Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

"Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin"(Maide:51) nedemek ? (1 Kullanıcı)

aşksal

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Web Sitesi
www.facebook.com
Bediüzzaman'a göre, Ehl-i Kitâb'ın kendileri ile değil, dini ile dost olmak yasaklanmıştır! Bediüzzaman Hazretleri, Kur’an'da men edilen “Yahudi ve hristiyanlarla dost olmayın (Maide, 5/51) ayet-i kerimesinin tefsirinde, “Delil, katiü'l-metin olduğu gibi katiü'd-delalet olmak gerektir,” diyerek, yahudiler ve hıristiyanlarla diyalog ve dostluk kurmanın yasak olduğuna dair delilin Kur’an’ın ayetleri gibi sağlam bir metne dayandırılmasına rağmen, kastedilen anlamın kesin olmadığını belirterek , Yahudi ve Hristiyanlarla dost olmaya men değil , tahrif olan yahudilik dini ile yine tahrif olan hristiyanlık dinine dost olmaya men olduğunu belirtmektedir.

Şayet bu Ayeti Kerimeyi böyle bir anlam verilmemiş olunursa, yine Bediüzzamanın “Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin!” ifadesinde dediği üzere, Ehl-i Kitab hanımları ile evlenmeye ruhsatı belirten (Maide .5/5 ) ayeti ile çelişeceğine vurgu yapmaktadır. Çünkü, hem dost edinmeyin hemde Hanımları ile evlenmenizde bir sakınca olmaz anlayışı, Kur’anın siyak ve sibak bütünlüğünü zedelemektedir. Tefsirin devamında, Asr-ı Sadet döneminde, İslamın yeni nuzülü ile meydana gelen yeni bir Din'in manevi bir inkılaba sebebiyet verdiğini, bundan dolayı Sahabeyi Kiram bütün kıstaslarını "Din" noktasından yapmaktalar ve bu noktadan muhabbet veya düşmanlık beslerlerdi . Buna istinaden , Asrı Saadet döneminde gayri müslimlere muhabbette bir nifak endişesi vardı . Ancak , günümüzde yaşanana inkılabat manevi değil bir nevi medeni ve dünyevi bir inkılabat olduğundan , kıstas olarak medeniyeti nazara almak esastır. Zaten , gayri müslimlerin çoğu da dinlerine bağlı olmadıklarından , onlarla dost olmak , hem medeniyet ve gelişmişlikleri noktasına hemde Dünyevi Barış ve Huzurun temini içindir. Bundan dolayı , Kur’andaki nehiy bunun kesinlikle kapsamamaktadır!

Bediüzzaman Hazretleri , değişik ırklardan müteşekkil bir milletin saadet ve selametinin dostluktan geçtiğini belirterek, bunun ölçüsünü de; “Fakat mütezellilane (alçalarak) dost olmak değil, belki izzet-i milliyeyi muhafaza ederek, müsafaha elini uzatmaktır,” şeklinde koymaktadır. "Hattâ değil Müslümanlarla, belki dindar Hıristiyanlarla dahi dost olup adâveti bırakmaya çalışıyorum" demektedir. İnkar-ı Uluhiyete karşı , Amerika gibi dine önem veren devletlerle Diyaloğun olması gerektiğine işaret eden Bediüzzaman , bu ülkelerle İslam Kimliğimizi öne çıkararak Hakiki dostlukların sağlanabileceğine vurgu yapmıştır. ( O dönemki Nüfüs oranlarına göre ) 800 milyonluk Hıristiyan Aleminin , 400 milyonluk Müslüman Aleminin Sulh ve selametine şiddetle ihtiyacı olduğunu ve bu vesile ile diğer dinlerinde bu Milletin dostluğunu kazanacağını bildirmiştir.

Eskiden Hıristiyan devletlerinin ittihad-ı İslâma taraftar olmadıklarını, fakat şimdi komünistlik ve anarşistlik çıktığı için, hem Amerika, hem Avrupa devletleri Kur’ân’a ve ittihad-ı İslâma taraftar olmaya mecburdurlar, demiştir.

İslam dininin , Hakiki Hıristiyanlıkla bir sorunun olmadığını , belki günümüz Hıristiyanlığı ile başta tevhid noktasında bir sorunun olduğunu , yani İslamiyette sebebler nazara alınmadığından , enaniyetlerin izalesinin kolay olduğunu , halbuki hırsitiyanlıkta vasıtalara kutsiyet atfedildiğinden , Allah ile kul arasında giren vasıtalara bir nevi enaniyet verildiğini , bunun neticesinde hıristiyanlar içinde birçok Reisicumhurun enaniyetini bırakmak zorunda kalmadıklarından , aynı zamanda dindar olabildiğini (Amerikan Cumhurbaşkanı Wilson ile İngiliz Cumhurbaşkanı vekili Lloyd George gibilerin dindar papaz olmaları gibi), halbuki Hakiki bir müminin enaniyeti terk etmesi gerektiğinden, o makamlara gelip Dindarlığını muhafaza etmesinin müşkilatından da bahsetmiştir.

Sonuç olarak, ehl-i kitapla “din” dostluğu değil, “güzel sıfat, faydalı sanat , teknoloji ve ahlak-ı hasene ” dostluğu, âyetin nehyinin şümulüne girmemektedir. Elbette bir ehl-i kitabın dinine muhabbet duymak, imanın zaafiyetini gösterir. Ama onların meselâ “doğruluk , dürüstlük, emanete sadakat ” gibi sıfatlarına sevgi beslenebilir, teknolojileri hoş karşılanabilir, işbirliğine gidilerek istifade edilebilir. Bunlar, Kur’ân'ın kastettiği “dostluk” kavramının içine girmemektedir.
 

B3y4N

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Eki 2008
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Bu MüSLÜMAN kardeşlerime inanmakta zorlanıyorum.Bu kadar az ilmimizle hemen birini kafir misyoner diyebiliyoruz.Hiç mi korkmayız yanlış anlamaktan yanlış değerlendirmekten sonra nasıl hesabı ödenir bilemiyorum...
 

aşksal

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Web Sitesi
www.facebook.com
Bu MüSLÜMAN kardeşlerime inanmakta zorlanıyorum.Bu kadar az ilmimizle hemen birini kafir misyoner diyebiliyoruz.Hiç mi korkmayız yanlış anlamaktan yanlış değerlendirmekten sonra nasıl hesabı ödenir bilemiyorum...


Duyarlılığınız için teşekkür ederiz sevgili B3y4N ancak biz bu tür durumlara alışığız. Onları da affettik. Dileriz ki Allah'da affeder. Biz kişilere takılıp kalmaktan yana değiliz, bizlere de kimse takılıp kalmasın. Şahsiyetimiz önemli değil, önemli olan doğrunun ve yanlışın ne olduğudur.
 

aşksal

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Web Sitesi
www.facebook.com
27. Sonra bunların izinden ard arda peygamberlerimizi gönderdik. Meryem oğlu İsa'yı da arkalarından gönderdik, ona İncil'i verdik ve ona uyanların yüreklerine bir şefkat ve merhamet koyduk. Uydurdukları ruhbanlığa gelince onu, biz yazmadık. Fakat kendileri Allah rızasını kazanmak için yaptılar. Ama buna da gereği gibi uymadılar. Biz de onlardan iman edenlere mükafatlarını verdik. İçlerinden çoğu da yoldan çıkmışlardır.(hadid suresi - 27)


Çoğu... Ama, tamamı değil... Saygılar...
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
27. Sonra bunların izinden ard arda peygamberlerimizi gönderdik. Meryem oğlu İsa'yı da arkalarından gönderdik, ona İncil'i verdik ve ona uyanların yüreklerine bir şefkat ve merhamet koyduk. Uydurdukları ruhbanlığa gelince onu, biz yazmadık. Fakat kendileri Allah rızasını kazanmak için yaptılar. Ama buna da gereği gibi uymadılar. Biz de onlardan iman edenlere mükafatlarını verdik. İçlerinden çoğu da yoldan çıkmışlardır.(hadid suresi - 27)


Çoğu... Ama, tamamı değil... Saygılar...

evet o zamanda çoğu inanmazdı azı inanırdı şimdi tahrif olmuş kitabı hepsi kabu lettiğine göre hepsi mefta diyebiliriz demi.Yanılıyorsam söyle..
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Niyetleri yalnızca Allah bilir. Hepsi hakkında hüküm verecek kişi sen değil, Allah'tır ! Haddinizi bilin.

Tamam Allah Bilir tabi ben bilirim demiyorum.Avrupada şuan dinsizlik yaygın inananlarda şuanki İncile inanmıyormı sanki tahrif olmamış olan yüzyıl önceki incileme inanıyor ?
 

cananca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
89
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
ama malesefki yahudleri hristiyanları dost edindilerdost edindiler
 

hikyar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
kardeş haklı, hristiyan bir eşimiz olsa elbet sevecez. bu islamda yasak değil.
sadece onların hristiyanlık ve yahudiliğine dost olmamak lazım. inanç tarzlarına nefret etmek lazım.
yaradılanı severiz, yaradandan ötürü
kim olursan ol yine gel
 

Müslüman-Türkler

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Ara 2008
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
senin çocukların hangi dinden olacak
cennete mi cehenneme mi gidecek

İslamiyet;Bir saltanat degildir.Yani babadan oğula geçmez.
Müslüman olmak için;Önce iman(inanç) sonra kutsal sözler gereklidir(kelimeye şahadet)

Hiristiyan toplumlarla İslamın yayılma hızı %70

Müslüman Toplumlarda Hiristiyanlıgın yayılma hızı neredeyse yok denecek kadar azdır.

Hiristiyanlarda şuan ki zaman dilimi için konuşuyorum vaftiz yapılır.Bir kiliseye gerek vardır. vsvs yani kişinin Hiristiyan olması için belli diplomasi tarafigi lazımdır!

Ancak kişi Müslüman olacagında inanç ve kutsal sözleri söylemesi ile artık müslümandır!

Oğlun ne olursa olsun isterse Görünürde Müslüman ama içselde putperes birinden dogur!Eger çocuk inançsal mevkiye geldiginde ki otomatikmen kendi kararını verecektir.
Sen ne kadar zorlarsan zorla müslümanda ol.Eger çocugun farklı bir inanışı seçti ise istedigin kadr baskı yap sadece çocugun yapıyor gibi görünür.


Hiristiyan bir kadınla evlendim ve Bende müslümanım Çocugumuz hangi dinden olacak!

İslami inançta;Çocuk ergin yaşa gelene kadar(Yani neden-sonuca baglam dönemine geçene kadar) Bir melek kadar günahsızdır!

Hiristiyanlıkta ise tam tersidir!(dogar dogmaz günahkardır!o yüzden vaftiz edilir)

Kişi iki farklı inanca sahip oldugu için bunları mutlaka okuyacaktır.Ve kendi seçimini kendisi yapacaktır.

Ben incilde okudum-Kuranı kerimde.İslamiyet bana babamdan kalmadı.Zaten kaldı isede bir anlamı olmaz.
Ben islamiyeti seçtim ve karar kıldım!


Müslüman kişiye düşen çocuguna İnançsal egitimi vermektir.
İslam ona daha mantıklı gelecek.Çünkü İslamin içinde hz Musayı ve Hz isayı okuyacak(Kuranda)

Ancak Hiristiyanlıgın içinde(son şekilde)= Hz Muhammedi göremiyecek.
Otomatikman bu din son dindir hükmüne gelecek!(en kısadan daha neler yazılır ama kısa tutuyorum)

İslam En Taş Kalbi bile pamuk yapar.Yani her yere girer!


Son laf:
Hiç hiristiyan ve Müslüman iki kişiden olma bir kişi ile konuşmların oldumu;

Bak sana ortak özellik sliyeyim;

Bu çocuk hiristiyanlıgı eleştirir.Ancak Müslümanlıga tek laf etmez!

O çocuk hiristiyan bile olsa.Müslümanlıktan bahsederken neredeyse ayaga kalkar

Not2(Hiristiyan-Müslüman kişilerden olan çocuklarla konuşanlar varsa ne demek istedigimi anlarlar)


Not3:protestanlar isayı bir peygamber olrak görürler
Katolikler;Hz isa Tanrının oğludur a inanırlar!Hz.Meryeme kutsal sayarlar
Ortadokslar: Hz isayı gene Tanrının Oğlu olarak sayarlar.Hz Meryem onlar için normal bir kadındır

İşin ilginç yanı hiristiyanlıgın kaç tane mezhebi var ve hepsi hemen hemen ayrı tellerden çalarlar!!

Maktalalı meryem in incili bile vardır.Bu incil iznik konseyinde elenmiştir.Ama bu incilin çok az mürüdleride vardır!Bu incilin red edilmesi nedendir bilirmisin!
Bu incili Hz isanın eşi Maktalalı meryem yazmıştır!!

Ama katolikler bunu red eder.Hz İsanın eşi yoktur der ve maktalalı meryeme ''Fahişe derler!!

Maktalalı meryem isa zamanında yaşamış bir kadındır!Yani ortalık karman çorman!!!

(Not3 de ne demek istedigim daha açık anlaşılmıştır)
 

selimoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yahudi ve Hristiyanları elbette dost edimeyeceğiz..Fakat aklıma bir soru geldi..

Yeryüzünün en iğrenç milleti olan Yahudilerin, bazı çirkinliklerini gizlemeye çalışanlar ! acaba onların dostu mu olmuş olurlar..!
 

dermurat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Maide 51 ayetin doğru tercümesi :

‘‘Ey inananlar Yahudi ve Hıristiyanların Evliyalarını Evliya edinmeyin. Onlar birbirilerinin evliyasıdır. İçinizde onların evliyalarını evliya edinenler onlardandır. Allah zalimler toplumu doğru yola iletmez.
Maide 51

Eğer Kur'anda geçen evliya lafzını herşeyde (her anlamda) kullanılan ve dünya'yı kendimize düşman eden dost diye çevirirsek hata ederiz. Bu hatamızı lütfen düzeltelim. Evliya'nın anlamı dost değildir. Evliya lafzının eşanlamı da yoktur. Peygamber efendilerimizin varisleridir. Evliya. Kıyamete kadar devam edecektir.
 

benn_tubis

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ara 2010
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
keşke bütün hristiyanlar yahudiler müslüman olsalar müslümanlıgı anlasalar.yaşam devam ettikçe hiçbirsey için geç değil aslında allah onlarıda hidayete erdirsin.
 

dermurat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
İŞTE BU AYET-İ KERİMEYE VERİLEN ÇARPIK MANA EHL-İ KİTABI HAZRET-İ KUR’AN’A, DOLAYISIYLE AHİR ZAMAN PEYGAMBERİ HAZRET-İ MUHAMMET MUSTAFA ((S.A.V.) EFENDİMİZE VE ÜMMET-İ MUHAMMED’E OLAN DÜŞMANLIK, HALA BU YANLIŞ TEFSİRİN İZAHINDAN OLMUŞTUR. GERÇEK MANASI ŞUDUR:
“EY İMAN EDENLER! YAHUDİLERİN VE HIRİSTݬYANLARIN EVLİYALARINI EVLİYA EDİNMEYİN. ZİRA ONLAR KENDİLERİNİN EVLİYASIDIR. İÇİNİZDE ONLARIN EVLİYALARINI EVLİYA EDİNENLER ONLARDANDIR. ALLAH ZALIMLAR TOPLUMUNA YOL GÖSTERMEZ.”
(Maide Suresi, 51)
Kabahat yalnız tefsir edende mi? Onlardan da hesap sorulacak. Kur’ân-ı Azimü’ş-şan’da “ EVLİYAM ” diye sıfatını ve manevi vazifesini belirtirken Hazret-i ALLAH (c.c.). Naçiz aklınla eviyanın anlamı “ Dost’dur” diye ahkam kesersen olacağı mana budur. Yersiz yere Hazret-i KUR’ÂNA EHL-İ KİTABI düşman edersin; görünen köy kılavuz istemez!
Lütfen, selâhiyetli merciler! HZ. ALLAH ve Resulullah aşkına, evliya demeyi bilin de düzeltin ve kurtarın bu virüsten HZ. KUR’ÂN’I!
Pir-i Galibi
H.Galip Hasan KUŞÇUOĞLU
 

dermurat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Ya eyyühellezıne amenu la tettehızül yehude ven nesara evliya' ba'duhüm evliyaü ba'd ve mey yetevellehüm minküm fe innehu minhüm innellahe la yehdil kavmez zalimın (Maide-51)

Buda ayetin arapça okunuşu...

Maide 51
Ey iman edenler yahudi ve nasranileri Evliya edinmeyin.Onlar biribirinin EVLİYASIDIR..Kim Onlara tabi olursa onlardan olur..Allah zalimleri doğru yola iletmez.


Kuranda EVLİYA diyen ALLAH..
Evliyayı DOST diye çeviren Kullar..

Evliya, Arapça Türkçe sözlüklerde = yardımcı, dost, akraba, hami, veli, Evliya; efendi, sahip,

Sözlüklerde bunca karşılığı varken, EVLİYA olarakta tercümesi verilirken Türkçede karşılığı olan her kelimenin MANASI FARKLI iken NEDEN DOST diye İSRAR EDİLDİĞİNİ..Yer yüzündeki Teceliye bakan Aklı selim KULLARIN Fark edememesi Mümkünmü?

Evliya Tasavufi mana itibarı ile MÜRŞİDİ KAMİL.. Kurani ifade ile VELİYYEN MÜRŞİDA.. Yani DOĞRU YOLA GÖTÜREN REHBER..
Allah Ve Resulunun VEKİLİ kurani ifade ENABE.


Kuranda EVLİYA yı Enabe'yi, VELİYYEN MÜRŞİDA'yı dost diye çeviren lerin İSLAM'A ve Hakikatın anlaşılmasına ENGEL OLUŞLARI tartışılabilirmi..?
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Ya eyyühellezıne amenu la tettehızül yehude ven nesara evliya' ba'duhüm evliyaü ba'd ve mey yetevellehüm minküm fe innehu minhüm innellahe la yehdil kavmez zalimın (Maide-51)

Buda ayetin arapça okunuşu...

Maide 51
Ey iman edenler yahudi ve nasranileri Evliya edinmeyin.Onlar biribirinin EVLİYASIDIR..Kim Onlara tabi olursa onlardan olur..Allah zalimleri doğru yola iletmez.


Kuranda EVLİYA diyen ALLAH..
Evliyayı DOST diye çeviren Kullar..

Evliya, Arapça Türkçe sözlüklerde = yardımcı, dost, akraba, hami, veli, Evliya; efendi, sahip,

Sözlüklerde bunca karşılığı varken, EVLİYA olarakta tercümesi verilirken Türkçede karşılığı olan her kelimenin MANASI FARKLI iken NEDEN DOST diye İSRAR EDİLDİĞİNİ..Yer yüzündeki Teceliye bakan Aklı selim KULLARIN Fark edememesi Mümkünmü?

Evliya Tasavufi mana itibarı ile MÜRŞİDİ KAMİL.. Kurani ifade ile VELİYYEN MÜRŞİDA.. Yani DOĞRU YOLA GÖTÜREN REHBER..
Allah Ve Resulunun VEKİLİ kurani ifade ENABE.


Kuranda EVLİYA yı Enabe'yi, VELİYYEN MÜRŞİDA'yı dost diye çeviren lerin İSLAM'A ve Hakikatın anlaşılmasına ENGEL OLUŞLARI tartışılabilirmi..?



Esselamu aleykum,

İyide güzel kardeşim niye taktın o güzel kafanı bu hususa, EVLİYA arapça bir kelimedir ve muhakkak başka dillere çeviride bir karşılığı olmalıdır,bizim türkçemiz tamamen bağımsız bir dil değildir, içeriğinin %50 si arapça % 30'u farsça kalan %20 ise türkçe denilen uydurma sözlerdir mesela (auto-oto) gibi,buna rağmen EVLİYA kelimesinin seninde dediğin gibi birçok karşılığı hatta eş anlamlısı bile çeviri kitaplarından telafuz edilmektedir,sana göre evliya sırf dost manası gütmüyorsa o zaman evliyalar için neden ALLAH DOSTU tabiri kullanılır,bir de bu açıdan konuya bakarsak buna cevap vermenide senden beklemek hakkımız olsa gerek...
 
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

evliya kelime manası olarak ilmini ALLAH tealaya yöneltmiş bir kulun başında ALLAH tealanın hazır bulunması demek.

bu kul evvab olarak durdurulduktan sonra talep eden hali nazara verilir ve açıklanır herkesçe bilinir hale gelir ondan sonra da bu talepçi haliyle ALLAH tealaya ilmiyle döner.

yahudi ve nasaraları evliya edinmeyin demek onların ALLAH tealaya yönelimlerini kabul etmeyin demektir.
onlarla iş yapmayın veya ilişki kurmayın değil, onlarla olan ilişkinizi bir düzleme sokun ve onların mevcut ilimlerinden o şekilde faydalanın demektir.

mesela onların ilmini otomobil olarak kabul ederseniz egzos gazı dünyayı zehirler. cep telefonu olarak kabul ederseniz akşama kadar aşk lakırdısı dinler bi de radyasyona maruz kalırsınız.

ancak onların mevcut hallerindeki ilimleri ile yaptıkları hayırları ALLAH tealaya yöneltirseniz bu ilimlerdeki haletler çevrilir ve mesela radyasyon üretmeyen telefon veya sera gazı tesiri yapmayan örneğin elektrikli araç gibi şeyler de elde edersiniz.

evliya dost edinmeyin değil onların ilmini kabul etmeyin anlamındadır. velev ki o ilmi ALLAH tealaya çevirirseniz anlamlı olurlar denir. o zaman bindiğiniz otomobilden tutun kullandığımız cep telofonuna kullandığımız internete kadar azap veya hak meselesi olmaktan çıkar ve bu araçlar muti birer kula dönüşürler.

ilim ALLAH tealanındır. bilgisayar vesair teknolojiler esasen onun teala ilmidir. ancak bu ilimde zahiri bir isevi parmağı varsa buna şehadet getirtin ki ALLAH teala sizden sizin de anlayacağınız şekilde razı olsun manası tercihe daha şayandır.

bu ilişki çeşidini ilerleyen ayetlerde görmek ayetin kemal manası olacaktır ancak en azından evliya demek sadece kelime manası olarak dostlukla alakalı değildir.

esasen ALLAH teala ile de ne dostluk ne de asker arkadaşlığı kavramlarını kullanarak ilişki de kurulamaz.
bunlar rumi tabirlerdir ve isevi müslim anlayışının anlatımıdır.

halili olmak da aslın da dostluk değil istenirse bu konu da açıklanabilir.


ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

evliya kelime manası olarak ilmini ALLAH tealaya yöneltmiş bir kulun başında ALLAH tealanın hazır bulunması demek.

Yine cins cins konuşmaya başladın ne yani ALLAH TEALA ilmini kendisine varmak için kullanmayan hatta kendisini inkar eden kulunun başında hazır değilmidir ?

bu kul evvab olarak durdurulduktan sonra talep eden hali nazara verilir ve açıklanır herkesçe bilinir hale gelir ondan sonra da bu talepçi haliyle ALLAH tealaya ilmiyle döner.

yahudi ve nasaraları evliya edinmeyin demek onların ALLAH tealaya yönelimlerini kabul etmeyin demektir. Burasını anlayamadım,acaba ne manaya geliyor,İseviler,museviler bu yönelmeleri ile ALLAH TEALA yamı yöneliyormuşlar halbuki kuranı kerimde ALLAH TEALA açıkça buyuruyor ben onların isnad ettikleri bir ilah değilim diye,buna rağmen sen kalkıpta onlarda ALLAH TEALA ya yöneliyorlar ama bizim yöneliş şeklimiz de değil demen bugün yahudiler ve hıristiyanlarda cennete girecek diyen Adnan Oktarcıların söyleminden başka birşey değildir,bunu bile bile böyle bir keyfi tefsir yaptığını görmek açıkçası beni yine üzdü...
onlarla iş yapmayın veya ilişki kurmayın değil, onlarla olan ilişkinizi bir düzleme sokun ve onların mevcut ilimlerinden o şekilde faydalanın demektir.

mesela onların ilmini otomobil olarak kabul ederseniz egzos gazı dünyayı zehirler. cep telefonu olarak kabul ederseniz akşama kadar aşk lakırdısı dinler bi de radyasyona maruz kalırsınız.

ancak onların mevcut hallerindeki ilimleri ile yaptıkları hayırları ALLAH tealaya yöneltirseniz bu ilimlerdeki haletler çevrilir ve mesela radyasyon üretmeyen telefon veya sera gazı tesiri yapmayan örneğin elektrikli araç gibi şeyler de elde edersiniz.

evliya dost edinmeyin değil onların ilmini kabul etmeyin anlamındadır. velev ki o ilmi ALLAH tealaya çevirirseniz anlamlı olurlar denir. o zaman bindiğiniz otomobilden tutun kullandığımız cep telofonuna kullandığımız internete kadar azap veya hak meselesi olmaktan çıkar ve bu araçlar muti birer kula dönüşürler.

ilim ALLAH tealanındır. bilgisayar vesair teknolojiler esasen onun teala ilmidir. ancak bu ilimde zahiri bir isevi parmağı varsa buna şehadet getirtin ki ALLAH teala sizden sizin de anlayacağınız şekilde razı olsun manası tercihe daha şayandır.

bu ilişki çeşidini ilerleyen ayetlerde görmek ayetin kemal manası olacaktır ancak en azından evliya demek sadece kelime manası olarak dostlukla alakalı değildir.

esasen ALLAH teala ile de ne dostluk ne de asker arkadaşlığı kavramlarını kullanarak ilişki de kurulamaz.
bunlar rumi tabirlerdir ve isevi müslim anlayışının anlatımıdır.

halili olmak da aslın da dostluk değil istenirse bu konu da açıklanabilir.


ALLAH teala bizlerden razı olsun.

Bak gözüm bizler birer fani kullarız bizim anlama kabiliyetimiz basittir,ALLAH TEALA bizlere bu nisbette basit basit kolay anlaşılır bir şekilde hitab ederek büyük bir lütufda bulunmuştur,istese bize anlamayı zor kılardı,bu seferde debelenip dururduk acaba şu ayette ne yazıyor diyerek,sen okadar zorluyorsunki islamiyeti buna anlam veremiyorum,yahu her ayeti kerime pek net bir şekilde islamiyeti veya ALLAH TEALA nın kerim kelamlarını bize açık ve net olarak anlatır,zaten zorlayıcı birşey olması akla mantığa aykırıdır,hem bilinmek isteyen bir ilah olacaksın,bunun için resuller,nebiler ve kitaplar göndereceksin hemde kendini saklayacaksın bu ALLAH TEALA nın işi değildir,sen ise O zatı zülcelalin yapmadığını yapıp ayeti kerimlerde veya herhangi bir arabi kelimede çok sırlar gizli haller başka başka manalar varmış gibi davranıp hem kendini hemde biz kardeşlerini kandırmaya meylediyorsun...

Bir kul Rabbi ile dost olamaz demekte ne demektir, Hazreti İbrahim için O benim halilimdir buyuran mevla teala bizim anladığımız bir lisan ile bunu bize anlatmıştır,ALLAH TEALA ile kimse dost olamaz bu doğrudur,ancak ALLAH TEALA istediği ile dost olabilir,sen buna hayır dersen ALLAH TEALA ya ne yapıp yapmayacağını öğretiyormuş gibi bir pozisyon içinde olursun,Kuranı kerimde geçen evliya ve halil kelimelerinin manası bildiğimiz dost manasına tekabul eder,ancak halil evliyadan daha fazla bağlılık içerir bunda anlaşılmayacak ne var?
 
H

hado77

selamun aleykum

@tevhid davası
sigara içiyorum başkaca da bir şey içmem. kola bile içmezdim ama alıştık. şimdi ara ara kola da içiyorum. cola turka
bunları uydurmak için günde 164 rekat namaz kıldığım zamanlar vardı. şimdi dojazını azalttım

@erzurimliye

mekkeli müşriklere onu kim yarattı desen ALLAH teala der diye ayet var. demek ki her isevi hatta din dışı olgu da ALLAH tealayı kabul eder demek gerekiyor.

başka bir ayetde de onlar ALLAH tealayı inkar etti der. bu meallerde bir hata vardır demek gerekiyor.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt