Muktada Sadr'ın fetvasının tercümesi:
Biz mehdi ordusunu destekleyen bir grup kadınız. Siz İslam ve
Müslümanların hüceti Muktada Sadr’a bir soru sormak istiyoruz. Mehdi
ordusun bir grup bize Grup sigası (Muta nikahı olarak) yapmayı teklif
ettiler. Onlar bize diyorlar ki grup halindeki nikah yapılan nikah 70 defa
daha faziletlidir. Biz bunu hacda şeyh yakuptan sorduk ve bidat olduğunu
söyledi. Biz grup nikahı edebilirmiyiz? Bu nikah bir geceden az bir müddet
içindir. Maksadımız mehdi ordusunun askerlerinin ihtiyaçlarını ortadan
kaldırmaktır. Çünkü ;onlar nasiblerle (sunilerle) savaşırken kafaları
karışmasın.
Zeynebbiye
Az-zihar hasan al-qartusi
Şevval 17/1426
Cevap:
Malumdurki muta nikahı bizim mezhebimizde helaldir. Suniler bu konuda
kafamızı karıştırıp bizim çoğalmamızı engellemek istiyorlar. Grup mutasına
bizim alimlerimiz icazet vermektedirler fakat Müslüman olmayanların veya
avam tabakadaki insanların grup sex mutasında olmasını istmezler. Çünkü
onlar bu şekilde müminlerin bedenini görebilirler. Şeyh yakub da bu sebep
ile bunu istememiş olabilir. Mehdi ordusunun askerleri ile muta nikahı
yapmak başkaları ile muta nikahı yapmaktan daha güzeldir. Zeynebbiyede olan bacılarımızdan talep ediyoruzki Allah’ın onlara verdikleri bedenlerive malları istifadeye vermekte sakınca görmesinler. Grup mutası yaparkende başkalarına haber vermesinler ve kimseye görünmesinler.
Bu aynı zamanda Ayetullah el-Hairi’nin de
görüşüdür.
selam aleykum. öncelikle bildirmek isterim ki, sevgili iftiracı kardeşler sakın sevinmeyin çünkü iftiralarınız kesin delillerle ıspat olunacak. şimdi geçelim ilk konuya: eğer bu konuda gerekli araştırmayı yapmış iseniz sizde biliyorsunuz ki Mukteda Sadr Taklid merci ( Müctehid) değildir mukallittir ( yani bir müctehidi taklid ediyor) Bu durumda Mukteda Sadrın ne bu konuda nede bir başka konuda fetva verme yetkisine sahip değildir Bu bir
İkincisi faraza Mukteda Sadra sorulan soruyu Müctehidine sordu ve Müctehidi cevap verdi ve bunun üzerine Mukteda Sadr bu fetvayı beyan etti Bunu kabul edersek Mukteda Sadrın Taklid ettiği müctehid Ayetullah Kasım Hairidir
Ayetullah Kasım Hairi'nin fıkıh risalesinde geçen bölümü buraya aynen arapça ve türkçe metni ile kopyalıyorum
•• مسائل في زواج المتعة
sorular:muta evliliği
مسألة: تبادل النظر بين الرجل والمرأة بلذة وشهوة لغرض التفاهم حول الزواج المنقطع جائز؟
erkek ve kadın arasında ki bakışlar şehvet ve lezzet için anlaşmaları muta evliliği için kısa bir zaman içinde olur mu ysa olmaz mı caiz midir değil midir?
الجواب: هذا الأمر الذي ذكرته ليس من مجوِّزات النظر
bu bakışlar caiz değildir (yani şehvet ve zevk için bir kadının bir adama bir adamın bir kadına bakması caiz değildir diyor hazret)
مسألة: هل يجوز للإنسان النظر الى الأجنبيّة قبل عقد الزواج بنيّة أنّه يريد العقد المنقطع معها لكنه لا يعلم أنّ المرأة ترغب في الزواج المنقطع، لكن توجد لديه أمارة يعوّل عليها؟
evli bir erkeğin başka bir kadınla muta yapması için fiziğine şekline bakması caiz midir değil midir?
الجواب: لا يجوز
olmaz caiz değil
مسألة: هل يجوز أن يتمتع بامرأة عقدت رحمها (فهي لا تحمل أبداً) من دون عدّة؟
kendisini kısırlaştırmış bir kadın iddet zamanı dolmadan onunla muta olur mu?
الجواب: لابدّ من العدّة
hayır gerektir ki iddet zamanı dolacak
مسألة: هل يجوز تمتّع الأب والإبن بامرأة واحدة؟ وإذا رزق الأب بنتاً من المرأة المتمتع بها فهل يجوز للابن التمتّع
بالمرأة بعد عام؟
bir adam bir kadınla muta yapsa ve bu kadından bir kız olsa daha sonra 1 yıl geçse ve adamın oğlu o kadınla muta yapsa caiz midir değil midir ?
الجواب: لا يجوز ذلك
aiz değildir
مسألة: هل يجوز التمتّع بامرأة وبنتها على التوالي وبعد انتهاء العدّة من الاُولى؟
babası bir kadınla muta yapsa ve bir kızı olsa bu mutadan bir yıl sonra adamın oğlu o kadınla muta yapabilir mi
الجواب: لا يجوز ذلك
caiz değildir
مسألة: قد يحصل في مقدّمات المتعة الكثير من المحرمات كالنظر بشهوة أو اللّمس، فهل يكون زواج المتعة جائزاً رغم هذه المحرّمات؟
başlangıçta kadın ve erkeğin arasında şehveti bakış olsa ve ellerini tutsa muta bu başlangıçla caiz mi değil mi
الجواب: نفس المتعة حلال، ولكن هذا لا يوجب حلّيّة المقدّمات المحرّمة، فمن ارتكبها استحقّ العقاب في عالم الآخرة على تلك المقدّمات
muta evliliği helaldir ama bu başlangıç olarak yapılanlar haramdır cezası ahirettedir
مسألة: هل يجوز التمتّع بالمرأة التي تعتقد بأنّ الإمام علي (عليه السلام) إله؟
bir kadın Ali ssa ya haşa ve kella Allah dese onunla muta caizmidir?
الجواب: لا يجوز
caiz değil
مسألة: هل يجوز الزواج المنقطع من امرأة حامل منفصلة عن زوجها، أو غير متزوّجة لكنّها حامل من صديقها (من زنا)؟
bir kadın kocasından hamile haldeyken ayrılmış yada hamile kalmış zina yoluyla bununla muta caiz midir değil midir
الجواب: الأول حرام يقيناً، والأحوط وجوباً ترك الثاني
haramdır yakınen haramdır daha iyisi bırakmak daha iyidir gerektir ki terk etsin
مسألة: هل يستطيع الإنسان أن يتزوّج موقتاً لمدّة خمسين سنة؟
50 yıllık süre için muta olur mu
الجواب: نعم يصح ذلك
Evet caizdir
مسألة: هل يمكن لإنسان متزوّج أربع نساء أن يتزوّج خامسة زواجاً موقتاً لمدّة عشرين عاماً مثلاً؟
4 evli olan bir adam 5nciyi muta olarak alsa onada 20 yıllık muta kıysa olur mu
الجواب: نعم يجوز
Evet caizdir
Eğer gerçekten bu haberi yayan kişiler insaf ehli iseler bu sitede geçen Mukteda Sadrın yardımcısı olan Ebu Musa Hafacinin açıklamasını neden görmezden geldiler Ebu Musa Hafaci bunu inkar etmekte ve Mukteda sadrın böyle bir fetva vermediğini yalan olduğunu beyan ediyor arapça bilenler açıp okusunlar. size okumanız için sitede vere bilirim sadece forumda yeni olduğum için sitede adres veremiyorum. hidayete tabii olana selam olsun