Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İçinden geçeni paylaş... (2 Kullanıcı)

BASKENTLI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
1,653
Tepki puanı
23
Puanları
0
Euzubillahimeşşeytaniracim Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Cabarul Kaviyyul Hafız Ya Kaviyyul Muntekim..

Ya Allah Cele Celalehu..

La İlahe İllallah ( Adem, Şit, İdris, Nuh, Hûd, Salih, İbrahim, İsmail, Lût , İshak, Yakup, Yûsuf , Eyyup , Şuayb , Musa ,Harun, Davud, Süleyman, İlyas, Elyasa , Zülkifl, Zülkarneyn, Yûnus, Zekeriya ,Yahya, İsa , Muhammed Ahmed Mustafa.. Aleyhisselam ) Muhammeden Resulullah.. ( Aleyhisselam )

Allahu Ekber..
Eşhedu Enla İlahe İllallah.
Eşhedu Enne Muhammeden Resulullah.
Hayyalesselah.
Hayyalelfelah.
Allahu Ekber..
La İlahe İllallah..

Allahu Ekber..

Subhanallah, Elhamdulillah, Allah Ekber.

Rabbimiz Ferahlık ver Ülkemize..
Koru esirge ülkemizi, İnsanımızı..
Koru DEVLETİMİZİ..
Koru, Askerimizi, Polisimizi, Güvenlik Kuvvetlerimizi, Emniyet ve İstihbarat güçlerimizi..

KORU ve Esirge TUZAKLARDAN, BELA ve AFETLERDEN..

Fakir olanlara BOL RIZK..
Hasta olanlara DERMAN.
Borcu olanlara ÖDEME gücü..

Ruhsal sıkıntısı olanları FERAHA, İyiliğe ve Güzelliğe kavuştur Yarabbim..

Senden bizlere HUZUR, SIHHAT, SAĞLIK, GÜVENLİK ve EMNİYET vermeni arz ediyoruz..

Amin..
İnşallah..
 
Son düzenleme:

leyla-1

Altın Üye
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
39,167
Tepki puanı
5,689
Puanları
163
Yaş
51
Euzubillahimeşşeytaniracim Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Cabarul Kaviyyul Hafız Ya Kaviyyul Muntekim..

Ya Allah Cele Celalehu..

La İlahe İllallah ( Adem, Şit, İdris, Nuh, Hûd, Salih, İbrahim, İsmail, Lût , İshak, Yakup, Yûsuf , Eyyup , Şuayb , Musa ,Harun, Davud, Süleyman, İlyas, Elyasa , Zülkifl, Zülkarneyn, Yûnus, Zekeriya ,Yahya, İsa , Muhammed Ahmed Mustafa.. Aleyhisselam ) Muhammeden Resulullah.. ( Aleyhisselam )

Allahu Ekber..
Eşhedu Enla İlahe İllallah.
Eşhedu Enne Muhammeden Resulullah.
Hayyalesselah.
Hayyalelfelah.
Allahu Ekber..
La İlahe İllallah..

Allahu Ekber..

Subhanallah, Elhamdulillah, Allah Ekber.

Rabbimiz Ferahlık ver Ülkemize..
Koru esirge ülkemizi, İnsanımızı..
Koru DEVLETİMİZİ..
Koru, Askerimizi, Polisimizi, Güvenlik Kuvvetlerimizi, Emniyet ve İstihbarat güçlerimizi..

KORU ve Esirge TUZAKLARDAN, BELA ve AFETLERDEN..

Fakir olanlara BOL RIZK..
Hasta olanlara DERMAN.
Borcu olanlara ÖDEME gücü..

Ruhsal sıkıntısı olanları FERAHA, İyiliğe ve Güzelliğe kavuştur Yarabbim..

Senden bizlere HUZUR, SIHHAT, SAĞLIK, GÜVENLİK ve EMNİYET vermeni arz ediyoruz..

Amin..
İnşallah..

Amin Amin Amin Allah razı olsun kardeşim emeklerine gönlüne sağlık Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun kötü art niyetli kötülerin zalimlerin vicdanı merhameti Allah korkusu olmayan zalimlerin şerlerinden Allah masum insanları askerlerimizi emniyet güçleriimizi Vatanımızı bütün kötülüklerden Rabbim korusun inşallah kötülere fırsat vermesin Rabbim.
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Ayın En İyi Üyesi
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,772
Tepki puanı
8,005
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
üç aylarımız ve REGAİB GECEMİZ Mübarek Olsun...

"Her hasenenin sevabı başka vakitte on ise, Receb-i Şerifte yüzden geçer, Şâban-ı Muazzamda üç yüzden ziyade ve Ramazan-ı Mübarekte bine çıkar ve Cuma gecelerinde binlere ve Leyle-i Kadirde otuz bine çıkar.
Bu pekçok uhrevî faydaları kazandıran ticaret-i uhreviyenin bir kudsî pazarı ve ehl-i hakikat ve ibadet için mümtaz bir meşheri ve üç ayda seksen sene bir ömrü ehl-i imana temin eden şuhûr-u selâsenizi (üç aylarınızı) tebrik ediyoruz."
(Şuâlar, s. 416)
 

ecthelion

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ankebut - 57 : Her can ölümü tadıcıdır; en sonunda Bize dönüp geleceksiniz.

bu ayetin mezarlıkta ne işi var anlamadım. Zaten ordakiler ölmüşler kalkıp da ayeti mi okuyacaklar. Ha oraya gidenler okuyacaksa , e o halde neden,

- kent meydanlarına,
- tüm bilboardlara
- odanızın evinizin en görünen yerine
- tv ekranlarına
- tüm camilere, mescidlere
- avm lere
- spor salonlarına

kocaman asılmıyor???

yani bu ayetin hedef kitlesi sadece bir şekilde mezarlığa gidenler ya da sadece oradan geçenler olmamalı,

bu ayet herkese indi.
 

ecthelion

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Şefaat Ya Resulullah..

Allahumme Salli A'la Seyyidena Muhammed Ve A'la A'li Seyyidena Muhammed Mustafa Aleyhisselam..

Meryem (87)
Rahmân'ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır.

Ta Ha (109)
O gün, Rahmân'ın izin verdiği ve sözünden razı olduğu kimseden başkasının şefaati fayda vermez.

Necm (26)
Göklerde nice melekler vardır ki onların şefaatleri; ancak Allah'ın izniyle, dilediği ve hoşnut olduğu kimselere yarar sağlar.

Enbiya (28)
Allah onların önlerindekini de arkalarındakini de (yaptıklarını da yapacaklarını da) bilir. Onlar onun razı olduğu kimselerden başkasına şefaat etmezler ve hepsi onun korkusuyla titrerler.

Bizde Şefaate uygun görülenlerden oluruz İnşallah..

Enam (70)
Dinlerini oyun ve eğlence edinenleri ve dünya hayatı kendilerini aldatmış olanları bırak. Hiç kimsenin kazandığı yüzünden mahrumiyete sürüklenmemesi için Kur'an ile öğüt ver. Yoksa ona Allah'tan başka ne bir dost vardır, ne de bir şefaatçi. (Kurtuluşu için) her türlü fidyeyi verse de bu ondan kabul edilmez. İşte onlar kazandıkları yüzünden helake sürüklenmiş kimselerdir. Küfre saplanıp kalmalarından dolayı onlara çılgınca kaynamış bir içecek ve elem dolu bir azap vardır.

başkentli sadece bu konudaki yaklaşımının temelini/mantığını anlamak istedim

sana bir soru , şimdi anladığım kadarı ile muhammed nebinin şefaatini umuyorsun

soru: muhammed nebinin böyle bir yetkisi varsa, ki sen bekliosun, şefaat edeceği kişileri kendisi mi seçicek?

basit bir cevap istiyorum ya evet kendisi seçicek kime şefaat edeceğini ya da hayır ise nasıl olucak bu seçim?

selam tüm nebi/resüllerin , o kutlu insanların üzerine olsun.
 
Son düzenleme:

BASKENTLI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
1,653
Tepki puanı
23
Puanları
0
Euzubillahimeşşeytaniracim Bismillahirrahmanirrahim..

Enbiya (28)
Allah onların önlerindekini de arkalarındakini de (yaptıklarını da yapacaklarını da) bilir. Onlar onun razı olduğu kimselerden başkasına şefaat etmezler ve hepsi onun korkusuyla titrerler.


Allahu Tealanın RIZASINA sahip kişilerden olur da ..
Şefaate layık oluruz inşallah..

Yoksa biz kimiz ki şefaat bekleyelim..

Allahu Teala yardım etmez ise;
BU ŞEYTANA ( LAİN ) meyilli nefsimizi nasıl MÜMİN ederde RUH 'umuzu üstün kılarız?

Ah nefsim ne olurdu da ..
MÜMİN olaydın.

NEFSİM;
Cehennem ateşi var .. CEHENNEM ATEŞİ..
Yaktıracaksın ey nefsim beni ŞEYTAN LAİN ve Yandaşlarının yanacağı gibi..
 
Son düzenleme:

ecthelion

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Euzubillahimeşşeytaniracim Bismillahirrahmanirrahim..

Enbiya (28)
Allah onların önlerindekini de arkalarındakini de (yaptıklarını da yapacaklarını da) bilir. Onlar onun razı olduğu kimselerden başkasına şefaat etmezler ve hepsi onun korkusuyla titrerler.


Allahu Tealanın RIZASINA sahip kişilerden olur da ..
Şefaate layık oluruz inşallah..

Yoksa biz kimiz ki şefaat bekleyelim..

Allahu Teala yardım etmez ise;
BU ŞEYTANA ( LAİN ) meyilli nefsimizi nasıl MÜMİN ederde RUH 'umuzu üstün kılarız?

Ah nefsim ne olurdu da ..
MÜMİN olaydın.

NEFSİM;
Cehennem ateşi var .. CEHENNEM ATEŞİ..
Yaktıracaksın ey nefsim beni ŞEYTAN LAİN ve Yandaşlarının yanacağı gibi..

teşekkürler.

son soru: Allah'ın razı olduğu kişilerin muhammed nebinin şefeatine ihtiyacı olduğunu neye dayandırıyorsun? Başka bir ifade ile Allah'ın razı olduğu kişi nerdedir, nerede olur? Ya da bizzat Allah'ın razı olduğu kişi herhangi bir yardıma muhtaç mıdır?

umarım doğru sorabildim, bu türkçe ile bu kadar kusura bakma.
 

ecthelion

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
bu arada aşağıdaki paylaşımı diyanetim islam ansiklopedisinden aldım.
Bana İnanmayanlar için link : .:: İslâm Ansiklopedisi ::. regaib maddesini araştırın

tekrar ediyorum aşağıdaki yazıyı İslâm Araştırmaları Merkezi tarafından yayınlanmış islam ansiklepedisinden aldım. lütfen sonuna kadar okuyunuz !!!!!!!!!!

REGAİB GECESİ

(ليلة الرغائب)

Receb ayının ilk cuma gecesi.

Sözlükte “kendisine rağbet edilen şey, bol ve değerli bağış” anlamındaki ragībenin çoğulu olan regāib kelimesi hadis ve fıkıh literatüründe “bol sevap ve mükâfat, faziletli amel”, özellikle Mâlikî fıkıh kaynaklarında sünnetin mukabili olarak “müstehap, nâfile ibadet” mânalarında kullanıldığı gibi (İbn Ebû Şeybe, II, 49; İbn Abdülber en-Nemerî, I, 127; Hattâb, II, 79) hicrî takvime göre yedinci ay olan recebin ilk perşembesini cumaya bağlayan geceye ad olmuştur (ayrıca bk. KANDİL).

Regaib gecesi, Kur’an’da saygı gösterilmesi istenen ve hadislerde -gün belirtilmeden- oruç tutulması tavsiye edilen haram aylardan (el-Bakara 2/217; el-Mâide 5/2, 97; Ebû Dâvûd, “Śavm”, 55; İbn Mâce, “Śıyâm”, 43) receb ayında bulunmakla birlikte özellikle tasavvufî eserlerde yer alan, Hz. Peygamber’in Regaib gecesinde ana rahmine düştüğü, receb ayının ilk perşembe günü oruç tutup gecesinde Regaib namazı adıyla bir namaz kılmanın sevap olduğu ve bu gecenin birçok faziletinin bulunduğu yönündeki rivayetlerin asılsız olduğu hadis âlimlerince belirtilmiştir. İbnü’l-Cevzî, Regaib orucu ve namazıyla ilgili hadisin Zâhid Ebü’l-Hasan Nûreddin Ali b. Abdullah b. Hüseyin b. Cehdam (ö. 414/1024) tarafından uydurulduğunu ve hadisin başka hiçbir kaynakta geçmediğini belirtir (el-MevżuǾât, II, 47). Ayrıca isrâ ve mi‘rac olayının Regaib gecesi meydana geldiğine dair rivayetin de aslı bulunmamaktadır (İbn Kesîr, III, 109; Bedreddin el-Aynî, IV, 39). Regaib gecesiyle ilgili özel ibadet ve kutlamalar IV. (X.) yüzyılda ortaya çıkmış olup bu gecenin ilk defa kandil olarak kutlanmasına Kudüs’te 448 (1056), Bağdat’ta 480 (1087) yılında başlanmış, Gazzâlî de bütün Kudüs halkının bu geceyi ihya ettiğini söylemiştir (İĥyâǿ, I, 203). Ebû Tâlib el-Mekkî gibi bazı mutasavvıflar Regaib gecesinden söz etmeyip receb ayının ilk gecesini ihya etmenin müstehap olduğunu belirtseler de (Ķūtü’l-ķulûb, I, 121) bu geceyle ilgili rivayetlerin çok zayıf ya da uydurma olduğu hadis âlimlerince tesbit edilmiştir.

İslâm âlimlerinin büyük bir kısmı Hz. Peygamber, sahâbe ve tâbiîn dönemlerinde Regaib kandilinin bilinmediğini, kandil geceleri kutlanmasının diğer dinlerin tesiriyle ortaya çıktığını, dolayısıyla bu gecede özel bir ibadet yapmanın dinde yeni ibadet ihdası anlamına geleceğini, Resûl-i Ekrem tarafından genel olarak bid‘atların yasaklanmasının yanı sıra (Buhârî, “Śulĥ”, 5) cuma günü ve gecesi özel bir ibadet yapılmasının da yasaklandığını (Müslim, “Śıyâm”, 147, 148), bu sebeple Regaib günü ve gecesinde muayyen ibadetler yapmanın dinen sakıncalı olduğunu belirtmiştir. Bir kısım âlimler ise genel anlamda fazileti âyet ve hadislerde belirtilen receb ayının bir gecesi olması dolayısıyla Regaib’in de faziletli gecelerden sayılacağını, namazın en üstün ibadet olup akşamla yatsı arasında nâfile namaz kılmanın fazileti hakkında -zayıf da olsa- hadisler, sahâbî ve tâbiî sözleri (Tirmizî, “Śalât”, 204; İbn Mâce, “İķāmetü’s-śalât”, 185; Taberî, XV, 69; XXI, 100) bulunduğunu,
müslüman toplumlarda özel zaman dilimleri olduğuna inanılan, dinî duyguların yoğun biçimde yaşandığı bu geceleri vesile ederek kazâ ve nâfile namaz kılmanın, Kur’an okumanın, çeşitli hayırlar yaparak Allah’a yaklaşmaya çalışmanın dinen bir sakıncası olmayacağını ifade etmişlerdir. Bu konuda birinci görüşü savunan Mâlikî fakihi İzzeddin İbn Abdüsselâm ile ikinci görüşü savunan hadis âlimi İbnü’s-Salâh arasında bir münazara gerçekleşmiş (münazaranın tam metni için bk. Sofuoğlu, VII [1992], s. 17-45), âlimlerin birçoğu İbn Abdüsselâm’a hak vermiş, bunun üzerine Eyyûbî Hükümdarı el-Melikü’l-Kâmil, Regaib namazının camilerde kılınmasını ve bu gecenin kutlanmasını yasaklamıştır. Daha sonraki dönemlerde de benzer tartışma ve olaylar meydana gelmiştir. Osmanlı devrinde Molla Fenârî, Regaib gecesi hakkında olumlu görüş belirtmiş, çeşitli dönemlerde bu konuda lehte ve aleyhte risâleler yazılmıştır (Keşfü’ž-žunûn, bk. bibl.; Îżâĥu’l-meknûn, II, 196). Farklı görüş ve uygulamalar günümüzde de varlığını sürdürmektedir.

BİBLİYOGRAFYA:

Lisânü’l-ǾArab, “rġb” md.; Müsned, I, 259; İbn Ebû Şeybe, el-Muśannef (nşr. Kemâl Yûsuf el-Hût), Beyrut 1409/1989, II, 49; Taberî, CâmiǾu’l-beyân, XV, 69; XXI, 100; Ebû Tâlib el-Mekkî, Ķūtü’l-ķulûb (nşr. Abdülmün‘im el-Hifnî), Kahire 1991, I, 121; İbn Abdülber en-Nemerî, et-Temhîd (nşr. Mustafa b. Ahmed el-Alevî - M. Abdülkebîr el-Bekrî), Mağrib 1387/1967, I, 127; Gazzâlî, İĥyâǿ (Beyrut), I, 202-203; Ebü’l-Ferec İbnü’l-Cevzî, el-MevżûǾât (nşr. Tevfîk Hamdân), Beyrut 1995, II, 46, 47; Ebû Şâme el-Makdisî, el-BâǾiŝ Ǿalâ inkâri’l-bidaǾ ve’l-ĥavâdîŝ (nşr. Osman Anber), Kahire 1978, s. 10, 35, 39, 41 vd.; Nevevî, Şerĥu Müslim, VIII, 20; İbnü’l-Hâc el-Abderî, el-Medħal, Kahire 1401/1981, IV, 248 vd.; İbn Kesîr, el-Bidâye, III, 109; İbrâhim b. Mûsâ eş-Şâtıbî, el-İǾtiśâm (nşr. M. Reşîd Rızâ), Kahire 1332, s. 168, 227; İbn Hacer, Fetĥu’l-bârî (nşr. Muhibbüddin el-Hatîb), Beyrut, ts. (Dârü’l-ma‘rife), XI, 55; a.mlf., Telħîśü’l-ĥabîr (nşr. Abdullah el-Medenî), Medine 1964, II, 80; Bedreddin el-Aynî, ǾUmdetü’l-ķārî, Kahire, ts. (İdâretü’t-tıbâati’l-münîriyye), IV, 39; Burhâneddin İbn Müflih, el-MübdiǾ fî şerĥi’l-MuķniǾ (nşr. M. Züheyr eş-Şâvîş), Beyrut 1400, II, 27; Hattâb, Mevâhibü’l-celîl, Beyrut 1398, II, 79; Şemseddin er-Remlî, Nihâyetü’l-muĥtâc, Beyrut 1404/1984, II, 124; Ali el-Kārî, el-Esrârü’l-merfûǾa fi’l-aħbâri’l-mevżûǾa (nşr. Muhammed es-Sabbâğ), Beyrut 1391/1971, s. 459, 461; Keşfü’ž-žunûn, I, 239, 365, 387, 840, 868; II, 1081, 1591, 1655, 2048; Leknevî, el-Âŝârü’l-merfûǾa fi’l-aħbâri’l-mevżûǾa (nşr. Ebû Hâcer M. Saîd b. Besyûnî Zağlûl), Beyrut 1405/1984, s. 74, 89, 111; İbn Âbidîn, Reddü’l-muĥtâr (Kahire), II, 26, 48, 235; Îżâĥu’l-meknûn, II, 196; Cemal Sofuoğlu, “Regaib Namazı Hakkında Bir Münazara”, DÜİFD, VII (1992), s. 13-45; Mebrûk eş-Şeybânî el-Mansûrî, “Śalâtü’r-Reġāǿib: Muĥâveletü teǿvîl”, IBLA, sy. 187 (2001), s. 29-66.

Hamdi Tekeli
 

BASKENTLI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
1,653
Tepki puanı
23
Puanları
0
teşekkürler.

son soru: Allah'ın razı olduğu kişilerin muhammed nebinin şefeatine ihtiyacı olduğunu neye dayandırıyorsun? Başka bir ifade ile Allah'ın razı olduğu kişi nerdedir, nerede olur? Ya da bizzat Allah'ın razı olduğu kişi herhangi bir yardıma muhtaç mıdır?

umarım doğru sorabildim, bu türkçe ile bu kadar kusura bakma.

Keşke sorunuza cevap verebilsem..
Ancak bildiğimiz şu ki Allahu Tealanın Kelamı olan KURANI KERİM ..
Allahu Tealanın Resul'u Muhammed Mustafa A.S. tarafından alındı ve Mübarek sesi ile bizlere aktarıldı..
Biz Muhammed Mustafa A.S. 'a aşık kişileriz ..
Onun izni olmadan CENNETE gitmek dahi istemeyiz..
Çünkü sevdiğimizi her an görmek isteriz..

Bilir ve umarız ki; Allahu Teala da Sevgilisinin hatırına bizlere şefaat eder..
VEYA bizlerden razı olur..
Bu kadar NEFSİ arzuların çekeceği ortamda RAZI olanlardan olmak kolay değil..

Allahu Tealanın razı olduğu kişiyi gene Allahu Teala bilir..
Biz bilemeyiz..
Bilsek ondan RAZI nasıl olunur öğrenmek ister bizde RAZI olunanlardan olmaya çalışırdık..

Ancak biz ÜMİT ediyoruz..
Belki RAZI olunanlardan oluruz..

Elimizde Allahu Tealanın ben senden RAZIYIM belgesi olsa bile ..
ŞAHSIM adına açık yüreklilikle söylüyorum..

Görmeden ÇOK sevdim..
Allahu Tealanın sevgilisini..
Bende insanım..
Allahu Tealanın sevgilisini her daim görmeyeceksem..
Razı olunan dahi omak istemem..

İsterim ki Allahu Teala benden RAZI olsun..
Muhammed Mustafa A.S. benimle olsun..

SEVDİĞİM yoksa CENNETE bile gitsem bana CEHENNEM gibi olur..

TIPKI.
EŞ ve çocuklarımı yanımda görmek istediğim gibi..

İsterim ki..
O Habibullahın ÜMMETİ de CENNETTE olsun..

ÇÜNKÜ sevgilim onları çok seviyor..

Bende onları çok seviyorum..

Ya Rabbi..
Beni CENNETE alma ..
Yanımda SEVDİKLERİM yok ise ..

İşte duamız bu..

İNŞALLAH.
 

BASKENTLI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
1,653
Tepki puanı
23
Puanları
0
bu arada aşağıdaki paylaşımı..



Sayın kardeşim..

Biz Allahu Tealayı ve onun Resullerini biliriz..
Allahu Tealanın Kelamını okuruz..

Hiç birini diğerinden ayırt etmeyiz..
VE her insan gibi Allahu Teala ile başbaşa ..
KENDİ..
İnancımızı yaşarız..


Size de tavsiyemiz:

Allahu Tealaya yönelin, yaşayın onunla , kendinizde sizde bulunan Rabbiniz ile yalnızlığınızı..
Allahu Teala ile siz baş başasınız.

Sorun ona sorularınızı ..
Size ne buyuruyorsa onu yaşayın..

Duyamıyorum diyorsanız..
O halde ne şekilde yaşamak istiyorsanız o şekilde yaşayın hayatınızı..
İster zevk ve sefa içinde ölmeyecek gibi..

Karar sizin ..

Biz ;
AHİRET hayatını da kurtaralım niyeti ile Peygamber A.S. lara uymak istiyor..
Allahu Tealanın emirlerini taşıyan KİTAPLARA önem veriyor..

Yaratan o ne istiyorsa onu yapalım diyoruz..

Belki CEHENNEME layık olacağız ama..
İŞTE BİR ümit..
Ya CENNETE gidersek..

İşte ;
Kararınızı siz kendiniz tek başınıza verin yaşayın..
İstediğiniz gibi..

HAYATINIZI..
DÜNYANIZI.
ÖLMEYECEK gibi..

Haydi bir de tavsiyede bulunayım..
İster tamam dersiniz , isterseniz söylenmemiş kabul edersiniz....


Yönelin Allahu Tealaya.
Kitaplarına..
Peygamberlerine..

İyi İNSAN olun ..

Hayır dua alın..

Olur ya..
Belki bir gün lazım olur da..

Bu hayrı yaptı Allah RAZI olsun duasını alırsınız..

KÖTÜMÜ OLUR ?
 
Son düzenleme:

ecthelion

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
yukarıdaki regaib ile ilgili paylaşım bana ait değil başkenli.
bunun üzerine yazdıysanız bu diyanete ait bir paylaşım. diyanetin islam ansiklopedisinde yazan regaib maddesinde yazanları buraya kopyaladım.

şefaat konusunda yazdı iseniz, evet farklı düşünüyoruz.
ben bilgi temelli ilerlemek için şefeat ayetlerini ki kökler le birlikte (mesela fecr suresi 3. ayetteki gibi, ama burda çift anlamına gelir ve o kökden türemiştir) 32 adet incelemeye, anlamaya çalıştım.
vardığım sonuç şefaat el-hak vardır. ama bu cehennemden alınıp cennete postalama ya da birilerinin birilerine torpil yapması olarak değil, razı olunan kişilere has ödüllerin tebliği, o ödüllerin katlanması olarak anladım.

bu yüzden de yargılama sonrası cehennemin hak edildiği halde ordan şefaat yaparak kurtarılması ister nebi/resul ister kim olursa olsun mümkün olmadığını düşünüyorum.

bu yüzdendirki yüce yaratıcı dışında birinden/birşeyden canlı/ölü şefaat beklemenin çok çok sakıncalı olduğunu düşünüyorum. düşünen benim o yüzden ben diye yazdım. :)
 

BASKENTLI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
1,653
Tepki puanı
23
Puanları
0
yukarıdaki regaib ile ilgili paylaşım bana ait değil başkenli.
bunun üzerine yazdıysanız bu diyanete ait bir paylaşım. diyanetin islam ansiklopedisinde yazan regaib maddesinde yazanları buraya kopyaladım.

şefaat konusunda yazdı iseniz, evet farklı düşünüyoruz.
ben bilgi temelli ilerlemek için şefeat ayetlerini ki kökler le birlikte (mesela fecr suresi 3. ayetteki gibi, ama burda çift anlamına gelir ve o kökden türemiştir) 32 adet incelemeye, anlamaya çalıştım.
vardığım sonuç şefaat el-hak vardır. ama bu cehennemden alınıp cennete postalama ya da birilerinin birilerine torpil yapması olarak değil, razı olunan kişilere has ödüllerin tebliği, o ödüllerin katlanması olarak anladım.

bu yüzden de yargılama sonrası cehennemin hak edildiği halde ordan şefaat yaparak kurtarılması ister nebi/resul ister kim olursa olsun mümkün olmadığını düşünüyorum.

bu yüzdendirki yüce yaratıcı dışında birinden/birşeyden canlı/ölü şefaat beklemenin çok çok sakıncalı olduğunu düşünüyorum. düşünen benim o yüzden ben diye yazdım. :)

Anladım..
Şimdi ki yazdıklarınıza çok sevindim..

Bakın İŞTE ben inanıyorum ki..
'' BEN '' dedim..
Kendi fikrim..
İnanıyorum ki..

CEHENNEMİ hak eden birine ..( Hani olur ya )

Peygamber A.S. 'lar ..
VEYA..
KULLARDAN bazıları.. ( Allahu Tealanın yetki verdikleri diyelim... )

İnanın..

Onlar..
CEHENNEMDE yanan veya haydi ceza gören veya layığını bulan İNSANI diyelim..

Allahu Tealada uygun görürse..
Çeker..

CEHENNEMDEN cennete alır..

KİŞİSEL kanaatim budur..

Allahu Tealanın da izni olursa bu kişi CEHENNEMDEN, CENNETE geçer..

Hatta siz Allahu Tealaya öyle bir yalvarırsınız ki..
Allahu Tealada tamam kabul ettim derse..

Dilediğinizi CEHENNEMDEN..
CENNETE geçirebilirsiniz..

Hemde bu hayattan..

Lütfen şahsi değerlendirmem olduğunu unutmayınız..

VEDE sözlerimi yabana da atmayınız..

Selamlar.
 

ecthelion

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
sizin düşünceniz ama benim şu yönlerde itirazım olur

1. nasıl bir yaratılmışın rahmeti, merhameti yaratandan fazla ki , yaratıcının cehenneme attığını ordan çıkarsın

2. şefaat edeceği kişi allahın razı olduğu ise cehennemde ne işi var

3. yok şefaat edeceği kişiyi, şefeat eden kendisi belirleyecek ise bir kriter lazım. Tanıması, bütün hayatını bilmesi, iyi kötü amellerini bilmesi yani şefaati hak ettiğini bilmesi lazım ki şefaat için seçmsin, bunları bilen yaratıcı dışında bir varlık mı var

4. şefaat yetkisi belirten ayetlerde bunları bir kişi alırsak resul/nebi/evliya vb. bunlara ait bir özellik yok , tek bir atıf bile yok. Yani şunu söylemek istiyorum mesela kuranda bir çok ayette takva ehlinin özellikleri sayılı, münafıkların saylır. bunlar benzer şefeat yetkisi verilecek kişi/lerin özellikleri için kuranda tek bir atıf yok.

5. necm-26 da meleklerin şefeatinden bahseder. ancak diğer şefaat ayetlerinin tamamı ahiret hayatını anlatan pasajlarda yer alırken bir tek bu ayetin ait olduğu pasajda ahiret hayatı yoktur. şu halde enfal - 9/10/11/12 ve tevbe - 25/26 gibi ayetlerdekş gibi meleklerin bu dünya da müminlere duacı olduğu/ yardım diledikleri gibi bir anlam da çıkabilir.

konuyu okuyacak 3. kişilerin dikkatine bu yazılanlar sadece bizim (anladığım kadarı ile başkentli de bu konuda emek harcıyor) kuranın ilgili ayetlerini bir araya getirip, nuzül sebepleri , ilgili ayetlerle ilgili rivayetler, eski alimlerin ve günümüz alimelerinin yorumlarını da karatak konuyu okuma-anlama çabasıdır. altını çiziyorum sadece çaba yani emek. yukarıdaki maddelerde aklıma gelen düşünceler sadece.
 

leyla-1

Altın Üye
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
39,167
Tepki puanı
5,689
Puanları
163
Yaş
51
*Ya Rabbi! Sesimizi duyansın, hallerimiz bilensin. Açtık gönlümüzü sana, Sen Sen imdat eyle, Sen affeyle, sen yollarımızı hayır eyle. Melekler daima duacınız olsun. Yüreğiniz ferah, imanının bol olsun. Sevgili Peygamberimiz Şefaatçimiz olsun. Regaip Kandilimiz Mübarek olsun!
 

leyla-1

Altın Üye
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
39,167
Tepki puanı
5,689
Puanları
163
Yaş
51
Bize karşı düşmanlık duygularıyla oturup kalkanların kalplerini yumuşatmak murat ediyorsan, bize ve gönüllüler hareketine karşı onların kalplerini yumuşat ve sinelerini daim bir sevgiyle doldur! Ey kalpleri evirip çeviren Sultanlar Sultanı! Bizim kalplerimizi de, onların kalplerini de sevdiğin ve hoşnut olduğun güzelliklere çevir Ya Rabbi! Sen bizlere bizi aşan istidat ve kabiliyetler ver ve lütfedeceğin bu kabiliyetleri senin rızan yolunda kullanmayı bizlere nasip eyle ya Rabbi! Allâh'ım! Senin rızanı umarak burada toplandık, huzuruna geldik, boynumuzu büktük, elimizi açtık, bizi kapından boş çevirme. Ey Yüce Rabbimiz! Yüce kitabın Kur’ân ile bizleri huzura ve mutluluğa ulaştır. Kur’ân’ı okumayı, anlamayı ve gereği gibi yaşamayı hepimize nasip eyle. Ey Rabbimiz! Yaptığımız hatalara, kusurlara, günahlara pişman olduk, tövbe ediyoruz, bizi bağışla. AMİN
 

BASKENTLI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
1,653
Tepki puanı
23
Puanları
0
Allahu Tealaya karşı hata yaparsam ne olur ?

DİYEREK ;

Çok korkup, İMAN ve itaat çizginizi yani İbadetinizi biraz daha arttırıp..
SECDE edenlerden olmalısınız ki..
Kalbiniz feraha kavuşsun..
Sabır şart..

Bizde ; bazı konuları anlamıyorduk ..

Ama..
Kuran 'a uyan söylenenleri dikkatle okuduk ..
Küçük beynimizle anlamaya gayret ettik..

Allahu Tealaya ; Güzel itaat ve ibadet eden çizgisine ulaşmaya çalıştık..

Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?

Bilmeyene düşen şudur..
İtaat de ve ibadette kusurunu gidermek..

ANLAMAK İÇİN GAYRET ve kendi desiselerini terk etmek ..

Haşr (13)
Onların kalplerinde size karşı duydukları korku, Allah'a karşı duydukları korkudan daha baskındır. Bu onların anlamaz bir toplum olmaları sebebiyledir.


Bilene de düşen..
ANLAMAYANA, anlamazdan gelene..
Anlaşılır hale gelene kadar anlatmak..

ÖF YOK;

Allahu Teala ister ki anlamayana..
Anlayana kadar anlat..

Ya Anlarsa?

ANLAMAZLAR..
Biliyorum ama..

Allahu Teala ikaz etmekte ..

KAÇMA..
Sabırla anlat diye..

Kalem (48)
Sen, Rabbinin hükmüne sabret. Balık sahibi (Yûnus) gibi olma. Hani o, (balığın karnında) kederli bir halde Rabbine yakarmıştı.
 
Son düzenleme:

BASKENTLI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
1,653
Tepki puanı
23
Puanları
0
Mu'minun suresi ( 116 ) ;
Euzubillahimeşşeytaniracim Bismillahirrahmanirrahim..

Feteal Allahul Melikul HAK la ilahe illahu Rabbul Arşil Kerim..


'' Gerçek hükümdar olan Allah yücedir. Ondan başka hiç ilah yoktur. O şerefli ve yüce arşın Rabbidir. ''
 

leyla-1

Altın Üye
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
39,167
Tepki puanı
5,689
Puanları
163
Yaş
51
Allah'ım beni Seninle meşgul eyle!...
 

leyla-1

Altın Üye
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
39,167
Tepki puanı
5,689
Puanları
163
Yaş
51
AYETE'L-KÜRSÎ




اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ




Ayetel Kürsi, Kur'ân-ı Kerim’in Seyyidi ve en büyüğüdür. Bakara suresinin 255. Ayet-i'dir ve Tevhid ilmiyle alakalı en büyük Ayet-i kerimedir. Ayetel Kürsi namaz içinde sure şeklinde okunduğu gibi, namazda tesbihden önce de okunur. Allah'ı tanıtır ve onun yüce ismini içerisinde barındırır.



Bismillahirrahmanirrahim

Allahü lâ ilâhe illâ hüvel hayyül kayyûm. Lâ te’huzühû sinetün ve lâ nevm. Lehû mâ fis-semâvâti vemâ fil erd. Menzellezî yeşfeu indehû illâ biiznihi. ya’lemü mâ beyne eydîhim vemâ halfehüm velâ yühîtûne bişey’in min ilmihî illâ bimâ şâe vesia kürsiyyühüssemâvâti vel erd. Velâ yeûdühü hıfzuhumâ ve hüvel aliyyül azîm.



Ayete'l-Kürsî Diyanet Meali:



Allah, kendisinden başka hiçbir ilâh olmayandır. Diridir, kayyumdur.1 O’nu ne bir uyuklama tutabilir, ne de bir uyku. Göklerdeki her şey, yerdeki her şey O’nundur. İzni olmaksızın O’nun katında şefaatte bulunacak kimdir?2 O, kulların önlerindekileri ve arkalarındakileri (yaptıklarını ve yapacaklarını) bilir. Onlar O’nun ilminden, kendisinin dilediği kadarından başka bir şey kavrayamazlar. O’nun kürsüsü, bütün gökleri ve yeri kaplayıp kuşatmıştır. (O, göklere, yere, bütün evrene hükmetmektedir.) Gökleri ve yeri koruyup gözetmek O’na güç gelmez. O, yücedir, büyüktür.
 

leyla-1

Altın Üye
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
39,167
Tepki puanı
5,689
Puanları
163
Yaş
51
» Sorunun kendinde olduğunu anlamayan insanlar; çözümü başkalarının huzurunu bozmakta bulur.!
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt