Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

mezhebe uymanın önemi (1 Kullanıcı)

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Kapattığınız konuda ayetin sonunda kendi yazdığım yazıda var nur süresinde noktadan sonra son cümleyi ayırmanızı rica edeceğim
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Birilerine yasak getirmekle dini sağlam tutacaklarını sanananlara yazıyorum Elhamdülillah bu islam dini ve Kuran hiç bir zaman kullara karşı yenik düşmez korkmayın içinde aşağıdaki ayet bulunan kitabımız dini hiçbir soruyu cevapsız bırakmaz.
Aranızda bırakır diyen varsa ya şimdi buraya bırakır diye cevap yazsın yada sussun
Furkan
(33) Onlar sana hiçbir misal getirmezler ki (buna karşılık) sana gerçeği ve en güzel açıklamayı getirmiş olmayalım.
 

-SEVBAN-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
208
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Birilerine yasak getirmekle dini sağlam tutacaklarını sanananlara yazıyorum Elhamdülillah bu islam dini ve Kuran hiç bir zaman kullara karşı yenik düşmez korkmayın içinde aşağıdaki ayet bulunan kitabımız dini hiçbir soruyu cevapsız bırakmaz.
Aranızda bırakır diyen varsa ya şimdi buraya bırakır diye cevap yazsın yada sussun
Furkan
(33) Onlar sana hiçbir misal getirmezler ki (buna karşılık) sana gerçeği ve en güzel açıklamayı getirmiş olmayalım.

E cevap veremedeniziki bide kalkıp bunu yazmışsınız soru sordum dün kayboldunuz sonra baktım diğer arkadaşın yazmış ama ne yazmış:)

Ben o cevap veremedi diye ayet sundum bide anlasın anlayın diye bu seferde kalkmış bu ayet hırsızlıkla alakalı değil diyo bide anlamıyo ve utanmadan işte sen kendi tuzağına düştün diyo bu ne çelişki bu ne lahana turşusu....

Cevap verin diyince bunun hükmü yok deyip Allahın hükmünü kaldıran siz bu cesareti bulmak için önce sorulara cevap vermek lazım değilmi
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Allah gözlerinin görme kuvvetini artırsın sevban kardeşim
 

-SEVBAN-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
208
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Duanız ne güzel maşallah :)

Hala sorum cevapsız kaldı arkadaşlar ikinizde veremediniz cevabı hadi bekliorum yoksa gine Kasas 50 Ayetini Allahın izni ile yazmak zorunda kalacam...vesselam
 

jackofan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Duanız ne güzel maşallah :)

Hala sorum cevapsız kaldı arkadaşlar ikinizde veremediniz cevabı hadi bekliorum yoksa gine Kasas 50 Ayetini Allahın izni ile yazmak zorunda kalacam...vesselam

Sana cevap yazacaz ne olacak? Görecek misin? Anlayacak mısın? Onun için ki ben mübin'in duasına amin dedim.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
sanırım beni kast etmişsiniz...her nekadar bazı kardeşler hiç hesap vermegeceginiz düşünmeden beni "mezhepsiz" olarak adlandırmışlarsa da, bu bole degildir...ben hiç bir mezhebe uyan kardeşe bir laf solemedim...ve uymayana da sen mezhepsizsin demedim...sadece uyulacaksa koru korune degil de, mesela imam ebu hanife (rahimehullah) bu konu bunu solemiş neye dayanarak hangi hadise dayanarak solemiş delilini bilip amel edelim..koru korune baglanmayalim dedim...ve zaten bir kimseye uyuyorsak, zaten delili bilmek zorundayiz ki bu alimler de hepsini aciklamis...ama yok ben mesela senden gordum şunu sole yaptin tama ben de hanefiyim ben de ole ediyorum demek ne kadar dogru...neyse ben anlatmaktan biktim resmen...4 mezhebin hangisine uyulursa uyulsun bunda bir kotuluk yoktur...ben hanefi mezhebine uyacagim ama okuduktan sonra ...eminim bir çok kardeşimiz bir çok konuda okumadan uyuyorlar delillerini bilmeden ben sadece bir alimin goruşuyle amel ediyorsak delilini bilip ole edelim diyorum neyse...isteyen istedginiz duşnmekte serbest...

Selamün Aleyküm efendi kardeşim
Amellerin hangi ayet ve hadise dayandığını bilerek yapılması gerektiğini şiddetle sovunuyorsunuz.O nedenle aşağıdaki sorumu cevaplayabileceğinizi umuyorum.
Yapılan amelin neye dayandığını öğrenmenin hükmü nedir?

Selam ve dua ile
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Selamün Aleyküm efendi kardeşim
Amellerin hangi ayet ve hadise dayandığını bilerek yapılması gerektiğini şiddetle sovunuyorsunuz.O nedenle aşağıdaki sorumu cevaplayabileceğinizi umuyorum.
Yapılan amelin neye dayandığını öğrenmenin hükmü nedir?

Selam ve dua ile

yapilan amelin Kuran ve sunnete dayanması lazim...Ki tum İmamlar ictihadlarinda Kuran ve sunnete dayanmışdır...ben onların dayandigi delili bilince koru korune baglanmaktan kurtulacam...Madem ole baglanacaktim delilini bilmeden neden İmam ebu hanifeye uyuyordum, acardim hadis kitabini direk okur amel ederdim....Ona neden uyuyorum, alim oldugu için...ben ictihad edemem, hukum cikaramam ama o cikarir..bu yuzden onun delilini ogrenip uyarim...Ve Selef alimlerinden hangisnin bir konuda goruşunu bilirsem, ben onu yaparim...ille de bunun 4 Mezheb aliminden birisi olmasi gerekmez...Demem o ki, x bir kişi bole dedi dige baglanirsam hata ederim...ama Kuran ve sunnetten delilini bilerek ameli işlersem isabet ederim...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
yapilan amelin Kuran ve sunnete dayanması lazim...Ki tum İmamlar ictihadlarinda Kuran ve sunnete dayanmışdır...ben onların dayandigi delili bilince koru korune baglanmaktan kurtulacam...Madem ole baglanacaktim delilini bilmeden neden İmam ebu hanifeye uyuyordum, acardim hadis kitabini direk okur amel ederdim....Ona neden uyuyorum, alim oldugu için...ben ictihad edemem, hukum cikaramam ama o cikarir..bu yuzden onun delilini ogrenip uyarim...Ve Selef alimlerinden hangisnin bir konuda goruşunu bilirsem, ben onu yaparim...ille de bunun 4 Mezheb aliminden birisi olmasi gerekmez...Demem o ki, x bir kişi bole dedi dige baglanirsam hata ederim...ama Kuran ve sunnetten delilini bilerek ameli işlersem isabet ederim...

Selamün Aleyküm
Demek istediğim şuydu.
Mesela ben abdest almasını ilmihalden öğrendim ve bu şekilde abdest alıyorum.
Maide surasi altıncı ayette abdestin farz olduğunun, nasıl alındığının anlatıldığını bilmem gerekiyormu.Gerekiyorsa bu farzmıdır vacipmidir sünnetmidir müstehabmıdır.Aynı şekilde islamdaki bütün uyguladığımız kuralları bu şekilde öğrenmemiz bizim üzerimizdeki yükümlülüğü nedir.Demek istediğim buydu.

x kişiye bağlanırsam hata ederim demişsin.Biz burda x kişiden değil Ebu Hanife veya Eş-Şafi gibi alimleden bahsediyoruz.
Eğer bunlar hata etmemişse biz onlara uyduk diye hiç hata etmiş olurmuyuz.
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Selamün Aleyküm
Demek istediğim şuydu.
Mesela ben abdest almasını ilmihalden öğrendim ve bu şekilde abdest alıyorum.
Maide surasi altıncı ayette abdestin farz olduğunun, nasıl alındığının anlatıldığını bilmem gerekiyormu.Gerekiyorsa bu farzmıdır vacipmidir sünnetmidir müstehabmıdır.Aynı şekilde islamdaki bütün uyguladığımız kuralları bu şekilde öğrenmemiz bizim üzerimizdeki yükümlülüğü nedir.Demek istediğim buydu.

x kişiye bağlanırsam hata ederim demişsin.Biz burda x kişiden değil Ebu Hanife veya Eş-Şafi gibi alimleden bahsediyoruz.
Eğer bunlar hata etmemişse biz onlara uyduk diye hiç hata etmiş olurmuyuz.

kardeş sorunu anladım....yukarıda abdes konusunda verdginiz ornegi de anladım...Sorunuza verecek cevabim yok inşallah....ÇÜNKİ bilmiyorum...

bunu solemekteki maksadim, ebu hanifenin bir sozuydu...durun aktarayim...

İmam Ebu Hanife. Bütün insanlar Fıkıh'ta O'nun talebesidir:

1- "Nereden aldığımızı bilmedikçe, hiç kimse*ye bizim görüşümüz ile amel etmesi helal olmaz."

2- "Dayandığım delili bilmeden benim görü*şüm ile fetva vermek haramdır. Biz birer insanız, bu*gün bir söz söyleriz yarın ise ondan vazgeçeriz."

3- Allah'ın kitabına ve Rasulullah'tan gelen ha*bere aykırı bir sözüm olursa onu terk edin.

4- İbn Âbidin şöyle diyor: "Hadis sahih olduğu zaman, mezhebin görüşü ile çatışsa da onunla amel edilir ve kişinin mezhebi hadisin hükmü olur. Hadis ile amel etmek, mezhep taklitçisi kişiyi Hanefî olmaktan çıkarmaz. Nitekim Ebu Hanife'den şöyle nakle*dilmiştir: "Eğer hadis sahih olursa, benim görüşüm odur."

İmam Mâlik, Medine'nin İmamı:

Ben bir beşerim. Doğruyu da bulurum, hata da ederim. Sizler benim görüşlerime bakın. Kur'an ve sünnete uyanı alın, uymayanı bırakın."

"Peygamber hariç her bir kişinin sözünü ister alırsın ister terk edersin."

İmam Şafiî. Ehl-i Beyt'tendir:

1 - Hiç kimse yoktur ki Peygamberin bir sünne*ti kendisine gizli kalmamış ve ulaşmamış, {Yani her*kese her hadis ulaşmamış olabilir.) Ben bazen bir söz söylemiş, bir kural tesbit etmişimdir de, o konu*da benim görüşüm hilâfına Peygamber'den nakledi*len bir hadis bulunmuştur. Bu durumlarda benim gö*rüşüm, Peygamberin sözüdür."

2- "Bir kimse için, Peygamber'den nakledilen bir sünnetin açıkça belirlenmesi halinde, onu bir baş*kasının sözünden ötürü terk etmenin helal olmadığı konusunda müslümanlar ittifak halindedirler."

3- "Benim kitabımda Peygamberin sünnetine aykırı bir şey bulursanız, Peygamber'in sözünü alı*nız, benim görüşüm de odur."

4- Ahmed b. Hanbel'e şöyle demiştir: "Siz ha*disi ve ravileri benden daha iyi bilirsiniz. Hadis sahih olduğu zaman bunu bana bildiriniz ki, ben de onun*la amel edeyim."

5- "Eğer hadis sahih olursa, benim mezhebim odur."

6- "Hakkında görüş beyan ettiğim herhangi bir meselede hadis alimleri tarafından benim görüşleri*me aykırı bir hadis rivayet edilirse, ben sağlığımda da öldükten sonra da o görüşümden vaz geçerim."

İmam Ahmed b. Hanbel. Ehli sünnetin imamı:

1- "Beni taklid etme. Mâlik'i, Şafiî'yi, Evzâî'yi ve Sevrî'yi de taklid etme. Sen de onların aldığı kay*naktan a!."

2- "Kim Rasûlullah'ın hadisini reddederse o, helakin eşiğindedir."


..gordugunuz gibi kardeşim ..İmamlar diyor ki, hadis sahihse onla amel edin...ve benim dayandgim delili bilmeden amel etmen helal degildir diyor..ben de sirf o yuzden soyledim kardeşim...yoksa munakşa olsun ve ya karşı çıkayim dige degil.. sizin verdginiz sorunun cevabini bilmedim...bilmedgim şeye de bilmedgimi soylerim...Allah dan korkarim bu konuda...

şimdi ben size yazdım neden delilini bilerek amel edelim dedgimi...siz bu konuda beni aydinlatrsaniz sevinirmş...

bu arada altıni ettgim yazilarin kaynagini da vereyim... (Muhammed Cemil Ziynü, İslam Gençligine Öğütler, Guraba Yayınevi: 212-214.)
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
kaynak çok sağlam...:p

kardeş, inşallah bir birmize saygili olalim...

ya subhanallah bu nedir cogunuz benden buyuksunuz 30 yaşnız var...saglam ve ya degil ben kardeşle okudgumu boluşdum ve beni aydinlatmasını soyledim..
neden hayir konuşup ve ya konuşmayacaksak susmayi denemiyoruz...

koydugunuz resim hoş degil...dalga geçer gibi...

neyse...ben Yusuf kardeş sizden cevap bekliyorum...bilmedgim için sordum ...cevaplarsiniz inşallah...

Allah rızası için konuşu dışı şeylere yol vermeyelim...alay eder gibi...
 

AlMuallim87

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Ocak 2010
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Yazılanlar doğru fakat kaynağını yanlış yazmışsın kardeşim... Bunlar muhtemelen TarihulBağdat'ta geçiyordu. Senin kaynağında buradan almıştır..
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Yazılanlar doğru fakat kaynağını yanlış yazmışsın kardeşim... Bunlar muhtemelen TarihulBağdat'ta geçiyordu. Senin kaynağında buradan almıştır..

ben sadece o an elimde o oldugu için ekledim kardeş...

sadece ebu hanefienin bu dedginizn kaynagini ekliyorum

"Nereden aldığımızı bilmedikçe, hiç kimseye bizim görüşümüz ile amel etmesi helal olmaz"

1-îbn Abdi'l-Berr el-İntika fi Fezaili Selaseti'l-Eimmeti'l-Fukaha sh 145
2-İbnü'l-Kayyim îlamü'l-Muvakkiin, c11, sh309 İbnü'l-Kayyim, Ebü Yusuf'tan gelen bu rivayetin sağlam olduğuna kesin olarak hükmetmektedir, c2, sh:544
3- îbn Abidin, el-Haşiye Alel-Bahrir-Raile 6/293
4- Resmu'l-Müftu, sh 29-32
5- Şerani el-Mizan, cl, sh 55 vb eserlerde bu söz geçmektedir, Mizanü'l-Kübra eş-Şerani 1/51


yani kaynaklar saglam...kardeşin açıklamasını bekleyelim...Yİne uzerine basa-basa soyluyorum...amacım Mezhepe uyan kardeşleri eleştirmek ve ya mezhebe uymak olmaz demek degildir...

Allah nasip ederse ben de hanefi mezhebine uyacagim okuduktan sonra...Kitap bekliyorum şimdilik...
 

-SEVBAN-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
208
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Sana cevap yazacaz ne olacak? Görecek misin? Anlayacak mısın? Onun için ki ben mübin'in duasına amin dedim.

Bu geri adım atmanın bir örneğidir ,karşı taraf tatmin edilemeyecekse ona tatminkarlık delili sunulduğunda sanki ne değişecek gibi baskılarda bulunmak ,kendini haklı gösterip kaçmak....

Allah katında vebale gireceksin bana cevabını veremedin ve bana sorduklarında direk seni çağıracam gel hele bak şu sorumu cevaplayamamıştın diye ,bu ne biçim müslümanlık ki bilgi edinmek isteyen bir kula yardım edilmez de ona habire sen ne anlayacaksın denir...Peygamberimiz bölemi yapmış amaaan mı demiş ki ümmeti denecekler bunu yapmakta heyhaat.....

Daha savunduğunuz şeyde bile cevap veremiyosunuz yazık size...

Eğer (bu konuda) sana cevap veremezlerse, bil ki onlar sadece kendi nefislerinin arzularına uymaktadırlar .Allah'tan bir kılavuzluk olmaksızın, kendi arzularına uyandan daha sapık kim vardır! Allah, zalimler topluluğunu hidayete erdirmez. Kasas 50
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Sevban kardeşim Allah aradıklarını bulmana yardımcı olsun inşallah
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Yusuf kardeşim kapattığınız konuda ayetin sonunda kendi eklediğim bölüm var niye halen düzeltin dediğim halde düzeltmiyorsunuz ?
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Sevban kardeşim görmediğin kısım bu mesajım

Sevgili sevban kardeşim Kuranda ellerin çapraz kesileceği yazıyor eğer bu dediğin bugün herhangi bir islami yönetilen ülke tarafından uygulanırsa onlar nasıl uygulamak isterse öyle uygular Kim ne diyebilirki emir sahibi dirsekten derse dirsekten bilekten derse bilekten kesilir.Az veya çok yada tamamen kesilecek diye özel bir ayet yoksa ki ben tamamen el kopacak olarak hiç düşünmedim tamamen yönetenlerin alacağı karara göre değişir diye düşünüyorum. Bana sorarsan ben hırsızlık cinsine göre değişik şekillerde kesilmesini isterim

Şimdi şu ayetlere dikkat edelim
maide38. Yaptıklarına bir karşılık ve Allah'tan caydırıcı bir müeyyide olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.
39. Her kim de işlediği zulmünün arkasından tövbe edip durumunu düzeltirse kuşkusuz, Allah onun tövbesini kabul eder. Şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Diyelim hırsız pişman oldu ve tövbe etti bunun hali ne olacak elini keselimmi kesmeyelimmi Allah'ın tövbesini kabul ettiği kişiyi benim affetmeme lüksüm olabilirmi
 

-SEVBAN-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
208
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Sevban kardeşim görmediğin kısım bu mesajım

Sevgili sevban kardeşim Kuranda ellerin çapraz kesileceği yazıyor eğer bu dediğin bugün herhangi bir islami yönetilen ülke tarafından uygulanırsa onlar nasıl uygulamak isterse öyle uygular Kim ne diyebilirki emir sahibi dirsekten derse dirsekten bilekten derse bilekten kesilir.

Bu ne biçim açıklama kim nederse o şekilde kesilir...?Allah c.c. bildirmemişse bunu bir insan kafasına göre nasıl kesebilirki...?Eğer emir sahibi ( ki biz Kadı deriz onlara bunuda ifade edeyim bu arada ) bu fatvayı verecekse demekki bu adamın bir dayanağı vardır madem ALLAH c.c. bunun tarifini Kuranda vermemiş ise ,doğrumudur...?doğrudur..

O zman burdan ne anlaşılır mezheplerde demekki Allahın c.c. yapılış şekillerini bildirmediği ama direk emrettiği konuları Müctehit ( dinde en üst seviye ilime sahip ) Alimlerin açıkladığını bunu yaparkende Kuran ve Sünnet çizgisinde yaptıklarını inkar edemeyiz...

Az veya çok yada tamamen kesilecek diye özel bir ayet yoksa ki ben tamamen el kopacak olarak hiç düşünmedim tamamen yönetenlerin alacağı karara göre değişir diye düşünüyorum. Bana sorarsan ben hırsızlık cinsine göre değişik şekillerde kesilmesini isterim

Sana sordum ama kendi fikrini değil Kuranda herşey var dedin yalnız Kurana göre hüküm verilir dedin ama bu sorunun cevabını Emir sahibi nasıl isterse diyerek bana göre diyerek cevapladın ...ve bunba rağmen hala mezhepleri inkara kalkıosun maşallah sana...



Şimdi şu ayetlere dikkat edelim
maide38. Yaptıklarına bir karşılık ve Allah'tan caydırıcı bir müeyyide olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.
39. Her kim de işlediği zulmünün arkasından tövbe edip durumunu düzeltirse kuşkusuz, Allah onun tövbesini kabul eder. Şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Diyelim hırsız pişman oldu ve tövbe etti bunun hali ne olacak elini keselimmi kesmeyelimmi Allah'ın tövbesini kabul ettiği kişiyi benim affetmeme lüksüm olabilirmi

Birincisi Hırsızlık = Zulümmü
İkincisi ben zaten bunu sormadım elbetteki tövbe eden bir insana yok senin tövben kabul olmaz demek edepsizliğini yapamayız ..

Üçüncüsü sen kendi azınla Sadece Kuranla bir yere varılmayacağını Emir sahiplerine danışılacağını açık çaık beyan ettin dahada söyleyecek sözüm yok..vesselam
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt