Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

ÇEŞİTLİ BİD'AT VE HURAFELER HAKKINDA.. (2 Kullanıcı)

azdemir58

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: ÇEŞİTLİ BİD'AT VE HURAFELER HAKKINDA..

kusura bakmayın biraz beklettim ama işlerim vardı.
 

efsude

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Ağu 2006
Mesajlar
671
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: ÇEŞİTLİ BİD'AT VE HURAFELER HAKKINDA..

SELAMUNALEYKUM ALIYECIGIM.
ALLAH RAZI OLSUN CANIM KARDESIM COK GUZEL BIR KONUYA DEGINMISSIN .
ASLINDA ISLAMIYET ADINA YAPILAN YANLISLIKLARIN EN BUYUGU HERHALDE DINIMIZ KONUSUNDA PEK DETAYLI DUSUNMEMEMIZ ,HEP HAZIRA KONMAMIZ OLSA GEREK.ORNEGIN BENIM ICIN SU ZAMANA KADAR; ISLAMIYETTE HAYATA TATBIKTE MANTIKSIZ OLUPTA SADECE DINEN UYGUN OLDUGU ICIN UYGULADGIM BIRSEY OLMADI .DUSUNULUNCE ISLAMIYETTE ONGORULEN HERSEYIN MUTLAKA MANTIKLI BIR ACIKLAMASI OLUYOR.DINIMIZ ZORLUK VE IMKANSIZLIK DINI DEGILDIR.YANLISLIGIN IKINICISINI ISE SANIRIM HALA BIR KESIMIN YAPTIGI GIBI DIN ADINA HER ONUNE GELENDEN SORULARINA CEVAP ALMAYA CALISMALARI .DINIMIZ ILE ILGILI HER NE OLURSA OLSUN ELIMIZDE GAYET ACIK VE YALIN BIR KILAVUZUMUZ VAR YINEDE SORULARIMIZA TAM BIR CEVAP ALAMIYORSAK BU ZMANDA BU ISTE ILIM SAHIBI KIMSELERE GUVENMEMIZ GEREKIYOR.KULAKTAN DOLMA BILGILER ILE ISLAMIYETI YASAMAYA CALISMANIN NE KENDIMIZE NEDE CEVREMIZE BIR FAYDASI OLMAZ.AKSINE CAHILLER ZUMRESININ SAYISINI ARTTIRMIS OLURUZ.
SELAM VE DUA ILE...
 

aliye_aliye

Altın Üye
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
16,828
Tepki puanı
4
Puanları
38
Konum
~* پایتخت آن بهشت *~
Web Sitesi
www.fizikist.com
RE: ÇEŞİTLİ BİD'AT VE HURAFELER HAKKINDA..

efsude yazdı:
SELAMUNALEYKUM ALIYECIGIM.
ALLAH RAZI OLSUN CANIM KARDESIM COK GUZEL BIR KONUYA DEGINMISSIN .
ASLINDA ISLAMIYET ADINA YAPILAN YANLISLIKLARIN EN BUYUGU HERHALDE DINIMIZ KONUSUNDA PEK DETAYLI DUSUNMEMEMIZ ,HEP HAZIRA KONMAMIZ OLSA GEREK.ORNEGIN BENIM ICIN SU ZAMANA KADAR; ISLAMIYETTE HAYATA TATBIKTE MANTIKSIZ OLUPTA SADECE DINEN UYGUN OLDUGU ICIN UYGULADGIM BIRSEY OLMADI .DUSUNULUNCE ISLAMIYETTE ONGORULEN HERSEYIN MUTLAKA MANTIKLI BIR ACIKLAMASI OLUYOR.DINIMIZ ZORLUK VE IMKANSIZLIK DINI DEGILDIR.YANLISLIGIN IKINICISINI ISE SANIRIM HALA BIR KESIMIN YAPTIGI GIBI DIN ADINA HER ONUNE GELENDEN SORULARINA CEVAP ALMAYA CALISMALARI .DINIMIZ ILE ILGILI HER NE OLURSA OLSUN ELIMIZDE GAYET ACIK VE YALIN BIR KILAVUZUMUZ VAR YINEDE SORULARIMIZA TAM BIR CEVAP ALAMIYORSAK BU ZMANDA BU ISTE ILIM SAHIBI KIMSELERE GUVENMEMIZ GEREKIYOR.KULAKTAN DOLMA BILGILER ILE ISLAMIYETI YASAMAYA CALISMANIN NE KENDIMIZE NEDE CEVREMIZE BIR FAYDASI OLMAZ.AKSINE CAHILLER ZUMRESININ SAYISINI ARTTIRMIS OLURUZ.
SELAM VE DUA ILE...

ve aleyküm selam ablacım.. yorumunuz çok güzel, gerçekten de bize yanlış gibi görünen birçok şeyin ardında Rabbimizden ne hikmetler var... Bize O'nun hikmetlerine kayıtsız, şartsız teslimiyet düşer.. Allah razı olsun ablacım bu güzel açıklamalarınız için.. Rahman'a emanet olun. selametle kalın.B)B)B)
 

azdemir58

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: ÇEŞİTLİ BİD'AT VE HURAFELER HAKKINDA..

Diyanet İlmihali II/143-145 e bakarsanız iyi olur kanaatindeyim
 

tevhiteri

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Eki 2007
Mesajlar
364
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
65
sa.terahvi namazı bidattır ve allah bizi teravi namazı kılanlardan uzak kıolsın.a.e.o
 

aliye_aliye

Altın Üye
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
16,828
Tepki puanı
4
Puanları
38
Konum
~* پایتخت آن بهشت *~
Web Sitesi
www.fizikist.com
sa.terahvi namazı bidattır ve allah bizi teravi namazı kılanlardan uzak kıolsın.a.e.o


Selam ve dua ile.
Ramazan gecelerini ihya etmek için kılınan Teravih namazı, Kur'an'da zikredilmemektedir. Fakat hakkında çok sayıda hadis rivâyet edilmiştir (Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, Mısır, (t.y) III, 53). Ebû Hureyre'nin naklettiği bir hadise göre Resulullah (s.a.s), Ramazan gecelerini ihya etmeyi teşvik etmiş, fakat bunu kesin olarak emretmemiştir. Bu konuda; "Her kim inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek Ramazan'ı ihya ederse, geçmiş günahları bağışlanır" (Buharî, İman, 25, 27; Müslim, Musafi'in, 173, 176; İbn Mace, İkametu's-Salâ, 173; Tirmizî, Savm, 83) diye buyurmuştur. Hadis alimlerinden en-Nevevî, Hz. Muhammed (s.a.s)'in ashabına Ramazanı ihya etmeyi vacip kılmadığını, fakat mendup olarak emredip teşvik ettiğini, İslâm alimlerinin de bunun mendup olduğunda ittifak ettiklerini kaydetmektedir. En-Nevevî, "Ramazanı ihya etmenin, teravih namazını kılmakla hasıl olduğunu" da zikretmektedir. Bu açıdan Hz. Muhammed (s.a.s)'in, "her kim Ramazan'ı ihva ederse" sözü, "her kim geceleri namaz kılarak Ramazan'ı ihya ederse" şeklinde anlaşılmalıdır (en-Nevevî, el-Minhâc, 1924, VI, 39, vd.) Nitekim Abdurrahman b. Avf'ın naklettiği bir hadiste Hz. Muhammed (s.a.s): Şüphesiz Allah Ramazan orucunu farz kıldı. Ben de Ramazan gecelerini ihya etmeyi sünnet kıldım. Her kim inanarak ve sevabını Allah'tan bekleyerek Ramazan'ı oruçla, gecelerini namazla ihya ederse, anasından doğduğu gün gibi günahlarından temizlenmiş olur" buyurmaktadır. (İbn Mâce, İkametu's-Salâ, 173; İbn Hanbel, I, 191, 195).

"Resulullah (s.a.s) Ramazanda mescitte gece bir namaz kıldı. Sahabenin çoğu da onunla birlikte o namazı kıldı. İkinci gece yine aynı namazı kıldı. Bu kez O'na tabi olarak aynı namazı kılan cemaat daha fazla oldu. Üçüncü gece Hz. Muhammed (s.a.s) mescit'e gitmedi. Orayı dolduran cemaat onu bekledi. Resulullah (s.a.s) ancak sabah olunca mescide çıktı ve cemaata şöyle buyurdu:

"Sizin cemaatla teravih namazını kılmaya ne kadar arzulu olduğunuzu görüyorum. Benim çıkıp, size namazı kıldırmama engel olan bir husus da yoktu. Ancak ben size, teravih namazının farz olmasından korktuğum için çıkmadım" (Buharî, Teheccud, 57).

Ebû Zer (r.a)'dan nakledildiğine göre, Resulullah (s.a.s) Ramazan ayının sonuna doğru bazı gecelerde ahsabına, gecenin üçte birini geçinceye kadar teravih namazını kıldırmıştır (İbn Mâce, İkametu's-Salâ, 173).

Ebû Hureyre (r.a)'nın naklettiği bir başka hadiste de Rasûlüllah (s.a.s)'in Ramazan ayında, ashabtan bir grubu, Ubey b. Kab (r.a)'ın arkasında cemaatle namaz kılarken gördü ve "Doğru yapıyorlar, yaptıkları şey ne güzeldir" diyerek tasvip ettikleri haber verilmiştir (Ebû Dâvud, İkâmetu's-Salâ, 190).

Yine Hz. Âişe validemiz (r.a) Hz. Peygamber (s.a.s)'in kıldığı teravih namazı hakkında şu bilgileri vermiştir:

"Allah'ın elçisi ne Ramazanda, ne de diğer zamanlarda on bir rekattan fazla namaz kılmazdı. Dört rekat namaz kılardı ki, güzelliği ve uzunluğunu anlatamam! Nihayet üç rekat daha kılardı. Bir defasında, Ey Allah'ın Resulu! Vitir namazını kılmadan uyuyor musun? diye sorduğumda "Ey Âişe! Benim gözlerim uyur, fakat kalbim uyumaz" buyurdu" (Buharî, Teheccüd, 1 25).

Hanefilere göre, teravih namazının rekât sayısı Hz. Ömer (r.a)'ın uygulamasına dayanır. Hz. Ömer Mescid-i Nebevî'de halifeliğinin son zamanlarında teravih namazını yirmi rekât olarak kıldırdı. Dört halife devrinden sonra da kimse teravihin yirmi rekat olarak cemaatla kılınmasına karşı çıkmadı. Alimler bu hususta Hz. Muhammed (s.a.v)'in şu hadisine göre hareket etmişlerdir: "Benden sonra benim sünnetimden ve raşit halifelerin sünnetinden ayrılmayın" (Tirmizî, İlim, 16; İbn Hanbel, IV, 126). Diğer yandan Abdullah b. Abbas (r.a)'ın Ramazan ayında teravih namazını yirmi rekat olarak kıldığı ve arkasından da üç rekat vitir namazını kıldığı rivâyet edilmiştir. İmam Ebû Hanife'ye Hz. Ömer (r.a)'ın bu hususta yaptığı uygulama sorulunca, şöyle demiştir: Teravih namazı hiç şüphesiz müekked bir sünnettir. Hz. Ömer, bu namazın cemaatle ve yirmi rekat kılınmasını şahsi bir ictihadı ile yapmadığı gibi, bir bid'at olarak da emretmemiştir. O, kendisinin bildiği şer'î bir esasa ve Hz. Muhammed (s.a.v)'in bir vasiyetine dayanarak böyle yapmıştır (et-Tahtavî, Haşiye, 334).

nakis.gif
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt