kardeşimin dediği gibi peki doğruyu nasıl bileceğiz Problemde burada başlıyor.
Ben Allah CC hepsinden razı olsun Dört ameli mezhep imamından bahsettim
İmam Azam, İmam Şafi, İmam Malik, İmam Hanbel
Biz burada şunu kayıt altına alıp devam etmeliyiz.
a)İtikadi mezhepler mi anlatacağız
b)Ameli mezheplerdenmi bahsedeceğiz.
Değerli kardeşlerim sanıyorumki olayı seviyeli bir fikir alışverişi haline getirdik. Alimlerin bozulması alemin bozulması demektir buna itiraz edemeyiz
Alimlerimizin şu ifadesini herzaman takdir etmişimdir.
Hangi konuda olursa olsun önce Ayet ne diyor sonra Hadis ne diyor daha sonra Alimlerin görüşü nedir. Ve kişi kendisini bu seviyede bulursa en son şunu diyor Bende derimki. Ve fikri neyse söylüyor ve en doğrusunu Allah CC bilir deyip konuyu bağlıyor.
Bu tespitten sonra bizde kendimize göre Ayete Baktık
Emir şu (Allah'ın indirdiği şeye tâbî olun!) Kim ne derse desin Nikah hükmüne uyacağız bu konuda Peygamber (s.a.v.) (Velisiz nikâh olmaz) sıra Alimlerin görüşüne geldi
Olay itikat boyutundan amel boyutuna geldiği için Ameli konuda Alimlerin görüşüne bakmamız gerekiyor onun için bu örneklemeyi yapmıştım arzu ederseniz bu konuda devam ederiz.
Selamunaleykum