Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Mezhepsiz âlim olmaz (2 Kullanıcı)

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Mezhepsiz âlim olmaz



Sual: Mezhepsiz biri, (Bana süper mezhepsiz diyorlar; fakat ben mezhepsiz değilim; bütün mezhepleri kabul ederim, ben Hanefiyim. Ancak kendimi mezhebimle isimlendirmiyorum. Allah’ın Kur’anda bildirdiği gibi, Allah’ın arzusuna uygun olarak, Müslüman ismini aldım, mezhep ismini almadım. Ben mezhebi taklit etmem, tahkik ederim, delillerini sağlam bulursam o delile uyarım) diyor. Böyle demesi doğru mudur? Bir de, (Ebu Hanife, “Delilimi bilmeyenin, mezhebime uyması helal olmaz” dediği için tahkik ediyorum, delillerine bakıyorum) diyor. Mezhebin hükümlerinden bazılarını beğenmeyip araştırma yapana mezhepsiz denmez mi?

CEVAP

Mezhep taklit etmeyene, (Mezhebin delillerini tahkik edip, doğrularına uyuyorum) diyene, mezhepsiz denir. Hele, sapık mezhepler dâhil bütün mezhepleri de hak gibi gösteriyorsa, o zaman süper mezhepsiz denir.

(Kendimi mezhebimin ismiyle isimlendirmiyorum) demesi çok yanlıştır. Çünkü kıyamet günü her mümin, mezhebinin ismiyle çağrılacaktır. (O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki İsra suresinin 71. âyet-i kerimesini Kadı Beydavi hazretleri, (Her ümmeti Peygamberleri ve dinde uydukları imamlarıyla çağırırız) şeklinde açıklamıştır. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseyni’de ise, (Herkes, mezhebinin imamı ile çağırılır. Mesela yâ Şafii veya yâ Hanefi denir) şeklinde açıklanmaktadır. Bu süper, kıyamette, (Ben mezhep ismiyle çağırılmak istemiyorum) mu diyecek? Yoksa birer mezhep imamı gördüğü ve övdüğü İbni Teymiyye, Şevkani, İbni Hazm gibi sapıkların ismiyle mi çağırılmayı istiyor da söylemeye mi çekiniyor?

Bütün İslam âlimleri, belli bir mezhebe bağlı olduğunu söyleyip, isminin sonunda hangi mezhepten olduğunu bildirmiyor mu? Mesela Remli isimli iki âlim var. Biri Hanefi, biri Şafiidir. Yazarken Remli Hanefi, Remli Şafii diye yazıyorlar. Ben mezhebimle tanınmak istemiyorum diyen Ehl-i sünnet âlimi var mıdır? Ehl-i sünnet âlimleri, Allah’ın arzusuna uymuyor da, bir mezhebe bağlı olmayı aşağılık kabul eden mezhepsizler mi Allah’ın arzusuna uyuyor? Tarihte, İbni Teymiyye, İbni Hazm, Şevkani, Mason Abduh gibi üç beş sapık hariç, mezhepsiz âlim gösterilebilir mi?

İmam-ı a’zam hazretleri, (Kitaba, sünnete ve Eshabın sözlerine uymayan bir sözümü bulursanız, sözümü bırakın, onları alın) buyuruyor; fakat bu sözünü İmam-ı Ebu Yusuf, İmam-ı Muhammed gibi müctehid zatlara söylüyor. Müctehidin, başka müctehidi taklit etmesi zaten caiz değildir. Yoksa bu süper, müctehidlik mi taslıyor? Açıkça konuşması lazımdır. Yusuf Nebhani hazretleri, (Bugün müctehidlik taslayanın, ya aklı veya dini noksandır) buyurmuştur.

Süper mezhepsiz, (Ben taklit etmem, tahkik ederim) diyor. Ama İbni Abidin hazretleri şöyle buyuruyor:

Mukallide, müctehidin delillerini sormak gerekmez. (Redd-ül-muhtar)

Müctehid olmayanın, her işinde dört mezhepten birini seçip, delillerine bakmadan taklit etmesi gerekir. Çünkü Tabiinden yeni imana gelenler, Eshab-ı kiramı taklit ederler, delillerini hiç sormazlar, tahkik değil, taklit ederlerdi. Eshab-ı kiram ise, delilleri soruyor, birbirlerini taklit etmiyorlardı; çünkü onların hepsi müctehid idi. Müctehidin kendi anladığıyla amel etmesi lazımdır. Başka müctehidi taklit etmesi, caiz değildir. Bugün müctehide lüzum da yoktur; çünkü din bilgilerinde, her şey açıklanmıştır. Kemale gelmiş olan bu dine ilave edilecek, bir şey yoktur. Resulullah, kıyamete kadar olacak her şeyin hükmünü bildirmiş, mezhep imamları da bunları açıklamıştır. (F. Bilgiler)

 

aşık74

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Mezhepsiz âlim olmaz




CEVAP
(Kendimi mezhebimin ismiyle isimlendirmiyorum) demesi çok yanlıştır. Çünkü kıyamet günü her mümin, mezhebinin ismiyle çağrılacaktır. (O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki İsra suresinin 71. âyet-i kerimesini Kadı Beydavi hazretleri, (Her ümmeti Peygamberleri ve dinde uydukları imamlarıyla çağırırız) şeklinde açıklamıştır. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseyni’de ise, (Herkes, mezhebinin imamı ile çağırılır. Mesela yâ Şafii veya yâ Hanefi denir) şeklinde açıklanmaktadır. Bu süper, kıyamette, (Ben mezhep ismiyle çağırılmak istemiyorum) mu diyecek? Yoksa birer mezhep imamı gördüğü ve övdüğü İbni Teymiyye, Şevkani, İbni Hazm gibi sapıkların ismiyle mi çağırılmayı istiyor da söylemeye mi çekiniyor?

Selamunaleyküm kardeş,emeğine sağlık :)

Elmalıl meali ;

71-Günün birinde bütün insanları önderleriyle çağıracağız; o gün her kime kitabı sağ eliyle verilirse, işte onlar kitaplarını okuyacaklar ve kıl kadar zulmedilmeyecekler.

Diyanet meali ;

71. Her insan toplulugunu önderleri ile birlikte çagiracagimiz o günde kimlerin amel defteri sagindan verilirse, onlar, en küçük bir haksizliga ugramamis olarak amel defterlerini okuyacaklar.

Abdülbaki Gölpınarlı meali ;

71.O gün, herkesi, her topluluğu, uydukları kişilerle beraber çağıracağız. Gerçekten de kitabı, sağ eline verilenler, çekirdekteki kıl kadar bile zulüm görmeden kitaplarını okuyacaklar.


Edip Yüksel Meali ,

71. Her bir halkı önderleriyle birlikte çağırdığımız gün, kitabı sağından verilenler kitaplarını okurlar ve en ufak bir haksızlığa uğratılmazlar.

Ömer Nasuhi Bilmen

71.Bir gün bütün insanları imamlarıyla çağıracağız, artık onlardan her kimin kitabı sağ eline verilirse işte onlar kitaplarını okurlar ve onlar bir zerre kadar bile zulme uğramazlar.

Suat Yıldırım

Gün gelir, her sınıftan insanları, tâbi oldukları önderlerine nisbet ederek çağırırız.Kimin hesap defteri sağından verilirse işte onlar defterlerini emin olarak okur ve kıl kadar olsun, haksızlığa uğratılmazlar. [10,47; 36,12; 18,49; 45,28;29]

Süleyman Ateş Meali

Her milleti, imamıyla (eylemlerini saptayan defteriyle veya izlediği önderiyle) çağırdığımız gün, kimlerin Kitabı sağından verilirse işte onlar, Kitaplarını okurlar ve en ufak bir haksızlığa uğratılmazlar. *

Yaşar Nuri Öztürk

Gün olur, insan gruplarından herbirini kendi önderiyle çağırırız. O gün kitabı kendisine sağdan verilenler, kitaplarını okuyacaklar ve bir kıl kadar haksızlığa uğratılmayacaklar

Ümit Şimşek Meali

O gün bütün insanları önderleriyle birlikte çağırırız. Kitabı sağdan verilenler, en küçük bir haksızlığa uğratılmadan kitaplarını okurlar.



Kardeş bu yazın dikkatimi çekti,35 yaşımdayım,yaklaşık 4 aydır dinimi yaşamayı rabbim bana nasip etti,4 aydır namazlarımı kılıyorum elhamdülillah.

Fakat , malum günümüz bilgi kirliliğinin çok olduğu internet ortamını içinde barındırıyor. Bende okumayı seven biriyim diyebilirim,ilgimi çeken konuları bol bol okumaya çalışıyorum.Mesela ben daha önce mezhepsizlik diye bir kavram olduğunu bilmiyordum işin doğrusu,net de bu kişilerin emek verip hazırladığı bir takım site ler buldum(mezhepsizlerin) ve okudum.
Bence ön yargılı olmayıp okumak lazım diye düşünüyorum ( şahsi düşüncem)
Okuduklarından ne anladınız derseniz;gerçekden doğrular yok değil okuduklarımda.

Ama şunuda söylemeliyimki,kafam karışmadı değil :a33:

Yukarıdaki ayeti kerime'ye gelince,nacizane fikrimi beyan etmek isterim.
Benim bu ayet den anladığım şudur,bilmiyorum sizler ne düşünüyorsunuz!


71-Günün birinde bütün insanları önderleriyle çağıracağız; o gün her kime kitabı sağ eliyle verilirse, işte onlar kitaplarını okuyacaklar ve kıl kadar zulmedilmeyecekler.


Buradaki önder kelimesi bence peygamberlerdir,bizde muhammed a.s ümmeti olduğumuza göre,bizde peygamberimizle beraber,rabbimizin huzuruna çıkacağız.
Bu ayeti kerime gayet açık ve net bence.
Hristiyanlar isa a.s ile
Yahudiler musa a.s ile
Müslümanlar ise MUHAMMED A.S ile..

Sevgiler,hayırlı günler dilerim...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Selamunaleyküm kardeş,emeğine sağlık :)

Aleyküm selam abi . Allahü teala razı olsun. Sizde sağolun.


Kardeş bu yazın dikkatimi çekti,35 yaşımdayım,yaklaşık 4 aydır dinimi yaşamayı rabbim bana nasip etti,4 aydır namazlarımı kılıyorum elhamdülillah.

Mâşâallahü teala mübarek olsun. Her işin sonuna bakılır buyuruluyor.

Fakat , malum günümüz bilgi kirliliğinin çok olduğu internet ortamını içinde barındırıyor.

Maalesef

Bende okumayı seven biriyim diyebilirim,ilgimi çeken konuları bol bol okumaya çalışıyorum.Mesela ben daha önce mezhepsizlik diye bir kavram olduğunu bilmiyordum işin doğrusu,net de bu kişilerin emek verip hazırladığı bir takım site ler buldum(mezhepsizlerin) ve okudum.

Abi bu çok sakıncalı meshebsizlik çok büyük bir tehlikedir. Bunu inşaallahü teala aşağıdaki linten okumanızı tavsiye ederim.

Mezhep ve mezhepsizlik .:.: www.dinimizislam.com :.:.


Bence ön yargılı olmayıp okumak lazım diye düşünüyorum ( şahsi düşüncem)
Okuduklarından ne anladınız derseniz;gerçekden doğrular yok değil okuduklarımda.

Abi zaten meshebsizliğin tehlikesi burda . Bir kafir size islamiyette şu şöyledir bu böyledir dese inanmassınız, bu kafir dersiniz, ama meshebsizler yanlışlarını kendi fikirlerini ayeti kerime ve hadisi şeriflere yanlış manalar yükleyerek size yutturmaya çalışır.Çok sinsidirler, bunlarla ancak alim olanlar başedebilir.

Ama şunuda söylemeliyimki,kafam karışmadı değil :a33:

Kafada karışır imanda karışır abi.

Yukarıdaki ayeti kerime'ye gelince,nacizane fikrimi beyan etmek isterim.
Benim bu ayet den anladığım şudur,bilmiyorum sizler ne düşünüyorsunuz!

abi sizin veya bizim ne anladığımızın hiç kıymeti yok. Hadisi şerifde kuranı kerimi kendi anlaadığına göre tefsir eden kafir olur buyuruldu. Ehli sünnet alimleri ise kitablarına eshabı kiramdan naklen gelen tefsirleri yazdılar. Bu sebebden bunların yazdıklarından başkasına itibar etmemeli . Eshabı kiramda efendimizden 'aleyhisselam ' öğrendiler.


71-Günün birinde bütün insanları önderleriyle çağıracağız; o gün her kime kitabı sağ eliyle verilirse, işte onlar kitaplarını okuyacaklar ve kıl kadar zulmedilmeyecekler.


Buradaki önder kelimesi bence peygamberlerdir,bizde muhammed a.s ümmeti olduğumuza göre,bizde peygamberimizle beraber,rabbimizin huzuruna çıkacağız.
Bu ayeti kerime gayet açık ve net bence.
Hristiyanlar isa a.s ile
Yahudiler musa a.s ile
Müslümanlar ise MUHAMMED A.S ile..


işte abicim dini konularda bence demek çok tehlikelidir. Ayeti kerimede bilenlerden sorunuz buyuruldu. Kendiniz mana yükleyin denmedi.
Sevgiler,hayırlı günler dilerim...

Allahü teala razı olsun . Aşağıdaki mail grubuna üye olmanızı tavsiye ederim.
Mail Grubu .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

aşık74

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Kardeş cevabına teşekkür ederim,ruhum öyle bir hal aldıki,kime güveneceğimi şaşırdım,kimin doğru olduğunu şaşırdım,bu forumuda sürekli okuyorum,güzel yazılar ,güzel bilgiler var.
Acaba dinimi daha güzel uygulamam ve o büyük günde,rabbimize mahcup olmamam için,acaba hangi kaynakları okumam ve uygulamam lazım ? diye bir soru sorsam,acaba çokmu genel bir soru sormuş olurum ? Yardımlarınızı esirgemeyin lütfen !!!
saygılar....
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Kardeş cevabına teşekkür ederim,ruhum öyle bir hal aldıki,kime güveneceğimi şaşırdım,kimin doğru olduğunu şaşırdım,bu forumuda sürekli okuyorum,güzel yazılar ,güzel bilgiler var.
Acaba dinimi daha güzel uygulamam ve o büyük günde,rabbimize mahcup olmamam için,acaba hangi kaynakları okumam ve uygulamam lazım ? diye bir soru sorsam,acaba çokmu genel bir soru sormuş olurum ? Yardımlarınızı esirgemeyin lütfen !!!
saygılar....

Abi ben teşekkür ederim. Çok haklısınız ahir zaman. Herkes yoğurdum tatlı diyor , öncelikle aşağıdaki linkte bildirilen duayı beş vakit namazdan sonra okumanızı tavsiye ederim.

Doğru yolu bulmak için dua .:.: www.dinimizislam.com :.:.

ayrıca aşağıdaki linkteki kitabtan hergün bir veya iki sahife okursanız hem dininizi doğru olarak öğrenmiş olur hemde feyz alırsınız. Feyz nur demektir. Okudukça kalbiniz nurlanır nurlandıkçada okuduklarınızı anlamaya başlarşınız.

01-TAM LMHL SE'DET- EBEDYYE

Allahü teala razı olduğu yolun sevgisini kalbinize nakşeylesin

Dualarınızı beklerim.
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
Abi ben teşekkür ederim. Çok haklısınız ahir zaman. Herkes yoğurdum tatlı diyor , öncelikle aşağıdaki linkte bildirilen duayı beş vakit namazdan sonra okumanızı tavsiye ederim.

Doğru yolu bulmak için dua .:.: www.dinimizislam.com :.:.

ayrıca aşağıdaki linkteki kitabtan hergün bir veya iki sahife okursanız hem dininizi doğru olarak öğrenmiş olur hemde feyz alırsınız. Feyz nur demektir. Okudukça kalbiniz nurlanır nurlandıkçada okuduklarınızı anlamaya başlarşınız.

01-TAM LMHL SE'DET- EBEDYYE

Allahü teala razı olduğu yolun sevgisini kalbinize nakşeylesin

Dualarınızı beklerim.


kendi yalanci mezheblerini kuran Nursi ABdulvehhab alim midir ?

imansiz Allahtan korkmayan ve 4 hak mezhebe tabi olmayan alim degildir
mezheblere uydugunu iddia eden ama diger yandan da haramlara helal diyen alimim diye gezen Allah korkusundan bihaber alim degil kitab yuklu esektir efendim


Ilim Allahtan korkmaktir
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
kendi yalanci mezheblerini kuran Nursi ABdulvehhab alim midir ?

imansiz Allahtan korkmayan ve 4 hak mezhebe tabi olmayan alim degildir
mezheblere uydugunu iddia eden ama diger yandan da haramlara helal diyen alimim diye gezen Allah korkusundan bihaber alim degil kitab yuklu esektir efendim


Ilim Allahtan korkmaktir

Cemaatler ve şahıslar hakkında konuşmuyorum. Burası forum sitesi netice itibariyle . Beni nur cemaatine bağlı zannediyorsanız yanılıyorsunuz. Said nursi efendiden bir tek cümle nakletmiş değilim bu sitede.

Allahü teala kendisinden korkumuzu arttırsın .
 

aşık74

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Kusura bakmayın arkadaşlar,dini konularda malesef çok bilgisizim :(
Dediğim gibi yaklaşık 4 aydır namazlarımı kılmaya başladım,kuranı ve sünneti elimden geldiğince yaşamaya gayret ediyorum.
Huyela arkadaşın tabiri dikkatimi çekdi,sorma ihtiyacı hissettim.
Acaba nur cemaatinden olmak kötü birşeymi ?
İllaki bir cemaate girmekmi gerekir ?

sevgiler...
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Selamün Aleyküm
Sevgili huyela kardeşim önce Alim kelimesinin anlamını yaz sonra o anlamı bir düşün sonra ona katman gerekenleri tekrar kat mesela ben sana Alim isminin gerçek sahibinden başla diye yazabilirim
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Sevgili huyela kardeşim mezhepsizlikde bir mezhepmidir değilmidir onuda yazarmısın
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
" Sizde sizden evvelki kitap indirilenler gibi dininizi fırkalara ayırmayın
En iyi din benim dinim deyip dininizi tahrip etmeyin"

???


Meshepler neyse de ceşitli pis şeyhler...

Büyücülük yapan muskacı imamlar...

sizin namaz kılmanıza gerek yok ben kılarım sizin yerinize deyen şeyh ler...

Sırtlarını zincirle döven tarikatler...

DİN Ahir zamandayız ya karma karışık olmuş..

Bu sözüme dikkat edin:

" ALLAH usulsüzü emretmez"

sırtın zincirle döv demez nefse zulm et demez

Meshepler tamam ama bazı şeyhler yoldan cıkarıyor insanları...

Sizlerde bu şeyh leri televizyondan biliyonuz zaten....
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
Şöyle bir düşünsek belki ufkumuz açılır.
1 - İmamı Azam ebu hanife hangi mezhebe mensup,
2 - İmam Şafi hangi mezhebe mensup,
3 - İmam malik hangi mezhebe mensup,
4 - İmam hanbel hangi mezhebe mensup,
Cevaplardan sonra düşüncelerimizi delillendiririz. İnşaallah.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Şöyle bir düşünsek belki ufkumuz açılır.
1 - İmamı Azam ebu hanife hangi mezhebe mensup,
2 - İmam Şafi hangi mezhebe mensup,
3 - İmam malik hangi mezhebe mensup,
4 - İmam hanbel hangi mezhebe mensup,
Cevaplardan sonra düşüncelerimizi delillendiririz. İnşaallah.

Ben düşündüm şu sonuca vardım eğer meshep imamları olmasa idi herkes hükümleri kendi analamak zorunda kalırdı ve kimi insanlar bunlara güç yetiremiyecekti.Sonucunda tam açıklanmayan hükümler konusunda ortaya insanlar adedince hüküm çıkacaktı.
Meshep alimleri kalkıp biz meshep kuruyoruz demediler.Peygamber ve ashab döneminden sonra ortaya çıkan sorunlara hükümler verilmesi gerekiyordu bunlarda hükümlerini veriyorlardı neye göre Kur'ana yoksa sünnete yoksa sahabilere yoksa o zaman kıyas denilen delillere göre hüküm çıkartıyorlardı bu hükümleri insanlar benimseyerek bu imamların görüşlerine uymuşlardır ve günümüze kadar gelmiştir.
Bu ilim onlara Allah'u tealadan bir lütüftur
Biz zaten yaptığımız eylemleri birilerine göre yapmıyormuyuz.Ahmede mehmede aliye neyse herhangi birine...
Burda olması gereken peygamber ne yapmış o niyetle onun istediği bir şekilde yapmak meshep imamlarının hükümlerindede resule karşı bir ihtilaf göremessin o nedenle Allah resulunu en iyi anlayan insanların hükümlerini uygulamak nezdinde sünneti onun nezdindede kur'an hükümlerni onun nezdindede Allah'ın istediğini yapıyor olmamız gayet açıktır
O nedenle ben sünneti kur'anı çok iyi bilir ve onlardan hükümleri çıkartırım diyorsanın bir meshebe bağlı kendinizi ithaf etmeyebilirsiniz ama unutmayınki zaten kur'ana ve sünnete uyduğunuz vakit meshep imamlarınada uyduğunuz anlamına gelecektir.Biz meshep imamlarına uyarak yanlış anlamış olabiliriz düşüncesi ile bizlerden kat kat ileri dercede olan meshep imamların görüşlerini uygularız.Buda sünnete ve kur'ana uyduğumuz anlamına gelir
Ufkunuzu sizde bu doğrultuda genişletiniz
 

gurakarcem

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
210
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
48
Allah razı olsun paylaşım için teşekkürler
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
_YUSUF_
Kardeşim bir ufuk açıp birlikte düşünelim

Bakara suresi ayet 170
Ve onlara: “Allah'ın indirdiği şeye tâbî olun!” denildiğinde; “Hayır! Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz (yola) tâbî oluruz.” dediler. Ve eğer, onların ataları hiçbir şeyi akıl etmiyor ve hidayete ermemiş olsalar bile mi?


Nîkah Akdinde Velînin Lüzumu

Ebu Musa'dan rivayet olunduğuna göre Peygamber (s.a.);

Velisiz nikâh olmaz buyurmuştur.

Ebû Dâvud dedi ki: O Yunus, Ebu Bürde'den; İsrail'de Ebu İshak vasıtasıyla Ebu Bürde'den (rivayet etti).

SÜNEN-İ EBUDAVUD
Nikah bölümü
Bölüm 19 Hadis no 2085

Şimdi bizim için burada delil hangisidir?
Bunları soruyorum çünkü ilerde mezhep imamlarının bu konudaki görüşlerine yer vereceğiz ve olayı iki kardeş olarak birlikte anlamaya çalışacağız.
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Sevgili Yusuf kardeşim seni tebrik ederim olay budur.
Kuran'a uyan insan zaten peygamberin yaşantısına zıt olamaz islama uygun yaşıyor demektir gerisi teferruattır yapabilirsen en güzel olan peygamberin yaptıklarını tatbik etmektir ama bunun için kendine bir isim olarak islam ve müslüman dışında sıfat koyması şart değildir. Eğer koymak gerekseydi zaten kitabımız o ismide içine katardı.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
_YUSUF_
Kardeşim bir ufuk açıp birlikte düşünelim

Bakara suresi ayet 170
Ve onlara: “Allah'ın indirdiği şeye tâbî olun!” denildiğinde; “Hayır! Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz (yola) tâbî oluruz.” dediler. Ve eğer, onların ataları hiçbir şeyi akıl etmiyor ve hidayete ermemiş olsalar bile mi?


Nîkah Akdinde Velînin Lüzumu

Ebu Musa'dan rivayet olunduğuna göre Peygamber (s.a.);

Velisiz nikâh olmaz buyurmuştur.

Ebû Dâvud dedi ki: O Yunus, Ebu Bürde'den; İsrail'de Ebu İshak vasıtasıyla Ebu Bürde'den (rivayet etti).

SÜNEN-İ EBUDAVUD
Nikah bölümü
Bölüm 19 Hadis no 2085

Şimdi bizim için burada delil hangisidir?
Bunları soruyorum çünkü ilerde mezhep imamlarının bu konudaki görüşlerine yer vereceğiz ve olayı iki kardeş olarak birlikte anlamaya çalışacağız.

Ayet farklı hadis farklı bir konu işlemekdedir bunu nasıl bağdaştırıyorsunuz.
Ayet, islama insanların genel bakışını işlemektedir.
Hadis ise bir olaydaki hükmü belirlemektedir.

Siz nasıl bu ayet ve hadisleri bağdaştırdığınızı açıklayarak devam edelim...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Sevgili Yusuf kardeşim seni tebrik ederim olay budur.
Kuran'a uyan insan zaten peygamberin yaşantısına zıt olamaz islama uygun yaşıyor demektir gerisi teferruattır yapabilirsen en güzel olan peygamberin yaptıklarını tatbik etmektir ama bunun için kendine bir isim olarak islam ve müslüman dışında sıfat koyması şart değildir. Eğer koymak gerekseydi zaten kitabımız o ismide içine katardı.

''Kuran'a uyan insan zaten peygamberin yaşantısına zıt olamaz ''
Ama hangi Kur'ana uymak?Senin anladığına mı yoksa peygamberin anladığımı?
O nedenle bunun tersini yapmak zorundayız.Neden?
Çünkü Kur'anın ilk muhattabı ve tatbikçisi efendimiz Muhammet Mustafadır.
Onun anladığı şekilde Kur'an'ı uygulamak zorundayız.Eğer biz kendi bilgilerimizle anlamaya çalışırsak yanlış anlayabilme ihtmalimiz olabilir.
Bak bu konuda ne yapmamız gerekir açıklayalım
Bu konuda müslümanlar arasında biri ifrat diğeri de tefrit ol­mak üzere iki yanlış gelenek vardır
1-Bir grup müslüman Kur'an bir dönem anlaşılmış ve fıkha fıkhi kalıplara dökülmüştür. Ecdat onu anlayıp fıkha dökmüştür. Bizim onlar gibi Kur'an'ı anlama imkanımız olmadığı için onların anla­yışına tabi olmak zorundayız. Binaenaleyh Kur'an'ı anlamaya çalış­mak yerine fıkıh okumak zorundayız. Kur'anı da anlamak ve uygula­mak üzere değil, ibadet kastıyla okumalıyız diyorlar. Ve böylece ta­mamen geçmişe teslim olmamız gerektiğini iddia ediyorlar.
2-Bir ikinci grup müslüman da bunların tamamen zıddına, geçmiştekilerin anlayışı bizi bağlamaz. Onlar bizim için ayak bağıdır.Geçmiştekilerin, Rasulullah’ın, sahabenin, tabiinin ve müçtehid imamların Kur'an'ı nasıl anladıkları nasıl uyguladık­ları bizi hiç mi hiç ilgilendirmez.Onların anlayışları kendilerini ve kendi dö­nemlerini ilgilendirir. Bizler onlara hiç bakmaksızın Kur'anı anlamak ve hayatımıza aktarmak zorundayız diyorlar.
Bu anlayışların ikisi de batıldır. Birisi ifrat diğeri de tefrittir. Ne tümüyle geçmişe teslim kayıtsız şartsız geçmişe teslim, ne de tü­müyle geçmişi silmek doğru değildir. Anladığım kadarıyla işin doğ­rusu, bugün bizler de Allah’ın kitabını anlamaya çalışmak zo­rundayız. Ama bu işi yaparken de geçmişi silerek değil, bilakis Al­lah’ın Rasulünden bugüne kadar Kur’an’la alakalı, o ayetle alakalı kim ne demişse nasıl anlamışsa onlara da müracaat ederek bu­gün biz de anlayabildiğimiz kadarıyla Kur’an’ı anlamak zorunda­yız. Çünkü bu kitap sadece onlara değil bize de gelmiştir. Onların bundan sorumlu olduğu kadar bizler de bundan sorumluyuz
İşte burda Peygamberin, sahbelerin, meshep imamlarının doğru anlayışlarını benimseyerek bunlardan birine tabi olmak bu aradada kendimizde bunu anlamaya çalışarak doğru olanı yapmış oluruz.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Şöyle bir düşünsek belki ufkumuz açılır.
1 - İmamı Azam ebu hanife hangi mezhebe mensup,
2 - İmam Şafi hangi mezhebe mensup,
3 - İmam malik hangi mezhebe mensup,
4 - İmam hanbel hangi mezhebe mensup,
Cevaplardan sonra düşüncelerimizi delillendiririz. İnşaallah.


Esselamu aleykum,

Bizde şöyle düşüne bilirmiyiz Peygamber Efendimiz (s.a.v) sahabesine bütün fıkıhi hükümleri öğretmiştir,peki onu son gören sahabeden sonra gelenler nerden nasıl öğrenmiştir? mesela ben hiç görmedim Peygamber Efendimizi (s.a.v) ve sahabei kiramıda (r.anhüm) ben kendimi bildim bileli bu usullerle fıkıh uygulanıyor,hadi diyelim bu İmamlar hiç olmadılar hiç dünyaya gelmediler,biz dinimizi kimden öğrenecektik ? nasıl uygulayacaktık, bu dört İmam düşüncelerini ve fetva kararlarını Kur-an a ve Rasulullah'a (s.a.v) uydurdukları için bunların mezheblerine İmamı azam,imamı şafi mezhebi DEĞİL de Peygamberin sünnetinin ehli olan cemaatler toluluğu yani ehlis sünnet vel cemaat dendi,peki diğer mezhebler ne iş yaparlar ? eğer görüşleri Kur-an ve sünnete dayalı değilse o zaman onlar da Rasulullahın (s.a.v) şu hadislerinde olduğu gibi muamele görecektirler.

“Benî İsrail üzerine gelen şeyler, aynıyla ümmetimin üzerine de gelecektir. Öyle ki onlardan alenî olarak annesine gelen olmuşsa, ümmetimden de bu çirkin işi mutlaka yapan olacaktır. Nitekim, Benî İsrail yetmiş iki millete (dine, fırkaya) bölünmüştü. Benim ümmetim de yetmiş üç millete bölünecektir. Bunlardan bir tanesi hariç hepsi ateştedir.”
“Bu fırka hangisidir?” diye soruldu.
“Benim ve ashabımın üzerinde olduğu şeyden ayrılmayanlardır!” buyurdular.”
[Tirmizî, İman 18, (2643).]
İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 13/422-423.

Şimdi hadisi şerifde de Rasulullahın (s.a.v) buyurduklarına bakalım,benim ve sahabemin gittiği diyerek hangi yol ile gidilmesini beyan etmiştir,sünnet ehli olmayan bir fırka söyleyelim ŞİA lar ve sonra kendi amelini kulun kendisinin yarattığını söyleyen mütezileler gibi vs.vs fırkalardır,bunların ateş ehli olacağını Rasulullah (s.a.v) söylüyor ,peki ben meshebsizim diyen birisi için soralım şu soruyu,
- Siz Fıkıh hükümlerini kimden ve nasıl öğrendiniz?
cevapları diyelim ki Kur-an ve sünnetten olsun yine soralım
o zaman siz Kur-an ve sünnetten bütün fıkıh hükümlerini çıkarmak için bir ömür harcanması gerektiğini bilirken ve siz bu hükümleri çıkarana kadar hangi bilgi ile amel ettiniz?
- Cevap malum bu dört imamın öğretisi ile olacaktır,
hadi bunuda geçtik bir başka soru soralım siz bu fıkıh ilimlerini öğrendikten sonra birisi size gelse deseki namaz nasıl kılınır sizde ona anlatsanız oda sizin anlattığınız gibi namaz kılsa ve deseki falancanın kıldığı gibi kılıyorum bu kişi size uymuş olmazmı?
- Tabiki olur,
peki kardeşim o zaman gelin elimizi vicdanımıza koyalım ve düşünelim, şurada forumda ne kadar insan varsa toplansak bir araya bir elimize Kur-an ı Kerimi diğer elimize de Hadis kitabını alsak,bütün fıkıh bilgilerini,akaid bilgilerini,günah sevab kavramlarını nekadar sürede tam doğru olarak ortaya çıkarabiliriz?
Bence ömrümüz yetmeyebilir,ama bu dört güzide imam hayatlarını vermişler bu işe zaten uğraşmışlar düşünmüşler tartışmışlar birbirlerini tenkid etmişler sonunda en doğru olacak şekilde içtihatlar yapmışlar,kendilerinden gelen alimlerde onların bu içtihatlerini kabul etmişler,bizede düşen bu mübareklerin yazdığı kitablardan amel etmektir,bukadar zormu? fırkalara ayrılma sebepleri fıkhi hükümlerde ayrı düşmekten ziyade iman esaslarında ve davranış esaslarında ayrı düşmekten dolayıdır, Peki son olarak şunuda ekleyelim o zaman bu dört imam kendi başlarına bir dinmi yapmışlar yoksa Rasulullaha ve sahabesinemi uymuşlar? Görünen o ki Rasulullah ve sahabeye uymuşlar,Allah Teala onlardan razı olsun...


Soruna cevap olarak denebilirki onlar bir mezhebe bağlı değiller onlar Kur-an ve sünnete bağlılar,ama onlar ilim sahibi insanlar,ancak insanlar içinde 2*2 kaç eder bilmeyen kişiler varki bunlar üzerinede bütün emirler farzdır,bu kişilerin ve mesela benim ilmim bunlar kadar yokken ben nasıl amel edeceğim?
Cevabım İmamlara uymakla olacaktır,çünkü hangi içtihatlarına bakarsan bak akıldan değil,bilakis Kur-an ve sünnetdendir,mezheb imamları asla dışlanamaz...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
_YUSUF_
Kardeşim bir ufuk açıp birlikte düşünelim

Bakara suresi ayet 170
Ve onlara: “Allah'ın indirdiği şeye tâbî olun!” denildiğinde; “Hayır! Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz (yola) tâbî oluruz.” dediler. Ve eğer, onların ataları hiçbir şeyi akıl etmiyor ve hidayete ermemiş olsalar bile mi?


Nîkah Akdinde Velînin Lüzumu

Ebu Musa'dan rivayet olunduğuna göre Peygamber (s.a.);

Velisiz nikâh olmaz buyurmuştur.

Ebû Dâvud dedi ki: O Yunus, Ebu Bürde'den; İsrail'de Ebu İshak vasıtasıyla Ebu Bürde'den (rivayet etti).

SÜNEN-İ EBUDAVUD
Nikah bölümü
Bölüm 19 Hadis no 2085

Şimdi bizim için burada delil hangisidir?
Bunları soruyorum çünkü ilerde mezhep imamlarının bu konudaki görüşlerine yer vereceğiz ve olayı iki kardeş olarak birlikte anlamaya çalışacağız.


Tahsin abi çok özür dilerim ama YUSUF gardaşım gibi Ayet ile hadis arasında bağlantı kuramadım !!!
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt