Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

"SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?" (2 Kullanıcı)

-Esmani-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
2,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web Sitesi
islamtarihim.com
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

s.a.
soru sırası bana geldi sanırım.

Namaz da Otururken (Tahiyyatta) Parmak Kaldırmanın hükmü nedir?
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

erdal yazdı:
Selamın Aleyküm Kardeşler....
Böyle sevecen ve muhabbetli ülfetinize gıbta ettim.Ama araya girip karaçalı olmayı
nefsim pek kabul etmedi...
Ancak ümrede başımıza gelen ve tereddüde düşüren olayı da öğrenmek istedim cevap buyurursanız sevinirim.Bilmediğimiz bir coğrafyada ,beş kişi yön hususunda tereddüdler yaşarsa ,ikisi şu yön kıbledir dese ,diğerleri farklı yönler gösterirse cemaat olarak nasıl namaz kılınmalıdır.Muhabbetle

ALEYKUM SELAM KARDEŞİM,
ÖNCELİKLE İLTİFATLARIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. KARDEŞ BİZ BURADA HEPİMİZ BİRBİRİMİZE SORU-CEVAP NOKTASINDA YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞIYORUZ.
AMA BURASI HİÇ BİRİMİZİN TAPULU MALI DEĞİL. HERKES ÖĞRENMEK İSTEDİĞİNİ VEYA ÖĞRETMEK İSTEDİĞİNİ SORAR, SORUYA CEVAP VERENDE KENDİSİ SORAR. DOLAYISIYLA HİÇ KİMSE KARAÇALI DEĞİLDİR, BAŞIMIZIN TACIDIR. KATILIMLARINIZ BİZİ MEMNUN EDER.
AMA BEN BUGÜN BİRAZ YOĞUNUM SİZ ARANIZDA DEVAM EDİN İNŞALLAH.
K.S.E.O.
 

erdal

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Nis 2006
Mesajlar
3,212
Tepki puanı
1
Puanları
38
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

mk5834 yazdı:
Sual: Kıbleyi bilmeyen kimse, araştırıp namaz kılsa, daha sonra kıldığı istikametin kıble ciheti olmadığı anlaşılsa, namazı iade etmesi gerekir mi?
CEVAP
Kıbleyi bilmeyen kimse, kendisi araştırır, zannına göre karar verdiği cihete doğru kılar. Sonradan yanlış olduğunu anlasa bile namazını iade etmez. Çünkü kıble ve namaz vakitleri fazla zan ile kabul olur. (El-ihtiyar)

Sual: Bir kimse, araştırmadan kıbleye doğru kılmış olsa namazı sahih olur mu?
CEVAP
Kıble cihetini bilmeyen kimse, bir bilene sormadan veya kendi araştırmadan namaz kılarsa, kıbleye rastlamış olsa bile namazı kabul olmaz. (El-ihtiyar)

sizin sorunuza göre çoğunluğun araştırarak tayin ettiği yere dönülmesi gerekir.araştırıp kılındıktan sonra yanlış olduğunu anlayına namaz kabul olur.
selam ve muhabbetle
Tereddüde düşülen nokta :Çoğunluğun kabul ettiği kıble yönü mü olmalı ,yoksa herkesin kalben mutmain olduğu yöne mi namazını kılması...hakkınızı helal edin
 

-Esmani-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
2,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web Sitesi
islamtarihim.com
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

s.a

grup içerisinde araştırma yapılması kaydıyla çoğunluğun tespit ettiği nokta daha ehildir zannımca.
araştırıp iki kişinin aynı yönü diğerlerinin ise farklı farklı yönleri tespit etmeleri durumunda herkesin farklı yöne secde etmesi durumu ortaya çıkar bu yanlış tır.
ama ilk başta araştırmak gereklidir.araştırmadan doğru yöne secde yapılsa dahi namaz sahih olmaz.(el-ihtiyar)
yeterli oldumu bilmiyorum.inşaallah açıklayabilmişimdir.
 

tugba_m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

mk5834 yazdı:
s.a.
soru sırası bana geldi sanırım.

Namaz da Otururken (Tahiyyatta) Parmak Kaldırmanın hükmü nedir?

Yetreli olmuştur umarım erdal beye verilen cevap.Yeterli değilsede diğer arkadaşlarda geldikleri zaman daha geniş bir açıklama yapan varsa onlarda cevap verirler inşallah.

Sizin sorunuzu cevaplamak istiyorum bende;

Namaz oturuşundaki Teşehhüdlerde "La İlâhe" denirken, sağ elin şehadet parmağı kaldınhp "İllallah" denirken indirilmesi sünnettir. Bunu yaparken baş parmak ile orta parmak halka edilip diğer iki parmak bükülmelidir. Birçok kimseler bu sünneti gereği üzere yapamayacaklarından dolayı bunun terk edilmesini uygun görenler vardır.

Şafilere göre teşehhütte oturan kişi sağ elini sağ uyluğu üzerine kor ve elin küçük parmağı ile onun yanındakini ve orta parmağını yumar. Sonra işaret parmağı ile işaret ederek "İllallah" sözünde parmağı kaldırır, fakat sağa sola hareket ettirmez. Hz. Peygamber böyle yapmıştır. Şafiilerin bu konuda dayandıkları delil İbni Ömerin rivayet ettiği hadistir. "Hz: Peygamber (as) sağ elini sağ dizinin üzerine koyup elli üç sayısı eklinde parmaklarını yumdu ve işaret parmağı ile işarette bulundu.(Bu hadisi Müslim rivayet etmiştir)

Parmakları hareket ettirmemesi gerektiğinin delili Abdullah b. Zubeyrin rivayet ettiği şu hadistir: "Hz. Peygamber (as) dua ettiği zaman parmağı ile işaret eder ve parmağına hareket ettirmezdi. (Ahmed, Ebu Davud, Nesei ve İbni Mace rivayet etmiştir.)Sad b. Ebu Vakkasın rivayetinde ise şöyle buyurulmaktadır: "Ben parmaklarımla dua ederken Hz. Peygamber (as) bana uğradı, ve "ehad, ehad" diyerek işaret parmağı ile işaret etti.(Bu hadisi Nesei rivayet etmiştir.)

Kaynak: İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli
 

-Esmani-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
2,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web Sitesi
islamtarihim.com
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

tugba_m yazdı:
mk5834 yazdı:
s.a.
soru sırası bana geldi sanırım.

Namaz da Otururken (Tahiyyatta) Parmak Kaldırmanın hükmü nedir?

Yetreli olmuştur umarım erdal beye verilen cevap.Yeterli değilsede diğer arkadaşlarda geldikleri zaman daha geniş bir açıklama yapan varsa onlarda cevap verirler inşallah.

Sizin sorunuzu cevaplamak istiyorum bende;

Namaz oturuşundaki Teşehhüdlerde "La İlâhe" denirken, sağ elin şehadet parmağı kaldınhp "İllallah" denirken indirilmesi sünnettir. Bunu yaparken baş parmak ile orta parmak halka edilip diğer iki parmak bükülmelidir. Birçok kimseler bu sünneti gereği üzere yapamayacaklarından dolayı bunun terk edilmesini uygun görenler vardır.

Şafilere göre teşehhütte oturan kişi sağ elini sağ uyluğu üzerine kor ve elin küçük parmağı ile onun yanındakini ve orta parmağını yumar. Sonra işaret parmağı ile işaret ederek "İllallah" sözünde parmağı kaldırır, fakat sağa sola hareket ettirmez. Hz. Peygamber böyle yapmıştır. Şafiilerin bu konuda dayandıkları delil İbni Ömerin rivayet ettiği hadistir. "Hz: Peygamber (as) sağ elini sağ dizinin üzerine koyup elli üç sayısı eklinde parmaklarını yumdu ve işaret parmağı ile işarette bulundu.(Bu hadisi Müslim rivayet etmiştir)

Parmakları hareket ettirmemesi gerektiğinin delili Abdullah b. Zubeyrin rivayet ettiği şu hadistir: "Hz. Peygamber (as) dua ettiği zaman parmağı ile işaret eder ve parmağına hareket ettirmezdi. (Ahmed, Ebu Davud, Nesei ve İbni Mace rivayet etmiştir.)Sad b. Ebu Vakkasın rivayetinde ise şöyle buyurulmaktadır: "Ben parmaklarımla dua ederken Hz. Peygamber (as) bana uğradı, ve "ehad, ehad" diyerek işaret parmağı ile işaret etti.(Bu hadisi Nesei rivayet etmiştir.)

Kaynak: İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli
s.a
galiba burada bir tezata düştük.bende tahiyyatta parmağımla işaret ederim ama yanlış olduğunu hüccetül islamdan okudum ve int.den araştırdım.şimdi başka bir alıntı yapacağım.müsadenizle

(Şehâdet parmağı ile işâret etmenin câiz olduğunu bildiren hadîs-i şerîfler çokdur. Hanefî mezhebindeki âlimlerin bir kısmı da, böyle söylemişdir. Hanefî mezhebindeki kitâblar, çok dikkatle okunursa, parmak kaldırmanın câiz olduğunu bildiren haberlerin, üsûl bilgileri olmayıp nevadir (az bulunan) haberlerden olduğu görülecektir.
İşâret etmenin harâm olduğunu söyliyen âlimler vardır. Mekrûh olduğunu bildiren fetvâlar mevcûddur. İşâret edilmez, üsûl haberleri böyledir diyenler çokdur. O hâlde, bizim gibi mukallidlerin, hadîs-i şerîf vardır diyerek, işâret etmeğe kalkışmamız ve böylece, birçok müctehidlerin fetvâları ile harâm veyâ mekrûh ve yasak olduğu bildirilen bir işi yapmamız doğru olmaz.
Hanefî mezhebinin âlimleri, işâret için bildirilen hadîs-i şerîflerin çok ve başka başka olduğunu görünce, nemâz hakkındaki kesin ve açık emrlere uygun olmıyan, fazla bir hareketin yapılmamasını söylediler. Çünki nemâzda esâs, fazla hareketden sakınmak ve olgun bir şekilde bulunmakdır.
Kaynak:
Mektubat, İmam-ı Rabbani, 312.Mektup)

bu durumda ortaya çıkan ikilemi çözmek için diğer arkadaşların görüşlerini bekleyelim.
 

tugba_m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

İsterseniz biz yeni bir soruyla devam edelim ama bu konuyuda kapatmayalı yine bilgi verecek arkadaşlar varsa takip edelim.
Ben bir soru soruyorum izninizle;

İman nedir?Nasıl iman ederiz?
 

tugba_m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

Arkadaşlar yok mu cevap ya!Bende katılım artsın diye kolay sordum diye düşünüyordum.Görmediniz diye farzediyorum yoksa cevaplayacak bitrileri vardır mutlaka.Biraz daha bekliyorum....
 

tugba_m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

mehmet abinin bir lafı vardı bizde evde kalmış kızın vebali amca oğlunadır der böyle cevaplanmayan sorularını cevaplardı....

bende kendim cevaplayayım bari

İman'ın kelime anlamı, herhangi bir şeye inanmak demektir. Dindeki anlamı ise; Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)'in Cebrail adındaki melek aracılığı ile Allah'tan aldığı bilgilerin doğruluğuna kesin bir imanla inanmaktır. İman iki şekilde olur: Birincisi iman edilecek konulara kısaca ve topluca inanmaktır. Böyle bir inanca "Toptan İman" denir. Kelime-i Tevhid sözünü veya Kelime-i Şehadet'i dili ile söyleyip kalbiyle doğrulayan kimse, kısaca ve toptan iman etmiş olur. Bu şekilde bir imana sahip olan kimseye "MÜ'MİN" denir.
Kelime–i Tevhid
Okunuşu: "Lâ ilâhe İllellâh, Muhammedün Rasûlüllah."
Anlamı: "Allah'tan başka ilah yoktur. Hazreti Muhammed (s.a.s.) Allah'ın Peygamberidir
kelime-i şahadet
Okunuşu: "Eşhedu en lâ ilâhe illellâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Rasûlüh."
Anlamı: "Ben şahitlik ederim ki, Allah'tan başka ilah yoktur. Yine şahitlik ederim ki Hazreti Muhammed (s.a.s.) Allah'ın kulu ve Peygamberidir''
İkinci şekilde iman, inanılacak şeylere ayrı ayrı, teker teker, her bir iman konusunda geniş bilgi sahibi olarak yapılan imandır. Buna "Tafsili İman = Geniş Bir Şekilde İman" denir.
Buna göre; Allah'a, meleklerine, kitablarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere ayrı ayrı inanmak gerekir. İmanın bu altı esası "Amentû" suresinde belirtmiştir.

İman'ın Esasları

Ayrıntılı olarak inanılması gereken iman esasları altıdır. Bunlara iman'ın şartları da denir.

İman'ın Şartları
1– Allah'a,
2– Allah'ın Meleklerine,
3– Allah'ın Kitaplarına,
4– Allah'ın Peygamberlerine,
5– Ahiret Gününe,
6– Kadere inanmaktır.
 

tugba_m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

Sorusu olan var mı?
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

tugba_m yazdı:
Sorusu olan var mı?

S.A. ABLA,
ŞİMDİ SANA NE KADAR AĞIR BİR İŞ VERDİĞİMİN FARKINA VARDIM. ARKADAŞLAR MAŞALLAH HİÇ ACIMAMIŞLARDA SANA.
NEYSE BEN GELDİM, BİRAZ TOPARLANAYIMDA İNŞALLAH BİR SORU SORARIM.
K.S.E.O
 

tugba_m

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

Sorma abi ya bende senin ne kadar çok zorlandığını anladım bu sayede.Zaten elimden geldiği kadar takip ediyorum bu iki forumuda ama bundan sonra seni daha iyi anladığım için elimden gelenin fazlasını yapmaya çalışıcam inşallah.

Ayrıca arkadaşlarada çok kırıldığımı belirtmek istiyorum.Birazcık olsun yardım edebilirdiniz bana... :(
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

tugba_m yazdı:
Sorma abi ya bende senin ne kadar çok zorlandığını anladım bu sayede.Zaten elimden geldiği kadar takip ediyorum bu iki forumuda ama bundan sonra seni daha iyi anladığım için elimden gelenin fazlasını yapmaya çalışıcam inşallah.

Ayrıca arkadaşlarada çok kırıldığımı belirtmek istiyorum.Birazcık olsun yardım edebilirdiniz bana... :(

S.A. HAYIRLI CUMALAR ARKADAŞLAR,

ALLAH RAZI OLSUN , İNŞALLAH ARKADAŞLARIMIZIN GEÇERLİ BİR SEBEBLERİ VARDIR. YOKSA BÖYLE GÜZELLİKLERİ BİZİMLE PAYLAŞMAKTAN DAHA GÜZEL NE OLABİLİRKİ,
NEYSE BENDE SORUMU SORAYIMDA BEKLEMEYE BAŞLAYAYIM.
BUGÜN KOLAY BRİ SORU İLE BAŞLIYORUM.

HARAM, HELAL, MEKRUH, MÜBAH KELİMLERİNİN MANALARINI YAZALIM LÜTFEN.
TABİ SONUÇLARINIDA İSTİYORUM. YANİ YAPILDIĞI VE YAPILMADIĞI ZAMAN NE OLUR.

K.S.E.O.
 

bezmi safa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Kas 2006
Mesajlar
1,241
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Konum
KAYSERİ
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

mtekik yazdı:
tugba_m yazdı:
Sorma abi ya bende senin ne kadar çok zorlandığını anladım bu sayede.Zaten elimden geldiği kadar takip ediyorum bu iki forumuda ama bundan sonra seni daha iyi anladığım için elimden gelenin fazlasını yapmaya çalışıcam inşallah.

Ayrıca arkadaşlarada çok kırıldığımı belirtmek istiyorum.Birazcık olsun yardım edebilirdiniz bana... :(

S.A. HAYIRLI CUMALAR ARKADAŞLAR,

ALLAH RAZI OLSUN , İNŞALLAH ARKADAŞLARIMIZIN GEÇERLİ BİR SEBEBLERİ VARDIR. YOKSA BÖYLE GÜZELLİKLERİ BİZİMLE PAYLAŞMAKTAN DAHA GÜZEL NE OLABİLİRKİ,
NEYSE BENDE SORUMU SORAYIMDA BEKLEMEYE BAŞLAYAYIM.
BUGÜN KOLAY BRİ SORU İLE BAŞLIYORUM.

HARAM, HELAL, MEKRUH, MÜBAH KELİMLERİNİN MANALARINI YAZALIM LÜTFEN.
TABİ SONUÇLARINIDA İSTİYORUM. YANİ YAPILDIĞI VE YAPILMADIĞI ZAMAN NE OLUR.

K.S.E.O.




Helal Nedir?

Helal meşru manasına gelen bir Arapça kelimedir. Allah (c.c.) Kuran-ı Keriminde Müslümanlara ve bütün insanlara helâl olan şeyleri yemelerini emrediyor. Bu mesajı bildiren pekçok ayetin arasında yer alan birkaç ayet meali şöyledir:
“Ey İnsanlar ! Yeryüzünde bulunan gıdaların güzel ve temiz olanlarından yiyin, şeytanın peşine düşmeyin, zira şeytan sizin apaçık bir düşmanınızdır.” (2/168)


“Ey İman edenler! Size verdiğimiz rızıkların iyilerinden yiyin, eğer siz gerçekten yalnız Allah’a kulluk ediyorsanız, O’na şükrediniz” (2/172)“Allah’ın size helâl ve temiz olarak verdiği rızıklardan yiyin ve kendisine iman etmiş bulunduğunuz Allah’tan korkun.” (5 /88)

ÖRN.kesin Helâldir:

İnek,koyun deve ve keçi sütü
Bal
Balık
Sarhoşluk vermeyen bitkiler
Taze veya tabii olarak dondurulmuş meyveler
Yer fıstığı, antep fıstığı, fındık, ceviz gibi kabuklu ve reçineli meyveler
Buğday, arpa, pirinç, çavdar, yulaf gibi taneli gıdalar.
Sığır, deve, koyun, keçi, geyik, tavuk, ördek gibi hayvanların ve av kuşlarının etleri de Helâldir. Ancak İslâmi usule göre kesilmiş olmaları şarttır.
.Haram Nedir?
Haram; gayri meşru, meşru olmayan manasına gelen bir Arapça kelimedir. Kuran-ı Kerim ve Peygamberimiz (s.a.v.) in sünnetinin ışığında fakihlerin Haram olduklarında ittifak ettikleri maddeler aşağıda çıkarılmıştır:Domuz
Kan
Et yiyen hayvanlar
Ölmüş hayvanın parçaları
İslâmi usulle kesilmemiş, eti helâl hayvanlar
Sürüngen ve böcekler
Şarap, Etil alkol ve İspirto
Yukarıda zikredilmiş maddeler Haramdır ve bütün müslümanlar tarafından kaçınılmalıdır.
“Ey İnsanlar! Yeryüzünde temiz ve helâl şeylerden yiyin, şeytana ayak uydurmayın, zira o, sizin için apaçık bir düşmandır.” (Bakara 168)
âyet-i kerimesine dikkat edilirse Cenab-ı Hak bu husuta sadece Müslümanlara değil, bütün insanlara hitab etmektedir. Ayrıca Maide sûresi üçüncü ayetinde de Cenab-ı Zül Celâl hazretleri iman edenlere şöyle buyurmaktadır:

“Leş, kan, domuz eti, Allâh (c.c.)’dan başkası adına kesilenler, boğulmuş, bir yerine vurularak öldürülmüş, düşüp yuvarlanmış, başka bir hayvan tarafından yenmiş olanlar (canları çıkmadan önce kesmemişseniz) ve dikili taşlar üzerinde boğazlananlar haram’dır.”
Helâl ve haram hususunda İslâm’ın temel kaideleri ise şöyledir:

Helâl eşyanın aslındadır.
Helâl ve haram kılma hakkı yalnız Allah (c.c.) ındır.
Helâl’i haramlaştırmak, Allah (c.c.) ‘a ortak koşmanın eşidir.
Haram emri, bir şeyin çirkin ve zararlı oluşuna göredir.
Helâl’de, haram’dan kaçınmak için her şey vardır.
Harama ****üren herşey haramdır.
Haramı helalleştirmek için hile yapmak haramdır.
Sadece iyi niyet haramı helal yapmaz.
Şüpheli olan herşeyden kaçınmak esasdır.
Haram herkes için haramdır.
Zaruretler mahzurları mübah kılar.
Kısaca özetlersek:

Helal olma şartları:
Alkol kullanmadan, eti helal ve kesimi İslami usulle yapılan hayvani veya bitkisel tabanlı katkı maddeleri %100 helal kabul edilir.

Haram olma şartları:
Yenmesi haram kılınmış veya kesimi İslami usulle yapılmamış hayvani kaynaklı veya bitkisel olduğu halde alkolle muamele görmüş maddelerden yapılmış katkı maddeleri %100 haram kabul edilir.

Şüpheli olma şartları:
Yenmesi haram kılınmış veya İslami usulle kesilip kesilmediği, bitki kökenli olduğu halde alkolle muamele yapılıp yapılmadığı bilinmeyen katkı maddeleri de şüpheli kabul edilir.


Mekruh : Yapılmaması delil-i zanni ile istenen işlerdir. iki kısma ayrılır.

Tahrimen Mekruh : Hiçbir özürü olmadan ikindi namazını geciktirip gün batarken kılmak gibi.
Tenzihen Mekruh : Sağ elle sümkürmek gibi

Mübah : Yapılmasında sevap olmadığı gibi, terkinde de günah olmayan işlerdir. Yemek, içmek, oturmak, kalkmak gibi.
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

ALLAH RAZI OLSUN ABLAM,
SORUNUZU ALALIM,
K.S.E.O.
 

sevvalmina

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
1
Puanları
0
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

Cuma namazının bir kimseye farz olması için, müslüman, akıllı ve erginlik çağına gelmiş olmaktan başka altı şartın daha bulunması gerekir.


Cuma Namazının Farz Olmasının Şartları:

1) Erkek olmak (Kadınlara farz değildir.)

2) Hür ve serbest olmak.

3) Mukîm olmak. (Yani misafir olmamak)

4) Sağlıklı olmak. (Cuma namazına gidemeycek şekilde hasta olmamak)

5) Kör olmamak.

6) Ayakları sağlam olmak

Bu şartlar kendisinde olmayan kişiye cuma namazı farz değildir. Ancak bu durumda olan bir kimse câmiye gidip cumayı kılarsa o günün öğle namazının yerine geçer.




Cuma namazının sahih olması için de altı şart lâzımdır.


Cuma Namazının Sahih Olmasının Şartları :

1) Cumanın öğle vaktinde kılınması.

2) Namazdan önce hutbe okunması.

3) Cuma kılınan yerin herkese açık olması

4) İmamdan başka en az üç erkek cemaat bulunması.

5) Cuma namazını kıldıranın, devletin (yetkili makamın) görevlendirdiği veya izin verdiği bir kişi olması.

6) Cuma kılınacak yerin şehir veya şehir hükmünde olması
 

serap bozkurt

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
244
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

S.A.

Cuma namazının farz olabilmesi için belli birtakım şartların gerçekleşmiş olması gerekir. Bu şartlar vücüb şartları ve sıhhat şartları olmak üzere iki çeşittir. Vücüb şartları, cuma namazı kılmakla yükümlü olmanın şartlarıdır; sıhhat şartları ise kılınan namazın sahih yani geçerli olmasının şartlarıdır. Sıhhat şartları yerine cuma namazının edasının şartları da denilir.
a) Cuma Namazının Vücüb Şartları
1. Erkek Olmak
2. Mazeretsiz Olmak
HASTA OLUP DA CUMA GİTTİĞİNDE HASTALIĞIN ŞİDDETLENEREK ARTMASI,KÖR VE ÂMÂ OLAN KİŞİ KENDİSİNE CUMA YA GÖTÜRECEK BİRİNİ BULSA BİLE,KİŞİYİ ZOR DURUMA SOKACAK KÖTÜ HAVA ŞARTLARI,NAMAZA GİTTİĞİ TAKTİRDE CANININ VE MALININ TEHLİKEYE GİRMESİNDEN KORKAN KİŞİYE ŞART DEĞİLDİR.
3. Hürriyet
4. İkamet
B)
 

mtekik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,702
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
islamiportal.net
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

S.A.
SERAP ABLAM ARAMIZA YENİ KATILDIĞINA GÖRE BENCE SEVVALMİNA SORU HAKKINI SERAP ABLAMA VERSİN VE SORUYU O SORSUN.
K.S.E.O.
 

bezmi safa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Kas 2006
Mesajlar
1,241
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Konum
KAYSERİ
RE: "SORULARLA DİNİMİZİ ÖĞRENELİMMİ?"

mtekik yazdı:
S.A.
SERAP ABLAM ARAMIZA YENİ KATILDIĞINA GÖRE BENCE SEVVALMİNA SORU HAKKINI SERAP ABLAMA VERSİN VE SORUYU O SORSUN.
K.S.E.O.
EVET ABİ ŞEVVAL MİNA KARDEŞİMDE MÜSADE EDERDİ GÖRSE MUTLAKA YOĞUN GALİBA BU YÜZDEN SERAP KARDEŞİM SORUNU BEKLİYORUZ HOŞ GELDİNİZ SERAP KARDEŞİM BU ARADA
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt