Dini_Güzel
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 28 Şub 2013
- Mesajlar
- 25
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
Ey hakikat yolcusu!
Allah gibi Bir Öğretmen, Adem gibi Bir Öğrenci olsunda,
sonra Cenabı Hak, bizzat kendisi, Bütün Esma-ı İlahiyi, Ademe talim etsin de,
sonra esma-ı ilahinden, mudil ismin, mazharı olan iblis, gelsin Adem babamızı kandırsın
ne kadar acaip
Hazreti Adem Babamız Esrar-ı Uluhuiyete aşıkdı. O perdeyi açmak istiyordu.
Hakiki Aşık olan İnsan. dost olsun düşman olsun. dostunun da sözünü dinler, düşmanında sözünü dinler.
mesela: Sen bir kıza taaşşuk edersin. nefret ettiğin biri. sevdiğin kız hakkında konuşsa, sen birden düşman gördüğün o insanı canı gönülden can kulağı ile dinlersin. Bütün Vucudun kulak kesilir. nefret ettiğin insanı dinler O nefret ettiğin Kişi, Senin O Kızı çok sevdiğini Aşık olduğunu bilmez, Anlatır. Sen de onu gıdaklarsın daha daha daha anlatsın diye, oda ne bilsin sen aşıksın, anlatır. işte annesiyle filan yere giderken gördüm oradaydı, filanca bir adam geldi yanlarına. anlatır..
İşte Hazreti Adem Babamızda Esrar-ı Uluhişyete aşık idi o perdeyi açmak istiyordu. İblisin sözünüde dinledi. iblis ne bilsin esararı uluıhiyete aşık olduğunu bilemiyicn anlatı.
Cenabı Hak'ta adem babamıza Bu ağaça yaklaşma demesi, Adem babamızı hırslandırmak içindi. Çünkü insan men olunan şeye haristir. Cenabı hak o ağaça yaklaşsın istiyordu..
aşık ile maşuk arasındaki sözlerde hususiyetler vardır.
maşukun seni sevmiyorum demesi. seni çok seviyorum demektir. Cenabı hakkında o ağça yaklaşma demesi yaklaşmasını çok istemesinden dolayıdır
Adem babamızın cenabı hakka olan sevgisi Mühabbeti cüzziyedir.
Cenabı hakkın ademe sevgisi ilse Muhabbeti külliyedir. daha çok sever.
sonra! Adem babamızın çıktığı cennet. Kıyamet gününden sonra Mahkem-i Kübradan sonra girilecek cennet değildir.
Adem babamız kendi cennetinden çıkmıştır. hazreti Muhammedin bulunduğu cennete girebilmek için
adem babamızın çıktığı cennette: Rabbsiyle huzur edilen makam cenneti denir!
Cenabı hak Ey adem cennette gez dolaş ye iç yalnız Şu ağaça yaklaşma diyince. Adem babamızın Huzuru kaçtı.
ne cennet nimetleri ile meşgul oldu. ne havva ile meşgul oldu. Onun tek bir arzusu vardı O men edilen ağaça yaklaşmaktı.
KADININ KAHRAMANLIĞI
Allah indin de kadın Kahramandır. çok kıymetlidir. ufacık bir şey yapar. Allah onu ey hatun ben onu namütenahi yaparım der.. Kıymeti Kahramanlığındandır.
Hakiki karı koca ilişkisinde. Erkek Muhim bir işte Karısına açılamaz. karına ona söyleyemez. ama en nihayet kadın söyler
İşte Havva annemizde Adem babamızın zevcesi ve Bütün İnsalığın annesi olduğundan dolayı. eğer o ağça yaklaşırsa neler olacağını biliyordu. (kadınlar dünyadaki halleri) Adem babamıza git o ağaça yaklaş dedi. Adem babamız havva annemizin desteği ile O ağça yaklaştı ve nefislerini zulmettiler. ve Manayı Muhammediye sarılıp tövbe ettiler.
çok ağladı adem babamız çok. nihayet cenabı hak dayanamadı. Ya adem senin günahın sayesinde benim Bu muazzam tecellim meydana çıkıcak.
Cenabı Hak kuranı kerimde Adem babamızın Tevbesini kabul ettiğini söylüyor.
o halde neden Adem babamız Cennete geri dönmedi.
Çünkü tebia hudaye emri. hidayetime tabi olun emri. Onu Hazreti Muhammede götürüyordu. Bu bütün cennetlerden hayırlıydı.
sonra iblis onu kandırdım diye sevinirken. iblise Ey iblis Adem bir iken şimdi sayısı Allah malum adem ile O büyük Cenneti Süsliycek. yani bir sürü insan ile cennete giricek.. denildi.
......
İblis neden Secde etmedi! bunu iyi dinle! en-sonebi
Hazreti İnsanın yani Allah dostunun Allaha imanı şöyledir.
Cenabı Hak Kendi zatıyla Bir şeyi emrederse. O emre Ne nefs, ne iblisi ne cin, ne şeytan, ne insan hiç canlı Muhalaefet etmez. seve seve büyük bir memnuniyetle yapar. Allah çook naziktir. bir şey kendi zatıyla emretsin O emre İblis karşı gelsin buna imkan yoktur..
dini bir sened vereyim
İnsan varidat 3 yerden gelir
1-Allahtan
2-Melekten
3-Şeytanda
Şeytanda gelen vesvesedir. şöyle midir böyle mdir işte vesvese
şöyle bir soru sorulabilir. Allahtan gelen ile melekten gelen arasında ne fark vardır
melekten gelene bezen Nefs muhalefet edebilir yapmak istemez sıkılır
Allahtan gelene ise. seve seve büyük bir memnuniyetle yapar. hiç sıkılmaz. herkes hakka gitmek ister herkes hakkı ister
herkes Hakkın rızasını arar.
İşte İblis neden secde etmedi
Çünkü Cenabı hakkın ademe secde emri. Hitab-ı dahili değil, Ses ile Htiabı hariçiydi. hitabı ses yani Ademin lisanından secde emrini verdi. Azazil, İltibasa düştü. secde etmedi.
Allahda Ey iblis diye hitap edince.. Azazil. kendisine ilk defa cenabı hakkın İblis diye hitap ettiğini işitince İltibasa düştüğünü anladı.. cenabı hak ona secde etmemenin sebebi nedir diye sormadı.. secdeden seni men eden şey neydi dedi. kibrinde mi?
İblis evet dedi kibrimden kendi kendine bir kaziye kurdu
ben ateşten o topraktan ateş topraktan daha hayırlıdır dedi. yuvarlandı gitti.
Allah gibi Bir Öğretmen, Adem gibi Bir Öğrenci olsunda,
sonra Cenabı Hak, bizzat kendisi, Bütün Esma-ı İlahiyi, Ademe talim etsin de,
sonra esma-ı ilahinden, mudil ismin, mazharı olan iblis, gelsin Adem babamızı kandırsın
ne kadar acaip
Hazreti Adem Babamız Esrar-ı Uluhuiyete aşıkdı. O perdeyi açmak istiyordu.
Hakiki Aşık olan İnsan. dost olsun düşman olsun. dostunun da sözünü dinler, düşmanında sözünü dinler.
mesela: Sen bir kıza taaşşuk edersin. nefret ettiğin biri. sevdiğin kız hakkında konuşsa, sen birden düşman gördüğün o insanı canı gönülden can kulağı ile dinlersin. Bütün Vucudun kulak kesilir. nefret ettiğin insanı dinler O nefret ettiğin Kişi, Senin O Kızı çok sevdiğini Aşık olduğunu bilmez, Anlatır. Sen de onu gıdaklarsın daha daha daha anlatsın diye, oda ne bilsin sen aşıksın, anlatır. işte annesiyle filan yere giderken gördüm oradaydı, filanca bir adam geldi yanlarına. anlatır..
İşte Hazreti Adem Babamızda Esrar-ı Uluhişyete aşık idi o perdeyi açmak istiyordu. İblisin sözünüde dinledi. iblis ne bilsin esararı uluıhiyete aşık olduğunu bilemiyicn anlatı.
Cenabı Hak'ta adem babamıza Bu ağaça yaklaşma demesi, Adem babamızı hırslandırmak içindi. Çünkü insan men olunan şeye haristir. Cenabı hak o ağaça yaklaşsın istiyordu..
aşık ile maşuk arasındaki sözlerde hususiyetler vardır.
maşukun seni sevmiyorum demesi. seni çok seviyorum demektir. Cenabı hakkında o ağça yaklaşma demesi yaklaşmasını çok istemesinden dolayıdır
Adem babamızın cenabı hakka olan sevgisi Mühabbeti cüzziyedir.
Cenabı hakkın ademe sevgisi ilse Muhabbeti külliyedir. daha çok sever.
sonra! Adem babamızın çıktığı cennet. Kıyamet gününden sonra Mahkem-i Kübradan sonra girilecek cennet değildir.
Adem babamız kendi cennetinden çıkmıştır. hazreti Muhammedin bulunduğu cennete girebilmek için
adem babamızın çıktığı cennette: Rabbsiyle huzur edilen makam cenneti denir!
Cenabı hak Ey adem cennette gez dolaş ye iç yalnız Şu ağaça yaklaşma diyince. Adem babamızın Huzuru kaçtı.
ne cennet nimetleri ile meşgul oldu. ne havva ile meşgul oldu. Onun tek bir arzusu vardı O men edilen ağaça yaklaşmaktı.
KADININ KAHRAMANLIĞI
Allah indin de kadın Kahramandır. çok kıymetlidir. ufacık bir şey yapar. Allah onu ey hatun ben onu namütenahi yaparım der.. Kıymeti Kahramanlığındandır.
Hakiki karı koca ilişkisinde. Erkek Muhim bir işte Karısına açılamaz. karına ona söyleyemez. ama en nihayet kadın söyler
İşte Havva annemizde Adem babamızın zevcesi ve Bütün İnsalığın annesi olduğundan dolayı. eğer o ağça yaklaşırsa neler olacağını biliyordu. (kadınlar dünyadaki halleri) Adem babamıza git o ağaça yaklaş dedi. Adem babamız havva annemizin desteği ile O ağça yaklaştı ve nefislerini zulmettiler. ve Manayı Muhammediye sarılıp tövbe ettiler.
çok ağladı adem babamız çok. nihayet cenabı hak dayanamadı. Ya adem senin günahın sayesinde benim Bu muazzam tecellim meydana çıkıcak.
Cenabı Hak kuranı kerimde Adem babamızın Tevbesini kabul ettiğini söylüyor.
o halde neden Adem babamız Cennete geri dönmedi.
Çünkü tebia hudaye emri. hidayetime tabi olun emri. Onu Hazreti Muhammede götürüyordu. Bu bütün cennetlerden hayırlıydı.
sonra iblis onu kandırdım diye sevinirken. iblise Ey iblis Adem bir iken şimdi sayısı Allah malum adem ile O büyük Cenneti Süsliycek. yani bir sürü insan ile cennete giricek.. denildi.
......
İblis neden Secde etmedi! bunu iyi dinle! en-sonebi
Hazreti İnsanın yani Allah dostunun Allaha imanı şöyledir.
Cenabı Hak Kendi zatıyla Bir şeyi emrederse. O emre Ne nefs, ne iblisi ne cin, ne şeytan, ne insan hiç canlı Muhalaefet etmez. seve seve büyük bir memnuniyetle yapar. Allah çook naziktir. bir şey kendi zatıyla emretsin O emre İblis karşı gelsin buna imkan yoktur..
dini bir sened vereyim
İnsan varidat 3 yerden gelir
1-Allahtan
2-Melekten
3-Şeytanda
Şeytanda gelen vesvesedir. şöyle midir böyle mdir işte vesvese
şöyle bir soru sorulabilir. Allahtan gelen ile melekten gelen arasında ne fark vardır
melekten gelene bezen Nefs muhalefet edebilir yapmak istemez sıkılır
Allahtan gelene ise. seve seve büyük bir memnuniyetle yapar. hiç sıkılmaz. herkes hakka gitmek ister herkes hakkı ister
herkes Hakkın rızasını arar.
İşte İblis neden secde etmedi
Çünkü Cenabı hakkın ademe secde emri. Hitab-ı dahili değil, Ses ile Htiabı hariçiydi. hitabı ses yani Ademin lisanından secde emrini verdi. Azazil, İltibasa düştü. secde etmedi.
Allahda Ey iblis diye hitap edince.. Azazil. kendisine ilk defa cenabı hakkın İblis diye hitap ettiğini işitince İltibasa düştüğünü anladı.. cenabı hak ona secde etmemenin sebebi nedir diye sormadı.. secdeden seni men eden şey neydi dedi. kibrinde mi?
İblis evet dedi kibrimden kendi kendine bir kaziye kurdu
ben ateşten o topraktan ateş topraktan daha hayırlıdır dedi. yuvarlandı gitti.