Ve aleyküm selam..
açılan okullar kültürel bir faaliyet olarak adlandırılabir.. fakat islami bir faaliyet olarak adlandırılması için her yönü ve her safhası ile islama uygun olmalıdır..
örneğin: kur'an okumayı bilmeyen bir bayana kur'an öğretmek islami bir faaliyettir ameldir.. lakin; bir erkeğin namahrem bir bayana kur'an öğretmesi islami bir amel değildir.. o bayan'ın kuran öğrenmesi ameldir.. ama bu ameli işlerken her safhası islama uygun olmalı.. namahrem bir erkekten ders alamaz.. bu amelini bitirir seyyiat olur..
mali durumu yeterli olan bir müslüman bayanın hacca gitmesi farzdır.. amma hac yolculuğunda kendisine refakat edecek bir mahremi yoksa (kocası, kardeşi, babası,yetişkin oğlu vs.vs.) mahrem buluncaya kadar hacca gitmesi caiz değildir dikkat edin farz bir amel bile mahremi olmadığından sekteye uğrar veya düşer..
bu minval üzere konumuza dönersek..bildiğim kadarı ile binlerce km. uzaktaki bu okullara müslüman hanım kardeşlerimizde öğretmenlik yapmak için gidiyormuş.. şimdi biz bunu nereye koyalım.. hangi kategoride değerlendirelim..
düşünün ki bu bayanın gittiği memlekette sadece din anlatacak, sadece kur'an öğretecek dahi olsa mahremsiz gitmesi caiz değil.. 12 yaşını geçmiş erkeklere ders okutması caiz değil..( erkek öğretmenler içinde geçerli onlarda 10-12 yaş üzeri kızlara ders okutamazlar..) kur'an dahi okutması caiz değilken.. matematik türkçe okutmalarını neye sayalım..
bu okullarda öğretmenlik yapan bazı gönül ehli kardeşlerimiz'in kendi gayretleri ile birilerinin islamla tanışmasına vesile olması muhakkak ki çok büyük bir iştir... fakat bu infiradi bir ameldir.. kişinin kendi hanesine yazılır.. bu durum okulların tamamını temize çekmez.. şeriata aykırı yapılan işleri mübah hale getirmez..
ayrıca bu okulların islami durumunu bilmek için, ders müfredatını bilmek gerekir.. okullarda ne ders'i okutoyorlar.. sanırım hangi memlekette ise o memleketin resmi ders müfredatını okutuyorlardır.. hristiyan bir memlekete çocuklara siyer-i nebi okutmuyorlardır herhalde..
biz nereye gidersek gidelim dinimiz tam olarak anlatmakla mükellefiz.. sağından solundan kırparak yarım yamalak anlatarak kimseyi müslüman yapmak üzerimize vazife değil.. birileri müslüman olacak diye dinimizden asla taviz veremeyiz.. tavizli anlatamayız.. taviz vermeden ama yumaşak güzel hitabet ile anlatmak gerek.. demek istediğim.. dünyanın değişik yerlerinde müslüman yapacağız milleti diyerek.. bir takım haramlar işlenmez.. mahrem namahrem sınırı aşılmaz..
mevzu çok uzun sayfalarca yazılabilir.. ben bir iki ip ucu verdim.. sizler
arif insanlarsınız gerisini ve ne demek istediğimi anlamışsınızdır..
son olarak isra suresinin.. 73.74.75. ayetlerinin tefisirine ve sebeb-i nüzülüne bakınız..
efendimize kalen bir taife kendilerine bazı imtiyalar istiyorlardı.. bize bu imtiyazları sağlarsan bizde iman ederiz dediler..
kainatın efendiside onlarda iman etsin nasılsa zamanlar hatalarını anlarlar ve sahih bir iman'a dönerler ve onlara hidayet erişir diye bu isteklerini kabul etmeyi düşündü ki; onlarda kurtulsun diye.. ama dikkat edin sadece düşündü kabul etmedi onaylama dı sadece aklından geçirdi..
Ve ALLAH buyurdu ki..
73- (Ey Muhammed!) Az kalsın seni bile, sana vahyettiğimizden başkasını bize karşı iftira edesin diye, fitneye düşüreceklerdi ve o takdirde seni dost edineceklerdi.
74- Eğer biz sana sebat vermemiş olsaydık, nerdeyse sen onlara birazcık meyledecektin.
75- O takdirde, muhakkak hayatın da, ölümün de azabını sana kat kat tattırırdık. Sonra bize karşı kendin için hiçbir yardımcı bulamazdın.
nedir mana..? hiçkimse için dinden taviz yok.. bütün dünya müslüman olacak olsa yinede islamdan bir cüz'ü hasır altı edemeyiz.. bizim dinimiz budur dileyen kabul eder..
birilerine islamı hoş göstermek adına.. örtüden, faizden, namazdan, mahrem,namahrem ölçülerinden taviz yok..
tek cümle ile özetlersek; olacaksa her yönü ile islama uygun olmalı.. her yönü ile islama uymuyorsa, hiç olmamalı...
selamün aleyküm..