Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

mezhebe uymanın önemi (1 Kullanıcı)

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Sevban kardeşim senin daha çok Kuran okuman gerekir ruhsat ne demek ilk ondan başla Allah Kuranda bir şeyi tam olarak açıklamadıysa ve bunu gelecekteki kişilerin koyacağı birtakım kurallara bıraktıysa ( trafik kuralları dahil) bunda ne kötülük var.Bu gün peygamberimiz trafik kazasında birini sakat bırakan kişiye ne ceza verirdi ? hadi kitabımızdan bul bakalım Yada kırmızı ışık ile ilgili ne demiş duralımmı geçelimmi

Bunu bulmanın yolu da kolay gerçi. Adaleti yerine getirin ayetine göre davranırsın. Peki adaletin nasıl uygulanacağına şu an kim karar verir başımızdaki emir sahipleri. Onlara uymayan kurana uymamış olur.

Sevban kardeşim ben kendi düşüncelerimi savunmuyorum ben Kuranda emir sahiplerine uyun dediği için böyle yazıyorum
Bana kalsa şahitlik yaparken annem yalan söylese annemi doğru söylüyor diye tasdiklerim ama din bana akraba bile olsalar yalancı şahitlik yapanlardan yana olmamamı emrediyor
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Sevgili Sevban kardeşim hırsızlık zulümdür
İnternette açıklamasını şöyle buldum



Herhangi bir şeyi kendi yerinden başka bir yere koymak, ziya, ışık ile nurun aksi. Dinî anlamdaki manası ise, hak yemek, eziyet, işkence ve baskı kullanmak, adaletsizlik yapmak, hadda aşmak söz ve fiilde aşın gitmek demektir.
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Hadi şimdi internet üzerinden programları usülsüz olarak indirenleri ve hırsızlık yapanların ellerini keselim tabi yasal cezası buysa

Benim mezhepleri inkar ettiğim yok mezhepleri azaltanlara ve hak mezhepleri sınırlayanlara canım sıkılıyor
 

-SEVBAN-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
208
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Arkadaşım öyle bir yerden geldinki maşallah :) ne diyim ben daha ben sana bir soru sordum soru dışında herşeyi cevapladın trafik ışığı bilmem ne Ben Ayette geçen uygulamayı Allah nasılş yapmamızı sölemiş bunlar hangi Ayette açıklanmış diye sordum...Bunu sormamın sebebide senin Allahın Kuranda herşeyi yazdığını idda etmen ..Sen Ehli Sünnetin fetvalarını eleştirdiğin için bunu sordum ...


Ehli Sünnet bize göre hak olan mezheptir yani Hanefi,Şafi,Hanbeli ve Maliki bunlar dışındakilerin fikirleri zaten ortadadır ,nasıl bir itikat taşıdıklarıda...

Benim fazla Kuran okuyup pkumamamı siz eleştiremezsiniz çünki beni tanımıyosunuz ben size şahsi eleştirirde yapmadım herşoy ortada arkadaşım...vesselam
 

bir_umut

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
2,564
Tepki puanı
4
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşım öyle bir yerden geldinki maşallah :) ne diyim ben daha ben sana bir soru sordum soru dışında herşeyi cevapladın trafik ışığı bilmem ne Ben Ayette geçen uygulamayı Allah nasılş yapmamızı sölemiş bunlar hangi Ayette açıklanmış diye sordum...Bunu sormamın sebebide senin Allahın Kuranda herşeyi yazdığını idda etmen ..Sen Ehli Sünnetin fetvalarını eleştirdiğin için bunu sordum ...


Ehli Sünnet bize göre hak olan mezheptir yani Hanefi,Şafi,Hanbeli ve Maliki bunlar dışındakilerin fikirleri zaten ortadadır ,nasıl bir itikat taşıdıklarıda...

Benim fazla Kuran okuyup pkumamamı siz eleştiremezsiniz çünki beni tanımıyosunuz ben size şahsi eleştirirde yapmadım herşoy ortada arkadaşım...vesselam

boşver kardeşim ne uğraşıyorsun..herşey ortada açıklanacak bişey yok :) şimdi bu cümleyi de alırlar "hadi açıksa delil getir" derler..sanki islamla mezheble yeni tanıştık da delil getirip birilerini ikna etmeye çalışacağız...bakmakla görmek arasında çok fark var..konu için tekrar teşekkürler..paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz ;)

hayırlı günler ola
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Sevban kardeşim hırsızlıktan bahsetmedinmi yazdıklarım canınımı yaktı mezheplere göre cevap ver bakalım internetten korsan program indirenlerin durumu için imamı azam ebu hanefi ve diğer hak mezhep saydığın 3 imam hangi fetvayı vermişler cevap bulamazsan ne demek istediğimi anlarsın zaten bulamayacaksın
 

mübin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Sevban kardeşim Benim verdiğim cevaplar senin sorunun tam karşılığı ama anlamada sorun yaşadığını düşünüyorum
 

jackofan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Peygamberimiz bölemi yapmış amaaan mı demiş ki ümmeti denecekler bunu yapmakta heyhaat.....

Sanki ben bir Peygamberim de öyle bir ifade kullandın! Haşa ben Peygamber değil, Kuran-ı Kerim'e uyulması gerektiğini hatırlatan Allah'ın aciz bir kuluyum. Sen önyargılarına devam et. Allah gafurdur, rahimdir. O herşeyi bilir.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
kardeş sorunu anladım....yukarıda abdes konusunda verdginiz ornegi de anladım...Sorunuza verecek cevabim yok inşallah....ÇÜNKİ bilmiyorum...

bunu solemekteki maksadim, ebu hanifenin bir sozuydu...durun aktarayim...

İmam Ebu Hanife. Bütün insanlar Fıkıh'ta O'nun talebesidir:

1- "Nereden aldığımızı bilmedikçe, hiç kimse*ye bizim görüşümüz ile amel etmesi helal olmaz."

2- "Dayandığım delili bilmeden benim görü*şüm ile fetva vermek haramdır. Biz birer insanız, bu*gün bir söz söyleriz yarın ise ondan vazgeçeriz."

3- Allah'ın kitabına ve Rasulullah'tan gelen ha*bere aykırı bir sözüm olursa onu terk edin.

4- İbn Âbidin şöyle diyor: "Hadis sahih olduğu zaman, mezhebin görüşü ile çatışsa da onunla amel edilir ve kişinin mezhebi hadisin hükmü olur. Hadis ile amel etmek, mezhep taklitçisi kişiyi Hanefî olmaktan çıkarmaz. Nitekim Ebu Hanife'den şöyle nakle*dilmiştir: "Eğer hadis sahih olursa, benim görüşüm odur."

İmam Mâlik, Medine'nin İmamı:

Ben bir beşerim. Doğruyu da bulurum, hata da ederim. Sizler benim görüşlerime bakın. Kur'an ve sünnete uyanı alın, uymayanı bırakın."

"Peygamber hariç her bir kişinin sözünü ister alırsın ister terk edersin."

İmam Şafiî. Ehl-i Beyt'tendir:

1 - Hiç kimse yoktur ki Peygamberin bir sünne*ti kendisine gizli kalmamış ve ulaşmamış, {Yani her*kese her hadis ulaşmamış olabilir.) Ben bazen bir söz söylemiş, bir kural tesbit etmişimdir de, o konu*da benim görüşüm hilâfına Peygamber'den nakledi*len bir hadis bulunmuştur. Bu durumlarda benim gö*rüşüm, Peygamberin sözüdür."

2- "Bir kimse için, Peygamber'den nakledilen bir sünnetin açıkça belirlenmesi halinde, onu bir baş*kasının sözünden ötürü terk etmenin helal olmadığı konusunda müslümanlar ittifak halindedirler."

3- "Benim kitabımda Peygamberin sünnetine aykırı bir şey bulursanız, Peygamber'in sözünü alı*nız, benim görüşüm de odur."

4- Ahmed b. Hanbel'e şöyle demiştir: "Siz ha*disi ve ravileri benden daha iyi bilirsiniz. Hadis sahih olduğu zaman bunu bana bildiriniz ki, ben de onun*la amel edeyim."

5- "Eğer hadis sahih olursa, benim mezhebim odur."

6- "Hakkında görüş beyan ettiğim herhangi bir meselede hadis alimleri tarafından benim görüşleri*me aykırı bir hadis rivayet edilirse, ben sağlığımda da öldükten sonra da o görüşümden vaz geçerim."

İmam Ahmed b. Hanbel. Ehli sünnetin imamı:

1- "Beni taklid etme. Mâlik'i, Şafiî'yi, Evzâî'yi ve Sevrî'yi de taklid etme. Sen de onların aldığı kay*naktan a!."

2- "Kim Rasûlullah'ın hadisini reddederse o, helakin eşiğindedir."

..gordugunuz gibi kardeşim ..İmamlar diyor ki, hadis sahihse onla amel edin...ve benim dayandgim delili bilmeden amel etmen helal degildir diyor..ben de sirf o yuzden soyledim kardeşim...yoksa munakşa olsun ve ya karşı çıkayim dige degil.. sizin verdginiz sorunun cevabini bilmedim...bilmedgim şeye de bilmedgimi soylerim...Allah dan korkarim bu konuda...

şimdi ben size yazdım neden delilini bilerek amel edelim dedgimi...siz bu konuda beni aydinlatrsaniz sevinirmş...

bu arada altıni ettgim yazilarin kaynagini da vereyim... (Muhammed Cemil Ziynü, İslam Gençligine Öğütler, Guraba Yayınevi: 212-214.)

Verilen selamı alınki sevaptan mahrum kalmayın inşaAllah
İki defa selam verdim, amış olsaydınız 2x30=60 sevap alacaktınız :)

Soruma gelince bu sorunu tek cevabı yoktur efendi kardeşim.Kişinin konumuna göre yükümlülüğü vardır.Eğer müctehid iseniz farklı, alim iseniz farklı, avam iseniz faklıdır.Yani islamda herkese aynı yük yüklenmemiştir.Konumlarına göre sorumlulukları vardır.İşte sizin hataya düştüğünüz nokta bu efendi kardeşim.Her işi herkese aynı sorumlulukla yüklemeye çalışıyorsunuz.Bu yanlıştır.Mesela peygambere gece namazı farzdı bize farzmıdır hayır.Mesela avamın taklidi imanı sahihmidir? Evet sahihdir.Mesela Allah'u tealanın alim sıfatına iman ediyoruz.Bu alim sıfatını derinlikleri ile bilmek avama gerekmezken bir müctehid iseniz o zaman avamdan farklı bilgilere sahip olmalısınız gb.

Birde dediğiniz konuda şöyle bir tehlike var.Aldınız elinize hadis kitabını başladınız okumaya.Önünüze öyle hadisler geliyorki.İmam-ı Azamın görüşlerine ters.Demezmisiniz o zaman yahu bu ne biçim imam hükümleri bir sürü hadise ters bu imamın hükümleri ile amel edilmez.Bunu diyecek bir sürü insan çıkacaktır.Şeytabnın vesveseleri ile İmama olan güven azalacaktır.Mesela uydurma hadisler var diye bütün hadisleri reddedenler var.İşte avam, yani bizler bu imamların hükümleri ile amel ediyoruz.Bu imamlar ayet ve hadisleri bizlerden çok daha iyi anladıkları ve bu ikisini yoğurarak ortaya güzel bir ekmek çıkardıkları için biz bu ekmekleri yiyoruz.Eğer bunların hükümlerine ters hadisler varsa bu hadis bu imama ulaşmamış diye düşünüyoruz.Ama o konuda hüküm verilmiş ise ya bu hükmü ayete yada başka hadise bağlandığını kafalarına göre hüküm vermediklerini kati biliyoruz.Yani hüküme ters hadis gördüğünüzde o hükmü terk etmiyoruz.Çünkü biliyoruzki o hükümde ayet ve hadise dayanılarak verimiş bir hükümdür.Tabi bu demek değildir hadis okumayalım meal okumayalım yaptığımız amellerin neye dayandığını öğrenmeyelim değil.Bunları hayatımızın her anını dolduracak şekilde okumalıyız.Bürün derdimiz bu olmalı.Ama bunlardan kafamıza göre hüküm çıkartmayacağız.Çünkü kuran bir bütündür.Biryerde geçen ayeti başka ayet tefsir eder, o ayetten anladığımız mananın öyle olmadığını yada faklı algıladığımızı başka bir ayette görebiliriz.Ama o başka ayeti o anda bilmiyorsak ayet hakkında yanlış fikirler aklımıza gelecektir.Yani ayetin anlatmak istediğini tam anlayamayacağız.O nedenle hükümler konusunda imamlarımızın görüşlerini taklid ederek doğru yoldan sapmaktan kurtuluyoruz.Mesela içkinin yasak olduğunu anlatan ayet aklımda değilse sorhoş iken namaza yaklaşmayın ayetini okuduğumda diyebilrimki haa demikki içki içilebilir ama içkili iken namaz kılmamalıyım diye düşünebilirim değilmi.

Şunada değinmeden geçemeyeceğim.Selefin farklı uygulamalarını görmekteyiz.Bunun nedeni selefin hep müctehid oluşundandır.Müctehid kendi görüşü ile amel etmesi gerekir.Mesela Hz.Muaviye ve Hz.Ali farklı ictihadlardan dolayı savaşmışlardır.Bunlar ikiside doğru yapımştır.Kendi ictihadları ne ise ona göre amel etmişlerdir.Yani selefin hepsine uyarım demek avam için uygun düşmeyebilir.Onlar kendi şart ve zamanlarına göre durum dahilinde ictihad yapmışlardır.
Biraz karışık oldu umarım demek istediklerimiz anlatabilmişimdir.Mevlaya emanet ol
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Verilen selamı alınki sevaptan mahrum kalmayın inşaAllah
İki defa selam verdim, amış olsaydınız 2x30=60 sevap alacaktınız :)

Soruma gelince bu sorunu tek cevabı yoktur efendi kardeşim.Kişinin konumuna göre yükümlülüğü vardır.Eğer müctehid iseniz farklı, alim iseniz farklı, avam iseniz faklıdır.Yani islamda herkese aynı yük yüklenmemiştir.Konumlarına göre sorumlulukları vardır.İşte sizin hataya düştüğünüz nokta bu efendi kardeşim.Her işi herkese aynı sorumlulukla yüklemeye çalışıyorsunuz.Bu yanlıştır.Mesela peygambere gece namazı farzdı bize farzmıdır hayır.Mesela avamın taklidi imanı sahihmidir? Evet sahihdir.Mesela Allah'u tealanın alim sıfatına iman ediyoruz.Bu alim sıfatını derinlikleri ile bilmek avama gerekmezken bir müctehid iseniz o zaman avamdan farklı bilgilere sahip olmalısınız gb.

Birde dediğiniz konuda şöyle bir tehlike var.Aldınız elinize hadis kitabını başladınız okumaya.Önünüze öyle hadisler geliyorki.İmam-ı Azamın görüşlerine ters.Demezmisiniz o zaman yahu bu ne biçim imam hükümleri bir sürü hadise ters bu imamın hükümleri ile amel edilmez.Bunu diyecek bir sürü insan çıkacaktır.Şeytabnın vesveseleri ile İmama olan güven azalacaktır.Mesela uydurma hadisler var diye bütün hadisleri reddedenler var.İşte avam, yani bizler bu imamların hükümleri ile amel ediyoruz.Bu imamlar ayet ve hadisleri bizlerden çok daha iyi anladıkları ve bu ikisini yoğurarak ortaya güzel bir ekmek çıkardıkları için biz bu ekmekleri yiyoruz.Eğer bunların hükümlerine ters hadisler varsa bu hadis bu imama ulaşmamış diye düşünüyoruz.Ama o konuda hüküm verilmiş ise ya bu hükmü ayete yada başka hadise bağlandığını kafalarına göre hüküm vermediklerini kati biliyoruz.Yani hüküme ters hadis gördüğünüzde o hükmü terk etmiyoruz.Çünkü biliyoruzki o hükümde ayet ve hadise dayanılarak verimiş bir hükümdür.Tabi bu demek değildir hadis okumayalım meal okumayalım yaptığımız amellerin neye dayandığını öğrenmeyelim değil.Bunları hayatımızın her anını dolduracak şekilde okumalıyız.Bürün derdimiz bu olmalı.Ama bunlardan kafamıza göre hüküm çıkartmayacağız.Çünkü kuran bir bütündür.Biryerde geçen ayeti başka ayet tefsir eder, o ayetten anladığımız mananın öyle olmadığını yada faklı algıladığımızı başka bir ayette görebiliriz.Ama o başka ayeti o anda bilmiyorsak ayet hakkında yanlış fikirler aklımıza gelecektir.Yani ayetin anlatmak istediğini tam anlayamayacağız.O nedenle hükümler konusunda imamlarımızın görüşlerini taklid ederek doğru yoldan sapmaktan kurtuluyoruz.Mesela içkinin yasak olduğunu anlatan ayet aklımda değilse sorhoş iken namaza yaklaşmayın ayetini okuduğumda diyebilrimki haa demikki içki içilebilir ama içkili iken namaz kılmamalıyım diye düşünebilirim değilmi.

Şunada değinmeden geçemeyeceğim.Selefin farklı uygulamalarını görmekteyiz.Bunun nedeni selefin hep müctehid oluşundandır.Müctehid kendi görüşü ile amel etmesi gerekir.Mesela Hz.Muaviye ve Hz.Ali farklı ictihadlardan dolayı savaşmışlardır.Bunlar ikiside doğru yapımştır.Kendi ictihadları ne ise ona göre amel etmişlerdir.Yani selefin hepsine uyarım demek avam için uygun düşmeyebilir.Onlar kendi şart ve zamanlarına göre durum dahilinde ictihad yapmışlardır.
Biraz karışık oldu umarım demek istediklerimiz anlatabilmişimdir.Mevlaya emanet ol

Aleykum salam ve rahmetullahu ve berakatuhu...

hakkınızı helal edin....bir yazınızda selami fark etmedim...bir digerinde mesaji yazdiktan sonra fark ettim..kasti bir şey degil....sevabi bir tarafa bir muslumanin selamını almamaktan Allah a siginirm...anlaşılacagini umuyorum...

ve teşekkürler...ilk önce güzel uslubunuz için....anlattıklarınızı anladım....dedgim gibi insallah Kitap bulursam ben de hanefi mezhebine uyacagim...haa uyma nedenim bana mezhepsiz demeleri degil :)...kişilere gore yol çizmem....bir İmama uyup delillerini bilip, amel etmek benim için kolay olacak inşallah....dedginiz gibi avam tabakasina uygun olan budur....yani ben ilm talebesi degilim...inşallah kısa zaman da kitap bulursam okuiyacagim ve uyacagim...

Sonda ben bir az çabuk kızıyorum, ve istemeden olsa karşı tarafı incite biliyorum...ama Kardeşlerden ricam Allah için, bir birimizi güzel şekilde uyarmak...

cahil ve inancsız insanlar birisiyle kavga ederken, bir birlerine hakret ederler....müslümanlar ise bole ortamlarda hakaret edemedikleri içlin, ki bundan Allah a siginiriz bir müslümana asla yakışmaz....işte edemedikleri için bu sefer nefse uyarak, yok vehhabi, yok mezhepsiz diyerek adeta hakret ediyorlar...bunlarin cogusu bizden yaşca buyuk kardeşler....Allah dan korkalim, güzel ahlakli olalim, ve bildigimiz bir gerçcek varsa güzel bir uslupla anlatalim..kabul edilir ve ya edilmez, ama Peygamberimizin sav ummetiysek, sunnete uydugumuzu soluyorsak, rasulullah sav in ahlakıyla ahlaklanalım...

Allah sizden razı olsun tekrardan...uzun yazdım, hakkınızı helal edin...

Müslümanlar yalnız kardeşdir ayeti geregi KARDEŞ olalım inşallah...

salam aleykum ve rahmetullah...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Aleykum salam ve rahmetullahu ve berakatuhu...

hakkınızı helal edin....bir yazınızda selami fark etmedim...bir digerinde mesaji yazdiktan sonra fark ettim..kasti bir şey degil....sevabi bir tarafa bir muslumanin selamını almamaktan Allah a siginirm...anlaşılacagini umuyorum...

ve teşekkürler...ilk önce güzel uslubunuz için....anlattıklarınızı anladım....dedgim gibi insallah Kitap bulursam ben de hanefi mezhebine uyacagim...haa uyma nedenim bana mezhepsiz demeleri degil :)...kişilere gore yol çizmem....bir İmama uyup delillerini bilip, amel etmek benim için kolay olacak inşallah....dedginiz gibi avam tabakasina uygun olan budur....yani ben ilm talebesi degilim...inşallah kısa zaman da kitap bulursam okuiyacagim ve uyacagim...

Sonda ben bir az çabuk kızıyorum, ve istemeden olsa karşı tarafı incite biliyorum...ama Kardeşlerden ricam Allah için, bir birimizi güzel şekilde uyarmak...

cahil ve inancsız insanlar birisiyle kavga ederken, bir birlerine hakret ederler....müslümanlar ise bole ortamlarda hakaret edemedikleri içlin, ki bundan Allah a siginiriz bir müslümana asla yakışmaz....işte edemedikleri için bu sefer nefse uyarak, yok vehhabi, yok mezhepsiz diyerek adeta hakret ediyorlar...bunlarin cogusu bizden yaşca buyuk kardeşler....Allah dan korkalim, güzel ahlakli olalim, ve bildigimiz bir gerçcek varsa güzel bir uslupla anlatalim..kabul edilir ve ya edilmez, ama Peygamberimizin sav ummetiysek, sunnete uydugumuzu soluyorsak, rasulullah sav in ahlakıyla ahlaklanalım...

Allah sizden razı olsun tekrardan...uzun yazdım, hakkınızı helal edin...

Müslümanlar yalnız kardeşdir ayeti geregi KARDEŞ olalım inşallah...

salam aleykum ve rahmetullah...

Aleyküm Selam ve rahmetullahi
Aşağıdaki kitap hanefi fıkhını hadislerle anlatmaktadır.
İmkanınız var ise alıp okuyabilirsiniz.Sizin istediğiniz bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Benim elimde mevcut değil ve okumadım.

Kitabın ismi: Hadislerle hanefi fıkhı
Müellif:Eşref Ali et-Tehanevi
Bu adresten ulaşabilirsiniz
http://www.misvak.com.tr/

Baki selamlar
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Aleyküm Selam ve rahmetullahi
Aşağıdaki kitap hanefi fıkhını hadislerle anlatmaktadır.
İmkanınız var ise alıp okuyabilirsiniz.Sizin istediğiniz bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Benim elimde mevcut değil ve okumadım.

Kitabın ismi: Hadislerle hanefi fıkhı
Müellif:Eşref Ali et-Tehanevi
Bu adresten ulaşabilirsiniz
http://www.misvak.com.tr/

Baki selamlar

salam aleykum...

Allah razi olsun...

banim aradığım kitap bu : "Hadislerle İslam Fıkhı (7 Cilt Takım) " ama nasil sipariş edecegim ve kargo ucreti ne kadar olacak onu bula bilirsem kısa zamanda alacagım inşallah...bu da hadislerle hanefi fikhi...

Allah razı olsun
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt