Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sizin Bilginiz Nedir ? (2 Kullanıcı)

safiye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,584
Tepki puanı
0
Puanları
0



Bu konu, boyanın tabaka teşkil edip etmemesi üzerinde düğümlenmektedir kardeşim. Saça sürülen boya maddesinin tabaka teşkil etmeyip Kına gibi suyun ıslatmasına engel olmaması halinde elbette bir mahzur söz konusu olmaz şeklinde görüşler vardır.

Boya'da ise Kimyagerlerin, boyanın bu durumu hakkında verdikleri bilgilerde önemli.

Saç Boyasının tabaka teşkil edip etmeme hakkındaki görüşlerine değer verdiğimiz hocalarımızın fikirleri önemlidir..



Esselamu Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berakatühü.
Allah’ın Rahmeti ve Bereketi üzerinize olsun kardeşim.

ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞİM HAYRLI GÜNLER DUALARINIZDA YER ALMAK DUASI İLE
 

safiye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,584
Tepki puanı
0
Puanları
0
kardesim lutfen yanlis anlama yanlisa dusmemek adina boyle soyluyorum kaldiki foruma soru sormak yasaktir selam ve dua ile...:H

YOK ESTAGFURLAH YANLIŞ ANLAMADIM SADECE DAHA ÖNCE AKLIMA GELMEDİĞİ İÇİN BURAYA AÇTIM BİRAZ ARAŞTIRDIM AMA ÇELİŞKİYE DÜŞTÜM DİREK İŞİN EHLİ DURURKEN KAFA KARIŞTIRMANIN TABİKİ ANLAMI YOK UYARDIĞIN İÇİNDE TEŞEKKÜR EDERİM DUALARINIZDA YER ALMAK DUASI İLE
 

selam olsun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
selamunaleyküm Safiye Kardeşim
sorduğun soru benimde kafama takıldı
ben şöyle bişey buldum umarım senide tatmin eder
ama yinede tartışılır bi konu
biraz bilimsel yönden açıklama yapılmış




Insanların saçları genel olarak sarı, kızıl, kahverengi veya siyah renkte olur. Insan bedeninde saça, kana, deriye renk veren maddelere "pigment" denir. Bedende üç ana pigment vardır.

1. Melânin: Kahverengi olup, küçük tanecikler halindedir.

2. Karoten: Sarı renkte olup, bu pigment bitkilerde de bulunur. Tereyağına ve havuca bu pigment renk verir.

3. Hemoglobin: Kanın kırmızı rengini bu pigment sağlar.

Pigment, güneşin ışınlarını emer. Derideki melânin de özel hücreler yapar. Bu hücrelere "melânosit" denir. Melâninin açık veya koyu renkli olmasında oksitlenmenin büyük etkisi vardır. pigmentin tanecikleri az oksitlenirse renkleri açık olur, oksitlenme çoğalınca renkleri koyu kahverengiye kadar varır. Saçlarda, tüylerde pigment oluşmasının esasları da derideki gibidir. Saç telleri dibindeki melânositler kalıtıma göre saça renk verirler. Saçlardaki renk farkları taneciklerin yayılışına, oksitlenme derecesine bağlıdır. Açık renk kızıl saçlarda melâninden başka bir demir pigment daha bulunur.

Saçların rengini koruyabilmesi için, saçların bulunduğu deri tabakası gerektiği gibi beslenmelidir. Beslenme iyi olmazsa, özellikle "B" vitamini, bakır eksikliği olursa, saçlarda beyazlaşma görülür. Besin iyi ayarlanırsa, saçların yeniden normal rengini aldığı olur.

Diğer yandan yaşlılıkla ilgili saç ağarmalarının besinle ilgisi yoktur; vitamin tedavisiyle ve besinle saçlar normal rengine girmez. Çünkü yaşlılıktaki ağarma melânin hücrelerinin artık işini göremez hale gelmesinden olur. Kimi zaman ruhi sıkıntı sonunda saçların birdenbire ağardığı görülmüşse de, bunun nedeni bilimce kesin olarak açıklanamamıştır. Ancak bu gibi sarsıntıların bezlerin işleyişini etkilediğinde şüphe yoktur.

Saçının rengi açık olan veya saçı ağaran kimsenin bunu boyatmasının Islâm'a göre hükmünü şu şekilde belirlemek mümkündür. İslam'ın çıkışından önce yahudi ve hıristiyanlar güzel görünme ve süslenmenin Allah'a kullukla bağdaşmayacağını düşünerek, saçı boyayıp rengini değiştirmekten kaçınırlardı. Hz. Peygamber, ashabına bağımsız bir kişilik kazandırmak için saçı ve sakalı kına veya başka bir boya maddesi ile boyayabileceklerini bildirdi. Ebû Hüreyre (r.a)'tan nakledilen bir hadiste şöyle buyurulur: "Yahudi ve Hıristiyanlar (saçlarını) boyamaz. Siz onların aksini yapınız: yani saçlarınızı boyayınız" (Buhârî, Enbiyâ, 50; Libas, 67; Müslim, Libas, 80; Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Nesâî, Zîne, 14). Ancak hadisteki emir bağlayıcı olmayıp mendupluk bildirir. Nitekim uygulamada Hz. Ebû Bekir, Ömer, Ali, Ka'b ve Enes (r.anhüm) gibi bazı sahabeler saçlarını boyamamıştır.

Diğer yandan kullanılacak boyada siyah renk tercih edilmemelidir. Çünkü saç boyası genellikle yaşlı erkeklerin beyazlaşan saçları için söz konusu olur. Siyah renk yaşlı kimseyi, olduğundan çok genç gösterir. Bu durum kınalama veya boyayı amacından saptırabilir. Nitekim Mekke'nin fethi günü Hz. Ebû Bekr'in yaşlı babası Ebû Kuhâfe'nin saçlarının ağaç çiçekleri gibi beyazlaştığını gören Rasûlüllah (s.a.s) şöyle buyurmuştur: "Bu beyaz saçı değiştiriniz ve siyahtan sakınınız" (bk. Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Nesâî, Zîne, 15; Ahmed b. Hanbel, I,165, 356, II, 261, 499, III,160, 322). Ancak saçı beyazlaşan kimse genç olursa, onun siyaha boyamasında bir sakınca görülmemiştir. Nitekim Sa'd b. Ebî Vakkas, Ukbe b. Âmir, Hasan, Hüseyin ve Cerîr gibi sahabelerin bu rengi tercih ettikleri nakledilmiştir (Yusuf el-Kardâvî, el-Halâl vel-Harâm fil-Islâm, Terc. Mustafa Varlı, Ankara 1970, s. 102, 103).

Boya malzemesi olarak Allah elçisi kınayı tavsiye etmiştir: "Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir" (Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, Libâs, 20; Nesâî, Zîne, 16; Ibn Mâce, Libâs, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154). Hz. Enes b. Mâlik, Hz. Ebû Bekr'in saçlarını kına ve ketenle, Hz. Ömer'in ise yalnız saf kına ile boyadığını nakletmiştir (el-Kardâvî, a.g.e., s. 103).

Sonuç olarak erkek veya kadının beyazlaşan saçlarını sarı veya kızıl renge boyamaları müstehap görülmüş; siyaha boyamaları ise, sağlam görüşe göre, caiz görülmemiştir. Ancak genç kimsenin siyah boya kullanmasında da bir sakınca yoktur. Diğer yandan boya malzemesi olarak kına ve vesîme denilen, boya sanayinde kullanılan bir bitkinin tercih edilmesi tavsiye edilmiştir (Ibn Âbidîn, Reddül-Muhtâr, Terc. Ahmed Davudoğlu, Istanbul 1982-1988, XV, 378, XVII, 314). El, ayak veya başa sürülen kınanın katıolan malzemesi temizlendikten sonra deri veya saçlarda bıraktığı renk, suyun deriye nüfûzuna engel değildir. Bu yüzden abdest veya gusle mani olmaz (Ibn Âbidin, a.g.e., I, 224).



umarım yardımcı olmuştur

ALLAH!a emanet ol
 

safiye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,584
Tepki puanı
0
Puanları
0
allah razı olsun kardeşim çok teşekkür ederim selam ve dua ile
 

Rabia-Adeviye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ocak 2008
Mesajlar
319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
mrb safiye bende bu hadisi okumuştum.Simsiyah hariç(asıl saç rengin siyah değilse)her renge boyana bilir."Bu beyaz saçı değiştiriniz ve siyahtan sakınınız" (bk. Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Nesâî, Zîne, 15; Ahmed b. Hanbel, I,165, 356, II, 261, 499, III,160, 322). Ancak saçı beyazlaşan kimse genç olursa, onun siyaha boyamasında bir sakınca görülmemiştir. Nitekim Sa'd b. Ebî Vakkas, Ukbe b. Âmir, Hasan, Hüseyin ve Cerîr gibi sahabelerin bu rengi tercih ettikleri nakledilmiştir (Yusuf el-Kardâvî, el-Halâl vel-Harâm fil-Islâm, Terc. Mustafa Varlı, Ankara 1970, s. 102, 103).

Boya konusuna gelince bugün kuaförlerin kullandığı boyaların ve parfümeri ve marketlerde satılan o boyaların özelliği kına gibidir.Bir kimyager arkadaşım söyledi.Ayrıca kuaförüne boyanın özeliğini sor kullandığı boyayı biliyordur.Önemli olan bir katman gibi saçı kaplamaması(yağlı duvar boyası giibi mesela:))Ki çok eskiden boyalar bu şekilde imiş.Şimdiki boyalar doğal görünmesi için kaplama özelliği göstermiyormuş.Bunlar kimyager ve kuaförden alınan bilgiler.Gölge ve röfle için kullanılan maddelerde apdeste engel değilmiş.Yabancı erkeklere göstermemek şartıyla boyamak caiz kaldı ki boyasızda olsa göstermek haram.selametle
 

safiye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,584
Tepki puanı
0
Puanları
0
mrb safiye bende bu hadisi okumuştum.Simsiyah hariç(asıl saç rengin siyah değilse)her renge boyana bilir."Bu beyaz saçı değiştiriniz ve siyahtan sakınınız" (bk. Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Nesâî, Zîne, 15; Ahmed b. Hanbel, I,165, 356, II, 261, 499, III,160, 322). Ancak saçı beyazlaşan kimse genç olursa, onun siyaha boyamasında bir sakınca görülmemiştir. Nitekim Sa'd b. Ebî Vakkas, Ukbe b. Âmir, Hasan, Hüseyin ve Cerîr gibi sahabelerin bu rengi tercih ettikleri nakledilmiştir (Yusuf el-Kardâvî, el-Halâl vel-Harâm fil-Islâm, Terc. Mustafa Varlı, Ankara 1970, s. 102, 103).

Boya konusuna gelince bugün kuaförlerin kullandığı boyaların ve parfümeri ve marketlerde satılan o boyaların özelliği kına gibidir.Bir kimyager arkadaşım söyledi.Ayrıca kuaförüne boyanın özeliğini sor kullandığı boyayı biliyordur.Önemli olan bir katman gibi saçı kaplamaması(yağlı duvar boyası giibi mesela:))Ki çok eskiden boyalar bu şekilde imiş.Şimdiki boyalar doğal görünmesi için kaplama özelliği göstermiyormuş.Bunlar kimyager ve kuaförden alınan bilgiler.Gölge ve röfle için kullanılan maddelerde apdeste engel değilmiş.Yabancı erkeklere göstermemek şartıyla boyamak caiz kaldı ki boyasızda olsa göstermek haram.selametle

TEŞEKKÜR EDERİM KARDEŞİM ALLAH RAZI OLSUN​
 

nesrin_77

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
527
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
48
Konum
istanbul
Selam aleyküm.
Safiye kardeşim bu konu ile ilgili Sitemizde bulunan Hadis-i Şerifler bölümünden faydalanabilirsiniz.
Saç boyama ile ilgili Hadisler mevcuttur.
Allah' a ( cc ) ısmarladık.

Hadis No : 2099
Ravi: Ebu Hüreyre
Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "Yahudiler ve hıristiyanlar (saçlarını) boyamazlar. Siz onlara muhalefet edin." (Bu hadis Tirmizi'de "(Saçınızdaki) aklıkların rengini değiştirin, yahudilere benzemeyin!" şeklinde gelmiştir.)

Kaynak: Buhari, Libas 67, Enbiya 50; Müslim, Libas 80, (2103); Ebu Davud, Tereccül 18, (4203); Nesai, Zinet

Hadis No : 2100
Ravi: İbnu Abbas
Tanım: (Saçlarına) kına yakmış bir adam gelmiştir. Hz. Peygamber (sav): "Bu ne güzel!" buyurup takdir etti. (Az sonra) kına ve ketem ile boyanmış biri geldi. "Bu evvelkinden de güzel!" buyurdu. Sonra (saçlarını) sarıya boyamış biri daha gelmişti ki: "Bu öbürlerinden de güzel!" buyurdu.

Kaynak: Ebu Davud, Tereccül 19, (4211); İbnu Mace, Libas 34, (3627)
 

zemzemm

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
161
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
s.a kardeşim belki cevap almışsındır ben yine de bildiklerimi yazyım dedim.Osman ünlü hocadan duymuştum bende boya saç derisine işlmediği için abdest almaya engel deildir yani boya yapma sakınca yok diye biliyorum
 

gecekondu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
1,726
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Aşıklar Diyarı
selamun aleyküm kardeşim özür dileyerek söylemem gerekirki saç boyamanın günah olmadığında hem fikiriz heralde ki öyle gösteriyor .. ama saçın neden boyandığına bağlı olsa gerek ... beyazlayan saçların boyanmasında bir sakınca yok sanırım .. selametle..

Burada dikkat edilmesi gereken husus, saçların yabancı erkeklere karşı örtülü olmasıdır. Çünkü örtünme Allah'ın kesin bir emridir

 

safiye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,584
Tepki puanı
0
Puanları
0
Selam aleyküm.
Safiye kardeşim bu konu ile ilgili Sitemizde bulunan Hadis-i Şerifler bölümünden faydalanabilirsiniz.
Saç boyama ile ilgili Hadisler mevcuttur.
Allah' a ( cc ) ısmarladık.

Hadis No : 2099
Ravi: Ebu Hüreyre
Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "Yahudiler ve hıristiyanlar (saçlarını) boyamazlar. Siz onlara muhalefet edin." (Bu hadis Tirmizi'de "(Saçınızdaki) aklıkların rengini değiştirin, yahudilere benzemeyin!" şeklinde gelmiştir.)

Kaynak: Buhari, Libas 67, Enbiya 50; Müslim, Libas 80, (2103); Ebu Davud, Tereccül 18, (4203); Nesai, Zinet

Hadis No : 2100
Ravi: İbnu Abbas
Tanım: (Saçlarına) kına yakmış bir adam gelmiştir. Hz. Peygamber (sav): "Bu ne güzel!" buyurup takdir etti. (Az sonra) kına ve ketem ile boyanmış biri geldi. "Bu evvelkinden de güzel!" buyurdu. Sonra (saçlarını) sarıya boyamış biri daha gelmişti ki: "Bu öbürlerinden de güzel!" buyurdu.

Kaynak: Ebu Davud, Tereccül 19, (4211); İbnu Mace, Libas 34, (3627)

çok teşekkür ederim sağolun
 

safiye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,584
Tepki puanı
0
Puanları
0
s.a kardeşim belki cevap almışsındır ben yine de bildiklerimi yazyım dedim.Osman ünlü hocadan duymuştum bende boya saç derisine işlmediği için abdest almaya engel deildir yani boya yapma sakınca yok diye biliyorum

aleyna ve aleykümselam kardeşim zaman ayırdıınız için hepinize ayrı ayrı teşekkr ediyorum selam ve dua ile
 

safiye

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,584
Tepki puanı
0
Puanları
0
selamun aleyküm kardeşim özür dileyerek söylemem gerekirki saç boyamanın günah olmadığında hem fikiriz heralde ki öyle gösteriyor .. ama saçın neden boyandığına bağlı olsa gerek ... beyazlayan saçların boyanmasında bir sakınca yok sanırım .. selametle..

Burada dikkat edilmesi gereken husus, saçların yabancı erkeklere karşı örtülü olmasıdır. Çünkü örtünme Allah'ın kesin bir emridir


aleykümselam kardeşim özür ne demek herkes fikrini söylesin die buraya konu açtım zaman ayırdığın için ve değerli fikrini bildirdiğin için ALLAH RAZI OLSUN
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt