Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Dinde şahsi görüş olmaz (1 Kullanıcı)

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Van Muharebesi
Kafkas Cephesi yoğun savaşlar ile bitap düşmek üzeredir ve kısmi gerilemeler mevcuttur. Van da geri çekilinen bölgelerden biridir. Ancak Bediüzzaman sadece Vatsan’a(Gevaş) kadar çekilir ve otuz kırk kadar talebesi ile Vastan’a saldıran Rus güçlerine(Kazaklara) karşı kasabayı müdafaa eder. Kasaba nasıl müdafaa edilmiştir sizce. Platform üyeleri tartışmış, papazla görüşülmüş, Amerikasız bir dünya düşünülemez denilmişte Kazaklar kendi kendilerine gitmişler midir. Yoksa onlarca Kazak cesedi Bediüzzaman ve şakirdlerinin kılıçlarıyla doğrandıktan, kurşunlarına hedef olduktan ve çizmeleri altında ezildikten sonramıdır gidişleri. Bu mücadele esnasında yirmi kadar şehit vardır, otuz kırk şakirtten yirmisi şehit. Bu muazzam aşk ve mücadele azmini takdir etmemek mümkün mü, ya şimdi dava kaçkını, mazeretçi korkak mıymıntılar. Kadınlarının tesettür namusunu bile koruyamayanlar bu namusu teferruat addedenler. Onları nereye koymalı.
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Bitlis Müdafaası ve Sokak Savaşları Bitlis Rus ve Ermeni çetecilerin kuşatması altındadır. Savaş bütün şiddetiyle sürmekte ve Bitlis düşmek üzeredir. Kayıpların önüne geçmek için Bitlis boşaltılır, Ancak Bediüzzaman ve yirmi beş talebesi şehirde kalıp savaşa devam ederler. Öyle bir sahne vardır ki inanılmaz kahramanlık örnekleri sergilenir. Onlarca Rus ve Ermeni çetecilerin leşi Bediüzzamanın ve talebelerinin çizmeleri altına serilir. Karanlıkta istifade tuzaklar kurulur, suikastler tertip edilir, göğüs göğse çarpışılır ve yirmi beş şakirtten dördü hariç hepsi şehit olur. Şehitlik nimetinin bereketi ile toprak bereketlenir. Bugün kendilerini Ermenilerin kuyruğuna, Amerikanın kuyruğuna, AB’nin kuyruğuna takanlar o gün Bediüzzamanın karşısında İslâm düşmanı olarak savaşanların safındadırlar ve büyük ihanet içindedirler. Bediüzzamanı o gün savaşta yenememiş olanlar ancak şimdi, ölümünden sonra yetiştirilen hainler vasıtası ile yenmeye çalışmaktadırlar.
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Bediüzzaman kaç kişiyi öldürdü? Ermeni, Rus, İngiliz, Fransız fark etmez, sayısını bilen var mı? Ya da sayan? Ne o siz Bediüzzamanı bir elinde mendil diğer elinde oya, gözleri yaşlı, mıymıntı mıymıntı geziyor mu zannediyordunuz. Cesareti ile yakınlarında bulunan talebeleri üzerinde yüksek çapta motivasyon etkisi bırakan Bediüzzaman savaş meydanlarında bir yandan düşmanın üstüne taarruz üstüne
gerçekleştirirken diğer yandan şehitlerin yanında onları uğurlamakla meşguldü. O bir gaziydi, girdiği birçok çatışmada onlarca yara almasına rağmen düşmanın üstüne yürümekten geri durmamış, cihad kaçkınlığı etmemiş ve bu mana çerçevesinde emri altındakilerin zihninde ‘gıpta edilecek’ bir örnek şahsiyet olarak belirmiştir.
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Oysa Bediüzzaman Şapka inkılâbına karşı çıkmış, millete batıcı laik bu uygulamanın meşru olmadığını dile getirmiş kendisi ise bir kez bile başına şapka koymamış sarığını kafasından çıkarmamıştır. Hatta kendisine zamanın valisi Nevzat TANDOĞAN tarafından zorla şapka giydirilmek istenir. Ancak Bediüzzaman kafasındakini işaret ederek; “Bu külah ancak bu baş ile birlikte çıkarılır” şeklinde cevap verir.
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Sonuç; İhsan ve Kılıç
“Fetih Sûresinde Allah, Sevgilisini andıktan sonra şöyle buyurmuştur:

-“Maiyetinde ki ashâbı, müşrik ve münkirlere karşı gayet şiddetli, aralarında ise son derece merhametli ve şefkatlidirler»
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
Kardeşim;

Biz "ehli sünnet alimlerinin naklettiği bilgilerin yer aldığı" kitapları okuyoruz. Fıkh bilgisi ilmihal kitaplarından öğrenilir. Hadis-i şerifleri ve ayetleri kendi kafamıza göre yorumlayacak ilme sahib değiliz.

Biz Said nursi ve sözleriyle hiç tanışmadık, bilgi sahibi değiliz. Yazdığınız mektub da ne dedildiğini bile anlamıyoruz. Bizim ne düşündüğümüzün ne önemi var. Velev ki anlamadığımı da ifade ettim. Bir insan ya kafirdir, ya da imanlı. İmanlı kafir olur mu? Akıl var izan var!

Düşünmediğimiz, söylemediğimiz sözleri üzerimize yapıştırmayın. Barnabas ve diğer paylaşımların kaynakları altlarında yazıyor.

Said Nursi ve Cemaati ile ilgili daha fazla söyleyecek sözümüz yok, bilgimiz yok netice olarak fikrimiz yok. Olması gibi bir isteğimiz de yok! Bununla kaybedecek vaktimiz hiç yok!

Hidayet ve tevfik Allahü teala'dandır. Selametle kalınız.

Allahü teâlâ hepimizi lâftan kurtarıp, iş yapmak nasip buyursun. İnsanların en iyisi ve hepsinin Peygamberinin hâtırı için, amelsiz ilimden, işe yaramıyan bilgilerden korusun! Amin.



kardesim bilginiz yok diyorsunuz ama
Isanin hakiki hristiyanlikla gelmeyecegi konusunu cok guzel acikladiniz nakiller yaptiniz bende size tesekkur ettim
Ehli Sunnet alimlerine uyan bize emri bil maruf farzdir degilmi
bunu yapalim diyorum bu kadar guzel nakillerinin yaninda imani bir konuda sizden nakil istedim
yani `imanli gayri muslim` ibaresi insani kufre dusuren sozdur elfazi kufurdendir

bu konuda nakiller yazsaniz uzerinize farz duseni yapmis olursunuz bu bir kayip degildir kim Allahin dinine yardim ederse Allah da ona yardim edecektir
Allah her iyilige 10 kat fazlasi ile karsilik verdigini size hatirlatmak isterim

ufak tefek meselelerde vakit kaybedip boyle guncel ve imani bir konuda aciklik getirmenizi dilerim cunku yarin kiyamet gunu sizde bizde bu konuda hesaba cekilecegiz


o mektubda bu konunun uzmani olan mavci kirmizi ile belirtmis gereken yerleri bize is kalmamis

sizin icin kisaca ozetleyeyim
`gayri muslim kaldigi halde iman eder diyor` `imanli gayrimuslim` satusunu kazandirip bunlari kiyamet gunu kurtulabilecegini soyluyor

sizin bu temel imani konuya aciklik getirebilecek kadar nakil yapabilecek kadar bilginiz de vardir bundan eminim


Allah son nefesimizi Musluman olarak vermeyi nasip eylesin
Allah Resulunu herseyden hatta kendi nefsimizden cok sevmeyi
ve atese dusmekten korkar gibi kufre dusmekten korkanlardan eylesin
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Bitlis Müdafaası ve Sokak Savaşları Bitlis Rus ve Ermeni çetecilerin kuşatması altındadır. Savaş bütün şiddetiyle sürmekte ve Bitlis düşmek üzeredir. Kayıpların önüne geçmek için Bitlis boşaltılır, Ancak Bediüzzaman ve yirmi beş talebesi şehirde kalıp savaşa devam ederler. Öyle bir sahne vardır ki inanılmaz kahramanlık örnekleri sergilenir. Onlarca Rus ve Ermeni çetecilerin leşi Bediüzzamanın ve talebelerinin çizmeleri altına serilir. Karanlıkta istifade tuzaklar kurulur, suikastler tertip edilir, göğüs göğse çarpışılır ve yirmi beş şakirtten dördü hariç hepsi şehit olur. Şehitlik nimetinin bereketi ile toprak bereketlenir. Bugün kendilerini Ermenilerin kuyruğuna, Amerikanın kuyruğuna, AB’nin kuyruğuna takanlar o gün Bediüzzamanın karşısında İslâm düşmanı olarak savaşanların safındadırlar ve büyük ihanet içindedirler. Bediüzzamanı o gün savaşta yenememiş olanlar ancak şimdi, ölümünden sonra yetiştirilen hainler vasıtası ile yenmeye çalışmaktadırlar.
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53

Ilıman İslâmcıların genel özelliği inkâr ve örtme, kâfir ve münafıkların ise reddetme ve alaya almadır. Yine ilki; Kılıçlı Peygamber, Kılıçlı Sahabe, kılıçlı şeyh gerçeğini örtmeye çalışanı, sahibi olmadığı mânânın cakasını satmaya bayılanı, dinin içini oymayı, şuurları bozmayı vazife edineni ve din adına ne varsa kendi çıkarı için maddi fırsata çevireni işaretlerken, ikincisi; dine karşı cepheden saldıranı, İslâm’a karşı içten devşirdiği hainleri şişireni, abartanı işaretler. İlkinin ikinciye karşı azgınlığı daha çirkince ve zavallıcadır. Bunlar kendi ihanetine, korkaklığına, aşağılık şehvetperest ve menfaatperest çıkarlarına dini mevzuları, dini ölçüleri ve bazı dini hakikatleri alet eder. Bektaşi misali yarısını imha eder, yok sayar ve hükmü, bütünü tahrif ederler. Kâfir ve münafık taifesi de bunu iyi değerlendirir ve ‘yıkamıyorsan, yıprat, tahrif et, saptır’ derler.
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Kılıçlı Peygamber; bizzat merhametin emrinde ve yine bizzat merhametin kılıcı. “Hastanın başında, ağlayan, çırpınan, dövünen, canını vermeye kadar türlü merhamet gösterileri yapan anne mi daha merhametlidir; yoksa elinde neşteri, sırtında beyaz gömleği, sert ve sağlam adımlarla onun baş ucuna gelip canını acıtan doktor mu? Gözyaşımı daha merhametli, ilaç mı? İslâmda merhamet o kadar üstündür ki, yüksele yüksele ismini ve tabiatını değiştirmiş, vazife olmuştur.” Sahabe bizzat bu sünnetin vazifenin şuurunda. Bedir, Uhud, Hayber gazveleri bizzat bu şuurun açığa çıkışı ve sahabenin kılıçları ucunda müşrikleri kanları. Peygambere hakaret eden, İslâma düşmanlık eden, Müslümanlara işkence eden ve münafık soydan hainler bu kılıçtan en hızlı nasibini alanlar. Bir çok sahabiye verilen ‘kılıç’ merkezli namlar, Allahın kılıcı misal, Halid bin Velid (r.a), Zülfikarın sahibi Hz Ali (r.a)
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Nizamsızlık Etmektense
Yer Bitlis, içeriği ‘bazı zabitlerin dine imana sövmesi’ olan bir tartışma söz konusu ve muhatap Bediüzzaman. Öyle bir cevap veriyor ki bu durumdan rahatsız olan kişiye söz ancak bu kadar anlaşılır söylenebilir. “Azizim, bizim milis kuvvetleri arasında şuurlu ve şuursuzlar da vardır; et kemiksiz olmaz. Şuursuzlar, nizam ve intizama riayet edemiyorlar. Bazen zafer temin edercesine düşmana saldırdığımız sırada görüyordum ki, öldürülen bir düşman neferinin üzerine vakitsiz atılan bir milis, adî bir çizme, hasis bir eşyaya tamamen mevkiimi terk ediyor; arada vuruluyordu. Böyle şuursuz hareket eden kimsede din îmân kaygısı var mı ki, söven zabit de muâhazeye lâyık görülsün. Böyle anlarda nizamsızlık gösterenleri öldürmek bile azdır. Lüzumsuz lafları bırakalım. Elbirliği ile mukaddes yurdumuzu kurtaralım.”

__________________
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Bediüzzaman Boykot Eyleminde
‘İslâm da boykot olmaz’ diyen BOP Hocaefendisine inat, Bediüzzaman Bosna Hersek’i haksız bir şekilde işgal eden Avusturya’nın mallarına karşı boykotu destekler ve teşvik eder. Böylelikle Osmanlı Devletinin Avrupa’ya karşı iktisadi olarak elinin güçlenmesini sağlar.
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
sen bunlari daha once 100 000lerce kes eklemedin mi ?
ne diye dagitiyorsun konuyu ? herkes senin gibi mi olmak zorunda

boluk boluk ekliyorsun konuyu bir sekilde saptirmak icin
izin verde artik alalim nakilleri
yada adam akilli sende nakiller ekle soru ile ilgili
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Efendimizden Bir Kısas Örneği
Allah Resulünün, Allah yolunda tertipledikleri harp ve mücadele incelikleri kendilerinin de hakkı sanan birkaç kâfir Allah’ın Sevgilisi’ne oyun etmeye geldi. Huzurlarına çıkıp iman etmiş göründüler ve dediler:

-Biz şehirli değiliz. Medine havasına dayanamayız. Koyun ve sığır güdücüleriyiz. Ona göre bir iş ver bize…

Allahın Resûlü, bunlara, zatî develerinin sütiyle geçinmek lûtfunu gösterdi. Kâfirler, develerin yanına gidince çobanı kıskıvrak bağladılar, gözlerini oydular, öldürdüler ve develerini alıp gittiler. Abdurrahman bin Cahş Hazretleri yetişti, onları tutup getirdi ve kan içici kâfirlere kısas tatbik edildi.(Çöle İnen Nur,384)

Kısas; misliyle mukabele. Göze göz, dişe diş, cana can. Nasılsa öyle.
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
sen bunlari daha once 100 000lerce kes eklemedin mi ?
ne diye dagitiyorsun konuyu ? herkes senin gibi mi olmak zorunda

Beddiüzzaman Hazretlerine ettiğin iftiralarının tutmadığınamı üzülüyorsun..SAİD İ NURSİ HAZRETLERİ MÜCAHİDDİ...BUMU ZORUNA GİTTİ...BOPÇU VE DİOLOGÇULARLA KOLKOLA BİR İSLAM BÜYÜĞÜNÜ KARALAMAYA UTANMIYORMUSUN...ONLAR ABDYE PEŞKEŞ ÇEKİYORLAR..SENDE ÇARPITIP ONLARIN EKMEĞİNE YAĞ SÜRÜYORSUN...ÜSTTEKİ HATIRALARI İYİ OKU..KİMİN KÜFÜR TARAFINDA SAF TUTTUĞUNU İYİCE BELLE...BÖYLE CIMBIZLAMA SAPTIRMALARINA HERKESİN KARNI TOK..İSLAM..ALLAH VE PEYGAMBER UĞRUNA SARFEDİLMİŞ KOSKOCA BİR HAYAT VE RİSALEİ NUR KÜLLİYATI VAR...ZİNCİRİ DİŞLEDİĞİNLE KALIRSIN...
 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
Beddiüzzaman Hazretlerine ettiğin iftiralarının tutmadığınamı üzülüyorsun..SAİD İ NURSİ HAZRETLERİ MÜCAHİDDİ...BUMU ZORUNA GİTTİ...BOPÇU VE DİOLOGÇULARLA KOLKOLA BİR İSLAM BÜYÜĞÜNÜ KARALAMAYA UTANMIYORMUSUN...ONLAR ABDYE PEŞKEŞ ÇEKİYORLAR..SENDE ÇARPITIP ONLARIN EKMEĞİNE YAĞ SÜRÜYORSUN...ÜSTTEKİ HATIRALARI İYİ OKU..KİMİN KÜFÜR TARAFINDA SAF TUTTUĞUNU İYİCE BELLE...BÖYLE CIMBIZLAMA SAPTIRMALARINA HERKESİN KARNI TOK..İSLAM..ALLAH VE PEYGAMBER UĞRUNA SARFEDİLMİŞ KOSKOCA BİR HAYAT VE RİSALEİ NUR KÜLLİYATI VAR...ZİNCİRİ DİŞLEDİĞİNLE KALIRSIN...

yok artik daha neler
ne iftirasi sen galiba Nursiye kafa tutmussun
`imanli gayri muslim` sozunu reddediyorsun mektubat ac bakk

seni ciddiye almiyorum bile
izin verde arkadas cevab yazsin
konuyu dagitma boluk boluk kirletme
kocaman risale bolumunuz var orasi yetmiyor mu ? ne bu hsogorusuzluk
 

smmmtuba

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
1,639
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Evet bilmiyorum.

[gayri muslim kaldigi halde iman eder diyor` `imanli gayrimuslim` satusunu kazandirip bunlari kiyamet gunu kurtulabilecegini soyluyor]

Bu söz sizin anladığınız, risaleyi anlamadığımı size daha önce söylemiştim. Bu söz Said Nursi'ye ait ise -ki onu da bilmiyorum- bu kendisi ile Allahü teala arasındadır.

Size zaten bildiğiniz iman ve küfür hakkında bir nakil yapabilirim.



İman ile küfür zıttır, bir arada olmaz

Sual: Bir arkadaşa, (Niye Kiliseye gidiyorsun?) dedim. (Ben Müslüman Hıristiyanlarla görüşüyorum. Ehli kitabın, yani Yahudi ve Hıristiyanların içinde hak yolda olanların da bulunduğunu Kur’an haber veriyor) dedi. İşte o âyet: Ehl-i Kitabın hepsi bir değildir. Kitap ehli içinde doğruluk üzere bulunan bir ümmet (topluluk) vardır ki, gecenin saatlerinde onlar secdeye kapanarak Allah'ın âyetlerini okurlar.(Al-i İmran 113)
“Müslüman Kitap ehli” veya “Müslüman Hıristiyanlar” diye bir şey var mı?
CEVAP
Elbette öyle bir şey olamaz.Bir insan ya Müslümandır veya gayrimüslimdir. Müslüman Yahudiler veya Müslüman Hıristiyanlar, Müslüman Protestanlar olmaz. Tersi de olmaz. Yani Protestan Müslümanlar, Hıristiyan Müslümanlar da olmaz. Başka bir ifadeyle iki zıt şey bir arada olmaz, iman ile küfür zıttır, bir arada olmaz.

Müslüman gayrimüslimler var demek İslamiyet’i kötülemek olur. Çünkü İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(İslam ile küfür birbirinin zıttı, tersidir. Birinin bulunduğu yerde, öteki bulunamaz, gider. Bu iki zıt şey bir arada bulunamaz. Birisine kıymet vermek, ötekini aşağılamak olur.) [1/163]

Allahü teâlâ, bir çok âyette, hatta bu âyetten üç âyet önce, ehli kitabın kâfir olduğunu bildiriyor. Bu âyette de onların doğruluk üzere bulunduklarını bildirir mi hiç? Hâşâ Allahü teâlâ böyle çelişkili âyet indirir mi? Bunlar Bektaşi gibi âyetin yarısını veya birbirinin devamı olan âyetlerden birisini alıyorlar. Bir âyet-i kerime meali:
(Ey iman edenler, namaza yaklaşmayın sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye kadar ve cünüp iken gusledinceye kadar.) [Nisa 43]
Bektaşi’ye niçin namaz kılmıyorsun dediklerinde, Kur’anda âyet var, namaza yaklaşmayın diye onun için kılmıyorum diyor ve âyetin ilk kısmı olan (Namaza yaklaşmayın) kısmını okuyor. Bid’at ehlinin çoğu da Bektaşi gibi hareket ediyorlar.

Bu arkadaş, ne diye 110, 111, 112. âyeti almıyor da sadece 113. âyeti alıyor? Âyetin dördü birlikte alınınca mesele ortaya çıkıyor. Kurtubi, Beydavi ve bütün muteber tefsirlerde bildirilen olay şudur: Orada bahsedilen Ehli kitaptan kasıt Hıristiyanlar değil, Yahudilerdir. Hak yolda olup namaz kılanlar da Yahudilerden Müslüman olanlarıdır.

Âyet-i kerimenin sebebi nüzulünde buyuruyorlar ki:
Yahudi hahamları, Müslüman olan Yahudiler için, (Bizim ırkımızdan olduğu halde, Muhammede iman edenlerde hayır yoktur, eğer hayır olsaydı ecdatları olan beni İsrail’in dinini bırakıp da Müslüman olmazlardı) dediler. Bunun üzerine bu âyetler indi.

O âyetlerin mealleri, muteber tefsirlere göre şöyledir:
(Siz [Müslümanlar], insanların iyiliği için ortaya çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz; iyiliği emreder, kötülükten men eder ve Allah'a inanırsınız. Ehl-i kitap da [Yahudilerde] inansaydı, elbet bu, kendileri için çok iyi olurdu. içlerinde iman edenler, [Müslümanlığı kabul edenler] varsa da, çoğu yoldan çıkmıştır.

Onlar
[Yahudiler] size, incitmekten başka zarar veremezler. Sizinle savaşacak olsalar, arkalarını dönüp kaçarlar. Sonra kendilerine yardım da edilmez.) [Al-i İmran 110, 111]

(Onlar
[Yahudiler] nerede bulunurlarsa bulunsunlar [öldürülmek, esir edilmek, malları elinden alınmak, cizye vermek, her yerde, Müslümanlar ve Hıristiyanlar arasında hakir olmak gibi] üzerlerine zillet [damgası] vurulmuştur [kurtulamazlar]. Meğer ki Allah’ın ipine [dinine] ve [inanan] insanların ahdine [sığınmış] olsunlar. Onlar döne dolaşa Allah’ın hışmına uğradılar. Üzerlerine de bir miskinlik vuruldu. Bunun sebebi, onlar Allah’ın âyetlerini inkâr etmişler, peygamberleri haksız yere öldürmüşler, isyan etmişler ve aşırı gitmişlerdi. Ehli kitabın [Yahudilerin] hepsi bir değildir, onlardan [Müslüman olanlar] dimdik ayakta [iman edip İslam’ın emirlerini yerine getiren] bir ümmet [hak yolda olan bir topluluk] vardır ki geceleyin secde ederler [namaz kılıp, namazda] Allah’ın âyetlerini okurlar.) [Al-i İmran112, 113]

Beydavi’de diyor ki:
Ehli kitaptan olup da iman eden Müslümanlar, diğer Müslümanlar gibi gece vaktinde Kur’an-ı kerimi yatsı namazlarında okurlardı. Resulullah efendimiz bir gün yatsı namazına her günkünün aksine geç geldi, cemaatin beklediğini görünce yukarıdaki âyet-i kerimeleri okuyarak buyurdu ki:
(Bu vakitte sizden [Müslümanlardan] başka Allah’ı zikreden [namaz kılan] hiçbir din ehli yoktur.)

Müslüman olmayanların içinde hak yolda olan olur mu hiç? Müslüman olmayan herkes bâtıl yoldadır. Allah indinde hak din yalnız İslam’dır. Birkaç âyet-i kerime meali şöyledir:
(Allah indinde hak din ancak İslam’dır.) [Al-i İmran 19]

(Sizin için din olarak İslam’ı beğendim.) [Maide 3]

(İslam’dan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.) [Al-i İmran 85]

Bu konudaki birkaç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Cennete sadece Müslüman olan girer.) [Buhari, Müslim]

(Beni duyup da iman etmeyen Yahudi ve Hıristiyan elbette Cehenneme girecektir.) [Müslim, Hakim]

Çünkü gayrimüslimler imansızdır. Peygamber efendimiz imanı şöyle tarif etmiştir:
(İman; Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe [yani Cennete, Cehenneme, hesaba, mizana], kadere, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna, ölüme, öldükten sonra dirilmeye, inanmak ve Muhammed aleyhisselamın Allah’ın kulu ve Resulü olduğuna şehadet getirmektir.) [Buhari, Müslim, Nesai]

Amentü’deki altı esastan birini inkâr eden kâfir olur. Sadece Allah’a inandım demek kâfi değildir. Hıristiyan ve Yahudiler, bizim Peygamberimiz dahil bütün Peygamberlere inanmadıkça kâfirlikten kurtulamazlar. Yahudiler, Hazret-i İsa’ya, Hıristiyanlar da, Muhammed aleyhisselama inanmadıkları için kâfir oldular. Amentü’de bildirilen altı husustan birini, mesela kaderi inkâr eden, kâfir olur, bütün iyi amelleri yok olur. (Redd-ül Muhtar)

Cenab-ı Hak buyurdu ki:
(Onlardan kimi, ona [Muhammed aleyhisselama] iman etti, kimi de, ondan yüz çevirdi. Bunlara da çılgın ateşli Cehennem yetti. Âyetlerimizi inkâr ederek kâfir olanları elbette ateşe atacağız.) [Nisa 55-56]

Dinimiz İslam .:.: www.dinimizislam.com :.:.
İman ile küfür zıttır, bir arada olmaz .:.: www.mehmetalidemirbas.com :.:.

Bir müslüman olarak vakitlerimizi istifadeli bir şekilde değerlendirelim inşallahü teala. Bizim bu konuda başkaca ilave edeceğimiz bir şey kalmadı, lütfen forumu daha fazla işgal edip rahatsızlık vermeyelim.

[FONT=&quot][Haddini bilmemek, kendisi için tayin edilen hududu, sınırı geçmek, edepsizliktir. Çünkü din büyükleri, edebi; "Hududa, sınırlara riayet etmek onu taşmamaktır. En büyük edep ise ilahi hududu muhafazadır, gözetmektir" diye tarif etmişlerdir.][/FONT]

Osman Ünlü .:.: www.osman-unlu.com :.:.


 

titretttinhoca

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
298
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
87
Evet bilmiyorum.

[gayri muslim kaldigi halde iman eder diyor` `imanli gayrimuslim` satusunu kazandirip bunlari kiyamet gunu kurtulabilecegini soyluyor]

Bu söz sizin anladığınız, risaleyi anlamadığımı size daha önce söylemiştim. Bu söz Said Nursi'ye ait ise -ki onu da bilmiyorum- bu kendisi ile Allahü teala arasındadır.

Size zaten bildiğiniz iman ve küfür hakkında bir nakil yapabilirim.



İman ile küfür zıttır, bir arada olmaz

Sual: Bir arkadaşa, (Niye Kiliseye gidiyorsun?) dedim. (Ben Müslüman Hıristiyanlarla görüşüyorum. Ehli kitabın, yani Yahudi ve Hıristiyanların içinde hak yolda olanların da bulunduğunu Kur’an haber veriyor) dedi. İşte o âyet: Ehl-i Kitabın hepsi bir değildir. Kitap ehli içinde doğruluk üzere bulunan bir ümmet (topluluk) vardır ki, gecenin saatlerinde onlar secdeye kapanarak Allah'ın âyetlerini okurlar.(Al-i İmran 113)
“Müslüman Kitap ehli” veya “Müslüman Hıristiyanlar” diye bir şey var mı?
CEVAP
Elbette öyle bir şey olamaz.Bir insan ya Müslümandır veya gayrimüslimdir. Müslüman Yahudiler veya Müslüman Hıristiyanlar, Müslüman Protestanlar olmaz. Tersi de olmaz. Yani Protestan Müslümanlar, Hıristiyan Müslümanlar da olmaz. Başka bir ifadeyle iki zıt şey bir arada olmaz, iman ile küfür zıttır, bir arada olmaz.

Müslüman gayrimüslimler var demek İslamiyet’i kötülemek olur. Çünkü İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(İslam ile küfür birbirinin zıttı, tersidir. Birinin bulunduğu yerde, öteki bulunamaz, gider. Bu iki zıt şey bir arada bulunamaz. Birisine kıymet vermek, ötekini aşağılamak olur.) [1/163]

Allahü teâlâ, bir çok âyette, hatta bu âyetten üç âyet önce, ehli kitabın kâfir olduğunu bildiriyor. Bu âyette de onların doğruluk üzere bulunduklarını bildirir mi hiç? Hâşâ Allahü teâlâ böyle çelişkili âyet indirir mi? Bunlar Bektaşi gibi âyetin yarısını veya birbirinin devamı olan âyetlerden birisini alıyorlar. Bir âyet-i kerime meali:
(Ey iman edenler, namaza yaklaşmayın sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye kadar ve cünüp iken gusledinceye kadar.) [Nisa 43]
Bektaşi’ye niçin namaz kılmıyorsun dediklerinde, Kur’anda âyet var, namaza yaklaşmayın diye onun için kılmıyorum diyor ve âyetin ilk kısmı olan (Namaza yaklaşmayın) kısmını okuyor. Bid’at ehlinin çoğu da Bektaşi gibi hareket ediyorlar.

Bu arkadaş, ne diye 110, 111, 112. âyeti almıyor da sadece 113. âyeti alıyor? Âyetin dördü birlikte alınınca mesele ortaya çıkıyor. Kurtubi, Beydavi ve bütün muteber tefsirlerde bildirilen olay şudur: Orada bahsedilen Ehli kitaptan kasıt Hıristiyanlar değil, Yahudilerdir. Hak yolda olup namaz kılanlar da Yahudilerden Müslüman olanlarıdır.

Âyet-i kerimenin sebebi nüzulünde buyuruyorlar ki:
Yahudi hahamları, Müslüman olan Yahudiler için, (Bizim ırkımızdan olduğu halde, Muhammede iman edenlerde hayır yoktur, eğer hayır olsaydı ecdatları olan beni İsrail’in dinini bırakıp da Müslüman olmazlardı) dediler. Bunun üzerine bu âyetler indi.

O âyetlerin mealleri, muteber tefsirlere göre şöyledir:
(Siz [Müslümanlar], insanların iyiliği için ortaya çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz; iyiliği emreder, kötülükten men eder ve Allah'a inanırsınız. Ehl-i kitap da [Yahudilerde] inansaydı, elbet bu, kendileri için çok iyi olurdu. içlerinde iman edenler, [Müslümanlığı kabul edenler] varsa da, çoğu yoldan çıkmıştır.

Onlar
[Yahudiler] size, incitmekten başka zarar veremezler. Sizinle savaşacak olsalar, arkalarını dönüp kaçarlar. Sonra kendilerine yardım da edilmez.) [Al-i İmran 110, 111]

(Onlar
[Yahudiler] nerede bulunurlarsa bulunsunlar [öldürülmek, esir edilmek, malları elinden alınmak, cizye vermek, her yerde, Müslümanlar ve Hıristiyanlar arasında hakir olmak gibi] üzerlerine zillet [damgası] vurulmuştur [kurtulamazlar]. Meğer ki Allah’ın ipine [dinine] ve [inanan] insanların ahdine [sığınmış] olsunlar. Onlar döne dolaşa Allah’ın hışmına uğradılar. Üzerlerine de bir miskinlik vuruldu. Bunun sebebi, onlar Allah’ın âyetlerini inkâr etmişler, peygamberleri haksız yere öldürmüşler, isyan etmişler ve aşırı gitmişlerdi. Ehli kitabın [Yahudilerin] hepsi bir değildir, onlardan [Müslüman olanlar] dimdik ayakta [iman edip İslam’ın emirlerini yerine getiren] bir ümmet [hak yolda olan bir topluluk] vardır ki geceleyin secde ederler [namaz kılıp, namazda] Allah’ın âyetlerini okurlar.) [Al-i İmran112, 113]

Beydavi’de diyor ki:
Ehli kitaptan olup da iman eden Müslümanlar, diğer Müslümanlar gibi gece vaktinde Kur’an-ı kerimi yatsı namazlarında okurlardı. Resulullah efendimiz bir gün yatsı namazına her günkünün aksine geç geldi, cemaatin beklediğini görünce yukarıdaki âyet-i kerimeleri okuyarak buyurdu ki:
(Bu vakitte sizden [Müslümanlardan] başka Allah’ı zikreden [namaz kılan] hiçbir din ehli yoktur.)

Müslüman olmayanların içinde hak yolda olan olur mu hiç? Müslüman olmayan herkes bâtıl yoldadır. Allah indinde hak din yalnız İslam’dır. Birkaç âyet-i kerime meali şöyledir:
(Allah indinde hak din ancak İslam’dır.) [Al-i İmran 19]

(Sizin için din olarak İslam’ı beğendim.) [Maide 3]

(İslam’dan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.) [Al-i İmran 85]

Bu konudaki birkaç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Cennete sadece Müslüman olan girer.) [Buhari, Müslim]

(Beni duyup da iman etmeyen Yahudi ve Hıristiyan elbette Cehenneme girecektir.) [Müslim, Hakim]

Çünkü gayrimüslimler imansızdır. Peygamber efendimiz imanı şöyle tarif etmiştir:
(İman; Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe [yani Cennete, Cehenneme, hesaba, mizana], kadere, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna, ölüme, öldükten sonra dirilmeye, inanmak ve Muhammed aleyhisselamın Allah’ın kulu ve Resulü olduğuna şehadet getirmektir.) [Buhari, Müslim, Nesai]

Amentü’deki altı esastan birini inkâr eden kâfir olur. Sadece Allah’a inandım demek kâfi değildir. Hıristiyan ve Yahudiler, bizim Peygamberimiz dahil bütün Peygamberlere inanmadıkça kâfirlikten kurtulamazlar. Yahudiler, Hazret-i İsa’ya, Hıristiyanlar da, Muhammed aleyhisselama inanmadıkları için kâfir oldular. Amentü’de bildirilen altı husustan birini, mesela kaderi inkâr eden, kâfir olur, bütün iyi amelleri yok olur. (Redd-ül Muhtar)

Cenab-ı Hak buyurdu ki:
(Onlardan kimi, ona [Muhammed aleyhisselama] iman etti, kimi de, ondan yüz çevirdi. Bunlara da çılgın ateşli Cehennem yetti. Âyetlerimizi inkâr ederek kâfir olanları elbette ateşe atacağız.) [Nisa 55-56]

Dinimiz İslam .:.: www.dinimizislam.com :.:.
İman ile küfür zıttır, bir arada olmaz .:.: www.mehmetalidemirbas.com :.:.

Bir müslüman olarak vakitlerimizi istifadeli bir şekilde değerlendirelim inşallahü teala. Bizim bu konuda başkaca ilave edeceğimiz bir şey kalmadı, lütfen forumu daha fazla işgal edip rahatsızlık vermeyelim.

[FONT=&quot][Haddini bilmemek, kendisi için tayin edilen hududu, sınırı geçmek, edepsizliktir. Çünkü din büyükleri, edebi; "Hududa, sınırlara riayet etmek onu taşmamaktır. En büyük edep ise ilahi hududu muhafazadır, gözetmektir" diye tarif etmişlerdir.][/FONT]

Osman Ünlü .:.: www.osman-unlu.com :.:.



evet maalesef Nursi ile Allah arasinda kalmiyor bir suru insanin imanini bozuyor


nakiller icin sagol
 

dünyaa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Dinde şahsi görüşlerin yeri yoktur. Dinde nakil esastır. Akla göre din olmaz. İslâmiyet, nakle dayanan, selim akıl dinidir. Selim akıl, yanılmayan akıldır. Birinin aklına uygun gelmeyen bir şey, selim akıl sahibi için uygun gelebilir. Akla göre din olsa, insan sayısı kadar din olur. İslâmiyette aklın ermediği şey çoktur. Fakat, selim akla uymayan bir şey yoktur.

Allahu teala razı olsun..
 

dünyaa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Kardeşim;

Biz "ehli sünnet alimlerinin naklettiği bilgilerin yer aldığı" kitapları okuyoruz. Fıkh bilgisi ilmihal kitaplarından öğrenilir. Hadis-i şerifleri ve ayetleri kendi kafamıza göre yorumlayacak ilme sahib değiliz.

Biz Said nursi ve sözleriyle hiç tanışmadık, bilgi sahibi değiliz. Yazdığınız mektub da ne dedildiğini bile anlamıyoruz. Bizim ne düşündüğümüzün ne önemi var. Velev ki anlamadığımı da ifade ettim. Bir insan ya kafirdir, ya da imanlı. İmanlı kafir olur mu? Akıl var izan var!

Düşünmediğimiz, söylemediğimiz sözleri üzerimize yapıştırmayın. Barnabas ve diğer paylaşımların kaynakları altlarında yazıyor.

Said Nursi ve Cemaati ile ilgili daha fazla söyleyecek sözümüz yok, bilgimiz yok netice olarak fikrimiz yok. Olması gibi bir isteğimiz de yok! Bununla kaybedecek vaktimiz hiç yok!

Hidayet ve tevfik Allahü teala'dandır. Selametle kalınız.

Allahü teâlâ hepimizi lâftan kurtarıp, iş yapmak nasip buyursun. İnsanların en iyisi ve hepsinin Peygamberinin hâtırı için, amelsiz ilimden, işe yaramıyan bilgilerden korusun! Amin.


Allah u teala razı olsun ...
alıntı:Said Nursi ve Cemaati ile ilgili daha fazla söyleyecek sözümüz yok, bilgimiz yok netice olarak fikrimiz yok. Olması gibi bir isteğimiz de yok! Bununla kaybedecek vaktimiz hiç yok!
Bu parağraf biraz insanın yüreğini burkuyor.İnsan bilmediğinin düşmanıdır.Eğer said nursi ehli sünnet yolunda bir alimse bilmemiz gerekiyor,hayatı ve ortaya koyduğu eserler hakkında fikrimiz olması gerekiyor bunlara ulaşmak içinde vakit ayırmamız gerekiyor eğerki ehli sünnet itikadına aykırı görüşleri varsa ona ittiba eden arkadaşlarımıza kardeşlerimize usulünce söyleyecek sözümüz olması gerekiyor diye düşünüyorum.Lütfen biraz daha hoş görü.
Zikir ehli bir abimizin (Mithat Cemal Kuntay)duası:AAllah ım eğer fitne ve fesat için kullanacaksam bana şuur verme akıl verme AMİN....
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt