RE: TÖRE CİNAYETLERİ
Merak ediyorum acaba bu yaptıklarının dini bir kılıfı var mı?bu insanlar bunu yaparak ahlaksızlığı ortadan kaldırdıklarını zannediyolar galiba.namusu temizlemek böyle mi olur? ki ortada namussuzluk yok, kendilerine göre uydurdukları saçma fikirlerin peşinden koşuyolar.
peygamberimiz zamanında recm vardı.ama biz malesef islami emirlerin uygulandığı bir ülkede yaşamıyoruz....öldürdükleri kızlar islama göre recm uygulamasının bile şartlarını taşımıyo ne iştir anlamadım.ne yazıktırki namus namus diyip kızlarımızı öldürenler namustan bi haberler.ben ilk duyduğumda şok olmuştum onlara göre kaçan kız mutlaka öldürülürmüş.aradan seneler geçse torun torba sahibi olsa bile...AMAN YA RABBİ! bu nasıl bir zihniyet
ravi:ibnu abbas
Hz. Ömer (ra)'i hutbe verirken dinledim. Şöyle demişti: "Allah Teala hazretleri Muhammed (sav)'a hak (din ile) gönderdi ve O'na Kitaba indirdi. Bu indirilenler arasında recm ayeti de vardı! Biz bu ayeti okuduk ve ezberledik. Ayrıca, Resulullah (sav) zina yapana recm cezasını tatbik etti, ondan sonra da biz tatbik ettik. Ben şu endişeyi taşıyorum: Aradan uzun zaman geçince, bazıları çıkıp: "Biz Kitabullah'da recm cezasını görmüyoruz (deyip inkara sapabilecek ve) Allah'ın kitabında indirdiği bir farzı terkederek dalalete düşebilecektir. Bilesiniz, recm, kadın ve erkekten muhsan olanların zinaları, -delil veya hamilelik veya itiraf yoluyla- sübüt bulduğu takdirde, onlara tatbik edilmesi gereken Kitabullah'da mevcut bir haktır. Allah'a kasemle söylüyorum, eğer insanlar: "Ömer Allah Teala' nın kitabına ilavede bulundu" demeyecek olsalar, recm ayetini (Kitabullah'a) yazardım."
Kaynak: Buhari, Hudud 31, 30, Mezalim 19, Menakibu'l-Ensar 46, Megazi 21, İ'tisam, 16; Müslim, Hudud 15. (16
ravi:ibnu abbas
Allahu Teala Kur'an-ı Kerim'inde: "Kadınlarınızdan fuhşu irtikab edenlere karşı içinizden dört şahid getirin. Eğer şehadet ederlerse -onları ölüm alıp ****ürünceye, yahud Allah onlara bir yol açıncaya kadar- kendilerini evlerde alıkoyun (insanlarla ihtilaftan menedin)" buyurdu. (Nisa 15). Cenab-ı Hakk, bu ayette (zina meselesinde) önce kadını zikrettikten sonra, erkeği kadınla birlikte ele alarak şöyle demiştir: "Sizlerden fuhşu irtikab edenlerin her ikisini de (kınayarak) eziyete koşun. Eğer tevbe edip (nefislerini) ıslah ederlerse artık onlara (eziyetten) vazgeçin. Çünkü Allah tövbeleri çok kabul eden, en çok esirgeyendir" (Nisa 16). Cenab-ı Hakk bu ayeti, celde ayetiyle neshederek şöyle buyurdu: "Zina eden kadınla zina eden erkekten her birine yüzer deynek vurun. Eğer Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız bunlara, Allah'ın dinini tatbik hususunda, acıyacağınız tutmasın. Mü'minlerden bir zümre de bunların azabına (bu cezalarına) şahid olsun" (Nur 2). Sonra Nur süresinde recm ayeti nazil oldu. Önceki (celdeyi emreden) vahiy, bekar (zani) içindi. Sonra recm ayeti tilavetten kaldırıldı, ancak hükmü baki kaldı." (Bu rivayetin "...yüzer deynek vurun" ibaresine kadar olan kısımı Ebu Davud'a aittir, mütebakisini Rezin ilave etmiştir.)
Kaynak: Ebu Davud, Hudud 23, (4413)
bu hadiste RABBİM zina edip tövbe edenlere eziyetten vazgeçin demiş Rabbim bize bu kadar merhametliyken.... biz kullar bu ne haddini bilmezliktir ya...biz kimizki
rabbim cümlesini ıslah etsin