Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Türkiyede faiz alınması helal mi haram mı? (1 Kullanıcı)

şuayip61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 May 2010
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
esselamun eleykum arkadaşlar..
kafama takılan bu soruyu "Turkiyede faiz alınması helal mı haram mı?" bir cemaate mensup hocamıza sordum aldığım cevap şu:
Bu konu hassas bir konudur. Uzun izaha muhtaçtır. Türkiye şu anda idari sistem olarak halkı müslüman olmasına rağmen idare laik bir sistemle yönetilmektedir. Bir yerin Dâr-ı islam olabilmesi için o ülkenin islam ve şeriatla yönetilmesi lazım, bu durumda Türkiye islam kurallarına göre her ne kadar halkı müslüman olsa da dâr-ı islam sayılmamaktadır. Durum böyle olunca Hadis-i şerif var : Dâr-ı harpte (islamla yönetilmeyen bir ülkede) Müslümanla gayri müslimler arasında Faiz alış verişi yoktur, yani caizdir diyor" Mesela Yurtdışında yaşayan Türkler oradaki bankalardan verilen faizi almalarında bir mahzur yoktur. Fazidir diye almadıklarında o para kiliseye yardım olarak aktarılmaktadır.

Türkiyedeki bankaların çoğu Yurtdışı ortaklı Tüzel kişilerdir, şahıs dedğildir. Bir müslüman diğer bir müslümana borç para verse ben sana 10 lira veriyorum 3 ay sonra senden 15 Lira alırım dese bu faiz olur ve haramdır. Ama Günümüzde türkiyenin laik yönetimle yönetilmesi ve bankaların durumu itibariyle verdiği faizin durumu şüphelidir. Ancak buna rağmen kimse faize helal diyemez, bu yolun mensupları da Bankadan faiz alıp yemezler, ancak buna şöyle bir cevaz verilmiştir. Eğer banka yatırdığın paraya faiz uygulamış ve sana bunu vermişse, bunu yeme, ,içme, giyme gibi şeylere harcamayıp Elektrik parası, Devlete verilen vergi v.s gibi tali işlerde kullanılmasına cevaz verilmiştir. Bunu da herkesin anlaması zordur..
cevabı bu oldu arkadaşlar ben yine tatmin olmadım. bence en iyisi hiç almamak siz bu konuda ne düşünüyorsunuz??
 

Ahmed Muhammed

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 May 2010
Mesajlar
861
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
ve aleykum selam

Hocanız doğru söylemiş.Faiz haramdır.Vebali bu yönetim şeklini getirenlerin üstünedir.Ama banka senin parana faiz vermişse bunu yiyecek,içecek gibi şeylere değilde ; vergi borcu,elektrik parası gibi tali işlerde kullanma konusunda cevaz verilmiştir.Bundan sorumlu olan kişiler bizler değiliz.Bilakis bu yönetim şeklini getirenler kişiler sorumludur.

Ama bir müslümanın diğer müslümandan faiz alması haramdır.

Şuan ülkemiz darul harp durumunda.Darul islam olduğunda -olacaktır inşaallah- şeriat gelecektir.O zaman bu işler değişecektir.

Ayrıca; Şuan darul islam olmadığımız için Cuma namazlarıda tam hakkıyla kılınmıyor.Ne zaman darul islam olur,hilafet gelir,aynı anda Cuma namazı tüm ülkede kılınırsa işte o gün Cuma namazı hakkı ile kılınmış olunur.Şuan Cuma namazı her namaz gibi farzdır.Ama kaçırdığınızda -şuan için- fazla üzülmeyin,çünkü CUMA namazı,hakkı ile kılınmıyor.


''Mazeretsiz üç Cumayı terk eden münafıklardan yazılır.''

darul harp durumunda olduğumuz için yukarıda verilen hadisteki durumda değişiyor.Ama bu değildir ki ; madem öyle darul islam olana kadar cuma namazına gitmeyeyim.Cuma namazı farzdır.

(Cuma namazı ile ilgili bu hükmü hocamızdan aktardım.)

selam ve dua ile...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Ülke nasıl olsa darul harb faiz alalım verelim,ülke nasıl olsa darul harb cumayıda kılmayalım,ülke nasıl olsa darul harb kumarda oynayalım,bu ülke nasıl olsa darul harb bundan sonrada birşey değişmez nasıl olsa şeriat uygulanmıyor hadisi şerifleri kafamıza göre yorumlayıp sonrada nefsimize kolay geleni yapalım,bizim içimiz kıpraşıyor ALLAH TEALA ya asi olmak için ,ben ayeti kerimede darul harp de faizi helal ettim diye gömüyorum hadisi şerifde de böyle birşey yazmıyor ama bir hadis biliyorum ki '' Faizi alanda verende cehennemliktir...'' diyor,O fetvayı yazan hoca kimse aklı başında değilmiş,zaten bu ülke boşvere boşvere bu hale gelmedimi,darul harp dendi cuma kabul olmaz dendi milleti camiden ettiler,darul harp dendi faiz helal dendi milleti kafir ettiler,neymiş parasını almasa faizli para kiliseye gidiyormuş sanki sen buzdolabı,çamaşırmakinası alınca gitmiyor,sanki sen coca cola alınca gitmiyor,sen adamın bankasına gitme el açıp para dilenme yada sen onlara paranı faiz karşılığı teslim etme ne kiliseye birşey gider ne de sana bir zarar gelir...

Bırakalım bu boş işleri kardeşler,ister darul harb ister darul islam fark etmez faiz haramdır,kimse bir kılıf uydurup helal edemez...
 

gülsengül

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Eyl 2008
Mesajlar
5,816
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Ülke nasıl olsa darul harb faiz alalım verelim,ülke nasıl olsa darul harb cumayıda kılmayalım,ülke nasıl olsa darul harb kumarda oynayalım,bu ülke nasıl olsa darul harb bundan sonrada birşey değişmez nasıl olsa şeriat uygulanmıyor hadisi şerifleri kafamıza göre yorumlayıp sonrada nefsimize kolay geleni yapalım,bizim içimiz kıpraşıyor ALLAH TEALA ya asi olmak için ,ben ayeti kerimede darul harp de faizi helal ettim diye gömüyorum hadisi şerifde de böyle birşey yazmıyor ama bir hadis biliyorum ki '' Faizi alanda verende cehennemliktir...'' diyor,O fetvayı yazan hoca kimse aklı başında değilmiş,zaten bu ülke boşvere boşvere bu hale gelmedimi,darul harp dendi cuma kabul olmaz dendi milleti camiden ettiler,darul harp dendi faiz helal dendi milleti kafir ettiler,neymiş parasını almasa faizli para kiliseye gidiyormuş sanki sen buzdolabı,çamaşırmakinası alınca gitmiyor,sanki sen coca cola alınca gitmiyor,sen adamın bankasına gitme el açıp para dilenme yada sen onlara paranı faiz karşılığı teslim etme ne kiliseye birşey gider ne de sana bir zarar gelir...

Bırakalım bu boş işleri kardeşler,ister darul harb ister darul islam fark etmez faiz haramdır,kimse bir kılıf uydurup helal edemez...

Selamünaleyküm abim
Allah razı olsun çok güzel yazmışsınız elinize yüreğinize sağlık. Zaman ne olursa olsun dinin kuralları değişmez. kimse zaman şöyle zaman böyle oldu diye kendi kafasına fetva veremez. Zaman helale haram harama helal dedirtmez. Gerçek bir müslüman faizin haram olduğunu biliyorsa bunu hiçbir şekilde kullanmaz almaz yemez çünkü faizin her türlüsü dinimizce yasaklanmıştır. Yönetim böyle diye herkes kafir mi olsun yani dinden mi çıksın böyle saçmalık olmaz.
Herkesin söylediğine inanılmaz Allah korusun dininden olur insan.
Hayırlı ve bereketli cumalar diliyorum..
Allaha emanet olunuz
selam ve dua ile...
 

şuayip61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 May 2010
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Ülke nasıl olsa darul harb faiz alalım verelim,ülke nasıl olsa darul harb cumayıda kılmayalım,ülke nasıl olsa darul harb kumarda oynayalım,bu ülke nasıl olsa darul harb bundan sonrada birşey değişmez nasıl olsa şeriat uygulanmıyor hadisi şerifleri kafamıza göre yorumlayıp sonrada nefsimize kolay geleni yapalım,bizim içimiz kıpraşıyor ALLAH TEALA ya asi olmak için ,ben ayeti kerimede darul harp de faizi helal ettim diye gömüyorum hadisi şerifde de böyle birşey yazmıyor ama bir hadis biliyorum ki '' Faizi alanda verende cehennemliktir...'' diyor,O fetvayı yazan hoca kimse aklı başında değilmiş,zaten bu ülke boşvere boşvere bu hale gelmedimi,darul harp dendi cuma kabul olmaz dendi milleti camiden ettiler,darul harp dendi faiz helal dendi milleti kafir ettiler,neymiş parasını almasa faizli para kiliseye gidiyormuş sanki sen buzdolabı,çamaşırmakinası alınca gitmiyor,sanki sen coca cola alınca gitmiyor,sen adamın bankasına gitme el açıp para dilenme yada sen onlara paranı faiz karşılığı teslim etme ne kiliseye birşey gider ne de sana bir zarar gelir...

Bırakalım bu boş işleri kardeşler,ister darul harb ister darul islam fark etmez faiz haramdır,kimse bir kılıf uydurup helal edemez...

yanlız kardeş sen faizin her türlüsü haramdır diyosun. mesela halkı müslüman olmayan ingilterede faizin alınması harammı??
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
yanlız kardeş sen faizin her türlüsü haramdır diyosun. mesela halkı müslüman olmayan ingilterede faizin alınması harammı??


Kardeş ALLAH TEALA faizi, aynı küfrü haram ettiği gibi,aynı içkiyi,kumarı adam öldürmeyi haram ettiği gibi aynı zinayı haram ettiği gibi hram etmiştir,senin ingilterede yaşıyor olman ingilizin bankasına gidip buzdolabı alacağım para ver demen sonrada ona faiz ödemen nasıl bir islam inancına sığar kardeşim sen adamlarla faizli alışveriş yapmaya nasıl cüret ediyorsun bunu anlamış değilim,sonra kiliseye param gitmesin,yahu niye faizle alış veriş yapıyorsun ki sana Rabbin emretmedimi yapma diye,kendine fetva uyduran cahiller,ingiltere darul harp faizle alışveriş yapmak helal gibi tamamen saçma sapan bir hikaye ile ingiltere de faizi helal kılıyor sonrada şöyle bağlıyor sonunu türkiyede darul harb burdada helal hatta darul harb değilse bile ingilizin bankası var türkiyede o zaman yine helal,ey uyanık geçinen sen kafir oldun haberin yok...

Dünyanın her yerinde faiz haram ister darul harb olsun ister başka bişe değişmez ,bir müslüman faizle çalışan bir banka ile devlet zoru olmadıkça alakasını kesmek zorundadır,misal devlet sana maaşını bankadan veriyor ama senin hesabın faizsiz olacak!,sana faturalarını bankaya yatır diyorlar o zaman başka...
Ama sen diyorsunki çocuğu askere gönderecem,kızı evlendirecem,ev alacam,araba alacam,alacam da alacam illada para lazım bana bankaya gideceğim dersen işte bu olmaz,müslümansan gitmeyeceksin,ister türkiye ister ingiltere ne fark eder faiz her yerde haram,sen diyorsanki değil! O zaman sen dinden çıktın bu dinde yerin kalmadı git tevbe et.
Faizin haram olmadığı yerde diğer herşey helal olur,misal sen diyorsun faiz kafire zarar veriyor,o zaman hepsini öldürelim daha fazla zarar vermezmi? Ama Rabbimiz hayır öldürme haksız yere birini diyor,buna ne cevap vereceğiz...
Kafamıza göre din yazılmaz kardeşim darul harbte yıllarca yaşadı ALLAH Rasulu ve sahabe hazretleri o kadar zahmet yıllarında hangi kaynakta duydun faize bulaşıpta ALLAH TEALA ya asi oldular...

İşte böyle yaptılar milleti camiden soğuttular,işte böyle dediler çarşaf lüzumsuz diye milleti önce pardesü sonra etekle pantolonla dolanmaya teşvik ettiler,işte böyle yaptılar sigara içki gibi şeyleri serbest kılarak sonra yıktılar islami aile hayatını gelde şimdi çoluk çocuğuna herşey serbetken islamın yasaklarını anlat.
Nasıl bir ülke burası,nasıl bir hayat bu,müslümanım diyenler daha dinin emirlerini bile bilmiyor...
 

şuayip61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 May 2010
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Kardeş ALLAH TEALA faizi, aynı küfrü haram ettiği gibi,aynı içkiyi,kumarı adam öldürmeyi haram ettiği gibi aynı zinayı haram ettiği gibi hram etmiştir,senin ingilterede yaşıyor olman ingilizin bankasına gidip buzdolabı alacağım para ver demen sonrada ona faiz ödemen nasıl bir islam inancına sığar kardeşim sen adamlarla faizli alışveriş yapmaya nasıl cüret ediyorsun bunu anlamış değilim,sonra kiliseye param gitmesin,yahu niye faizle alış veriş yapıyorsun ki sana Rabbin emretmedimi yapma diye,kendine fetva uyduran cahiller,ingiltere darul harp faizle alışveriş yapmak helal gibi tamamen saçma sapan bir hikaye ile ingiltere de faizi helal kılıyor sonrada şöyle bağlıyor sonunu türkiyede darul harb burdada helal hatta darul harb değilse bile ingilizin bankası var türkiyede o zaman yine helal,ey uyanık geçinen sen kafir oldun haberin yok...

Dünyanın her yerinde faiz haram ister darul harb olsun ister başka bişe değişmez ,bir müslüman faizle çalışan bir banka ile devlet zoru olmadıkça alakasını kesmek zorundadır,misal devlet sana maaşını bankadan veriyor ama senin hesabın faizsiz olacak!,sana faturalarını bankaya yatır diyorlar o zaman başka...
Ama sen diyorsunki çocuğu askere gönderecem,kızı evlendirecem,ev alacam,araba alacam,alacam da alacam illada para lazım bana bankaya gideceğim dersen işte bu olmaz,müslümansan gitmeyeceksin,ister türkiye ister ingiltere ne fark eder faiz her yerde haram,sen diyorsanki değil! O zaman sen dinden çıktın bu dinde yerin kalmadı git tevbe et.
Faizin haram olmadığı yerde diğer herşey helal olur,misal sen diyorsun faiz kafire zarar veriyor,o zaman hepsini öldürelim daha fazla zarar vermezmi? Ama Rabbimiz hayır öldürme haksız yere birini diyor,buna ne cevap vereceğiz...
Kafamıza göre din yazılmaz kardeşim darul harbte yıllarca yaşadı ALLAH Rasulu ve sahabe hazretleri o kadar zahmet yıllarında hangi kaynakta duydun faize bulaşıpta ALLAH TEALA ya asi oldular...

İşte böyle yaptılar milleti camiden soğuttular,işte böyle dediler çarşaf lüzumsuz diye milleti önce pardesü sonra etekle pantolonla dolanmaya teşvik ettiler,işte böyle yaptılar sigara içki gibi şeyleri serbest kılarak sonra yıktılar islami aile hayatını gelde şimdi çoluk çocuğuna herşey serbetken islamın yasaklarını anlat.
Nasıl bir ülke burası,nasıl bir hayat bu,müslümanım diyenler daha dinin emirlerini bile bilmiyor...

güzel açıkladın kardeş allah razı olsun :)) aeo
 

Ahmed Muhammed

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 May 2010
Mesajlar
861
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
İmâm-ı Âzam ile İmâm-ı Muhammed'e göre müslüman olmayan bir memlekette bulunan bir müslümanın, müslümanları aldatıp mallarını çalması veya gasb etmesi caiz olmadığı gibi gayr-i müslimlerin mallarını da çalması veya gasb etmesi caiz değildir. Çünkü İslâm dini müsamaha ve fazilet dini olduğu için hiyâneti, aldatmayı, gayr-i ahlâkî ve çirkin şeyleri her yerde yasaklamaktadır. Ancak küfür diyarında yaşayan bir müslümanın gayr-i müslimden faiz almasında beis yoktur. Çünkü onlara göre faiz almak hiyânet sayılmaz, normaldir. (1)

Diğer mezhebler ile Ebû Yûsuf a göre faiz her yerde yasaktır. Ne İslâm diyarında ne de küfür diyarında onu almak caiz değildir. Alışverişte, ölçüde, tartıda müslümanlara gösterilen muameleyi gayr-i müslimlere de göstermek îcâb eder. (2)

Hatta bir kimse meselâ Avrupa'ya giderse, orada devlete veya şahsa ait bir şey bulursa onu sahibine vermeye mecburdur. (3)

Küfür diyarında gayr-i müslimlerden faiz almak caizdir diyen İmam-ı Âzam ile Muhammed'in sözü daha râcihdir. Çünkü bir müslüman parasını, meselâ bir Alman bankasına yatırsa (ki yatırması doğru değildir) onlar, parasını çalıştırıp bol bol kazanacaklar, para sahibi faizini almadığı takdirde cebine hiç bir şey girmeyecek, üstelik de gayr-i müslimlerin istihzalarına maruz kalacaktır. (4)



Not : İmam Azam ve İmam Muhammed ‘e göre küfür diyarında yaşayan bir müslümanın gayr-i müslimden faiz almasında bir sakınca olmadığı hususu: “Daru’l-harpte müslüman ile gayri Müslim arasında faiz olmaz hadisi şerifine dayanmaktadır.'' (5)

Yurt dışındaki vatandaşlarımız bu hadisle ve Hanefi mezhebinin görüşü ile amel ettiklerinden yaptıkları helaldir


Dipnotlar:

1- el-Fıkhu ale'l-Mezahebil arba'a, 1/340. Fethu'l-vehhab 2/355.
2- el-Fetâva'1-Kübrâ c. 2, s. 238, Bedâyi es-Senâyi' 9/4378.
3- Hidâye, 2/66.

4- Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, 1/243-244.

5- Zeylai, Nasbu’r-raye, 4/44; İbn Hümam, 7/ 39.

Selam ve dua ile...

kaynak:sorularlaislamiyet
 

hayri07

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Ülke nasıl olsa darul harb faiz alalım verelim,ülke nasıl olsa darul harb cumayıda kılmayalım,ülke nasıl olsa darul harb kumarda oynayalım,bu ülke nasıl olsa darul harb bundan sonrada birşey değişmez nasıl olsa şeriat uygulanmıyor hadisi şerifleri kafamıza göre yorumlayıp sonrada nefsimize kolay geleni yapalım,bizim içimiz kıpraşıyor ALLAH TEALA ya asi olmak için ,ben ayeti kerimede darul harp de faizi helal ettim diye gömüyorum hadisi şerifde de böyle birşey yazmıyor ama bir hadis biliyorum ki '' Faizi alanda verende cehennemliktir...'' diyor,O fetvayı yazan hoca kimse aklı başında değilmiş,zaten bu ülke boşvere boşvere bu hale gelmedimi,darul harp dendi cuma kabul olmaz dendi milleti camiden ettiler,darul harp dendi faiz helal dendi milleti kafir ettiler,neymiş parasını almasa faizli para kiliseye gidiyormuş sanki sen buzdolabı,çamaşırmakinası alınca gitmiyor,sanki sen coca cola alınca gitmiyor,sen adamın bankasına gitme el açıp para dilenme yada sen onlara paranı faiz karşılığı teslim etme ne kiliseye birşey gider ne de sana bir zarar gelir...

Bırakalım bu boş işleri kardeşler,ister darul harb ister darul islam fark etmez faiz haramdır,kimse bir kılıf uydurup helal edemez...
güzel bir izahat kardeşim emeğinize sağlık selametle kalın.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Vah kardaşlar vahh, Ne hale gelmişiz müslümanlar, yazık bizlere...

Allah subhanehu ve teala razı olsun Erzurumli kardeşim
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Ülke nasıl olsa darul harb faiz alalım verelim,ülke nasıl olsa darul harb cumayıda kılmayalım,ülke nasıl olsa darul harb kumarda oynayalım,bu ülke nasıl olsa darul harb bundan sonrada birşey değişmez nasıl olsa şeriat uygulanmıyor hadisi şerifleri kafamıza göre yorumlayıp sonrada nefsimize kolay geleni yapalım,bizim içimiz kıpraşıyor ALLAH TEALA ya asi olmak için ,ben ayeti kerimede darul harp de faizi helal ettim diye gömüyorum hadisi şerifde de böyle birşey yazmıyor ama bir hadis biliyorum ki '' Faizi alanda verende cehennemliktir...'' diyor,O fetvayı yazan hoca kimse aklı başında değilmiş,zaten bu ülke boşvere boşvere bu hale gelmedimi,darul harp dendi cuma kabul olmaz dendi milleti camiden ettiler,darul harp dendi faiz helal dendi milleti kafir ettiler,neymiş parasını almasa faizli para kiliseye gidiyormuş sanki sen buzdolabı,çamaşırmakinası alınca gitmiyor,sanki sen coca cola alınca gitmiyor,sen adamın bankasına gitme el açıp para dilenme yada sen onlara paranı faiz karşılığı teslim etme ne kiliseye birşey gider ne de sana bir zarar gelir...

Bırakalım bu boş işleri kardeşler,ister darul harb ister darul islam fark etmez faiz haramdır,kimse bir kılıf uydurup helal edemez...


Selamünaleyküm abim
Allah razı olsun çok güzel yazmışsınız elinize yüreğinize sağlık. Zaman ne olursa olsun dinin kuralları değişmez. kimse zaman şöyle zaman böyle oldu diye kendi kafasına fetva veremez. Zaman helale haram harama helal dedirtmez. Gerçek bir müslüman faizin haram olduğunu biliyorsa bunu hiçbir şekilde kullanmaz almaz yemez çünkü faizin her türlüsü dinimizce yasaklanmıştır. Yönetim böyle diye herkes kafir mi olsun yani dinden mi çıksın böyle saçmalık olmaz.
Herkesin söylediğine inanılmaz Allah korusun dininden olur insan.
Hayırlı ve bereketli cumalar diliyorum..
Allaha emanet olunuz
selam ve dua ile...

ERZURUMLU abim ve Gülşengul ablam. Öncelikle aleyküm selam. En başından belirtmek isterim ki sizleri hiç bir zaman karşıma almak istemem sadece insaflı olduğunuza inandığım için bu konuda bir kaç delil sunmak istedim. Aşağıdaki soruya verilen cevabı ve en alttaki linki okursanız inşaallahü teala konu daha iyi anlaşılacaktır.

Selam ve dua eder dualarınızı beklerim.

Sual: Almanya’dan yazıyorum. Burada piyango tertiplemek, sigorta acentası veya banka reklamı yapmak caiz midir?
CEVAP
Caizdir.
Rum suresi, nübüvvetin 5. yılında, Roma-Fars savaşı esnasında nazil olmuştur. O zaman, Husrev, Fars; Herakl da, Roma hükümdarı idi. Suriye, Filistin, Mısır ve Anadolu, Romalıların elindeydi.

Farslılar, Suriye ve Anadoluya taarruz edip, Roma ordularını müthiş bir hezimete uğratmışlar, bütün mabedleri tahrip etmişlerdi. Fars orduları, Anadoluyu istila edip Boğaziçine kadar gelmişlerdi. Yirmi bin yahudi, altmış bin hıristiyan kılıçtan geçirilmişti. Doğu Roma diye bir şey kalmamış gibiydi.

Roma’da iç isyanlar başlamış, orduları dağılmış ve hazinesi boşalmıştı. Farsın kumandanları, zafer sarhoşluğu ile Romalılara barış teklif etmişlerdi.

Roma İmparatoru, Farsın istediği her şeyi verecekti. Bin yük altın, bin yük gümüş, bin yük ipek, bin at ve bin kadın ilk verilecek şeyler arasında idi.

Herakl, şeref ve itibar kırıcı bütün bu şartları kabul etmek zorunda kalmış ve bu esaslar dahilinde barışı imzalayacak delegelerini Husreve göndermişti. Fakat Husrev, bunu da kâfi görmeyerek, (Bizzat İmparator, zincirler içinde karşıma gelmeli, ateşe ve güneşe tapmalıdır) demişti.

Müşrikler sevindi
Doğu Roma, kitap ehli, hıristiyandı. Fars ise mecusi, müşrik idi. Harbin neticesi müslümanları üzmüş, Mekke müşriklerini de, pek sevindirmişti. Müşrikler, müslümanlara, (Bir savaş çıksa, sizin de akıbetiniz, hıristiyanlar gibi olur) demişlerdi.

Bu olaylar esnasında, hiç kimse, savaş gücünü kaybeden Romanın yeniden güçleneceğine ihtimal bile veremiyordu. Rum suresinde, (Rumlar, en yakın bir yerde yenilgiye uğradılar. Halbuki onlar, bu yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir) buyuruldu. Ama müşriklere göre bu, inanılacak şey değildi. Halbuki Allahü teâlânın vaadi mutlaka gerçekleşecekti.

Hazret-i Ebu Bekir, sure-i celilenin inişinden sonra, müşriklere, (Sevinmeyin, birkaç yıl sonra Roma, Farsa galip gelecektir) demişti. Müşrikler, (Bu birkaç yıl ne kadar?) diye sordular. (3 yıl) diye cevap verdi. Übeyy ibni Halef, (Yalan) diyerek, on deveye Hazret-i Ebu Bekir ile bahse girdi.

Hazret-i Ebu Bekir, durumu Resul-i ekreme haber verdi. Peygamber efendimiz, (Birkaç yıl, 3-9 yıl arası demektir. Deve sayısını çoğalt ve müddeti de uzat) buyurdu.

Hazret-i Ebu Bekir, Übeyyi arayıp buldu. Übeyy, (Ne o, pişman mı oldun?) dedi. Hazret-i Ebu Bekir, (Bahsi artır. Yüz deve ve 9 yıl olsun) dedi. Übeyy, durumdan çok emindi. Romanın yeneceğine ihtimal vermediği için, (Peki) dedi.

Dokuz yıl sonra, Bedir’de Müslümanlar, müşriklere Allahü teâlânın yardımı ile galip geldikleri sırada, Roma da, Farsa galip gelmiş, Hazret-i Ebu Bekir bahsi kazanmıştı.

Übeyy, Uhudda yaralanıp, dönüşte öldüğünden, Hazret-i Ebu Bekir, develeri Übeyyin vârislerinden aldı.
Bu durum müşrikleri çok düşündürdü. İçlerinden bir çoğu, müslümanlığı kabul etti. Böylece Kur'an-ı kerimin bir mucizesi daha meydana çıktı. (Medarik, Tibyan)

Mekke, o zaman İslam ülkesi olmadığı ve Hazret-i Ebu Bekir’in kazanması garanti olduğu için, bu bahis caiz görülmüştü. Bunun için İmam-ı a'zam ile İmam-ı Muhammed’e göre, riba ve kumar gibi şeylere ait fasid akidler, dar-ül-harbde, müslüman ile gayri müslim arasında caizdir. (Mülteka)

Dar-ül-harbde, kazanmak şartı ile bahse girmenin caiz olduğunu gösteren bir misal daha verelim:
Meşhur bir pehlivan olan Rükâne, koyunlarının üçte birini bahse koyarak Peygamber efendimize güreş teklifinde bulundu. Resulullah efendimiz, defalarca Rükâne’yi yenip koyunların tamamını aldı. Sonra da ihsan ederek hepsini geri verdi. Rükâne müslüman oldu. (Mebsut, Mevahib-i ledünniyye, Şevahid-ün-nübüvve)

Sigortacı ile Dâr-ül-harpte sözleşme yapmak ve vereceği paraları almak helal olur. (İbni Âbidin)

Fasid akidler de caizdir
Daha açık bir ifade ile, dar-ül-harbde, yani Almanya, İngiltere gibi İslamiyet ile idare edilmeyen yerlerde, bir müslüman, kazanmak şartı ile, kumar, piyango, faiz ve sigorta yolu ile, oradaki herkesin parasını, malını alabilir. (Kuduri, Cevhere, Vikaye, Redd-ül Muhtar, Hindiyye, Mebsut)

Diyanet Ansiklopedisi’nde ise şöyle diyor:
Ebu Hanife ve imam-ı Muhammed’e göre dar-ül-harbde müslümanla harbi arasında faiz muamelesi caizdir. Aynı şekilde Hanefi mezhebine göre, fasid kabul edilen alış veriş ve ticari muameleler, bahse girmek ve kumar oynamak da caizdir. Ancak müslümanın bu işlemlerden kazançlı çıkması şarttır. (Faiz maddesi s.121)

Bu vesikalardan da anlaşıldığı gibi, faiz almak caiz olan yerlerde, banka reklamı yapmak da caizdir. Üstelik bankalar, sadece faizli işlem yapmaz, fabrikalara, şirketlere hissedar olmak, bina yapıp satmak, alacaklıların senedini tahsil etmek, para havalesi yapmak gibi birçok faizsiz işlem de yapar. Böyle kazancı haram-helal karışık bir kimsenin verdiği hediyeyi almak, onunla alış veriş ve kira işlemleri yapmak caiz olur. (Hadika)

http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1344
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
ERZURUMLU abim ve Gülşengul ablam. Öncelikle aleyküm selam. En başından belirtmek isterim ki sizleri hiç bir zaman karşıma almak istemem sadece insaflı olduğunuza inandığım için bu konuda bir kaç delil sunmak istedim. Aşağıdaki soruya verilen cevabı ve en alttaki linki okursanız inşaallahü teala konu daha iyi anlaşılacaktır.

Selam ve dua eder dualarınızı beklerim.

Ve aleykum selam değerli kardeşim kendi adıma bende seni sever ve takdir ederim ancak aşağıya yazdığın hususlara birde şu gözle bakmakta fayda vardır,yazınıza yapacağım bu renki yazılara dikkat buyurunuz...

Sual: Almanya’dan yazıyorum. Burada piyango tertiplemek, sigorta acentası veya banka reklamı yapmak caiz midir?
CEVAP
Caizdir.

Caiz değildir ! Neden caiz değildir...

Rum suresi, nübüvvetin 5. yılında, Roma-Fars savaşı esnasında nazil olmuştur. O zaman, Husrev, Fars; Herakl da, Roma hükümdarı idi. Suriye, Filistin, Mısır ve Anadolu, Romalıların elindeydi.

Farslılar, Suriye ve Anadoluya taarruz edip, Roma ordularını müthiş bir hezimete uğratmışlar, bütün mabedleri tahrip etmişlerdi. Fars orduları, Anadoluyu istila edip Boğaziçine kadar gelmişlerdi. Yirmi bin yahudi, altmış bin hıristiyan kılıçtan geçirilmişti. Doğu Roma diye bir şey kalmamış gibiydi.

Roma’da iç isyanlar başlamış, orduları dağılmış ve hazinesi boşalmıştı. Farsın kumandanları, zafer sarhoşluğu ile Romalılara barış teklif etmişlerdi.

Roma İmparatoru, Farsın istediği her şeyi verecekti. Bin yük altın, bin yük gümüş, bin yük ipek, bin at ve bin kadın ilk verilecek şeyler arasında idi.

Herakl, şeref ve itibar kırıcı bütün bu şartları kabul etmek zorunda kalmış ve bu esaslar dahilinde barışı imzalayacak delegelerini Husreve göndermişti. Fakat Husrev, bunu da kâfi görmeyerek, (Bizzat İmparator, zincirler içinde karşıma gelmeli, ateşe ve güneşe tapmalıdır) demişti.

Müşrikler sevindi
Doğu Roma, kitap ehli, hıristiyandı. Fars ise mecusi, müşrik idi. Harbin neticesi müslümanları üzmüş, Mekke müşriklerini de, pek sevindirmişti. Müşrikler, müslümanlara, (Bir savaş çıksa, sizin de akıbetiniz, hıristiyanlar gibi olur) demişlerdi.

Bu olaylar esnasında, hiç kimse, savaş gücünü kaybeden Romanın yeniden güçleneceğine ihtimal bile veremiyordu. Rum suresinde, (Rumlar, en yakın bir yerde yenilgiye uğradılar. Halbuki onlar, bu yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir) buyuruldu. Ama müşriklere göre bu, inanılacak şey değildi. Halbuki Allahü teâlânın vaadi mutlaka gerçekleşecekti.

Hazret-i Ebu Bekir, sure-i celilenin inişinden sonra, müşriklere, (Sevinmeyin, birkaç yıl sonra Roma, Farsa galip gelecektir) demişti. Müşrikler, (Bu birkaç yıl ne kadar?) diye sordular. (3 yıl) diye cevap verdi. Übeyy ibni Halef, (Yalan) diyerek, on deveye Hazret-i Ebu Bekir ile bahse girdi.

Hazret-i Ebu Bekir, durumu Resul-i ekreme haber verdi. Peygamber efendimiz, (Birkaç yıl, 3-9 yıl arası demektir. Deve sayısını çoğalt ve müddeti de uzat) buyurdu.

Hazret-i Ebu Bekir, Übeyyi arayıp buldu. Übeyy, (Ne o, pişman mı oldun?) dedi. Hazret-i Ebu Bekir, (Bahsi artır. Yüz deve ve 9 yıl olsun) dedi. Übeyy, durumdan çok emindi. Romanın yeneceğine ihtimal vermediği için, (Peki) dedi.

Dokuz yıl sonra, Bedir’de Müslümanlar, müşriklere Allahü teâlânın yardımı ile galip geldikleri sırada, Roma da, Farsa galip gelmiş, Hazret-i Ebu Bekir bahsi kazanmıştı.

Übeyy, Uhudda yaralanıp, dönüşte öldüğünden, Hazret-i Ebu Bekir, develeri Übeyyin vârislerinden aldı.
Bu durum müşrikleri çok düşündürdü. İçlerinden bir çoğu, müslümanlığı kabul etti. Böylece Kur'an-ı kerimin bir mucizesi daha meydana çıktı. (Medarik, Tibyan)

Mekke, o zaman İslam ülkesi olmadığı ve Hazret-i Ebu Bekir’in kazanması garanti olduğu için, bu bahis caiz görülmüştü. Bunun için İmam-ı a'zam ile İmam-ı Muhammed’e göre, riba ve kumar gibi şeylere ait fasid akidler, dar-ül-harbde, müslüman ile gayri müslim arasında caizdir. (Mülteka)

Dar-ül-harbde, kazanmak şartı ile bahse girmenin caiz olduğunu gösteren bir misal daha verelim:

Evet buraya kadar yazılanlar olmuş ve Kur'anı kerimde gerçekliği anlatılmış bir savaştan bahsetmektedir,akabinde İmamı Azam hazretlerinin Haklı olan içtihatıda yazılmıştır,ancak şunu unutmamalıdır ki,darul harbde müşriklere zarar verecek herşeyin mübah olabilmesi için darul harbde yaşayan kişilerin aynı Hazreti Ebu Bekir R.a gibi bir doğru söyleyicisi yani ona oynayacağı kumarı kazandıracak biri lazımdır,Hz.Ebu Bekir ALLAH TEALA dan kendisini kazandıracak bahsin sonucunu öğrenmemiş olsa idi neyine güvenipte bahse girebilirdiki,şimdi sorulmazmı darul harbdeki vatandaşa sen git kumar oyna sonrada ben kesin kazanacağım de !
Kazanamazsan paranı malını kafire kaptırmakla sen onu güçlendirmiş olmuyormusun ? Zaten kumar kazandıran bir oyun değildir bilakis kaybettirmek ve kumar sahibine kazandırmak adına tertiplenen bir oyundur,bakınız piyango bileti 1 milyon adet satılır toplanan paranın yarısı ikramiye diye dağıtılır kalan yarısı ise piyangoyu tertipleyenin cebine gider,hani müşrike zarar verecektik,iyice cebini doldurduk.
Kumarı geçtim gelelim faiz mevzusuna bir kere bankaya faizli alış veriş için gitmek bile yeter ama deşelim mevzuyu,darul harbdeki birisi gitti bankaya ihtiyacı kadar fazile para aldı birşeyler yapmak kazanmak ve kafire üstün olmak maksadı güttü,sonra yaptığı iş tersine dönse (ki dönecektir,ALLAH TEALA nın vaadi var,faizle yapılan işi ters düz ederim diye) sonra ne oldu budurm böyle borç para aldık birde üstüne üstlük kazanamadık yine kafire kazandırdık vah bu adamın haline...
Sonra sigorta mevzusuda var,sen bir poliçe yapıyorsun malıma bir zarar gelirse karşıla diye,yaptığın anlaşma gereği her sene belli bir miktar poliçe parası ödüyorsun burada senin maksadın kazanmak bile değil sadece malını korumak,hadi diyelim kazanmak olsun ,ne oluyor sonuçta,10 sene geçti ama ALLAH TEALA malına zarar vermedi,sonuç sen 10 sene poliçe parası verdin yine küfür ehlini zengin ettin...


Meşhur bir pehlivan olan Rükâne, koyunlarının üçte birini bahse koyarak Peygamber efendimize güreş teklifinde bulundu. Resulullah efendimiz, defalarca Rükâne’yi yenip koyunların tamamını aldı. Sonra da ihsan ederek hepsini geri verdi. Rükâne müslüman oldu. (Mebsut, Mevahib-i ledünniyye, Şevahid-ün-nübüvve)

Evet bu kıssada meşhurdur,hatta ALLAH Rasulunun bir mucizesinide biza anlatıyor,kendinden daha cüsseli bir pehlivanı defalarca yenmesi mucizesi,ancak olayı birkaç yönden düşünmekte fayda var,birincisi bu olay zamanında kumar hakkında bir ayet inzal olmuşmuydu,diyelimki olmuştu,bu seferde birşeyin kumar olması için iki kişinin aynı anda belli miktar birşeyi ortaya koyması ve üzerine oynanması gerekmektedir,burada ALLAH Rasulu aleyhissalatu vesselam bir meblağ ortaya koymamıştır,sade rüstem isimli pehlivanın malından bahsediliyor,dolayısı ile ALLAH Rasulu kumar oynamıştır,bizede mübahtır denmez velevki doğru olsun biz ALLAH Rasulu gibi değiliz kardeşler Onun gibi bizim de kalbimize her an vahiy gelmiyor,zaten Rüstem gibi bir pehlivanı yenmesi de yine kazanmasını kesinleştiren ALLAH TEALA dan Ona bahşedilmiş bir mucizedir,sorarım ben şimdi aynı pehlivanın karşısında sen ben olsak neyimize güvenipte güreşe kalkışırız,çünkü bizim tutunacak bir dalımız yok,kazanacağımızı garantileyen bir şeyde yok,işte bu durum bizim için kumardan öteye gitmez...
Yine burada da İmamı azam hazretlerinin içtihadı araya girer '' Darul harbte Kazanacağını kesin bilerek oynana bahis mübahtır...''


Sigortacı ile Dâr-ül-harpte sözleşme yapmak ve vereceği paraları almak helal olur. (İbni Âbidin)

Bu konuyu yukarda yazmıştım zaten bir ömür poliçe imzalasanda faydası yok çünkü senin kimseye zarar verme gibi bir durumun olmuyor sadece malını korumak için sen para ödüyorsun,diyelim ki bu poliçe ömründe malının başına birşey gelmedi ise sonun harap,yedirdin elin adamına dünya kadar parayı sen ettin onu zengin...


Fasid akidler de caizdir
Daha açık bir ifade ile, dar-ül-harbde, yani Almanya, İngiltere gibi İslamiyet ile idare edilmeyen yerlerde, bir müslüman, kazanmak şartı ile, kumar, piyango, faiz ve sigorta yolu ile, oradaki herkesin parasını, malını alabilir. (Kuduri, Cevhere, Vikaye, Redd-ül Muhtar, Hindiyye, Mebsut)

Bir insanın kesin kazanacağını bilmesi için Rum suresi gibi İlahi bir kaynağa ihtiyacı vardır,artık sure veya ayet inzal olmayacağına göre birinin kalkıpta ben kesin kazanacağım demesi gaybı bilmek olurki,buda şirktir...
Diyanet Ansiklopedisi’nde ise şöyle diyor:
Ebu Hanife ve imam-ı Muhammed’e göre dar-ül-harbde müslümanla harbi arasında faiz muamelesi caizdir. Aynı şekilde Hanefi mezhebine göre, fasid kabul edilen alış veriş ve ticari muameleler, bahse girmek ve kumar oynamak da caizdir. Ancak müslümanın bu işlemlerden kazançlı çıkması şarttır. (Faiz maddesi s.121)

Bu vesikalardan da anlaşıldığı gibi, faiz almak caiz olan yerlerde, banka reklamı yapmak da caizdir. Üstelik bankalar, sadece faizli işlem yapmaz, fabrikalara, şirketlere hissedar olmak, bina yapıp satmak, alacaklıların senedini tahsil etmek, para havalesi yapmak gibi birçok faizsiz işlem de yapar. Böyle kazancı haram-helal karışık bir kimsenin verdiği hediyeyi almak, onunla alış veriş ve kira işlemleri yapmak caiz olur. (Hadika)


Faizle çalışan banka genelde iflas eden zarar eden batan müşterilerinin paraları ile ihya olduğu için yani bir nevi yetim hakkı yedikleri için bunlar bu işlerle meşgul olurken '' Aman bana ne ben faizsiz işleri ile ilgileniyorum '' deyip bu kişiler ile iş ortaklığı kurmak bunların yaptıklarına destek olmaktan öte birşey değildir,çünkü sen tasvip etmiyorum deyip paranı bu işlerde kullansınlar diye bunlara teslim ediyorsun,senden aldıkları paraları başkasına faizle veriyorlar,fazili parayı alıpta ödeyemeyen kişiler ise geri dönüşü faizle yapıyorlar,banka senin paranla iş çeviriyor,kendisi zarar bile etmiyor,bankanın tek zarar edeceği yer soyulması yada afet anında hasar görmesi ile olurki onlarda bu işi yine sigorta yolu ile çözerler,yani onlara birşey olmuyor olan yine müslümana olur...

http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1344


Baki selamlar ve hayır dualarımla kardeşim,şunu unutmamak gerekirki darul harbde müslümanı kesin kazandıarack bu tip şeriata ters şeyler mübah görülmüş ve yine bahsettiğinizi gibi ayeti kerime delil gösterilmiştir,ancak bir insanın ALLAH TEALA dan kendisine kesin kazanacağını belirten bir yetki gelmeden ben her halde kazanırım deyip bu tip işlere bulaşması kendisini haram olan işlere bulaştırmasından başka birşey değildir,bu tip açılan konuları okuyan kardeşlerimiz yazılanları yanlış değerlendirip '' Darul harpte kumar,faiz,sigorta vs.ler helal oluyormuş,bari bende yapayım...'' diyerek kendisine vetfa bulmasını hiç istemeyiz,bu seferde bizler o kişi ve kişileri istemdende olsa günaha sokmuş oluruz,maksadımız din kardeşlerimize dinimizi yaşanması gerekn hali ile anlatmaktır...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
İmâm-ı Âzam ile İmâm-ı Muhammed'e göre müslüman olmayan bir memlekette bulunan bir müslümanın, müslümanları aldatıp mallarını çalması veya gasb etmesi caiz olmadığı gibi gayr-i müslimlerin mallarını da çalması veya gasb etmesi caiz değildir. Çünkü İslâm dini müsamaha ve fazilet dini olduğu için hiyâneti, aldatmayı, gayr-i ahlâkî ve çirkin şeyleri her yerde yasaklamaktadır. Ancak küfür diyarında yaşayan bir müslümanın gayr-i müslimden faiz almasında beis yoktur. Çünkü onlara göre faiz almak hiyânet sayılmaz, normaldir. (1)

Diğer mezhebler ile Ebû Yûsuf a göre faiz her yerde yasaktır. Ne İslâm diyarında ne de küfür diyarında onu almak caiz değildir. Alışverişte, ölçüde, tartıda müslümanlara gösterilen muameleyi gayr-i müslimlere de göstermek îcâb eder. (2)

Hatta bir kimse meselâ Avrupa'ya giderse, orada devlete veya şahsa ait bir şey bulursa onu sahibine vermeye mecburdur. (3)

Küfür diyarında gayr-i müslimlerden faiz almak caizdir diyen İmam-ı Âzam ile Muhammed'in sözü daha râcihdir. Çünkü bir müslüman parasını, meselâ bir Alman bankasına yatırsa (ki yatırması doğru değildir) onlar, parasını çalıştırıp bol bol kazanacaklar, para sahibi faizini almadığı takdirde cebine hiç bir şey girmeyecek, üstelik de gayr-i müslimlerin istihzalarına maruz kalacaktır. (4)



Not : İmam Azam ve İmam Muhammed ‘e göre küfür diyarında yaşayan bir müslümanın gayr-i müslimden faiz almasında bir sakınca olmadığı hususu: “Daru’l-harpte müslüman ile gayri Müslim arasında faiz olmaz hadisi şerifine dayanmaktadır.'' (5)

Yurt dışındaki vatandaşlarımız bu hadisle ve Hanefi mezhebinin görüşü ile amel ettiklerinden yaptıkları helaldir


Dipnotlar:

1- el-Fıkhu ale'l-Mezahebil arba'a, 1/340. Fethu'l-vehhab 2/355.
2- el-Fetâva'1-Kübrâ c. 2, s. 238, Bedâyi es-Senâyi' 9/4378.
3- Hidâye, 2/66.

4- Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, 1/243-244.

5- Zeylai, Nasbu’r-raye, 4/44; İbn Hümam, 7/ 39.

Selam ve dua ile...

kaynak:sorularlaislamiyet



Ahmed Muhammed kardeşim siz doğruları yanlış yazıyorsunuz bu yazılar elbette olayı doğru anlatmaktadır ama sizin es geçtiğiniz mevzular var...
İmamı Azam hazretlerine bahsini kazanacağını ALLAH TEALA Rum suresinde bildirdi,ALLAH TEALA haşa yalan söylemez,ALLAH Rasulu aleyhisselatu vesselam efendimizde teşvik etti sonuçtada sonucunu kesin bildiği bir işten dolayı bahsi kazandı.
Bakınız yazınızın sonunda diyorsunuz ki yurt dışındaki müslümanlar kumar,faiz gibi işler yaparsalar bu onlara helal dir,
Bu darul harbliler Ebu Bekir hazretleri gibi ALLAH TEALA dan gelen ayetlerimi görüyorlar ?
Nasıl kazanacaklarından emin olabiliyorlar?
Sizin bu yazınızı yurt dışından bir kardeş görse okusa Ahmed Muhammed kardeş bir yazı yazmışki bütün haramlar helal olmuş meğer bize desede sonra bütün bu günahları işlese acaba senin halin nice olur...

Kardeşler eğer İmamı Azamın bu haklı içtihadına uymak isterseniz sizinde ALLAH TEALA dan vahiy almanız gerekecektir,yoksa asla ve asla kendi başınıza göre bir iş yapıp haram bir işten helal bir kazanç elde edemezsiniz,bundan sonrada ah vah edersiniz,iş işten geçer...
 

udayim

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
ALLAH(cc) Siz Değerli Kardeşlerimden Razı Olsun.. Bilgilerinizi Esirgemiyorsunuz..
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Abi bende kırmızı yazılarınıza mavi ile tek tek aşağıda cevab verdim bilgilerinize .



Abicim öncelikle üzülerek şunu belirtmek isterimki kırmızı ile yazdığınız yazıların tamamı sizin yorumunuzdur. Ne bir islam aliminin ismi nede kıymetli bir fıkh kitabının ismi yazınızda bulunmamaktadır. Bunu sizin gibi bir insandan beklemediğimi ve gerçekten şaşırdığımı belirtmek isterim.



Caiz değildir ! Neden caiz değildir...

Evet buraya kadar yazılanlar olmuş ve Kur'anı kerimde gerçekliği anlatılmış bir savaştan bahsetmektedir,akabinde İmamı Azam hazretlerinin Haklı olan içtihatıda yazılmıştır,ancak şunu unutmamalıdır ki,darul harbde müşriklere zarar verecek herşeyin mübah olabilmesi için darul harbde yaşayan kişilerin aynı Hazreti Ebu Bekir R.a gibi bir doğru söyleyicisi yani ona oynayacağı kumarı kazandıracak biri lazımdır,Hz.Ebu Bekir ALLAH TEALA dan kendisini kazandıracak bahsin sonucunu öğrenmemiş olsa idi neyine güvenipte bahse girebilirdiki,

Haşa... İmam-ı azam Ebu hanife Hazretleri 'rahmetullahi teala aleyh' bunu sizin kadar düşünememişmiydide onun fetvası üzerine ancak ... ifadesini ekliyerek yorum yapıyorsunuz :(

şimdi sorulmazmı darul harbdeki vatandaşa sen git kumar oyna sonrada ben kesin kazanacağım de !

Kimseye git kumar oyna denmiyor ki abi. Kesin kazanacağını bilenin oynaması caizdir deniyor.

Kazanamazsan paranı malını kafire kaptırmakla sen onu güçlendirmiş olmuyormusun ? Zaten kumar kazandıran bir oyun değildir bilakis kaybettirmek ve kumar sahibine kazandırmak adına tertiplenen bir oyundur,bakınız piyango bileti 1 milyon adet satılır toplanan paranın yarısı ikramiye diye dağıtılır kalan yarısı ise piyangoyu tertipleyenin cebine gider,hani müşrike zarar verecektik,iyice cebini doldurduk.

Kaybederse kafiri güçlendirirse haram olduğunu zaten bildirmiştik. Buna kimse çıkıpta caiz demedi.

Kumarı geçtim gelelim faiz mevzusuna bir kere bankaya faizli alış veriş için gitmek bile yeter ama deşelim mevzuyu,darul harbdeki birisi gitti bankaya ihtiyacı kadar fazile para aldı birşeyler yapmak kazanmak ve kafire üstün olmak maksadı güttü,

Bir dakika burada duralım. Biz kafirden faizle ödünç para alması caizdir demedik. Hiç bir ehli sünnet alimide öyle bir şey dememiştir. Faizle ödünç para almak ayrı ödünç vermek ayrıdır. 10 lira borç alıp 12 öderseniz haram işlemiş olursunuz. Nerde olursanız olun. Çünkü iki lira zarardasınız. Orada bahsedilen kafire 10 lira borç vermişsiniz yada bankasına 10 lira koymuşsunuz 12 alıyorsunuz darul harbde bu cazidir dedik ki o yazılardada bu anlatılmakta.

sonra yaptığı iş tersine dönse (ki dönecektir,ALLAH TEALA nın vaadi var,faizle yapılan işi ters düz ederim diye) sonra ne oldu budurm böyle borç para aldık birde üstüne üstlük kazanamadık yine kafire kazandırdık vah bu adamın haline...

Bunu yukarıda açıkladık faizle borç alması caiz olur demekdik .Elbette batar ve kamyon yüküyle günaha girer.

Sonra sigorta mevzusuda var,sen bir poliçe yapıyorsun malıma bir zarar gelirse karşıla diye,yaptığın anlaşma gereği her sene belli bir miktar poliçe parası ödüyorsun burada senin maksadın kazanmak bile değil sadece malını korumak,hadi diyelim kazanmak olsun ,ne oluyor sonuçta,10 sene geçti ama ALLAH TEALA malına zarar vermedi,sonuç sen 10 sene poliçe parası verdin yine küfür ehlini zengin ettin...

Evet bu kıssada meşhurdur,hatta ALLAH Rasulunun bir mucizesinide biza anlatıyor,kendinden daha cüsseli bir pehlivanı defalarca yenmesi mucizesi,ancak olayı birkaç yönden düşünmekte fayda var,birincisi bu olay zamanında kumar hakkında bir ayet inzal olmuşmuydu,diyelimki olmuştu,bu seferde birşeyin kumar olması için iki kişinin aynı anda belli miktar birşeyi ortaya koyması ve üzerine oynanması gerekmektedir,burada ALLAH Rasulu aleyhissalatu vesselam bir meblağ ortaya koymamıştır,sade rüstem isimli pehlivanın malından bahsediliyor,dolayısı ile ALLAH Rasulu kumar oynamıştır,bizede mübahtır denmez velevki doğru olsun biz ALLAH Rasulu gibi değiliz kardeşler Onun gibi bizim de kalbimize her an vahiy gelmiyor,zaten Rüstem gibi bir pehlivanı yenmesi de yine kazanmasını kesinleştiren ALLAH TEALA dan Ona bahşedilmiş bir mucizedir,sorarım ben şimdi aynı pehlivanın karşısında sen ben olsak neyimize güvenipte güreşe kalkışırız,çünkü bizim tutunacak bir dalımız yok,kazanacağımızı garantileyen bir şeyde yok,işte bu durum bizim için kumardan öteye gitmez...
Yine burada da İmamı azam hazretlerinin içtihadı araya girer '' Darul harbte Kazanacağını kesin bilerek oynana bahis mübahtır...''

İyide abi bizde aksini söylemiyoruzki kazanacağını kesin bilenin diyoruz. Kumar oynamak gaybı bilmekten ve bedenen kuvvetli olmaktan ibaret değilki.Niye dar düşünüyorsunuz. Biri uzun biri kısa olan iki kürdanla bile gayet kolay kumar oynanbilir.

Sigortacı ile Dâr-ül-harpte sözleşme yapmak ve vereceği paraları almak helal olur. (İbni Âbidin)

Bu konuyu yukarda yazmıştım zaten bir ömür poliçe imzalasanda faydası yok çünkü senin kimseye zarar verme gibi bir durumun olmuyor sadece malını korumak için sen para ödüyorsun,diyelim ki bu poliçe ömründe malının başına birşey gelmedi ise sonun harap,yedirdin elin adamına dünya kadar parayı sen ettin onu zengin...

Abi bakın o fetvanın yanında parantez içinde İbni Abidin yazıyor ( rahmetullahi teala aleyh). Bu zat hanife mezhebinde müctehiddir. Huccettir seneddir. Mahşer günü kendisine sorarsınız nasıl böyle bir fetva veriyorsun diye.

Fasid akidler de caizdir
Daha açık bir ifade ile, dar-ül-harbde, yani Almanya, İngiltere gibi İslamiyet ile idare edilmeyen yerlerde, bir müslüman, kazanmak şartı ile, kumar, piyango, faiz ve sigorta yolu ile, oradaki herkesin parasını, malını alabilir. (Kuduri, Cevhere, Vikaye, Redd-ül Muhtar, Hindiyye, Mebsut)


Bir insanın kesin kazanacağını bilmesi için Rum suresi gibi İlahi bir kaynağa ihtiyacı vardır,artık sure veya ayet inzal olmayacağına göre birinin kalkıpta ben kesin kazanacağım demesi gaybı bilmek olurki,buda şirktir...

Burada da aynı hataya düşmüşsünüz. Çünkü yorum yapıyorsunuz . Haşa (Kuduri, Cevhere, Vikaye, Redd-ül Muhtar, Hindiyye, Mebsut) gibi kıymetli kitabların sahibleri olan alimler sizin kadar bilmiyormuydu. Kumarı ve şirki. Çok basit bir örnek vericem. Bir ahırınız var ve içinde 3 tane koyuyunuz var çok iyi biliyorsunuz daha bir dakika önce yanlarından geldiniz. İnadcı bir kafir karşınıza çıktı senin ahırda 2 tane koyun var dedi sizde hayır 3 dediniz. Varmısın iddasına dedi.Sizde varım dediniz. Kim bilirse diğerinden bir koyun alır dediniz . Ahıra gittiniz ve 3 koyun yerinde duruyor. Bu yaptığınız kumar idi. Peki siz gaybı mı bildiniz.??? Gayb, duygu organları ile veya hesap ile, tecrübe ile anlaşılmayan şey demektir. Gaybı ancak Allah bilir. Dmek ki bazı şeyler duyu organları ile hesab ile ve tecrübe ilede anlaşılabilir.
Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Kalbleriniz temiz olsaydı, siz de benim duyduklarımı duyardınız.) [İ. Ahmed, Taberani]

Bu hadis-i şerifteki gibi, kalbi temiz olan Hazret-i Ömer, Medine’den İran’daki ordusunu görüp, komutanı Sariye’ye, (Dağa yanaş) demiştir. (Şevahid-ün Nübüvve)

Yine bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Geçmiş ümmetler içinde, olay meydana gelmeden önce bazı gaybları haber veren keramet ehli zatlar vardı. Ümmetimden de Ömer, onlardandır.) [Buhari, Müslim]

Hazret-i Ömer’inki gibi, başka Evliyadan da birçok keramet görülmüştür. Kur’an-ı kerim bunu bildirmektedir. (Neml 38-40, Meryem 24, Al-i İmran 37, Kehf 17,18)
Netice: Ölü olsun, diri olsun, Allahü teâlâ dilediğine gaybı bildirir; o da gaybdan haber verir. (Avarif-ül-mearif)


Baki selamlar ve hayır dualarımla kardeşim,şunu unutmamak gerekirki darul harbde müslümanı kesin kazandıarack bu tip şeriata ters şeyler mübah görülmüş ve yine bahsettiğinizi gibi ayeti kerime delil gösterilmiştir,ancak bir insanın ALLAH TEALA dan kendisine kesin kazanacağını belirten bir yetki gelmeden ben her halde kazanırım deyip bu tip işlere bulaşması kendisini haram olan işlere bulaştırmasından başka birşey değildir,bu tip açılan konuları okuyan kardeşlerimiz yazılanları yanlış değerlendirip '' Darul harpte kumar,faiz,sigorta vs.ler helal oluyormuş,bari bende yapayım...'' diyerek kendisine vetfa bulmasını hiç istemeyiz,bu seferde bizler o kişi ve kişileri istemdende olsa günaha sokmuş oluruz,maksadımız din kardeşlerimize dinimizi yaşanması gerekn hali ile anlatmaktır...

Abi yukarıdada belirttiğim gibi ehli sünnet alimlerinin fetvaları üzerine ancak demek bana ağır gelir Biz kimseyede gidin kumar oynayın vesaire demedik. Siz ve diğer arkadaş sert bir şekilde öyle şeymi olurmuş o zaman herkes istediğini yapsın saçmalamayın ... gibi konuşmalar yapınca bu fetvaları paylaşmak istedim. Hepsi bu .. Bu fetvalar bilinmesse bankada çalışan veya sigortada çalışan binlerce müslümana fasık hatta tefeci damgası basmış oluruzki bu büyük fitne olur. Hepsi bu fetvalardan istifade ederek bankada veya sigortacıda çalışmaktadır.

Bende selam ve dua eder dualarınızı beklerim. ayrıca sadece nakli esas alan yorumsuz yazışmalar dilerim :)
 

Ahmed Muhammed

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 May 2010
Mesajlar
861
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Ahmed Muhammed kardeşim siz doğruları yanlış yazıyorsunuz bu yazılar elbette olayı doğru anlatmaktadır ama sizin es geçtiğiniz mevzular var...
İmamı Azam hazretlerine bahsini kazanacağını ALLAH TEALA Rum suresinde bildirdi,ALLAH TEALA haşa yalan söylemez,ALLAH Rasulu aleyhisselatu vesselam efendimizde teşvik etti sonuçtada sonucunu kesin bildiği bir işten dolayı bahsi kazandı.
Bakınız yazınızın sonunda diyorsunuz ki yurt dışındaki müslümanlar kumar,faiz gibi işler yaparsalar bu onlara helal dir,
Bu darul harbliler Ebu Bekir hazretleri gibi ALLAH TEALA dan gelen ayetlerimi görüyorlar ?
Nasıl kazanacaklarından emin olabiliyorlar?
Sizin bu yazınızı yurt dışından bir kardeş görse okusa Ahmed Muhammed kardeş bir yazı yazmışki bütün haramlar helal olmuş meğer bize desede sonra bütün bu günahları işlese acaba senin halin nice olur...

Kardeşler eğer İmamı Azamın bu haklı içtihadına uymak isterseniz sizinde ALLAH TEALA dan vahiy almanız gerekecektir,yoksa asla ve asla kendi başınıza göre bir iş yapıp haram bir işten helal bir kazanç elde edemezsiniz,bundan sonrada ah vah edersiniz,iş işten geçer...

Selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu.

Erzurumli kardeşim öncelikle konuya olan ilginden dolayı teşekkür ederim.Ben ''faiz,kumar helal'dir.''(Sümme haşa) diye bir tabir kullanmadım.Benim demek istediğim; Ahir zaman ümmetiyiz.Bu öyle bir zaman ki ; bu zamanda imanını korumak çok zor.Bu zamanda günahlar,fitneler o kadar çok ki bu fitnelere ve günahlara bulaşmamak,kendini muhafaza etmek çok zor.Muhakkak her insana bir miktar değiyor.Benim yazdığım yazıda kast ettiğim zarurettir.Zaruret halinde bu işlere cevaz verilmiştir.(Zaruretler, haram olan bir şeyi mubah kılar)

''Mesela susuzluktan ölecek kimsenin, şaraptan başka içecek bir şey bulamazsa, ölmeyecek kadar şarap içmesi caiz olur. Daha fazla içmesi caiz olmaz. Açlıktan ölecek kimsenin leş yemesi de böyledir.Bu ve benzeri durumlar haricinde faize elbette ki helal denmez.''

Yurtdışındaki kardeşlerimizin de durumları böyledir.Öyle bir hal içinde olan var ki -bunu yaşadığımdan,gördüğümden biliyorum- mecburen bu bankalara bulaşıyor.Bankadan para almak zorunda kalıyor.Bunun sonucunda da faize bulaşıyor.

Peygamber efendimiz(s.a.v) ahir zaman hakkında şöyle demiştir:

''İnsanların başına bir zaman gelecek ki ,onlardan faiz yemiyen kalmayacak yemese bile tozu mutlaka bulaşacaktır.''

ve Ayrıca :

Ecnebi ülkelerde, müslümanların, gayri müslimlere ödünç verip, onlardan faiz almalarının caiz olduğu Mülteka’da yazılıdır. Mecmaül enhür ve Dürer’deki hadis-i şerifte, gayri müslim ülkelerde, müslümanların kâfirlerden faiz almalarının caiz olduğu bildirilmiştir. Bundan başka zaruret dışında faiz her yerde her zaman haramdır. (Cevhere)


Faiz elbette haramdır.Bunu kimse yalanlayamaz.Ama ''Zaruretler, haram olan bir şeyi mubah kılar.''
(fakat zaruret bitince haramlığı devam eder.)

Herşeyin en iyisini ve en doğrusunu Allahu teala bilir.Allahu teala bizlere herşeyin en doğrusunu göstersin.Her zaman bu doğrulardan gitmeyi nasip etsin.Allahu teala bizleri hidayete erdirsin. (amin)

Selam ve dua ile...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Abi bende kırmızı yazılarınıza mavi ile tek tek aşağıda cevab verdim bilgilerinize .



Abi yukarıdada belirttiğim gibi ehli sünnet alimlerinin fetvaları üzerine ancak demek bana ağır gelir Biz kimseyede gidin kumar oynayın vesaire demedik. Siz ve diğer arkadaş sert bir şekilde öyle şeymi olurmuş o zaman herkes istediğini yapsın saçmalamayın ... gibi konuşmalar yapınca bu fetvaları paylaşmak istedim. Hepsi bu .. Bu fetvalar bilinmesse bankada çalışan veya sigortada çalışan binlerce müslümana fasık hatta tefeci damgası basmış oluruzki bu büyük fitne olur. Hepsi bu fetvalardan istifade ederek bankada veya sigortacıda çalışmaktadır.

Bende selam ve dua eder dualarınızı beklerim. ayrıca sadece nakli esas alan yorumsuz yazışmalar dilerim :)


Esselamu aleykum,

İyi güzelde sizin anlatmak istediğiniz bizimde yazdığımız şey aynı ancak sizin anlatma şekliniz okuyacak kişiye zarar verir,biz bunun önüne geçmek için kendi yorumlarımızla sizin yazınızda belirttiğiniz alimlerin sözlerini açtık,bakınız diyorsunuz ki,alimler diyorki sonucunu kesin bildiğin kumar kumar değildir,darul harbde oynanır,bizde diyoruz ki ALLAH TEALA dan başka hiç kimse bir kumarın sonucunu bilemez,Hz.Ebu Bekir ALLAH TEALA dan öğrendi rumların galip geleceğini bundan dolayı bahse girdi kazandı,şimdi darul harbdeki bir insanın zaten hiç bir haram işe ben darul harbdeyim diyerek karışmaması bulaşmaması gerekir,çünkü ona oynayacağı kumarın sonucunu önceden ALLAH TEALA söylemeyecektir,dolayısı ile bir insan sonucunu kesin bilmeden bir haram işlemeye kalkarsa o zaten daha niyet etmesi ile haram işlemiştir,hatta şans buya kazansa bile yine haram işlemiştir,çünkü kumara başlamadan önce kazanacağını bilmiyordu,ama kumar oynadığını biliyordu.
Şimdi diyeceksinizki bizde aynısını söylüyoruz.
Ancak abim dediğiniz bu kardeşinizin içini yakan şudur ki,bu dünyada iki türlü insan vardır,birine ahas yani ne yaptığını bilen okuduğunu anlayan yani islamı bilinçle yaşayan insanlar vardır,diğeride avam dır ki,yazılanı kafasına göre yorumlar,veya okuduğunu nefsine göre hesab eder bizde bu tip insanların yazdıklarımıza denk gelmelerinden ve yanlış anlayıp hata yapmalarından korkuyoruz.
Sizin yazınız bu anlamda ahasın anlayacağı bir yazı iken avamın hata yapacağı bir yazıdırda,bizim anlatmak istediğimiz ise avamın hata yapmaması için yazılmış bir açıklamadır.
Şu konuda da hata yaptığınızı söyleme gereklidir ki,ALLAH Rasulu aleyhisselatu vesselam '' Faizi alanda verende cehennemliktir...'' diye buyurur,bu sebepten dolayı faizli para almasada bir insanın darul harbde birine faizle borç vermesai bile ona cehennem için yeter...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu.

Erzurumli kardeşim öncelikle konuya olan ilginden dolayı teşekkür ederim.Ben ''faiz,kumar helal'dir.''(Sümme haşa) diye bir tabir kullanmadım.Benim demek istediğim; Ahir zaman ümmetiyiz.Bu öyle bir zaman ki ; bu zamanda imanını korumak çok zor.Bu zamanda günahlar,fitneler o kadar çok ki bu fitnelere ve günahlara bulaşmamak,kendini muhafaza etmek çok zor.Muhakkak her insana bir miktar değiyor.Benim yazdığım yazıda kast ettiğim zarurettir.Zaruret halinde bu işlere cevaz verilmiştir.(Zaruretler, haram olan bir şeyi mubah kılar)

''Mesela susuzluktan ölecek kimsenin, şaraptan başka içecek bir şey bulamazsa, ölmeyecek kadar şarap içmesi caiz olur. Daha fazla içmesi caiz olmaz. Açlıktan ölecek kimsenin leş yemesi de böyledir.Bu ve benzeri durumlar haricinde faize elbette ki helal denmez.''

Yurtdışındaki kardeşlerimizin de durumları böyledir.Öyle bir hal içinde olan var ki -bunu yaşadığımdan,gördüğümden biliyorum- mecburen bu bankalara bulaşıyor.Bankadan para almak zorunda kalıyor.Bunun sonucunda da faize bulaşıyor.

Peygamber efendimiz(s.a.v) ahir zaman hakkında şöyle demiştir:

''İnsanların başına bir zaman gelecek ki ,onlardan faiz yemiyen kalmayacak yemese bile tozu mutlaka bulaşacaktır.''

ve Ayrıca :

Ecnebi ülkelerde, müslümanların, gayri müslimlere ödünç verip, onlardan faiz almalarının caiz olduğu Mülteka’da yazılıdır. Mecmaül enhür ve Dürer’deki hadis-i şerifte, gayri müslim ülkelerde, müslümanların kâfirlerden faiz almalarının caiz olduğu bildirilmiştir. Bundan başka zaruret dışında faiz her yerde her zaman haramdır. (Cevhere)


Faiz elbette haramdır.Bunu kimse yalanlayamaz.Ama ''Zaruretler, haram olan bir şeyi mubah kılar.''
(fakat zaruret bitince haramlığı devam eder.)

Herşeyin en iyisini ve en doğrusunu Allahu teala bilir.Allahu teala bizlere herşeyin en doğrusunu göstersin.Her zaman bu doğrulardan gitmeyi nasip etsin.Allahu teala bizleri hidayete erdirsin. (amin)

Selam ve dua ile...

Yurt dışındaki vatandaşlarımız bu hadisle ve Hanefi mezhebinin görüşü ile amel ettiklerinden yaptıkları helaldir



Ve aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuhu,

Ahmed Muhammed adı güzel kardeşim,

Bir önceki mesajınızın sonunda böyle yazdınız,bizde size şunu anlatmaya çalıştıkki,yurt dışındaki bir müslümanın bu yazdığınız hadisi şerif ile kendilerine haramı helal eden bir yol bulmalarına imkan yoktur,huyela kardeşimin yazısına yazdıığım gibi,Hazreti Ebu Bekir girdiği bahsin sonucunu rum suresindeki bir ayetten yani ALLAH TEALA dan aldı,bundan dolayı sonucunu önceden kesin bilerek bahis oynadı,yanılmasının kaybetmesinin imkanı yoktu,çünkü ona sonucu ALLAH TEALA söylemişti.
Şimdi darul harbde olan bir kimsenin oynayacağı kumarın yada alacağı faizli paranın yada yaptıracağı sigorta nın sonucunda kesin kazanacağını önceden bilmesi imkansızdır.
Peki bu hadis yani Ebu Bekir R.a ın bahsini İmamı Azam hazretlerinin içtihat etmesi değerlendirmesi neye dayanıyor derseniz,bugün bile bazı çatlak sesler Ebu Bekir kumar oynamışsa bende oynarım demekki helalmiş demelerinden kaynaklanan hatayı göstermek ve Onun aklanmasını sağlamak içindir,bakınız içtihatında buyururki Ebu Bekir hazretleri ALLAH TEALA dan sonucunu alarak bahse girdi,sizde darul harbde ALLAH TEALA dan sonucunu alarak bahis oynayabilirsiniz diye söylemiştir.

Bunun günümüzde olması imkanı sizce varmıdır?

Huyela kardeşime dediğim gibi avamdan bir kişi bu satırlara yazılanları anlayamazsa darul harbde kumar serbest diyerek kumar oynar,siz siz olun artık sonuca fayda vermeyecek bu tip içtihatları yapılabilir diyerek müslümanlara lanse etmeyiniz,dediğimiz gibi bu olaylar Ebu Bekir R.a ın temyizi içindir.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Esselamu aleykum,

İyi güzelde sizin anlatmak istediğiniz bizimde yazdığımız şey aynı ancak sizin anlatma şekliniz okuyacak kişiye zarar verir,biz bunun önüne geçmek için kendi yorumlarımızla sizin yazınızda belirttiğiniz alimlerin sözlerini açtık,bakınız diyorsunuz ki,alimler diyorki sonucunu kesin bildiğin kumar kumar değildir,darul harbde oynanır,bizde diyoruz ki ALLAH TEALA dan başka hiç kimse bir kumarın sonucunu bilemez,Hz.Ebu Bekir ALLAH TEALA dan öğrendi rumların galip geleceğini bundan dolayı bahse girdi kazandı,şimdi darul harbdeki bir insanın zaten hiç bir haram işe ben darul harbdeyim diyerek karışmaması bulaşmaması gerekir,çünkü ona oynayacağı kumarın sonucunu önceden ALLAH TEALA söylemeyecektir,dolayısı ile bir insan sonucunu kesin bilmeden bir haram işlemeye kalkarsa o zaten daha niyet etmesi ile haram işlemiştir,hatta şans buya kazansa bile yine haram işlemiştir,çünkü kumara başlamadan önce kazanacağını bilmiyordu,ama kumar oynadığını biliyordu.
Şimdi diyeceksinizki bizde aynısını söylüyoruz.
Ancak abim dediğiniz bu kardeşinizin içini yakan şudur ki,bu dünyada iki türlü insan vardır,birine ahas yani ne yaptığını bilen okuduğunu anlayan yani islamı bilinçle yaşayan insanlar vardır,diğeride avam dır ki,yazılanı kafasına göre yorumlar,veya okuduğunu nefsine göre hesab eder bizde bu tip insanların yazdıklarımıza denk gelmelerinden ve yanlış anlayıp hata yapmalarından korkuyoruz.
Sizin yazınız bu anlamda ahasın anlayacağı bir yazı iken avamın hata yapacağı bir yazıdırda,bizim anlatmak istediğimiz ise avamın hata yapmaması için yazılmış bir açıklamadır.
Şu konuda da hata yaptığınızı söyleme gereklidir ki,ALLAH Rasulu aleyhisselatu vesselam '' Faizi alanda verende cehennemliktir...'' diye buyurur,bu sebepten dolayı faizli para almasada bir insanın darul harbde birine faizle borç vermesai bile ona cehennem için yeter...

Aleyküm selam .

Öncelikle şunu söylemek isterim abi . Bu konuları sizinle bir daha tartışmıyacam .Çünki islam alimlerinin yazılarına hatta hadisi şeriflere kendinize göre mana veriyorsunuz. Halbuki bizler hepimiz AVAM'ız . Ehli sünnete göre kirab ve sünnetten başka bir icma birde kıyas vardır. Bizim gibi cahiller hadisi şeriflere kendi kafasına göre mana verirse işte böyle ortalık karışır. Ama madem hadisi şerif görmek istiyorsunuz buyurun bu husus Mecma’ul-enhür ve Dürer’de de, (Lâ ribâ beynel müslimi vel harbiyyi fi daril harbi = Dâr-ül-harbde, müslüman ile kâfir arasında faiz yoktur) hadis-i şerifi ile bildirilmektedir... Yoksa faizin ne kadar kötü olduğunu neredeyse bu sitedeki her müslüman bilir. buyurun faiz ile ilgili olan hadisi şeriflere da bakalım. Biz haşa faizi filan savunmuyoruz. Sadece darul harb de bazı hükümlerin değiştiğini belirmek istedik. Aşağıdakilerin hepsi hadisi şeriftir.

(Helak eden yedi şeyden birisi faiz almaktır.) [Buhari]

(Yedi büyük günahtan biri faiz yemektir.) [Bezzar]

(Faiz alana da verene de lanet olsun!) [Müslim]

(Vücuduna dövme yapana, yaptırana, faiz alıp verene lanet olsun.) [Buhari]

(Allahü teâlâ, dört kimseyi Cennete koymaz: Bunlar, devamlı içki içen, faiz alan, yetim malı yiyen ve ana-babasına asi olandır.) [Hakim]

(Faiz 73 kısımdır. En aşağısı, kişinin anası ile zina etmesi gibidir.) [Hakim]

(Bir dirhem faiz alıp vermek otuz zinadan günahtır.) [Taberani]

(Hep faiz yiyen sonunda fakirliğe düşer.) [İbni Mace]

(Kıyamet yaklaştıkça, faiz, zina, ve içki çoğalır.) [Taberani]
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0

Aleyküm selam .

Öncelikle şunu söylemek isterim abi . Bu konuları sizinle bir daha tartışmıyacam .Çünki islam alimlerinin yazılarına hatta hadisi şeriflere kendinize göre mana veriyorsunuz. Halbuki bizler hepimiz AVAM'ız . Ehli sünnete göre kirab ve sünnetten başka bir icma birde kıyas vardır. Bizim gibi cahiller hadisi şeriflere kendi kafasına göre mana verirse işte böyle ortalık karışır. Ama madem hadisi şerif görmek istiyorsunuz buyurun bu husus Mecma’ul-enhür ve Dürer’de de, (Lâ ribâ beynel müslimi vel harbiyyi fi daril harbi = Dâr-ül-harbde, müslüman ile kâfir arasında faiz yoktur) hadis-i şerifi ile bildirilmektedir... Yoksa faizin ne kadar kötü olduğunu neredeyse bu sitedeki her müslüman bilir. buyurun faiz ile ilgili olan hadisi şeriflere da bakalım. Biz haşa faizi filan savunmuyoruz. Sadece darul harb de bazı hükümlerin değiştiğini belirmek istedik. Aşağıdakilerin hepsi hadisi şeriftir.

(Helak eden yedi şeyden birisi faiz almaktır.) [Buhari]

(Yedi büyük günahtan biri faiz yemektir.) [Bezzar]

(Faiz alana da verene de lanet olsun!) [Müslim]

(Vücuduna dövme yapana, yaptırana, faiz alıp verene lanet olsun.) [Buhari]

(Allahü teâlâ, dört kimseyi Cennete koymaz: Bunlar, devamlı içki içen, faiz alan, yetim malı yiyen ve ana-babasına asi olandır.) [Hakim]

(Faiz 73 kısımdır. En aşağısı, kişinin anası ile zina etmesi gibidir.) [Hakim]

(Bir dirhem faiz alıp vermek otuz zinadan günahtır.) [Taberani]

(Hep faiz yiyen sonunda fakirliğe düşer.) [İbni Mace]

(Kıyamet yaklaştıkça, faiz, zina, ve içki çoğalır.) [Taberani]



Yani şunumu demek istiyorsunuz ;
Gerek yönetim şekli şeriat olmayan türkiye ve müslüman olmayan ülkelerin hepsinde faizle alış veriş helal dir.
Eğer bunu diyorsanız vay halimize,bizde sizin bu sözünüze karşı diyecek birşey bulamıyoruz,bir hadisi şerif yazmışsınız,ama ben hayatım boyunca ne bir hocadan,ne bir müftüden,ne bir bilenden bu ülkede veya başka bir ülkede faizle alış veriş helal dir diye bir ibareye rastlamadım.
Ve bu yazdığınız hadislede karşılaşmadım,üstelik kendimde 4. yılını doldurmuş bir hadis-fıkıh-arapça-tefsir öğrencisiyim...
Hakkınızı helal ediniz,bizde sizle bu konu hakkında tartışmak istemiyoruz...

Ayrıca biz hadisi şerifleri kafamıza göre yorumlamıyoruz,sizin yazdığınız yazıya göre anlatmak istediğinizi açıklamaya çalışıyoruz,bilhassa darul harbdeyim kumar oynamak bana caiz diye bilecek insanları uyarıyoruz,sakın yapmayın siz Hz.Ebu Bekir gibi Mevladan haber almadınız yapacağınız bahsin sonucunu bilmiyorsunuz diyerek,ama sizden böyle bir uyarı yaptığınızı görmediğimiz gibi bizi hem cahillikle suçlamanız hemde hadisleri kafamıza göre yorumladığımızı söylemeniz saygısızlık olmuştur.

Birkez daha anladım ki kim olursanız olun edebinizi bozduğunuz konuda biz artık yazmayız siz cahil olabilirsiniz ama biz cahillerden olmaktan ALLAH TEALA ya sığınırız,yazdığınızın ve savunduğunuzun vebalide size aittir,yazılarınızdan kendine fetva çıkarıp haram işleyecek müslümanları düşünmenizi öneririm,4 mezhep imamı darul harbde haram işlemek konusunda nasıl içtihat etmişler araştırmanızda tavsiye olunur...

Bundan sonra ALLAH TEALA işinizi rast getirsin,hepinize hayırlı ömürler dilerim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt