Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Pantolon Kadın Giysisi midir? (2 Kullanıcı)

sekte

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Kadınlar pantolon giyebilir mi? sorusunun cevabı gayet nettir.Aklı başında herkesin bu soruya cevabı, giyemez şeklinde olur.Mü'min hiçbir hanımefendi de böyle bir uygulamaya, ahiretteki hesaplaşmayı dikkate alarak giymek bir yana tevessül bile edemez.
Günümüzdeki uygulamasıyla pantolon giyen kadınların tamamı, dinen çıplak hükmündedir. Alemlere rahmet olarak gönderilen Hz. Muhammed(s.a.v), ilahi rahmetten mahrum bırakacak giyim kuşamdan haber verirken, şu iki kelimeyi kullanmışlardır:
`Kasiyatün,ariyatün...`
Giyinmişler; ama çıplaktırlar.Yani çıplak gibi tahrikçi ve teşhirci görüntüleri vardır.
Peki, hanımların etek, pardesü, çarşaf gibi üst giyeceklerin altına pantolon giymeleri caiz olur mu?
Bu da olmaz.Çünkü konumu ne olursa olsun pantolon , bir erkek kıyafetidir.
`Kadınlardan erkek giyimi, erkeklerden kadın giyimi giyerek karşı cinse benzeyenlere...`diye başlayan hadiste lanet bedduası vardır.Bu ikazı dikkate alan hanımlar, giyimlerinde birinci olarak tesettürü esas adıkları gibi, ikinci olarak da erkeğe benzememeyi esas alırlar.
Bir olay vesilesiyle, Peygamberimiz (s.a.v) Efendimiz'in hadislerinden birinde Sirval kelimesi geçer. Nedir Sirval?
Önce olayı özetleyelim:
Peygamberimiz (s.a.v) Hz. Ali (r.a) ile Baki mezarlığında iken yoldan eşeğe binmiş bir kadın geçiyordu. Hava az yağışlı olduğundan eşeğin ayağı bir çukura girdi. Hayvan tökezleyince kadın yere düştü. Peygamberimiz (s.a.v) hemen yüzünü ters tarafa çevirdi.
Ya Rasululah! Kadının üstünde sirval var dediler.Bunun üzerine Peygemberimiz (s.a.v) :
`Allah'ım! Sirval giyen kadınları bağışla. Ey insanlar! Hepiniz sirval giyiniz. Kadınlarınız dışarıya çıkacakları zaman sirval kadar örtülmesi gereken yerleri örten birşey yoktur. `buyurmuşlardır. (Beyhaki, Edep. Şuabü'l-İman. Darkutni, el-Efrad, el-Kenz: 8/55. Hayatü's Sahabe: 3/367 )
Burada geçen sirval ne demektir?
Sirval:Uzun ve vücudu belli etmeyen bolluktaki don demektir.
Anadolu hanımlarının vücut hatlarını belli etmeyecek bollukta giydikleri şalvar tipinde bir dondur.Bu derece bolluktaki donun kimseyi rahatsız etmeyeceği ayrıca tesettürü muhafaza edeceği malumdur.
Bazı zevat sirvali pantolon olarak açıklıyor ve üzerinde bir giyim olması halinde kadınların pantolon giyinebileceklerini ifade ediyorlar. Bu hatalı ve zorlamalı bir beyandır. Asla isabetli de değildir.
Silvar, asla pantolon olamaz; o bir dondur.
Diz kapaklarına kadar dar bir üst elbise giyip, dizden aşağısında sadece pantolon bulunması sünnet ölçülerinden giyim şekli değildir ve tesettürü de oluşturmaz.böyle giyinen kadın da tesettürlü değildir.
Sadece pantolon giymek konumu ne olursa olsun 104 kitabın hiçbirinde yeri yoktur. Kesinlikle caiz değildir. Giyenler Efendimiz (s.a.v) 'in lanet bedduasının muhataplarıdırlar.
Etek altına pantolon, liberal modanın saçmalıklarından biridir. moda furyası kadınların yüzde 85 ' ini, bu arada bir bölüm erkekleri de çekirdek gibi çatlattı. Pantolon giyen, burunlarına hızma takan, kaşına göbeğine ve bilimum yerine piercing takan `kız` lar piyasayı doldurdu. Sağcısı-solcusu, başını örteni, örtmeyeni erkeği-kadını hep aynı çizginin acınasıcıları oldular.
Kadın-erkek gençlüğün (istisnaları hariç) tümüne yakını 1980 sonrasında marka pantolon giymeye başladılar. C 21 marka kot pantolonla başlayan macera Lee Cooper ' le, Levis 'la, Lee ' yle, FBI' la sürüyor.Başını örtenler de pardesü ve tunik altına (veya pardesüsüzler de) marka pantolonlar giyiyorlar.
Marka,toplum anlayışında önemli bir sınıf atlama taşıdır.Bundan dolayı doğası gereği gizlenemez.Pantolon markaları da arkada ve bir hayli de üstte olduğundan bir kısımları pardesüyü kısalttılar. Başını Vakko' dan `örten`ler kalçalarını Levi's'ten `örtü`yorlar.
Son yılarda düşük bel pantolon modası çok sürmeden düşük kalça pantolon modasına inkilap etti.Çünkü kapitalizm insanların bedenlerini istiyor: `Bedenini özgür bırak. Zihnini bana emanet et.` Kapitalizmin sömürü sloganı budur. Bu slogana aldananlar kim olursa olsun kişiliksiz olmaya ve evde kalmaya mahkumdurlar. Kendilerini özgür zanneden köleler de bunlardır.

Milli Gazete / Mevlüt Özcan
__________________
 

s_ali_h

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Yazıyı yazan ve koyan kişilerin şahsına söz etmek istemem ancak katılmadığım çok nokta var metinde..

Kadınlardan erkek giyimi, erkeklerden kadın giyimi giyerek karşı cinse benzeyenlere...`diye başlayan hadiste lanet bedduası vardır. bu hadisin sıhhati araştırılmalıdır. ayrıca her hadisi ve ayeti motamot günümüze uygulamaya çalışmak İslam'ı evrensel ölçüde algılamamaktır diye düşünüyorum. O halde Kuran'da açıkça yazan hırsızların elinin kesilmesi cezasını, bu yukardaki yazının yazarının -her şeyin tam olarak Peygamberimiz dönemindeki gibi olmasının gerektiğini düşündüğüne bakılırsa- uygulaması gerekmez mi? Devlet uygulamasa da, acaba tutup bir yakınının hırsızlığına el kesmeyle mukabele edecek midir?

Ben, fıkhi konularda çok konuşmak istemem. Ancak, söylemlerinin sivriliği bilinen Milli Gazete'de çıkan bir yazının tüm günümüz İslam alimlerinin icması olmadığını söylemekte zorlanmıyorum. Lütfen dinimizi günümüz dünyasında, müslümanların terörist ve yobaz/görgüsüz/estetikten anlamayan cahil insanlar olarak görüldüğünü unutmayarak yaşayalım.

Unutulmaya yüz tutmuş sünneti yaşattığını düşünerek büyük sevaplar umarken; İslam'a insanların bakışını nasıl etkileyebileceğimizi düşünmeden geçmeyelim. Çünkü dünya İslam'a, İslam temsile muhtaçtır.

Selametle..
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
40
Yazıyı yazan ve koyan kişilerin şahsına söz etmek istemem ancak katılmadığım çok nokta var metinde..

Kadınlardan erkek giyimi, erkeklerden kadın giyimi giyerek karşı cinse benzeyenlere...`diye başlayan hadiste lanet bedduası vardır. bu hadisin sıhhati araştırılmalıdır. ayrıca her hadisi ve ayeti motamot günümüze uygulamaya çalışmak İslam'ı evrensel ölçüde algılamamaktır diye düşünüyorum.

( Biliyor muydunuz ? İslamı Peygamberimizden geldiği gibi değil de -haşa- "evrensel" ölcüde algılamak lazımmış ! :yani Amerikanın istediği gibi )

O halde Kuran'da açıkça yazan hırsızların elinin kesilmesi cezasını, bu yukardaki yazının yazarının -her şeyin tam olarak Peygamberimiz dönemindeki gibi olmasının gerektiğini düşündüğüne bakılırsa- uygulaması gerekmez mi? Devlet uygulamasa da, acaba tutup bir yakınının hırsızlığına el kesmeyle mukabele edecek midir?

Ben, fıkhi konularda çok konuşmak istemem. Ancak, söylemlerinin sivriliği bilinen Milli Gazete'de çıkan bir yazının tüm günümüz İslam alimlerinin icması olmadığını söylemekte zorlanmıyorum. Lütfen dinimizi günümüz dünyasında, müslümanların terörist ve yobaz/görgüsüz/estetikten anlamayan cahil insanlar olarak görüldüğünü unutmayarak yaşayalım.

( bunda şuçlu olaaaan asıl batılı yobazlar, batılı teroristler değiiiil, değiiil, kanlı katiller, tek dişi kalmış canavarlar değiiiil :a28:tabiki de "SUÇLU olan Müslümanlardır "( F. Gülen/ Rabbin aciz kulu, şubat 1998 , Papaya mektub)

Unutulmaya yüz tutmuş sünneti yaşattığını düşünerek büyük sevaplar umarken; İslam'a insanların bakışını nasıl etkileyebileceğimizi düşünmeden geçmeyelim. Çünkü dünya İslam'a, İslam temsile muhtaçtır.Selametle..

(Yani sen Allahın emrini düşünmiyecen , yerine getirmek şöyle dursun önce batılıların papazların:a28: belki bunu yanlış anlıyabılıeceklerini, olumsuz bakıcakclarını düşünerek terk edicen...)

Ve ok yaydan fırlar misali İslamdan fırlayarak papazlara katılacan mürtedliği "temsil " edicen

....YORUM SİZİN...

siz ne düşünüyorsunuz ? yoksa bu arkadaş gibi mi düşünüyorsunuz ?

zaten hoca efendisi başörüsüne "teferruattır" dememiş miydi ?
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
sayın kardeşlerim konuyu kaynaklara dayalı olarak açıklığa kavuşturmada,hayırda öncülük yapınız ve lütfen kelimelerinize dikkat ediniz.karşılıklı olarak kırılmayalım.bilgilerinize........
 

kadirhizir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Şub 2008
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
son zamanlarda kendi dini yorumlarını, beğenenler türedi, çoğaldı. Halbuki ayet, hadislerden çikan manaları müctehid imamlar değerlendirir biz de bunlara göre amel ederiz. benim aklım, bence boyle, diye düşünüyorum, fikrimce, oyle zannederim gibi kelimeler yorumlar yanlış. Bu büyük müctehid imamlar, İmamı Azam, İmamı Muhammed, İmamı Ebu Yusuf hazretleri gibi yüce imamlar önümüzü tıkayici engelleyici değil, önümüzü açıcı genişleticidir.
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
40
son zamanlarda kendi dini yorumlarını, beğenenler türedi, çoğaldı. Halbuki ayet, hadislerden çikan manaları müctehid imamlar değerlendirir biz de bunlara göre amel ederiz. benim aklım, bence boyle, diye düşünüyorum, fikrimce, oyle zannederim gibi kelimeler yorumlar yanlış. Bu büyük müctehid imamlar, İmamı Azam, İmamı Muhammed, İmamı Ebu Yusuf hazretleri gibi yüce imamlar önümüzü tıkayici engelleyici değil, önümüzü açıcı genişleticidir.

çok doğru yazdınız , zaten Mezheb İmamları gereken ictihadı yaptılar ve bize sadece yaşamak kalır . Bu hükümler HİÇ kimsenin safsatalarıyla iptal olmaz Kuran ve Sünnet hükümleri evrenseldir kıyamete kadar geçerlidir.

Müslümanları Allahtan korkmaya çağırıyorum ALLAH'TAN !
 

s_ali_h

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
nick olarak arapça yazı koyunca sevaba girdiğini bile düşünüyor olabilirsin. karşındaki kimdir nedir bilmeden 'rastgele' konuşuyor, hem karşındakine hem de bahsettiğin hocaefendiye laf atmış oluyorsun. çok sığ düşünüyorsun. bi defa fethullah gülen benim liderim,hocam,önderim vs değildir. böyle kabul eden biri değilim çünkü. bu ülkeye,islama kimin -bilerek/bilmeyerek- zarar verdiğini de az çok biliyorum. aslında senin ve senin gibilerin zihin dünyasına nüfuz etmenin ne meşakkatli olacağını da tahmin edebiliyorum. yine de denemek istiyorum: Nisa/11'de belirtilen erkeklere kızların iki katı miras verilmesi konusunda Prof. Hayrettin Karaman şöyle diyor: http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00090.htm bir zahmet oku. şimdi sana oturup Kuran ve hadiste net şekilde bulunup, şu an uygulanmayan, uygulanmasının doğru bulunmadığı şeylerin listesini araştırıp yazmaya uğraşamayacağım. Yine de bildiğim/aklıma gelenleri yazayım. Hz. Ömer halife iken, hırsızların elinin kesilmesi gerektiğini belirten ayet (Mâide/38) bir süre uygulanmamıştır. Çünkü kıtlık vardır ve hırsızlığın cezası hafifletilmiştir. Kalkıp birisi Hz. Ömer'i sapkınlıkla suçlamış mıdır sence? ( Biliyor muydunuz ? İslamı Peygamberimizden geldiği gibi değil de -haşa- "evrensel" ölcüde algılamak lazımmış ! :yani Amerikanın istediği gibi ) Bu lafını tekrar düşün bakalım. Hz. Ebubekir de zekat vermeyenlere karşı Peygamberimizin cebir kullandığı görülmemişken, onlara savaş açmıştır. Çünkü ufuk sahibidir, çünkü dinin özüyle ilgilenmektedir,şekliyle değil. Hz. Ömer gayrimüslimlere verilen,Kuran'da geçen; zekat uygulamasını engellemiştir. Çünkü ayetteki amaç onların kalbini ısındırmakken, onlar ucuz yolla para kazanma yolu sanmışlardır bunu. Hz. Ömer de bunun önünü kesmiştir,ayeti uygulamamıştır. Hz. Ali'nin karşısına, mızraklarının ucunda Kuran sayfaları varken çıkanlar, Hz. Ali taraftarları arasında teklemeye neden olmuştur. Nasıl olur Kuran sayfaları üzerine yürürüz diye düşünmüşlerdir. Hz. Ali ise buna aldanmamalarını istemiş, aslolanın Kuran'ın cismi sayfaları olmadığını belirtmiştir. (tutup burda kitap halinde elimize alabildiğimiz Kuran'a saygısızlık ettiğimi düşünürsen fazla şaşırmam !!)

Bu örnekler çoğaltılabilir. Şeriat sandığın gibi donuk bir şey değildir. Zamana ve şartlara göre uygulama alimlerce değiştirilebilir. Allah yaşamış ve yaşayacak tüm müçtehidlerden razı olsun. Ama içtihat kapısı kapandı,dersek, o zaman çağın gerisine düşeriz. Kendi ihlaslı hayatımızda yaşayıp gidebiliriz, ama hangi dünyada yaşadığımızı unutup İslam'ı bu çağın insanlarına, yeni sinelere götüremeyiz, çok zor olur.

Biri kalkıp "yaşar nuri öztürk abdest azaları (saç,kollar...) açık gezilebilir diyor" diyerek alimlerin çok büyük çoğunluğunun tesettür anlayışıyla örtüşmeyen bu fetvayı uygulamaya kalkabilir. O kişi dahi müsamahayı hak ediyor,saf ve bilgisiz olup bu fetvanın doğru/hak olduğuna inanmışsa??

Din sabit, şeriat dinamiktir. Bunu anlamayanlar maalesef bu dinin zarar görmesine bilmeyerek de olsa neden olmaktalar. Ha unutmadan, senin gibi fikirlerini kozaya hapsetmiş sabit fikirli kişiler her şeyi anlamak istediği gibi anlar,normaldir. Sanki ben "müslümanlar dışında islama zarar veren yoktur" demişim gibi, tutup batılılar,papazlar vs. zavallı laflar etmişsin. Papazlarla ya da islama düşmanlık duyan herhangi biriyle can canan olup "ok yaydan fırlar gibi onlara tabi olmaktan" bahsetmişsin. bu önyargıdır, bu sui zandır; bu, müslüman ahlakı olmasa gerek..

Allah'a emanet olun.
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
40
nick olarak arapça yazı koyunca sevaba girdiğini bile düşünüyor olabilirsin. karşındaki kimdir nedir bilmeden 'rastgele' konuşuyor, hem karşındakine hem de bahsettiğin hocaefendiye laf atmış oluyorsun. çok sığ düşünüyorsun. bi defa fethullah gülen benim liderim,hocam,önderim vs değildir. böyle kabul eden biri değilim çünkü. bu ülkeye,islama kimin -bilerek/bilmeyerek- zarar verdiğini de az çok biliyorum. aslında senin ve senin gibilerin zihin dünyasına nüfuz etmenin ne meşakkatli olacağını da tahmin edebiliyorum. yine de denemek istiyorum: Nisa/11'de belirtilen erkeklere kızların iki katı miras verilmesi konusunda Prof. Hayrettin Karaman şöyle diyor: http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00090.htm bir zahmet oku. şimdi sana oturup Kuran ve hadiste net şekilde bulunup, şu an uygulanmayan, uygulanmasının doğru bulunmadığı şeylerin listesini araştırıp yazmaya uğraşamayacağım. Yine de bildiğim/aklıma gelenleri yazayım. Hz. Ömer halife iken, hırsızların elinin kesilmesi gerektiğini belirten ayet (Mâide/38) bir süre uygulanmamıştır. Çünkü kıtlık vardır ve hırsızlığın cezası hafifletilmiştir. Kalkıp birisi Hz. Ömer'i sapkınlıkla suçlamış mıdır sence? ( Biliyor muydunuz ? İslamı Peygamberimizden geldiği gibi değil de -haşa- "evrensel" ölcüde algılamak lazımmış ! :yani Amerikanın istediği gibi ) Bu lafını tekrar düşün bakalım. Hz. Ebubekir de zekat vermeyenlere karşı Peygamberimizin cebir kullandığı görülmemişken, onlara savaş açmıştır. Çünkü ufuk sahibidir, çünkü dinin özüyle ilgilenmektedir,şekliyle değil. Hz. Ömer gayrimüslimlere verilen,Kuran'da geçen; zekat uygulamasını engellemiştir. Çünkü ayetteki amaç onların kalbini ısındırmakken, onlar ucuz yolla para kazanma yolu sanmışlardır bunu. Hz. Ömer de bunun önünü kesmiştir,ayeti uygulamamıştır. Hz. Ali'nin karşısına, mızraklarının ucunda Kuran sayfaları varken çıkanlar, Hz. Ali taraftarları arasında teklemeye neden olmuştur. Nasıl olur Kuran sayfaları üzerine yürürüz diye düşünmüşlerdir. Hz. Ali ise buna aldanmamalarını istemiş, aslolanın Kuran'ın cismi sayfaları olmadığını belirtmiştir. (tutup burda kitap halinde elimize alabildiğimiz Kuran'a saygısızlık ettiğimi düşünürsen fazla şaşırmam !!)

Bu örnekler çoğaltılabilir. Şeriat sandığın gibi donuk bir şey değildir. Zamana ve şartlara göre uygulama alimlerce değiştirilebilir. Allah yaşamış ve yaşayacak tüm müçtehidlerden razı olsun. Ama içtihat kapısı kapandı,dersek, o zaman çağın gerisine düşeriz. Kendi ihlaslı hayatımızda yaşayıp gidebiliriz, ama hangi dünyada yaşadığımızı unutup İslam'ı bu çağın insanlarına, yeni sinelere götüremeyiz, çok zor olur.

Biri kalkıp "yaşar nuri öztürk abdest azaları (saç,kollar...) açık gezilebilir diyor" diyerek alimlerin çok büyük çoğunluğunun tesettür anlayışıyla örtüşmeyen bu fetvayı uygulamaya kalkabilir. O kişi dahi müsamahayı hak ediyor,saf ve bilgisiz olup bu fetvanın doğru/hak olduğuna inanmışsa??

Din sabit, şeriat dinamiktir. Bunu anlamayanlar maalesef bu dinin zarar görmesine bilmeyerek de olsa neden olmaktalar. Ha unutmadan, senin gibi fikirlerini kozaya hapsetmiş sabit fikirli kişiler her şeyi anlamak istediği gibi anlar,normaldir. Sanki ben "müslümanlar dışında islama zarar veren yoktur" demişim gibi, tutup batılılar,papazlar vs. zavallı laflar etmişsin. Papazlarla ya da islama düşmanlık duyan herhangi biriyle can canan olup "ok yaydan fırlar gibi onlara tabi olmaktan" bahsetmişsin. bu önyargıdır, bu sui zandır; bu, müslüman ahlakı olmasa gerek..

Allah'a emanet olun.

Bana İslamın evrensel ölcüde nasıl algılanacağını anlatır mısın ?
 

kadirhizir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Şub 2008
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
islamın evrensel ölçüleri olmaz kuran, sünnet büyük imamların ictihadları olur. hey Allahım ya.

" Hadisi Şerif : İslam daima üstündür, onun üstüne hiç bir şey çıkamaz "
 

s_ali_h

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
نعىمة;754793' Alıntı:
Bana İslamın evrensel ölcüde nasıl algılanacağını anlatır mısın ?

yazdıklarımı anladınanlamadın mı?

evrensel ölçüde anlamak;
zamanın ve şartların gerektirdiği biçimde islamın özünden ve amacından sapmadan konusunun uzmanı alimlerce yeni içtihadlar getirilmesidir. her önüne gelen cümleyi hadis diye kabul etmeden önce, kaynağını araştırmaktır. ayetlerin en azından zahmet edip nüzul sebebine bakmaktır. kulaktan duyma din anlayışına sahip olup diğer müslümanlar hakkında sui zan beslememektir... rivayetle, bir kitapta yazıyor diye maksada uygun hadis öğrenip, diğer mü'minleri rencide etmemektir. Peygamber efendimiz yaşarken bir mevkide bineğinin başını sopasıyla çevirdi diye, O'ndan sonra aynı mevkide bineğinin başını zorla çevirip taklide kaçmamaktır. O'nun(sav) 14 asır önceki Arabistan kültüründe yaşadıklarını, karşı durmayıp yaşattığı kavminin bazı geleneklerini dinin önemli bir sünneti(?) görmemektir....
 

heartbroken

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Selamün Aleyküm kardeşlerim

İslam evrenseldir derken ne anlatmak istiyorsunuz bilmiyorum ama benim bildiğim bir şey var o da, islam bütün zamanlar ve bütün insanlar içindir. 10. yy da bu günahtı, ama 21. yy da ortam gereği bu günah değil diyen "dar" düşünceli insanlarla çok karşılaştım.

Pantolon giymenin erkeğe benzemek niyetiyle giyildiğinde günah olduğu bize hadisle bildirilmiş. Ama bir başka hadisten hatırlarsam, devesinden inerken altı görünecek diye herkes günaha düşeriz diye yüzünü çevirmişti bir kadından, fakat farkettilerki altında şalvar varmış, Allah Resulü hayır duada bulunmuştu o kadın için. Evet haklısınız bu pantolon tek başına olamaz ama uzun bir tunikle veya pardesüyle desteklendiği zaman pekala tesettüre riayet edilmiş olunur.

Yani önemli olan niyettir, kaba etleri belli etmeyecek şekilde uzun tuniklerin yada pardesülerin altına pantolon giymedeki maksat herhangi bir düşme yada merdiven çıkar inerken etekten daha muhafaza edici olsun diye niyetle giyilebilir diye düşünüyorum. Burda erkeğe benzeme niyeti yoktur. Bu benim oluşturduğum bir kanaattir. Burda amaç tesettüre daha güçlü sarılmaktır. Ama biliyorumki giyinik çıplaklar denilen çok dar pantolonlar giyilmesini hiç birimiz hoş karşılamayız.

Allah güzeldir, güzel olanı sever. Kim haklı olduğu halde münakaşadan vazgeçerse cennetin ortasından ona bir köşk müjdesi vardır. Allah günahlarımızı af buyursun.

Ve Aleyküm Selam ve Rahmetullahi
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Ayın En İyi Üyesi
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,798
Tepki puanı
8,025
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
Ve Aleykumselam...

Ve Aleykumselam...

Selamün Aleyküm kardeşlerim

İslam evrenseldir derken ne anlatılmak istiyorsunuz bilmiyorum ama benim bildiğim bir şey var o da, islam bütün zamanlar ve bütün insanlar içindir. 10. yy da bu günahtı, ama 21. yy da ortam gereği bu günah değil diyen "dar" düşünceli insanlarla çok karşılaştım.

Pantolon giymenin erkeğe benzemek niyetiyle giyildiğinde günah olduğu bize hadisle bildirilmiş. Ama bir başka hadisten hatırlarsam, devesinden inerken altı görünecek diye herkes günaha düşeriz diye yüzünü çevirmişti bir kadından, fakat farkettilerki altında şalvar varmış, Allah Resulü hayır duada bulunmuştu o kadın için.
Yani önemli olan niyettir, kaba etleri belli etmeyecek şekilde uzun tuniklerin yada pardesülerin altına pantolon giymedeki maksat herhangi bir düşme yada merdiven çıkar inerken etekten daha muhafaza edici olsun diye niyetle giyilebilir diye düşünüyorum. Burda erkeğe benzeme niyeti yoktur. Bu benim oluşturduğum bir kanaattir. Burda amaç tesettüre daha güçlü sarılmaktır. Ama biliyorumki giyinik çıplaklar denilen çok dar pantolonlar giyilmesini hiç birimiz hoş karşılamayız.

Allah güzeldir, güzel olanı sever. Kim haklı olduğu halde münakaşadan vazgeçerse cennetin ortasından ona bir köşk müjdesi vardır. Allah günahlarımızı af buyursun.

Ve Aleyküm Selam ve Rahmetullahi

Allah CC. razı olsun kardeşim sizden...
İşte budur mesele...
Çok güzel bir izah...
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
44
Konum
Gebze
Selamün Aleyküm kardeşlerim
ve aleyküm selam...

baştan söylüyorum..bana kızmayın eleştirilerimi dikkatle okuyun...
İslam evrenseldir derken ne anlatmak istiyorsunuz bilmiyorum ama benim bildiğim bir şey var o da, islam bütün zamanlar ve bütün insanlar içindir. 10. yy da bu günahtı, ama 21. yy da ortam gereği bu günah değil diyen "dar" düşünceli insanlarla çok karşılaştım.

Pantolon giymenin erkeğe benzemek niyetiyle giyildiğinde günah olduğu bize hadisle bildirilmiş. Ama bir başka hadisten hatırlarsam, devesinden inerken altı görünecek diye herkes günaha düşeriz diye yüzünü çevirmişti bir kadından, fakat farkettilerki altında şalvar varmış, Allah Resulü hayır duada bulunmuştu o kadın için. Evet haklısınız bu pantolon tek başına olamaz ama uzun bir tunikle veya pardesüyle desteklendiği zaman pekala tesettüre riayet edilmiş olunur. hayır olmaz.. siz acaba mevlüt özcan'ın konu başlığından ki yazısını okumadınız mı?...bu fikrinize orada cevap vermiş zaten...

Yani önemli olan niyettir, niyet yanlız başına hiç bir şey değildir ameller fıkıh'a söylemler akaide uymak zorundadır...kaba etleri belli etmeyecek şekilde uzun tuniklerin yada pardesülerin altına pantolon giymedeki maksat herhangi bir düşme yada merdiven çıkar inerken etekten daha muhafaza edici olsun diye niyetle giyilebilir diye düşünüyorum. evet ama bu sizin fikrinizdir hüküm değildir.. Burda erkeğe benzeme niyeti yoktur. Bu benim oluşturduğum bir kanaattir. Burda amaç tesettüre daha güçlü sarılmaktır. peki o halde size tavsiye ediyorum..burada güzel olmak göz alıcı olmak niyetleri yoksa sadece merdiven çıkarken inerken daha iyi tesettür olsun diye pantolon tercih ediliyorsa yani sırf daha iyi tesettür içinse o halde pardesülerinizin ve altına neden geniş şalvarlar giymiyorsunuzda pantolon giyiyorsunuz...Ama biliyorumki giyinik çıplaklar denilen çok dar pantolonlar giyilmesini hiç birimiz hoş karşılamayız.

Allah güzeldir, güzel olanı sever. Kim haklı olduğu halde münakaşadan vazgeçerse cennetin ortasından ona bir köşk müjdesi vardır. Allah günahlarımızı af buyursun. burada haklılık islami bir hükmü müdafaa hususunda dır..haklının hakkından vaz geçmesi demek yanlış bir fikre bozuk bir amale rıza göstermesi demektir... bu da mümkün değildir..

Ve Aleyküm Selam ve Rahmetullahi

yakarıda ki eleştirilerimi bizzat şahsınıza olarak algılamayınız ben bu fikirlere karşı eleştiride bulundum..zira bizzat ne giydiğiniz beni hiç ilgilendirmez..
 

heartbroken

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
yakarıda ki eleştirilerimi bizzat şahsınıza olarak algılamayınız ben bu fikirlere karşı eleştiride bulundum..zira bizzat ne giydiğiniz beni hiç ilgilendirmez..

Eleştirilerinize kızmak şöyle dursun sevindim. Ama ben haklının hakkından vazgeçmesini değil münakaşadan vazgeçmesini kastedmiştim. Ayrıca uzun pardesünün altındaki pantolon neden tesettüre aykırı olsun ki? Vücut hatları mı belli olur yada pantolonun sadece görünen paçaları mıdır tesettüre ters düşen???

Şalvar giymek konusuna gelince evet temiz ve düzgün giyindikten sonra elbette hiç bir sakıncası yok, ayrıca anadoluda erkeklerde şalvar giyiyor bir çesit pantolon değilmi, ve bol pantolonlarda şalvara benzerlikleriyle kullanışlılar. fakat günümüzde müslümanlar neden şık (şık derken dikkat çekici, cezbedici kastedilmiyor) giyinmesin ki? Kapalı olup çalışan (meşru dairede çalışmasına cevaz vardır, hz hatice de ticaretle uğraşmıştır) hanımlar, şalvarla sizce nasıl karşılanırlar. Ayrıca her an ya rüzgar eserse ya merdivende açılırsa, ya düşersem kaygısından ziyade pardesünün altına giyilmiş pantolonun sağladığı pratikliği reddedemeyiz.

Bir de şu husus var, ben bir hanımım ve günümüzün tesettür konusundaki dayatmaları dışarı adım attığım her daim yaşıyorum, üniversitelerdeki mağduriyetlerden hepimizin haberi vardır. Zorlaştırmak yerine kolaylaştırmalı bu kadar katı olmamalı, ne şekilde tesettüre girmeye çalışırsa hanımlara destek olmalıyız. Yavaş yavaş olacaktır bazı şeyler kestirip atamayız. İnanın müslüman erkeklerin hanımları tesettür konusunda desteklemesi bu günlerde çok önem kazandı. Cahiliye devri kadınları gibi çıplaklaşmanın çağdaşlık kabul edildiği bu zamanda Allah yardımcımız olsun.

Lütfen siz de şahsi olarak değerlendirmeyin, çok samimi düşüncelerim bunlar, muhalefet müslümanlar arasında olmamalı, biz din kardeşiyiz.
Selametle...
 

s_ali_h

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Uzun pardesünün altında 'dahi' caiz olmayan pantolonu savunanlar... Sizlere açık şekilde soruyorum: Sizce kadının toplumdaki yeri nedir? Yani kadın çalışabilir mi? Sinemaya gidebilir mi, komik bir filmde sesli gülebilir mi? Söyleyin söyleyin, müslümanlar bayanların hangi halleri sizin itikadınızın bir parçası? yani hangi hallerini caiz görüyorsunuz,pardon caiz olduğunu söylüyorsunuz? Hayalinizdeki ideal toplumda kadın nerde konumlanıyor? Ayrıntılara girecek olsanız yazmaya çekinirsiniz.

Belki de size göre peçeye girmek daha efdaldir? Hatta işi olmadığı sürece sokağa bile çıkmasa bayanlar, yeridir.

lütfen açık olun, lütfen fikirlerinizi saklamayın; ki hangi zihniyette olduğunuzu anlayalım. Evet, cevaplarınızı 4 gözle bekliyorum.
 

Hasıl ı Kelam

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
2,034
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Yaw kardeşim kızmayında bence basit bir yere takılıyorsunuz.İnsanları böyle düşünenler ve böyle düşünmeyenler olarak ayırmakdan vazgeçin artık.Peçe yi daha efdal gören,hanımının gereksiz yere dışarıda dolaşmasını istemeyen biri sizin için zihniyetinde anormallik olan biri olmasın.
Allah a emanet olun..
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
44
Konum
Gebze
Uzun pardesünün altında 'dahi' caiz olmayan pantolonu savunanlar... Sizlere açık şekilde soruyorum: Sizce kadının toplumdaki yeri nedir? erkeğin eşi dir çocuklarının anasıdır..Yani kadın çalışabilir mi? hayır çalışamaz..istisna işyerleri vardır ama genel olarak heryerde çalışamaz.. Sinemaya gidebilir mi, komik bir filmde sesli gülebilir mi? hayır sesli gülemez.. Söyleyin söyleyin, müslümanlar bayanların hangi halleri sizin itikadınızın bir parçası? yani hangi hallerini caiz görüyorsunuz,burada ne kast ettiğini anlamadım..pardon caiz olduğunu söylüyorsunuz? Hayalinizdeki ideal toplumda kadın nerde konumlanıyor? yüzyıllardır konumlandığı yerde ..saklı inciler gibi evinde... Ayrıntılara girecek olsanız yazmaya çekinirsiniz. hayır çekinmem...

Belki de size göre peçeye girmek daha efdaldir? bu hususta çok haklısınız peçe mutlaka daha efdaldir..çarşaf peçeden daha efdaldir..Hatta işi olmadığı sürece sokağa bile çıkmasa bayanlar, yeridir. evet aynen öyle ama sadece bayanlar değil.. işi yokken kalabalık yerlerde gezmek erkek içinde iyi değildir..zira ortada yüzlerce açık saçık kadın var...harama düşme ihtimali var..bu yüzden işi olmayan'ın çarşıda pazarda ne işi var...

lütfen açık olun, lütfen fikirlerinizi saklamayın; ki hangi zihniyette olduğunuzu anlayalım. Evet, cevaplarınızı 4 gözle bekliyorum.

son derece açık yazdım daha istersen yine yazayım...

peki siz nasıl bi zihniyete mensupsunuz...kadını çalıştırmaya, sokağa çıkarmaya, pantolon giydirmeye neden meraklısınız..neden pantolon giymek isteyene karışmıyorsunuzda peçe giymek isteyene karışıyorsunuz..yada neden eşine pantolon giymesi hususunda direten deyyuslar'a kızmıyorsunuz da çarşaf peçe giydirmeye çalışana kızıyorsunuz...

eşini çalıştırmak isteyene karışmıyorsunuz da, neden eşini çalıştırmak istemeyene, çalışmasına karşı gelene takılıyorsunuz...

islama yeni görünüm kazandırma gayretinizde ki sır ne..? yüzyıllardır islam aynı şekliyle kaldı da şimdi ne oluyor ki..? değişim, reform, güncelleme naraları atıyorsunuz...? ve bu fikirlerinizin neden mutlak doğru olduğunu savunuyorsunuz...fikirlerinizi savunan alimlerin listesini çıkarırmısınız..sizin gibi düşünen..kaç islam alimi var...?
 

heartbroken

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Uzun pardesünün altında 'dahi' caiz olmayan pantolonu savunanlar... Sizlere açık şekilde soruyorum: Sizce kadının toplumdaki yeri nedir? Yani kadın çalışabilir mi? Sinemaya gidebilir mi, komik bir filmde sesli gülebilir mi? Söyleyin söyleyin, müslümanlar bayanların hangi halleri sizin itikadınızın bir parçası? yani hangi hallerini caiz görüyorsunuz,pardon caiz olduğunu söylüyorsunuz? Hayalinizdeki ideal toplumda kadın nerde konumlanıyor? Ayrıntılara girecek olsanız yazmaya çekinirsiniz.

Belki de size göre peçeye girmek daha efdaldir? Hatta işi olmadığı sürece sokağa bile çıkmasa bayanlar, yeridir.

lütfen açık olun, lütfen fikirlerinizi saklamayın; ki hangi zihniyette olduğunuzu anlayalım. Evet, cevaplarınızı 4 gözle bekliyorum.

İnsanların dini hassasiyetleri neden bu kadar gündemde anlamıyorum. Evet bazı şeyleri kabul eder ya da etmez, bize ne? Hanımını çalıştırmak istemiyor diye size mi hesap verecek. son derece kesin çizgilerle günah, sevap bellidir. Ya riayet edersin ya da etmezsin. Hayalimizdeki ideal toplum mu? İslamı özgürce kimse karışmadan yaşayabiliyorsam ne mutlu!
 

siyah peçe

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Ağu 2008
Mesajlar
485
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
tartışmaları okudum ve şasırdım gerçegi söylemek gerekirse.niçin bibirimizi bu kadar krıyoruz?bizim amacımız hak ve gerçek olan islami bilgileri ve birbirimize karşı olan din kerdeşligimize dayalı sevgimizi paylaşmak degilmi?lütfen.bu kadar kırıcı olmayalım.ve ben bir bayan olarak şunu söylüyorum.kadının toplumdaki yeri en önemli yapı taşı olmasıdır.fakat kadınlar kendileri korumalı.bizler özeliz ve rabbimin erkeklere olan emanetiyiz.şahsen ben kendimi sergiliyecek kadar ve(muhtaç olmadıgım sürece,ki rabbim o duruma düşürmesın)evimin dışında çalışacak kadar güvende hissetmiyorum.benim işim şayet evlenirsem,evimin kadını olmak,çocuklarıma anlalık,allah a kulluk yapmaktır.ötesini rabbim benden sormaz diye düşünüyorum.pantolona gelince hocamız bizden gerek pardesü,gerek cilbab larınızın altına giymenizi tavsiye etmem diyor.ve hadıs i şeriflerdede men ediliyor.ben böyle okudum.fakat düşmelere karsı bayanlar elbiselerinin altına uzun birsey giymeliler.ben bunu biliyorum ve bunu uyguluyorum.fakat herkes herşeyi biliyor,hertürlüde kaynak mevcut.kişi derseki hayır ben giyerim onada karışamam.sadece bildigimi söylerim.amel kişiye kalmıştır
kavga ortamınıda bırakalım arkadaşlar.çünkü müslümanlar birbirine kenetlenmeli.
saygılarımla dua ve selam ile......
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt