Nur suresi ayet 4
Korunan (iffetli) kadınlara (zina suçu) atan, sonra dört şahid getirmeyenlere de seksen değnek vurun ve onların şahidliklerini ebedi olarak kabul etmeyin. Onlar fasık olanlardır.
Bu âyet-i kerîme zina iftirasını yapanlar hakkında inmiştir. Said b. Cübeyr dedi ki: Bu âyetin iniş sebebi mü'minlerîn annesi Âişe (r.anhâ) hakkında söy*lenenler olmuştur.
Bir diğer görüşe göre bu âyet-i kerîme özel olarak o olay hakkında de*ğil, genel olarak zina İftirasında bulunanlar sebebiyle nazil olmuştur. İbnu'I-Münzir dedi ki: Rasûlullah (sav)ın haberleri arasında iftiraya açıkça delâlet eden bir haber bulamamaktayız. Ancak yüce Allah'ın Kitabı bu konuda ye-terii olup başkasına ihtiyaç bırakmamaktadır ve haddi gerektiren kazfin var olduğuna delil teşkil etmektedir, ilim ehli de bu hususta icmâ' halindedirler.
İftiranın Sözlük Anlamı:
Yüce Allah'ın: "...iftira edenler" buyruğu ile seb edenler, sövenler kastedilmektedir. Çünkü bu, sözlü olarak eziyet vermek anlamındadır.
Buna "kazf adı da verilir.
Hadisi şerifte geçen: "İbn Ümeyye hanımını, Şerik b. es-Sahmâ ile (zina etmekle) kazfetti (suçladı)" hadisinde de bu ifa*de kullanılmıştır.
Korunan (iffetli) kadınlara (zina suçu) atan, sonra dört şahid getirmeyenlere de seksen değnek vurun ve onların şahidliklerini ebedi olarak kabul etmeyin. Onlar fasık olanlardır.
Bu âyet-i kerîme zina iftirasını yapanlar hakkında inmiştir. Said b. Cübeyr dedi ki: Bu âyetin iniş sebebi mü'minlerîn annesi Âişe (r.anhâ) hakkında söy*lenenler olmuştur.
Bir diğer görüşe göre bu âyet-i kerîme özel olarak o olay hakkında de*ğil, genel olarak zina İftirasında bulunanlar sebebiyle nazil olmuştur. İbnu'I-Münzir dedi ki: Rasûlullah (sav)ın haberleri arasında iftiraya açıkça delâlet eden bir haber bulamamaktayız. Ancak yüce Allah'ın Kitabı bu konuda ye-terii olup başkasına ihtiyaç bırakmamaktadır ve haddi gerektiren kazfin var olduğuna delil teşkil etmektedir, ilim ehli de bu hususta icmâ' halindedirler.
İftiranın Sözlük Anlamı:
Yüce Allah'ın: "...iftira edenler" buyruğu ile seb edenler, sövenler kastedilmektedir. Çünkü bu, sözlü olarak eziyet vermek anlamındadır.
Buna "kazf adı da verilir.
Hadisi şerifte geçen: "İbn Ümeyye hanımını, Şerik b. es-Sahmâ ile (zina etmekle) kazfetti (suçladı)" hadisinde de bu ifa*de kullanılmıştır.