Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sorumlu olduğumuz kalp amelleri (1 Kullanıcı)

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ey kardeşim,bilmiş ol ki, azalar ile bir işi yapmadan önce, kalpte dört türlü hal vardır:

1-Hatır dediğimiz düşünce safhası. Buna, hadisü'n-nefs yani nefsin fısıltı ve vesvesesi denir.

2-Bunu meyil takip eder, peşinden inanma ve karar gelir, en son işe yönelme olur.

Nefsin kalbe attığı düşünceden insan sorumlu olmaz, çünkü bu düşünce iradeye bağlı değildir. Tabii meyil ve nefsin aşırı arzusu da böyledir, zira onlarda insanın iradesiyle değildir. Bunlar, Hz. Peygamber'in (s.a.v) şu hadisinde bahsettiği düşünce çeşitleridir:

"Allah, ümmetimden nefsinin vesvese yoluyla kalbine attığı düşünceleri affetti."

Nefsin fısıltısı, nefiste oluşan ve peşinden o işe herhangi bir azim bulunmayan düşüncedir. İrade ile işe yönelme ve azme gelince, bunlara "hadisü'n-nefs" denmez.

3-Kalbin üçüncü hali, kalbin işe inanıp onu yapması gerektiğine hüküm vermesidir. Bunda kalbe gelen düşüncenin, irade dışı olmasıyla kulun iradesine bağlı olması arasında bir tereddüt mevcuttur. Bu konuda kalbin halleri değişiktir. Kalbin kararı kulun iradesiyle olmuşsa kul ondan sorumludur, iradesi dışında oluşmuşsa sorumlu değildir.

4-Dördüncü durum, kalbin işe yönelme halidir. Kul bundan sorumludur, ancak kul yöneldiği işi yapmazsa duruma bakılır. Şayet kul, yöneldiği kötü bir işi Allahu Teâlâ'dan korkarak ve ona yönelmesine pişman olarak terkederse, kendisi için bir sevap yazılır. Şayet iş, bir engel çıktığı için yapılamaz yahut kul onu Allahu Teâlâ'dan korkmanın dışında bir sebeple terkederse, kendisine bir günah yazılır. Çünkü bu yönelme, kalbin iradeyle yapılan bir amelidir. Bu konudaki kesin delil şu hadistir. Hz. Resûlullah Efendimiz'den (s.a.v) rivayet edildiğine göre, o şöyle buyurmuştur:

"İki müslüman kılıçlarını çekip birbiri ile vuruşmaya girdiklerinde, öldüren de ölen de ateştedir."

Bunu işitenler, "Yâ Resûlallah! Öldürenin durumu belli, peki ölen niçin ateşe giriyor?" diye sordular. Efendimiz (s.a.v),

"Çünkü o da karşısındaki kimseyi öldürmek istiyordu!"buyurdu.


Bu hadis, öldürülen kimse mazlum olarak öldürülmekle birlikte, onun da karşısındakini sadece öldürme niyetinden dolayı ateşe girdiğini gösteren kesin bir delildir. Artık kulun, kalbinin iradesiyle bir işe niyet edip yöneldiğinde ondan sorumlu olmaması nasıl düşünülür.

Hiç şüphesiz bu durumda kul sorumludur; ancak niyetlendiği kötü işi temizleyecek iyi bir iş yapar yahut onu yapma niyet ve azmini terkederse, bu onun için bir iyilik olur ve amel defterine bir sevap yazılır. Ama, kulun o işi yapma isteği başka engellerle ortadan kalkarsa, bundan dolayı bir sevap yazılmaz.En iyisini yüce ALLAH bilir.

Yüce ALLAH, bizleri ve sizleri kendisine yakınlaştırdığı dostlarından, ilmi ile amel eden âlimlerden ve ihlâs sahibi seçkin kullarından etsin.

Yüce ALLAH, peygamberlerin sonuncusu, âhirette yüzleri nur gibi parlayan ümmetinin rehberi Efendimiz Hz. Muhammed'e salat ve selam etsin. Yüce ALLAH ayrıca, Efendimizin (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şerefli ailesine, ilâhî yakınlığa ulaşmış ashabına, temiz zevcelerine, ihlâslı zürriyetine, diğer bütün peygamberlere ve ilâhî yakınlıkla şereflenmiş meleklere salât ve selâm etsin.Amin.

Hamdolsun âlemlerin rabbi yüce ALLAH'a.

Esselâmü aleyküm ve rahmetullàhi ve berekâtühû!..​
 

yarensin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2008
Mesajlar
978
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Allah razı olsun emeğine sağlık...bu yazdığınız hadısleri iki hafta önca öğrendim ...cinayetler dinimizde nasılda dışlanmış...allaha emanet olun....
 

yarensin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2008
Mesajlar
978
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
4-Dördüncü durum, kalbin işe yönelme halidir. Kul bundan sorumludur, ancak kul yöneldiği işi yapmazsa duruma bakılır. Şayet kul, yöneldiği kötü bir işi Allahu Teâlâ'dan korkarak ve ona yönelmesine pişman olarak terkederse, kendisi için bir sevap yazılır. Şayet iş, bir engel çıktığı için yapılamaz yahut kul onu Allahu Teâlâ'dan korkmanın dışında bir sebeple terkederse, kendisine bir günah yazılır. Çünkü bu yönelme, kalbin iradeyle yapılan bir amelidir. Bu konudaki kesin delil şu hadistir. Hz. Resûlullah Efendimiz'den (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) rivayet edildiğine göre, o şöyle buyurmuştur:

AYRICA BU KISIMDA KAFALARIMIZA İŞLEMELİ...ALLAH KORKUSUYLA VAZGEÇİNCE NE GÜZEL SEVAP VAR....
 

acmiyy

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
emeginize saglik selam ve dua ile
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
4-Dördüncü durum, kalbin işe yönelme halidir. Kul bundan sorumludur, ancak kul yöneldiği işi yapmazsa duruma bakılır. Şayet kul, yöneldiği kötü bir işi Allahu Teâlâ'dan korkarak ve ona yönelmesine pişman olarak terkederse, kendisi için bir sevap yazılır. Şayet iş, bir engel çıktığı için yapılamaz yahut kul onu Allahu Teâlâ'dan korkmanın dışında bir sebeple terkederse, kendisine bir günah yazılır. Çünkü bu yönelme, kalbin iradeyle yapılan bir amelidir. Bu konudaki kesin delil şu hadistir. Hz. Resûlullah Efendimiz'den (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) rivayet edildiğine göre, o şöyle buyurmuştur:

AYRICA BU KISIMDA KAFALARIMIZA İŞLEMELİ...ALLAH KORKUSUYLA VAZGEÇİNCE NE GÜZEL SEVAP VAR....

Çok Kıymetli Kardeşim;
İbadet yolundaki bu üstün güçlükler Cennete gidişi ve saadete varışı sağlar. Bu değerli bir devlet ve büyük bir nimettir. Elbetteki böyle bir nimete, zahmet çekilmeden erişilmez. Görmüyor musun ki dikensiz gül, yılansıs köşe, güçlüksüz rahat olmaz ve yorulmadan hiç kimse kolaylıkla dileğine kavuşamaz, hastalık çekmiyenler, ilâcın kıymetini bilmezler. Can vermeyince canan ele geçmez. Nitekim Hz. Peygamber de bir hadis-i şerifinde şöyle buyuruyor. Cennet, zahmetli ve zor işlerle örtülmüştür. O zahmet ve zorluklara katlanmayınca Cennet yolu bulunmaz ve ona varılmaz. Cehennem de nefsin ahlâkı olmıyan perdeleriyle örtülmüştür. Nefsin isteklerini yerine getiren adamın da varacağı yer Cehennemdir. Başka bir hadis-i şerifinde de; Cennet yolu sarptır, yokuştur. Geçilmesi, zorlukları yenmekle olur. Cehennem yolu ise düzdür varışı kolaydır.’ buyurmuşlardır.

Sâlikin hallerine baktığımız zaman şu durumu görüyoruz: Sâlik, iradede zaif, bedende cılız! himmet ve gayrette gevşek, amelde eksiktir. Ömür az iş çok, yol uzak, azık yiyecek yoktur. Dinî emirlerin yerine getirilmesi yardımla olur.
En iyisini yüce ALLAH bilir.Ey yüce Allahım! Senden şunları niyaz ediyoruz: Bizleri sevdiğin, hak olanı gösterdiğin ve hidayete erdirdiğin kimselerden kıl! Zikrini ilham edip ismini hiç unutturmadığın kimselerden eyle! Bizleri nefislerimizin şerrinden koru! Senin rızan dışında hiçbir şeyi tercih etme fırsatını verme nefsimize! Bizleri, kendin için seçtiğin ve senden başkasına ibadet etmeyen ih-lâslı kullardan eyle! Âmin.
Hamd Allah'a, Allah'ın rahmet ve bereketi, yaratılmışların en hayırlısı Efendimiz Hz. Muhammed'e ve O'nun yakınları ve ashabına olsun!Esselâmü aleyküm ve rahmetullàhi ve berekâtühû!..
 

yarensin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2008
Mesajlar
978
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
[sıze="4"]kıymetli büyüğümüz aklıma takıldı bir sorum var konu ile ilgili bilgilendirirseniz sevinirim...

mesala diyelim ki bir erkek bir kadınla sözleşti saat ve mekan belli...adam gitti belirtilen yere ama kadın herhangi bir sebepten ötürü gelemedi.ama gelseydi günah işlenecekti...şimdi bu soru tabi çoğaltılabilir...konumuza göre bu eylem nasıl anlaşılmalıdır?
şimdiden vereceğin bilgiler için allah razı olsun...
[/sıze]
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
[sıze="4"]kıymetli büyüğümüz aklıma takıldı bir sorum var konu ile ilgili bilgilendirirseniz sevinirim...

mesala diyelim ki bir erkek bir kadınla sözleşti saat ve mekan belli...adam gitti belirtilen yere ama kadın herhangi bir sebepten ötürü gelemedi.ama gelseydi günah işlenecekti...şimdi bu soru tabi çoğaltılabilir...konumuza göre bu eylem nasıl anlaşılmalıdır?
şimdiden vereceğin bilgiler için allah razı olsun...
[/sıze]


Çok Değerli Muhterem Kardeşime:
Konumuz ile bağlantı kuracak olur isek eğer,aslında cevap konu içerisinde ..Öyle ki;
-Kalbin üçüncü hali, kalbin işe inanıp onu yapması gerektiğine hüküm vermesidir. Bunda kalbe gelen düşüncenin, irade dışı olmasıyla kulun iradesine bağlı olması arasında bir tereddüt mevcuttur. Bu konuda kalbin halleri değişiktir. Kalbin kararı kulun iradesiyle olmuşsa kul ondan sorumludur, iradesi dışında oluşmuşsa sorumlu değildir.Esselâmü aleyküm ve rahmetullàhi ve berekâtühû!..
 

yarensin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2008
Mesajlar
978
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Ve aleykum selam..
Allah razı olsun ...
 

s.s.s

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
2,871
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
47
teşekkürler...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt