Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

La İlahe İllallahı bozan unsurlar... (1 Kullanıcı)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
ht

tp://

blip.tv/file/get/Davetci-HanzalaMuhakemeTemyiz778.flv

Bunları birleştirin. Link işte budur. Bu konu hakkında özelden konuşursak daha iyi olacak. Nasıl haberleşeceğiz buna siz karar verin. Msn, inspeak vs. Bir program aracılığıyla bu konuyu görüşelim.

Ebu hanzalanın görüşlerini dinledim Allah(s.v.t) ilmini bereketlendirsin...Şimdi bu durumlardan tağuta muhakeme olmayımı çıkardın.Yusuf(a.s)'ım kıssasından da bir görüş getirdi oda gayet makuldü...
Tekfirde aşırılığa giden hariciler gibi olmaktan Allah'a sığınalım.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Ebu hanzala yaptığı konuşmanın baş kısmında azerbaycanlının yazdığı hadisi şerifi delil ederek,darul harb de haklarım gasb olunursa bulunduğum tağut düzenin mahkemesine giderek hakkımı aramalarını onlardan isterim diyor,ama aynı konuşmanın 46.dakikası 40. saniyesinde ''Ben anlatırım tağuta muhakeme olmak küfürdür derim,yani ben bunu hüküm olduğu gibi anlatırım,lakin özel bir durum vaki olduğu zaman (kendi durumu gibi) buna özel bir fetva verilir...'' demektedir,burada hüküm küfrü gerektiriyor ise hükmü bozacak bir fetva nasıl bir durum idrak ettirir,kendi mahkemesini Yusuf aleyhisselamın hapisde kalmasına cezası bitince çıkmayarak '' Çıkarsam suçsuzluğum açık olmayacak,O zaman züleyhaya söyleyin bana attığı iftirayı açık etsin,yoksa bu benim kara lekem olarak kalacak...'' diye düşünmesini zaten suçsuz olduğu için hapis yatıp çıkmış birine ve ayrıca Yusuf a.s'ın yaşadığı devir ve bu hapis olayının olduğu zamandaki ülke nin dini durumunu kendisi ile kıyas edip,Bende yusuf peygamber gibi Darul harbde bir tağut mahkemesinde halim temize çıksın sokaklarda temiz gezeyim diye bir üst mahkemeye temyiz dilekçesi verdim diyor,ama kardeşim sen hapisden çıkınca yine düzene söveceksin,ama Yusuf peygamber hapisden çıkınca kendisini hapis yatıran düzenin başına maliye bakanı oldu hani darul harb düzenin le nasıl bir alaka kurabildin,ha diyorsan eğer Kİ DİYORSUN,tağuta muhakeme olmak küfürdür,O zaman seni yeniden mahkeme etmeleri için kendilerine ricada bulunmak için temyiz vermen nasıl bir FETVA gerektirdi...
Uzun lafın kısası zaten açık oldu,arkadaş kendisi için '' El-Kaide üyesi olarak ''suçlandığı mahkeme davasında, ''hayır ben el-kaide üyesi değilim bu bana verdiğiniz 10 ay cezayı fazla buluyorum,BENİ YENİDEN YARGILAYIN'' demekle hem TAĞUTUN MAHKEMESİNE MUHAKEME OLMAK KÜFÜRDÜR sözüne ters bir durum yapmış hemde kendini haklı çıkarmak için,iftira yüzünden hapis yatıp sonra çıkınca kendisini hapis yatıran hükümdarın emrinde maliye bakanlığı yapmış olan YUSUF peygamberle kıyaslamıştır,bu durum anlatıyor ki Hz.Yusuf darul harbde değil ! İslam ülkesinde idi, ve Tağutun mahkemesinde değil ! islami bir yasama sistemi denen MALİK ne derse o olur mahkemesinde yargılanmış,sonuç olarak iftira atılarak suçsuz yatmıştır...
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Erzurumli sohbeti nasıl dinledin bilmiyorum ama yazdıklarınla Ebu hanzalanın söyledikleri arasında dağlar kadar fark var...
Ebu hanzala bir kere orda misal vermiştir kendisi böyle bir hapis yatmayıp sonra temyize gitmemiştir.Hatta bana göre temyize gitmek yanlıştır diye ifade etmiştir..Kendisi temyizi savunmuyor zaten temyize gidenlerin gerekçelerini söylüyor.Lakin tağuta muhaheme ile hakkın gasp edilmesi ayrı olur.Allah'ın hükmü dururken tağutun hükmüne başvuranın durumu Haksız gaspten dolayı temyize gidilmesi ayrı durum...

Bir kavme olan kininiz, sizi adaletsizliğe sevketmesin. Ayeti gereği senin tağutunu red ettiği için kininden dolayı adaletsizlik etme..İlk mesajlarından beri Ebu hanzalaya saldırıyorsun senin tağutunu red ettiği için...

Onun için sohbeti bir daha doğru dinlemeni öneririm sana..
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Erzurumli sohbeti nerenle dinledin bilmiyorum ama yazdıklarınla Ebu hanzalanın söyledikleri arasında dağlar kadar fark var...
Ebu hanzala bir kere orda misal vermiştir kendisi böyle bir hapis yatmayıp sonra temyize gitmemiştir.Hatta bana göre temyize gitmek yanlıştır diye ifade etmiştir..Kendisi temyizi savunmuyor zaten temyize gidenlerin gerekçelerini söylüyor.Lakin tağuta muhaheme ile hakkın gasp edilmesi ayrı olur.Allah'ın hükmü dururken tağutun hükmüne başvuranın durumu Haksız gaspten dolayı temyize gidilmesi ayrı durum...

Bir kavme olan kininiz, sizi adaletsizliğe sevketmesin. Ayeti gereği senin tağutunu red ettiği için kininden dolayı adaletsizlik etme..İlk mesajlarından beri Ebu hanzalaya saldırıyorsun senin tağutunu red ettiği için...

Onun için sohbeti bir daha doğru tarafından dinlemeni öneririm sana..

Arkadaş adam gibi yazı yazacaksan yaz yazmayacaksan senden birşey beklemiyorum,ben kulaklarımla dinledim hemde önemli bir konu olduğu için can kulağı ile dinledim,ama senin nerenle dinlediğin belli oldu,bak sohbetin içinde diyorki '' Benim temyizim...'' ve diyorki '' el-kaide davasından 10 ay hapis yatıp,sonra yusuf a.s'ı kendime örnek alıp suçsuzluğumu ıspat için temyize gittim,eğer gitmese idim beni sokakta gören her polis bu adam el-kaidecidir diyeceklerdi...'' diye bas bas bağırıyor sen hala kalkmış diyorsun kendine temyiz için birşey yapmamış...Bak ayrıca 46.40 saniyesine konuşmanın ''Tağuta muhakame olmak küfürdür derim,ama bazı özel haller için fetva ararım...'' diyerek yukarıdaki yazdığım konuşma metninin aynısını söylüyor...
Dedikleri çelişmektedir,eğer Yusuf a.s tağuta mahkeme olmuşsa neden çıkıp tağutun düzeninde maliye bakanı olmu,bu benzetmeyi yapması bile kendi temyizi için bir delil olamaz...
Bana diyorsun ama adil olmayan sensin,işte konuşma,işte söyledikleri ortada iyi dinle çeliştiğini göreceksin,hele hele benzetmeler hiç alakalı değil,kendini kurtarmak için fetva aramış,södüğü düzenin mahkemesine muhakeme olmuş,bunu açıklamasında zaten aleni duyuyorum...Sende iyi dinle sende duy...
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
Bilgilendirme;

Münakaşa, kendisinin akıl, fazilet ve ilimde üstünlüğünü ispata çalışmaktır. Bu ise karşıdakini cehalet ve ahmaklıkla itham etmek demektir. Bu düpedüz düşmanlıktır. Kendini karşısındakinden üstün görmek ise kibirdir. Mahzurludur.

Münakaşa her yönden mahzurludur. Münakaşa güzel ahlakın zıddıdır. Halbuki müslüman güzel ahlaklı olmalıdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Mallarınızla herkesi memnun edemezsiniz. Güler yüz ve tatlı dil ile, güzel ahlakla memnun etmeye çalışınız!)

[Hakim]

Hoş olmayan cümleler kullanıldığından konu kapatılmıştır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt