Meselâ, Allahü teâlânın evliyâsı, enbiyâsı, âlimleri ve bunların sözleri, fıkh kitapları, fetvâları ta'zîm edilecek, hürmet gösterilecek iken tahkîr edilirse, kötülenirse dinden çıkılmış olur.
Selamun Aleykum
öncelikle cevap yazıyoruz ama baya eski bir konu emek vermişsiniz Allah c.c. razı olsun. Yalnız bazı hususlara değinmek gerekir. Bir müslümana kafir demek kolay değildir. El Fazlı küfür denen bir konu vardır. Alimlerin müslümanı kafir edecek konuları işlemişlerdir. Öncelikle Ziyaeddin Gümüşhanevî hazretlerinin Ehli SÜnnet İtikatı isimli bir eseri vardır herkesin onu okumasını tavsiye ederim. Fazla büyük değildir küçük ve ucuz bir kitaptır ama içindeki bilgiler müslümana çok yardımcı olur.
orda şöyle söyle bir ibare vardır; Bir müslüman hakkında hüsni zan beslemek gerek ve bir kimsenin sarf ettiği bir söz, birçok yönleriyle küfrü gerektiriyor da bir yönüyle küfürden kurtarıyorsa, küfürden kurtaran o küçük kısmı tercih etmek gerek. Şu var ki, bu adamın niyeti küfür değilse müslümandır, fakat niyeti küfür ise müftünün fetvası onu kurtarmaz.
Şimdi yukarıda alıntı yaptığım kısma gelirsek tabki Ehli SÜnnet Alimlerimizin imamlarımızın evliyalarımızın kitaplarını sözlerini başımızın üstüne koyucaz fakat bir kitabını kötülemek yada bir fetvasını kötülemek beğenmemek insanı kafir yapmaz. İhya nın sahibi imam gazali hzlerini, biliyorsunuz meşhur rivayetde alimlerden biri ihya'yı beğenmeyip uydurma rivayetlerle dolu dediği zaman mana aleminde Rasulullah s.a.v efendimizi huzurunda İmam gazali rahimeullah şikayetçi olmuş ve o alime iftira sopası atılmıştır. Bir alimin evliyanın kitabı sözü kötülenirse bu iftiradır ve islama göre iftira sopası atılır kardeş. O kişi dinden çıkmaz bu yanlışı düzeltelim.
Tabi ki sen tutupda hariciler vehhabiler şiiler gibi Ehşli sünnet alime imama evliyaya o kafirdi dersen (müslümana kafir diyenin sözü kendine gelir) seni iftira sopasıda kurtarmaz. Eğer burdan söylenmek istenen buysa eyvallah..
Peygamberleri küçültücü şey söylemek
3 muhammed isimli kitabın sahibi mustafa islamoğluna kitapda kullandığı Peygamberimiz s.av hakkındaki ifadelerden ötürü bu maddeyi bildirmek gerek
Kardeş bu sözü anlayamadım ne manada kullanılmış. Yani hangi yönden bir müslümanı kafir yapar..
çalgı aleti ile ilâhi söylemek
Aman kardeş çalgı aleti hatta buna raksıda koyarlar Ehli SÜnnet alimlerin geneli göre (İmam Rabbani İmam Birgivi gibi) haramdır. Çalgı ile ilahi söyleyen kişinin ne demek istediğine bakılır eğer ki söylediği sözde islamı ve nişanlarını Allah c.c. Peygamberleri a.s gibi küçük gören alay eden yada küfür sözler içeriyorsa bunu insanı kafir yapar normal müzik de olsa insanı kafir yapar. Fakat bunlar yoksa çalgı aleti ile ilahi söyleyen kişi haram işler ve dinleyen alimlerin geneline göre haram işlemiş olurlar bu konuda fetvalar vadır fakat gözünü seveyim kardeş bu insanı kafir yapmaz hem söyleyen hemde dinleyeni günahkar yapar. ikisi arasında dağlar fark vardır.
namaz kılmam ama, kalbim temiz demek
Kardeş belki iyi niyetle yazıyorsundur ama bu tür düşünceler Ehli SÜnnet itikatına uygun değildir. yada bu maddeyi böyle tek cümle yazarak geçiştirmemek gerek. Şimdi bu maddeyi tek cümlede yazarsan böyle günümüzde müslümanların çoğunma kafir dememiz gerek. Doğrusu şu namazı kabul etmeyip (inkar edip) namaz kılmam ama benim kalbi,m temiz demek yada namaz arab adetidir bizim kalbimiz temiz demek insanı kafir yapar. Yoksa günümüzdeki gibi namaz kılmıyorum ama kalbim temiz demek insanı günahkar yapara o kişi hala müslümandır. Lütfen kardeş dikkali olalım aman.
harâm kazanç ile sevâb için kurban kesmek
Kardeş mesela haram kazanç ile sevap işlemek insanı günahkar yapar. Cübbeli hocamızın kullandığı bir söz özellike piyango oynayanlar için parayı haram yoldan kazanıpda cami yaptırsak diye hep sorarlar Hocamızda haramdır der. Ama mesela piyango oynadı benim bu param helaldir haram değildir ve sevap için cami yaptırıcam derse o zaman kafir olur zira harama helal dediği için. şimdi haram kazanç ile kurban kesmek dersek günümüze baktığımızda herkesin kazancında haram vardır değilmi? Mesela adam kredi alır bir iş görür ama helal yoldanda para kazanıyordur krediden aldığı para ile helal yoldan kazandığı para birbirine karışır adamda tutar bu paraya kurban alır. Şimdi bu adama kafir mi diyecez günahkar mı? Ama senin bu yazdığın tarzda günahkar olmaz mı kardeş?
Yahudi ve hıristiyanların Allaha inananları Cennete gidecek
baçlıca hayrettin karaman olmak üzere bazı ilahiyat prof.larının kulakları çınlasın..
Allah c.c. razı olsun genel hatlarıyla faydalı bir konu