Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

La İlahe İllallahı bozan unsurlar... (2 Kullanıcı)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Allah razı olsun kardeşim.

Şeyh güzel anlatmış.
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31
Allah razı olsun.
çoğunu indirdim.
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Allah razı olsun.
çoğunu indirdim.

ecmain olsun kardeşler... indirmekle kalmıyalım kardeşim :)...hem de dinleyelim..

Allah rızası için ebu hanzala kardeşi çoook seviyorum...ALlah onu korusun ve ilmini artırsın...çook faydalanıyoruz...
 

Abdullah Cafer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Ebu Hanzala (Allah ona hidayet etsin) temyize cevaz verene dek onun hakkında umutlarım vardı lakin temyize cevaz verdiğini duyunca çok şaşırdım ve onun hakkında bir umudum kalmadı. Allah ona hidayet etsin.
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Ebu Hanzala (Allah ona hidayet etsin) temyize cevaz verene dek onun hakkında umutlarım vardı lakin temyize cevaz verdiğini duyunca çok şaşırdım ve onun hakkında bir umudum kalmadı. Allah ona hidayet etsin.

anlamadım kardeşim temyiz tam olarak ne demek...Allah sana da hidayet versin guzel kardeş...ben hanzala kardeşden onu şirke ve kufre düşürecek bir söz duymadığım için..ve temyiz in terimini bilmedigim için bir şey diyemeyecem... bir de umutlarım vardı sanki eskiden de şirki kufru varmış gibi bunu da yaptıktan sonra hiç umudm kalmadı gibi konuşmuşsunuz...bu solediklerinizi kabul etmiyorum inşallah...Allah kardeşe rahmet etsin...biz Allah rızası için severiz..ve derslerinden faydalanıyoruz...
 

Abdullah Cafer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Temyiz küçük tağut olan mahkemenin hükmünü beğenmeyip büyük tağut olan yargıtay veya danıştaya başvurmaktır. Adli yargıda üst mahkeme yargıtay, idari yargıda ise üst mahkeme danıştaydır.

Temyize gitmek için tağuta, küçük tağutun hükmünü beğenmeyip büyük tağuta başvurmak için dilekçe verilir. Tağut bu dilekçeyi inceler. Temyiz olup olmaması yine tağuta bağlıdır. Dilekçeyi hukuka aykırı bulursa temyiz gerçekleşmez.

Temyiz mahkemenin sunduğu bir haktır ve kişi bunu istediğini dilekçe ile açıkça belirtmeden temyiz gerçekleşmez. Bu apaçıktır ki temyiz; bir tağutun hükmünü beğenmeyip bir başka tağutun hükmüne başvurmaktır.

Tağuta muhake olmak ibadeti Allah'tan başkasına yapmaktır ve şirktir. Dinin aslını ilgilendirir ve bu konuda cehalet, tevil veya taklit mazeret değildir. Bizati küfür olması sebebiyle bu konuda hiç bir tevil ve tahrif söz konusu değildir.

Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

"Reddetmeleri emrolunmuşken taguta muhakeme olmak isterler..." (Nisa: 60)

Allah-u Teala bu ayette tağuta isteyerek muhakeme olmanın küfür olacağını değil tağuta muhakeme olmayı istemenin bile küfür olacağını belirtmiştir. Kaldı ki tağuta muhakeme olmak hayli hayli küfürdür.
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Temyiz küçük tağut olan mahkemenin hükmünü beğenmeyip büyük tağut olan yargıtay veya danıştaya başvurmaktır. Adli yargıda üst mahkeme yargıtay, idari yargıda ise üst mahkeme danıştaydır.

Temyize gitmek için tağuta, küçük tağutun hükmünü beğenmeyip büyük tağuta başvurmak için dilekçe verilir. Tağut bu dilekçeyi inceler. Temyiz olup olmaması yine tağuta bağlıdır. Dilekçeyi hukuka aykırı bulursa temyiz gerçekleşmez.

Temyiz mahkemenin sunduğu bir haktır ve kişi bunu istediğini dilekçe ile açıkça belirtmeden temyiz gerçekleşmez. Bu apaçıktır ki temyiz; bir tağutun hükmünü beğenmeyip bir başka tağutun hükmüne başvurmaktır.

Tağuta muhake olmak ibadeti Allah'tan başkasına yapmaktır ve şirktir. Dinin aslını ilgilendirir ve bu konuda cehalet, tevil veya taklit mazeret değildir. Bizati küfür olması sebebiyle bu konuda hiç bir tevil ve tahrif söz konusu değildir.

Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

"Reddetmeleri emrolunmuşken taguta muhakeme olmak isterler..." (Nisa: 60)

Allah-u Teala bu ayette tağuta isteyerek muhakeme olmanın küfür olacağını değil tağuta muhakeme olmayı istemenin bile küfür olacağını belirtmiştir. Kaldı ki tağuta muhakeme olmak hayli hayli küfürdür.

şimdi kardeşim...turkce kavram oldugu için anlamadım...ama senin bu şekil ortaya iddia atman yalnış...umudum kalmadı falan bu ne demek...sen kimsin ki...ben kardeşin kendisinden duymadım...derslerinden dinledigim kadriyla...ve hakkında hayırdan başka şey bilmiyorum..ama bu senin için gecerli degil...sen ortaya delilsiz idda atiyorsunuz...neyse kardeşim selametle...bir daha delilsiz başkaları adına laf soyleme..yalancı durumuna dustun...
 

Abdullah Cafer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Bu konuda bahsi geçen kişinin konuşması var elimde. Elbette ki delilsiz hiç bir şey konuşmam. İnşaAllah buraya eklerim ses kaydını.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Temyiz küçük tağut olan mahkemenin hükmünü beğenmeyip büyük tağut olan yargıtay veya danıştaya başvurmaktır. Adli yargıda üst mahkeme yargıtay, idari yargıda ise üst mahkeme danıştaydır.

Temyize gitmek için tağuta, küçük tağutun hükmünü beğenmeyip büyük tağuta başvurmak için dilekçe verilir. Tağut bu dilekçeyi inceler. Temyiz olup olmaması yine tağuta bağlıdır. Dilekçeyi hukuka aykırı bulursa temyiz gerçekleşmez.

Temyiz mahkemenin sunduğu bir haktır ve kişi bunu istediğini dilekçe ile açıkça belirtmeden temyiz gerçekleşmez. Bu apaçıktır ki temyiz; bir tağutun hükmünü beğenmeyip bir başka tağutun hükmüne başvurmaktır.

Tağuta muhake olmak ibadeti Allah'tan başkasına yapmaktır ve şirktir. Dinin aslını ilgilendirir ve bu konuda cehalet, tevil veya taklit mazeret değildir. Bizati küfür olması sebebiyle bu konuda hiç bir tevil ve tahrif söz konusu değildir.

Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

"Reddetmeleri emrolunmuşken taguta muhakeme olmak isterler..." (Nisa: 60)

Allah-u Teala bu ayette tağuta isteyerek muhakeme olmanın küfür olacağını değil tağuta muhakeme olmayı istemenin bile küfür olacağını belirtmiştir. Kaldı ki tağuta muhakeme olmak hayli hayli küfürdür.


Yani şunumu demek istiyorsun cafer kardeş,
Ebu Hanzala küçük mahkemede kendini savundu ona ceza kesilince,itiraz için daha büyük bir mahkemeye gitti...
Anladığım kadarı ile tağutun mahkemesine çıkıpta kendini savunması,mahkemenin af yada ceza vermek sureti ile kendisini yargılamasına izin vermiş oldu,bu durumda ceza almamak içinde daha büyük bir mahkemeye durumumu gözden geçirin diye itiraz etti...
Buda demek oluyor ki yüksek mahkeme ne cevap verirse versin ebu hanzala buna razı gelecek,aslında burası hiç önemli değil,önemli olan yeri şurası,ebu hanzala kendini tağuta yargılattığı için acaba tağutun yargısını kabul ettiği için tağutun bir parçası oldumu? olmadımı ? eğer bu doğru ise ebu hanzalanın HÜKMÜ NEDİR ? KÜFRE DÜŞTÜMÜ DÜŞMEDİMİ ?
Eğer bu dediğin yalansa boşver konuşmaya değmez,benim sözlerim sadece senin yazına hitabendi...
Ama eğer doğru ise Ebu Hanzala gibi bir alim zat nasıl olurda tağutun mahkemesine itiraz dilekçesi verir,asılsa daha iyi idi,çünkü bazılarımıza göre,şeriat düzeni olmayan bir mahmenin kensini muhakeme etmesini istemekle onların sistemini kabullenmiş oldu,buda onu tağutun bir parçası yapar,eyvah ki ne eyvah,ebu hanzalalar böyle ise vay bizim halimize...
İnşaALLAH bu haber yalandır,yoksa savunulacak bir tarafı yok,küllüm helak olduk biz...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Bu saate kadar bekledim ama bir cevap alamadım,bu konunun takpcisiyim arkadaşlar,oy kullananlar tağutun düzenine evet diyip kafir oluyorsalar,tağutun mahkemesine beni bir üst tağut mahkemesi yargılasın diyen bir islam aliminin hükmü ne olur ?
Acaba bu islam alimi mi bir yerde hata yapıyor,yoksa birileri gerçekten bu dini yanlışmı yorumluyor ?
Bu konular inşaALLAH çözüme ulaşsın...
Yoksa kendi elinizle ve kendi dilinizle Ebu Hanzala gibi dine hizmet etmiş bir zatı bütün hizmetleri heba olacak hatta cehennemden çıkmayacak bir ceza ile suçlamak zorunda kalacaksınız,bu konunun savunulacak bir tarafı yok,sizde iyi biliyorsunuz ki KÜFRE RIZA GÖSTERMEK KÜFÜRDÜR...
Abdullah Cafer,azerbaycanlı ve senatör kardeşler sizlere ALLAH TEALA dan selam ve rahmet dilerim...
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Oy kullanan kafirdir diye mühür basmıyoruz erzurumli..
Bu o kadar kolay değil bunuda ayrı bir konuda açıklama yaparız inş.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Oy kullanan kafirdir diye mühür basmıyoruz erzurumli..
Bu o kadar kolay değil bunuda ayrı bir konuda açıklama yaparız inş.

Yapma gözünü seveyim,bu ülkenin en iyi partisi hakkında iki laf ettim diye tağuta hizmetkar ettin beni,her mesajında erzurumli yi tağutları ile başbaşa bırakın diye yazılar yazdın,bu ülke düzeninde ister sağ ister sol parti başa gelsin kime oy kullanırsak kullanalım tağuta hizmet edecektik demediniz mi?,hani sisteme hizmet tağuta hizmetti,oy kullanmak sistemi beğenmekti aynı zamanda sistemi savunmaktı,ebu hanzala da demekki beni yüksek mahkeme yargılasın demekle sistemin tağut mahkemesini kabul etti buda sistemi kabul etti demektir,ya bu ebu hanzala bunca seslendirdiği ses kayıtlarında sövdüğü sistemi neden acaba kabul etti,yoksa bu ebu hanzalalar ses kayıdı hocasımı,fasa fisomu,magazin hocasımı,hele buna bir açıklık getirin bakalım,
SENATOR sanada atrı diyeceğim var,hiç bir müslüman kul islamiyeti senin gibi ateşli savunupta rumuzunu AMERİKANIN meclisini oluşturan halkın oy ile seçtiği kişilere verilen adı kullanmaz yazıklar olsun ki dün seçim ve seçmen hakkında bir ton laf ettin herkesi kafirlikle suçladın da adınada _SENATÖR_ demişsin,seninde yazdığınla kendine verdiğin isim çelişiyor,yoksa sende görüntü müslümanımısın?ALLAH rızası için kafanızda dini farklı yormayın haklı olduğunuz konularda bile haksız duruma düşüyorsunuz...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
ebu hanzala ilm talabesi birkardeşdir...ben kendisini Allah rızası için severim...derslerindne faydalanıyorum...eger kufru ve ya sirki varsa ki bole olduguna inanmiyorum araştırmak lazım niye seveyim...biz ilmli islamci miyiz herkesin pesinden gidelim ve ya herkese taasupla baglanalimş...vardir bir bildigi seyhmin diyelim :)...kardeş delilsiz ortaya bir şey atmış ve fitne çıkarmışdır...hanzalanın açıklamasını dinlemek lazım..ben derslerini dinledigim kadariyla kendisinde kufr ve sirk iceren bir şeye rastlamadım...

ve kimse kardeşle alim ves dige soleyerek dalga gecmesin..kardeş kendi derslerinden bizler ilm talabesi olma yolundayız diyor hep..yoksa bazilari gibi alimlik taslamnıyor..hadis talabesiyim falan gibi...dun arapca ogrenmis bugun hadis talabesiyim diyor ...seni Allah icin sevmiyorum ...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
ebu hanzala ilm talabesi birkardeşdir Ben hiçbir zaman alimim demedim bende ilim talebesiyim dedim,alimim demekten ALLAH TEALA ya sığınırım...ben kendisini Allah rızası için severim Bende insanlara öğrendiğim din derslerimi anlatıyorum ama sen ayrımcılık yapıyorsun beni ALLAH rızası için SEVMEDİĞİNİ söylüyorsun,bu sana öğretilen müslümanlıksa,böyle bir müslünalık islamda YOK...derslerindne faydalanıyorum...eger kufru ve ya sirki varsa ki bole olduguna inanmiyorum araştırmak lazım niye seveyim Küfre rıza gösteriyorsa sevmem diyorsun,ama küfre rıza göstermenin ne manaya geldiğini bilmiyorsun ...biz ilmli islamci miyiz herkesin pesinden gidelim ve ya herkese taasupla baglanalimş...vardir bir bildigi seyhmin diyelim :)...kardeş delilsiz ortaya bir şey atmış ve fitne çıkarmışdır Delilsiz konuşan YALANCIDIR aramızda yalancılara ve FİTNECİLERE yer yoktur,ama delili varsa savunacak neyiniz olur onu bilemem,sonuçta İbn Teymiyye ekolunu savunmuş bir adamın tağut mahkemesinden ben güzel yargılayın RİCASI var...hanzalanın açıklamasını dinlemek lazım...ben derslerini dinledigim kadariyla kendisinde kufr ve sirk iceren bir şeye rastlamadım...İşte bütün meselede burada sen ders veren yani din anlatan bir adamın Tağut mahkemesinden yargılanmasını başka bir mahkemenin yapmasını kafirlikle kıyaslarsın,ebu hanzala ise hapisden ne kadar kısa sürede çıkarsam o kadarda islama dışarda faydam olur,bir çok talebem olur,daha çok insanı yetiştirir,daha çok gayri müslimi müslüman yaparım diye düşünür,ama sen sıkışmışsın TAĞUTUN DÜZENİNİ BENİMSEYEN TAĞUTUN HİZMETKARIDIR sözüne ebu hanzalayı bile kafir ilan edersin...İSLAM DİNİ BU DEĞİLDİR...

ve kimse kardeşle alim ves dige soleyerek dalga gecmesin biz alim dediğimize alim gözü ile bakarız bize göre dini anlatan herkes alimdir,kimse ilede dalga geçmeyiz,bundan da haya ederiz...kardeş kendi derslerinden bizler ilm talabesi olma yolundayız diyor hep Bizimde öğrencilerimiz var ,ama 67 yaşında bir hocam var ve hala kendisinden ilim tahsil etmekteyim,10 yaşında bir çocuk bile karşıma geçse islamın şartını bana anlatsa sıkılmam talebesi olur dinlerim,sen bizi büyüklük taslayan birileri sandın galiba...yoksa bazilari gibi alimlik taslamnıyor Misal senin gibi demi kardeşim hem dersin ki alimlerden okuduğumu kopyala yapıştır yapıyorum,hemde okuduğunu içeriğini ne manaya geldiğini bilmeden tam bir ALİM edası ile bize üstüne basa basa anlatıyorsun,bu ALİMLİK TASLAMAK değilmidir ?...hadis talabesiyim falan gibi...dun arapca ogrenmis bugun hadis talabesiyim diyor arapça,hadis,fıkıh,tefsir hepsi bir arada öğretilir,tabi senin ilim öğrenme gibi bir derdin olmadığı için nasıl öğrenildiğinide bilme gibi bir mahiyetin olamaz,sonra kalka TEKFİRDE BİR İBADETTİR diyerek talihsiz bir açıklama yaparsın ...seni Allah icin sevmiyorum ...İster inan ister inanma ben seni ALLAH c.c hakkı için çok seviyorum,ama alimlerden öğrendiğini,yada siyer tarihini,yada islami siyaseti kafana göre yorumluyorsun ya,işte bu huyunu hiç sevmiyorum,keşke daha güzel öğrense idin bu güzel dini...[/QUOTE]

Bak sana birşey anlatayım sende fikrini söyle bana,hani hep anlatıyorsun ya,peygamber efendimizden s.a.v,sahabi hazretlerinden,şu yazacaklarıma da bir cevap yazarsın sanırım...

Nübüvvetin 8. yılı Rumlar ile İranlılar savaşıyor,Rumlar (hristiyan) İranlılar (mecusi),iran,rumları yenilgiye uğratıyor,bunu duyan putperest ekke halkı kendileri gibi putperst iranlıları teşvik için bayram ediyor,Peygamber efendimiz s.a.v efendimize de şöyle diyorlar bizim kardeşlerimiz sizin kardeşlerinize galebe çaldılar,bu olay sahabe hazretlerini üzüyor,akabinde ALLAH TEALA şu ayeti kerimeyi nazil ediyor;"Elif lâm mim. Rumlar, size yakın bir mevkide mağlûp düştüler. Fakat bu mağlûbiyetlerinden sonra, birkaç yıl içinde galip geleceklerdir. Evvelce de, sonra da hüküm Allah'ındır. O gün mü'minler Allah'ın yardımıyla sevineceklerdir. O dilediğine yardım eder. Onun kudreti herşeye galiptir, O çok bağışlayıcıdır. Bu Allah'ın vaadidir. Allah vaadinden dönmez; lâkin insanların çoğu bunu bilmez." (Rum: 30/1-6)
Ve ardından aşağıda yazacağım olay olay meydana geliyor;


Hz. Ebû Bekir ve Übey bin Halef

Hz. Ebû Bekir, bu âyetleri Resul-i Kibriya Efendimizden (a.s.m.) dinler dinlemez onları, Mekke'nin bir tarafında yüksek sesle okudu. Sonra da o sevinen müşriklere, "Rumlar, birkaç sene sonra İranlılara muhakkak galebe çalacaklar" dedi.
Müşrikler şaşırdılar. Bahsettiğimiz gibi büyük bir hezimete uğramış, âdetâ yerle bir olmuş bir imparatorluk bir daha nasıl canlanacak ve İranlılara galebe çalacaktı! Bu durumu havsalalarına sığdıramadıklarından içlerinden Übey bin Halef, "Yalan söylüyorsun," dedi.
"Haydi aramızda bir müddet tayin et, seninle bahse girelim." Hz. Ebu Bekir kabul etti. On deve üzerinde bahse girip üç sene müddet tayin ettiler.
Hz. Ebû Bekir gelip durumu Peygamber Efendimize haber verdi. Resûl-i Kibriyâ,
"Âyetteki "bid"den (yani bir kaç seneden) maksat, üçten dokuza kadar olan seneler demektir.
Develerin sayısını artır. Müddeti de uzat" buyurdu.
Bunun üzerine Hz. Ebu Bekir çıktı. Übey'e rastgeldi.
Übey, "Galiba pişman oldun" dedi.
Hz. Ebû Bekir, "Hayır" dedi. "Gel seninle bahsi arttıralım. Müddeti de uzatalım. Haydi dokuz seneye kadar yüz deve yapalım."
Übey de, "Haydi yapalım" diyerek kabul etti.
Hz. Ebû Bekir, Mekke'den ayrılacağı sıralarda, Übey bin Halef yakasına yapıştı ve
"Sen, Mekke'den ayrılırsan, bahisde kazanacağım develeri ödemeyeceğinden endişe ediyorum. Bana bir kefil göster" dedi.
Hz. Ebû Bekir de oğlu Abdurrahman'ı kefil gösterdi. Übey bin Halef de Uhud Harbine çıkmak istediği zaman Abdurrahman, gidip onun yakasına yapıştı ve "Vallahi, bana bir kefil göstermedikçe, seni bırakmam" dedi.
Übey bin Halef de kefil gösterdikten sonra Uhud Harbi için yola çıktı. Übey bin Halef, Uhud Harbinde Resûl-i Kibriyâ Efendimizin kılıcından aldığı bir yaradan öldü.
Mağlubiyetlerinden 9 yıl sonra, Rumlar, birdenbire canlanarak hiç beklenmedik ve umulmadık bir saldırışla İranlıları dehşetli bir bozguna uğrattılar. Buna da Müslümanlar çok sevindiler, müşrikler ise son derece üzüldüler.
Hz. Ebû Bekir, 100 deveyi Übey bin Halef'in kefilinden ve mirasçılarından alıp Peygamber Efendimize getirdi. Resûl-i Kibriyâ Efendimiz, "Onları sadaka olarak dağıt" buyurdu.



Bu durumu acaba nasıl izah edeceksiniz,Soruyorum,
1-Hristiyanlara (küfür ehli) taraftarlık yapan sahabe hazretleri dinden çıkmışmıdırlar ?
2-Hz.Ebu bekir bahse girerek kumar oynamış ve buna izin veren ALLAH RASULU s.a.v buna müsaade etmekle acaba oda kumar oynamışmıdır ?
3-Bu olayların olduğu dönemde de bazı Kur'an kanunları sabit iken aynı günümüzde olduğu gibi mekke de de bir yerel yasa vardı,hatta müslümanlar bile hatalı bir davranışta bulunsa onların yasaları ile cezalandırılırdı,onların verdikleri cezaya razı gelmek yada onların mahkemesine çıkmak,sahabe hazretlerini küfre rıza göstermiş olarakmı gösterir ?

NOT bu yazdıklarım asla ne dinime,ne peygamberime nede sahabe efendilerime çamur atmak değildir,dibinimiz yanlış algılayıp,bazı alimlerin yazılarını yanlış yorumlayıp,kafamıza göre basık bir din ortamı oluşturmamamız içindir,unutulmamalı ki islam dinide küfür içinde doğdu büyüyene kadarda çoğu kere küfür ehlinin yasasına,kanununa,hayat şartlarına uyum sağladı,bizde şerat ülkesinde doğmadık,bizimde doğduğumuz ülkede aynı 610 ylı gibi küfür vardı,bizde bu küfrü tasvip etmediğimiz gibi,bazı kurallarına yaslalarına boyun eğeceğiz,bu kabul etmek demek değildir.
Eğer ebu hanzalanın başından geçenler doğru ise,en erken ne zaman içerden çıkarım diye savunmamı yapar,çıkıncada daha çok insanı islam ile bilinçlendiririm,eğer savunmayı red ederse dini bilen biri içerde bilmeyenler dışarda kalacak,nasıl olacak ta insanlar din öğrenecek,din öğretilmediği,din insanların elinden din alimleri uzaklaştırılarak zaten alınmadımı?
Yapmayın kardeşler,ebu hanzala savynma yaptı ise sistemi kabul ettiği için değildir,yukarıda yazdığım hususları göz önünde bulundurduğu içindir.Bu kafir sistemi kabul ediyorum manasını ASLA ÇIKARMAZ,bu sistemi değiştirmek için bir yoldur...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Sen bu temyiz fitnesni atan kardeşin delilini sordunmu da hemen yok hanzala taguta muhakeme olmuş diyorsun...diyelim olmuş biz durumu bilmiyoruz hemen tekfir mi edecegiz? ki bin defa soyledim ben kimseyi tekfir edecek ilme sahib degilim ve kimseye huccet kaldiracam ilme de shaip degilim...ornegin siz oy kullandım demiştiniz benim alımntı ettigim yazılarda bunun apaçık kufr oldugudur ama ben size tek bir laf soylemedim..yani iddia etdigniz gibi alimlik taslamadım..bundan ALlah a sığınırım...ama siz bunu anlamıyorsunuz ki, ben sadece Allah rızası için yazıyorum...dün bir uyarı aldım...gerci bu mail konusuydu..yani bir az daha devam edersem sanırım atılıcam..bu onemli degil...

demem o ki ben buraya alimlik iddiasinda bulunmak, vaayyy bak ne guzel islami izah ediyor desinler ve s dige yazmiyorum..Allah tan korktugum için yazıyorum...devamlı alimlik iddaia ediyorsun deyip hakkıma girmeyin...

adam delilini getirsin ve hanzala bunun neden solemiş? ve s dige araştırlır ve ilmi olan ilm talabesi ve ya alim varsa o tekif edilecekse eder...bana duşmez..

bir alim soyle diyor Allah rasulunun 13 yilda davet etdigi bir kimseyi sizler 13 dakikada tekfir ediyorsunuz...benim ornegim bu...

ben sadece dilm dondugunce davet etmeye calisrim ...kardeş ben islama dun girdim bugun mu alimlik edeceghim..dedgin dogru vallahi ilmim yok...

ve tekfir ibadet demişim..ibadet nedir? Allah in razi kaldigi butun gizli ve acik ameller degilmidir...sen Allah rizasi icin bir kafiri tekfir etmen bir ibadetdir...ibadet yalniz namaz oruc mu...muslumanin hanimiyla yakımnlik etmesi bile bir ibadetse dinimizde...ummeti ilgilendiren tekfir neden ibadet olmuyor anlamiş degilim.. neyse...

diger sonda yazdığınıza cevap olarak yazicam simdi...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Bu durumu acaba nasıl izah edeceksiniz,Soruyorum,
1-Hristiyanlara (küfür ehli) taraftarlık yapan sahabe hazretleri dinden çıkmışmıdırlar ?
2-Hz.Ebu bekir bahse girerek kumar oynamış ve buna izin veren ALLAH RASULU s.a.v buna müsaade etmekle acaba oda kumar oynamışmıdır ?
3-Bu olayların olduğu dönemde de bazı Kur'an kanunları sabit iken aynı günümüzde olduğu gibi mekke de de bir yerel yasa vardı,hatta müslümanlar bile hatalı bir davranışta bulunsa onların yasaları ile cezalandırılırdı,onların verdikleri cezaya razı gelmek yada onların mahkemesine çıkmak,sahabe hazretlerini küfre rıza göstermiş olarakmı gösterir ?

NOT bu yazdıklarım asla ne dinime,ne peygamberime nede sahabe efendilerime çamur atmak değildir,dibinimiz yanlış algılayıp,bazı alimlerin yazılarını yanlış yorumlayıp,kafamıza göre basık bir din ortamı oluşturmamamız içindir,unutulmamalı ki islam dinide küfür içinde doğdu büyüyene kadarda çoğu kere küfür ehlinin yasasına,kanununa,hayat şartlarına uyum sağladı,bizde şerat ülkesinde doğmadık,bizimde doğduğumuz ülkede aynı 610 ylı gibi küfür vardı,bizde bu küfrü tasvip etmediğimiz gibi,bazı kurallarına yaslalarına boyun eğeceğiz,bu kabul etmek demek değildir.
Eğer ebu hanzalanın başından geçenler doğru ise,en erken ne zaman içerden çıkarım diye savunmamı yapar,çıkıncada daha çok insanı islam ile bilinçlendiririm,eğer savunmayı red ederse dini bilen biri içerde bilmeyenler dışarda kalacak,nasıl olacak ta insanlar din öğrenecek,din öğretilmediği,din insanların elinden din alimleri uzaklaştırılarak zaten alınmadımı?
Yapmayın kardeşler,ebu hanzala savynma yaptı ise sistemi kabul ettiği için değildir,yukarıda yazdığım hususları göz önünde bulundurduğu içindir.Bu kafir sistemi kabul ediyorum manasını ASLA ÇIKARMAZ,bu sistemi değiştirmek için bir yoldur...

1 cisine cevap benim okudgum şu şekildedir:

(Kitapsız) İranlılarla (Kitap ehli) Bizanslılar arasında savaş başladığında inkârcılar, müşrik olmaları dolayısıyla İranlıların üstün gelmelerini istiyorlardı. Müslümanlar da, Allah’a, peygamberlere, vahye, kitaplara ve ahiret gününe inanmaları dolayısıyla Bizanslıların üstün gelmelerini arzuluyorlardı. Ancak bu çarpışmada İranlılar üstün geldi. Ardından Yüce Allah, birkaç yıl içinde Bizansların üstün gelecekleri müjdesini indirdi. Ancak sadece bu müjdeyi vermekle yetinmedi. Bir başka müjdeyi de açık bir şekilde verdi. O da mü’minlerin zafer elde edecekleri müjdesiydi. Bu anlamda da şöyle buyurdu:

“O gün Müslümanlar sevinirler. Allah’ın yardımıyla.” (Rum, 30/4-5)

bak kendi yorumumu asla eklemiyorum :)...bana takilip kalmaman icin ...simdi anladgimi yazsam sayfalarca alinti edip bir şeyler yazicaksin..

2. iye cevap...ben bunu siyer kitabinda okumadim bahis olayini...olmuşşsa bile kendi dusuncemle derim ki, o zaman din tamamlanmamıştı? kumar içki ves gibi ayetler medine doneminde indi...mekke doneminde mujde ve ya cehnnem azbindan korkutan ve s ayetler indi.. (okudgum kadriyla)

3 cu sorunuzu anlamadim mekkede yerel yasa vardi? ve sahabeler ona gore yargilanirdi? eger buna delil su kefil goster olayi ise..bu mekkelilerin musrik olduklari zamandan kalma bir şeydir bunda insani kufre sirke goturecek zerre yol yoktur...

mesela bedirde ummeyye bin halefi oldurulurken abdurrahman bin avf onu korkumaya calismiştir...hatta ayagina yara almıştır...onunla aralarında anlaşma vardı sen mekkedeki yakınılarimi koru, medinede de ben korurum diye..yani demek istedgim burda şirke kufre goturucu yollar yok..

sonda Allah rizasi için benim yaizlarima alinti yaparak cevap vermeyin...ve beni tekrar size yazmak mecburiyyetinde birakmayin...hakkimda istedginizi dusnmek serbest :) alim, mucahid, muctehid, cahil ve s...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Azerbaycan_li;1250379]Sen bu temyiz fitnesni atan kardeşin delilini sordunmu da hemen yok hanzala taguta muhakeme olmuş diyorsun Sormadım zaten kendisi yazdığı mesajda emin olmasam söylemem dedi,zaten bizde onun eminliğine istinaden demedik,VELEVKİ ebu hanzala böyle birşey yapmışsa diye nisbetle sohbete devam ettik,...diyelim olmuş biz durumu bilmiyoruz hemen tekfir mi edecegiz? Ama canım kardeşim hem önceki yazdığın yazılarda küfre rıza küfürdür diyordun şimdi diyelim küfre rıza gösterdi hemen kafirlikle mi suçlayacağız diyorsun,noldu yoksa ılıman bir islammı doğdu içinde ?ki bin defa soyledim ben kimseyi tekfir edecek ilme sahib degilim ve kimseye huccet kaldiracam ilme de shaip degilim...ornegin siz oy kullandım demiştiniz benim alımntı ettigim yazılarda bunun apaçık kufr oldugudur ama ben size tek bir laf soylemedim Yapma canım kardeşim bu konu hakkında kocaman bir konu açmadınmı ? adıda OY KULLANMAK diye,konunun maksadı içeriğinden belli zaten,sen demedinmi bu ülkede oy kullanmak birilerini seçmek başa getirmek tağuta hizmetten küfürdür,dolayısı ile tekfir gerektir,kendi yazılarınımı yoksa unuttun tek tek alıntı yaparım buraya.....yani iddia etdigniz gibi alimlik taslamadım...bundan ALlah a sığınırım...ama siz bunu anlamıyorsunuz ki, ben sadece Allah rızası için yazıyorum...İşte bende diyorum ki ALLAH RIZASI için yaz ama yorumlama kafana göre ,senin yazıları yorumlaman sonra işin içinden çıkılamaz bir hal alır birde bakmışsın ki oy kullanan annene-babana-abine KAFİR demişsin ...dün bir uyarı aldım...gerci bu mail konusuydu..yani bir az daha devam edersem sanırım atılıcam..bu onemli degil...Atılmanı istemiyorum senin aldığın uyarılara gelince burası paylaşım sitesi,din kardeşlerine faydalı olman babında ne kadar çalışma gösterirsen okadar HAK TEALA dan ecir alırsın ama bir din kardeşine maksatsız da olsa yaptığı bir amelden dolayı kafirlik yapıyormuş gibi söylemler oluşturusan bu sana günah olarak döner,misal oy kullanan herekesi tağuta hizmetkar ettiniz,tağut ise şeytanın ta kendisidir,müslümanın ise şeytanla alakası yoktur...

demem o ki ben buraya alimlik iddiasinda bulunmak, vaayyy bak ne guzel islami izah ediyor desinler ve s dige yazmiyorum..Allah tan korktugum için yazıyorum...devamlı alimlik iddaia ediyorsun deyip hakkıma girmeyin...Ben alimim demiyorsun,alimlik iddia etmiyorum diyorsun ama kopyala yapıştır yolu ile ne buluyorsan hakkında yazıların mahiyetini hangi duruma uygun olduğunu düşünmeden savunmalar yapıyorsun,buda yazdıklarının alimliğini yapıyorsun demektir,3 gündür de hala aynı laflar dönüp duruyor...

adam delilini getirsin ve hanzala bunun neden solemiş? ve s dige araştırlır ve ilmi olan ilm talabesi ve ya alim varsa o tekif edilecekse eder...bana duşmez..

bir alim soyle diyor Allah rasulunun 13 yilda davet etdigi bir kimseyi sizler 13 dakikada tekfir ediyorsunuz...benim ornegim bu...Ebu hanzalaya gelince örnek,oy kullanan millete gelince herkesi tekfir,buda başka bir adalet değilmi...

ben sadece dilm dondugunce davet etmeye calisrim ...kardeş ben islama dun girdim bugun mu alimlik edeceghim..dedgin dogru vallahi ilmim yok...

ve tekfir ibadet demişim..ibadet nedir? Allah in razi kaldigi butun gizli ve acik ameller degilmidir...sen Allah rizasi icin bir kafiri tekfir etmen bir ibadetdir...ibadet yalniz namaz oruc mu...muslumanin hanimiyla yakımnlik etmesi bile bir ibadetse dinimizde...ummeti ilgilendiren tekfir neden ibadet olmuyor anlamiş degilim.. neyse... TEKFİR ;Bir müslümanı veya müslüman kabul edilen bir kimseyi küfre nisbet etmek; küfre girdiğini söylemektir,müslümana kafir demek ne zamandan beri ibadet oldu,kaldıki kafir olduğunu tam anlamı ile bilmediğin birine bile kafir demek çok sakıncalı,senin tekfir hakkındaki ibadettir demen yanlıştır,istirham ederim...


diger sonda yazdığınıza cevap olarak yazicam simdi...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
bakın ben kafir demedim kimseye bundan Allah a siginirm..ki alimler orda kufre riza gosterenin hukmunu ve ya cahil olmadigi halde oy atanin hukmunu aciklamiş ben bunlari bildim okudm ve kimseye oy vermedim...ve verene de hemen gidip bak sen oy attin kafir oldun simdi demedim ...sadece yazilarimda da etmeyelim dedim..edenler hepiniz kafirsiniz bir benim musluman demedim...hic bukadar yorulmamıştım ..yordunuz resmen beni...ve ben ne ebu hanzalayi ne de bir başkasını Allah rızası dışında sevmem...degil hanzala babam gelsin Allah dini için severim ya da bugz ederim
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Azerbaycan_li;1250390]1 cisine cevap benim okudgum şu şekildedir:

(Kitapsız) İranlılarla (Kitap ehli) Bizanslılar arasında savaş başladığında inkârcılar, müşrik olmaları dolayısıyla İranlıların üstün gelmelerini istiyorlardı. Müslümanlar da, Allah’a, peygamberlere, vahye, kitaplara ve ahiret gününe inanmaları dolayısıyla Ama tevid yoktu,hatta şirk vardı,Hz.İsa onlara göre ilahtı,ne farkı vardı ki müşriklerden,bunlarıda göze alırsak,onlarında küfür ehli olduklarını açıkca söylemeliyiz,hatta Kur'an bunu bize defalarca söyler,bu durumda ALLAH RASULU s.a.v bir başka küfür ehline tarafgirlik göstermekle sizin yazdığınız yazıların ihtivasına göre küfre rıza göstermiş olur,ama bizim anlattığımız konular aklınızda yer etse,bazı durumlarda ALLAH RASULUNUN s.a.v bu olayda yaptığı gibi bizlerde yaparak aslında küfre rıza göstermeden bazı hususlar hakkında kararlar alabiliriz demi canım kardeşim,yani her yaptığımız işle kafirlikle suçlanacaksak,dünyada hiç müslüman bulamazsın... Bizanslıların üstün gelmelerini arzuluyorlardı. Ancak bu çarpışmada İranlılar üstün geldi. Ardından Yüce Allah, birkaç yıl içinde Bizansların üstün gelecekleri müjdesini indirdi. Ancak sadece bu müjdeyi vermekle yetinmedi. Bir başka müjdeyi de açık bir şekilde verdi. O da mü’minlerin Burada Romalılara yani hristiyanlara mümin demişsin eğer sende böyle dersen diyalogcuların,Adnan oktarların ehli kitap kardeşlerimizdir demesine hiç kimsenin birşey dememesi lazım demi kardeşim,yani yazarken dikkat edelim,kopyala yapıştır bile olsa alıntılarımızı okuyalım,lütfen... zafer elde edecekleri müjdesiydi. Bu anlamda da şöyle buyurdu:

“O gün Müslümanlar sevinirler. Allah’ın yardımıyla.” (Rum, 30/4-5)

bak kendi yorumumu asla eklemiyorum :)Hayır hala yorum yazıyorsun,hatta bunun farkında bile değilsin,çünkü ayeti kerimede ALLAH TEALA O gün romalı müminler sevinecek demiyor,asla ve asla böyle bir yorum küfür getirir,buyurur ki;Romalılar yenilince sevinen mekkeli müşrikler,üzülen müslümanlar oldu,ama romalılar galip gelincede sevinen ayette geçen müslümanlar olacaktır,bu ayeti kerimenin ihtivası asla savaşın içindeki ülkeleri bağlamaz...bana takilip kalmaman icin ...simdi anladgimi yazsam sayfalarca alinti edip bir şeyler yazicaksin...Yukarıdaki Hz.Ebu bekir olayından başka birşeyi asla alıntı yapmadım sana yetecek kapasitedeyim,ama sen yine kafana göre yorum yapınca ne yazarsan yaz aynı çizgide gideceksin,bende sana artık birşey yazmayacağım,senin için içimdeki düzelir doğruyu bulur ümidimde eridi gitti...

2. iye cevap...ben bunu siyer kitabinda okumadim bahis olayini...olmuşşsa bile kendi dusuncemle derim ki, o zaman din tamamlanmamıştı? kumar içki ves gibi ayetler medine doneminde indi...mekke doneminde mujde ve ya cehnnem azbindan korkutan ve s ayetler indi.. (okudgum kadriyla)

3 cu sorunuzu anlamadim mekkede yerel yasa vardi? ve sahabeler ona gore yargilanirdi? eger buna delil su kefil goster olayi ise..bu mekkelilerin musrik olduklari zamandan kalma bir şeydir bunda insani kufre sirke goturecek zerre yol yoktur...

mesela bedirde ummeyye bin halefi oldurulurken abdurrahman bin avf onu korkumaya calismiştir...hatta ayagina yara almıştır...onunla aralarında anlaşma vardı sen mekkedeki yakınılarimi koru, medinede de ben korurum diye..yani demek istedgim burda şirke kufre goturucu yollar yok..

sonda Allah rizasi için benim yaizlarima alinti yaparak cevap vermeyin...ve beni tekrar size yazmak mecburiyyetinde birakmayin...hakkimda istedginizi dusnmek serbest :) alim, mucahid, muctehid, cahil ve s...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt