Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2 (3 Kullanıcı)

makinaci06

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

hangisi ne cevap verelim abiler
 

meftun61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
3,386
Tepki puanı
5
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

S.A MUHAMMET ABİM VEYSEL ABİM DOĞRUMU CEVAPLAMIŞIM SORULARINIZI.:D
 

VEYS

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Tem 2006
Mesajlar
1,350
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

WAWWWWWWWWWW HELAL OLSUN ZOR DIYE SORDUM AMA NERDEEEEEEE
MAŞALLAH E HADI SOR SORUNU :)
 

meftun61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
3,386
Tepki puanı
5
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

S.A PEYGAMBER EFENDİMİZE SAYGISIZLIK ETMEMEMİZİ EMREDEN VE ONLARIN YANINDA SESİMİZİ YÜKSELTMEMEMİZİ EMREDEN AYETİ KERİME HANGİSİDİR.HANGİ SUREDEDİR.BU SURE KAÇ AYETTİR.
 

m_muaz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
7,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

meftun61 yazdı:
m_muaz yazdı:
KURAN'DA ZİNAYLA İLGİLİ AYETLER HANGİLERİ ...KOLAY OLDU..DEĞİLMİ..:)

nisa suresi 24,25 ayetler.maide suresi 5 ayet,isra suresi 32 ayet,nur suresi 2,3,4,7,24 ayetler
mümtahine suresi 12 ayetler.

Bir de harp esiri olarak elinize geçen cariyeler dışında, evli kadınlarla evlenmeniz Allah yazısı olarak haramdır. Bunların dışındakileri ise, zinadan kaçınıp namuslu yaşamak üzere mallarınızla istemeniz size helal kılındı. O halde hangisiyle nikah ile münasebette bulundunuzsa mehirlerini kendilerine bir farz olarak verin. O mehri kesiştikten sonra aranızda bir değişiklik yapmak hususunda anlaşmanızda da size bir günah yoktur. Her zaman Allah hakkıyla bilen mutlak hüküm sahibidir. nisa 24

İçinizden kim hür olan mümin kadınları nikahla alacak mali güce sahip değilse, ona da sahip bulunduğunuz mümin cariyelerinizden var. Allah, kadrinizi imanınız ile çok iyi bilir. Siz müminler hep birbirinizden sayılırsınız, o halde fuhuşta bulunmayan gizli dost edinmeyen, namuslu yaşamakta olan cariyeleri sahiplerinin izniyle nikahlayınız, mehirlerini de güzelce kendilerine veriniz. Eğer evlendikten sonra bir fuhuş irtikap ederlerse o vakit bunlara, hür kadınlar üzerine terettüp edecek cezanın yarısı lazım gelir. Bu durum sizden günaha girmek korkusunda olanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Bununla beraber Allah günahları bağışlayandır, merhamet edendir nisa 25
Bugün temiz nimetler size helal edildi. Kendilerine kitap verilenlerin yemekleri size, sizin yemekleriniz de onlara helaldır. Hür mü'min kadınlarla, sizden önce kendilerine kitap verilenlerin hür kadınları, namusunuzu muhafaza etmek, zina etmemek, gizli dost tutmamak, kendilerine mehirlerini verip nikahlamak şartıyla size helaldır. Her kim şeriatın hükümlerini tanımazsa, bütün yaptıkları boşa gitmiştir ve o ahirette zarara uğrayacaklardandır nmaide 5

Zinaya da yaklaşmayın; çünkü o pek çirkindir ve kötü bir yoldur. isra 32

Zina eden kadın ve zina eden erkekten herbirine yüz değnek vurun; eğer Allah'a ve ahiret gönüne gerçekten inanıyorsanız, Allah'ın dinini uygulamada bunlara bir acıyacağınız tutmasın! Ayrıca mü'minlerden bir grup cezalandırılmalarına şahit olsun! nur 2

Zina etmiş erkek, ancak zina etmiş olan veya Allah'a ortak koşan bir kadınla; zina etmiş kadın ise, zina etmiş olan veya Allah'a ortak koşan bir erkekle evlenebilir. Bu, mü'minlere haram kılınmıştır. nur 3

Namuslu kadınlara zina suçu atıp sonra dört şahit getirmeyen kimselere de seksen değnek vurun ve artık ebediyyen onların şahitliklerini kabul etmeyin! Bunlar öyle fasıklardır. nur 4

Beşinci defada da, eğer yalan söyleyenlerden ise Allah'ın lanetinin kendi boynuna olmasını ifade etmelidir. nur 7
Dilleri, elleri ve ayaklarının yaptıklarına şahitlik edecekleri gün, nur 24

Ey peygamber, inanan kadınlar Allah'a hiçbir şeyi ortak koşmamaları, hırsızlık yapmamaları, zina etmemeleri çocuklarını öldürmemeleri, elleriyle ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemeleri ve sana hiçbir iyi işte karşı gelmemeleri şartıyla sana biat etmeye geldikleri zaman biatlarını kabul et ve Allah'tan onların bağışlanmalarını dile! Çünkü Allah çok bağışlayandır. merhamet edendir.mümtahine 12

DOGRUDUR MEFTUN GÜZEL GİDİYOSUN MAŞALLAH...:D
 

meftun61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
3,386
Tepki puanı
5
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

meftun61 yazdı:
S.A PEYGAMBER EFENDİMİZE SAYGISIZLIK ETMEMEMİZİ EMREDEN VE ONLARIN YANINDA SESİMİZİ YÜKSELTMEMEMİZİ EMREDEN AYETİ KERİME HANGİSİDİR.HANGİ SUREDEDİR.BU SURE KAÇ AYETTİR.

S.A ALLAH RAZI OLSUN ABİM.EE NEDE OLSA ÖNCE SİZİ İZLEDİM.SİZDEN ÖĞRENDİM.:SORUMU SORDUM.
 

meftun61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
3,386
Tepki puanı
5
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

meftun61 yazdı:
meftun61 yazdı:
S.A PEYGAMBER EFENDİMİZE SAYGISIZLIK ETMEMEMİZİ EMREDEN VE ONLARIN YANINDA SESİMİZİ YÜKSELTMEMEMİZİ EMREDEN AYETİ KERİME HANGİSİDİR.HANGİ SUREDEDİR.BU SURE KAÇ AYETTİR.

S.A ALLAH RAZI OLSUN ABİM.EE NEDE OLSA ÖNCE SİZİ İZLEDİM.SİZDEN ÖĞRENDİM.:SORUMU SORDUM.


B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)
 

meftun61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
3,386
Tepki puanı
5
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

meftun61 yazdı:
meftun61 yazdı:
meftun61 yazdı:
S.A PEYGAMBER EFENDİMİZE SAYGISIZLIK ETMEMEMİZİ EMREDEN VE ONLARIN YANINDA SESİMİZİ YÜKSELTMEMEMİZİ EMREDEN AYETİ KERİME HANGİSİDİR.HANGİ SUREDEDİR.BU SURE KAÇ AYETTİR.

S.A ALLAH RAZI OLSUN ABİM.EE NEDE OLSA ÖNCE SİZİ İZLEDİM.SİZDEN ÖĞRENDİM.:SORUMU SORDUM.


B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)
 

VEYS

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Tem 2006
Mesajlar
1,350
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

KARDEŞ COK ZOR BULAMADIM SEN SOYLE BASKA SOR ONUN YERINE
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

meftun61 yazdı:
meftun61 yazdı:
meftun61 yazdı:
meftun61 yazdı:
S.A PEYGAMBER EFENDİMİZE SAYGISIZLIK ETMEMEMİZİ EMREDEN VE ONLARIN YANINDA SESİMİZİ YÜKSELTMEMEMİZİ EMREDEN AYETİ KERİME HANGİSİDİR.HANGİ SUREDEDİR.BU SURE KAÇ AYETTİR.

S.A ALLAH RAZI OLSUN ABİM.EE NEDE OLSA ÖNCE SİZİ İZLEDİM.SİZDEN ÖĞRENDİM.:SORUMU SORDUM.


B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)B)

s.a. ablam,
Anlaşılan bazen zor sorular çıkıyor. bende yeni gördüm, inşallah cevaplamaya gayret göstereyim.

Sorulan sure

HUCURÂT SÜRESİ


Giriş


Medine DÖnemi'nde nazil olmuştur. 18 ayettir.

Bu sure ismini dördüncü ayetteki «ELHucurat» tabirinden al­maktadır Hasan, Katade ve İkrime'nin rivayetine göre bu sure hicretten sonra nazil olmuştur. Mecma'ul-Beyan'da Tabersi îbn Abbas'tan şöyle rivayet etmektedir: «Ancak 13. Ayet Mekke DÖ-nemi'nde nazil olmuştur. Umulur ki «Ey iman edenler» tabiri Me­dine Dönemi'nde inen ayetlerdendir. «Ey nas!» tabiri de Mekke DÖnemi'nde nazil olan ayetlerdendir» Bu kaideye binaen Ibn Ab-bas bu istisnayı yapmıştır. Fakat gerçek şudur ki bu kaide daimi değildir. Haffaci «Bu ayet şaz bir görüşle Mekki'dir» demiştir.

Sure icma ile 18 ayettir. Kelime sayısı 343, harf sayısı ise 1476'dır.

Fetih Suresi ile aralarındaki ilişki şöyledir: İkisi de Medine DÖnemi'nde nazil olmuştur. İkisi de birtakım hükümler getirmek­tedir. Fetih Suresi'nde kafirlerle savaş meselesi vardır. Burada da asîlerle savaş söz konusudur. Fetih Suresi «Ey iman edenler!» hi-tabıyla sonuçlanırken, bu sure de «Ey iman edenler!» hitabıyla açılmıştır. [1]



Meal


Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla

1- Ey iman edenler! Sakın Allah'ın ve Rasûlü'nün huzu-

runda öne geçmeyin. Allah'tan (azabından) korkun. Muhakkak Allah işiten ve bilendir.

2- Ey iman edenler! Seslerinizi salan Peygamberin sesin-den daha fazla yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi, Pey-gamber'e de yüksek sesle bağırmayın. (Böyle yaptığınız takdirde) haberiniz olmadan amelleriniz yanıp hiç olur.

3- Kuşkusuz ki Rasûlullah'm huzurunda seslerini kısanlar öyle kimselerdir ki, Allah onların kalplerini takva için imtihan et­miştir. Onlara mağfiret ve büyük bir mükâfat vardır.

4- (Ey Rasûlüm!) Odaların arkasından sana seslenenler var ya! Onların çoğu hakikaten akıl erdiremiyorlar. [2]



Dirayet Ve Rivayet Tefsiri


(1-4) «Ey iman edenler! Sakın Allah'ın ve...» Bu Ayetlerin Tefsiri

«Öne geçmeJc»ten maksat, bir dununu Allah ve Rasûlü onun­la hükmetmezden önce işlemeyin, buna cesaret göstermeyin ve kesinleştirmeyin. Ancak onun yapılmasına izin verirlerse yapın demektir. Hulâsa bu ayet Kitap ve Sünnet'in ışığında olmaksızın herhangi bir işin yapılmasına ruhsat vermemekte ve Kitap ile Sünnet'e muhalefetten sakindirmaktadir. Yani dini bir mesele­de, kendiliğinizden, Kitap ve Sünnet'e müracaat etmeden herhan­gi bir hükme varmayın. (Bu yorum İbn Abbas'tan gelmiştir).

îbn'uUVTunzir, İbn Ebi Hatim ve Ebu Nuaym, İbn Abbas'in şöyle dediğini rivayet ediyorlar: «Kitap ve Sünnet'in hilafım söy­lemeyiniz.»

îbn Cerir'in, tbn Abbas'tan rivayet ettiğine göre, onlar Allah kelâmının önünde konuşmaktan yasaklandılar. Onlara düşen, ku­lak kabartmak ve konuşmamaktı.

Bu ayetin bu son mânâya delâlet etmesi, Allah Rasûlü'nün lafzıyla beraber Allah'tan naklettiği kelâm veya mânânın Allah'tan, lâfzın Rasûlullah'tan olduğu kelâmdır. Veya burada hem Allah'ın hem de Rasûl'ün kelâmı kastedilirse böyledir.

Abd bin Humeyd'in Mücahid'den «Allah Rasûlü diliyle bir hü~ hum vermeden, siz Rasûlullah'tan herhangi bir şeyin fetvasını is­temeyin» şeklinde naklettiği bu rivayet, birinci yorum gibi yorum* lanır ve îbn Abbas'ın yorumuna destek olur.

Bu ayetin sebebi nüzulünde ihtilâf vardır. Buhari ve İbn'uî Munzir, Abdullah bin Zübeyr'den şöyle rivayet ediyorlar;

«Beni Temim'den bir grup Hz. Peygamîber'e geldi. Ebubekir Sıddık, «Onların başına emir olarak Ka'kaa bin Mabed'i seç» de­di. Hz. Ömer «Akra' bin Habis'i seç» dedi. Hz. Ebubekir, Hz. Ömer'e:

«Sen bu sözünle sadece bana muhalefet etmeyi amaçladın» dedi. Hz. Ömer, «Sana muhalefeti amaçlamadım» deyince ikisi yüksek sesle münakaşa ettiler ve bunun üzerine bu ayet indi.»

Abd bin Hunıeyd ve İbn Cerir'in Hasan'dan rivayet ettiğine göre bazı kimseler Kurban Bayramı'nda, Hz. Peygamber kurba­nını henüz kesmeden Önce kendi kurbanlarını kestiler. Peygamber onlara ikinci bir kurban kesmelerini.emretti ve bunun üzerine bu ayet nazil oldu.

Hasan Basri'den gelen ikinci bir rivayete göre Hz. Peygamber Medine'ye yerleştikten sonra her taraftan kendisine heyetler gel. meye başladı. Bu kimseler çoık sual soruyorlardı. Bu ayet «Pey­gamber başlamadan önce sual sormaya başlamayın» yasağını ge­tirmiştir.

îbn Cerir, Katade'den şöyle rivayet etmektedir:

Bazı kimseler «Falan kişiler hakkında, eğer ayet nazil olsay­dı, şöyle şöyle olurdu» şeklinde birtakım temennilerde bulunuyor-

lardı. Cenab-ı Hak bu temennilerin Allah'ın hoşuna gitmediğini bildirmek ve bunu yasaklamak için bu ayeti indirdi.

Tabarani ve İbn Merduveyh Hz. Aişe'den şöyle rivayet edi­yorlar: «Bazı kimseler Ramazan ayının Önünde ve Peygamber'den önce oruç tutardı. Bu ayet onlar hakkında gelmiştir.»

Bazı müfessirler «Bu ayet her söz ve her fiil için genel bir hü­küm getirmiştir» demiştir, Rasûl-ü Ekrem'in huzurunda bir me­selenin cereyan etmesi halinde Peygamber'den önce hiç kimsenin ona cevap vermemesi istenmektedir. Hz. Peygamber'in Önünden gidilmemesi, yemeğe ondan önce başlanmaması emredilmektedir. Muhtemelen ayetin mânası şöyledir: «Peygamber'in önünde yürü­meyin.» Bu ayetten her şeyde Allah'ın hükümlerine tâbi olmanın farziyeti ortaya çıkmaktadır. Kıyası kabul etmeyenler genellikle bu ayetle istidlal etmişlerdir. Fakat bu istidlalleri, yerinde değil­dir. [3]



Peygamber Huzurunda Sesli Konuşmak


«Ey iman edenler! Seslerinizi Peygamber'in sesinin üstüne çı­karmayın.»

Cenab-ı Hak birinci ayette sözde ve fiilde RasûluUah'm önü­ne geçilmesini yasakladıktan sonra bu ayetle de söz keyfiyetin, deki geçmeyi yasaklamıştır. Birinci ayetin başında «Ey iman eden-ler» hitabı geçtiği halde ikinci ayetin başında da bu hitabın tekrar edilmesi, ikaz ve tembihte mübalağa yapmak ve bu iki kelâmın başlıbaşma iki hüküm olduğunu belirtmek içindir.

«Rasûl-ü Ekrem'in sesinin ulaştığı noktanın ötesine kadar se­sinizi ulaştırmayın, gürültü yapmayın» ayetinden malcsat, şiddet-Ü şekilde bağırmayın, şiddetli bağırmaların altında konuşun, demek değildir. Yani peygamberin yanında gürültü yapmayın. Da­ha önce yaptığınız gibi sizden kabalık sadır olmasın. Rasûlullah'la aranızdaki sesli konuştuğunuz gibi konuşmayınız.

Birinci cümle, seslerin Hz. Peygamber'in sesinin üzerine çıka­rılmasını yasaklıyor. İkinci cümle de kendi aralarındaki sesli ko­nuşmaları peygamberle sesli konuşmaya eşit tutmalarını yasakla maktadır. Çünkü insan ancak kendi dengiyle bu şekilde konuşa­bilir. Allah'ın peygamberiyle ise böyle konuşulmaz.

Bazılarına göre, birinci hüküm peygamberin onlarla konuş­masına dairdir. İkinci hüküm ise Rasûl-ü Ekrem'in sükûtuyla tahsis edilmiştir. Yani peygamber sizinle konuştuğu zaman sesini­zi onun sesinin üstüne çıkarmayın. Peygamber sustuğu zaman, eğer siz konuşursanız, onunla sesli ve gürültülü bir şekilde konuş­mayınız! Yani seslerinizi peygamberin sesinden daha hafif tutu­nuz. Ona fısıltıya yakın bir sesle hitap edin. Böylece peygamber­liğin azametini gözetmiş olursunuz. İşte bu noktadan dolayıdır ki Hz. Ebubekir Sıddık bu ayet indikten sonra «Ey Allah'ın Rasûlü! Sana Kitab'ı indiren Allah'a yemin ederim, bundan böyle, ölün­ceye kadar seninle ancak fısıltıyla konuşurum» demiştir,

Rasûlullaih, kendisine heyetler gelince, kendisine nasıl selâm vereceklerini, Peygamber'in huzurunda sekinet ve vakarlarının na­sıl olacağı hususunu öğreten bir kimseyi gönderiyordu. Evvela o heyetlere bunlar Öğretiliyor, ancak bundan sonra Rasûlullah'ın hu­zuruna geliyorlardı. Hz. Ömer, (Buhari'de yer alan ve Zübeyr'den gelen bir rivayete göre) Rasûlullah'ın yanında konuştuğunda sesi­ni peygamber işitmiyordu. Ondan ne söylediğini sorduğu zaman sözlerini tekrarlıyordu.

Bazıları da «Bu ayetin mânâsı birbirinize hitap ettiğiniz gibi, onu ismiyle, Jcünyesiyle çağırmayınız. Ona Nebi, Rasûl şeklinde hi. tap edin demektir» demiştir. Bu mânâ, tekrar emrinden daha uzak olmasına rağmen zahire muhalif düşer. Çünkü o takdirde «cehr» kelimesinin zikredilmesi için herhangi bir neden kalmaz.

«Amelinizin boşa çıkması» cümlesi iki nehyin de nedenidir. Yani Cenab-ı Hak sizi, bahsi geçen davranışlardan nehyetmiştir. Çünkü bunları yaptığınız takdirde ameliniz bâtıl olur. Veya sesli konuştuğunuz, gürültü yaptığınız takdirde ameliniz yanacağı için bunu yapmayın!

Ayetin zahirinden anlaşılıyor ki günahlar mutlak olarak sa-lih amelleri iptal eder! Ehli Sünnet'in mezhebi, sadece küfrün sa-lih amelleri iptal edeceği şeklindedir. Birinci görüş Mutezile'nin görüşüdür. Bunun için Zemahşeri, Keşşafta şöyle der: «Bu ayet iki Önemli duruma delâlet eder:

1- Günahlardan bir kısmı vardır ki müminin amelini boşa çıkarır.

2- Müminin amellerinde boşa çıkıp-çîkmadığı bilinmeyen ameller vardır. Umulur ki onlar da Allah katında iptal olmuş­tur.

İbn'ul-Münir, Zemahşeri'ye şu cevabı veriyor: «Ayette sesin peygamberin sesinden yüksek tutulması yasağı vardır. Biliniyor ki yasağın hükmü, peygamberin rahatsızlığından meydana gelen bir nesnenin orada bulunmasından ileri gelmektedir. Tercih edilen kaide şudur: RasûLü Ekrem'e rahatsızlık vermek, bütün mezheb-lerin ittifakıyla ameli yok eden küfür mertebesine çıkar. îşte böy­lece peygambere rahatsızlığın verildiğinin zannedildiği bir yerde bu ithamın kökünü kesmek için bu davranış yasak kılınmıştır. Bu mânâ ister mevcut olsun ister olmasın. Rasûl-ü Ekrem'e rahat-sizlik vermek basan küfür mertebesine kadar uzanabilir. Basan da o dereceye kadar ilerlemez. Bu iki şekli aytrd edecek herhangi bir delil olmadığı için peygambere rahatsızlık verme zannının ol­duğu yerden mutlak şekilde kaçmak gerekir».

İbn'ul-Münir devamla şöyle der:

«Bu takdir, sahih olan iki mukaddime üzerinde cereyan et­mektedir:

1- Sesin yükseltilmesi rahatsızlığı meydana getiren şeyler cinsindendir. Bu da naklen ve gözle müşahede edilen bir hakikat­tir. Hatta hoca, huzurunda talebenin sesli konuşmasından rahat­sız olur. Hoca böyle olursa, peygamberlik rütbesi nasıl olur? Ona gerekli olan iclal ve tazim nasıldır?

2- Allah Easûlü'ne rahatsızlık vermek küfündür. Bunun kü­für olduğu sabittir. Ehli sünnetin bütün imamları bu hususta itti­fak etmişlerdir. RasûluPah'a küfür yönünden rahatsızlık veren bir kimsenin öldürülmesi hususunda fetva verilmiştir. Onun tev-besi kabul olunmaz. Çünkü Allah Rasûlü'ne verilen rahatsızlık Al­lah katında daha büyük bir cezayı müstelzimdir.

Bütün bunlardan sonra şu da bilinmelidir ki, yükselen ses­lerden bir kısmı bu yasağın kapsamına girmez. Mesela savaş es­nasında bir sahabenin peygamberin yanında bağırması veya bir tartışma esnasında inatçı rakibine bağırması veya bir düşmanı korkutmak için bağırması haranı değildir. Çünkü Rasûl-ü Ekrem bu gibi seslerden rahatsızlık duymaz. Diğer bir değişle bu sesin sahibi Peygamber'i hiçe saymış değildir.

Bir hadisi şerifte Rasûl-ü Ekrem, Huneyn Günü'nde Hz. Ab-bas'a «Ağacın altında biat edenleri, çağır» dedi. O da sesinin en tiz tonuyla «Semurre arkadaşları nerededir?» diye bağırdı. (Hz. Ab-bas çok gür sesli bir zattı).

Alimler «Bu ayet delâlet eder ki peygamberin kabri şerifi ya­nında da sesli konuşmak yasaktır. Hadisi okunduğu zaman da ses­li konuşulmamalıdır. Çünkü ölü olduğu haldeki hürmeti diri ol­duğu haldeki hürmeti gibidir» demişlerdir. [4]


k.se.o.
 

hilye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

Kardeşlerim hakkınızı helal ediniz.Cevap biraz geç geldi kusura bakmayın.


Allah'u Teala'nın hz.Musa ya ,Muhammed ümmetini övdüğü ayeti kerimeyi sormuştum.

Veysel Bey den ahzap suresi olarak geldi ama ne yazıkki cevap bu değil.Doğru cevabı ben veriyim izninizle..

Araf Suresi 156.ayeti kerime:

Musa as. dedi ki;"bize hem bu dünyada bir hasene yaz,hem ahirette.Biz gerçekten de tevbe edip Senin hidayetine döndük."Bunun üzerine Mevla T.şöyle buyurdu:"azabım var,onu dilediğime isabet ettiririm,rahmetimde vardır,o ise her şeyi kaplamış ve kuşatmıştır.Onu da özellikle korunanlara zekatını verenlere ve ayetlerimize inananlara mahsusu kılacağım."

Araf Suresi 157.ayeti kerime:

"Onlar ki,o ümmi peygambere uyarlar,yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılmış bulacakları o peygambere uyup,onun izinden giderler ki,o,onlara iyiyi emreder ve onları kötülüklerden alıkoyar,temiz ve hoş şeyleri kandilerine helal kılar,murdar ve kötü şeyleri de üzerlerine haram kılar,sırtlarından ağır yükleri indirir,üzerlerindeki bağları ve zincirleri kırar atar,işte o vakit ona iman eden,ona kuvvetle saygı gösteren,ona yardımcı olan ve onun peygamberliği ile birlikte indirilen nuru(Kuran'ı Kerim)izleyen kimseler,işte asıl murada eren kurtulmuşlar onlardır."

Hz Musa'nın kavmi de bu şekilde davranmaları gerekiyordu ama tam tersi davranmışlardı ve bunun üzerine Mevla işte öyle bir ümmet gelecek ki onlar böyle davranacaklar diye hz.Musa ya Muhammed ümmetini anlattı.
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

S.A. ARKADAŞLAR,
EFENDİMİZ ZENGİN MEKKELİLERE DİNİ TEBLİĞ EDERKEN, YANINA BİR AMA GELİR VE ONDAN İSLAMI SORAR, ONDAN ÖĞRENDİKLERİNİ HAYATINA TATBİK EDECEKTİR.
EFENDİMİZDE ZENGİNLERİ HER ZAMAN BÖYLE DİNLEMEYE İKNA EDEMEDİĞİ İÇİN FIRSATI KAÇIRMAMAK İÇİN ÂMÂ YA YÜZ VERMEZ, O ŞAHIS BİR KAÇ KEZ BUNU TEKRARLAR VE EFENDİMİZDE ONA YÜZ VERMEZ , HATTA BAZI RİVAYETLERDE YÜZÜNÜ ASTIĞI SÖYLENİR.
BUNUN ÜZERİNE ALLAH C.C. HANGİ AYETİ KERİMEYİ GÖNDEREREK HABİBİNİ UYARMIŞTIR.
K.S.E.O.
 

meftun61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
3,386
Tepki puanı
5
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

S.A ABİM

Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan korur. Şüphesiz Allah, kafirler topluluğunu hidayete erdirmeyecektir. MAİDE 67

Ey Muhammed! Eğer yüz çevirirlerse, artık sana düşen açık bir tebliğden ibarettir. NAHL SURESİ 82 AYET OLABİLİRMİ ABİM
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

S.A. ABLAM,
CEVABINIZ YANLIŞ DESEM

K.S.E.O
 

tsunami

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eyl 2006
Mesajlar
4,691
Tepki puanı
15
Puanları
36
Yaş
39
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

mtekik yazdı:
S.A. ABLAM,
CEVABINIZ YANLIŞ DESEM

K.S.E.O

S.A
ABİM VALLA CEVABINI OKUYUNCA ÇOK GÜLDÜMMMMM...AEO.;)YANLIŞ ANLAMYIN SAKIN ..
 

VEYS

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Tem 2006
Mesajlar
1,350
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

mtekik yazdı:
S.A. ARKADAŞLAR,
EFENDİMİZ ZENGİN MEKKELİLERE DİNİ TEBLİĞ EDERKEN, YANINA BİR AMA GELİR VE ONDAN İSLAMI SORAR, ONDAN ÖĞRENDİKLERİNİ HAYATINA TATBİK EDECEKTİR.
EFENDİMİZDE ZENGİNLERİ HER ZAMAN BÖYLE DİNLEMEYE İKNA EDEMEDİĞİ İÇİN FIRSATI KAÇIRMAMAK İÇİN ÂMÂ YA YÜZ VERMEZ, O ŞAHIS BİR KAÇ KEZ BUNU TEKRARLAR VE EFENDİMİZDE ONA YÜZ VERMEZ , HATTA BAZI RİVAYETLERDE YÜZÜNÜ ASTIĞI SÖYLENİR.
BUNUN ÜZERİNE ALLAH C.C. HANGİ AYETİ KERİMEYİ GÖNDEREREK HABİBİNİ UYARMIŞTIR.
K.S.E.O.


Bu dünya hayati, yalnizca bir oyun ve (eglence türünden) 'tutkulu bir oyalanmadir.'Gerçekte ahiret yurdu ise, asil hayt odur.Bir bilselerdi.

Ankebut
veya

abese suresi

1 - (Peygamber) Yüzünü ekşitti ve döndü.

2 - Kendisine âmâ geldi, diye.

3 - Ne bilirsin, belki o temizlenecek?

4 - Veya öğüt belleyecek de öğüt ona fayda verecek.

5 - Ama buna ihtiyaç hissetmeyene gelince,

6 - Sen ona yöneliyorsun.

7 - Onun temizlenmemesinden sana ne?

8 - Ama sana can atarak gelen,

9 - Allah'tan korkarak gelmişken,

10 - Sen onunla ilgilenmiyorsun.

11 - Hayır hayır, sakın. Çünkü o Kur'ân bir öğüttür.
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

VEYS yazdı:
mtekik yazdı:
S.A. ARKADAŞLAR,
EFENDİMİZ ZENGİN MEKKELİLERE DİNİ TEBLİĞ EDERKEN, YANINA BİR AMA GELİR VE ONDAN İSLAMI SORAR, ONDAN ÖĞRENDİKLERİNİ HAYATINA TATBİK EDECEKTİR.
EFENDİMİZDE ZENGİNLERİ HER ZAMAN BÖYLE DİNLEMEYE İKNA EDEMEDİĞİ İÇİN FIRSATI KAÇIRMAMAK İÇİN ÂMÂ YA YÜZ VERMEZ, O ŞAHIS BİR KAÇ KEZ BUNU TEKRARLAR VE EFENDİMİZDE ONA YÜZ VERMEZ , HATTA BAZI RİVAYETLERDE YÜZÜNÜ ASTIĞI SÖYLENİR.
BUNUN ÜZERİNE ALLAH C.C. HANGİ AYETİ KERİMEYİ GÖNDEREREK HABİBİNİ UYARMIŞTIR.
K.S.E.O.


Bu dünya hayati, yalnizca bir oyun ve (eglence türünden) 'tutkulu bir oyalanmadir.'Gerçekte ahiret yurdu ise, asil hayt odur.Bir bilselerdi.

Ankebut

S.A. KARDEŞİM
MAALESEF CEVABIMIZ BUDA DEĞİL
K.SE.O
 

VEYS

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Tem 2006
Mesajlar
1,350
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

abese suresi

1 - (Peygamber) Yüzünü ekşitti ve döndü.

2 - Kendisine âmâ geldi, diye.

3 - Ne bilirsin, belki o temizlenecek?

4 - Veya öğüt belleyecek de öğüt ona fayda verecek.

5 - Ama buna ihtiyaç hissetmeyene gelince,

6 - Sen ona yöneliyorsun.

7 - Onun temizlenmemesinden sana ne?

8 - Ama sana can atarak gelen,

9 - Allah'tan korkarak gelmişken,

10 - Sen onunla ilgilenmiyorsun.

11 - Hayır hayır, sakın. Çünkü o Kur'ân bir öğüttür.
 

meftun61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
3,386
Tepki puanı
5
Puanları
0
RE: KUR'AN-I KERİM'İ NE KADAR TANIYORUZ-2

Ey Muhammed!) Böylece seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin geçmiş olduğu bir ümmete gönderdik ki, onlar Rahmân'ı inkar ederken sana vahyettiğimizi kendilerine okuyasın. De ki: "O, benim Rabbimdir. O'ndan başka hiçbir ilâh yoktur. Ben yalnız O'na tevekkül ettim, dönüşüm de yalnız O'nadır." rad suresi 30 muu acaba deseeeem
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt