Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Vahiy Meleği ve vahiy (1 Kullanıcı)

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Bismillahirrahmanirrahim

Peygamber efendimizin her söylediği sözün bir anlam taşıdığını bilirsiniz.

Miraca Cebrail ile gitmesi ve Anlattıklarını bilirsiniz.

Cebrail diyor ki:

" Benden buraya kadar artık seni Refref melekleri gelip Allahın yanına götürecek

Ben buradan bir gıdım bile daha gidersem toz olurum "

diyor.

Yani Cebrail Allahın huzuruna giremiyor.

Allahın huzuruna Cebrail giremiyorsa, Allahtan nasıl Vahiy alıyor bu ?

Fıkıh kitaplarında yazan şeyler yanlış bence...!!!

Mesela;

"Cebrail Allahtan Vahiy getiriyor." demek yanlış.

Vahiy Allahtan değilde

Bir Meclisten geliyor

Meclisin adı "BİZ" biz meclisinden alıyor vahiyi...

BİZ meclisinde kimler var bilinmez şimdilik.

ama bu meclis var.

"BİZ" meclisindekilerin bazıları Çözemediği bir mesele olursa

onlar dan bazıları gidip ALLAH a sorup meseleyi aydınlatıyorlar.

Cebrail gelince de ona bu vahiy yi veriyorlar.

Arada

BİZ

diye birşey var.

Cebrail dolaylı olarak Allahtan Vahiy i aliyor ozaman.

BİZ i

Allah sananlarda var Çoğul diye ....

Çok Hatalar var ....

Neyse simdilik bu kadar...
 

berat05

Yönetici
Katılım
26 Eki 2007
Mesajlar
7,767
Tepki puanı
1,044
Puanları
163
Yaş
49
Konum
Gönlün olduğu yerde
essalamün aleyküm verahmetullahi ve berakatuhu kardeşim

essalamün aleyküm verahmetullahi ve berakatuhu kardeşim

Bismillahirrahmanirrahim

Peygamber efendimizin her söylediği sözün bir anlam taşıdığını bilirsiniz.

Miraca Cebrail ile gitmesi ve Anlattıklarını bilirsiniz.

Cebrail diyor ki:

" Benden buraya kadar artık seni Refref melekleri gelip Allahın yanına götürecek

Ben buradan bir gıdım bile daha gidersem toz olurum "

diyor.

Yani Cebrail Allahın huzuruna giremiyor.

Allahın huzuruna Cebrail giremiyorsa, Allahtan nasıl Vahiy alıyor bu ?

Fıkıh kitaplarında yazan şeyler yanlış bence...!!!

Mesela;

"Cebrail Allahtan Vahiy getiriyor." demek yanlış.

Vahiy Allahtan değilde

Bir Meclisten geliyor
Meclisin adı "BİZ" biz meclisinden alıyor vahiyi...

BİZ meclisinde kimler var bilinmez şimdilik.

ama bu meclis var.

"BİZ" meclisindekilerin bazıları Çözemediği bir mesele olursa

onlar dan bazıları gidip ALLAH a sorup meseleyi aydınlatıyorlar.

Cebrail gelince de ona bu vahiy yi veriyorlar.

Arada

BİZ

diye birşey var.

Cebrail dolaylı olarak Allahtan Vahiy i aliyor ozaman.

BİZ i

Allah sananlarda var Çoğul diye ....

Çok Hatalar var ....



bu da ne demek kardeşim ???
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Ne olduğu Açık değil mi ?

Vahiy Allahtan gelmiyor demek.

Göklerde "Biz" diye bir meclis var

Vahiy meleği Vahiyleri onlardan alıp geliyor.

Derin ve Tam okuyun ne olduğu açıktır.

Cebrail Allahın huzuruna giremiyorsa Nasıl Allahtan Vahiy getirsin ki ???

Bu da bu Demek işte...

Biz i okuyup duruyorsunuz

Biz ne demek işte...

sacmalıyormuşum gibi geliyor ama iyi düsünmekte fayda var....!!!
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Düz İslam yolunu Eğritmeye Çalışmıyorum.

İslam dümdüz yoldur Allah yoludur.

eğriltenleri göstermeye çalışıyorum.

diyorlar ki:

Allah Tevazu için "Kuranda Biz demiş "

Hadi oradan Cahil.... derim onlara...

eğer bu böyle ise SAMED ne demek ? Tek Allah ne demek....

Allah ayrı Biz kulları ayrı...

Biz ayrı Allah ayrı

"BİZ"ler Allahın kullarıyız.

" Biz biziz ölüleri diriltiriz." demişler.... Biz biziz demişler...

Kitabı iyi çok dikkatli okumak lazım.

Vahiy meleği Allahtan Vahiyi Almıyor

Bu biz dediğimiz Meclisten Alıyor.

Bizi iyi anlamak lazım.
 

berat05

Yönetici
Katılım
26 Eki 2007
Mesajlar
7,767
Tepki puanı
1,044
Puanları
163
Yaş
49
Konum
Gönlün olduğu yerde
essalamün aleyküm verahmetullahi ve berakatuhu

essalamün aleyküm verahmetullahi ve berakatuhu

Kardeşim ilk defa sizden böyle birşey duyuyorum

Ve başka bir mesaj yazmıyorum...

Kur'an-ı kerim'i tam okuyanlar ve burdaki bilgili kardeşlerimiz gerekli cevapları vereceklerdir...

Allah c.c. sırat-i mustakimden ayırmasın
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
33,159
Tepki puanı
8,247
Puanları
163
Yaş
54
Konum
Alanya
Selamünaleykum...

Selamünaleykum...

Böyle bir şey olamaz...
Kim nereden buluyor, uyduruyor böyle şeyleri...,
Bu siteyi böyle saçmalıklarla doldurmayınız lütfen...
Bu konu acilen silinmeli...
 

aliye_aliye

Altın Üye
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
16,828
Tepki puanı
4
Puanları
38
Konum
~* پایتخت آن بهشت *~
Web Sitesi
www.fizikist.com
Sorularla İslamiyet | Neden `Biz`?


Selamün Aleyküm.
berat05 ablamızın ricası üzerine yazıyorum inşallah..
''Biz'' ifadesindeki gayeler için yukarıdaki link açıklayıcı olur inşallah..
Değinilecek birkaç husus var: Rahman c.c ayetlerini kimseyle istişare etmemiştir..Meleklerine ve peygamberlerine dahi bu hakkı vermemiştir..Onların yapacakları, Allah c.c'nin buyruklarını ''uygulamaktan'' başkası değildir.. Herhangi bir meclis yoktur.. Rahman c.c'yi, yarattıklarıyla ilgili hükümleri yine yaratılmışların oluşturduğu bir meclise danışamaz ki.. Bizatihi yarattıklarını, O'ndan gayrı daha iyi bilecek hiçbir varlık yoktur..Bu bağlam da biz O'nun ''İlim'' sıfatının da tecellisi ile hükümlerini ''tek başına'' koyduğuna inanıyoruz, tevhidin en önemli gereği olarak.. Rahman c.c'nin, meleklere, Adem (a.s)'a secde etmelerini emrettiği ile ilgili ayetler de vardır.Burada bizzat meleklerle konuştuğuna dair ifadeler de geçer, Bakara Suresi'nde..Demek ki bizlerin vakıf olamadığı bir konuşma var... Burada biz, bizlere verilen mesaja bakalım inşallah.. Rabbimizin onlarla nerede, ne şekilde konuştuğunu bilmek bizler için mühim olmasa gerek inşallah kardeşim.
Bunu düşünmek bile küfre sebebiyet verir.. Lütfen dikkatli olalım inşallah.. Rahman c.c'ye, beşere has özellikleri izafe edemeyiz, o zaman onu nesneleştirmiş, zat-ı mutlakiyesi hakkında istifhama, şüphelere düşmüş oluruz ki, bu kişiyi baş aşağı götürür..Yazdığınız meseleler imanla, itikadla ilgili meselelerdir.. Bizler, metafizik bir aleme ait sorgularla, olaylarla meşgul olamayız, bu olayları sorgulayamayız.. ''İşittik, itaat ettik'' deriz.. İmanda sorgulamak yoktur, sadece teslimiyet vardır.. Rahman c.c'nin melekleriyle nasıl irtibat ettiği, vahyi ne şekilde gönderdiği hususu bizlerin vakıf olamayacağı bir aleme aittir.
Sizin iddianız ile de fıkıh kitapları yanlış olacak değildir.Bizler bu yazılanların sağlam kaynaklar vasıtası ile bizlere ulaştığını biliriz..Lütfen dikkatli olalım kardeşim inşallah.. Haddim olmayarak açıklamak istedim..
Bu soruları düşünmek yerine teslimiyetle kuşanmalıyız ve imanımızın gereklerini yerine getirmeliyiz inşallah, Rahman c.c'nin de ihsanı ve yardımı ile..
Selam ve Dua ile.


Cenab-ı Hak, Kur'an-ı Kerim'de bazen "Ben" bazen "Biz" hitabını kullanıyor. Her zaman "Biz" demiyor. Tabii ki, Türkçe ifade ile "Ben" ve "Biz" değil bu sözler. Kur'ân'ın kendi diliyle "ben" anlamına gelen "ene/innî" ve "biz" anlamına gelen "innâ/nahnü/nâ" gibi kelime ve zamirler yer alıyor. Kur'ân âyetlerinde konunun gelişine, meselenin anlatılışına ve manaya göre ifade tarzları değişebiliyor.

Meselâ şu âyetlerde birinci tekil şahıs olarak "ben" ifadeleri geçer: "Bana' verdiğiniz sözü yerine getirin ki, 'Ben' de size verdiğim sözü yerine getirip mükâfatınızı vereyim. Ve sadece 'Benden' korkun."1

"Kullarım senden 'Beni' sordukları vakit de ki; muhakkak 'Ben' çok yakınım. 'Bana' dua ettiği zaman, dua edenin duasına cevap veririm. Öyleyse onlar da 'Benim' davetime uysunlar. 'Bana' iman etsinler ki, doğru yolu bulmuş olsunlar."2 "'Bana' dua edin, cevap vereyim."3

"'Ben' cinleri ve insanları ancak 'Bana' ibadet etsinler diye yarattım."44 Bu ayetlere dikkat edilirse, "Ben" ifadeleri Cenab-ı Hakk'ın Zat'ıyla ilgilidir, arada hiçbir vasıtanın ve sebebin kabul edilmeyeceği görülür. Yüce ALLAH'ın, kendisinden "Ben" diye bahsettiği ayetlerin büyük çoğunluğu Yüce Zat'ıyla ilgilidir.

"Biz" diye hitap edilen ayet-i kerimelerde ise, genellikle arada bir vasıta, bir araç ve bir sebep vardır. Mesela; Kur'an'ın indirildiğini haber veren bütün ayetlerde "Biz indirdik" buyurulur. Kur'ân vahiy yoluyla indirildiğine göre, burada ALLAH ile Peygamber (a.s.m.) arasındaki vasıta, Hz. Cebrail'dir.

Yine "Bulutla gölge yaptık"5 gibi ayetlerde de bu durum göze çarpar. İşi yaptıran ALLAH, işi yapansa bir çeşit ALLAH'ın emri altında çalışan görevli meleklerdir. Diğer yandan Cenab-ı Hak, Esmaü'l-Hüsna'sı ve sıfatlarıyla birlikte hitap ederek kendi azametini ve celalini "Biz" kelimesiyle ders veriyor.

Birçok müfessirimiz, bu tür ayetlerde Cenab-ı Hakk'ın kendi azamet ve kudretini bildirmek için bu tarz bir hitabı tercih ettiğini bildiriyor. Mesela; "Kur'an'ı kesinlikle Biz indirdik, elbette onu yine Biz koruyacağız"6 mealindeki ayette "biz" anlamına gelen dört kelime vardır. Burada hem Cenab-ı Hakk'ın büyüklüğünün ifadesi söz konusudur hem meselenin önemi zamirlerle kuvvetlendiriliyor.

Bir Osmanlı âlimi olan Ebussuud Efendi, bu ayeti açıklarken, "Biz, şânımızın büyüklüğüyle yüce katımızdan Kur'an'ı indirdik" der. Kevser Suresi'nde geçen ve "Biz" anlamına gelen "İnna"nın tefsirinde ise Fahrüddin Razî, "Buradaki 'Biz'den murad, Cenab-ı Hakk'ın azametini gösterir" der. "Çünkü Kevser'i Peygamber Efendimize hediye olarak veren, yerin ve göklerin tek sahibi olan Cenabı Hak'tır.

Hediye edilen şey de, verenin büyüklüğüne göre bir değer kazanır." İşârâtü'l-OEcaz'da ise Bakara Suresi'nin 34. ayeti açıklanırken "Ben" anlamına gelen "İnnî" ile "Biz dedik" anlamına gelen "Kulnâ" kelimeleri birlikte ele alınır ve şu açıklama yer alır: "Cenab-ı Hakk'ın halk (yaratma) ve icat (var etme) fiilinde vasıtanın bulunmadığına, kelam ve hitabında vasıtanın bulunduğuna işarettir."

Bu durumda, Yüce ALLAH bazı ayetlerde "Biz" diye hitap etmesinden, Cenab-ı Hakk'ın-hâşâ-birden fazla olduğu akla gelmemelidir. Zaten gelmez de. Bazen insan olarak biz de kendi yaptığımız bir işten bahsederken "Biz yaptık" demez miyiz?

1. Bakara Suresi, 40-41.
2. Bakara Suresi, 186.
3. Müminun Suresi, 60.
4. Zariyat Suresi, 56.
5. Bakara Suresi, 57.
6. Hicr Suresi, 9.

Sorularla İslamiyet
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
33,159
Tepki puanı
8,247
Puanları
163
Yaş
54
Konum
Alanya
Ve Aleykumselam...

Ve Aleykumselam...

Sorularla İslamiyet | Neden `Biz`?


Selamün Aleyküm.
berat05 ablamızın ricası üzerine yazıyorum..
''Biz'' ifadesindeki gayeler için yukarıdaki link açıklayıcı olur inşallah..
Değinilecek birkaç husus var: Rahman c.c ayetlerini kimseyle istişare etmemiştir..Meleklerine ve peygamberlerine bile bu hakkı vermemiştir..Onların yapacakları ''uygulamaktan'' başkası değildir.. Herhangi bir meclis yoktur.. Rahman c.c'yi, yarattıklarıyla istişare etmekten, danışmaktan tenzih ederiz.. O haşa hüküm koyamayacak ve yarattıklarını bilemeyecek midir ki, yarattıklarına hüküm vermek için yine ''yaratılmışlar meclisine'' danışsın? Rahman c.c'nin, meleklere, Adem (a.s)'a secde etmelerini emrettiği ile ilgili ayetler de vardır.Burada bizzat meleklerle konuştuğuna dair ifadeler de geçer, Bakara Suresi'nde..Demek ki bir konuşma var... Burada biz, bizlere verilen mesaja bakalım inşallah.. Rabbimizin onlarla nerede, ne şekilde konuştuğuna değil..
Bunu düşünmek bile küfre sebebiyet verir.. Lütfen dikkatli olalım inşallah.. Rahman c.c'ye, beşere has özellikleri izafe edemeyiz, o zaman onu nesneleştirmiş, zat-ı mutlakiyesi hakkında istifhama, şüphelere düşmüş oluruz ki, bu kişiyi baş aşağı götürür..Yazdığınız meseleler imanla, itikadla ilgili meselelerdir.. Bizler, metafizik bir aleme ait sorgularla, olaylarla meşgul olamayız, bu olayları sorgulayamayız.. ''İşittik, itaat ettik'' deriz.. İmanda sorgulamak yoktur, sadece teslimiyet vardır.. Yazdığınız sorular hem Allah'a iman, hem meleklere iman, hem de Kitaplara iman'' rükünlerinden şüphede olduğunuzu gösteriyor..Rahman c.c'nin melekleriyle nasıl irtibat ettiği, vahyi ne şekilde gönderdiği hususu bizlerin vakıf olamayacağı bir aleme aittir.
Sizin iddianız ile de fıkıh kitapları yanlış olacak değildir.
Bu sorularla zaman harcamak yerine imanımızın gereklerini yerine getirelim inşallah.
Selam ve Dua ile.


Allah CC. razı olsun Aliye kardeşim...
Bu açıklamalarınız tam yerindeydi...:a12:
İnşallah herkes üzerine düşen dersi alır...

Hayırlı akşamlar dilerim...
Allaha emanet olunuz...
 

GEVHER

Yönetici
Katılım
9 Eyl 2008
Mesajlar
3,971
Tepki puanı
2,518
Puanları
163
selamünaleyküm...

Kur'an-ı Kerimi anlamak için önce en ince ayrıntısına varana kadar incelemek ve araştırmak gerekiyor.
Dil farklılığından kaynaklanan bazı ifadelerde bilmeyenlerin kafasının karışması çok normal , ki burda da TEBLİĞ görevini kendine amaç edinmiş kardeşlerimize açıklama görevi düşüyor.Kırmadan , azarlamadan güzelce ve tekrar tekrar anlatmak..

Kuran’da Allah kendisi için birinci çoğul şahıs olarak “Biz” ifadesini de, birinci tekil şahıs olarak “Ben” ifadesini de kullanır. Bu Arapçanın dil özelliğinden kaynaklanır.
Arapçada ve başka bazı dillerde de azamet, yücelik ifadesi olarak bazen bir kişi kendisi için birinci çoğul şahıs olarak “Biz” ifadesini kullanır. Nitekim gerek Türkçemizde, gerek başka dillerde karşımızda tekil şahıs varken yücelik, saygı ifadesi olarak ikinci tekil şahıs olan “Sen” yerine “Siz” demekteyiz.

Kısacası, Allah tevazu yapmaz, tevazu insanlara yaraşır, Allah için değildir. Allah azametini, yüceliğini, saygınlığını belirtmek için bu ifadeyi kullanır. Kuran Arapça inmiş bir kitaptır, bu yüzden Kuran’da Arapça dil özellikleri, Arapça deyimler bulunur.


Allah’ın tekliği tüm Kuran’ın en temel mesajıdır ve Kuran’ın yüzlerce ayetiyle apaçıktır.


Kuranda ben, biz, o gibi ifadelerin kullanılışı hakkında ismail Hakkı Bursevi hazretleri buyuruyor ki:

Allah C.C Kuran da dört farklı şekilde hitap ediyor:

1- '' Ben ''yaptım der.
2- '' Biz '' yaptık der.
3- Kendinden bahsetmeden '' şunlar emredildi '' der.
4- Üçüncü şahıs olarak '' O ''diye de bildirir.


1- Ben dediğine örnekler:

Yalnız benden korkun. (Bakara 40)

Ben tevbe edenin tevbesini kabul ederim. (Bakara 160)

Kullarım beni sorarlarsa, bilsinler ki ben, onlara yakınım. Benden isteyenin, bana dua edenin duasını kabul ederim. (Bakara 186)

2- Biz dediğine örnekler:

Biz şükredenlerin mükafatını vereceğiz. (Al-i imran 145)

Biz kâfirler için perişan edici bir azap hazırladık. (Nisa 37)

Biz Cehennemi kâfirler için bir zindan yaptık. (isra 8 )

3- Kendinden bahsetmeden verdiği emirlere örnekler:

Oruç size farz kılındı. (Bakara 183)

Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. (Nisa 24)

Namaz, müminlere belirli vakitlerde farz kılınmıştır. (Nisa 103)

4- üçüncü şahıs olarak bildirdiğine örnekler:

Allah ki sizi yarattı. (Rum 40)

O Rab ki, yeri sizin için bir zemin, göğü de bir tavan yaptı. (Bakara 22)

O, yerde ne varsa hepsini sizin için yarattı. (Bakara 29)

Allahü teâlânın Ben demesi yüce zatına göre, Biz demesi, isim ve sıfatlarına göredir. İsim ve sıfatlarının çokluğu zatının birliğine zıt değildir. çünkü isim ve sıfatların hepsi,O Yüce Zata aittir. (Ruh-ul-Beyan c.1, s.37)


Rabbimiz ,Kendisini ve Kitabını layığıyla tanımayı ve anlamayı hepimize nasip etsin.

Allah C.C ' e emanet olun.
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
33,159
Tepki puanı
8,247
Puanları
163
Yaş
54
Konum
Alanya
Selamünaleykum...

Selamünaleykum...

Böyle bir şey olamaz...
Kim nereden buluyor, uyduruyor böyle şeyleri...,
Bu siteyi böyle saçmalıklarla doldurmayınız lütfen...
Bu konu acilen silinmeli...

selamünaleyküm...

Kur'an-ı Kerimi anlamak için önce en ince ayrıntısına varana kadar incelemek ve araştırmak gerekiyor.
Dil farklılığından kaynaklanan bazı ifadelerde bilmeyenlerin kafasının karışması çok normal , ki burda da TEBLİĞ görevini kendine amaç edinmiş kardeşlerimize açıklama görevi düşüyor.Kırmadan , azarlamadan güzelce ve tekrar tekrar anlatmak..


Kuran’da Allah kendisi için birinci çoğul şahıs olarak “Biz” ifadesini de, birinci tekil şahıs olarak “Ben” ifadesini de kullanır. Bu Arapçanın dil özelliğinden kaynaklanır.
Arapçada ve başka bazı dillerde de azamet, yücelik ifadesi olarak bazen bir kişi kendisi için birinci çoğul şahıs olarak “Biz” ifadesini kullanır. Nitekim gerek Türkçemizde, gerek başka dillerde karşımızda tekil şahıs varken yücelik, saygı ifadesi olarak ikinci tekil şahıs olan “Sen” yerine “Siz” demekteyiz.

Kısacası, Allah tevazu yapmaz, tevazu insanlara yaraşır, Allah için değildir. Allah azametini, yüceliğini, saygınlığını belirtmek için bu ifadeyi kullanır. Kuran Arapça inmiş bir kitaptır, bu yüzden Kuran’da Arapça dil özellikleri, Arapça deyimler bulunur.


Allah’ın tekliği tüm Kuran’ın en temel mesajıdır ve Kuran’ın yüzlerce ayetiyle apaçıktır.

Rabbimiz ,Kendisini ve Kitabını layığıyla tanımayı ve anlamayı hepimize nasip etsin.

Allah C.C ' e emanet olun.

Allah CC. razı olsun Gevher kardeşim...
Bir anlık heyecanla ve bu sitede bu şekilde yazdığım ilk yazıydı bu cevap...
Hakkınızı helal edin...
Tüm Kardeşlerimden özür dilerim...
Allaha emanet olunuz...
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
yanlış anlaşılmışta olabilir

Yanlış anlamışta olabilirim.

Hatasızlık Allaha mahsus.

Öyle hemen kılıcı cekip silin kovun bunu demekte ne oluyor?

"BİZ" konusu derin...

İnşallah neyse...

Hata ettiysem affola...
 

CAFERİ_TAYYAR

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
385
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Bismillahirrahmanirrahim

Peygamber efendimizin her söylediği sözün bir anlam taşıdığını bilirsiniz.

Miraca Cebrail ile gitmesi ve Anlattıklarını bilirsiniz.

Cebrail diyor ki:

" Benden buraya kadar artık seni Refref melekleri gelip Allahın yanına götürecek

Ben buradan bir gıdım bile daha gidersem toz olurum "

diyor.

Yani Cebrail Allahın huzuruna giremiyor.

Allahın huzuruna Cebrail giremiyorsa, Allahtan nasıl Vahiy alıyor bu ?

Fıkıh kitaplarında yazan şeyler yanlış bence...!!!

Mesela;

"Cebrail Allahtan Vahiy getiriyor." demek yanlış.

Vahiy Allahtan değilde

Bir Meclisten geliyor

Meclisin adı "BİZ" biz meclisinden alıyor vahiyi...

BİZ meclisinde kimler var bilinmez şimdilik.

ama bu meclis var.

"BİZ" meclisindekilerin bazıları Çözemediği bir mesele olursa

onlar dan bazıları gidip ALLAH a sorup meseleyi aydınlatıyorlar.
Cebrail gelince de ona bu vahiy yi veriyorlar.

Arada

BİZ

diye birşey var.

Cebrail dolaylı olarak Allahtan Vahiy i aliyor ozaman.

BİZ i

Allah sananlarda var Çoğul diye ....

Çok Hatalar var ....

Neyse simdilik bu kadar...

bu ifadeler çok tehlikeli ifadeler ya, insanı alır götürür. Haşa ALLAH c.c. şirk koşma var.
En iyisi yazmamak.
 

can kırıkları

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Mar 2009
Mesajlar
1,967
Tepki puanı
13
Puanları
38
Yaş
39
bence arkadaş yazıyı yazarken aklı uçmuş silkinde kendine gel kardeşim şok geçirdim olmaz böyle bişey yahu
 

GEVHER

Yönetici
Katılım
9 Eyl 2008
Mesajlar
3,971
Tepki puanı
2,518
Puanları
163
selamünaleyküm Gülfidan kardeşimiz...

Emin olun ki sizin konunuza cevap yazan kardeşlerimiz , forumda çok güzel ve faydalı paylaşımlarda bulunan , birbirinden değerli kardeşlerimizdir.

İnternet ortamında yanlış anlama ve anlaşılma durumu ne yazık ki çok fazla oluyor.Ve insanlık hali , bazen nefsimize uyuveriyoruz.

Hatalarımız mutlaka olacak ama bunu görebilme , hatadan dönebilme ve hatayı affedebilme erdemlerine sahip olduğumuz müddetçe tam müslüman olabiliriz.

Size kardeşçe önerim , güvenilir kaynaklardan sorunuzun cevabını araştırın ve mümkünse bizimle de paylaşın.

Sayfaya katılımda bulunan tüm kardeşlerimizden de rica ediyorum , MÜSLÜMANA YAKIŞIR ÜSLUPDA DÜŞÜNCELERİMİZİ PAYLAŞALIM lütfen.

Allah C.C ' e emanet olun.
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Eğer hata ettiysem

Allahtan af dilerim...

Tabi sizlerden de...

Bazı alim görüşleride bu BİZ konusunda karısıyor.

Ona bakarak bende tabi karıştırmış olabilirim.

Hata ettimse affola
 

CAFERİ_TAYYAR

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Şub 2009
Mesajlar
385
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
eğer hata ettiysem

allahtan af dilerim...

Tabi sizlerden de...

Bazı alim görüşleride bu biz konusunda karısıyor.

Ona bakarak bende tabi karıştırmış olabilirim.

Hata ettimse affola
,
s.a. Mübarek
ben senin bunu art niyetli olarak yazdığını zaten düşünmedim, ifadelerinden anladığım sana böyle öğretilmiş, sende aklına vurmuşsun , hah böyleymiş demekki demişsin,
belki iyi niyetlede burda paylaşmak istemişsin.
Ama inan çok tehlikeli bi yazı paylaşmışsın, hemde çk tehlikeli.
Sana tavsiyem allah c.c. Sıfatlarını bü gzüel anlayarak oku . Anlarsın o zaman yazıdakı hataları.
Selametle
 

berat05

Yönetici
Katılım
26 Eki 2007
Mesajlar
7,767
Tepki puanı
1,044
Puanları
163
Yaş
49
Konum
Gönlün olduğu yerde
essalamün aleyküm verahmetullahi ve berakatuhu

essalamün aleyküm verahmetullahi ve berakatuhu

MAVCİ ABİMİZE - ALİYE ALİYE KARDEŞİME- GEVHER KARDEŞİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM


ALLAH C.C. RAZI OLSUN SİZLERDEN.DOĞRU YOLDAN AYIRMASIN BİZLERİ.

Gülfidan kardeşim yazılan her konu herkes tarafından okunuyor.

Önce ALEMLERİN RABBİ ALLAH' C.C. dan korkalım bir kez daha düşünerek yazalım

selam ve dua ile
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
MAVCİ ABİMİZE - ALİYE ALİYE KARDEŞİME- GEVHER KARDEŞİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM


ALLAH C.C. RAZI OLSUN SİZLERDEN.DOĞRU YOLDAN AYIRMASIN BİZLERİ.

Gülfidan kardeşim yazılan her konu herkes tarafından okunuyor.

Önce ALEMLERİN RABBİ ALLAH' C.C. dan korkalım bir kez daha düşünerek yazalım

selam ve dua ile

1000 düşünüp 1 konusalım ozaman

Haklısınız

Silmek isterseniz siliniz...

Ama öyle hemen kafir bu silin, atın, kovun, bam güm tekme moduna girmesin kimse...:a05:

Dediğiniz doğru...

Benim de kafam karıştı... ?
 

berat05

Yönetici
Katılım
26 Eki 2007
Mesajlar
7,767
Tepki puanı
1,044
Puanları
163
Yaş
49
Konum
Gönlün olduğu yerde
essalamün aleyküm verahmetullahi ve berakatuhu

essalamün aleyküm verahmetullahi ve berakatuhu

1000 düşünüp 1 konusalım ozaman

Haklısınız

Silmek isterseniz siliniz...

Ama öyle hemen kafir bu silin, atın, kovun, bam güm tekme moduna girmesin kimse...:a05:

Dediğiniz doğru...

Benim de kafam karıştı... ?


değerli kardeşimiz
bakın çoğu kardeşim size çok ılımlı yaklaştı ..sizde okuyup bunu anlamışsınızdır. Kimse KAFİR demedi.Denilmemiş bir şeyi söyleyemezsiniz.
1000 düşünüp 1 konuşmak bizler bunu başarmaya çalışıyoruz elhamdülillah.
KİMSE SİZE KAFİR BU, ATIN SİLİN gibi kelimelerle hitap etmedi...mesajınızın silinmesinden bahsedildi....kullandığımız kelimelere-anlamlarına dikkat edelim ki diğer kardeşlerimizin bizleri örnek aldığını unutmayalım...KUR'AN-I KERİM hakkında yazı yazarken 1000 kez daha düşünün,araştırın,güvenilir kaynaklar edinin sormak istediğinizi de uslubu ile sorun.

Hepimizin görevi Allah'ın c.c. şanını yüceltmek,İSLAMI yaymaktır.Bundan başka gayemiz olamaz.Örnek olmanız için ve bu konunun burda kapanması için ilk adımı atın kendi yazdığınız o mesajı kendiniz siliniz.



 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt