Ebu hanzala yaptığı konuşmanın baş kısmında azerbaycanlının yazdığı hadisi şerifi delil ederek,darul harb de haklarım gasb olunursa bulunduğum tağut düzenin mahkemesine giderek hakkımı aramalarını onlardan isterim diyor,ama aynı konuşmanın 46.dakikası 40. saniyesinde ''Ben anlatırım tağuta muhakeme olmak küfürdür derim,yani ben bunu hüküm olduğu gibi anlatırım,lakin özel bir durum vaki olduğu zaman (kendi durumu gibi) buna özel bir fetva verilir...'' demektedir,burada hüküm küfrü gerektiriyor ise hükmü bozacak bir fetva nasıl bir durum idrak ettirir,kendi mahkemesini Yusuf aleyhisselamın hapisde kalmasına cezası bitince çıkmayarak '' Çıkarsam suçsuzluğum açık olmayacak,O zaman züleyhaya söyleyin bana attığı iftirayı açık etsin,yoksa bu benim kara lekem olarak kalacak...'' diye düşünmesini zaten suçsuz olduğu için hapis yatıp çıkmış birine ve ayrıca Yusuf a.s'ın yaşadığı devir ve bu hapis olayının olduğu zamandaki ülke nin dini durumunu kendisi ile kıyas edip,Bende yusuf peygamber gibi Darul harbde bir tağut mahkemesinde halim temize çıksın sokaklarda temiz gezeyim diye bir üst mahkemeye temyiz dilekçesi verdim diyor,ama kardeşim sen hapisden çıkınca yine düzene söveceksin,ama Yusuf peygamber hapisden çıkınca kendisini hapis yatıran düzenin başına maliye bakanı oldu hani darul harb düzenin le nasıl bir alaka kurabildin,ha diyorsan eğer Kİ DİYORSUN,tağuta muhakeme olmak küfürdür,O zaman seni yeniden mahkeme etmeleri için kendilerine ricada bulunmak için temyiz vermen nasıl bir FETVA gerektirdi...
Uzun lafın kısası zaten açık oldu,arkadaş kendisi için '' El-Kaide üyesi olarak ''suçlandığı mahkeme davasında, ''hayır ben el-kaide üyesi değilim bu bana verdiğiniz 10 ay cezayı fazla buluyorum,BENİ YENİDEN YARGILAYIN'' demekle hem TAĞUTUN MAHKEMESİNE MUHAKEME OLMAK KÜFÜRDÜR sözüne ters bir durum yapmış hemde kendini haklı çıkarmak için,iftira yüzünden hapis yatıp sonra çıkınca kendisini hapis yatıran hükümdarın emrinde maliye bakanlığı yapmış olan YUSUF peygamberle kıyaslamıştır,bu durum anlatıyor ki Hz.Yusuf darul harbde değil ! İslam ülkesinde idi, ve Tağutun mahkemesinde değil ! islami bir yasama sistemi denen MALİK ne derse o olur mahkemesinde yargılanmış,sonuç olarak iftira atılarak suçsuz yatmıştır...