Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tasavvuf Nedir? Asıl amacı nedir ? (3 Kullanıcı)

-SEVBAN-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
208
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Terk etmek? Bizim sözümüz rabbimize olmalı değil mi? Peygamberin as. kıyametteki bizden şikayeti ne olacakmış biliyormusunuz?
""" ya rabbi ümmetim kuranı mehcur bırak tı""" diyecek.... yazık ki yazık

Birde Kuranı heva ve nefislerine göre savunanlar varki onlar daha beter dikkat etmek laızm :a26:
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bakın kardeşim sınırları geçmeyin ve hitabınıza dikkat edin hem Kuranı savunacaksınız hemde elinizde damga kişilere müşrik yaftası yapıştıracaksınız bu edepsizliktir.Madem anlamıyorsunuz bari edebi aşmayın çirkinleşmenin anlamı yok ....
diyorsunuz
vahhabi suçlamasıyla işi başlatan sizsiniz... nasihat vereceğine çirkinleşmeyi kendin bırak.
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
Tasavvuf itikadi bir konu degilken bu kadar karsi cikmanin ne manasi var sahiner efendi. He dersen ki ben dogru bildigimi teblig edicem. Tebligini yaptin bitti, bunun ustune 200 kusur mesaj niye. Birde burda diger uyelerin konularina da biraz saygin olsun. gereksiz mesajlarla konuyu desiyorsun. (Aynen bir kardsin risale-i nur indirilmesi icin actigi konuya yazdigin cevap gibi)

Dersen ki ozgurluk var, tabi ki var bir konu ac hemde tasavvufun tam ortasina oraya yaz ne yazicaksan. Fikri olan olursa cevap verir yada faydalanmak isteyen okur, elestirmek isteynde orda elestirir. Fakat bakiyorum konu okuycam, tasavvuf bolumunun hemen hemen butun konularinda senin bir mesajin var bazilari da ayni mesajlar. Olmaz kardes boyle Kuran ve Sunnet bahsediyorsan biraz saygin olucak diger insanlara keza tuttuklari yolu begenmesende.

Velhasil madem ki Kuran ve sunnete bu kadar baglisin foruma gelen sii uyelere (Ehli sunnete ve sahabelere laf atan) nicin tek satir cevap yazmiyorsun. Yada yazdinda ben mi bilmiyorum. Konu itikatse siilere teblig yapman daha iyi degil mi?

Ama ne oluyor konu donuyor dolasiyor gene Tasavvufa geliyor. Isde buda ister istemez insanda sana karsi onyargi birakiyor. Ne diye bu kadar cok ugrasiyorsun tasavvufla vehhabiler gibi. Anlatabildim mi? Teblig ise teblig dogruyu gostermekse tamam kendi capinda dogruyu yaptin fakat 200 kusur mesajlik teblig olmaz kardes. Isde ister istemez insanin sana karsi olan fikirleride degisiyor.

Konu uzum yemek olsa senin sordugun sorularin hepsinin cevabi var ama konu maalesef bagiciyi dovmek oldugu icin, cevap verilmeye gerek yok.

Eyvallah,
 

Dejavu0107

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Herşeyi akl ile çözmek istiyen kişi,
Tahta ayak takmış bacaksızlara benzer.
Kısa aklına uydurmak ister her işi,
Dün yapdığını, bugün değişdirmek ister.
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
Tasavvuf itikadi bir konu degilken bu kadar karsi cikmanin ne manasi var sahiner efendi. He dersen ki ben dogru bildigimi teblig edicem. Tebligini yaptin bitti, bunun ustune 200 kusur mesaj niye. Birde burda diger uyelerin konularina da biraz saygin olsun. gereksiz mesajlarla konuyu desiyorsun. (Aynen bir kardsin risale-i nur indirilmesi icin actigi konuya yazdigin cevap gibi)

Dersen ki ozgurluk var, tabi ki var bir konu ac hemde tasavvufun tam ortasina oraya yaz ne yazicaksan. Fikri olan olursa cevap verir yada faydalanmak isteyen okur, elestirmek isteynde orda elestirir. Fakat bakiyorum konu okuycam, tasavvuf bolumunun hemen hemen butun konularinda senin bir mesajin var bazilari da ayni mesajlar. Olmaz kardes boyle Kuran ve Sunnet bahsediyorsan biraz saygin olucak diger insanlara keza tuttuklari yolu begenmesende.

Velhasil madem ki Kuran ve sunnete bu kadar baglisin foruma gelen sii uyelere (Ehli sunnete ve sahabelere laf atan) nicin tek satir cevap yazmiyorsun. Yada yazdinda ben mi bilmiyorum. Konu itikatse siilere teblig yapman daha iyi degil mi?

Ama ne oluyor konu donuyor dolasiyor gene Tasavvufa geliyor. Isde buda ister istemez insanda sana karsi onyargi birakiyor. Ne diye bu kadar cok ugrasiyorsun tasavvufla vehhabiler gibi. Anlatabildim mi? Teblig ise teblig dogruyu gostermekse tamam kendi capinda dogruyu yaptin fakat 200 kusur mesajlik teblig olmaz kardes. Isde ister istemez insanin sana karsi olan fikirleride degisiyor.

Konu uzum yemek olsa senin sordugun sorularin hepsinin cevabi var ama konu maalesef bagiciyi dovmek oldugu icin, cevap verilmeye gerek yok.

Eyvallah,

tasavvuf itikadi mesele olmasa zaten yazmazdım, yanılıyorsunuz.
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
Gene aynisini soyluyorum Tasavvuf itkadi bir mesele degil. Degil, degil de sen onu zorla itikad (yani akaid) in icine sokmaya calisiyorsun.
Bir kisi Tasavvuf a (tarikat) bagli bir ihvan olabilir. Fakat annesi tarikata bagli degildir ama evliyalari sever babasi tarikatdan tasavvufdan evliyalardan bir haberdir ama muslumandir cunku kiblesi Rab bi bir Peygamberi Hz.Muhammed dir s.a.v Kitabi Kurandir. Bir kardesi daha vardir tasavvufu sevmez bu der Kuran sunnetde yok tamam bu muslumandir fakat bir abisi vardir ki tasavvufdan nefret eder kalmaz tum tasavvuf ehli kafirdir der.

Simdi EHli Sunnet akaidi ne gore (madem konu itikat) konusalim. Tasavvuf ehli o cocuk muslumandir. Annesi sevgisi vardir muslumandir (insallah o sevgisiyle bereketden nasibini alir) babasi bihaberdir ama oda muslumandir zira kabirde ona tasavvuf sorulmayacak. tasavvufu sevmeyen kardes muslumandir zira tasavvufu sevmek itikadi bir mesele degildir (ama ehli sunnet degildir zira ehli sunnetin cumhuru gercek tasavvuf ve tarikati hak kabul eder. Sahte olanlar konumuz disi ) fakat tasavvufdan nefret eden ve tasavvuf ehline kafir diyen abileri kardes KATIKSIZ kafirdir. Sebebini tekrar yazmaya gerek yoktur. Bir muslumana kafir diyenin sozu kendisini vurur. (kaldiki tasavvufun cumhurunun icinde kimler var)

Gordugun ustad Tasavvuf itikadi bir mesele degil fakat itikadi bir meselenin icine sokulmak isteniyorsa kelimeleri dikkatli secmek gerek. EYvallah,
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
Simdi senin sozunun bir kotu tarafini daha soyleyim mi?

Farz edelim ki Tasavvuf senin dedigin gibi itikadi meselesi olsun.

Ehli Sunnet de itikadi konular bellidir. Itikad inancla ilgilidir. Yani imanla tamam mi? Tamam. Mesela en basit ornek veriyorum ki herkes iyi anlasin. Cennet ve cehenneme iman-itikadi (akaid) bir konudur. Bir musluman cennet ve cehenneme inanmiyorsa kafirdir. Tamam mi? Tamam.

Eger ki tasavvuf itikadi bir konu ise, tasavvufa inanmayan (bu illa tarikat ehli olmak bakimindan degil tasavvufun kendisine ana hatlariyla) kafirdir, tamam mi? tamam. Senin cekmeye calistigin acidan konusalim ozaman.

Senin dedigin acidan konusuyorum tasavvuf kotu ve itikadi bir konu. Sen tasavvuf yok diyorsun (kuranda ve sunnetde yok) o zaman itikadi acidan Tasavvuf var diyen kafir olur. Tamam mi? Tamam kardes.

Simdi gordun mu senin bir cevabin nerelere gitti. SImdi bu sitede (ben dahil) tasavvuf ehli olan ve tasavvuf ehli olmayan ama tasavvuf var diyen herkes kafir oldu. (Senin acindan konusuyoruz itikadi mesele ya) Tabi buna islam tarihi boyunca butun tasavvuf ehli ve tasavvuf ehli olmayan ama tasavvuf vardir hak diyen butun alimler de dahil..

Kardes sana bunun icin soyluyorum agzimizdan cikana dikkat etmek gerekir. Oyle bir meseleye itikad acisindan ele almak kolay degildir. Bu sebeple Tasavvuf itikadi mesele degildir. Islamda iman (itikad-akaid) meseleleri bellidir. Tasavvuf ehli olmayan muslumandir eger amelden 4 mezhebe bagli ve itikadi olarak maturidi veya esari ise Ehli SUnnettir. (Suleyman efendilerin ogrencileri ve nur talebeleri gibi)

Bir kimse tasavvufu sevmeyebilir Eyvallah deriz (hakaret olmadigi surece) Tasavvufu elestirebilirsin de onada eyvallah deriz. Fakat tasavvuf ehline kafir dersek ve bu konuya itikad (akaid-iman) konusu icine alirsak yukarida sana anlattigim durum olurki senin acindan bu cok cok buyuk bir vebaldir.

Agzimizdan cikanlara gene soyluyorum cok dikkat edelim ona gore konusalim ve elestirelim.
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
Gene aynisini soyluyorum Tasavvuf itkadi bir mesele degil. Degil, degil de sen onu zorla itikad (yani akaid) in icine sokmaya calisiyorsun.
Bir kisi Tasavvuf a (tarikat) bagli bir ihvan olabilir. Fakat annesi tarikata bagli degildir ama evliyalari sever babasi tarikatdan tasavvufdan evliyalardan bir haberdir ama muslumandir cunku kiblesi Rab bi bir Peygamberi Hz.Muhammed dir s.a.v Kitabi Kurandir. Bir kardesi daha vardir tasavvufu sevmez bu der Kuran sunnetde yok tamam bu muslumandir fakat bir abisi vardir ki tasavvufdan nefret eder kalmaz tum tasavvuf ehli kafirdir der.

Simdi EHli Sunnet akaidi ne gore (madem konu itikat) konusalim. Tasavvuf ehli o cocuk muslumandir. Annesi sevgisi vardir muslumandir (insallah o sevgisiyle bereketden nasibini alir) babasi bihaberdir ama oda muslumandir zira kabirde ona tasavvuf sorulmayacak. tasavvufu sevmeyen kardes muslumandir zira tasavvufu sevmek itikadi bir mesele degildir (ama ehli sunnet degildir zira ehli sunnetin cumhuru gercek tasavvuf ve tarikati hak kabul eder. Sahte olanlar konumuz disi ) fakat tasavvufdan nefret eden ve tasavvuf ehline kafir diyen abileri kardes KATIKSIZ kafirdir. Sebebini tekrar yazmaya gerek yoktur. Bir muslumana kafir diyenin sozu kendisini vurur. (kaldiki tasavvufun cumhurunun icinde kimler var)

Gordugun ustad Tasavvuf itikadi bir mesele degil fakat itikadi bir meselenin icine sokulmak isteniyorsa kelimeleri dikkatli secmek gerek. EYvallah,

itikad denilen şey inanç esaslarıdır. müslümanın neye inanıp -inanmadığı, neyin ibadet olup olmadığı inançla ilgilidir. Düşün bir insan bütün alemin tanrının parçası olduğu tasavvufi fikrine sahipsed , siz ona bu itikadla ilgili değil mi dersiniz?

ehli sünnet sahabe ve tabiinin ortak ismi. Bir kişinin kendini veya büyük bildiği insanları ehli sünnet olarakk ifade etmesi bir şey ifade etmez. yani kabirde ehli sünnetmisin sorusuda yok, tasavvufun olmadığı gibi.
mesele isim meselesi değil yani. sahabenin, tabiinin, mezhep imamlarının inancına sahipsen ve onların yaptığı,yapın dediği amelleri yapmak beni Allah rızasına götürür diye inanırsan , ehli sünnetsin.
Fakat böyle inanıyorum deyip, onların yapmadığı ameller peşinde isen, onların saf amel dünyasına başka dünyaların amellerini ve inançlarını sokmuşsan, istediğn kadar ben ehli sünnetim de , ehli bidat safındasındır.

iş burda başlıyor;
Tasavvufun süslü dünyasını yakından tanıyanlar bilkirki;
tasavvuf dünyasında Hiç bir zaman bir mezhep imamının ,tabiinin, sahabenin yapmadığı
****ameller yapılır,yeni inançlar dile getirilir
. zaten ilimle meşgul tasavvuf erbabı yaptıkları amelleri sahabe veya tabiin yapmış diye iddea etmez. şimdi soralım ve lütfen madde madde cevap verin?
1. siz hangi mezheptensiniz
2. Mezhep imamınız,rabıta yapmışmı?(alnından nur çıkar şeklinde ,akşam-yatsı arası detayları biliyorsunuz)
3. letaif veya nefy ıspat zikri çekmiş mi?
4. vahdeti vucuddan, hatemül evliyadan, gavs-kutup sisteminden hiç bahsetmiş mi?
5. Nurlu nazarlarıyla irşad eden şeyhten tevbe almaktan hiç bahsediyorlar mı?

6.dostum ben araştırdım; ne ameli mezhep imamları, ne itikadi mezhep imamları ,ne sahabe ne tabiin bunları ne yapmış, ne de yapın demiş?
Şimdi ehli sünnetin imamlarımı işi bilmiyor yoksa siz mi?
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
itikad denilen şey inanç esaslarıdır. müslümanın neye inanıp -inanmadığı, neyin ibadet olup olmadığı inançla ilgilidir. Düşün bir insan bütün alemin tanrının parçası olduğu tasavvufi fikrine sahipsed , siz ona bu itikadla ilgili değil mi dersiniz?

Sahiner efendi sen bir takilmissin vahdet-i Vucuda buda seni imandan edicek dikkat et. (aynen siilere soyledigin gibi onlar hilafet yuzunden imandan olucaklar senin gibi dusunenlerde vahdeti vucud ve tasavvuf yuzunden) Tasavvuf sadece Vahdeti vucud dan ibaret degildir. Bizim yolumuz Vahdeti vucud degil. Sen yag gibi uste cikma mesajinda tasavvufun hepsini itikadin icine sokuyorsan bizide sokuyorsundur kadirileri rifaileride sazeli mevlevi vesaire ne yapicaz peki. Hepimize durdun kafir dedin simdi. Oyle ya tasavvuf yok diyorsun. Eger itikade gore birsey yokken sen var diyorsan imanin yok demektir. Aynen vara yok dedigin gibi.(cennet cehennem orneginde oldugu gibi) Simdi burda hem fikiriz sanirim. Sen simdi isi kendini kurtarmak icin tuttun hemen detaylari girdin. Olmaz efendi senin lafin (soyledigine gore) tasavvuf (genel manada yani hepsi) itikat meselesidir. Buda itikadde yoktur. Bizde yok olana var dedigimiz icin kafiriz oyle mi sahiner efendi yani buna tasavvuf ehli olmayan islam alimleride dahil. (bediuzzaman gibi) zira EHli Sunnet Tasavvuf haktir der.

ehli sünnet sahabe ve tabiinin ortak ismi. Bir kişinin kendini veya büyük bildiği insanları ehli sünnet olarakk ifade etmesi bir şey ifade etmez. yani kabirde ehli sünnetmisin sorusuda yok, tasavvufun olmadığı gibi.

Simdi sahiner efendi EHli sunnet de sorulmuycak tasavvufda sorulmuycak diyorsun ya bide ustune kabirde sorulmyana soruyu itikat meselesi yapiyorsun. Ne gariptir bu is anlamadik.

mesele isim meselesi değil yani. sahabenin, tabiinin, mezhep imamlarının inancına sahipsen ve onların yaptığı,yapın dediği amelleri yapmak beni Allah rızasına götürür diye inanırsan , ehli sünnetsin.
Fakat böyle inanıyorum deyip, onların yapmadığı ameller peşinde isen, onların saf amel dünyasına başka dünyaların amellerini ve inançlarını sokmuşsan, istediğn kadar ben ehli sünnetim de , ehli bidat safındasındır.

Sen arastirmissin ya sahiner efendi Elimde cok kitap var ehli sunnet akaidine ait yurtdisinda yasadigim icin yanimda sadece 2 tanesi var biri Kitabut tevhid (imam maturudi rahimeullah) okumussundur diye tahmin diyorum oyle ya sevmedigin bediuzzaman rahimeullah in koskoca kulliyatini sevmemene ragmen okumussan bunuda okumussundur. Digeride Imam Pezdevi rahimeullaha ait Ehli SUnnet akaidi. SImdi ben bu kitaplarda rabitayla ilgili tek satir gormedim. Ne hikmetse akaidin bu kadar onemli bir konusu tasavvufa ait nede rabitaya ait bu kitaplarda tek satir yok kardes. Simdi boyle milyonlarin yaptigi bu buuyk yanlisi Bu mezhep imamlarimiz nicin kitaplarini almamis. (yada almisda ben mi bilmiyorum) SImdi sen soyle bu EHli Sunnetin imamlari bu kadar mi duyarsiz kalmis bu konuyada eserlerine almamis yoksa senin soyledigin konu (tasavvufun itikad meselesi olmasi) yanlisda bunu mu sana soylemeye calisiyorlar.

Sana gene soyluyorum tasavvufu sevmeyebilirsin ama tasavvufu itikad meselesinde ele alamazsin. Koskoca Islam Tarihi sahiner efendi istedi diye Tasavvufu itikad meselelerinin icine mi koyucak. Tovbe Ya Rab bi ne gunlere kaldik. Cok inkar edenlede karsilastim ya bunu itikad meselelerinde ele alindigini sende duydum. Ama dikkat et sozlerine itikad yani akaid ince cizgidir soyledigin sozlere cok ama cok dikkat et. Eger yanlisin varsa senin iman gider. SOylemedi deme.

Bir dip not Ehli Sunnet Akaidi kitabinda imam 90.meselede (sayfa numarasi 329 isteyen bakabilir) kerameti ele almis bak yalan soylemeyim sahiner efendi. Bunu buldum yani. Yalniz biraz uzuleceksin imam diyorki (ben kisaca yazayim) aynen aktariyorum

"Ehli SUnnete gore EVLIYANIN KERAMETI HAKTIR." devaminda Allah-u Teala nin velilerin elinde kerametlerin ortaya cikisi musahade olunmus ve OLUNMAKTADIR."


Yazi daha da uzunda beni ugrastirma tek tek yazdirma seni kitabi okursun. Evliya, Veli keramet tasavvuf hatirladin mi? Hani akaid meselesi olan Tasavvuf ve Evliyalar

Eyvallah
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
Ehli Sunnet konusunda da bir musluman dogru yolda olmak istiyorsa itikadi Ehli SUnnet olmak zorundadir. Sen biraz EHli SUnneti hafife alip gecmissin ama. Oyle degildir bir muslumanin yapmasi gereken dogru firkayi secmesidir. Oda EHli SUnnet Vel Cemaattir. Buda obur dipnot olsun. Yani kimse yok efendim isim onemli degil falan diyemez. En azindan bir Ehli SUnnet bunu diyemez.

Eyvallah,
 

Hatice-tül Kübra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
7,329
Tepki puanı
9
Puanları
0
Yaş
34
Konum
.........
Evvela yüksek miktarda zikir veriliyor iddiası şahsi kinlerini göstermektedir. Çünkü ona göre çok olan diğerine göre normal olabilir. Bir insan istediği kadar zikir ediyorsa ve bundan kalben huzur alıyorsa birilerinin kalkıp buna hakarete varan söylemlerle karşı çıkması içlerindeki öfkelerinin dillerine yansıması olarak bakıyoruz.İslâmiyet, ana hatlarıyla iman, ibadet ve ahlaktan ibarettir. Kelâm ilmi imanı, fıkıh ilmi ibadeti, tasavvuf ilmi de ahlakı ele alır. Tasavvuf, İslâmı derûnî bir şekilde yaşamaktır. Ruhî ve vicdanî bir duyuşun mahsulüdür. Şekilden mânâya geçmek, kabuktan öze ulaşmaktır. Kâlin hâl olmasıdır.

İnsanın aklı, kâinatın binler hazinelerini açan pırlanta gibi bir anahtardır. Nuranî bir cevherdir. Akl-ı selîm mertebesine ulaştığında, Rabbanî bir mürşittir. Hakikat güneşine açılan bir penceredir.

Kalb dahi, insanın manevî hayatının merkezidir. Binler âlemin manevî bir haritasıdır. Kâinatın hadsiz hakikatlerinin mazharı, medarı, çekirdeğidir.
Cenab-ı Hakka parlak bir aynadır. Gayb âlemlerine karşı bir penceredir. Rabbanî bir latifedir.

İşte, aklın işletilmesiyle pek çok ilimler ve fenler otaya çıktığı gibi, kalbin işletilmesiyle de, tasavvuf ilmi ortaya çıkmıştır.

İslâm tasavvufunun menşeini inceleyen bazı zâtlar, İslâm öncesi tasavvufî akımlarda da benzeri esasları gördüklerinden, onu ya Hint’te, ya İran’da, veya daha başka yerlerde aramışlardır. Halbuki, İslâm tasavvufunu doğrudan doğruya Kur’ânda ve Resulullah’ın (asm.) hayatında aramak lâzım gelir.

Çünkü tasavvufta yer alan “zikir, fikir, nefis terbiyesi” gibi esaslar, Kur’ânda çokça bahsedilen konulardır. “Yaşayan Kur’ân” durumunda olan Resulullah ise, tasavvufî hayatın en zirve tatbikini göstermiştir."
 

Hatice-tül Kübra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
7,329
Tepki puanı
9
Puanları
0
Yaş
34
Konum
.........
İnsana verilen her özelliğin terbiyesi gerekir. Bunun yolu da Kur'an ve sünnete uygun bir anlayış ve bu anlayışa uygun da bir hayat tarzıdır. Örneğin, aklımızı, ehl-i sünnete uygun bir anlayışla terbiye edebiliriz. Bu açıdan inanç düşüncemizi ehl-i sünnete uygun olarak belirleyen eserleri okumamız gerekir.
 

Reyhani_konyevi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Mar 2012
Mesajlar
834
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
33
Kardeşler ehli sünnetten çıkmamak ZO-RUN-DA-YIZ,bakın videodaki bahsi geçen adama peygamberlik dışında peygambere verilen HER TEÇHİZAT verilmiş bizler neyimize güveniyoruz ya HU?
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sahiner efendi sen bir takilmissin vahdet-i Vucuda buda seni imandan edicek dikkat et. (aynen siilere soyledigin gibi onlar hilafet yuzunden imandan olucaklar senin gibi dusunenlerde vahdeti vucud ve tasavvuf yuzunden) Tasavvuf sadece Vahdeti vucud dan ibaret degildir. Bizim yolumuz Vahdeti vucud degil. Sen yag gibi uste cikma mesajinda tasavvufun hepsini itikadin icine sokuyorsan bizide sokuyorsundur kadirileri rifaileride sazeli mevlevi vesaire ne yapicaz peki. Hepimize durdun kafir dedin simdi. Oyle ya tasavvuf yok diyorsun. Eger itikade gore birsey yokken sen var diyorsan imanin yok demektir. Aynen vara yok dedigin gibi.(cennet cehennem orneginde oldugu gibi) Simdi burda hem fikiriz sanirim. Sen simdi isi kendini kurtarmak icin tuttun hemen detaylari girdin. Olmaz efendi senin lafin (soyledigine gore) tasavvuf (genel manada yani hepsi) itikat meselesidir. Buda itikadde yoktur. Bizde yok olana var dedigimiz icin kafiriz oyle mi sahiner efendi yani buna tasavvuf ehli olmayan islam alimleride dahil. (bediuzzaman gibi) zira EHli Sunnet Tasavvuf haktir der.



Simdi sahiner efendi EHli sunnet de sorulmuycak tasavvufda sorulmuycak diyorsun ya bide ustune kabirde sorulmyana soruyu itikat meselesi yapiyorsun. Ne gariptir bu is anlamadik.



Sen arastirmissin ya sahiner efendi Elimde cok kitap var ehli sunnet akaidine ait yurtdisinda yasadigim icin yanimda sadece 2 tanesi var biri Kitabut tevhid (imam maturudi rahimeullah) okumussundur diye tahmin diyorum oyle ya sevmedigin bediuzzaman rahimeullah in koskoca kulliyatini sevmemene ragmen okumussan bunuda okumussundur. Digeride Imam Pezdevi rahimeullaha ait Ehli SUnnet akaidi. SImdi ben bu kitaplarda rabitayla ilgili tek satir gormedim. Ne hikmetse akaidin bu kadar onemli bir konusu tasavvufa ait nede rabitaya ait bu kitaplarda tek satir yok kardes. Simdi boyle milyonlarin yaptigi bu buuyk yanlisi Bu mezhep imamlarimiz nicin kitaplarini almamis. (yada almisda ben mi bilmiyorum) SImdi sen soyle bu EHli Sunnetin imamlari bu kadar mi duyarsiz kalmis bu konuyada eserlerine almamis yoksa senin soyledigin konu (tasavvufun itikad meselesi olmasi) yanlisda bunu mu sana soylemeye calisiyorlar.

Sana gene soyluyorum tasavvufu sevmeyebilirsin ama tasavvufu itikad meselesinde ele alamazsin. Koskoca Islam Tarihi sahiner efendi istedi diye Tasavvufu itikad meselelerinin icine mi koyucak. Tovbe Ya Rab bi ne gunlere kaldik. Cok inkar edenlede karsilastim ya bunu itikad meselelerinde ele alindigini sende duydum. Ama dikkat et sozlerine itikad yani akaid ince cizgidir soyledigin sozlere cok ama cok dikkat et. Eger yanlisin varsa senin iman gider. SOylemedi deme.

Bir dip not Ehli Sunnet Akaidi kitabinda imam 90.meselede (sayfa numarasi 329 isteyen bakabilir) kerameti ele almis bak yalan soylemeyim sahiner efendi. Bunu buldum yani. Yalniz biraz uzuleceksin imam diyorki (ben kisaca yazayim) aynen aktariyorum

"Ehli SUnnete gore EVLIYANIN KERAMETI HAKTIR." devaminda Allah-u Teala nin velilerin elinde kerametlerin ortaya cikisi musahade olunmus ve OLUNMAKTADIR."


Yazi daha da uzunda beni ugrastirma tek tek yazdirma seni kitabi okursun. Evliya, Veli keramet tasavvuf hatirladin mi? Hani akaid meselesi olan Tasavvuf ve Evliyalar

Eyvallah

kardeşim sözünü ettiğin kitaplardas rabıtayla ilgili tek satır görmemen çooooooook normal . çünkü onların dünyasında rabıta,şeyh -mürid yoktu.. bu yüzden bunlar bidattır diyorum zaten.. kendin söylüyorsun onlarda yok diye... onlarda olmayan bizde niye oluyor, onlar dini eksikmi yaşadı efendiii...mübarek dinde olmayan kimsenin uygulamadığı ,bilinmeyen şey hakkında nasıl hüküm versin... dahada anlamadıysan şöyle söyleyim; bu tarikat amelleri nebevi sünnette yoktur, sonradan bidat olarak birileri tarafından dine sokulmuştur..
Velinin kerameti, nebinin mucizesi haktır, Allahın izniyle gerçekleşirrrr. kişilerin keyfine bağlı değildir..
Keramet gösternnin kerametine değil istikametine bakılır.. söylediği şey sünnette varsa ,uygulanır, yoksa o kişi hakka davet edilir.. malum istidraç meselesi...
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
kardeşim sözünü ettiğin kitaplardas rabıtayla ilgili tek satır görmemen çooooooook normal . çünkü onların dünyasında rabıta,şeyh -mürid yoktu.. ...

Kardes isde seninde cozemedigin durum bu. Onlarin zamaninda naksibendilik kadirilik kisaca tasavvuf ve simdiki uygulamalari (terbiyeleri vardi) bu mubarekler (yani EHli Sunet alimler itikat ve amel) o zamanlarda bir bidat oldugu zaman (mesela sii veya kaderriye,mutezile gibi sapik firkalar) bunu icin hemen risale yada reddiye yaparlardi bunlar titiz imamlardi. Simdi rabita yada belirttigin zikirin yada soyle diyelim kisaca tasavvufu kitaplarina tasimamalarinin sebebleri onlarda bir yanlis gormemeleri sebebiyledir. Fakat bunu kitaplara tasimamalarinin baska sebebi bunun sadece ehlinin yapmasi istemeleridir.

Zira tasavvufu bu imamlar kitaplarina alsalardi suan ehli sunnet olan butun muslumanlarin tasavvuf (tarikat egitimi) icinde olmalari gerekirdi. (mesela tasavvufu bilmeyen fakat ehli sunnet olan muslumanlar)

Anlatabildim mi simdi kardes. Bu tasavvuf bidat olsaydi emin ol bu mubarekler birak kitaplarinda ozel bap acmayi bunlarla ilgili onlarca risale yazarlardi. Mesela mutezileye karsi reddiyeler gibi. Yada kader konusunda kaderriyeye yapilan reddiyeler siaya yapilan reddiyer vesaire.

Sen ki bu sebeple hicbir kitapda tasavvuf ilei lgili bir konu bap bulamiyorsun sebebi soylendi.

Eyvallah
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kardes isde seninde cozemedigin durum bu. Onlarin zamaninda naksibendilik kadirilik kisaca tasavvuf ve simdiki uygulamalari (terbiyeleri vardi) bu mubarekler (yani EHli Sunet alimler itikat ve amel) o zamanlarda bir bidat oldugu zaman (mesela sii veya kaderriye,mutezile gibi sapik firkalar) bunu icin hemen risale yada reddiye yaparlardi bunlar titiz imamlardi. Simdi rabita yada belirttigin zikirin yada soyle diyelim kisaca tasavvufu kitaplarina tasimamalarinin sebebleri onlarda bir yanlis gormemeleri sebebiyledir. Fakat bunu kitaplara tasimamalarinin baska sebebi bunun sadece ehlinin yapmasi istemeleridir.

Zira tasavvufu bu imamlar kitaplarina alsalardi suan ehli sunnet olan butun muslumanlarin tasavvuf (tarikat egitimi) icinde olmalari gerekirdi. (mesela tasavvufu bilmeyen fakat ehli sunnet olan muslumanlar)

Anlatabildim mi simdi kardes. Bu tasavvuf bidat olsaydi emin ol bu mubarekler birak kitaplarinda ozel bap acmayi bunlarla ilgili onlarca risale yazarlardi. Mesela mutezileye karsi reddiyeler gibi. Yada kader konusunda kaderriyeye yapilan reddiyeler siaya yapilan reddiyer vesaire.

Sen ki bu sebeple hicbir kitapda tasavvuf ilei lgili bir konu bap bulamiyorsun sebebi soylendi.

Eyvallah

sevgili kardeşim nasıl bu kadar şartlı bakabiliyorsun inan şaş kaldım... kardeş mübarek imamlar olmayan bir şeyden nasıl bahsetsin. benden bilmem kaç yüzyıl sonra şu ameller çıkacak bunların durumu şudur diye nasıl desinler , nasıl reddiye yazsınlar... ne imamı azam zamanında ne safi zamanında, ne ahmet hambel zamanında nede imam malik (Allah cc. hepsinden razı olsun), zamanında bu tarikat uygulamaları yoktu.. olmayan bir şeyi nasıl yazsınlar..
bunlar sonradan tarikatlar içinde zuhur etti bidat olarak.. sahabenin, tabiinin , mezhep imamlarının yapmadığı sonradan çıkan diniş kisvedeki amellere bidat demiyormuyuz biz.. bunlar bidat değilse bidat nedir.

bakın bu düşünce sizi modernist fazlur rahman çizgisine çıkarır. çünkü onun fikriyatında hadis ,sünnet, ve kuran tarihseldir, herşey onlara uymak zorunda değildir.... allahu alem. şimdi onlarda yok ama bizde var diyorsanız, ehli sünnet olma noktanızı bence gözden geçirin. hakkınızı helal edin ama durum malesef bu.. selamlar..
yani selef alimleri ve tabiin bu tarikat amellerini bilmiyorlardı... o zaman tasavvuf denen şey zühd hayatı ve ibadetlere düşkünlük olarak anlaşılıyordu, tasavvuf kelimesi olmasa bile . daha sonradan tasavvufun felsefileşmesi ,ekolleşmesi ve yabancı tesiri altında kalmasıyla tarikatların bu gün yaptığı ameller ve bir takım itikadi sapmalar ortaya çıktı. imamlar nerden bilsin böyle olacağını .

ilk mutasavvıflardan muhasibi ile talebesi cüneydin kuzu kıssasına bakın, cüneydi nasıl azarladığını göreceksiniz.
Buna rağmen Ahmet hambelin muhasibiye ne derece karşı koyduğunu bir araştırın .. gerçekler inanın size anlatıldığı gibi değil.. bende çok dinledim dört imamın tasavvuf ehli olduklarıyla ilgili bir çok şey.. ama araştırınca öyle olmadığı ortaya çıkıyor... allah yardımcımız olsun..
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
sevgili kardeşim nasıl bu kadar şartlı bakabiliyorsun inan şaş kaldım... kardeş mübarek imamlar olmayan bir şeyden nasıl bahsetsin. benden bilmem kaç yüzyıl sonra şu ameller çıkacak bunların durumu şudur diye nasıl desinler , nasıl reddiye yazsınlar... ne imamı azam zamanında ne safi zamanında, ne ahmet hambel zamanında nede imam malik (Allah cc. hepsinden razı olsun), zamanında bu tarikat uygulamaları yoktu.. olmayan bir şeyi nasıl yazsınlar..

Kardes ben bunlara diger bolumde hemde zamanlari ile cevap verdim. Simdi Imama Azama rahimehullaha gore konusuyorum
bunlar sonradan tarikatlar içinde zuhur etti bidat olarak.. sahabenin, tabiinin , mezhep imamlarının yapmadığı sonradan çıkan diniş kisvedeki amellere bidat demiyormuyuz biz.. bunlar bidat değilse bidat nedir.

bakın bu düşünce sizi modernist fazlur rahman çizgisine çıkarır. çünkü onun fikriyatında hadis ,sünnet, ve kuran tarihseldir, herşey onlara uymak zorunda değildir.... allahu alem. şimdi onlarda yok ama bizde var diyorsanız, ehli sünnet olma noktanızı bence gözden geçirin. hakkınızı helal edin ama durum malesef bu.. selamlar..
yani selef alimleri ve tabiin bu tarikat amellerini bilmiyorlardı... o zaman tasavvuf denen şey zühd hayatı ve ibadetlere düşkünlük olarak anlaşılıyordu, tasavvuf kelimesi olmasa bile . daha sonradan tasavvufun felsefileşmesi ,ekolleşmesi ve yabancı tesiri altında kalmasıyla tarikatların bu gün yaptığı ameller ve bir takım itikadi sapmalar ortaya çıktı. imamlar nerden bilsin böyle olacağını .

ilk mutasavvıflardan muhasibi ile talebesi cüneydin kuzu kıssasına bakın, cüneydi nasıl azarladığını göreceksiniz.
Buna rağmen Ahmet hambelin muhasibiye ne derece karşı koyduğunu bir araştırın .. gerçekler inanın size anlatıldığı gibi değil.. bende çok dinledim dört imamın tasavvuf ehli olduklarıyla ilgili bir çok şey.. ama araştırınca öyle olmadığı ortaya çıkıyor... allah yardımcımız olsun..

Zaten Kelime olarak tasavvufdan bahsetmedim hani reddiye yapsinlar diye. Sen anliyorsun diye aciklamali yazmiyorum fazla vaktim olmuyor zira. Sen guzel ozetledin, benimde soylemek istedigim zuhd hayati ibadetlere duskunluk vesaire. Ben bu noktada soruyorum sana sen tasavvufu ne zannediyorsun diye. yabanci tesiri ve Itikadi sapmalar nelerdir sen onlari soyle onlarla konusalim. Boyle konu hep KISIR dongude kaliyor.

Birde konuyu biraz daha acmak adina. Mesela diyelim ki Imami Azam rahimehullah zamaninda Caferi Sadik r.a.ve Muhammed Ibn Ebibekir r.a. (bir oncesi) yasamamis farz edelim. Senin soyledigini gore konusuyorum peki Imami Azamdan sonra gelen cok degerli alimler vardi, onlarda Tasavvufa karsi bir reddiye varmi? Bu Tasavvuf hak degildir diye? Bana bunlari yazarmisin kitaplari alimleri ile birlikde.

Simdi elinde Tasavvufun bidat oldugunu dair Ehli SUnnet bir alimin (Imami Azamdan sonra) bir kitabi varsa onu verki zira obur turlu bizim elimizde yalnizca senin soylediklerin kaliyor kardes. Durum bu olunca da ilmi olarak konusamiyoruz. Sadece karsilikli mesajlastigimizla kaliyoruz. Sen arastirdigina gore bu denli derin mutlaka elinde Tasavvufun bidat olduguna dair elinde bir fetva hukum bap kitap artik her ne ise bir Ehli Sunnet alimin kitabi risalesi olmasi lazim. Yoksa biz sadece senin soylediklerini mi okuycaz. Ona gore mi konusucaz kardes.
 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
Zaten Kelime olarak tasavvufdan bahsetmedim hani reddiye yapsinlar diye. Sen anliyorsun diye aciklamali yazmiyorum fazla vaktim olmuyor zira. Sen guzel ozetledin, benimde soylemek istedigim zuhd hayati ibadetlere duskunluk vesaire. Ben bu noktada soruyorum sana sen tasavvufu ne zannediyorsun diye. yabanci tesiri ve Itikadi sapmalar nelerdir sen onlari soyle onlarla konusalim. Boyle konu hep KISIR dongude kaliyor.

Birde konuyu biraz daha acmak adina. Mesela diyelim ki Imami Azam rahimehullah zamaninda Caferi Sadik r.a.ve Muhammed Ibn Ebibekir r.a. (bir oncesi) yasamamis farz edelim. Senin soyledigini gore konusuyorum peki Imami Azamdan sonra gelen cok degerli alimler vardi, onlarda Tasavvufa karsi bir reddiye varmi? Bu Tasavvuf hak degildir diye? Bana bunlari yazarmisin kitaplari alimleri ile birlikde.

Simdi elinde Tasavvufun bidat oldugunu dair Ehli SUnnet bir alimin (Imami Azamdan sonra) bir kitabi varsa onu verki zira obur turlu bizim elimizde yalnizca senin soylediklerin kaliyor kardes. Durum bu olunca da ilmi olarak konusamiyoruz. Sadece karsilikli mesajlastigimizla kaliyoruz. Sen arastirdigina gore bu denli derin mutlaka elinde Tasavvufun bidat olduguna dair elinde bir fetva hukum bap kitap artik her ne ise bir Ehli Sunnet alimin kitabi risalesi olmasi lazim. Yoksa biz sadece senin soylediklerini mi okuycaz. Ona gore mi konusucaz kardes.

ebu suud --- fetvalar
taftazani ve şeyhülislam ibn kemalin... risaleleri
zembilli ali efendinin deveranı sufiyesi
imam birgivinin zikril cehri risalesi
şeyhulislam çivcizade muhyiddin mehmed --mevlana hakkındaki fetvası
uzun süre medreselerde kitabı okutulan muhammed halebinin --nimetüz zeriası örnek verilebilir tasavvuf eleştirilerine .

ama baştada söylendiği gibi hiç bir alim yanılmaz değildir.. alimin kim olduğunun önemi yok ..

bütün mesele yaptığımız amelleri sahabe, tabiin ve mezhep imamlarımızın yapıp yapmadığı. sizde zaten kabul ediyorsunuz bu gün tarikatlarda yapılan nefy ıspat veya letaif zikirlerini bu mübareklerin yapmadığını. bu uygulamalar onlardan sonra başlamıştır. buna itirazınız yoktur sanırım....???
sonraki döneme gelirsek; emevi baskısı, abbasilerde de devam etti, daha sonraki saltanat rejimleride kendilerini destekleyen insanları desteklerken karşılarında olan alimleri cezalandırma yoluna gitti. mevlana -ahi evran mücadelesi buna güzel bir örnektir..

osmanlı fetih geleneği ve göç eden insanların ehlileştilmesi meseleside tuz biber oldu bu mücadeleye.. yani çoğunluğun vicdanına akıl ve bilim kurban edildi.şiiliğe karşı sunni taavvufun ön plana çıkarılması ve devletten himaye görmesi dengeyi tamamen tasavvuf lehine bozdu.. tasavvufa karşı olan insanların bu uğurda sesleri kısıldı.. ahi evren düşünce sisteminin, mevlana doktrini karşısında kaybolması gibi tasavvuf karşıtı düşüncede neredeyse kayboldu.. bu yüzden itirazlar günümüze ulaşamadı...

sonuç; kuran müminlere şifadır. sünnet ve kuran bize kutsal iki emanet.amellerimizi ve inançlarımızı bu iki kaynağa göre düzenlemek durumundayız... aksi halde binbir fikir çıkar, insanları sünnetin çizgisinden çıkarır..
tasavvufun fonksiyonuda burda başlıyor zaten; çeşitli mesheplere mensup insanlara mezheplerinin sünnete bağlı olarak öngördüğü amellere ek olarak yeni uygulamalar yaptırıyor. mesele bunulada kalmıyor tabi. bazı kollar inançesaslarına zara verecek, birtakım fikirleri müslümanlara empoze ediyor. böylece adı sunni ama inançta ve uygulamada imamlarından farklı yani kitlaler ortaya çıkıyor..

isim önemli değil burda. tasavvuf denir veya denmez.. mesele sünnetten sapmanın ortaya çıkmasıdır. tamaen sapma olmuyor elbette bu insanlarda mümindir. inşaallah. ama tehlike büyük.şii irfanından , panteizme kadar savrulma tehlikesi var. bu sebeple güvenli liman olan sünnete sarılmak gerekiyor..
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt