Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kaderimizde kim varsa onunla mı evlenmek zorundayız? Evlilik kader midir? (2 Kullanıcı)

beyinsel

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
kader kısmet

kader kısmet

Değerli Kardeşlerim Selamün Aleyküm,

Bazı arkadaşlar hem sorunun cevabını vemiş hemde hazır olan cevaptan soru çıkartıp tekrar başa dönmüş.Mesele uzamış gitmiş..

Levh-i Mahfuz da Yüce Rahman zaten herşeyi bilmiş yazmış bunu iyi anlamak gerekir zaten kimin kiminle evleneceğini bildiği içinde seni ona göre anne karnına düşürüyor.or

Bir hadiste Efendimiz s.a.v şöyle buyuruyor;Bir kadını güzelliği,malı yada salih olmasına göre nikah edin,ama salih olanını seçin diyor.

Eğer evlenmek yazgı olsa idi yani bizler karar vermemiş olsa idik Efendimiz s.a.v böyle bir sözü söylemez zaten kiminle evleneceğiniz belli derdi.

Yüce Allah sizin ezelden zaten nasıl dua edeceğinizi de biliyor ve nasıl bir eş isteyeceğinizide biliyor zaten bildiği için de her şey mükemmel bir şekilde işliyor ve Cenab-Hak da hangi kulun ne isteyeceğini ve ne yapacağını bildiği için de her şeyi ve her canlıyıda ya dünyaya getiriyor yada yerine getiriyor.Umarım anlatabilmişimdir.

Slm ve Dua ile..

Aziz kardeşim imidik...
Konu uzayıp gidecek elbette, tartışıyoruz, fikir alışverişinde bulunuyoruz...
Yoksa bu bölümü kapatalım, devam etmesin...sonucu bildirsin biri...
Kader konusu insanoğlunun fazla bilemeyeceği ve biraz da tehlikeli bir konu...
Bu konu için, kesin olan şeyler dışında (doğum, ölüm gibi) şöyledir böyledir diye kesin ifadeler kullanmadan konuşulabilir diye düşünüyorum.

Özür dileyerek, sizin söylediklerinizden bir şey anlamadığımı ifade etmek isterim.
Aynı yazıda üstteki söylediğinizle alttaki söylediğiniz anlamamı engelliyor. Neyi anlatmak istediğinizi anlayamadım.
"Levh-i Mahfuz da Yüce Rahman zaten herşeyi bilmiş yazmış bunu iyi anlamak gerekir zaten kimin kiminle evleneceğini bildiği içinde seni ona göre anne karnına düşürüyor.or

Bir hadiste Efendimiz s.a.v şöyle buyuruyor;Bir kadını güzelliği,malı yada salih olmasına göre nikah edin,ama salih olanını seçin diyor.

Eğer evlenmek yazgı olsa idi yani bizler karar vermemiş olsa idik Efendimiz s.a.v böyle bir sözü söylemez zaten kiminle evleneceğiniz belli derdi."


Peygamber efendimizin hadislerini biliyorum,
Rızık için de çalışmamız gerek, doğru olan da bu, ama bu rızkımızı değiştirir mi? Burada ki benim sorum bu....


Evliliğe tabiki biz karar veriyoruz ama bu karar, içimize düşen bu his, ilham, kimi seçeceğimiz neye göre şekilleniyor ve bizi nereye götürüyor? Sonunda ezelde bizim için taktir edilmiş olana mı götürüyor? Olaylar ve hisler bizi o eş adayına mı götürüyor? Sonra onu tabiki fiziki olarak biz seçiyoruz bunun farkındayım.

Anne Babamız mutlak irade olduğu halde, seçeceğimiz eş nasıl cüzi irade oluyor? Bunu anlamaya çalışıyorum...

Selamlar,Teşekkürler
 

barişguneşi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
bencede evlikte cüzsi talebimizle biz yönlendiriyoruz ...
allah karşıma bi çok kısmet cıkardı ...hepside dindar insanlardı fakat
görüşmelerde bi sevgi oluşmadı ve olmadı..sonra eşimle
tanıştım ve onunla görüştüm ve eşim olabileceğini düşündüm ve kabul ettim evlendik...
ve kendi irademle eşimi ben sectim ...ama iyi amam kötü o kısmını allah bilir...
biz hayılı olsun diye bu işe niyetlendik all .da sonumuzu jayır eylesin...
all.c.c. ezeli ve ebedi ilmiyle bizim ne yapıcağımızı bilir..
ama secenekleride bize sunar secim bizimdir..
 

yusuf_özkan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
bence gayet açık anlatmışsın kardeşim ellerine sağlık eyvallah.....
 

muzey

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
bu konuda birçok yorum dinledim fakat inanın bunların hiçbiri beni tatmin etmedi.
Kimi evliligi tamamiyle kendi irademiz şekillendirir derken kimisi de tamamiyle kader diyor .bu mevzu bnm için keder oldu arkadaslar :evet
özellikle evli arkadaslara soruyorum evliliğinizde kader mi irade mi hangisi daha ön planda oldu?

ben açiklananin tam tersi diye düşünüyordum hem öyle duymuştum hemde kendi evliliğim ve gözlemlerim kader olduğunu düşündürmüştü aslinda bekarlar için gerçekten önemli bi konu. Bu soru benimde merakimdi fakat ben kader olduğuna deneyimlerle inanmiştim tabiki bu açiklamadan sonra hala inaniyorum demek doğru olmaz arştirmak lazim bakalim bütün alimler öylemi diyor...selametle
 

muzey

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
arkadaşıma katılıyorum benimde kafamı yoran bir konu evlilik kadermi deyimi?
Evlilik kader midir? Sorusu çok garip bir sorudur. Bu soruyu ancak allahın ezeliyetini ve ilminin nihayetsizliğini bilmeyenler sorabilir. çünkü "evlilik kader midir?" demek;allah bu iki kişinin evleneceğini ezelde biliyor muydu? Demektir. Zira kader, allah'ın ilminin bir unvanıdır. Evliliğin kader olmaması için, allah'ın evlenen o iki kişiden habersiz olması gerekir. Bu ise ilmi her şeyi, her mekanı ve her zamanı kuşatan allah hakkında düşünülemez. O halde sorumuzun cevabı, "evlenmek elbette kaderdir." olacaktır.
Ancak burada iki farklı durum söz konusu olabilir:
1- allah, ezeli ilmi ile evlenecek kadın ve erkeğin, kendi cüzi iradelerini kullanarak birbirleriyle evlenmek isteyeceklerini bilmiş ve zamanı geldiğinde onların bu arzularını külli iradesiyle yaratacak olduğundan dolayı, ezelde kader defterlerine birbirleriyle evleneceklerini yazmıştır.ilim maluma tabidir kaidesiyle bu yazı onların arzu ve iradelerine tabidir.yani kader defterinde şunlar birbiriyle evlensin değil şunlar birbiriyle evlenecek diye yazılmıştır.elbette böyle bir yazı insanı zorlayıcı değildir.
2- bazen de, ya bir şükür, yada sabırla imtihan olmaları için, kulun cüz-i iradesi karışmaksızın, allah iki kişiyi karşılaştırır ve onları birbirleriyle evlendirir. Eğer bu evlilik güzel bir evlilik olmuşsa, bu, kadın ve erkekten şükrün istenildiği bir nimettir. Eğer bu evlilik kötü bir evlilik olmuşsa, bu evlilik, sabrın istendiği bir imtihan olur. Erkek kadınla, kadında erkek ile imtihan edilir.
Demek ki, yapılan bütün evliliklerde kulların cüzi iradeleri esas alınmamaktadır.başka bir ifadeyle;ihtiyâri fiillerden olan evlilik, bazen iztırâri fiiller gibi kulun müdahalesi ve seçmesi olmaksızın meydana gelir. O halde şu hükümleri birer kaide olarak bilmeliyiz.
1- eğer kul bir şeyin olmasını ister, ancak allah onun olmasını murad etmezse, o fiil vücuda gelmez ve meydana çıkmaz. Eğer vücuda gelmeyen bu arzu, bir hayır ise, kul niyetinin mükafatını görür.
2- eğer kul bir şeyin olmasını ister, allah ta onun olmasını murad ederse, o fiil vücuda gelir ve yaratılır. Bu fiilin yaratılmasına kulun cüzi iradesi sebep olduğundan dolayı, kul bu fiilinden mesuldür. Hayırlı bir iş ise mükafat, kötü bir iş ise ceza görür.
3- kulun hiçbir müdahalesi olmaksızın, sırf allah'ın dilemesiyle yaratılan fiiller; bu tür fiillerde kulun cüz-i iradesi işe karışmaz. Daha önce ifade ettiğimiz gibi şükürle veya sabırla imtihan olmaları için allah onu icad eder.
Işte evlilik bazen ikinci gruba giren bir fiildir. Kulların cüzi iradelerini kullanmaları neticesinde allah istediklerini yaratır.bazen ise 3. Gruba giren bir fiil olur. Allah kullarının iradelerini karıştırmaksızın onları birbirleriyle evlendirir. Ancak her iki durumda da evlilik kaderdir. Ve allah'ın ezeli takdiridir

kaynak : Marmara eğitim hizmetleri..
Inşaalah aytınlatır allah herkesin gönlünün muradını versin.
vallahi bu açiklama süper işte demekki kafalarimiz bundan dolayi karişiyor ağzi bağlanmak derler ya öyle örnekler oluyoki insan inaniyor yani
 

muzey

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
selamunaleyküm.yani ben anlamadim simdi insan kimi secerse o kaderi olurmu ama mesela diyelim bir insan biriyle evlenmek istiyorr..karsisindaki istemiyorsa bu nasil olcak,ya da aile zoruyla taraflar istemeyerek evlilik yapiyor diyelim,pek anlayamadim..ben hep rabbim kaderimize kim yazdiysa döner dolasir o bizi bulurr istesekte istemesekte diye bilirdimanlamadim yaa..kafam karisti..allaha emanet olun...

kardeşim şiradil adli arkadaşin yazisini 2,sayfada olmali oku bende senin gibi düşünürdüm o yazi tatmin edici selametle
 

beyinsel

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
???

???

o zaman doğacak çocuk tesadüflere kalıyor....
bizim seçimimizi bekliyor....
anne- baba çocuk için nasıl mutlak kader olabiliyor o zaman....güzel bir cevap beni tatmin eder ama verebilen çıkmadı...
selamlar,
 

şiradıl

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
selam arkadaşlar 3 aydır siteye girmiyordum, Allah hepiniz için hayırlısı olanı versin, rabbim taşıyamayacağımız, yükle imtehan etmesin, dualarınızı beklerim,
bana göre çoçuk tesdüflere kalmıyor, levhi mahfuzda annemiz babamız belliydi rabbim kimi seçeceğimizi biliyordu ezelden çevremde öğle evliler varki örnek olarak, kimi hanımyla , kimi eşiyle kimi evladıyle imtehan oluyor; dayımın oğlu 17
yaşında evlendi, ilk yıllar mutluydu kendi tercihiydi, eşi rahatsızlandı ev işn yapamıyor yemek dahi pişiremiyor eşiyle ilgilenemiyor çoçuklarına bakamıyor, hanımı kendine muhtaç ama o allahın imtehanı olduğunu söylüyor hanımına ve çoçuklarına bakıyor çokda zeki akıllı çoçuklar diyorki; nasıl evlendim ben bu insanla diyor.Benim düşüncem ise o çoçuklar dünyaya gelecekti allahda gönüllerine sevgi, muhabbet verdi 'rum suresi no:20' ve o nesil dünyaya geldi ve eşiyle imtehan oluyor .Dünyada hiç bir şey tesadaüf deyildir bir karıncanın rızkı bile hepinize selamlar bunlar benim düşüncem
 

beyinsel

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Valla tek bir soru soracağım ve mümkünse kesin olarak evet ya da hayır diye net bir
cevap verebilen olursa sevinirim...

Allah'ın ezelde bizim için taktir ettiği eş dışında birini seçme şansımız var mı?
 

şiradıl

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Valla tek bir soru soracağım ve mümkünse kesin olarak evet ya da hayır diye net bir
cevap verebilen olursa sevinirim...

Allah'ın ezelde bizim için taktir ettiği eş dışında birini seçme şansımız var mı?

Allahın selamı üzerinize olsun. Kardeşim Kaderin tanımı; Allah kullarının doğdukları andan itibaren, ölecekleri güne kadar bütün yapacaklarını bilir,levhi-mahfuzda kulum şunları yapacak yazar, kulum şunları yapsın diğe emretmez. Ezeli ilimiyle neyapacağımızı bilir. Mesela iman edeceği vs.. bütün yapacaklarımızdan haberdardır, elbette seçme özgürlüğü vermiştir vermeseydi imanın anlamı olmazdı, amenna iman ettik.
Benim fikrime göre evlilik kaderdir.

Evlilik kader midir? Sorusu çok garip bir sorudur. Bu soruyu ancak allahın ezeliyetini ve ilminin nihayetsizliğini bilmeyenler sorabilir. çünkü "evlilik kader midir?" demek;allah bu iki kişinin evleneceğini ezelde biliyor muydu? Demektir. Zira kader, allah'ın ilminin bir unvanıdır. Evliliğin kader olmaması için, allah'ın evlenen o iki kişiden habersiz olması gerekir. Bu ise ilmi her şeyi, her mekanı ve her zamanı kuşatan allah hakkında düşünülemez. O halde sorumuzun cevabı, "evlenmek elbette kaderdir." olacaktır.
Ancak burada iki farklı durum söz konusu olabilir:
1- allah, ezeli ilmi ile evlenecek kadın ve erkeğin, kendi cüzi iradelerini kullanarak birbirleriyle evlenmek isteyeceklerini bilmiş ve zamanı geldiğinde onların bu arzularını külli iradesiyle yaratacak olduğundan dolayı, ezelde kader defterlerine birbirleriyle evleneceklerini yazmıştır.ilim maluma tabidir kaidesiyle bu yazı onların arzu ve iradelerine tabidir.yani kader defterinde şunlar birbiriyle evlensin değil şunlar birbiriyle evlenecek diye yazılmıştır.elbette böyle bir yazı insanı zorlayıcı değildir.
2- bazen de, ya bir şükür, yada sabırla imtihan olmaları için, kulun cüz-i iradesi karışmaksızın, allah iki kişiyi karşılaştırır ve onları birbirleriyle evlendirir. Eğer bu evlilik güzel bir evlilik olmuşsa, bu, kadın ve erkekten şükrün istenildiği bir nimettir. Eğer bu evlilik kötü bir evlilik olmuşsa, bu evlilik, sabrın istendiği bir imtihan olur. Erkek kadınla, kadında erkek ile imtihan edilir.
Demek ki, yapılan bütün evliliklerde kulların cüzi iradeleri esas alınmamaktadır.başka bir ifadeyle;ihtiyâri fiillerden olan evlilik, bazen iztırâri fiiller gibi kulun müdahalesi ve seçmesi olmaksızın meydana gelir. O halde şu hükümleri birer kaide olarak bilmeliyiz.
1- eğer kul bir şeyin olmasını ister, ancak allah onun olmasını murad etmezse, o fiil vücuda gelmez ve meydana çıkmaz. Eğer vücuda gelmeyen bu arzu, bir hayır ise, kul niyetinin mükafatını görür.
2- eğer kul bir şeyin olmasını ister, allah ta onun olmasını murad ederse, o fiil vücuda gelir ve yaratılır. Bu fiilin yaratılmasına kulun cüzi iradesi sebep olduğundan dolayı, kul bu fiilinden mesuldür. Hayırlı bir iş ise mükafat, kötü bir iş ise ceza görür.
3- kulun hiçbir müdahalesi olmaksızın, sırf allah'ın dilemesiyle yaratılan fiiller; bu tür fiillerde kulun cüz-i iradesi işe karışmaz. Daha önce ifade ettiğimiz gibi şükürle veya sabırla imtihan olmaları için allah onu icad eder.
Işte evlilik bazen ikinci gruba giren bir fiildir. Kulların cüzi iradelerini kullanmaları neticesinde allah istediklerini yaratır.bazen ise 3. Gruba giren bir fiil olur. Allah kullarının iradelerini karıştırmaksızın onları birbirleriyle evlendirir. Ancak her iki durumda da evlilik kaderdir. Ve allah'ın ezeli takdiridir

kaynak : Marmara eğitim hizmetleri..
Inşaalah aytınlatır allah herkesin gönlünün muradını versin.


Daha öncede yazmıştım okursanız memnun olurum. Bizler dünyaya imtehan için gönderildik ve hayatımızla imtehan oluyoruz
Ama şunu söylemeden edemiycem benim kader mevzuu kafama çok takılmıştı
çok şükür halleddim.Kendi yaşadığım olayla ilgili cevap vericem Bana çok önceden çok değerli mücahit bir bey evlenme teklif etmişti bana aşık olmuştu kendileri dinini çok iyi bilen kaliteli bir insandı
ve benimle evlenmek için çok uğraştı ben ise hiç konuşmadığım bu insana karşı
asla istek duymadım herkes mükemmel biri diyordu ve öyleydide ama içimdde garip bir ona karşı isteksizlik mide bulantısı vardı insan tanımadığı insana karşı bu tiksintiyi duyabilirmi duyar kaderinde yoksa, kimse beni yenemedi o da vazgeçti.O kişi başkasıyla evlendi iki tane çoçuğu var mutlumu bilemem ama kendime soruyorum ne vardıda kabul etmedin o kadar iyi birini diyorum.
o mükemmel insanı kabul etmedin diye kızıyorum kendime ve şu cevabı veriyorum o aday başka biriyle evlenecek ve onların ortak genini taşıyan çoçukları dünyaya gelecek o bayan onun ekmeğini yiyecek onların kısmeti
başka söylenecek söz varmı

neden tanımasakda ilk gördüğümüz birini severiz ve dost oluruz ve yine tanımasakda bize bir kötülüğü olmasada sevmeyiz.
bizler ruhlar aleminden hatırlarız ve birbirimize muhabbet besleriz olay bu
 

ebuzer25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
1,845
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Allahın selamı üzerinize olsun. Kardeşim Kaderin tanımı; Allah kullarının doğdukları andan itibaren, ölecekleri güne kadar bütün yapacaklarını bilir,levhi-mahfuzda kulum şunları yapacak yazar, kulum şunları yapsın diğe emretmez. Ezeli ilimiyle neyapacağımızı bilir. Mesela iman edeceği vs.. bütün yapacaklarımızdan haberdardır, elbette seçme özgürlüğü vermiştir vermeseydi imanın anlamı olmazdı, amenna iman ettik.
Benim fikrime göre evlilik kaderdir.

Evlilik kader midir? Sorusu çok garip bir sorudur. Bu soruyu ancak allahın ezeliyetini ve ilminin nihayetsizliğini bilmeyenler sorabilir. çünkü "evlilik kader midir?" demek;allah bu iki kişinin evleneceğini ezelde biliyor muydu? Demektir. Zira kader, allah'ın ilminin bir unvanıdır. Evliliğin kader olmaması için, allah'ın evlenen o iki kişiden habersiz olması gerekir. Bu ise ilmi her şeyi, her mekanı ve her zamanı kuşatan allah hakkında düşünülemez. O halde sorumuzun cevabı, "evlenmek elbette kaderdir." olacaktır.
Ancak burada iki farklı durum söz konusu olabilir:
1- allah, ezeli ilmi ile evlenecek kadın ve erkeğin, kendi cüzi iradelerini kullanarak birbirleriyle evlenmek isteyeceklerini bilmiş ve zamanı geldiğinde onların bu arzularını külli iradesiyle yaratacak olduğundan dolayı, ezelde kader defterlerine birbirleriyle evleneceklerini yazmıştır.ilim maluma tabidir kaidesiyle bu yazı onların arzu ve iradelerine tabidir.yani kader defterinde şunlar birbiriyle evlensin değil şunlar birbiriyle evlenecek diye yazılmıştır.elbette böyle bir yazı insanı zorlayıcı değildir.
2- bazen de, ya bir şükür, yada sabırla imtihan olmaları için, kulun cüz-i iradesi karışmaksızın, allah iki kişiyi karşılaştırır ve onları birbirleriyle evlendirir. Eğer bu evlilik güzel bir evlilik olmuşsa, bu, kadın ve erkekten şükrün istenildiği bir nimettir. Eğer bu evlilik kötü bir evlilik olmuşsa, bu evlilik, sabrın istendiği bir imtihan olur. Erkek kadınla, kadında erkek ile imtihan edilir.
Demek ki, yapılan bütün evliliklerde kulların cüzi iradeleri esas alınmamaktadır.başka bir ifadeyle;ihtiyâri fiillerden olan evlilik, bazen iztırâri fiiller gibi kulun müdahalesi ve seçmesi olmaksızın meydana gelir. O halde şu hükümleri birer kaide olarak bilmeliyiz.
1- eğer kul bir şeyin olmasını ister, ancak allah onun olmasını murad etmezse, o fiil vücuda gelmez ve meydana çıkmaz. Eğer vücuda gelmeyen bu arzu, bir hayır ise, kul niyetinin mükafatını görür.
2- eğer kul bir şeyin olmasını ister, allah ta onun olmasını murad ederse, o fiil vücuda gelir ve yaratılır. Bu fiilin yaratılmasına kulun cüzi iradesi sebep olduğundan dolayı, kul bu fiilinden mesuldür. Hayırlı bir iş ise mükafat, kötü bir iş ise ceza görür.
3- kulun hiçbir müdahalesi olmaksızın, sırf allah'ın dilemesiyle yaratılan fiiller; bu tür fiillerde kulun cüz-i iradesi işe karışmaz. Daha önce ifade ettiğimiz gibi şükürle veya sabırla imtihan olmaları için allah onu icad eder.
Işte evlilik bazen ikinci gruba giren bir fiildir. Kulların cüzi iradelerini kullanmaları neticesinde allah istediklerini yaratır.bazen ise 3. Gruba giren bir fiil olur. Allah kullarının iradelerini karıştırmaksızın onları birbirleriyle evlendirir. Ancak her iki durumda da evlilik kaderdir. Ve allah'ın ezeli takdiridir

kaynak : Marmara eğitim hizmetleri..
Inşaalah aytınlatır allah herkesin gönlünün muradını versin.


Daha öncede yazmıştım okursanız memnun olurum. Bizler dünyaya imtehan için gönderildik ve hayatımızla imtehan oluyoruz
Ama şunu söylemeden edemiycem benim kader mevzuu kafama çok takılmıştı
çok şükür halleddim.Kendi yaşadığım olayla ilgili cevap vericem Bana çok önceden çok değerli mücahit bir bey evlenme teklif etmişti bana aşık olmuştu kendileri dinini çok iyi bilen kaliteli bir insandı
ve benimle evlenmek için çok uğraştı ben ise hiç konuşmadığım bu insana karşı
asla istek duymadım herkes mükemmel biri diyordu ve öyleydide ama içimdde garip bir ona karşı isteksizlik mide bulantısı vardı insan tanımadığı insana karşı bu tiksintiyi duyabilirmi duyar kaderinde yoksa, kimse beni yenemedi o da vazgeçti.O kişi başkasıyla evlendi iki tane çoçuğu var mutlumu bilemem ama kendime soruyorum ne vardıda kabul etmedin o kadar iyi birini diyorum.
o mükemmel insanı kabul etmedin diye kızıyorum kendime ve şu cevabı veriyorum o aday başka biriyle evlenecek ve onların ortak genini taşıyan çoçukları dünyaya gelecek o bayan onun ekmeğini yiyecek onların kısmeti
başka söylenecek söz varmı

neden tanımasakda ilk gördüğümüz birini severiz ve dost oluruz ve yine tanımasakda bize bir kötülüğü olmasada sevmeyiz.
bizler ruhlar aleminden hatırlarız ve birbirimize muhabbet besleriz olay bu
cok mükemmel bir cevap olmuş ALLAH razı olsun.
 

Bahar_58

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Ocak 2007
Mesajlar
3,673
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Kader, Allah'ın olmuş ve olacak her şeyi bilmesidir. Bu açıdan insanların iradesini ilgilendiren konularda insan iradesine bırakılmıştır.

Kaderi ikiye ayırabiliriz: ızdırari kader, ihtiyari kader.

"Izdırari kader"de bizim hiçbir tesirimiz yok. O, tamamen irademiz dışında yazılmış. Dünyaya geleceğimiz yer, annemiz, babamız, şeklimiz, kabiliyetlerimiz ızdırari kaderimizin konusu. Bunlara kendimiz karar veremeyiz. Bu nevi kaderimizden dolayı mesuliyetimiz de yok.

İkinci kısım kader ise, irademize bağlıdır. Biz neye karar vereceksek ve ne yapacaksak, Allah ezeli ilmiyle bilmiş, öyle takdir etmiştir. Sizin sorduğunuz soruda bu alanda müzakere edilmektedir. Yani siz bir aday tipi belirliyorsunuz ve arıyorsunuz. Allah’ta sizin istediğiniz vasıflara sahip birkaç kişiyi önünüze çıkarıyor. Sizde bunlardan birini iradenizle beğenip kabul ediyorsunuz. Alah’ın alacağınız eşin kim olduğunu ezelde bilmesi kader, fakat sizin iradenizle seçmeniz cüz’i irade dediğimiz insanın sorumluluk sınırlarıdır.

Evlilik de irademize bağlı olan ihtiyari kader kısmındandır. Yani insan kimi ister, kimle evlenirse o kaderi olur.


(sorularlaislaiyet.com)

Esselamun Aleyküm
ALLAH Razi Olsun bu konuda bilgilendirdiginiz icin. ALLAH her seyin "HAYIRLISINI" nasip etsin
 

gulen76

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 May 2008
Mesajlar
360
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşıma katılıyorum benimde kafamı yoran bir konu evlilik kadermi deyimi?
Evlilik kader midir? sorusu çok garip bir sorudur. Bu soruyu ancak Allahın ezeliyetini ve ilminin nihayetsizliğini bilmeyenler sorabilir. Çünkü "evlilik kader midir?" demek;Allah bu iki kişinin evleneceğini ezelde biliyor muydu? demektir. Zira kader, Allah'ın ilminin bir unvanıdır. Evliliğin kader olmaması için, Allah'ın evlenen o iki kişiden habersiz olması gerekir. Bu ise ilmi her şeyi, her mekanı ve her zamanı kuşatan Allah hakkında düşünülemez. O halde sorumuzun cevabı, "evlenmek elbette kaderdir." olacaktır.
Ancak burada iki farklı durum söz konusu olabilir:
1- Allah, ezeli ilmi ile evlenecek kadın ve erkeğin, kendi cüzi iradelerini kullanarak birbirleriyle evlenmek isteyeceklerini bilmiş ve zamanı geldiğinde onların bu arzularını külli iradesiyle yaratacak olduğundan dolayı, ezelde kader defterlerine birbirleriyle evleneceklerini yazmıştır.İlim maluma tabidir kaidesiyle Bu yazı onların arzu ve iradelerine tabidir.Yani kader defterinde şunlar birbiriyle evlensin değil şunlar birbiriyle evlenecek diye yazılmıştır.Elbette böyle bir yazı insanı zorlayıcı değildir.
2- Bazen de, ya bir şükür, yada sabırla imtihan olmaları için, kulun cüz-i iradesi karışmaksızın, Allah iki kişiyi karşılaştırır ve onları birbirleriyle evlendirir. Eğer bu evlilik güzel bir evlilik olmuşsa, bu, kadın ve erkekten şükrün istenildiği bir nimettir. Eğer bu evlilik kötü bir evlilik olmuşsa, bu evlilik, sabrın istendiği bir imtihan olur. Erkek kadınla, kadında erkek ile imtihan edilir.
Demek ki, yapılan bütün evliliklerde kulların cüzi iradeleri esas alınmamaktadır.Başka bir ifadeyle;ihtiyâri fiillerden olan evlilik, bazen Iztırâri fiiller gibi kulun müdahalesi ve seçmesi olmaksızın meydana gelir. O halde şu hükümleri birer kaide olarak bilmeliyiz.
1- Eğer kul bir şeyin olmasını ister, ancak Allah onun olmasını murad etmezse, o fiil vücuda gelmez ve meydana çıkmaz. Eğer vücuda gelmeyen bu arzu, bir hayır ise, kul niyetinin mükafatını görür.
2- Eğer kul bir şeyin olmasını ister, Allah ta onun olmasını murad ederse, o fiil vücuda gelir ve yaratılır. Bu fiilin yaratılmasına kulun cüzi iradesi sebep olduğundan dolayı, kul bu fiilinden mesuldür. Hayırlı bir iş ise mükafat, kötü bir iş ise ceza görür.
3- Kulun hiçbir müdahalesi olmaksızın, sırf Allah'ın dilemesiyle yaratılan fiiller; Bu tür fiillerde kulun cüz-i iradesi işe karışmaz. Daha önce ifade ettiğimiz gibi şükürle veya sabırla imtihan olmaları için Allah onu icad eder.
İşte evlilik bazen ikinci gruba giren bir fiildir. Kulların cüzi iradelerini kullanmaları neticesinde Allah istediklerini yaratır.Bazen ise 3. gruba giren bir fiil olur. Allah kullarının iradelerini karıştırmaksızın onları birbirleriyle evlendirir. Ancak her iki durumda da evlilik kaderdir. Ve Allah'ın ezeli takdiridir

KAYNAK : MARMARA EĞİTİM HİZMETLERİ..
inşaalah aytınlatır allah herkesin gönlünün muradını versin.


süperrr açıklama...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt