Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Stres ve yorgunluğa Fındık, Fıstık, Susam!!! (1 Kullanıcı)

torressa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
923
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37



stresqb0.jpg

Stres ve yorgunluğa Fındık, Fıstık, Susam;
Günlük hayatımızda karşılaştığımız stresler, aşırı yorgunluk, hayat değişiklikleri, deprem, savaş, hastalıklar gibi endişe kaynakları sağlığımızı çeşitli şekillerde tehdit ediyor. Bu tehditlerden kurtulmak ve streslere karşı daha iyi başa çıkmak ise bedenimizi ve onu korumanın yollarını daha iyi bilmekle mümkündür. Vücudumuzun düzenli bir şekilde çalışması için yediğimiz besinlerden elde ettiğimiz minerallerin yararlarını, eksikliklerinde ortaya çıkabilecek problemleri bilmek ve buna göre bilinçli bir şekilde yaşama isteği, doğru ve düzenli beslenmeye verilen önemi gün geçtikçe artırıyor. Vücudumuzda az miktarda bulunmasına rağmen etkisi son derecede yüksek olan minerallerden biri de magnezyumdur.

Kalsiyum, potasyum, demir, fosfor, sodyum gibi mineraller aynı vitaminler gibi mikrobesinler (parçalanmış besinler) grubuna dahildir. Mineraller, insan organizması için gerek yapısal, gerekse (bedenin çalışması ile ilgili) işlevsel açıdan son derece önemlidir. Normal metabolizma ve yaşamsal fonksiyonların sürdürülebilmesi için gerekli inorganik maddeler olan mineraller, hormonlarda, hemoglobin ve hücre çekirdeğinin yapısında, iskelet ve dişte yer alırlar. Ayrıca pıhtılaşma, kas liflerinin uyarılması gibi biyolojik reaksiyonlarda da görev yaparlar. Sinirlerin düzenli faaliyet göstermelerine yardım eder. Sakinleşmeye de yardımcı olduğu için "Anti-stres minerali" olarak bilinir. Magnezyum, proteinlerin özümlenmesini sağlar; kasların gerilip gevşemesinde, kemik yapısının korunmasında, dişlerin güçlenmesinde, hormon salgılanmasında önemli rolü vardır. Antialerjik, ağrı kesici ve sinirleri güçlendirici etki yapar.

Kalp krizini önlemede ve geçirmiş olanların tedavisinde, bronşların kasılmasını, böbrek taşı oluşumunu önlemede, hamilelikte tansiyonun düşürülmesinde, kabızlık tedavisinde ve mensturasyon (adet dönemi) öncesi şikâyetleri gidermede doktor tarafından magnezyum desteği önerilmektedir. Magnezyum desteği yapılan kadınlarda kemik yoğunluğunun anlamlı olarak arttığı gözlenmiştir. Eksikliğinde, bedensel yorgunluk, halsizlik, iştahsızlık, sinirsel gerginlik, huzursuzluk, uyku bozuklukları, zihinsel yorgunluk gibi genel belirtiler görülebilir. Değişen beslenme alışkanlıkları magnezyumun daha az alınmasında etkili olmaktadır. Magnezyumca zengin besinler; kuru baklagiller, fındık, fıstık, badem, muz, kakao, patates, bitkisel yağlar, bal kabağı, susam ve maden sularıdır. Sürekli yumuşak içme suyu içilmesi de magnezyum eksikliğinde etkili olmaktadır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt