“ Mü'min ; Muvahhid olmak için , Allah'a imandan evvel küfre tevbe etmek şarttır ve bu tevbenin şartı da tağutları asla tanımamağa azmeylemektir. Bu suretle Kim Tağutu inkar edip de Allah'a iman ederse ayeti LA İLAHE İLLALLAH kelime-i tevhidinin bir tefsiri demektir“(Hak Dini Kur'an Dili(M.Hamdi Yazır:2/ 871,İst/ 1971
Demek oluyor ki kişi LA İLAHE dediği zaman yeryüzündeki ALLAH düzeniyle çatışan tüm Tağuti idareleri, şeytani kanunları, beşer uyduruğu ahkamları bir anda hatır gönül dinlemeden , beklemeden inkar etmektir , tepelemektedir. Bu nedenle Allah'a iman etmek isteyen bir kimsenin önündeki en büyük engel tağuttur. Bu büyük engel LA İLAHE düsturu ile devriliyor . Bunun için kişi Allah'a iman etmeden önce yorulacak, LA kazmasıyla küfrün ve Tağuti hükümlerin kökünü kazıyacaktır. LA İLAHE düsturu dil ucu ile telaafuz edilen düstur değildir. Şayet böyle olsaydı Ebu cehiller zorluk çekmeden LA İLAHE derlerdi. Amma onlar biliyorlardı ki , LA İLAHE düsturu dünyaları değiştirir , putları devirir ve Allah'ın ahkamlarına (hükümlerine) rağmen ihdas (konulmuş) edilmiş ahkamları ayaklar altında çiğnetir.
“Tağutları tasdik etmekle birlikte Allah'a iman ettiklerini iddia edenler, iman müessesesine iftira ediyorlar. Böyleleri namaz kılarlar, hatta nafile namaz bile kılarlar . fakat böyleleri bütün taatleriyle (namazlarıyla,haccıyla,zekatıyla, tesbihiyle vs) gelseler, Allah'ı (Allah'ın hakimiyetini beşerin hakimiyet gücüne tercih etmedikçe ) tasdik etmedikleri müddetçe kafirdirler .” (Şerhul Emali : 44, İst. / 1014)
Beşeri sistemleri tasdik edenler dlleriyle Allah'a ve ahiret gününe iman etseler bile mü'min olamazlar.
Allah (c.c.) buyuruyor ki :
“İnsanlardan bazıları “ Allah'a ve ahiret gününe iman ettik “ diyorlar. Halbuki onlar mü'min değillerdir. “(Bakara 8)
Fahreddin Razi( Rh.a.) şöyle der :
“Şüphesiz iman mutlak tasdikten ibaret değildir.Şayet iman mutlak tasdikten ibaret olsaydı Cibt ve tağut'a iman edenin mümin olarak isimlendirilmesi gerekirdi “(Tefsiri kebir: 1/ 174 , İst./ 1308 )
Bu nedenle tağuti güçleri inkar etmeyen ve beşeri düzenleri tasdik edenler ne kadar müslüman olduklarını iddia ederlerse etsinler mümin olamazlar. Tağuta iman eden ve onun iktidarını meşru sayan bir kimse ; velev ki alnını secdeden kaldırmasa bile, ibadet etmiş sayılmaz ! Çünkü ibadetin kabulu için Allah'a iman lazımdır ! Allah'a iman içinde tağut'u inkar lazımdır ! TAĞUT'U İNKAR TEVHİDİN RÜKNUDUR! Yani Tağut inkar edilmeden Tevhid meydana gelmez .