RE: YAĞMUR GİBİ
RE: YAĞMUR GİBİ
Peygamberimiz Hz. Muhammed(s.a.v)den rivayet edilmistir.Söyle buyuruyor......-Cebrail bana dediki:“Ey Muhammed,kim ömründe
bir kere bu duayi okursa,Allah´ü Teala onu,kiyamet gününde yüzü ayin ondördü gibi parlak hasreder.Hatta bütün insanlar onu,bir
peygamber veya melek sanirlar.Ben ve sen onun kabrinin üzerinde dururuz.Ona hesapsiz ve azapsiz,üzerine binip Cennete girmesi
icin Cennetten bir Burak getirilir.Sirat köprüsünden simsek gibi gecer.Onun günahi denizlerden suyundan,yagmurlarin damlasindan,agaclarin yapraklarindan,kumlarin adedinden,taslardan daha fazla olsa bile,kendisine kabul olunmus(nafile)hac ve bin umre sevabi yazar. Korkan kimse olursa,Allah onu onu korktugundan emin kilar.Susayan kimse okursa,Allah onun susuzlugunu giderir.Ac olan okursa,giyindirir,hasta okursa sifa verir,hastanin üzerine okunursa,hastaligindan kurtulur,dünya veyahut ahiret ihtiyaclarindan okursa Allah istedigini verir.Bir düsmandan veya sultandan korktugu icin okursa,Allah onlarin serrinden korur ve Allah´in mahlukatindan gelecek olan tüm zarar ve eziyetleri kendisine ulasmaktan meneder.
Borclu olan okursa,Allah onu,borcunu ödemeye muvaffak kilar,hicbir kimseye muhtac olmaz.Eger onu hasta olan yazan üzerinde
tasirsa iyilesir.Kadin tasirsa kocasi ona ikram eder.Cinden,insden ve seytandan,sanci ve hastaliklardan emin olur.Kayip ise
ailesine sag,salim kavusur:Bu duayi okuyan icin cin,melek istigfard ederler.Ömrü bereketli olur.
Kim bes defa bu duayi okursa Peygamber Aleyhisselami rüyasinda görür.
Ebu Bekir Siddik:“-Gece olsun gündüz olsun bu duayi okudum,Peygamber Aleyhisselam´i rüyamda gördüm.“buyurur.Hz. Ömerde söyle
buyurur:
„-Hicbir hacetim olmadi ki onun icin bu duayi okuyayim da giderilmesin.
Hz. Osman (R.A.)diyorki:“-Ben Kur´an-i Kerim´i ezberleyemezdim.Resul´u Ekrem (s.a.v)´e
Bu hususu sikayet ettim.Bana bu duayi ögretti.Onu okudugumda Kur´an-i Kerim´i ezberlemeyi basardim.Hz. Ali Kerremullahü vechedü
buyuruyorki:
-Ben bu duayi okudugum vakit düsmanima galebe calardim.Kimki Fatihayi,Ihlas suresini,Kafirunve Felak ve Nas suresini üc kere
okuyup sonra bu duayi okursa Allah onu karsilastigi bütün varliklarin serrinden korur ve her türlü hastaliktan,her zalimin
serrinden onu emin kilar ve bütün isteklerini verir.Kim ki okudugu gibi onu yazip üzerinde tasirsa ve kim ki basinin altina
koyup uyursa Allah´ü Teala o kimsenin malindan calinan ve evinden kacani geri iade eder.Akan suya okursa su durur,yahut yanan
atese okursa dag paramparca olur,Kimki iki rekat namaz kilip her rekatinda Fatiha ve bir de Ihlas okuyup selam verdikten sonra
bu duayi okursa dünya ve ahirete ait ne isterse tüm istediklerine nail olur.Bu duanin fazileti sayilmayacak kadar coktur;Dua
budur.(Nevadir´i kaylubi´den alindi)
Kenzü’l-Arş duâsı başta Peygamberler hakkı ve hürmeti için, büyük meleklerin hakkı ve hürmeti için, “Bismillahirrahmanirrahim” hakkı ve hürmeti için ve Fatiha Sûresinden başlayıp Kur’ân’ın Sûre-i Celîlelerinin tamamının ilk âyetlerini zikrederek, sûrelerin hakkı ve hürmeti için, Kur’ân’daki kelime ve hecâ harflerinin hakkı ve hürmeti için, peygamberlerden, büyük meleklere ve büyük zatlara kadar bütün muhterem zatların hakkı ve hürmeti için, insanoğlunun ve melâikenin muhtelif hal ve sıfatları esnasında zikrettikleri Allah’ın isimleri hakkı ve hürmeti için Allah’tan af, bağışlanma, mağfiret ve çok geniş bir çerçeve içinde ihtiyaçlarımızın karşılanmasını isteyen geniş, faziletli ve tesirli bir duâdır.
Hazret-i Ali (ra) tarafından tertip edildiği ve ehl-i Beyt tarîkiyle rivayet edildiği tahmin edilen ve aslı Kur’ân’dan alınmış bulunan bu duâ, Mecmuâtü’l-Ahzab’ta geçiyor. Ne kadar sıklıkla okuduğunu bilmesek de, bu duayı bir hususî vird olarak kabul ettiğini bildiğimiz Üstad Bedîüzzaman Hazretleri, Rumuzât-ı Semâniye risâlesi olan Yirmi Dokuzuncu Mektûb’un Sekizinci Kısmının İkinci ve Üçüncü remizlerinde bu duâdan bahsetmektedir. Üstad Hazretleri bu remizleri, “Kenzü’l- Arş Duâsının feyzinden gelen bir nükte-i Kur’âniye”, “Kenzü’l-Arş’ın birinci nükte-i Kur’âniyesi”, “Kenzü’l-Arş duâsının feyzinden gelen Üçüncü Nükte-i İcâziye” başlıkları ile işlemektedir.
Duânın başlangıç kısmı Allah’ın Erhamü’r-Râhimîn, Hannân, Mennan, Bedîü’s-Semâvâti ve’l-Arz, Zü’l-Celâli Ve’l-İkram isimlerine ve Allah’ın Kerim zatını zikre tahsis edilmiş. Bu yüce isimlerin şefaatiyle özrümüzün kabulünü, ihtiyaçlarımızın giderilmesini, isteklerimizin verilmesini, günahlarımızın bağışlanmasını istiyoruz ve nitekim günahları Erhamü’r-Râhimîn olan Allah’tan başka hiç kimsenin bağışlayamadığını dile getiriyoruz.
Duâda daha sonra aynı dilek ve isteklerimizi Hazret-i Âdem ve Havva hürmetine, Hazret-i Nuh hürmetine, Hazret-i Musa hürmetine, Hazret-i İsa hürmetine, Hazret-i Muhammed (asm) hürmetine, Cebrail hürmetine, Mikail hürmetine, İsrafil hürmetine, Azrail hürmetine, Bismillahirrahmânirrahîm ve Elhamdülillahi Rabbi’l-Âlemin hürmetine, Elif lâm mîm ile başlayan Bakara Sûresi hürmetine, Elif lâm mîm ile başlayan Âl-i İmrân Sûresi hürmetine, Nisâ Sûresi hürmetine, Mâide Sûresi hürmetine, En’âm Sûresi hürmetine, Elif lâm mîm sâd ile başlayan A’râf Sûresi hürmetine, Enfâl Sûresi hürmetine, Tevbe Sûresi hürmetine, Elif lâm râ ile başlayan Yûnus Sûresi hürmetine, Elif lâm râ ile başlayan Hûd Sûresi hürmetine, Elif lâm râ ile başlayan Yûsuf Sûresi hürmetine, Elif lâm mîm râ ile başlayan Ra’d Sûresi hürmetine, Elif lâm râ ile başlayan İbrâhîm Sûresi hürmetine, Elif lâm râ ile başlayan Hicr Sûresi hürmetine, Nahl Sûresi hürmetine, İsrâ Sûresi hürmetine, Kehf Sûresi hürmetine, Kâf hâ yâ ayn sâd ile başlayan Meryem Sûresi hürmetine, Tâhâ Sûresi hürmetine ve devam ederek sıra ile Kur’ân’ın yüz on dört sûresinin her birisinin ilk âyetlerini zikri içine alarak bu sûrelerin ve âyetlerinin şefaatleriyle Cenâb-ı Hak’tan af ve bağışlanma talebini ihtiva ediyor.
Sûrelerin ardından Peygamber Efendimiz’e (asm) nazil olunan Kur’ân’ın yirmi dokuz harfinin her birisini isim isim zikrederek bu harflerin hürmetine af, mağfiret ve ihtiyaçlarımızla ilgili isteklerimizi Allah’a arz eden duâ metni, daha sonra yüz yirmi dört bin Peygamber hürmetine, insanlığın atası Hazret-i Âdem ve Havva hürmetine, dört büyük meleklerin hürmetine, Kerrûbîn ve Hamele-i Arş melekleri hürmetine, yedi kat gökyüzü ile yedi kat yeryüzü ve bu mülklerde bulunan melekler hürmetine bağışlanma dileğini içeriyor.
Ardından Allah’ın isimlerini farklı bir açıdan ele alan duâ metni, bu isimlerin hepsiyle bağışlanma ve af talebini dile getiriyor. Burada göze çarpan bir orijinallik şudur: Burada Allah’ın isimlerine isim isim yer vermekten ziyade, bu yüce isimleri kendilerine sığınılma halleri ile ele alıyor. Ardından peygamberlere ve vahye tâbi olan ve istikamet üzere bulunan muhterem zatların hürmetine istek ve dileklerimizi Cenâb-ı Hakka arz ediyor.
Kur’ân’dan ve hadislerden alınan bu duâ metnini, sıkıntılı hallerimizde, günahlarımızdan af ve bağışlanma istediğimiz ve ihtiyaçlarımızın giderilmesini şiddetle arzuladığımız her an, Allah’ın merha