acem_kizi
Kayıtlı Kullanıcı
Allah razı olsun kardeşim
Değerli Kardeşlerim Selamün Aleyküm,
Bazı arkadaşlar hem sorunun cevabını vemiş hemde hazır olan cevaptan soru çıkartıp tekrar başa dönmüş.Mesele uzamış gitmiş..
Levh-i Mahfuz da Yüce Rahman zaten herşeyi bilmiş yazmış bunu iyi anlamak gerekir zaten kimin kiminle evleneceğini bildiği içinde seni ona göre anne karnına düşürüyor.or
Bir hadiste Efendimiz s.a.v şöyle buyuruyor;Bir kadını güzelliği,malı yada salih olmasına göre nikah edin,ama salih olanını seçin diyor.
Eğer evlenmek yazgı olsa idi yani bizler karar vermemiş olsa idik Efendimiz s.a.v böyle bir sözü söylemez zaten kiminle evleneceğiniz belli derdi.
Yüce Allah sizin ezelden zaten nasıl dua edeceğinizi de biliyor ve nasıl bir eş isteyeceğinizide biliyor zaten bildiği için de her şey mükemmel bir şekilde işliyor ve Cenab-Hak da hangi kulun ne isteyeceğini ve ne yapacağını bildiği için de her şeyi ve her canlıyıda ya dünyaya getiriyor yada yerine getiriyor.Umarım anlatabilmişimdir.
Slm ve Dua ile..
bu konuda birçok yorum dinledim fakat inanın bunların hiçbiri beni tatmin etmedi.
Kimi evliligi tamamiyle kendi irademiz şekillendirir derken kimisi de tamamiyle kader diyor .bu mevzu bnm için keder oldu arkadaslar :evet
özellikle evli arkadaslara soruyorum evliliğinizde kader mi irade mi hangisi daha ön planda oldu?
vallahi bu açiklama süper işte demekki kafalarimiz bundan dolayi karişiyor ağzi bağlanmak derler ya öyle örnekler oluyoki insan inaniyor yaniarkadaşıma katılıyorum benimde kafamı yoran bir konu evlilik kadermi deyimi?
Evlilik kader midir? Sorusu çok garip bir sorudur. Bu soruyu ancak allahın ezeliyetini ve ilminin nihayetsizliğini bilmeyenler sorabilir. çünkü "evlilik kader midir?" demek;allah bu iki kişinin evleneceğini ezelde biliyor muydu? Demektir. Zira kader, allah'ın ilminin bir unvanıdır. Evliliğin kader olmaması için, allah'ın evlenen o iki kişiden habersiz olması gerekir. Bu ise ilmi her şeyi, her mekanı ve her zamanı kuşatan allah hakkında düşünülemez. O halde sorumuzun cevabı, "evlenmek elbette kaderdir." olacaktır.
Ancak burada iki farklı durum söz konusu olabilir:
1- allah, ezeli ilmi ile evlenecek kadın ve erkeğin, kendi cüzi iradelerini kullanarak birbirleriyle evlenmek isteyeceklerini bilmiş ve zamanı geldiğinde onların bu arzularını külli iradesiyle yaratacak olduğundan dolayı, ezelde kader defterlerine birbirleriyle evleneceklerini yazmıştır.ilim maluma tabidir kaidesiyle bu yazı onların arzu ve iradelerine tabidir.yani kader defterinde şunlar birbiriyle evlensin değil şunlar birbiriyle evlenecek diye yazılmıştır.elbette böyle bir yazı insanı zorlayıcı değildir.
2- bazen de, ya bir şükür, yada sabırla imtihan olmaları için, kulun cüz-i iradesi karışmaksızın, allah iki kişiyi karşılaştırır ve onları birbirleriyle evlendirir. Eğer bu evlilik güzel bir evlilik olmuşsa, bu, kadın ve erkekten şükrün istenildiği bir nimettir. Eğer bu evlilik kötü bir evlilik olmuşsa, bu evlilik, sabrın istendiği bir imtihan olur. Erkek kadınla, kadında erkek ile imtihan edilir.
Demek ki, yapılan bütün evliliklerde kulların cüzi iradeleri esas alınmamaktadır.başka bir ifadeyle;ihtiyâri fiillerden olan evlilik, bazen iztırâri fiiller gibi kulun müdahalesi ve seçmesi olmaksızın meydana gelir. O halde şu hükümleri birer kaide olarak bilmeliyiz.
1- eğer kul bir şeyin olmasını ister, ancak allah onun olmasını murad etmezse, o fiil vücuda gelmez ve meydana çıkmaz. Eğer vücuda gelmeyen bu arzu, bir hayır ise, kul niyetinin mükafatını görür.
2- eğer kul bir şeyin olmasını ister, allah ta onun olmasını murad ederse, o fiil vücuda gelir ve yaratılır. Bu fiilin yaratılmasına kulun cüzi iradesi sebep olduğundan dolayı, kul bu fiilinden mesuldür. Hayırlı bir iş ise mükafat, kötü bir iş ise ceza görür.
3- kulun hiçbir müdahalesi olmaksızın, sırf allah'ın dilemesiyle yaratılan fiiller; bu tür fiillerde kulun cüz-i iradesi işe karışmaz. Daha önce ifade ettiğimiz gibi şükürle veya sabırla imtihan olmaları için allah onu icad eder.
Işte evlilik bazen ikinci gruba giren bir fiildir. Kulların cüzi iradelerini kullanmaları neticesinde allah istediklerini yaratır.bazen ise 3. Gruba giren bir fiil olur. Allah kullarının iradelerini karıştırmaksızın onları birbirleriyle evlendirir. Ancak her iki durumda da evlilik kaderdir. Ve allah'ın ezeli takdiridir
kaynak : Marmara eğitim hizmetleri..
Inşaalah aytınlatır allah herkesin gönlünün muradını versin.
selamunaleyküm.yani ben anlamadim simdi insan kimi secerse o kaderi olurmu ama mesela diyelim bir insan biriyle evlenmek istiyorr..karsisindaki istemiyorsa bu nasil olcak,ya da aile zoruyla taraflar istemeyerek evlilik yapiyor diyelim,pek anlayamadim..ben hep rabbim kaderimize kim yazdiysa döner dolasir o bizi bulurr istesekte istemesekte diye bilirdimanlamadim yaa..kafam karisti..allaha emanet olun...
Valla tek bir soru soracağım ve mümkünse kesin olarak evet ya da hayır diye net bir
cevap verebilen olursa sevinirim...
Allah'ın ezelde bizim için taktir ettiği eş dışında birini seçme şansımız var mı?
cok mükemmel bir cevap olmuş ALLAH razı olsun.Allahın selamı üzerinize olsun. Kardeşim Kaderin tanımı; Allah kullarının doğdukları andan itibaren, ölecekleri güne kadar bütün yapacaklarını bilir,levhi-mahfuzda kulum şunları yapacak yazar, kulum şunları yapsın diğe emretmez. Ezeli ilimiyle neyapacağımızı bilir. Mesela iman edeceği vs.. bütün yapacaklarımızdan haberdardır, elbette seçme özgürlüğü vermiştir vermeseydi imanın anlamı olmazdı, amenna iman ettik.
Benim fikrime göre evlilik kaderdir.
Evlilik kader midir? Sorusu çok garip bir sorudur. Bu soruyu ancak allahın ezeliyetini ve ilminin nihayetsizliğini bilmeyenler sorabilir. çünkü "evlilik kader midir?" demek;allah bu iki kişinin evleneceğini ezelde biliyor muydu? Demektir. Zira kader, allah'ın ilminin bir unvanıdır. Evliliğin kader olmaması için, allah'ın evlenen o iki kişiden habersiz olması gerekir. Bu ise ilmi her şeyi, her mekanı ve her zamanı kuşatan allah hakkında düşünülemez. O halde sorumuzun cevabı, "evlenmek elbette kaderdir." olacaktır.
Ancak burada iki farklı durum söz konusu olabilir:
1- allah, ezeli ilmi ile evlenecek kadın ve erkeğin, kendi cüzi iradelerini kullanarak birbirleriyle evlenmek isteyeceklerini bilmiş ve zamanı geldiğinde onların bu arzularını külli iradesiyle yaratacak olduğundan dolayı, ezelde kader defterlerine birbirleriyle evleneceklerini yazmıştır.ilim maluma tabidir kaidesiyle bu yazı onların arzu ve iradelerine tabidir.yani kader defterinde şunlar birbiriyle evlensin değil şunlar birbiriyle evlenecek diye yazılmıştır.elbette böyle bir yazı insanı zorlayıcı değildir.
2- bazen de, ya bir şükür, yada sabırla imtihan olmaları için, kulun cüz-i iradesi karışmaksızın, allah iki kişiyi karşılaştırır ve onları birbirleriyle evlendirir. Eğer bu evlilik güzel bir evlilik olmuşsa, bu, kadın ve erkekten şükrün istenildiği bir nimettir. Eğer bu evlilik kötü bir evlilik olmuşsa, bu evlilik, sabrın istendiği bir imtihan olur. Erkek kadınla, kadında erkek ile imtihan edilir.
Demek ki, yapılan bütün evliliklerde kulların cüzi iradeleri esas alınmamaktadır.başka bir ifadeyle;ihtiyâri fiillerden olan evlilik, bazen iztırâri fiiller gibi kulun müdahalesi ve seçmesi olmaksızın meydana gelir. O halde şu hükümleri birer kaide olarak bilmeliyiz.
1- eğer kul bir şeyin olmasını ister, ancak allah onun olmasını murad etmezse, o fiil vücuda gelmez ve meydana çıkmaz. Eğer vücuda gelmeyen bu arzu, bir hayır ise, kul niyetinin mükafatını görür.
2- eğer kul bir şeyin olmasını ister, allah ta onun olmasını murad ederse, o fiil vücuda gelir ve yaratılır. Bu fiilin yaratılmasına kulun cüzi iradesi sebep olduğundan dolayı, kul bu fiilinden mesuldür. Hayırlı bir iş ise mükafat, kötü bir iş ise ceza görür.
3- kulun hiçbir müdahalesi olmaksızın, sırf allah'ın dilemesiyle yaratılan fiiller; bu tür fiillerde kulun cüz-i iradesi işe karışmaz. Daha önce ifade ettiğimiz gibi şükürle veya sabırla imtihan olmaları için allah onu icad eder.
Işte evlilik bazen ikinci gruba giren bir fiildir. Kulların cüzi iradelerini kullanmaları neticesinde allah istediklerini yaratır.bazen ise 3. Gruba giren bir fiil olur. Allah kullarının iradelerini karıştırmaksızın onları birbirleriyle evlendirir. Ancak her iki durumda da evlilik kaderdir. Ve allah'ın ezeli takdiridir
kaynak : Marmara eğitim hizmetleri..
Inşaalah aytınlatır allah herkesin gönlünün muradını versin.
Daha öncede yazmıştım okursanız memnun olurum. Bizler dünyaya imtehan için gönderildik ve hayatımızla imtehan oluyoruz
Ama şunu söylemeden edemiycem benim kader mevzuu kafama çok takılmıştı
çok şükür halleddim.Kendi yaşadığım olayla ilgili cevap vericem Bana çok önceden çok değerli mücahit bir bey evlenme teklif etmişti bana aşık olmuştu kendileri dinini çok iyi bilen kaliteli bir insandı
ve benimle evlenmek için çok uğraştı ben ise hiç konuşmadığım bu insana karşı
asla istek duymadım herkes mükemmel biri diyordu ve öyleydide ama içimdde garip bir ona karşı isteksizlik mide bulantısı vardı insan tanımadığı insana karşı bu tiksintiyi duyabilirmi duyar kaderinde yoksa, kimse beni yenemedi o da vazgeçti.O kişi başkasıyla evlendi iki tane çoçuğu var mutlumu bilemem ama kendime soruyorum ne vardıda kabul etmedin o kadar iyi birini diyorum.
o mükemmel insanı kabul etmedin diye kızıyorum kendime ve şu cevabı veriyorum o aday başka biriyle evlenecek ve onların ortak genini taşıyan çoçukları dünyaya gelecek o bayan onun ekmeğini yiyecek onların kısmeti
başka söylenecek söz varmı
neden tanımasakda ilk gördüğümüz birini severiz ve dost oluruz ve yine tanımasakda bize bir kötülüğü olmasada sevmeyiz.
bizler ruhlar aleminden hatırlarız ve birbirimize muhabbet besleriz olay bu
Kader, Allah'ın olmuş ve olacak her şeyi bilmesidir. Bu açıdan insanların iradesini ilgilendiren konularda insan iradesine bırakılmıştır.
Kaderi ikiye ayırabiliriz: ızdırari kader, ihtiyari kader.
"Izdırari kader"de bizim hiçbir tesirimiz yok. O, tamamen irademiz dışında yazılmış. Dünyaya geleceğimiz yer, annemiz, babamız, şeklimiz, kabiliyetlerimiz ızdırari kaderimizin konusu. Bunlara kendimiz karar veremeyiz. Bu nevi kaderimizden dolayı mesuliyetimiz de yok.
İkinci kısım kader ise, irademize bağlıdır. Biz neye karar vereceksek ve ne yapacaksak, Allah ezeli ilmiyle bilmiş, öyle takdir etmiştir. Sizin sorduğunuz soruda bu alanda müzakere edilmektedir. Yani siz bir aday tipi belirliyorsunuz ve arıyorsunuz. Allah’ta sizin istediğiniz vasıflara sahip birkaç kişiyi önünüze çıkarıyor. Sizde bunlardan birini iradenizle beğenip kabul ediyorsunuz. Alah’ın alacağınız eşin kim olduğunu ezelde bilmesi kader, fakat sizin iradenizle seçmeniz cüz’i irade dediğimiz insanın sorumluluk sınırlarıdır.
Evlilik de irademize bağlı olan ihtiyari kader kısmındandır. Yani insan kimi ister, kimle evlenirse o kaderi olur.
(sorularlaislaiyet.com)
Arkadaşıma katılıyorum benimde kafamı yoran bir konu evlilik kadermi deyimi?
Evlilik kader midir? sorusu çok garip bir sorudur. Bu soruyu ancak Allahın ezeliyetini ve ilminin nihayetsizliğini bilmeyenler sorabilir. Çünkü "evlilik kader midir?" demek;Allah bu iki kişinin evleneceğini ezelde biliyor muydu? demektir. Zira kader, Allah'ın ilminin bir unvanıdır. Evliliğin kader olmaması için, Allah'ın evlenen o iki kişiden habersiz olması gerekir. Bu ise ilmi her şeyi, her mekanı ve her zamanı kuşatan Allah hakkında düşünülemez. O halde sorumuzun cevabı, "evlenmek elbette kaderdir." olacaktır.
Ancak burada iki farklı durum söz konusu olabilir:
1- Allah, ezeli ilmi ile evlenecek kadın ve erkeğin, kendi cüzi iradelerini kullanarak birbirleriyle evlenmek isteyeceklerini bilmiş ve zamanı geldiğinde onların bu arzularını külli iradesiyle yaratacak olduğundan dolayı, ezelde kader defterlerine birbirleriyle evleneceklerini yazmıştır.İlim maluma tabidir kaidesiyle Bu yazı onların arzu ve iradelerine tabidir.Yani kader defterinde şunlar birbiriyle evlensin değil şunlar birbiriyle evlenecek diye yazılmıştır.Elbette böyle bir yazı insanı zorlayıcı değildir.
2- Bazen de, ya bir şükür, yada sabırla imtihan olmaları için, kulun cüz-i iradesi karışmaksızın, Allah iki kişiyi karşılaştırır ve onları birbirleriyle evlendirir. Eğer bu evlilik güzel bir evlilik olmuşsa, bu, kadın ve erkekten şükrün istenildiği bir nimettir. Eğer bu evlilik kötü bir evlilik olmuşsa, bu evlilik, sabrın istendiği bir imtihan olur. Erkek kadınla, kadında erkek ile imtihan edilir.
Demek ki, yapılan bütün evliliklerde kulların cüzi iradeleri esas alınmamaktadır.Başka bir ifadeyle;ihtiyâri fiillerden olan evlilik, bazen Iztırâri fiiller gibi kulun müdahalesi ve seçmesi olmaksızın meydana gelir. O halde şu hükümleri birer kaide olarak bilmeliyiz.
1- Eğer kul bir şeyin olmasını ister, ancak Allah onun olmasını murad etmezse, o fiil vücuda gelmez ve meydana çıkmaz. Eğer vücuda gelmeyen bu arzu, bir hayır ise, kul niyetinin mükafatını görür.
2- Eğer kul bir şeyin olmasını ister, Allah ta onun olmasını murad ederse, o fiil vücuda gelir ve yaratılır. Bu fiilin yaratılmasına kulun cüzi iradesi sebep olduğundan dolayı, kul bu fiilinden mesuldür. Hayırlı bir iş ise mükafat, kötü bir iş ise ceza görür.
3- Kulun hiçbir müdahalesi olmaksızın, sırf Allah'ın dilemesiyle yaratılan fiiller; Bu tür fiillerde kulun cüz-i iradesi işe karışmaz. Daha önce ifade ettiğimiz gibi şükürle veya sabırla imtihan olmaları için Allah onu icad eder.
İşte evlilik bazen ikinci gruba giren bir fiildir. Kulların cüzi iradelerini kullanmaları neticesinde Allah istediklerini yaratır.Bazen ise 3. gruba giren bir fiil olur. Allah kullarının iradelerini karıştırmaksızın onları birbirleriyle evlendirir. Ancak her iki durumda da evlilik kaderdir. Ve Allah'ın ezeli takdiridir
KAYNAK : MARMARA EĞİTİM HİZMETLERİ..
inşaalah aytınlatır allah herkesin gönlünün muradını versin.