Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

zikir , salavat getirirken adbestlimi olunması gerekiyor? (1 Kullanıcı)

nesse

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ara 2006
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim pek fazla bilgim yok sayenizde öğrenicem inşallah.
 

nuuur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Ara 2009
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Benim bildigim abdestli olmak gerekiyor ama bir kaç kişiden duydum abdessizde salavat çekilemiliyomuş diye ne kadar dogru bilemem yinede en güzeli temiz ve abdestli olarak zikretmek rabbimin adını anmaktyır:))))))))
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
zikir ve salavat getirirken abdestli olma şartı yoktur.

Tarikat ehli zaatlar zikir derslerini yaparlarken abdestli yapıyorlar.

Zaten onlar hep abdestli duruyorlar.

sürekli abdestli durma üzerine olan hadislere göre amel ediyorlar.

Abdestsiz oruc tutulur mu ? Tutuluyor. buda onun gibi her ibadete abdest şartı yoktur.

Mesela kuran okurken Abdestli olmak şarttır. Meal de okurken abdestli olmak şarttır. o da kurandır.

kimi hocalar meal kuran değil abdestsiz de okunur dokunulur diyorlar yanlış... kuran kurandır.

Abdestli durunca daha faziletlidir.

salavatı her an getirmen gerekiyor. mesela Hz Muhammedten bahsedildiğini duydugun anda.

abdestim yok diye salavat getirmeyecen mi ? :)

Burada abdest şartı yok.

abdestsiz Allahtan bahsedilir mi ? Bahsedilir zikir de yapılır. Az önce Allah dedim.

Bunların sayısını arttırınca abdest şartı getirmesin kimse.

şunu deyin :

"Abdestli durmak daha faziletlidir." sürekli abdestli olmaya calışın.

olmayan birşeyi de insanlara yük yüklemeyin.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
"Onlar ki, gerek ayakta, gerek otururken ve gerekse yanları üzerinde yatarken Allah'ı anarlar; göklerin ve yerin yaratılışı hakkında inceden inceye düşünenler «Ey Rabbimiz, sen bunu boşuna yaratmadın, seni bütün eksiklerden tenzih ederiz; o halde bizi o ateş azabından koru." Ali imran 191 ayet

cizili yer bize gerek ayakta gerek gerek otururken gerek yan yatarken hep Allahı anmamız gerektiğini söylüyor.

diğer bütün ayetlere de baktım gözümün önünde

hiç birinde zikir cekerken abdest al diye birşey gecmemekte.

Burada bir nokta daha var müslüman "yanları üzere yatar." yüzü koyun yada sırt üstü uyumaz!

Anmak = zikir diyer cevrilmitir.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Abdestli durmak daha faziletli tekrarlıyorum.

bu sebeble zaten abdestli oldugun için zikrin de daha faziletli olur.

bu nedenle abdest alınabilir. ama şart koşulamaz.
 

nesse

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ara 2006
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Allah razı olsun senden ...bayadır kurcalıyordu aklımı ama şeye takıldım neden (yüzü koyun yada sırt üstü uyumaz!) yani yana doğru mu bitek yatmamız gerekiyor.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
uyumaya başlamadan önce sağ yanın üzerine yat ve dua oku!

burada göstermek isteğim şuydu:

Sağ yan üzerine yatmak sünnettir.

bu sünnetin kurandaki delili bu ayette

bunu da göstermek istedim.

uyuyunca insan sağa da döner sola da

organların en rahat ettiği pozisyon YANLARI ÜZERE YATMAKTIR.

yüzü koyun şeytanlar uyur mesela...
 

kardelele

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ocak 2009
Mesajlar
15,425
Tepki puanı
28
Puanları
0
Yaş
55
Konum
istanbul
Allah razı olsun,
çok aydınlatıcı bilgiler veriyorsunuz.
Sayenizde doğru bir şekkilde nasipleniyoruz inşallah.
Allaha emanet olun.
Selametle kalın.
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
meal kuran değildir.Onun için meal okurken abdest şartını yoktur.Aksini söyleyen delil getirsin yada sussun hüküm vermesin
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Meal de kurandır.

Tefsirler kuran değildir..

meal de kurandır.

bire bir kelime kelime arapcadan türkceye verilen karsılıklar kurandır.

Ayet türkce de olsa ayettir.

önemli olan mana yüküdür. bunun arapca olması ibranice olması birşeyi değiştirmez.

Abdestsiz insanlara okutup saygısızca günaha gir diyen imamlara karsı cıkarım.

kurana saygı duyulacak ayetlere saygı duyulacak

abdest bir güzel alınacak

türkce olunca ayet olmuyormuş böyle sey olmaz.

Allah kitapları kavimlerin dilinden göndermiştir.

Ayet Mağara dönemi dilinde olsa bile ayet ayettir. ibranice olsa bile yada salih peygamberin kavminin dilinde yada nuh un kavminin dilinde.

bunlar insan dillleri melek yada ilahi dil değil.

ebu cehilinde konuştugu bir dil dikkat et.

arapcanın bir kutsallığı yok.

ayet olusturacak sekilde bir araya gelmiş arapca kelimeler kutsallasır.


bunlar aynı mana yükünü türkce olarakta verince ayet olur.

insanlara hic acımıyorlar

ayetleri manasız okutuyorlar

ruhsuz bir kuran anlayısı ortaya cıkmış.

manasını bilmeden ha kuran okumusun ha arapca tekerleme okumusun.

manasını bilin manasına da saygı duyun.

Ayet ayettir.

yetkim olmayan şeyleri söylemekten Allah a sıgınırım.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
meal adı altında kendi fikirleriyle harmanlayıp meal gibi şeyler yazmışlar.

bu mealler de kuran değil. meal de değil. bir nevi tefsir gibi birşey

mesele tam buradan kaynaklanmakta.

o imamların görüşü burada doğrudur.

örneğin;

Elmalılı hoca kelime karşılığı vermiş kendi yorumunu katmamış.

cümle olarak cevirmiş.

meal budur.
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Mesela kuran okurken Abdestli olmak şarttır. Meal de okurken abdestli olmak şarttır. o da kurandır.

kimi hocalar meal kuran değil abdestsiz de okunur dokunulur diyorlar yanlış... kuran kurandır.

kardeş ben sana tavsiye etmiştim delilsiz gelişigüzel dini bir konuda konuşmamayı..bu kardeşimiz bilmedigi bir şeyi sormuş onu araştırıp delili ile cevap yazacagina yine şu olur şu yalnı şu doğru diye yazmışsın kendi bilidgini....Ama din bizim bildigimiz degil kadeş...

Alimlerin cumhuru Kur’an’a abdestsiz dokunulamayacağını söylerler. Delil olarak ise Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’den rivayet edilen “Kur’an’a ancak tahir (temizlenenler) dokunabilir” hadisini getirmişlerdir

Ancak İbn-i Hazm ve bazı alimler abdestsiz Kur’an’a dokunmanın caiz olduğunu söylerler


bak abdessiz dokunulacagini soleyen ALİMLER bile var...yani demem o ki araştırıp ole yazalım..soru soran kardeşler de ilk kendileri araştırsınlar burada ilm ehli kardeş yokki cevap vesin herkes bence bana göre diye cevap verirse bir çok kişi sapar...
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
hadise göre amel edilecek.

Bu hadise göre söyledim zaten.

kurana dokunurken abdest alınacak.

bazı alimlerin tersi fetva vermeleri gerceği değiştirmez.

RİSALET. ne derse o.

kendi fikrim değil.

enes ra. aktarılan hadis: "ümmetim şer üzere birleşmez. farklı görüşlerle karşılaştığınızda çoğunluğun görüşüne uyun."

alimlerin coğu kurana birlik olarak kurana abdesli dokunulşacak diyorsa

bu görüş doğrudur.
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Abdestsiz insanlara okutup saygısızca günaha gir diyen imamlara karsı cıkarım.

kurana saygı duyulacak ayetlere saygı duyulacak

bak yine dedigini diyorsun İmamlara karşı çıkarım...abdessiz dokunacagini soleyen imamlar var ibn hazm gibi...ve Allah şole buyuruyor Allah'ın kulları arasında O'ndan korkan, ancak alimlerdir. Doğrusu Allah güçlüdür, bağışlayandır." (Fatır, 27-28)

sen karşı çıkarim bu imamlara diyorsun ...kardeş dini konuda ALlah rizasi için delıilsiz yazma
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
enes ra. aktarılan hadis: "ümmetim şer üzere birleşmez. farklı görüşlerle karşılaştığınızda çoğunluğun görüşüne uyun."


peygamber efendimiz zamanın ötesini gören bir insan

onun alimleri farklı görüşler bildirdiğini de bilmiştir Allahın dilemesiyle.

bunlar arasından Alimler ittifakının görüşünü üstün kılmıştır.

iste delil.

karşı cıkarken kafamdan karşı cıkmıyom.

delille karşı cıkıyom.

arada birkactane farklı görüş bildirenlerin cıktığını biliyorum.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
birşeyi bildirirken nefsi bildiri yapmıyorum.

ayetlerin süzgecinden gecirmeden hadislerle tartmadan konuşmam.

hesabını veremeyeceğim bir şey söylemekten elbette korkarım Allahtan.

ilmi bir düşünce tarzına göre yazmaktayım.

karşı cıkıyonuz dediklerime

karşı cıkma deliliniz nedir ?
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
meal ayet değildir.Israrla bunu söylemenin alemi yok..
Ayetin tanımını yaparmısın ?
Allah(c.c.) Türkçe hiçbir ayet indirmemiştir...
Onun için adı üstünde meal diyoruz..Türkçe çeviriye Kuran demiyoruz...
Bugüne kadar mealler için abdest alınır diyen bir kaim sen varsın.ya bunca alim yanlış söylüyor yada sen yanlış söylüyorsun...
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
cebrailin peygambere getirdiği ilahi sözlere ayet denir.

hayat tarzı oluşturacak şekilde bir kavmin dilinde olan kelimelerin özel olarak bir araya gelmesidir.


türkce ayet gelmedi demek ayet türkceye cevrilmez demek değildir.

anladıgın dile cevirlmeyen ayetin Allahın göndermesinin hiçbir anlamı yoktur.

boştan yere kitap göndermiştir.

ha ayet göndermiş ha arapca tekerleme göndermiş

anlamadıgın zaman aynıdır.

Anlayarak okudugun zaman ayet ruh bulur.

ibraniler gibi konusuyorsun.

Allah ibranice ayet gönderir der gibi konuştugunun farkında mısın.

kuran gelmeden önce ayet dili ibranice idi...

yada cöpe atılmış cikolata kağıdında da arapca yazı var diye kuran yazıyor bu diyenler den ne farkı kalır.

bir dil Aynı şeyi ifade edebiliyorsa hangi dil olursa olsun o ayettir.

sana bir tavsiyem var.

ama kesinlikle yap tamam mı

evindeki MEALİ AL VE HELA YA KOY.

nasılsa ayet değil bir dene neler olacak.
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
cebrailin peygambere getirdiği ilahi sözlere ayet denir.

Bitti.Demekki Cibril(a.s) Türkçe bir ayet getirmemiş..Son gelen vahy ise arapçadır...
Onun için Türkçe olsun ingilizce olsun fransızca japonca vs mealler cibrilin getirdiği ayet olmadığı için abdest alma gerekmezmiş.

Bu arada batıl davanızı savunmak için ne yani milleti arapçamı okuyacak türkçe okumayacak mı gibi boş sözlerin ardına sığınmayın.Türkçe okuyabilirler lakin meal okumak için abdest alma şartı getirirsen sen kendini MÜCTEHİD ilan etmiş olursun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
tamam anlamayın

kuranı okuyun ama okudugunuz hep kursağınızda kalsın.

bu devir hep böyle devam ettiği için böyle.

doğru yaptılarda Allah yüzümüze bakmıyor demi

ağlamayan islam devleti yok.

Allah ın ayetlerine sarılmadıkları icin tekerleme okur gibi kuran okudukları için.

müştehid değilim.

RİSALETİN SAHİBİYİM.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt