Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

trafik kazalari (1 Kullanıcı)

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
YOLLAR KAN GÖLÜ: 129 ÖLÜ, 661 YARALI

KURBAN Bayramı tatili öncesi yapılan tüm uyarılara ve tatilm süresince alınan tüm önlemlere karşın şehirlerarası yollar kazalarla kan gölüne döndü. Dokuz günlük tatilin 8'inci gününde çeşitli illerde meydana gelen 179 trafik kazasında 129 kişi öldü, 661 kişi de yaralandı.
Kazaların büyük çoğunluğu yine sürücü hatası, uykusuzluk ve dikkatsizlik sonucu meydana geldi. Bayramın ilk iki günü kar yağışı ve tipi de çok sayıda kişinin öldüğü kazaların nedeni oldu.


Uzun bayram tatilinin ilk 8 gününde kaza bilançosu şöyle:

* 05 Aralık Cuma: (6 ölü, 56 yaralı)

Tatilcilerin yola çıkmaya başladığı cuma günü Konya, Kars, Bursa, Iğdır, Ordu, Kayseri, Edirne, Giresun, Kocaeli ve Antalya'da meydana gelen 15 kazada 6 kişi öldü, 56 kişi yaralandı.

* 06 Aralık Cumartesi (13 ölü, 90 yaralı)

Tatilin ilk günü olan cumartesi günü Bolu, Yozgat, Karabük, Balıkesir, Muğla, Kütahya, Ankara, Konya, Hatay, Amasya, Adana, Samsun, Giresun, Bursa, İstanbul, Mersin, Kastamonu ve Nevşehir'de meydana gelen 26 kazada 13 kişi öldü, 90 kişi de yaralandı.

* 07 Aralık Pazar (18 ölü, 136 yaralı)

Arefe günü olan pazar günü Kayseri, Konya, Malatya, Bursa, Giresun, Çanakkale, Sivas, Kastamonu, Osmaniye, İstanbul, Eskişehir, Kocaeli, Gaziantep, Aydın, Tekirdağ, Antalya, Sakarya, Trabzon, Ankara, Bilecik'te meydana gelen 33 kazada 18 kişi öldü, 136 kişi de yaralandı.

* 08 Aralık Pazartesi (14 ölü, 95 yaralı)

Kurban Bayramı'nın ilk günü Karabük, Balıkesir, Konya, Eskişehir, Düzce, Mardin, Samsun, Bursa, Sakarya, Kayseri, Antalya, Şanlıurfa'da meydana gelen 24 kazada 14 kişi öldü, 95 kişi yaralandı.

* 09 Aralık Salı (26 ölü, 73 yaralı)

Bayramın ikinci günü Tokat, Isparta, Bursu, Trabzon, Sivas, Aksaray, Manisa, Kayseri, Yalova, Gümüşhane, Giresun, İstanbul, Eskişehir, Ankara, Malatya, Kocaeli, Düzce, İzmir, Burdur, Aydın, Adana'da meydana gelen 30 kazada 26 kişi öldü, 73 kişi de yaralandı.

* 10 Aralık Çarşamba (18 ölü, 129 yaralı)

Bayramın üçüncü günü Kayseri, Bursa, Bingöl, İzmir, Yalova, Sakarya, Gaziantep, Samsun, Aydın, Bitlis, Uşak, Kahramanmaraş, Van, Zonguldak, Hatay, Bilecik, Giresun ve Sivas'ta meydana gelen 27 kazada 18 kişi öldü, 129 kişi yaralandı.

* 11 Aralık Perşembe (9 ölü, 24 yaralı)

Bayramın dördüncü günü Eskişehir, Balıkesir, Kastamonu, Trabzon, Konya ve Aydın'da meydana gelen 7 trafik kazasında 6 kişi yaşamını yitirdi, 16 kişi yaralandı.

* 12 Aralık Cuma (14 ölü, 36 yaralı)

Manisa, Kocaeli, İzmir, Muğla, Mersin, Kahramanmaraş, Manisa, Konya ve Eskişehir'de meydana gelen 9 trafik kazasında 14 kişi öldü, 36 kişi yaralandı.

* 13 Aralık Cumartesi (11 ölü, 22 yaralı)

Yozgat, Kayseri, AydınHatay, Bursa, Samsun ve Eskişehir'de meydana gelen 9 kazada 11 kişi öldü, 22 kişi yaralandı

hic dikkatinizi cektimi arkadaslar 8 günde handi ülkede bu kadar insan trafik kazalarinda ölmüs maalesef ülkemizin hali böyle oysaki yetkilililerin tüm uyarilarina ragmen ama hayret sadece uyariyorlar söyle bi gezip yollara baksalar ne kadar tabela eksik kaç yerde isiklandirma yanlis yapilmis v.b. bunlari konusan kimse yok...
 

GEVHER

Yönetici
Katılım
9 Eyl 2008
Mesajlar
3,971
Tepki puanı
2,518
Puanları
163
selamünaleyküm ...

Önemli bir konuyu paylaşmışsınız , Allah C.C razı olsun.


Benim bu konu hakkında ki naçizane düşüncem :
''Her toplum , hakettiği ile muamele görür.''

Bu ülke sınırları içinde her yıl trafik kazalarına verdiğimiz can sayısı , teröre verdiğimizden fazladır.
Bunca kayıba rağmen kendimiz ve sevdiklerimiz için ne yapıyoruz ?

Trafikte sürücüler ve yayalar olarak ne kadar kurallara uyuyoruz ?
kurallara uymayanları ne kadar ikaz ediyor ya da sorumlu merciilere şikayet ediyoruz? Yollarda olan kusurları , eksik tabelaları , bozuk trafik lambalarını yetkili makamlara bildiriyor muyuz?
şikayetlerimizin sonucunu ne kadar takip ediyoruz?

Eğer bu sorulara cevap veremiyorsak ....

'' Her toplum hakettiği şekilde muamale görür.'' diyorum tekrar.

Allah C.C 'e emanet olun.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
selamünaleyküm ...

Önemli bir konuyu paylaşmışsınız , Allah C.C razı olsun.


Benim bu konu hakkında ki naçizane düşüncem :
''Her toplum , hakettiği ile muamele görür.''

Bu ülke sınırları içinde her yıl trafik kazalarına verdiğimiz can sayısı , teröre verdiğimizden fazladır.
Bunca kayıba rağmen kendimiz ve sevdiklerimiz için ne yapıyoruz ?

Trafikte sürücüler ve yayalar olarak ne kadar kurallara uyuyoruz ?
kurallara uymayanları ne kadar ikaz ediyor ya da sorumlu merciilere şikayet ediyoruz? Yollarda olan kusurları , eksik tabelaları , bozuk trafik lambalarını yetkili makamlara bildiriyor muyuz?
şikayetlerimizin sonucunu ne kadar takip ediyoruz?

Eğer bu sorulara cevap veremiyorsak ....

'' Her toplum hakettiği şekilde muamale görür.'' diyorum tekrar.

Allah C.C 'e emanet olun.


Vealeykumselam
evet degerli kardesim onemli bi konu ama...
maalesef insanlarimiz icin sanki siradan bi olaymis gibi g¨rülüyor bu kazalar dgerli kardesim her toplum hakettigi ekilde muamele görür diyosunuz ama bana öyle geliyor ki sanki birileri bu tür olayarin olmasini istiyor...ki böylece insanlar saglikli düs¨nemesinler bunlarala yani kazalarla ilgilensinler diger seyleri ( ülkede ne oluyor nereler satiliyor nereler peskes cekiliyor) dusunemesinler...

Selamlar...
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Trafikteki ÜST KİMLİKLİ İNSANLAR....
İnsan Hayatını ve Hakkını Hiçe Sayanlar...

Trafiğin AHLAK ve EDEBİNİ BOZAN, diğer insanların hakkını gasp edip trafikte ağalık yaparak bu alemin KRALI, AĞASI biziz diyen, sürücülere, vataşlara korkulu ve tehli dakikalar yaşatan, bu üst kimlikli insanlar topluluğu eğitilmeyi ve insan hayatının öneminin ne kadar değerli olduğunun öğretilmesini bekliyorlar...

Yıllardır trafikte hepimiz gözlüyor, yaşıyor ve şahit oluyoruz; tüm yetkili amir, memur ve görevlilere rağmen insanların canlarını hiçe sayarak, trafiği alt üst eden, trafiğin seyrini bozan, trafik kurallarını önemsemeyen bu

ÜST KİMLİKLİ İNSANLAR GRUBU;
Ticari Taksi ve Minibüs Şoförleri,
Özel Halk Otobüsü şoförleri,
Özel Şirket Servis - Minibüs Şoförleri,
Okul Servis Şoförleri,
Özel Şehirlerarası Yolcu Otobüs Şoförleri,
Trafikteki eğitimsiz - Aceleci Şoförler,
ve Özel Makam şoförleri,

Bu SÜRÜCÜLERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ:

- KIRMIZI ışıkta GEÇMEK,
- Sağa sola dönüşlerde SİNYAL VERMEMEK,
- Olur olmaz HER YERDE, yolun ORTASINDA aracını PARK EDİP DURMAK,
Yolcu ALIP, Yolcu İNDİRMEK,
Diğer sürücü ve yolcuların, yayaların HAKLARINI GASP ETMEK,
- Toplum içinde ve toplu taşıma araçlarında KÜFREDİP, YOLCU DÖVMEK
SOPAYLA karşı taraftaki sürücüleri DARP ETMEK,
- Trafikte ani manevra ve hareketlerle sürücülerin DİKKATİNİ DAĞTIMAK,
HATALI SOLLAMA YAPARAK, KAZAYA NEDEN OLMAK,
- AŞIRI HIZ YAPMAK,
- Trafik İşaret ve Levhalarına Uymamak,
- Araç camından sağa, sola tükürüp, Çöp ve Sigara İzmariti atmak,
vb...

Evet işte daha birçok özellik ve niteliklerini sayamadığımız birçok üst kimlikli insan
her gün onlarca kişinin hakkını gasp edip, ölümlü kazalara neden olmakta,
insanların edep ve ahlakını bozmaktadır...

Biz bu insanların bir an önce EĞİTİLMESİNİ, Trafikte ÖNCE SEVGİ ve SAYGININ, EĞİTİMİN öneminin yerleştirilmesini ve gereğinin yapılmasını, tüm kamuoyuna bildirir, yetkililerin çeşitli seminer ve panellerle bu insanları eğitmesini,
SEVGİ ÇEMBERİNİN oluşturulmasını umuyor, çalışmalarımıza ara vermeden sabırla devam edeceğimizi tüm kamuoyuna duyuruyoruz..

Daha aydınlık ve kazasız günler için tüm kamuoyu ve basın camiasının birlik ve beraberlik içinde bu konuda ortak hareket etmesini umud ediyoruz.


Trafikkazalari Servisi
Genel Koordinatörlüğü
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
İşte sizlere trafik kazaları başlıklarından birkaç örnek:

-Denize uçan araçta bulunan iki kişi boğularak can verdi.

-Hatalı sollayan sürücü hayatını sonladı.

-Ehliyetsiz sürücü iki çocuğu ezdi.

-Trafik canavarı bir aileyi yok etti.

-Trafik canavarı alkolle kırdı.

-Araç içinde sıkışan sürücü yanarak can verdi.

-Freni patlayan kamyon yaşlı kadını ezdi.

-Trafik kazasında oğlunu kaybeden baba sinir krizi geçirdi.

-Uçuruma uçan araçta bulunan 4 kişi feci şekilde can verdi.

-Trafik canavarı okul yolunda yakaladı.

-Otobüs kazasında 40 kişi hayatını kaybettiği.

-Kamyon kasasından düşen çocuk ağır yaralı.

-Başbakanın annesi trafik kazası geçirdi.

-Erzincan Spor trafik canavarına yenildi.

-Sarhoş sürücü can aldı.

-Başkomiser trafik kazasında şehit oldu.

-Askeri araç yoldan çıktı;iki er yaralı.

-Ehliyetsiz sürücü can aldı.

-Minik Ozan’ın acı sonu.

-Otobüs şarampole uçtu,20 kişi öldü.

-Yine alkol,yine kaza.

-Eğitim gezisinde facia.

-Maç dönüşü kaza.

-Polisleri Allah korudu.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
evet degerli arkadaslar
bu güzel saatte bu tür haberlerle sizlerin moralini bozmak istemezdim ama bunlarada artik dikkat çekmek zorundayiz diye düsünüyorum...
Allahu Teala bizleri görünür görünmez kazalardan belalardan korusun. Amin.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
"Ülke genelinde, bir yıl içerisinde trafik kazalarından ölen ve yaralanan insan sayısı 36 bin kişiyi maalesef bulmaktadır. Bizler kurtuluş savaşında bu kadar şehit vermedik, trafik kazalarında ölen insanlar ne şehittir ne gazi, öldü bizim Niyazi hesabı, insanlar trafikte, bilinçsizce katledilmektedir. Artık bizlerde trafik konusunda, gecikmemize rağmen daha çok gecikmeden gerekli önlemler alınmalı, denetimler fazlalaştırılmalı, sürücü belgesi olmayanlar acilen trafikten men edilmeli, sürücü belgesi olanlarında, gerçekten sürücü belgesi kendi sinemi ayıt, yoksa bir başkasının sürücü belgesini yerde bulmuş da, üzerinde değişiklik yapıp kendisimi kullanıyor, kullandığı sürücü belgesi sahtemi, hile yoluyla mı almış, sürücü olma şartları taşıyor mu? İşte bütün mesele bu, bu tür sürücüler yakalandığında, hiçbir surette iltimas tanınmadan gerekli, idari ve adli işlemlerin hemen yapılıp gerekli sonuca varılması gerekmektedir. Gerçektende eğer bunlar seri bir şekilde yapılmasa, bu ülke trafikte daha çok kan döker, bunu bütün her kesimin bilmesi gerekir diye düşünüyorum.
Avrupa da, çalışmaya giden işçi kardeşlerimizden biri, Türkiye de, yani ülkemizde kırmızı ışıkta geçtiğinden dolayı, aynı işlemi orada gece geç saatte yani 03.00 de, denemeye kalkıyor, nasıl olsa etrafta hiç kimse yok, beni bu geç saatte kim görecek, hem de karşı taraf tanda bir araç gelmiyor, niye enayi gibi bekleyeyim ki deyip, kırmızı ışıkta geçiyor, bir hafta sonra evine bir mektup geliyor, merak edip içini açıp ta okuduğunda, kendisinin trafik müdürlüğüne çağrıldığını anlıyor, çok gecikmeden hemen trafik müdürlüğüne gidiyor, kendisine bir fotoğraf gösteriyorlar, bakıyor ki, kendi arabası, bu araba siz emi ait? Diye soruyorlar, ne diyeceğini şaşırıyor, bana ait değil dese, aracın plakası ortada, mecburen evet bana ait diyor. Peki bu arabayı süren kim acaba? Diye bu sefer sormaya başlıyorlar, ben değilim desem, bunu eninde sonunda araştırarak bulurlar endişesiyle evet benim diyor. Polis yetkilisi diyor ki, Peki neden gece yarısı 03.00 sularında kırmızı ışıkta geçtin, bizimki mantıklı cevap veremiyor, çünkü suçlu olduğunu kendiside biliyor, sonuç itibariyle çalışan işçimize ne yapıyorlar biliyor musunuz? 1-Trafik para cezası uygulanıyor, 2-Trafik puan cezası işleniyor, 3-İki hafta Trafik eğitimi veriliyor, 4-Psikolojik destek eğitimi bir hafta boyunca veriliyor, 5-Gözlerinde problem vardır diye üç gün boyunca muayeneden geçiriliyor, 6-Üç ay boyunca trafikte gözetim altında tutuluyor."
evet görüyoruz ki degerli arkadaslar iste trafik ve disiplin budur.... darisi ülkemizin basina...
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Hayat kurtaran teknikler
Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması gereken basit teknikler hayat kurtarıyor.
Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını öneriyor.
Cam kırılması
Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor:
"Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin. Flaşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın. Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin. Sonra krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın. Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun. Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın. Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin."
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Lastik patladığında
Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar, ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini bildiriyor. Ön lastiklerden biri patladığı zaman, aracın, lastiğin patladığı yöne doğru kuvvetlice çekildiğini vurgulayan uzmanlar, bu durumda direksiyonla, aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve yavaş frenleme ile durmasının sağlanması gerektiğini kaydediyor.
Uzmanlar ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken, aracın hızının kesilmesi gerektiğini hatırlatıyor. Mütevazı bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su birikintisinden geçebilecek yetenekte olduğunu söyleyen uzmanlar, bu noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürdüğünü, bu su bombardımanının da, bujilerin ve distribütörün ıslanmasına sebep olarak aracın stop etmesine yol açtığını belirtiyor.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Araçlarda yangın
Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, buharlaşmış benzinin tutuşarak deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor. Bir süre sonra da aracın infilak edebileceğini kaydeden uzmanlar, "Araçta duman tespit edildiği an araç durdurulmalı. Sonra anahtar üzerinde kontak kapatılmalı. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektiği takdirde aracın itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı. Motor kaputu kısmi olarak açılmalı. Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur. İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli. Yangın söndürücü varsa kullanılmalı, yoksa, battaniye veya oto kılıfından yararlanılmalı. Bu örtüler, alevlerin oksijen alıp büyümesini önleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Kayma esnasında
Uzmanlar, aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere de şu önerilerde bulunuyor:
"Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın. Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın. Unutmayın, dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez. Eğer kızakladıysanız, hemen fren basıncını azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama, sakın ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın."
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
YANLIŞ BİLİNENLERİN DOĞRULARI

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
51
Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.
Unutmayın!
Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt