Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

KURBAN Soruları...! (1 Kullanıcı)

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Yeni bir bayrama yaklaşılmasına binaen tekrar okumakta fayda var...
Selam ve DUA ile...
 

ecthelion

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Şok ile kurban kesmek caiz midir?
Caiz ise şokta neye dikkat etmek gerekir?


Kurban keserken dikkat edilecek birinci husus, hayvana eziyet çektirmeden en az zahmetle kesmektir.
Hazreti Ömer (ra) Efendimiz, keseceği kurbanı sürükleyerek götüren birini görünce unutulmayan ikazını şöyle yapmıştır:

Ey Allah'ın kulu! Kurbanı eziyet etmeden götür, işkence yapmadan yatır, kesim işini de acı çektirmeden bitir!..

Bu açıdan bakınca, şokla kesim, acıyı en aza indiren kolay kesim olarak görülebilir.
Şokta dikkat edilecek en önemli husus şudur:

Ölüm şokla mı gerçekleşiyor, yoksa şokun hemen arkasından yapılan kesimle mi?
Bunu bilmeye ihtiyaç vardır.

Eğer şokla sakinleştirilen hayvan, geç kalınmadan hemen kesilmiş, ölüm bu kesimle gerçekleşmişse bundan şüphe etmeye gerek yoktur.
Ölümün kesimle gerçekleştiği ise kanın fışkırmasıyla, hayvanın canlılık işareti gösteren hareketiyle anlaşılır.
Şayet şokla sakinleştirilen hayvan, kesicinin geç kalmasıyla ölür, ölmüş hayvan kesilirse elbette bu et yenmez, bu hayvan da kurban sayılmaz.

"Merkezi sinir sistemine yönelik oluşturulan travmanın hayvana daha büyük acı verdiğini söyleyebilirim. Bu yöntemler hayvan refahından çok kesim işlemi yapan personelin refahına yöneliktir. Merkezi sinir sistemi etkisiz hale (elektirk veya tabanca ile şoklama)gelen hayvan kesim işlemleri sırasında hareketsiz kalmakta ve kesim işlemini yapan kişilere güçlük çıkarmamaktadır. Keskin bir bıçak ile ehil kişiler tarafından yapılan kesimlerde hayvanların hemen hemen hiç tepki vermediğini görürsünüz. Kesim uygulamasından bir süre sonra kasların fonksiyonlarını devam ettirme çabası olarak ortaya çıkan kasılmaların, kesim acısı ile ilgili olmadığı gibi kanın vücuttan daha fazla atılarak etin dayanıklılığını arttırdığı bilinmektedir."

not: Veteriner Prof. Dr. Arkadaşımdan alıntıdır!!!
 

ibra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
6,106
Tepki puanı
12
Puanları
38
Yaş
30
Konum
Konya
ALLAH razı olsun abi
ne yazık ki her kurban bayramında görüyoruz kötü manzaralar hayvancıklar güzel kesilmiyor.
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Yeni bir bayrama yaklaşılmasına binaen tekrar okumakta fayda var...
Selam ve DUA ile...
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Rabbim cümlemizden razı ve hoşnut olsun kardeşim...
Bayramımız bayram olsun inşallah...
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Yeni bir bayrama yaklaşılmasına binaen tekrar okumakta fayda var...
Selam ve DUA ile...
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Kurban ne zaman kesilir?

Kurban, kurban bayramının ilk üç gününde kesilir.
Kurban kesim vakti, Bayram namazı kılınan yerlerde, bayram namazı kılındıktan sonra, bayram namazı kılınmayan yerlerde ise sabah namazı vakti girdikten sonra başlar.
Bayramın üçüncü günü güneş batıncaya kadar devam eder.
Bu süre içinde gece ve gündüz kurban kesilebilir. Ancak kurbanların gündüzleri kesilmesi uygundur.
Bayramın birinci günü kesmek daha faziletlidir.
Şafii mezhebine göre ise kurban bayramın dördüncü günü de kesilebilir.
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Yeni bir bayrama yaklaşılmasına binaen tekrar okumakta fayda var...
Selam ve DUA ile...
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Esselamûaleykum...Soru ve cevaplara devam...


Kurban sadece diriler için mi kesilir?

Yoksa ölmüşlerimiz için de kurban kesmemiz caiz olur mu bayramda?

Olursa etinden, kesenler yiyebilir mi?

Bayramın üç gününde yaşayanlar adına kurban kesildiği gibi, ölmüşler adına da kurban kesmek caizdir.

Ancak ölmüşler adına kesilen kurban (ölenin vasiyeti gereği olarak kesiliyorsa) etinden tıpkı adak gibi kesen ve ailesi yiyemez.

Tamamen yoksula hibe edilmesi gerekir.

Şayet vasiyet yok da bir vefa ve sevap niyetiyle kesip sevabını ölmüşlerine bağışlamak istiyorsa, bunda yasak söz konusu olmaz.

Kendi kurbanı gibi yer ve herkese yedirebilir.

Efendimiz (sas) Hazretleri, her bayramda biri ümmeti adına olmak üzere iki kurban kesmiştir.

Bu itibarla ümmeti de O'nun adına kurban keserek bir vefa örneği verebilir.

Nitekim Hz. Ali (ra) de vefattan sonra her bayramda Efendimiz adına kurban kesmiştir.

Kurbanda, keçi koyun cinsi tek kişi adına kesilirken, sığır ve deve cinsi yedi kişiye kadar ortaklık kabul eder.

Ancak ortak olanların hepsi de ibadet ve sevap niyetiyle ortak olmalıdır.

Ucuz ve taze et almak niyetiyle ortaklık caiz olmaz.

Bu sebeple adak, akika, ölmüşlere kurban gibi sevap niyetiyle kesilecek tüm kurbanların ortaklığı caiz olur.

Bunlarda ibadet ve sevap niyeti vardır çünkü.


Şok ile kurban kesmek caiz midir?


Caiz ise şokta neye dikkat etmek gerekir?

Kurban keserken dikkat edilecek birinci husus, hayvana eziyet çektirmeden en az zahmetle kesmektir.

Hazreti Ömer (ra) Efendimiz, keseceği kurbanı sürükleyerek götüren birini görünce unutulmayan ikazını şöyle yapmıştır:

Ey Allah'ın kulu! Kurbanı eziyet etmeden götür, işkence yapmadan yatır, kesim işini de acı çektirmeden bitir!..

Bu açıdan bakınca, şokla kesim, acıyı en aza indiren kolay kesim olarak görülebilir.

Şokta dikkat edilecek en önemli husus şudur:

Ölüm şokla mı gerçekleşiyor, yoksa şokun hemen arkasından yapılan kesimle mi?

Bunu bilmeye ihtiyaç vardır.

Eğer şokla sakinleştirilen hayvan, geç kalınmadan hemen kesilmiş, ölüm bu kesimle gerçekleşmişse bundan şüphe etmeye gerek yoktur.

Ölümün kesimle gerçekleştiği ise kanın fışkırmasıyla, hayvanın canlılık işareti gösteren hareketiyle anlaşılır.

Şayet şokla sakinleştirilen hayvan, kesicinin geç kalmasıyla ölür, ölmüş hayvan kesilirse elbette bu et yenmez, bu hayvan da kurban sayılmaz.


İhtiyacın fazla olduğu uzak yerlere para gönderip kurbanlarını vekalet yoluyla oralarda kestirmeyi uygun buluyor musunuz?


Elbette...

Yeter ki kurban, bayram günlerinde kesilsin, sonra da yoksulun eline geçip ihtiyacını karşılasın.

Bütün mesele, kurbanların ihtiyaç sahibi yerlere yetişmesi, yoksulun ihtiyaçlarını karşılaması, bir neslin yetişmesine de yardımcı olmasıdır.

Kurban konusunda söylenecek en isabetli söz şu olsa gerektir:

Sevabı en çok olan kurban, ihtiyacı en çok olan yere verilen kurbandır!..


Adak kurbanı bayramda da kesilebilir mi?


Adak kurbanı bayramın içinde de, dışında da kesilebilir.

Adakta zaman ve mekân şartı bağlayıcı değildir.

Başka günde, başka mekânda da kesilebilir...


Aile içinde kesilen kurbanın sevabından ailenin diğer fertleri de hisse alırlar mı?


Üç mezhepte kurban, zenginlik şartı aranmaksızın ailenin tümü adına kesilir.

Hanefi mezhebinde ise kurbanı ailenin zengin şahısları keser, borçlu olan onlardır çünkü. Ancak ailenin diğer fertler inin kurban kesimini teşvik edip taraftar olanları da bu sevaptan hisselerini alırlar.

Bu gibi konularda Efendimiz'in şu ikazı hatırdan hiç çıkmamalıdır:

Hayra destek verip sebep olan, o hayrı bizzat kendisi işlemiş gibi sevap alır.


Şerre destek verip sebep olan da o şerri bizzat kendisi işlemiş gibi günaha girer, vebale ortak olur.

Alıntı: Ahmed ŞAHİN
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Bir kişi, market veya kuruluşun henüz mülkiyetinde olmayan bir hayvanı/ hissesini kurban olarak satması caiz midir?

Mevcut olmayan ancak vasıfları belirlenmiş bir malın peşin parayla satılmasına selem akdi denir.
Mal sahibi, ortada olmayan belirli vasıflardaki bir hayvanı taahhüt edip satıyorsa bu durum selem akdine gireceğinden mezhepler arasında ihtilaf söz konusudur.
Hanefî mezhebine göre selem akdi ölçü veya tartı ile alınıp satılan mislî mallarda yapılabilir.
Hayvanlar ise kıyemî mallardan sayıldıkları için sonradan teslimi şartıyla (selem yoluyla) satılmaları caiz değildir.
Buna bağlı olarak Hanefilere göre hissesi satılan hayvanın mevcut olması gerekir.
Zira mevcut olmayan hayvanın satışı caiz değildir (Kâsânî, Bedâi‘, V, 209). Bununla birlikte sonraki Hanefiler hayvanlarda da selemin geçerli olacağını kabul etmişlerdir.
Şâfiî mezhebine göre ise hayvanın cinsi, sıfatları ve yaşı belirlendiğinde belirsizlik büyük ölçüde giderilmiş olacağından selem yoluyla hayvanların alım satımı caiz olur (Remlî, Nihâyetü’l-muhtâc, IV, 203, 206).
Bu görüşe göre, yukarıda zikredilen şartların sağlanması halinde market türü kuruluşların henüz mülkiyetinde olmayan hayvanların hisselerini satması caiz olur.
Ayrıca bu tür kuruluşların; mülkiyetlerinde olan küçükbaş hayvanları veya büyükbaş hayvanların hisselerini ve bu hisselerin sahiplerini belirlemek şartıyla, kurban hissesi olarak satmalarında bir sakınca yoktur.
Diyanet-Din İşleri Yüksek Kurulu
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,142
Tepki puanı
7,440
Puanları
163
Yaş
52
Konum
Alanya
Yukarıda eklediğim kurban ile ilgili soru ve cevaplar Diyanet işleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu nun verdiği fetvalardır...
Bilginize ?
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,181
Tepki puanı
3,524
Puanları
163
Yaş
46
Kaç senedir kesemiyorum Rabbim tekrar nasip et ?nasıl bir hüzündür nasıl bir burukluktur
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt