1. Cevap:1.Husus.Önemli olması ayrıdır sevap olması ayrıdır.Talebe için dersmi önemlidir nafile ibadetmi?O nedenle müridin rabıtası zikirden önemlidir denilmiştir.Yoksa burada bahsedilen rabıta zikirden daha efdaldir anlamında değildir.
2.Husus.Yukardada bahsettiğim gibi tarikat adına söylenen her söz tarikatı bağlamaz.Nasılki islam adına söylenen her söz islamı bağlamadığı gibi.İslamın içine nasılki yanlış şeyler sokulabiliyorsa ve bunu sokanlarda müslümansa, tarikatlarada müridler tarafından fasık mürşidler tarafından yanlış uygulamalar ve sözler sokulur.Bu yanlış şeyler tarikatı bağlamaz.Burda ölçü islama uygunluğudur.Rabıta denilen kavramda bu bağlamda değerlendirilir ve uygulanır DİYORSUNUZ;
Rabıta dediğiniz şey sadece düşünmek olsa,(bir mekanı veya bir kişiyi) belki!? problem olmayacak. ama rabıtada mürşidin alnından çıkan nurun müridin kalp kirlerini giderdiği,ayrıca mürşidin müridden haberdar olarak onun kalp hastalıklarını tedavi ettiğine inanılır( sizin ne yaptığınızı bilemem ama öğreti bu şekildedir)
Rabıta daha önemlidir demek ,dini bakımdan onu zikirden öne çıkarmaktır. sevaplığı konusu burdan gelir.(hatta zikirsiz ,sadece rabıtayla irşad yapan mürşitler vardır)
Söylenen söz tarikatın üyelerinin genel kaanati ise o tarikatıda ,mürşidide bağlar. İnsanlar buralara iman kurtarmak için gelirken, hastalıklı yapı, bu insanları şirk tehlikesine sokuyor.
2..Cevap:Evet tefekkürde düşünmektir rabıtada düşünmektir.Burda düşünülen şaylerde faklılık olabilir.Ayrıca böyle birşeye ben itikat etmiyorum.Olsa olsa mürşitte olan maneviyatın talebeye tesir etmesi olur.Nasılki peygamberi bir görmeyle onun nurundan güzelliğinden etkilenip müslüman olan birçok sahabi olduğu gibi. DİYORSUNUZ;
Sizin ya tarikatlardaki uygulamadan haberiniz yok, yada bazı şeyleri sansürleyerek anlatıyorsunuz. Elbette düşünülen şeyler farklı olabilir. Ama hiç bir sahabi, veya tabiin peygamberi as. veya hocasını alnından nur çıkar, bu nur bana feyiz-nispet verir, bu sırada rabıtasını yaptığım kişi benden haberdardır diye düşünmemiştir. Akşm namzındanh sonra her gün en az 15 dk. yapılan rabıta bu inanışla yapılır.
3..Cevap:Ortaya ayrı bir terbiye metodu koyması varolan terbiye metodlarının yetmemzliğini veya yararsızlığını göstermez.Yukarda neden böyle bir yöntemin yapıldığını insan nefsini azda olsa açıklayarak yapmaya çalıştım.Ayrıca varolan nefis terbiye metodlarıda zaten uygulanır. Bunlarda mürid bir eksiklik göstermez.Bugün peygamberin yapmadığı birçok şeyi sizde bizde yapıyoruz.Yararlı olan herşey islama uygun olduğu sürece yapılır DİYORSUNUZ;
O zaman camiye ney getirelim, neyzen üflesin biz de duygulanalım, aşka gelelim namazları ney eşliğinde kılalım . olmaz değilmi.. Dini sadece faydalılık esasına indirgeyemeyiz. Avrupalılar domuz eti yiyor , güçlü kuvvetli oluyor bizde yiyelim diye bilirmiyiz. elbette hayır.
Gidip başka bir kültürden yeni bir terbiye metodu alıp islami ibadetlerle birlikte uygulamak , islami ibadetlerin allah rızasına ulaştırmada yetersiz kaldığını zımmen kabul etmektir. Tevrat okuyan hz .ömeri nebi as. uyarmış, sünnetin ve kuranın müslümanlara yeteceği yönünde açıklama yapmıştır.( RABITAYI İLK KİM ANLATMIŞ,YAPMIŞ BİR AÇIKLAYINDA ÖĞRENELİM)
tabi getirilen şey sadece rabıtaylada kalmıyor, bunun yanında çakra zikri (letaif) ve çakra açma çalışmalarıda yapılıyor. Renkler işıklar aranıyor..(Letaif renkleri:çakra renkleri) böylece yabancı bir felsefe müslümanlar üzerine hakim duruma geliyor, müslümanın derdi ,gündemide böylece sapmaya uğruyor. Sonuçta alsan nur topu gibi yeni bir anlayış. İslam felsefesi(düşünce sistemi) yok oluyor
böylece.
4..Cevap: Düşünmek derken günah olmayan birşey diye parantezlemiştim.İyi okumamışsınız DİYORSUNUZ,
o zaman hz . isayı düşünelim,ona rabıta yapalım,ondan himmet isteyelim olmaz mı? Nasıl olsa günah değil!!! sevgili kardeşim bir düşün allah aşkına ; bu yaptığınız iş nebi den (as.) 400 yıl sonra ortaya çıkmış... Ehli kitap nasıl olduda hiristiyanlığa, yahudiliğe döndü? Resullerinin öğretilerini şuda faydalı, buda faydalı diye ekleyerek-çıkararak . aynı tehlike bizim içinde var.
sonradan katılan bu şeyler, belki iyi niyetle! yapıldı , ama sonuçta nebevi sünnet olmayan uygulamalar, ve bidat hükmünde. Ahh Hz. Ömer (ra) olsada o ağacı kestiği gibi bu bağlarıda kesip atsa . ama ne diyor resu(as) , sünnet ve kuran. O zaman niye sünnet olmayan bu rabıtayı, çakra zikrini ısrarla yapıyoruz.
Buda'yı düşünmek niye günah olsun. o eski velilerden biri, saptırmış lar onu budistler deyip Buda'ya rabıta yaparım derse birisi ne diyeceksiniz? Hemde geçr karşısına himmetini de isterim diye bilir birisi. Sen kabirdeki veliden himmet isteyip rabıta yapmıyormusun derse ne diyeceğiz. ???
5..Cevap:Rabıta tarikatta önce ölüm rabıtası olarak yapılır o nedenle ölümden bahsettim.Birşeyi eleştiriyorsanız parakende değil toptan bilgi edinin. DİYORSUNUZ,
Hayır kardeşim. 8 şart gecesinde birlikte dir onun dışında akşm namazından sonra yaptığınız rabıtada ölüm düşüncesi yoktur... Ayrıca nakşilik hakkında toptan bilgim ve tecrübem var..
6..Cevapen böyla bişey düşünmüyorum düşündüğümüde söylemedim.Bunu düşünenlere söylemelisiniz.Bunlar ancak cahillerin sözleridir.
Tarikatta rabıta yapacak müridin belli bir ilme ulaşmış olması gerekir.Bu ilim içerisindede, müşriğinde ehli imanında tanımı vardır.
Sizde rabıta üzerinden toptancılık yaparak tarikatlara saldırmak yerine yanlış olan sözleri söyleyenlerin şahsına saldırın
DİYORSUNUZ,
bu iş kitaplara ve üyelerin geneline sirayet etmiştir ,dolayısıyla mücadele toptandır. yanlş itikad etmeyenleri tenzih ederiz sözlerimizden..
2.Husus.Yukardada bahsettiğim gibi tarikat adına söylenen her söz tarikatı bağlamaz.Nasılki islam adına söylenen her söz islamı bağlamadığı gibi.İslamın içine nasılki yanlış şeyler sokulabiliyorsa ve bunu sokanlarda müslümansa, tarikatlarada müridler tarafından fasık mürşidler tarafından yanlış uygulamalar ve sözler sokulur.Bu yanlış şeyler tarikatı bağlamaz.Burda ölçü islama uygunluğudur.Rabıta denilen kavramda bu bağlamda değerlendirilir ve uygulanır DİYORSUNUZ;
Rabıta dediğiniz şey sadece düşünmek olsa,(bir mekanı veya bir kişiyi) belki!? problem olmayacak. ama rabıtada mürşidin alnından çıkan nurun müridin kalp kirlerini giderdiği,ayrıca mürşidin müridden haberdar olarak onun kalp hastalıklarını tedavi ettiğine inanılır( sizin ne yaptığınızı bilemem ama öğreti bu şekildedir)
Rabıta daha önemlidir demek ,dini bakımdan onu zikirden öne çıkarmaktır. sevaplığı konusu burdan gelir.(hatta zikirsiz ,sadece rabıtayla irşad yapan mürşitler vardır)
Söylenen söz tarikatın üyelerinin genel kaanati ise o tarikatıda ,mürşidide bağlar. İnsanlar buralara iman kurtarmak için gelirken, hastalıklı yapı, bu insanları şirk tehlikesine sokuyor.
2..Cevap:Evet tefekkürde düşünmektir rabıtada düşünmektir.Burda düşünülen şaylerde faklılık olabilir.Ayrıca böyle birşeye ben itikat etmiyorum.Olsa olsa mürşitte olan maneviyatın talebeye tesir etmesi olur.Nasılki peygamberi bir görmeyle onun nurundan güzelliğinden etkilenip müslüman olan birçok sahabi olduğu gibi. DİYORSUNUZ;
Sizin ya tarikatlardaki uygulamadan haberiniz yok, yada bazı şeyleri sansürleyerek anlatıyorsunuz. Elbette düşünülen şeyler farklı olabilir. Ama hiç bir sahabi, veya tabiin peygamberi as. veya hocasını alnından nur çıkar, bu nur bana feyiz-nispet verir, bu sırada rabıtasını yaptığım kişi benden haberdardır diye düşünmemiştir. Akşm namzındanh sonra her gün en az 15 dk. yapılan rabıta bu inanışla yapılır.
3..Cevap:Ortaya ayrı bir terbiye metodu koyması varolan terbiye metodlarının yetmemzliğini veya yararsızlığını göstermez.Yukarda neden böyle bir yöntemin yapıldığını insan nefsini azda olsa açıklayarak yapmaya çalıştım.Ayrıca varolan nefis terbiye metodlarıda zaten uygulanır. Bunlarda mürid bir eksiklik göstermez.Bugün peygamberin yapmadığı birçok şeyi sizde bizde yapıyoruz.Yararlı olan herşey islama uygun olduğu sürece yapılır DİYORSUNUZ;
O zaman camiye ney getirelim, neyzen üflesin biz de duygulanalım, aşka gelelim namazları ney eşliğinde kılalım . olmaz değilmi.. Dini sadece faydalılık esasına indirgeyemeyiz. Avrupalılar domuz eti yiyor , güçlü kuvvetli oluyor bizde yiyelim diye bilirmiyiz. elbette hayır.
Gidip başka bir kültürden yeni bir terbiye metodu alıp islami ibadetlerle birlikte uygulamak , islami ibadetlerin allah rızasına ulaştırmada yetersiz kaldığını zımmen kabul etmektir. Tevrat okuyan hz .ömeri nebi as. uyarmış, sünnetin ve kuranın müslümanlara yeteceği yönünde açıklama yapmıştır.( RABITAYI İLK KİM ANLATMIŞ,YAPMIŞ BİR AÇIKLAYINDA ÖĞRENELİM)
tabi getirilen şey sadece rabıtaylada kalmıyor, bunun yanında çakra zikri (letaif) ve çakra açma çalışmalarıda yapılıyor. Renkler işıklar aranıyor..(Letaif renkleri:çakra renkleri) böylece yabancı bir felsefe müslümanlar üzerine hakim duruma geliyor, müslümanın derdi ,gündemide böylece sapmaya uğruyor. Sonuçta alsan nur topu gibi yeni bir anlayış. İslam felsefesi(düşünce sistemi) yok oluyor
böylece.
4..Cevap: Düşünmek derken günah olmayan birşey diye parantezlemiştim.İyi okumamışsınız DİYORSUNUZ,
o zaman hz . isayı düşünelim,ona rabıta yapalım,ondan himmet isteyelim olmaz mı? Nasıl olsa günah değil!!! sevgili kardeşim bir düşün allah aşkına ; bu yaptığınız iş nebi den (as.) 400 yıl sonra ortaya çıkmış... Ehli kitap nasıl olduda hiristiyanlığa, yahudiliğe döndü? Resullerinin öğretilerini şuda faydalı, buda faydalı diye ekleyerek-çıkararak . aynı tehlike bizim içinde var.
sonradan katılan bu şeyler, belki iyi niyetle! yapıldı , ama sonuçta nebevi sünnet olmayan uygulamalar, ve bidat hükmünde. Ahh Hz. Ömer (ra) olsada o ağacı kestiği gibi bu bağlarıda kesip atsa . ama ne diyor resu(as) , sünnet ve kuran. O zaman niye sünnet olmayan bu rabıtayı, çakra zikrini ısrarla yapıyoruz.
Buda'yı düşünmek niye günah olsun. o eski velilerden biri, saptırmış lar onu budistler deyip Buda'ya rabıta yaparım derse birisi ne diyeceksiniz? Hemde geçr karşısına himmetini de isterim diye bilir birisi. Sen kabirdeki veliden himmet isteyip rabıta yapmıyormusun derse ne diyeceğiz. ???
5..Cevap:Rabıta tarikatta önce ölüm rabıtası olarak yapılır o nedenle ölümden bahsettim.Birşeyi eleştiriyorsanız parakende değil toptan bilgi edinin. DİYORSUNUZ,
Hayır kardeşim. 8 şart gecesinde birlikte dir onun dışında akşm namazından sonra yaptığınız rabıtada ölüm düşüncesi yoktur... Ayrıca nakşilik hakkında toptan bilgim ve tecrübem var..
6..Cevapen böyla bişey düşünmüyorum düşündüğümüde söylemedim.Bunu düşünenlere söylemelisiniz.Bunlar ancak cahillerin sözleridir.
Tarikatta rabıta yapacak müridin belli bir ilme ulaşmış olması gerekir.Bu ilim içerisindede, müşriğinde ehli imanında tanımı vardır.
Sizde rabıta üzerinden toptancılık yaparak tarikatlara saldırmak yerine yanlış olan sözleri söyleyenlerin şahsına saldırın
DİYORSUNUZ,
bu iş kitaplara ve üyelerin geneline sirayet etmiştir ,dolayısıyla mücadele toptandır. yanlş itikad etmeyenleri tenzih ederiz sözlerimizden..