Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Ehli Sünnete Göre İman Artar ve Eksilir (1 Kullanıcı)

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
Sen kandır bakalım kendini..Daha ne kadar kandıracaksın..
Ehlisünnet'in temiz ve sağlam olan yoluna dön..Sufilikten tövbe et Ebu hanife(r.h)'nin itikatini benimse maturidinin itikatini değil.Maturidilik, Ebu Hanife(r.h)'nin vefatından 200 sene sonra çıkmış sapık bir fırkadır.
 

kitap okuyan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
ehli sünnet didiğiniz imamlardan başkasının söylediklerinde hiç hakklğlğk payı olan içtihatlar yokmu imamhanifeden. imam şafiden .imam hambeliden. malikiden başka içtihat yapan insanlar olmadımı. Neden bu kadar dar ibr alana sıkıştırıp duruyoruz allahın dinini. neden bu kadar zorlaştırıp duruyoruz allahın kolay kıldığı bu dini. neden allahın bu dinini bazı insanların tekeline bırakıyoruz. onlardan başka içtahat yapan insanları dışlıyoruz
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Tevhid davası kardeşim
Bu cümle ile,
Sen Ebu hanife(r.h) itikatidi bilseydin maturidilikten tövbe ederdin
tam olarak ne kastettin acaba?
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
Tevhid davası kardeşim
Bu cümle ile,
Sen Ebu hanife(r.h) itikatidi bilseydin maturidilikten tövbe ederdin
tam olarak ne kastettin acaba?

Ebu hanife(r.h) itikati ile Ebu Mansur el-Matüridî'nin itikadinin bir olmadığını 100-150 konuda ki bunların çoğu itikati konu olmak üzere farklı sözler söylediklerini söylüyorum...Malesef bu ülkede Ebu Mansur el-Matüridî'nin itikat hakkındaki görüşlerini Hanefi mezhebinin görüşü ve Ebu hanife(r.h)'ın görüşü gibi lanse ediyorlar.
Kaç tane hanefi mezhebi mensubu kardeşimiz bir açıp ebu hanife(r.h) itikat konusunda ne demiş diye kitapları okudu ?
Bu forumda konular paylaştık bu konuda kaç kişi bakıyor...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Ebu hanife(r.h) itikati ile Ebu Mansur el-Matüridî'nin itikadinin bir olmadığını 100-150 konuda ki bunların çoğu itikati konu olmak üzere farklı sözler söylediklerini söylüyorum...Malesef bu ülkede Ebu Mansur el-Matüridî'nin itikat hakkındaki görüşlerini Hanefi mezhebinin görüşü ve Ebu hanife(r.h)'ın görüşü gibi lanse ediyorlar.
Kaç tane hanefi mezhebi mensubu kardeşimiz bir açıp ebu hanife(r.h) itikat konusunda ne demiş diye kitapları okudu ?
Bu forumda konular paylaştık bu konuda kaç kişi bakıyor...
Benim anlamadığım maturidilikten tövbe etmek o kısmı idi.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Maturidilik akidesinin ehlisünnet harici bir fırka olduğu için bundan tövbe etmek gerektiğini söyledim...

Kardeşim Hanefi meshebi mensupları itikadda maturidiliğe bağlıdırlar.
Siz Maturidiliğin ehli sünnet dışı olduğu konusunda yanılıyorsunuz.
Maturidilik ehli sünnet bir fırkadır.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Ebu hanife bir müctehidir ve itikadınıda Kur'ana ve sünnete bağlamıştır.
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
Ebu hanife bir müctehidir ve itikadınıda Kur'ana ve sünnete bağlamıştır.

Demekki Ebu hanife(r.h) Maturidi değilmiş...

1.Sorum Ya binlerce öğrencisi ve ders halkasına oturanlar itikatte neye bağlandı ?

2.Sorum Ebu hanife(r.h) benden 150 sene sonra Ebu Mansur el-Matüridî gelecek Onun itikatina bağlanın dedi mi ?
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Demekki Ebu hanife(r.h) Maturidi değilmiş...

1.Sorum Ya binlerce öğrencisi ve ders halkasına oturanlar itikatte neye bağlandı ?

2.Sorum Ebu hanife(r.h) benden 150 sene sonra Ebu Mansur el-Matüridî gelecek Onun itikatina bağlanın dedi mi ?

Ebu Hanifenin Maturidi olduğunu zaten söylemedik nerden çıktı.Ebu Hanife hz. fıkhi görüşlerini benimseyenlerin itikadda İmam Maturidi hz. görüşlerini benimser dedik.
Bu sorular demogejik sorulardır.Karşılığı olmayan demogojik sorular.İşte kelam ilmide bu demogojik sorulardan dolayı ortaya çıkmıştır.Munafıklar kafirler avamın inancını sarsmak için muteşabih ayetleri imani ayetleri akılcı gözüken manasız demogojik sorular sorarak avamın itikadını imanını bozmaya çalışmışlardır ve bunlara alimlerimiz cevap üretmek zorunda kalmışlardır ve kelam ilmi ortaya çıkmıştır.İmam maturidiyi siz sapık görebilirsiniz ama değildir.Zamanın şartları itikadi meseleleri akli delilleri ile ortaya koymak zamanı olduğundan bunu yapmıştır.Haa sahabe böyle durumlarla uğraşmışlarmıdır kısmen hayır çünkü o zamanlar fitne fesat çıkaracak munafıklara musamaha göstermezdiler.
Bu imanı durumları delilleri ile insanlara sunan İmam maturidir.Ve hanefi meshebi mensuplarıda bu itikadi durumlarda bu imamın görüşlerini benimsemiş böyle inanmıştır.
Nasılki Efendimiz sav benden sonra isim verip şu şu fıkıh alimleri gelecek onlara uyun demediyse gibi Ebu Hanife rh da dememiştir.
Bazı cümleler doğru kullanılmadığında anlatılmak istenen şeyi pasifleştirir.Bunu yapmayın.
Burda bağlanmak kopmak gibi bir durumda söz konusu değil.Söz konusu olan Kur'an ve Sünnetin en doğru yorumlayan alimlerin görüşleri gibi inanmak ve bu tür hassas konularda hataya düşmemektir.İmam Maturidi rh da bu alimlerden bir tanesi olduğu bütün ulama tarafından benimsenir ama siz hariç.
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
Ebu Hanife hz. fıkhi görüşlerini benimseyenlerin itikadda İmam Maturidi hz. görüşlerini benimser dedik.

Ebu hanife(r.h)'nin fıkhı görüşleri alınıyorda neden itikattaki görüşlerini alınmıyor ?
Neden itikatte başka birisinin görüşlerini alınıyorda Ebu hanifenin(r.h) hem fıkhı hem itikatteki görüşleri alınmıyor yoksa yasak mı caiz değil mi ?

1. Sorum Ebu hanife'nin(r.h) itikattaki görüşlerinde bir sorun mu var da itikatte başka birisinin görüşlerini alınıyor ?

2. Sorum Ebu hanifenin(r.h) fıkhı görüşlerini benimseyen birisinin itikatte Ebu Mansur el-Matüridî'nin görüşlerini benimsemesi farz mı sünnet mi yani bir bağlayacılığı var mı?
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Ebu hanife(r.h)'nin fıkhı görüşleri alınıyorda neden itikattaki görüşlerini alınmıyor ?
Neden itikatte başka birisinin görüşlerini alınıyorda Ebu hanifenin(r.h) hem fıkhı hem itikatteki görüşleri alınmıyor yoksa yasak mı caiz değil mi ?

1. Sorum Ebu hanife'nin(r.h) itikattaki görüşlerinde bir sorun mu var da itikatte başka birisinin görüşlerini alınıyor ?

2. Sorum Ebu hanifenin(r.h) fıkhı görüşlerini benimseyen birisinin itikatte Ebu Mansur el-Matüridî'nin görüşlerini benimsemesi farz mı sünnet mi yani bir bağlayacılığı var mı?

Ebu Hanife hz atikadi görüşleri alınmıyor dediğimi hatırlamıyorum.İtikaddada fıkıhtada Ebu Hanife hz. görüşleri alınabilir yasak olduğunu veya caiz olmadığını söylemedik siz uyduruyorsunuz.

1.Ebu Hanife hz.nin itikadi görüşlerinde bir soorun yok.İmam Maturidi hz. bu görüşleri derine indirip görüşleri kendi yorumlamış ve cumhuırda bu görüşleri benimsemiştir.Bu birisinin doğru diğerinin yanlış olduğu anlamına gelmiyor ikiside doğrudur.Çünkü bu konu Allah'u tealanın ilmindedir.Kullar sadece Kur'an ve Sünnet süzgeçinden geçirerek anladıklarını bize naklederler.İşte fıkıhta Ebu Hanife görüşlerini uygulayan müslümanlar itikadda İmam Maturidi hz. görüşleri gibi inanarak hataya düşmekten korunurlar.Bu nebir taassupluktur nede kimisini yüceltip kimisini alçatmaktır.Bu en sağlam görüşe uyarak hatadan kotunmaya çalışmaktır.


2.Tabiki bir bağlayıcılığı yok.Fakat Kur'an ve sünnetten yeterince anlamayan müslümanlar hataya düşmemek için bu imamları taklit etmesi en uygun yoldur.Bunun dışında aranan yollar kişinin selametini etkiler.

Buda benim sorum.İmam Maturidinin akidesinin neden Ehli sünnet dışı olduğunu açıklayın
 

hanzala44

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Bu konuda görüş farklılıkları vardır
Mesela İmam-ı Azamın görüşü farklıdır.İman artmaz ve eksilmez.
Selam ve dua ile

esselamı aleykum....
ben söylemiş olduğunuz bu farklı düşünce kısmına takıldım TEVHİD DAVASI kardeşimin
açtığı konuda görüşler değil ayetlerin mealleri var ebu hanife h.z. görüşü
kurân'a mı farklı demek istediniz ?
ayetlerde bu konu zaten açık değilmi ?
 

hanzala44

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Ebu Sa'îd İbnu Mâlik İbni Sinân el-Hudrî (radıyallahu anh) hazretleri demiştir ki:
"Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle buyurdular:


"Kalbinde zerre miktarı iman bulunan kimse ateşten çıkacaktır."

Tirmizî Sıfatu Cehennem: 10, (2601). Tirmizî hadis için "sahihtir" demiştir. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 2/200.

hadiste zerre kadar iman esas alınmış yani iman yüksek derecede olabilir yüksele bilir
zerre miktarınada düşe bilir...
 

hanzala44

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Mütekaddimînden olsun müteahhirînden olsun, İslâm âlimleri iman nedir, İslâm nedir, bunların ikisi bir mi, ayrı mı çokca münâkaşa ederler. Meseleye naslardan hareketle çözüm bulmaya çalışanlar da bu müşkilâtı kesinlikle halledememişlerdir. Zira Cibrîl hadisi olarak bilinen yukarıdaki hadiste Hz. peygamber (aleyhissalâtu veselâm) dinin kalbe ve inanmaya taalluk eden esaslarını "iman" olarak, amele taalluk eden esaslarını da "İslâm" olarak açıklamasına rağmen başka hadislerde (meselâ az ilerde gelecek 18 numaralı hadis görülmelidir) de iman açıklanırken amele giren meselelere yer verildiği görülür. Aynı durum âyetler için de söz konusudur.

Nitekim Zührî, "İslâm kelimedir, iman ameldir" diye hükmetmiş, delil olarak da: "Bedevîler ‘iman ettik' derler, sen ey Muhammed onlara de ki: ‘Hayır siz inanmadınız' öyle ise ‘boyun eğdik' deyin henüz iman kalplerinize girmedi" (Hucurât: 49/14) âyetini göstermiştir.

Bazı âlimler İslâm ve imanın aynı şey olduğunu söylemişler, delil olarak da "Bunun üzerine, suçlu milletin arasında bulunan mü’minleri çıkardık. Zâten orada Müslümanların kaldığı tek ev vardı" (Zâriyât: 51/36) âyetini göstermişlerdir.

Mevzuya temas eden, ilk hadis şârihlerinden Hattabî şu açıklamayı yapar: "Doğru olanı, mutlak hükme gitmeyip kayıtlı ve sınırlı konuşmaktır. Müslüman kişi, bâzı ahvâlde mü'mindir, bazı ahvâlde gayr-i mü'mindir. Fakat mü'min kişi, her durumda Müslümandır. Öyle ise her mü'min mutlaka Müslümandır, ama her Müslüman mutlaka mü'min değildir. Meseleye bu zâviyeden bakınca ayetlerin te'vili düzelir, konunun münâkaşası mutedil bir hâl alır. Naslar arasında ihtilaf da ortadan kalkar.

İmanın aslı tasdîk, İslâm'ın aslı itaat etmek ve boyun eğmektir. Kişi zâhirde itaat eder de içinden boyun eğmez, bazan da içinden boyun eğdiği hâlde zâhirde mutî değildir.

"Keza Hattâbî, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın: "İman yetmiş küsur şubedir" hadisi ile alakalı olarak şunu söyler: "Bu hadise göre, şer'î iman, şubeleri ve yüksek-alçak cüzleri bulunan bir mânaya isimdir. Bu durumda iman ismi, bu cüzlerin hepsi için kullanıldığı gibi, bazıları için de kullanılmaktadır. Hakikat, bütün şubelerin mevcudiyetini gerektirir ve hepsine şâmil olur, tıpkı şerî namaz gibi. Nitekim onun da şubeleri ve cüzleri vardır. Bu cüzlerden bir kısmı için de "namaz" ismi kullanıldığı halde hakikat bütün cüzlerin mevcudiyetini gerektirir ve hepsini içine alır. Bu duruma Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in şu sözü delalet eder: "Haya imandan bir şûbedir." Bu hadis, iman noktasında mü'minlerin kimisi üstün, kimisi geri olmak üzere çok farklı mertebelerde bulunduklarını da ifâde etmektedir.

İmam Bağavî hazretleri de şunu söyler: "Cebrail'in İman ile İslâm'dan sorup Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in cevap verdiği hadiste, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), "İslâm" kelimesini amelden görünenlere isim yapmıştır. İman kelimesini de itikada giren bâtınî şeylere isim yapmıştır. Böyle bir taksîm amellerin imandan bir kısım olmayışından, kalb ile tasdik'in de İslâm'dan olmayışından, ileri gelmez. Aksine bu, hepsi tek birşey olan bir bütün hakkında yapılmış bulunan bir tafsil, bir ayırımdır. Bunların toplamı dîni teşkil eder. Bu sebeptendir ki, Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle buyurmuştur: "Size Cebrail gelerek dininizi öğretti."

 

hanzala44

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
268
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
(18)- Abdullah İbnu Abbas'ın rivayetine göre, bir kadın, kendisine küpte yapılan şıra (nebîz) hakkında sordu. Kadına şu cevabı verdi: "Abdulkays kabilesinin heyeti Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e geldiği vakit:

"Bu gelenler kimdir?" diye sordu.

"Rebîalılar" diye kendilerini tanıttılar. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm):

"Merhaba, hoş geldiniz. İnşaallah bu ziyaretten memnun kalır, pişman olmazsınız" buyurdu. Misafirler:

"Biz uzak bir yerden geliyoruz. Sizinle bizim aramızda şu kâfir Mudarlılar var. Bu sebeple, size ancak haram ayında uğrayabiliyoruz. Öyle ise, bize kesin, açık bir amel emret, onu geride bıraktıklarımıza da öğretelim. Ve bizi cennete götürsün" dediler.

Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) de onlara dört emir ve dört yasakta bulundu: Önce tek olan Allah Teâla'ya imanı emretti ve sordu:

"İman nedir biliyor musunuz?"

"Allah ve Resûlü daha iyi bilir!" dediler. Açıkladı:


"Allah'tan başka ilâh olmadığına, Muhammed'in Allah'ın kulu ve elçisi olduğuna şehâdet etmek, namaz kılmak, zekât vermek, Ramazan orucu tutmak, harpte elde edilen ganimetten beşte birini ödemenizdir."

imanın artışıda eksilmeside bu temeller üzeredir hangisini tam ve ne kadar islama en uygun biçimde yaparsa imanı
okadar artar mertebe kazanır
zerre miktarı ise kelimeyi şehaded getirip bunu kalp ile tastik etmektir
bundan sonra yapılan her amel ve her ecir imanda yükselmeye vesiledir hadis ve ayetlerde de bu belirtilmiştir....

ALLAHIN SELAM VE RAHMETİ MAĞFİRET VE HİDAYETİ HEPİMİZİN ÜZERİNE OLSUN...
SELAM VE DUA İLE...
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
Ebu Hanife hz atikadi görüşleri alınmıyor dediğimi hatırlamıyorum.İtikaddada fıkıhtada Ebu Hanife hz. görüşleri alınabilir yasak olduğunu veya caiz olmadığını söylemedik siz uyduruyorsunuz.Kardeş ben, siz böyle böyle söylüyorsunuz demiyorum bunlar hep soru makamında sorduğum sorulardır yanlış anladınız herhalde.

1.Ebu Hanife hz.nin itikadi görüşlerinde bir soorun yok.İmam Maturidi hz. bu görüşleri derine indirip görüşleri kendi yorumlamış ve cumhuırda bu görüşleri benimsemiştir.Cumhurda bu görüşleri benimsemiştir derken herhalde kendinden sonra gelen kişilerin cumhurunu kast ediyorsunuzdur.Bu birisinin doğru diğerinin yanlış olduğu anlamına gelmiyor ikiside doğrudur.Çünkü bu konu Allah'u tealanın ilmindedir.Kullar sadece Kur'an ve Sünnet süzgeçinden geçirerek anladıklarını bize naklederler.İşte fıkıhta Ebu Hanife görüşlerini uygulayan müslümanlar itikadda İmam Maturidi hz. görüşleri gibi inanarak hataya düşmekten korunurlar.İtikatte Ebul mansur'a tabi olanlar hataya düşer burda tam tersi görüşteyim..Bu nebir taassupluktur nede kimisini yüceltip kimisini alçatmaktır.Bu en sağlam görüşe uyarak hatadan kotunmaya çalışmaktır.


2.Tabiki bir bağlayıcılığı yok.Fakat Kur'an ve sünnetten yeterince anlamayan müslümanlar hataya düşmemek için bu imamları taklit etmesi en uygun yoldur.Bunun dışında aranan yollar kişinin selametini etkiler.Bunun dışında birçok imamlar vardır.Onları bir kalemde sildiniz bu söyleminizle...

Buda benim sorum.İmam Maturidinin akidesinin neden Ehli sünnet dışı olduğunu açıklayın

İman konularında,isim ve sıfat konularında selef alimlerinin görüşlerinden ayrı bir yol tutmuştur..
Bİr tane örnek vereyim;

Ebu hanife(r.h)'nin bir konuda görüşü budur...
"Yüce Allah'ın Kur'ân-ı Kerim'de de belirttiği gibi eli, yüzü ve nefsi vardır Yüce Allah'ın Kur'ân-ı Kerim'de söz konusu ettiği yüz, el ve nefis ona ait nasıllığı bizce bilinemeyen sıfatlardır Onun eli, kudreti ya da nimetidir denilmez Çünkü o takdirde bu sıfatın iptali söz konusudur Bu ise (sıfatların iptali) kaderiyyecilerin ve mutezile mensuplarının görüşüdür" (el-Fıkhu'l-Ekber, s 302)

Ebu mansul el maturidi ise bu ve benzer ayetlerde tevile gider..Bu konularda mutezileye yaklaşır...

Bu konu hakkında geniş bir paylaşım yapmayı düşünüyorum.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
esselamı aleykum....
ben söylemiş olduğunuz bu farklı düşünce kısmına takıldım TEVHİD DAVASI kardeşimin
açtığı konuda görüşler değil ayetlerin mealleri var ebu hanife h.z. görüşü
kurân'a mı farklı demek istediniz ?
ayetlerde bu konu zaten açık değilmi ?
Ve AleykümSelam
İmanın artıp artmayacağı konusunda delil gösterilen ayetleri alimler faklı yorumlamış.Bu farklı yorumlayanlardan biriside Ebu Hanife hz.dir.
Ayetler lafzen açık mana itibari ile farklı manaları ihtiva eden ayetlerdir.Alimler arasındaki faklılıkta bu sebeptendir.Bir ayet lefzen açıkta olsa Kur'an bütünlüğünde bakıldığında bir veya bir kaç mana ihtiva eder.O nedenle Başka bir ayet ile tam mana aktarılmadığında veyahut Efendimiz sav tarafından bu böyledir denmemş olduğu sürece ayetle hakkında kesin bu budur kimse diyemez.İlmi dairesinde anladığını aktarır doğal olarakta faklılıklar oluşur.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Ebu Sa'îd İbnu Mâlik İbni Sinân el-Hudrî (radıyallahu anh) hazretleri demiştir ki:
"Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle buyurdular:


"Kalbinde zerre miktarı iman bulunan kimse ateşten çıkacaktır."

Tirmizî Sıfatu Cehennem: 10, (2601). Tirmizî hadis için "sahihtir" demiştir. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 2/200.

hadiste zerre kadar iman esas alınmış yani iman yüksek derecede olabilir yüksele bilir
zerre miktarınada düşe bilir...

Bu senin yorumun.Birde iman artmaz ve eksilmez diyen alimlerin yorumunu karıştır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt