Siyahgulsevdalisi
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 20 Haz 2006
- Mesajlar
- 2,046
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
İslam dinine göre bir kadının örtünmesi gereken yerleri nereleridir, delilleriyle birlikte bildirir misiniz?
Bir kadın, aralarında ebedi evlenme yasağı bulunan babasına, dedesine, amcasına, kardeşine, kız ve erkek kardeşlerinin oğullarına, kendi oğluna, oğullarının ve kızlarının oğullarına, kocasının babasına ve kocasının başka kadından olan oğluna ve kızının kocasına saçlarını, boynunu, göğsünü, kollarını, diz kapağından aşağı baldırını ve ayaklarını gösterebilirler. Bu gibi kişilerin yanında karnını, göğüslerini, sırtını ve dizkapağı ile göbeğinin arasını örtmek zorundadır.
Bir kadın, kendisiyle arasında ebedi evlenme yasağı bulunmayan kişilerin yanında yalnızca yüzünü ve ellerini açık bulundurabilir. Buna göre bir müslüman kadın nasıl yabancı erkekler yanında yüzü ve elleri dışında bütün organlarını kapamak zorunda ise, amcasının oğlu, dayısının oğlu, teyzesinin ve halasının oğlu ya da kız kardeşinin kocası gibi aralarında kan bağı ya da sıhrî akrabalık bulunan erkekler yanında da yalnızca yüzünü ve ellerini açık bulundurulabilir. Bir müslüman kadının böyle davranması kendisine farzdır. Allah Teâlâ Nur Suresinin 31. ayetinde şöyle buyurur: “Mümin kadınlara söyle: gözlerini haramdan sakınsınlar, iffetlerini korusunlar, kendiliğinden görünen kısım dışında süslerini göstermesinler; başörtülerini yakalarının üzerini de kapayacak şekilde salsınlar. Babaları, kayınpederleri, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, müslüman kadınlar, cariyeler, erkekliği kalmamış tabiler (yani yardıma muhtaç hale gelmiş ve erkekliği kalmamış yoksul ve düşkünler) ya da kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacak çağa gelmemiş çocuklardan başkasına süslerini göstermesinler. Gizli güzelliklerinin elli olması için ayaklarını vurmasınlar.”
Kadınların süsleri, saçlardaki taç ve boncuklar, kulaklardaki küpe, yüzdeki sürme ve boyalar, boyundaki gerdanlık, kollarda pazubend ve bilezikler, ellerde yüzük, kına, ayaklarda halhal ve diğer süslerdir. Bu süslerin bulundukları yerlerin örtülmesi farzdır. Ancak nefes almak için burnun, konuşmak için ağzın, tanınmak için yüzün, tutmak için de elin açık olmasına ihtiyaç vardır. Bunlar görünenlerden sayılmıştır. Bu sebeple kadının elini ve yüzünü erkekler yanında açması haram değildir. Normal olarak zinet eşyaları takılabilen organlarını da ayette tek tek belirtilen yakınlarına gösterebilir.
Kadınların ayaklarını vurmaları, erkeklerin ilgisini çekmek için yaptıkları bir davranıştır. Bu, ya yürüyüş biçimlerini değiştirerek ya da ayaklarını yere vurup zinet eşyalarının sesinin duyurulmasını sağlayarak yapılır.
Üste Dön
Kadınlarımızdan fabrika ve işyerlerinde başı açık ve bacağı pantolonla çalışanlar var. Çünkü Avrupa böyle, hayat şartları da zor. Bu şekilde geçinmek ve para biriktirmek için yapılan çalışmanın hükmü nedir?
Bir kadının, evlenmesi yasak olan yakınları dışındaki bütün erkeklere karşı örtülü ve kapalı olması farzdır. Yüz ve elleri müstesnadır. Çünkü işini gücünü yaparken ellerinin ve yüzünün açık olması bir zaruret haline gelir. Çalışıp kazanmak, kadın olsun erkek olsun herkesin yapması gerekli olan bir vazifedir. Bir hadis-i şerifte “Kazanç yolu aramak müslüman olan her erkek ve kadın için farzdır.” buyrulmuştur. Çünkü herhangi bir müslümanın sorumluluklarını yerine getirebilmesi için bir kazanca sahip olması lazım gelir.
Bir kadının örtmesi farz olan organlarından herhangi birini açık bulundurmak suretiyle çalışması caiz değildir; haramdır. Ancak bu şekilde elde etmiş olduğu kazanç, çalışmasının karşılığı olacağından haram değildir. Yani başı açık olarak çalıştığı için günahkar olur ama, bundan dolayı kazancına haram karışmış olmaz.
Pantolon giymelerine gelince; şalvar şeklinde organlarını belli etmeyecek ölçüde bol bir pantolon giyilebilir. Ancak organların şeklini belli eden elbiseler erkeklerin arzularını celbettiği için haramdır.
(Ömer Nasuhi BİLMEN, Büyük İslam İlmihali, s.437.)
Üste Dön
Kadınların örtünmesinin sebebi nedir?
Faizde olduğu gibi, kadınların örtünmesinde de esas sebep, Allah Teâlâ’nın emridir. Fakat gönlün yatışması için başka sebepler de araştırılabilir. Bunlardan bir kısmını şöyle sıralayabiliriz:
a) Kadınlar vücutlarını göstermeye, erkekler de kadın vücuduna bakmaya meraklıdırlar. Bu bakışmalar konuşmaya, konuşmalar daha ileri giderek ahlak dışı durumların meydana gelmesine sebep olabilir. Zinanın yaygınlaşması, nesillerin bozulması hep kadın-erkek ilişkilerindeki dengesizlikten kaynaklanmaktadır. Kıyafet ve örtünme, kadın erkek ilişkileri arasında bir denge meydana getirmektedir. Böylece kadının erkeğe gösterebileceği yerler ile erkeğin bakabileceği yerler asgarî ölçüler içerisine sokulmuş olmaktadır.
b) Bazı düşük ahlaklı kişilerin de kadınlara sataştıkları bir gerçektir. Örtünme, onlara bir ağırbaşlılık kazandırdığı için Böyleleri örtülü kadınlara sataşmaya cesaret edemezler. ve kadınlar bu sayede rahat dolaşma fırsatı bulurlar.
Üste Dön
İslam’da kadın için sokak kıyafeti nasıldır? Yüz açık ve eller çıplak olabilir mi?
İslam’da kadın için örtünmesi zaruri olan yerler Kur’an-ı Kerim’in Nur suresinde açıklanmaktadır. Buna göre yüz ve eller hariç vücudun diğer kısımlarının tamamen örtülmesi lazımdır. Ebu Davud’da rivayet edildiği üzere Peygamber Efendimiz, Hz. Esma’ya: “Ya Esma, kadın büluğa erince ondan görülebilecek olan ancak şudur.” buyurmuş ve kendi mübarek yüzünü ve elini işaret eylemiştir.
Üste Dön
Dinimizde çarşaf giymek farz mıdır?
Dinimizde kadınların yabancı erkeklere karşı yüzü ve elleri dışında bütün vücutlarını örtmeleri farzdır. Evlerinden dışarı çıkarken kendilerini örten bir dış elbise giymeleri gerekir. Bu dış elbise onun rahatça kapanmasını sağlamalıdır. Müslüman bir kadın çarşafla örtünebileceği gibi geniş manto, eşarp vs. ile de örtünebilir. Dış elbisenin çarşaf olması şart değildir.
Üste Dön
Kur’an’da (33/59) geçen “celâbîb” kelimesi çarşaf anlamına mı gelir?
Cevap: “Celâbib” kelimesi “Cilbab” kelimesinin çoğuludur.
Kamus’da Cilbâb;
a- Gömlek,
b- Kadınlara mahsus bir çeşit geniş elbise, çardan küçüktür ve Türkçe’de üstlük diye de tabir edilir.
c- Bazılarına göre çar ki bizim memleketimizde ferace karşılığıdır.
d- Bazı lügatçilere göre kadın baş örtüsü manalarına gelir.
Buna göre Kur’an-ı Kerim’de geçen “Celâbib” kelimesinin örtünme gayesini temine elverişli herhangi bir dış elbise olarak kabul edilmesi uygun olacaktır. Bunlarla birlikte çarşaf en iyi dış elbise olarak kabul edilebilir. Ama çarşaf giymeyip de başka elbiselerle örtünen kadınlar da Allah’ın emrini yerine getirmiş olurlar.
Çarşaf ve benzerleri dışında kalan manto vs. gibi kadın dış giyimleri için de “Ne kadar bol olursa olsun yahudi ve hırıstiyanların modası olduğu için örtü sayılmaz” denmektedir. Halbuki İslam’da belli bir model elbise yoktur. Örtünmeye elverişli olduktan sonra hırıstiyan modası da olsa tesettüre kafi gelir. Ancak İslam geleneğine göre giyinmek elbette daha güzel olur.
Netice olarak İslam’da belli bir elbise modeli yoktur. Önemli olan kadının, dinimizin emirlerine uygun bir şekilde örtünmesidir
Bir kadın, aralarında ebedi evlenme yasağı bulunan babasına, dedesine, amcasına, kardeşine, kız ve erkek kardeşlerinin oğullarına, kendi oğluna, oğullarının ve kızlarının oğullarına, kocasının babasına ve kocasının başka kadından olan oğluna ve kızının kocasına saçlarını, boynunu, göğsünü, kollarını, diz kapağından aşağı baldırını ve ayaklarını gösterebilirler. Bu gibi kişilerin yanında karnını, göğüslerini, sırtını ve dizkapağı ile göbeğinin arasını örtmek zorundadır.
Bir kadın, kendisiyle arasında ebedi evlenme yasağı bulunmayan kişilerin yanında yalnızca yüzünü ve ellerini açık bulundurabilir. Buna göre bir müslüman kadın nasıl yabancı erkekler yanında yüzü ve elleri dışında bütün organlarını kapamak zorunda ise, amcasının oğlu, dayısının oğlu, teyzesinin ve halasının oğlu ya da kız kardeşinin kocası gibi aralarında kan bağı ya da sıhrî akrabalık bulunan erkekler yanında da yalnızca yüzünü ve ellerini açık bulundurulabilir. Bir müslüman kadının böyle davranması kendisine farzdır. Allah Teâlâ Nur Suresinin 31. ayetinde şöyle buyurur: “Mümin kadınlara söyle: gözlerini haramdan sakınsınlar, iffetlerini korusunlar, kendiliğinden görünen kısım dışında süslerini göstermesinler; başörtülerini yakalarının üzerini de kapayacak şekilde salsınlar. Babaları, kayınpederleri, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, müslüman kadınlar, cariyeler, erkekliği kalmamış tabiler (yani yardıma muhtaç hale gelmiş ve erkekliği kalmamış yoksul ve düşkünler) ya da kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacak çağa gelmemiş çocuklardan başkasına süslerini göstermesinler. Gizli güzelliklerinin elli olması için ayaklarını vurmasınlar.”
Kadınların süsleri, saçlardaki taç ve boncuklar, kulaklardaki küpe, yüzdeki sürme ve boyalar, boyundaki gerdanlık, kollarda pazubend ve bilezikler, ellerde yüzük, kına, ayaklarda halhal ve diğer süslerdir. Bu süslerin bulundukları yerlerin örtülmesi farzdır. Ancak nefes almak için burnun, konuşmak için ağzın, tanınmak için yüzün, tutmak için de elin açık olmasına ihtiyaç vardır. Bunlar görünenlerden sayılmıştır. Bu sebeple kadının elini ve yüzünü erkekler yanında açması haram değildir. Normal olarak zinet eşyaları takılabilen organlarını da ayette tek tek belirtilen yakınlarına gösterebilir.
Kadınların ayaklarını vurmaları, erkeklerin ilgisini çekmek için yaptıkları bir davranıştır. Bu, ya yürüyüş biçimlerini değiştirerek ya da ayaklarını yere vurup zinet eşyalarının sesinin duyurulmasını sağlayarak yapılır.
Üste Dön
Kadınlarımızdan fabrika ve işyerlerinde başı açık ve bacağı pantolonla çalışanlar var. Çünkü Avrupa böyle, hayat şartları da zor. Bu şekilde geçinmek ve para biriktirmek için yapılan çalışmanın hükmü nedir?
Bir kadının, evlenmesi yasak olan yakınları dışındaki bütün erkeklere karşı örtülü ve kapalı olması farzdır. Yüz ve elleri müstesnadır. Çünkü işini gücünü yaparken ellerinin ve yüzünün açık olması bir zaruret haline gelir. Çalışıp kazanmak, kadın olsun erkek olsun herkesin yapması gerekli olan bir vazifedir. Bir hadis-i şerifte “Kazanç yolu aramak müslüman olan her erkek ve kadın için farzdır.” buyrulmuştur. Çünkü herhangi bir müslümanın sorumluluklarını yerine getirebilmesi için bir kazanca sahip olması lazım gelir.
Bir kadının örtmesi farz olan organlarından herhangi birini açık bulundurmak suretiyle çalışması caiz değildir; haramdır. Ancak bu şekilde elde etmiş olduğu kazanç, çalışmasının karşılığı olacağından haram değildir. Yani başı açık olarak çalıştığı için günahkar olur ama, bundan dolayı kazancına haram karışmış olmaz.
Pantolon giymelerine gelince; şalvar şeklinde organlarını belli etmeyecek ölçüde bol bir pantolon giyilebilir. Ancak organların şeklini belli eden elbiseler erkeklerin arzularını celbettiği için haramdır.
(Ömer Nasuhi BİLMEN, Büyük İslam İlmihali, s.437.)
Üste Dön
Kadınların örtünmesinin sebebi nedir?
Faizde olduğu gibi, kadınların örtünmesinde de esas sebep, Allah Teâlâ’nın emridir. Fakat gönlün yatışması için başka sebepler de araştırılabilir. Bunlardan bir kısmını şöyle sıralayabiliriz:
a) Kadınlar vücutlarını göstermeye, erkekler de kadın vücuduna bakmaya meraklıdırlar. Bu bakışmalar konuşmaya, konuşmalar daha ileri giderek ahlak dışı durumların meydana gelmesine sebep olabilir. Zinanın yaygınlaşması, nesillerin bozulması hep kadın-erkek ilişkilerindeki dengesizlikten kaynaklanmaktadır. Kıyafet ve örtünme, kadın erkek ilişkileri arasında bir denge meydana getirmektedir. Böylece kadının erkeğe gösterebileceği yerler ile erkeğin bakabileceği yerler asgarî ölçüler içerisine sokulmuş olmaktadır.
b) Bazı düşük ahlaklı kişilerin de kadınlara sataştıkları bir gerçektir. Örtünme, onlara bir ağırbaşlılık kazandırdığı için Böyleleri örtülü kadınlara sataşmaya cesaret edemezler. ve kadınlar bu sayede rahat dolaşma fırsatı bulurlar.
Üste Dön
İslam’da kadın için sokak kıyafeti nasıldır? Yüz açık ve eller çıplak olabilir mi?
İslam’da kadın için örtünmesi zaruri olan yerler Kur’an-ı Kerim’in Nur suresinde açıklanmaktadır. Buna göre yüz ve eller hariç vücudun diğer kısımlarının tamamen örtülmesi lazımdır. Ebu Davud’da rivayet edildiği üzere Peygamber Efendimiz, Hz. Esma’ya: “Ya Esma, kadın büluğa erince ondan görülebilecek olan ancak şudur.” buyurmuş ve kendi mübarek yüzünü ve elini işaret eylemiştir.
Üste Dön
Dinimizde çarşaf giymek farz mıdır?
Dinimizde kadınların yabancı erkeklere karşı yüzü ve elleri dışında bütün vücutlarını örtmeleri farzdır. Evlerinden dışarı çıkarken kendilerini örten bir dış elbise giymeleri gerekir. Bu dış elbise onun rahatça kapanmasını sağlamalıdır. Müslüman bir kadın çarşafla örtünebileceği gibi geniş manto, eşarp vs. ile de örtünebilir. Dış elbisenin çarşaf olması şart değildir.
Üste Dön
Kur’an’da (33/59) geçen “celâbîb” kelimesi çarşaf anlamına mı gelir?
Cevap: “Celâbib” kelimesi “Cilbab” kelimesinin çoğuludur.
Kamus’da Cilbâb;
a- Gömlek,
b- Kadınlara mahsus bir çeşit geniş elbise, çardan küçüktür ve Türkçe’de üstlük diye de tabir edilir.
c- Bazılarına göre çar ki bizim memleketimizde ferace karşılığıdır.
d- Bazı lügatçilere göre kadın baş örtüsü manalarına gelir.
Buna göre Kur’an-ı Kerim’de geçen “Celâbib” kelimesinin örtünme gayesini temine elverişli herhangi bir dış elbise olarak kabul edilmesi uygun olacaktır. Bunlarla birlikte çarşaf en iyi dış elbise olarak kabul edilebilir. Ama çarşaf giymeyip de başka elbiselerle örtünen kadınlar da Allah’ın emrini yerine getirmiş olurlar.
Çarşaf ve benzerleri dışında kalan manto vs. gibi kadın dış giyimleri için de “Ne kadar bol olursa olsun yahudi ve hırıstiyanların modası olduğu için örtü sayılmaz” denmektedir. Halbuki İslam’da belli bir model elbise yoktur. Örtünmeye elverişli olduktan sonra hırıstiyan modası da olsa tesettüre kafi gelir. Ancak İslam geleneğine göre giyinmek elbette daha güzel olur.
Netice olarak İslam’da belli bir elbise modeli yoktur. Önemli olan kadının, dinimizin emirlerine uygun bir şekilde örtünmesidir