Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Ebced Hesabı (6 Kullanıcı)

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
NEYDİ HÜKMÜ İSLAMDA EHLİ KİTABIN MANEVİ GİDİŞATI KONUSUNDA MÜMİN OLABİLMELERİ KONUSUNDA ŞEK ŞÜPHE DUYANLARIN, YA DA
Müslüman, Yahudi veya Hıristiyan olsun, Allah'a ve ahiret gününe iman eden ve salih amellerde bulunanlar müjdelenmekte; söz konusu müminlerin kurtuluşa ve esenliğe kavuşacakları haber verilmektedir. (!!!) Maide Suresi'nin 48. ayetinde ise, insanlar için "farklı bir şeriat ve yol-yöntem kılındığı", sorumluluklarının ise "hayırlarda yarışmak" olduğu belirtilmiştir. Bu da ister Yahudi, ister Hıristiyan, isterse Müslüman olsun samimi olarak Allah'a ve ahiret gününe iman eden tüm inananların güzellikle davranmaları ve Allah rızası için hayırlarda yarışmaları gerektiğini göstermektedir
BU İDDİALARIN?


Hristiyanlık gibi İslâm'dan gayri bir din edinen kimseyi küfre düşmüş saymayan kişi veya onların küfürde oldukları hususunda şek-şüphe içinde olan kişi yahut da onların manevi gidişatının doğru olduğu kanaatini taşıyan kişi İslâm'dan çıkmış olur, küfre düşer. Ümmet-i Muhammed'in sapıklık içinde olduğu şeklinde lakırdılar sarf eden kişi de kafir olur. Gayr-ı müslimlerin tapınaklarını (kilise, havra, katedral...vs) kutsayarak veya oralara ibadet kastıyla gitmek oralardaki ibadetlerin Yüce Allah katında makbul olduğuna inanmak, kişiyi kafir yapar. [Muhammed b. İsmail er-Reşîd, Tehzib'ü Risalet'il Bedri'r-Reşîd fi Elfâz'il Mükeffirat, vr 12, Yahya bin Ebi Bekr, Esir'ul-Melahide, vr 11 b ]


Bir kimse, kiliselerin Allah'ın evleri olduğuna, orada Allah'a kulluk
yapıldığına, Yahudi ve Hristiyanların yaptıklarının Allah'a kulluk, O'na ve
Rasulüne itaat olduğuna inanırsa, Allah'ın da bu yapılanlardan hoşnut ve
memnun kaldığına itikad ederse kafir olur. Ehl-i zimmeti (gayr-i
müslimleri) kiliselerinde ziyaret etmenin Allah'a yakınlık vesilesi olduğuna
itikad eden kimse, İslâm dininden çıkar, mürted olur. [ Muhammed b. ismail er-Reşîd, Tehzib'ü Risalet'il Bedri'r-Reşîd fi Elfâz'il Mükeffirat, vr 12, Yahya bin Ebi Bekr, Esir'ul-Melahide, vr 11b]
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
BAŞKA TÜRLÜ OLABİLİR Mİ Kİ ?! ALLAHÜ TEALA HABİBİNİ HZ. MUHAMMEDİ HAK DİN İSLAM İLE YERYÜZÜNE GÖNDERDİ...

"AŞIK YUNUS NEYLER DÜNYAYI SENSİZ SEN HAK PEYGAMBERSİN ŞEKSİZ ŞÜPHESİZ SANA UYMAYANLAR GİDER İMANSIZ ADI GÜZEL KENDİ GÜZEL MUHAMMED
"
 

sengul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İSTANBUL
نعىمة;670759' Alıntı:
KİMİN KİME BAKIŞ AÇISI???!




ASLA GÖRÜLMÜYOR BÖYLE BİR ŞEY....


İddianın tarihçesi: 1400 sene önce.

İddianın yapıldığı mekan: Medine.

İddia aynı: İbrahim’i (as) sahiplenmek.

İddiada kullanılan kavram da aynı: “İbrahimî din.”

İddia sahipleri de aynı: Medine’deki Ehl–i kitap/şimdi bir de hocaefendi eklendi.

İddiaya İslam’ın cevabı: Toptan ret.

İddiaya İslam’ın hükmü: Böyle bir iddia küfürdür.


“İbrahimî din” aşağıda da görüleceği gibi, Medine’deki ehl–i kitaba ait bir iddiadır.

Gayesi: İslam’ın Medine’den tüm dünyaya yayılmasını önlemek.

Özellikle Bakara Suresi, Ehl–i kitabın Hz. İbrahim (as)’a sahip çıkmasını ya da O’nun isminin etrafında oluşturmaya çalıştıkları ve tamamen İslam’ın önünü kesmeyi hedefleyen gayretlerini yalanlayan, onlarca ayetle doludur. Mesela; “İbrahimî dinler”, “Üç dinin babası olan Hz. İbrahim”, “Hz. İbrahim’de buluşmak”... bütün bunlar, 14 asır önce yapılan iddialardır. Ve Kur’an bu iddialar toptan reddediyor.

Al–i İmran suresinin 83. ayetinin iniş sebebi (sebe–i nüzul) de bu konu ile ilgilidir. Medine’deki Yahudi ve Hıristiyanlar Hz. İbrahim’in dini hakkında tartışmaya başladılar. Her dinin mensubu en iyi İbrahimî dinin kendilerinin olduğunu iddia ediyordu.

Yahudîler: “En iyi İbrahimî din Yahudiliktir” diyor, Hıristiyanlar da: “En iyi İbrahimî dinin Hıristiyanlık” olduğunu iddia ediyordu.Son çare durumu Hz. Peygamber (as)’a taşımak olmuştu.

Hz. Muhammet (as) bu iddianın sahiplerine: ”Hiç birinizin dini İbrahimi değildir” cevabını verdi.

Resulüllah’ın bu cevabını beğenmeyen dönemin Ehl–i Kitap’ı Resulüllah’a: “Verdiğin bu hükmü kabul etmiyoruz ve dinine de girmiyoruz” diyerek adeta isyan ettiler.

Ve bu konuşma üzerine şu ayet–i kerime indi:

Allah’ın dininden başka bir din mi arıyorlar.” (Al–i İmran, 3/83) (Bkz: Alûsî, Ruhu’l Meani c. 3, s. 340–41; Kurtubi, Ahkâmu’l–Kur’an, c. 3, s. 82)

Anladınız mı bu iddianın İslam’daki hükmünü?

Allah’ın dininden başka din aramak.

Kuran’da Hz. İbrahim (as) hakkındaki bütün ayetlerin iniş sebebi Al–i İmran’ın 83. ayetinin iniş sebebiyle aynı. Cenabı Hak o ayetlerin tamamını ehl–i kitabın İbrahimî din iddialarını yalanlamak için indirmiş.

“Ey Ehl–i Kitap! İbrahim hakkında niye çekişirsiniz?..İbrahim ne Yahudi ne de Hıristiyan idi; fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir Müslüman idi, müşriklerden de değildi.” (Al–i İmran, 3/65, 67)

“İnsanların İbrahim’e en yakın olanı, O’na uyanlar, şu peygamber (Muhammet) ve (o Muhammet’e) iman edenlerdir. Allah müminlerin dostudur.” (Al–i İmran, 3/68)

”Ey Ehl–i kitap! (Gerçeği) görüp bildiğiniz halde niçin Allah’ın ayetlerini inkar edersiniz?” (Al–i iMran, 3/70)

“Ey Ehl–i kitap! Neden doğruyu eğriye karıştırıyor ve bile bile gerçeği inkar ediyorsunuz?” (Al–i İmran, 3/71) ve davamı ayetler...

Başta da ifade ettiğim gibi;

İddia aynı.

İddiada kullanılan kavramın aynısı bugün de kullanılıyor.

İddianın ana gayesi de İslam’ın önünü kesmek.

Ve dehşet bir hal, bu iddiaları reddeden ayetler bugün için geçerli olmuyor.

Bakınız sayın Gülen bu konuda ne diyor:

“Ayetlerde geçen düşmanlığın, o günün Yahudi ve Hıristiyanlarını içine aldığını, Kuran’ın kullandığı aynı üslup, bugünün Yahudi ve Hıristiyanlarını da içine alacak diye bir şart, bir mecburiyet olmadığını, ayetlerden kesin, fakat bugünkü Yahudi ve Hıristiyanları içine aldığı kesin değildir.”

(Hoşgörü ve Diyalog iklimi. S. 155–156)

“Yahudileri ve Hıristiyanları kınayan ve azarlayan ayetler ya Hazret–i Muhammet (as) döneminde yaşayan ya da kendi dönemlerinde yaşayan bazı Yahudi ve Hıristiyanlar hakkındadır.” (Küresel Barışa Doğru, s. 45)

Gel de çık işin içinden.

Ehl–i kitabın iddiaları bugün aynen geçerli, ama iddiaları ret için inen ayetler “tarihsel” yani bugün geçerli değil.

Şu ayetlerle bitirelim:

“De ki: Şüphesiz ben apaçık bir uyarıcıyım.”

“Nitekim biz, (Kuran’ı) kısımlara ayıranlara azabı indirmişizdir.”

“Onlar Kuran’ı bölüp ayıranlardır.”

“Rabbin hakkı için, mutlaka onların hepsini yaptıklarından dolayı sorguya çekeceğiz.”

“Sana emrolunanı açıkça söyle ve ortak koşanlardan (müşriklerden) yüz çevir.”

Hicr Sûresi 15/89, 90, 91, 92, 93 ve 94. ayetlerinin meali böyle.

Şimdi işte burada şunu deyip bitirebiliriz:

“Ya Rabbî! Ahir zaman fitnesinden bizi koru!”

Bu son olsun;

14 asır önce gelmiş Kuran ayetleri tarihsel olur, yani o günü bağlar, bugün geçersiz olur da, İslam’dan 6 asır daha geri olan İncil’in ve yine İslam’dan (tahminen) on asır geri olan Tevrat’ın “ayetleri” nasıl tarihsel olmuyor ki?

Ya da nasıl oluyor da tarihselliği tartışılmıyor?


نعىمة bu sözlerim sana değil sakın yanlış anlama..

iddia ne?
hanif dini..

peki hanif dini ne?
kavram olara..onu da siz bulunuz...

peki iddianın geçtiği yer neresi?
(Nahl Suresi, 123)


peki iddia sahibi kim?
e onuda siz bulun..

peki yukarıdaki iddia kime ait?
onu da siz bulun?

veya kimlere ait?
e onuda siz bulun..

peki yukarıdaki iddia çarpıtılmış mı?
çarpıtılmamış mı?

e bunları siz bulun...


sürekli böyle gidecek değil herhalde...
siz yazmaya devam edin..

benden bukadar...

selametle...
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
نعىمة bu sözlerim sana değil sakın yanlış anlama..

iddia ne?
hanif dini..

peki hanif dini ne?
kavram olara..onu da siz bulunuz...

peki iddianın geçtiği yer neresi?
(Nahl Suresi, 123)


peki iddia sahibi kim?
e onuda siz bulun..

peki yukarıdaki iddia kime ait?
onu da siz bulun?

veya kimlere ait?
e onuda siz bulun..

peki yukarıdaki iddia çarpıtılmış mı?
çarpıtılmamış mı?

e bunları siz bulun...


sürekli böyle gidecek değil herhalde...
siz yazmaya devam edin..

benden bukadar...

selametle...




sengul´isimli üyeden Alıntı



Kuran'da Peygamberimiz (sav)'e Hz. İbrahim'in "Hanif Dinine" Uyması Bildirilmiştir

Kuran'da Hz. İbrahim'in dininin "hanif" bir din olduğu bildirilmektedir. Hanif kelimesi, "Allah'ın emrine teslim olup, Allah'ın dininden hiçbir konuda dönmeyen, ihlaslı kişi" anlamındadır. Görüldüğü gibi Hz. İbrahim'in "hanif" dini, Yahudiler, Hıristiyanlar ve Müslümanlar arasında ortak bir kelimedir. Hz. İbrahim'e iman, ona duyulan sevgi ve saygı Yahudiler ve Hıristiyanlar için olduğu gibi Müslümanlar için de son derece önemlidir.

İDDİANIN SAHİBİ :

Yahudîler: “En iyi İbrahimî din Yahudiliktir” diyor, Hıristiyanlar da: “En iyi İbrahimî dinin Hıristiyanlık” olduğunu iddia ediyordu.Son çare durumu Hz. Peygamber (as)’a taşımak olmuştu.

Hz. Muhammet (as) bu iddianın sahiplerine: ”Hiç birinizin dini İbrahimi değildir” cevabını verdi.

Resulüllah’ın bu cevabını beğenmeyen dönemin Ehl–i Kitap’ı Resulüllah’a: “Verdiğin bu hükmü kabul etmiyoruz ve dinine de girmiyoruz” diyerek adeta isyan ettiler.

Ve bu konuşma üzerine şu ayet–i kerime indi:“Allah’ın dininden başka bir din mi arıyorlar.” (Al–i İmran, 3/83) (Bkz: Alûsî, Ruhu’l Meani c. 3, s. 340–41; Kurtubi, Ahkâmu’l–Kur’an, c. 3, s. 82)

Anladınız mı bu iddianın İslam’daki hükmünü?

Allah’ın dininden başka din aramak.

Kuran’da Hz. İbrahim (as) hakkındaki bütün ayetlerin iniş sebebi Al–i İmran’ın 83. ayetinin iniş sebebiyle aynı. Cenabı Hak o ayetlerin tamamını ehl–i kitabın İbrahimî din iddialarını yalanlamak için indirmiş.

“Ey Ehl–i Kitap! İbrahim hakkında niye çekişirsiniz?..İbrahim ne Yahudi ne de Hıristiyan idi; fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir Müslüman idi, müşriklerden de değildi.” (Al–i İmran, 3/65, 67)
“İnsanların İbrahim’e en yakın olanı, O’na uyanlar, şu peygamber (Muhammet) ve (o Muhammet’e) iman edenlerdir. Allah müminlerin dostudur.” (Al–i İmran, 3/68)
 

sengul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İSTANBUL
yahu biz ne yazıyoz sen ne yazıyon...

bak yazdıkların da hatalısın demiyoruz..

ama kavramları karıştırıyorsun..
biz hanif dinden söz ediyoz..
sen..
yahudilerin o zamanki tartışmasınız önümüze getiriyon...

ee sonra...

iddianın geçtiği yer..
kuran--

iddia sahibi... ALLAH CC..

SEN DEVAM ET...YAZMAYA...

KİŞİSEL TAVSİYEME UY AMA. BAK OLMUYOR...AA

SELAMETLE...


SON[SIZE="7"][/SIZE]
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
yahu biz ne yazıyoz sen ne yazıyon...

bak yazdıkların da hatalısın demiyoruz..

ama kavramları karıştırıyorsun..
biz hanif dinden söz ediyoz..
sen..
yahudilerin o zamanki tartışmasınız önümüze getiriyon...

ee sonra...

iddianın geçtiği yer..
kuran--

iddia sahibi... ALLAH CC..

SEN DEVAM ET...YAZMAYA...

KİŞİSEL TAVSİYEME UY AMA. BAK OLMUYOR...AA

SELAMETLE...


SON[SIZE="7"][/SIZE]


ŞENGÜL OBJEKTİF SEBEBLERDEN SENİN TAVSİYELERİNE İHTİYACIM YOK TAVSİYELERİNİ KENDİNE SAKLA


BİRAZ ÖNCE SEN BUNLARI YAZDIN.....

İslam'ın Ehl-i Kitap'a Bakış Açısı

Samimi olarak iman eden Yahudiler ve Hıristiyanlar –her ne kadar inanışlarında ve ibadetlerinde zaman içinde bazı bozulmalar yaşanmışsa da- özünde Allah'ın varlığına ve birliğine iman eden, meleklere, peygamberlere ve hesap gününe inanan ve din ahlakının yaşanması gerektiğini düşünen kimselerdir. Bu gerçek, Müslümanların onlara yaklaşımında da önemli bir ölçüdür. Kuran ahlakının gereği, Müslümanların Ehl-i Kitap'a karşı adil ve merhametli bir tutum izlemeleridir. Nitekim sevgili Peygamberimiz (sav) de Müslümanlara, tüm insanlar arasında her zaman adaletle hükmetmeleri gerektiğini bildirmiştir:



Bu ayetin anlamı apaçıktır. Müslüman, Yahudi veya Hıristiyan olsun, Allah'a ve ahiret gününe iman eden ve salih amellerde bulunanlar müjdelenmekte; söz konusu müminlerin kurtuluşa ve esenliğe kavuşacakları haber verilmektedir. Maide Suresi'nin 48. ayetinde ise, insanlar için "farklı bir şeriat ve yol-yöntem kılındığı", sorumluluklarının ise "hayırlarda yarışmak" olduğu belirtilmiştir. Bu da ister Yahudi, ister Hıristiyan, isterse Müslüman olsun samimi olarak Allah'a ve ahiret gününe iman eden tüm inananların güzellikle davranmaları ve Allah rızası için hayırlarda yarışmaları gerektiğini göstermektedir. Bu durumda Müslümanların, kendileri gibi Allah'a iman eden, salih amelde bulunan ve güzel ahlak gösteren kimselere katı veya hoşgörüsüz davranmaları mümkün değildir. Nitekim, İslam tarihi de bunu kanıtlar.

Kuran'da Peygamberimiz (sav)'e Hz. İbrahim'in "Hanif Dinine" Uyması Bildirilmiştir

Kuran'da Hz. İbrahim'in dininin "hanif" bir din olduğu bildirilmektedir. Hanif kelimesi, "Allah'ın emrine teslim olup, Allah'ın dininden hiçbir konuda dönmeyen, ihlaslı kişi" anlamındadır. Bir ayette Allah Hz. Muhammed (sav)'e, Hz. İbrahim'in hanif dinine uymasını şöyle bildirmiştir:

“Sonra sana vahyettik: "Hanif (muvahhid) olan İbrahim'in dinine uy. O, müşriklerden değildi." (Nahl Suresi, 123)

Hz. İbrahim'den sonra gelen oğulları, torunları ve onun soyundan olan diğer salih müminler, Allah'ın Hz. İbrahim'e vahyettiği hak dine uymuşlardır. Bu gerçek Kuran ayetlerinde şu şekilde bildirilmektedir:

“Kendi nefsini aşağılık kılandan başka, İbrahim'in dininden kim yüz çevirir? Andolsun, Biz onu dünyada seçtik, gerçekten ahirette de o salihlerdendir. Rabbi ona: "Teslim ol" dediğinde (O:) "Alemlerin Rabbine teslim oldum" demişti. Bunu İbrahim, oğullarına vasiyet etti, Yakup da: "Oğullarım, şüphesiz Allah sizlere bu dini seçti, siz de ancak Müslüman olarak can verin" (diye benzer bir vasiyette bulundu.) Yoksa siz, Yakub'un ölüm anında, orada şahidler miydiniz? O, oğullarına: "Benden sonra kime ibadet edeceksiniz?" dediğinde, onlar: "Senin İlahına ve ataların İbrahim, İsmail ve İshak'ın İlahı olan tek bir İlaha ibadet edeceğiz; bizler O'na teslim olduk" demişlerdi.” (Bakara Suresi, 130-133)

Görüldüğü gibi Hz. İbrahim'in "hanif" dini, Yahudiler, Hıristiyanlar ve Müslümanlar arasında ortak bir kelimedir. Hz. İbrahim'e iman, ona duyulan sevgi ve saygı Yahudiler ve Hıristiyanlar için olduğu gibi Müslümanlar için de son derece önemlidir.

..[/B]

Hristiyanlık gibi İslâm'dan gayri bir din edinen kimseyi küfre düşmüş saymayan kişi veya onların küfürde oldukları hususunda şek-şüphe içinde olan kişi yahut da onların manevi gidişatının doğru olduğu kanaatini taşıyan kişi İslâm'dan çıkmış olur, küfre düşer. Ümmet-i Muhammed'in sapıklık içinde olduğu şeklinde lakırdılar sarf eden kişi de kafir olur. Gayr-ı müslimlerin tapınaklarını (kilise, havra, katedral...vs) kutsayarak veya oralara ibadet kastıyla gitmek oralardaki ibadetlerin Yüce Allah katında makbul olduğuna inanmak, kişiyi kafir yapar. [Muhammed b. İsmail er-Reşîd, Tehzib'ü Risalet'il Bedri'r-Reşîd fi Elfâz'il Mükeffirat, vr 12, Yahya bin Ebi Bekr, Esir'ul-Melahide, vr 11 b ]


Bir kimse, kiliselerin Allah'ın evleri olduğuna, orada Allah'a kulluk
yapıldığına, Yahudi ve Hristiyanların yaptıklarının Allah'a kulluk, O'na ve
Rasulüne itaat olduğuna inanırsa, Allah'ın da bu yapılanlardan hoşnut ve
memnun kaldığına itikad ederse kafir olur. Ehl-i zimmeti (gayr-i
müslimleri) kiliselerinde ziyaret etmenin Allah'a yakınlık vesilesi olduğuna
itikad eden kimse, İslâm dininden çıkar, mürted olur. [ Muhammed b. ismail er-Reşîd, Tehzib'ü Risalet'il Bedri'r-Reşîd fi Elfâz'il Mükeffirat, vr 12, Yahya bin Ebi Bekr, Esir'ul-Melahide, vr 11b]



Görüldüğü gibi Hz. İbrahim'in "hanif" dini, Yahudiler, Hıristiyanlar ve Müslümanlar arasında ortak bir kelimedir. Hz. İbrahim'e iman, ona duyulan sevgi ve saygı Yahudiler ve Hıristiyanlar için olduğu gibi Müslümanlar için de son derece önemlidir.

iddianın geçtiği yer..
kuran--

iddia sahibi... ALLAH CC..

ÖYLE Mİ? KURAN NE DİYOR BUNA ALLAH NE DİYOR?!

“Ey Ehl–i Kitap! İbrahim hakkında niye çekişirsiniz?..İbrahim ne Yahudi ne de Hıristiyan idi; fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir Müslüman idi, müşriklerden de değildi.” (Al–i İmran, 3/65, 67)
“İnsanların İbrahim’e en yakın olanı, O’na uyanlar, şu peygamber (Muhammet) ve (o Muhammet’e) iman edenlerdir. Allah müminlerin dostudur.” (Al–i İmran, 3/68)
 

sengul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İSTANBUL
İslam'ın Ehl-i Kitap'a Bakış Açısı

Kuran'da Peygamberimiz (sav)'e Hz. İbrahim'in "Hanif Dinine" Uyması Bildirilmiştir

Kuran'da Hz. İbrahim'in dininin "hanif" bir din olduğu bildirilmektedir. Hanif kelimesi, "Allah'ın emrine teslim olup, Allah'ın dininden hiçbir konuda dönmeyen, ihlaslı kişi" anlamındadır. Bir ayette Allah Hz. Muhammed (sav)'e, Hz. İbrahim'in hanif dinine uymasını şöyle bildirmiştir:

“Sonra sana vahyettik: "Hanif (muvahhid) olan İbrahim'in dinine uy. O, müşriklerden değildi." (Nahl Suresi, 123)

نعىمة;670759' Alıntı:
KİMİN KİME BAKIŞ AÇISI???!


işte biz sana yazdığımızı tekrar gösterdik..

öyle uzun uzun fetva verme..

yazdıklarımız ortada..

iddianın geçtiği yer neresiymiş:::sen yaz..
iddianın sahibi kimmiş :::::.:......:sen yaz...

o konudan o konuyada geçme..
konu budur...
ne hala üsteliyon...
bak yazdıklarım burda diyom..
işte burada görmeyen varmı?
senin yazdıklarında burda..
..ee sorun ne..
bırak fetvayı..
bu burada kalsın..

lütfen uzun uzun yazma kısa bir şey yaz...

....................................................................................................
.........




ASLA GÖRÜLMÜYOR BÖYLE BİR ŞEY....


İddianın tarihçesi: 1400 sene önce.

İddianın yapıldığı mekan: Medine.

İddia aynı: İbrahim’i (as) sahiplenmek.

İddiada kullanılan kavram da aynı: “İbrahimî din.”

İddia sahipleri de aynı: Medine’deki Ehl–i kitap/şimdi bir de hocaefendi eklendi.

İddiaya İslam’ın cevabı: Toptan ret.

İddiaya İslam’ın hükmü: Böyle bir iddia küfürdür.


نعىمة bu sözlerim sana değil sakın yanlış anlama..

iddia ne?
hanif dini..

peki hanif dini ne?
kavram olara..onu da siz bulunuz...

peki iddianın geçtiği yer neresi?
(Nahl Suresi, 123)


peki iddia sahibi kim?
e onuda siz bulun..

peki yukarıdaki iddia kime ait?
onu da siz bulun?

veya kimlere ait?
e onuda siz bulun..

peki yukarıdaki iddia çarpıtılmış mı?
çarpıtılmamış mı?

e bunları siz bulun...


sürekli böyle gidecek değil herhalde...
siz yazmaya devam edin..

benden bukadar...

selametle...

نعىمة;670815' Alıntı:
ŞENGÜL OBJEKTİF SEBEBLERDEN SENİN TAVSİYELERİNE İHTİYACIM YOK TAVSİYELERİNİ KENDİNE SAKLA


BİRAZ ÖNCE SEN BUNLARI YAZDIN.....




ÖYLE Mİ? KURAN NE DİYOR BUNA ALLAH NE DİYOR?!

“Ey Ehl–i Kitap! İbrahim hakkında niye çekişirsiniz?..İbrahim ne Yahudi ne de Hıristiyan idi; fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir Müslüman idi, müşriklerden de değildi.” (Al–i İmran, 3/65, 67)
“İnsanların İbrahim’e en yakın olanı, O’na uyanlar, şu peygamber (Muhammet) ve (o Muhammet’e) iman edenlerdir. Allah müminlerin dostudur.” (Al–i İmran, 3/68)

eee bak yine çarpıtmışsın..

nerden nereye geldik izle..
biz nahl dan söz ediyoz..

sözümüzün arkasındayız..
uzun uzun yazınca gerçekler gizlenmez..
biz senin yazdıkların hak değildir demiyoruz ki...


bak yukarıdaki bizim iddia ne senin ki ne? bırak okusunlar..

ok anlaştık...

a.e.o
hakkını helal et ..
selametle..
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
İslam'ın Ehl-i Kitap'a Bakış Açısı

Kuran'da Peygamberimiz (sav)'e Hz. İbrahim'in "Hanif Dinine" Uyması Bildirilmiştir

Kuran'da Hz. İbrahim'in dininin "hanif" bir din olduğu bildirilmektedir. Hanif kelimesi, "Allah'ın emrine teslim olup, Allah'ın dininden hiçbir konuda dönmeyen, ihlaslı kişi" anlamındadır. Bir ayette Allah Hz. Muhammed (sav)'e, Hz. İbrahim'in hanif dinine uymasını şöyle bildirmiştir:

“Sonra sana vahyettik: "Hanif (muvahhid) olan İbrahim'in dinine uy. O, müşriklerden değildi." (Nahl Suresi, 123)


işte biz sana yazdığımızı tekrar gösterdik..

öyle uzun uzun fetva verme..

yazdıklarımız ortada..

iddianın geçtiği yer neresiymiş:::sen yaz..
iddianın sahibi kimmiş :::::.:......:sen yaz...

o konudan o konuyada geçme..
konu budur...
ne hala üsteliyon...
bak yazdıklarım burda diyom..
işte burada görmeyen varmı?
senin yazdıklarında burda..
..ee sorun ne..
bırak fetvayı..
bu burada kalsın..

lütfen uzun uzun yazma kısa bir şey yaz...

]





eee bak yine çarpıtmışsın..

nerden nereye geldik izle..
biz nahl dan söz ediyoz..

sözümüzün arkasındayız..
uzun uzun yazınca gerçekler gizlenmez..
biz senin yazdıkların hak değildir demiyoruz ki...


bak yukarıdaki bizim iddia ne senin ki ne? bırak okusunlar..

ok anlaştık...

a.e.o
hakkını helal et ..
selametle..

BEN HİÇ KAVRAMLARI KARIŞTIRMADIM DİNİMİ YETERİNCE İYİ BİLİYORUM..ÇARPITAN SENSİN! HEMDE ÇOK CÜRETKAR BİR ŞEKİLDE !
BİZ SENİNLE AYNI EHLİ KİTABTAN SÖZETTİK

KURANIN HÜKÜMLERİ DEĞİŞMEZDİR. İSLAMIN HÜKÜMLERİ DEĞİŞMEZDİR. EVRENSELDİR ..!!! KURAN BİR BÜTÜNDÜR...

SENİN TABİ OLDUĞUN ÜSTAD EHLİ KİTABLA İTTİFAKA GİRDİ DİYE EHLİ KİTABI SAVUNMAK ZORUNDA KALDIN...
SENİN O BÜTÜN İDDİALARINLA İLGİLİ İSLAM ALİMLERİNİN VERDİKLERİ HÜKMÜNÜ YAZDIM...
HEMDE SENİN İÇİN DEĞİL BUNU OKUYAN KARDEŞLER İÇİN ALLAH RİZASI İÇİN

SENİ YETERİNCE ANLADIM SENİNLE VAKTİMİ KAYBETMEK İSTEMEZDİM.


EVET ŞENGÜL EVET SENİN YAZDIKLARIN ORTADA BENİMKİ DE ORTADA..

HER ŞEY ORTADA HİDAYET ALLAHTANDIR



VE BAK SENİN O KIVIRMALARINA KARŞI PEŞİNEN YAZMIŞTIK...İDDİALAR AYNI..



KİMİN KİME BAKIŞ AÇISI???!




ASLA GÖRÜLMÜYOR BÖYLE BİR ŞEY....


İddianın tarihçesi: 1400 sene önce.

İddianın yapıldığı mekan: Medine.

İddia aynı: İbrahim’i (as) sahiplenmek.

İddiada kullanılan kavram da aynı: “İbrahimî din.”

İddia sahipleri de aynı: Medine’deki Ehl–i kitap/şimdi bir de hocaefendi eklendi.

İddiaya İslam’ın cevabı: Toptan ret.

İddiaya İslam’ın hükmü: Böyle bir iddia küfürdür.

“İbrahimî din” aşağıda da görüleceği gibi, Medine’deki ehl–i kitaba ait bir iddiadır.

Gayesi: İslam’ın Medine’den tüm dünyaya yayılmasını önlemek.

Özellikle Bakara Suresi, Ehl–i kitabın Hz. İbrahim (as)’a sahip çıkmasını ya da O’nun isminin etrafında oluşturmaya çalıştıkları ve tamamen İslam’ın önünü kesmeyi hedefleyen gayretlerini yalanlayan, onlarca ayetle doludur. Mesela; “İbrahimî dinler”, “Üç dinin babası olan Hz. İbrahim”, “Hz. İbrahim’de buluşmak”... bütün bunlar, 14 asır önce yapılan iddialardır. Ve Kur’an bu iddialar toptan reddediyor.

Al–i İmran suresinin 83. ayetinin iniş sebebi (sebe–i nüzul) de bu konu ile ilgilidir. Medine’deki Yahudi ve Hıristiyanlar Hz. İbrahim’in dini hakkında tartışmaya başladılar. Her dinin mensubu en iyi İbrahimî dinin kendilerinin olduğunu iddia ediyordu.

Yahudîler: “En iyi İbrahimî din Yahudiliktir” diyor, Hıristiyanlar da: “En iyi İbrahimî dinin Hıristiyanlık” olduğunu iddia ediyordu.Son çare durumu Hz. Peygamber (as)’a taşımak olmuştu.

Hz. Muhammet (as) bu iddianın sahiplerine: ”Hiç birinizin dini İbrahimi değildir” cevabını verdi.

Resulüllah’ın bu cevabını beğenmeyen dönemin Ehl–i Kitap’ı Resulüllah’a: “Verdiğin bu hükmü kabul etmiyoruz ve dinine de girmiyoruz” diyerek adeta isyan ettiler.

Ve bu konuşma üzerine şu ayet–i kerime indi:

“Allah’ın dininden başka bir din mi arıyorlar.” (Al–i İmran, 3/83) (Bkz: Alûsî, Ruhu’l Meani c. 3, s. 340–41; Kurtubi, Ahkâmu’l–Kur’an, c. 3, s. 82)

Anladınız mı bu iddianın İslam’daki hükmünü?

Allah’ın dininden başka din aramak.

Kuran’da Hz. İbrahim (as) hakkındaki bütün ayetlerin iniş sebebi Al–i İmran’ın 83. ayetinin iniş sebebiyle aynı. Cenabı Hak o ayetlerin tamamını ehl–i kitabın İbrahimî din iddialarını yalanlamak için indirmiş.

“Ey Ehl–i Kitap! İbrahim hakkında niye çekişirsiniz?..İbrahim ne Yahudi ne de Hıristiyan idi; fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir Müslüman idi, müşriklerden de değildi.” (Al–i İmran, 3/65, 67)

“İnsanların İbrahim’e en yakın olanı, O’na uyanlar, şu peygamber (Muhammet) ve (o Muhammet’e) iman edenlerdir. Allah müminlerin dostudur.” (Al–i İmran, 3/68)

”Ey Ehl–i kitap! (Gerçeği) görüp bildiğiniz halde niçin Allah’ın ayetlerini inkar edersiniz?” (Al–i iMran, 3/70)

“Ey Ehl–i kitap! Neden doğruyu eğriye karıştırıyor ve bile bile gerçeği inkar ediyorsunuz?” (Al–i İmran, 3/71) ve davamı ayetler...

Başta da ifade ettiğim gibi;

İddia aynı.

İddiada kullanılan kavramın aynısı bugün de kullanılıyor.

İddianın ana gayesi de İslam’ın önünü kesmek.

Ve dehşet bir hal, bu iddiaları reddeden ayetler bugün için geçerli olmuyor.

Bakınız sayın Gülen bu konuda ne diyor:

“Ayetlerde geçen düşmanlığın, o günün Yahudi ve Hıristiyanlarını içine aldığını, Kuran’ın kullandığı aynı üslup, bugünün Yahudi ve Hıristiyanlarını da içine alacak diye bir şart, bir mecburiyet olmadığını, ayetlerden kesin, fakat bugünkü Yahudi ve Hıristiyanları içine aldığı kesin değildir.”

(Hoşgörü ve Diyalog iklimi. S. 155–156)


“Yahudileri ve Hıristiyanları kınayan ve azarlayan ayetler ya Hazret–i Muhammet (as) döneminde yaşayan ya da kendi dönemlerinde yaşayan bazı Yahudi ve Hıristiyanlar hakkındadır.” (Küresel Barışa Doğru, s. 45)Gel de çık işin içinden.

Ehl–i kitabın iddiaları bugün aynen geçerli, ama iddiaları ret için inen ayetler “tarihsel” yani bugün geçerli değil.

Şu ayetlerle bitirelim:

“De ki: Şüphesiz ben apaçık bir uyarıcıyım.”

“Nitekim biz, (Kuran’ı) kısımlara ayıranlara azabı indirmişizdir.”

“Onlar Kuran’ı bölüp ayıranlardır.”

“Rabbin hakkı için, mutlaka onların hepsini yaptıklarından dolayı sorguya çekeceğiz.”

“Sana emrolunanı açıkça söyle ve ortak koşanlardan (müşriklerden) yüz çevir.”

Hicr Sûresi 15/89, 90, 91, 92, 93 ve 94. ayetlerinin meali böyle.

Şimdi işte burada şunu deyip bitirebiliriz:

“Ya Rabbî! Ahir zaman fitnesinden bizi koru!”

Bu son olsun;

14 asır önce gelmiş Kuran ayetleri - HAŞA - tarihsel olur, yani o günü bağlar, bugün geçersiz olur da, İslam’dan 6 asır daha geri olan İncil’in ve yine İslam’dan (tahminen) on asır geri olan Tevrat’ın “ayetleri” nasıl tarihsel olmuyor ki?

Ya da nasıl oluyor da tarihselliği tartışılmıyor?
 

sengul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İSTANBUL
benim adıma konuşmak..aa yeni moda galiba.

benim adıma konuşmak..aa yeni moda galiba.

SENİN TABİ OLDUĞUN ÜSTAD EHLİ KİTABLA İTTİFAKA GİRDİ DİYE EHLİ KİTABI SAVUNMAK ZORUNDA KALDIN...


yahu kardeşim yorum yapma fetva verme diyoz anlamıyon...

şimdi size soruyorum..

benim tabi olduğum üstad kim?
kim ehli kitapla ittifaka girdi?
kim ehli kitabı savundu?

kısaca ok?
mesela..

benim tabi olduğum üstad kim?nasreddin hoca..
kim ehli kitapla ittifaka girdi?eşşeğiyle hoca..
kim ehli kitabı savundu?avukat

ok ...kısa kısa..
selametle..
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
SENİN TABİ OLDUĞUN ÜSTAD EHLİ KİTABLA İTTİFAKA GİRDİ DİYE EHLİ KİTABI SAVUNMAK ZORUNDA KALDIN...


yahu kardeşim yorum yapma fetva verme diyoz anlamıyon...

şimdi size soruyorum..

benim tabi olduğum üstad kim?
kim ehli kitapla ittifaka girdi?
kim ehli kitabı savundu?

kısaca ok?
mesela..

benim tabi olduğum üstad kim?nasreddin hoca..
kim ehli kitapla ittifaka girdi?eşşeğiyle hoca..
kim ehli kitabı savundu?avukat

ok ...kısa kısa..
selametle..


YENİ BİR OYUNMU? :D

BİRAZ BIKTIM..
GEÇMİŞTE KONUŞMUŞTUK BU KONUYU SEN SAİD NURSİ ŞAKİRDİSİN.NURCUSUN...:;)
 

sengul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İSTANBUL
نعىمة;670898' Alıntı:
YENİ BİR OYUNMU? :D

BİRAZ BIKTIM..
GEÇMİŞTE KONUŞMUŞTUK BU KONUYU SEN SAİD NURSİ ŞAKİRDİSİN.NURCUSUN...:;)


ya bak üç soru var cevap tek..

olmazki..

bak şimdi..

abdülbaki h.z (adıyaman) önceki zatta biz de risale-i nur öğrencisiyiz diyordu..

sonra sen nurculuğu iyi bilirsin..
ha bilmiyorsan öyle ben bağlı falan değilim..

benim üstadım

(Tabi O BİZ MÜRİDİ YAPTIYSA)

ŞEYH GEYLANİ...R.A

ÖTEKİ SORULARA GEÇELİM...
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
ya bak üç soru var cevap tek..

olmazki..

bak şimdi..

abdülbaki h.z (adıyaman) önceki zatta biz de risale-i nur öğrencisiyiz diyordu..

sonra sen nurculuğu iyi bilirsin..
ha bilmiyorsan öyle ben bağlı falan değilim..

benim üstadım

(Tabi O BİZ MÜRİDİ YAPTIYSA)

ŞEYH GEYLANİ...R.A

ÖTEKİ SORULARA GEÇELİM...

HOPPA ! NERDEN NEREYE GELDİK SENGÜLCÜM SEN NURCU OLDUĞUNU KENDİ SÖYLEMİŞTİN UNUTTUNMU..

NEYSE TEMCİD...BEN BIKTIM
 

sengul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İSTANBUL
نعىمة;670909' Alıntı:
hoppa ! Nerden Nereye Geldik Sengülcüm Sen Nurcu Olduğunu Kendi Söylemiştin Unuttunmu..

Neyse Temcid...ben Biktim

Evet Kardeşim Ben Dedim..

Yine Diyorum...

Ama Sen Kavramlari Kariştirdiğin Için Algilayamiyorsun...


Bak Yine Diyorum Bak Yine Diyorum(burasi Melodiyle Söylenecekti)

Bu Dememide Kendi Kendime Deşifre Edebiliriz..

Hani Akil Kalp Ruh..falan Söz Dil Kalp ..

Falan Sakin Oraya Kayma O Değil..

Yani Menzildeki Zatin Dediği Gibi Bişey..(siz Anlayamazsiniz)

Hattaaa, Neyse Ya Siz Kavramlara çalişiniz...

HA HATIRLATAYIM (BENİM ÜSTAD GEYLANİ RA..TABİ KABUL EDERSE)

Selametle...
 

imidik

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2007
Mesajlar
379
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Hatay
Web Sitesi
blog.mynet.com
Selamün Aleyküm,

Benim yüzümden millet birbirine girecek nerdeyse şu konuyu açtığıma güleyimmi ağlıyayımmı.Konu Ebced hesabı idi...nelerin hesabı yapıldı..

Bak nimet kardeşim sen bildiklerinle amel et bizde bildiklerimizle amel edelim.Her kesin önüne Kuranı kendi reyine göre yorumlayanın kafir olacağı hadisini getirerek sanki bu hadis ile insanlara kafir gözü ile bakıyorsun en azından burdan böyle gözüküyor.Bu durum senin kalbini mahveder sakın ola kalbini bozma vecd ile gönülden tevhide sarıl ve bol bol kafirun suresini oku..

Ayrıca yok sen nurcusun yok sen nakşisin yada kadiri gibi thamlarda bulunmayın sanki bir adam öldürmüşde işte b u nurcu işte bu nakşi yok böyle bir şey kardeşim..Hepsi Allah'a aittir.

Birbirlerimize sen şusun ben buyum diye bakmayalım birbirimize birer kardeş birer müslüman olarak bakalım..

Ya bismillah ebced hesabından girdik nerelere geldik..

Allah'a emanet olun..

Ya Rabbi Fahri kainat efendimize öyle bir salat ve selamet eyle ki ne bundan önce ne de bundan sonra eşi ve benzeri bulunmasın..Amin

Slm ve Dua ile..
 

sengul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İSTANBUL
Selamün Aleyküm,

Benim yüzümden millet birbirine girecek nerdeyse şu konuyu açtığıma güleyimmi ağlıyayımmı.Konu Ebced hesabı idi...nelerin hesabı yapıldı..

Bak nimet kardeşim sen bildiklerinle amel et bizde bildiklerimizle amel edelim.Her kesin önüne Kuranı kendi reyine göre yorumlayanın kafir olacağı hadisini getirerek sanki bu hadis ile insanlara kafir gözü ile bakıyorsun en azından burdan böyle gözüküyor.Bu durum senin kalbini mahveder sakın ola kalbini bozma vecd ile gönülden tevhide sarıl ve bol bol kafirun suresini oku..

Ayrıca yok sen nurcusun yok sen nakşisin yada kadiri gibi thamlarda bulunmayın sanki bir adam öldürmüşde işte b u nurcu işte bu nakşi yok böyle bir şey kardeşim..Hepsi Allah'a aittir.

Birbirlerimize sen şusun ben buyum diye bakmayalım birbirimize birer kardeş birer müslüman olarak bakalım..

Ya bismillah ebced hesabından girdik nerelere geldik..

Allah'a emanet olun..

Ya Rabbi Fahri kainat efendimize öyle bir salat ve selamet eyle ki ne bundan önce ne de bundan sonra eşi ve benzeri bulunmasın..Amin

Slm ve Dua ile..

vas kardeşim..

öncelikle şahsınızdan ve siteden nezaketen özür dilerim..

konu ebced: buyrun devam ediniz...

selametle...


Ya Rabbi Fahri kainat efendimize öyle bir salat ve selamet eyle ki ne bundan önce ne de bundan sonra eşi ve benzeri bulunmasın..Amin
 

imidik

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2007
Mesajlar
379
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Hatay
Web Sitesi
blog.mynet.com
Şengül Kardeşim,

Özür dilemesi gereken acizane biri varsa oda benim.Gerçekten maksadımız bir şeyleri paylaşmak ve şükrü eda edebilirsek edelim dedik.Maalesef yine bizde olmayan bize monte edildi halbuki bizler birer aynayız anlayana tabiki..

Ebced hesabı ile konuyu açtık konu bizde bitti..Bu konuya katkı yapmak isteyen var ise şimdiden Allah razı olsun..

Yukarıdaki salat-ı ben düne kadar bilmiyordum ama ilham edipte aklımıza düşüren ve sizler ile paylaşmamı sağlayan Yüce Rahmana,Yüce Zülcelal'a sonsuz hamd ve senalar oldun.

İşte şu an içimizden yine bir dua etmek geldi haydi buyrun amin diyelim.

Ya rabbi,bu aciz kuluna öyle bir tevhid kelimesi söylemeyi nasip eyle ki gökteki melekler bile kıskansın,Ya Rabbi öyle bir salat ve selam söylemeyi nasip eyleki gökteki melekler nazar ile baksın.Amin

Slm ve Dua ile..
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
Hz. Muhammedin tek bir sözüne dünyalar feda olsun...
Hadiste haber verildiğine göre ...
Kıyamette birtakım kimseler Hz. Muhammed yanına gelmeye çalışacak ve 'bende senin ümmetindenim' diyecekler, Peygamberimiz ise onlara : "ben sizi tanımıyorum" diyecek...
"SÜNNETİMİ TERK EDEN BENDEN DEĞİLDİR"..

her nefs kendi yaptıklarının hesabını verecek..herkes kendi vicdanının bekçisidir.

selametle...

ben kadiriyim...nurcuları ile nakşıleri aynı kefeye koymayın yerle gök arası kadar fark var çünkü!
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
NEYDİ HÜKMÜ İSLAMDA EHLİ KİTABIN MANEVİ GİDİŞATI KONUSUNDA MÜMİN OLABİLMELERİ KONUSUNDA ŞEK ŞÜPHE DUYANLARIN, YA DA
Müslüman, Yahudi veya Hıristiyan olsun, Allah'a ve ahiret gününe iman eden ve salih amellerde bulunanlar müjdelenmekte; söz konusu müminlerin kurtuluşa ve esenliğe kavuşacakları haber verilmektedir. (!!!) Maide Suresi'nin 48. ayetinde ise, insanlar için "farklı bir şeriat ve yol-yöntem kılındığı", sorumluluklarının ise "hayırlarda yarışmak" olduğu belirtilmiştir. Bu da ister Yahudi, ister Hıristiyan, isterse Müslüman olsun samimi olarak Allah'a ve ahiret gününe iman eden tüm inananların güzellikle davranmaları ve Allah rızası için hayırlarda yarışmaları gerektiğini göstermektedir
BU İDDİALARIN?


Hristiyanlık gibi İslâm'dan gayri bir din edinen kimseyi küfre düşmüş saymayan kişi veya onların küfürde oldukları hususunda şek-şüphe içinde olan kişi yahut da onların manevi gidişatının doğru olduğu kanaatini taşıyan kişi İslâm'dan çıkmış olur, küfre düşer. Ümmet-i Muhammed'in sapıklık içinde olduğu şeklinde lakırdılar sarf eden kişi de kafir olur. Gayr-ı müslimlerin tapınaklarını (kilise, havra, katedral...vs) kutsayarak veya oralara ibadet kastıyla gitmek oralardaki ibadetlerin Yüce Allah katında makbul olduğuna inanmak, kişiyi kafir yapar. [Muhammed b. İsmail er-Reşîd, Tehzib'ü Risalet'il Bedri'r-Reşîd fi Elfâz'il Mükeffirat, vr 12, Yahya bin Ebi Bekr, Esir'ul-Melahide, vr 11 b ]


Bir kimse, kiliselerin Allah'ın evleri olduğuna, orada Allah'a kulluk
yapıldığına, Yahudi ve Hristiyanların yaptıklarının Allah'a kulluk, O'na ve
Rasulüne itaat olduğuna inanırsa, Allah'ın da bu yapılanlardan hoşnut ve
memnun kaldığına itikad ederse kafir olur. Ehl-i zimmeti (gayr-i
müslimleri) kiliselerinde ziyaret etmenin Allah'a yakınlık vesilesi olduğuna
itikad eden kimse, İslâm dininden çıkar, mürted olur. [ Muhammed b. ismail er-Reşîd, Tehzib'ü Risalet'il Bedri'r-Reşîd fi Elfâz'il Mükeffirat, vr 12, Yahya bin Ebi Bekr, Esir'ul-Melahide, vr 11b]
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
Vecd Konusunda ...Allahin Dostlari Evliyayi Kiram Kerametlerini Gizlerler..çünkü Bazi şeyler Varki Insan Gönlünde Kerameti Yok Ediyor...

(kuran Ayetlerini Ilhamlarla Tefsir Etmek Keramet Değildir. Tam Tersi Allah Muhafaza. Din kuralları Hevese Göre Değişmez)

acizane....
 

sengul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İSTANBUL
S.A...

ERKAN KARDEŞ SİZE GÖNDERDİĞİM MAİLİ İNŞAALLAH OKUMUŞSUNUZDUR..

OKUMADIYSANIZ İNŞAALLAH BİR GÜN OKURSUNUZ...

MAİLDEKİ SON SÖZLERİME BİNAEN..

VE YUKARIDAKİ HOCAMIZIN SÖZLERİNE BİNAYEN ..

BEN BİR KAFİRİM..

VE ARTIK BU SİTEDEDE DURMAMA GEREK YOK..

TÜM ARKADAŞLARIMA HAKKIMI HELAL EDİYORUM..

EE NAPALIM BİR GÜN HİDAYETE ERERSEK İNŞAALLAH SİTEYE DÖNERİZ..



KİŞİSEL AKTİVİTEYİ İNŞAALLAH AMİNENUR KARDEŞİMİZ DEVAM ETTİRECEKTİR.

SELAMETLE...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt