Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sigara içmek haram mi? (1 Kullanıcı)

réyhæn

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ağu 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Sigaraya mekruh diyenler

Bu gün sihhate zarari bilindigi halde hala mekruh diyen hocalarimizda malesef vardir. Bu insanlari aldatan zararin az az, uzun vadede ve birden olmamasidir . Eger her sigara içen bir hafta içinde ölseydi veya bir organi bir hafta içinde islemez hale gelip kesilseydi. Acaba ona hala kim mekruh diyebilirdi? Gelecek bu zararlarin geç gelmesi ve azar azar gelmesi, mekruh diyenlerin mekruh demesine, onlara muhalif olanlarin da olaya yumusak bakmasina neden oluyor. Ama bir gerçek hiç bir zaman unutulmamali. Eger zararin uzun zamanda ve geç gelmesi bir harama helal görünümü kazandiracaksa içki, kumar, hirsizlik, intihar, eroin ve daha kesin haram olan bir çok seyde -Allah muhafaza- helal veya mekruh olabilir. Yani bir kimse; zehir) kullanarak intihar edecegim dese acaba ona cevabimiz ne olurdu? Haram olan içkiyi her gün az az alan, zararini uzun vadede gören veya görmeyen, sarhos olmayacak kadar içen kimseye, içkide az zarar veriyor veya sarhos etmiyorsa, diye hangi hoca efendi "mekruhtur" diyebilir. Haydi içki ayet ve hadisle haram oldugu açik olan bir sey, ona mekruh diyemiyoruz. Ya eroine, biraya ne demeli? Bunlar ayet ve hadiste açik olarak geçmiyor. Bunlara ayette ve hadisde geçmiyor, zararida uzun vadede görülürse bunlari kullanmak haram degil mekruhtur diye kim fetva verirse o kisiler sigaraya da ayni fetvayi verebilirler.​
 

sarmasik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ocak 2008
Mesajlar
379
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
önemli sunumun için sağolasın...
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
selamün aleyküm...
bu yazı kimindir.. hani hocalar üstü hoca! yazmıştır bu yazıyı..
şimdi yazacaklarımı iyi oku. yaşın küçük belki anlayamazsın ama en azndan bi daha bu tür konulara girme...

Sigaraya mekruh diyenler

Bu gün sihhate zarari bilindigi halde hala mekruh diyen hocalarimizda malesef vardir.birinci mesele şu ki..islamda bir konuda müctehitler farklı görüşler beyan ettikleri halde diğer müctehidleri bu şekilde aşağılar bir tarzda konuşmazlardı benim görüşüm felan ayet'e veya filan hadis'e göre böyledir derlerdi.. Bu insanlari aldatan zararin az az, uzun vadede ve birden olmamasidir. Eger her sigara içen bir hafta içinde ölseydi veya bir organi bir hafta içinde islemez hale gelip kesilseydi. Acaba ona hala kim mekruh diyebilirdi? peki o zaman cevap ver..bir şeker hastası düşün..tatlı ona zarar veriyor belki ölümüne bile sebep olabilir..bu halde şeker hastasına baklava haramdır diyebilirmisiniz..Gelecek bu zararlarin geç gelmesi ve azar azar gelmesi, mekruh diyenlerin mekruh demesine, onlara muhalif olanlarin da olaya yumusak bakmasina neden oluyor. Ama bir gerçek hiç bir zaman unutulmamali. Eger zararin uzun zamanda ve geç gelmesi bir harama helal görünümü kazandiracaksa içki, kumar, hirsizlik, intihar, eroin ve daha kesin haram olan bir çok seyde -Allah muhafaza- helal veya mekruh olabilir. bu tamamen saçma sapan bir örnek..içki, kumar,vs. insana hiç zarar vermesede haramdır allah yasaklamıştır...Yani bir kimse; zehir) kullanarak intihar edecegim dese acaba ona cevabimiz ne olurdu? intahar etmek haram derdik..Haram olan içkiyi her gün az az alan, zararini uzun vadede gören veya görmeyen, sarhos olmayacak kadar içen kimseye, içkide az zarar veriyor veya sarhos etmiyorsa, diye hangi hoca efendi "mekruhtur" diyebilir.deminde demiştim saçmalamışsınız..içkinin damlası dahi haramdır, haramda ölçü zarar veya kar değil ki.. Haydi içki ayet ve hadisle haram oldugu açik olan bir sey, ona mekruh diyemiyoruz. Ya eroine, biraya ne demeli? Bunlar ayet ve hadiste açik olarak geçmiyor. burada yine cehalet ortada..kur'anda içki haramdır demez kur'anda "hamr" geçer buda şarap demektir şarap kat'i surette haramdır..ama diğer içkiler kıyas yolu ile haramdır..kur'anda bira haramdır demiyor..bu sarhoş etme bakımından şarap gibi olduğundan kıyas yolu ile haramdır..bu kıyas şudur; sarhoşluk veren ve aklı örten her şey haramdır...(tıbbı olarak kullanılması müstesna..) Bunlara ayette ve hadisde geçmiyor, zararida uzun vadede görülürse bunlari kullanmak haram degil mekruhtur diye kim fetva verirse o kisiler sigaraya da ayni fetvayi verebilirler.bu yazıyı yazan zevat, fıkıhtan bi haber..kendi fikrini mutlak doğru kabul etmiş burnunun dikine gidiyor...allah selamet versin..

sigara sarhoşluk vermediğinden.ve aklı örtmedinden, haram olduğuna delilde olmadığından..eşyada da "asl olan helal olmasıdır" bakımından caizdir...

bununla beraber,, kötü kokusu, sağlığa zararı, fuzuli olması dolayısıyla israf babından olması bakımından mekruhtur....
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,266
Tepki puanı
3,644
Puanları
163
Yaş
47
selamün aleyküm...
bu yazı kimindir.. hani hocalar üstü hoca! yazmıştır bu yazıyı..
şimdi yazacaklarımı iyi oku. yaşın küçük belki anlayamazsın ama en azndan bi daha bu tür konulara girme...


sigara sarhoşluk vermediğinden.ve aklı örtmedinden, haram olduğuna delilde olmadığından..eşyada da "asl olan helal olmasıdır" bakımından caizdir...

bununla beraber,, kötü kokusu, sağlığa zararı, fuzuli olması dolayısıyla israf babından olması bakımından mekruhtur....

selamün aleyküm kardeşim,

nihat hatipoğlundan dinlemiştim.helaller harama dönüşebilir diye.eğer sağlığımızı tehdit ediyorsa su bile harama dönüşebilir demişti.
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
selamün aleyküm kardeşim,

nihat hatipoğlundan dinlemiştim.helaller harama dönüşebilir diye.eğer sağlığımızı tehdit ediyorsa su bile harama dönüşebilir demişti.

ve aleyküm selam...
peki o zaman ketçap ve mayonez..ileri derecede kanserojen iki maddedir..bunlara haram diyebilirmiz..ketçap ve mayonez yiyen'e haram işliyor diyebilirmiyiz...

tuzlu yemekler, ağır salçalı, ve kızartmalar sağlık için tehlikelidir..harammıdır..?

kırmızı et bir çok kişide kalp damar tıkanıklığı yapar...harammıdır...?

bu örnekleri çoğaltmak mümkün...

fıkıh olarak
biliniz ki; bir şeyin haram olması için hakkında nass olması lazım gelir..bende ahmed efendiden bizzat dinlemiştim..mehmed talu'den bizzat dinledim efendi hz. lerin'in yazısında okudum...sigara mekruhtur haram diyemeyiz buyurdular...
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,266
Tepki puanı
3,644
Puanları
163
Yaş
47
ve aleyküm selam...
peki o zaman ketçap ve mayonez..ileri derecede kanserojen iki maddedir..bunlara haram diyebilirmiz..ketçap ve mayonez yiyen'e haram işliyor diyebilirmiyiz...

tuzlu yemekler, ağır salçalı, ve kızartmalar sağlık için tehlikelidir..harammıdır..?

kırmızı et bir çok kişide kalp damar tıkanıklığı yapar...harammıdır...?

bu örnekleri çoğaltmak mümkün...

fıkıh olarak
biliniz ki; bir şeyin haram olması için hakkında nass olması lazım gelir..bende ahmed efendiden bizzat dinlemiştim..mehmed talu'den bizzat dinledim efendi hz. lerin'in yazısında okudum...sigara mekruhtur haram diyemeyiz buyurdular...
anladım mantıklı ama yine de burda kafaları karıştıran bir durum söz konusu.neyse sormıcam.bu saatte sinirlendirmiyeyim sizi.Allaha emanet olun.sa
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
anladım mantıklı ama yine de burda kafaları karıştıran bir durum söz konusu.neyse sormıcam.bu saatte sinirlendirmiyeyim sizi.Allaha emanet olun.sa

selamün aleyküm..
ben kimsenin kafasını karıştırmak için yazmam bunu bilirsiniz..
muhalefet etmek için değil, öğrenmek için sorana da kızmam bunuda bilmeniz lazım...
ve yazdığım yazıda anlamadığınız yeri de sormanız lazım...

sizde mevla teala'ya emanet siniz
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,266
Tepki puanı
3,644
Puanları
163
Yaş
47
selamün aleyküm..
ben kimsenin kafasını karıştırmak için yazmam bunu bilirsiniz..
muhalefet etmek için değil, öğrenmek için sorana da kızmam bunuda bilmeniz lazım...
ve yazdığım yazıda anlamadığınız yeri de sormanız lazım...

sizde mevla teala'ya emanet siniz


Aleyküme sealm.yok siz karıştırmıyorsunuz öyle demek istemedim .sadece bu günlerde çok soru soruyorumda.kafama takılan konu şu.çok yemek yemekte günah diye duymuştum.hatta yemeğe aşırı düşkün olanlar iman bakımından zayıf diyede biliyorum.afedersiniz ama aptallaşıyorlarmış.hayatı sadece yemekten ibaret zannediyorlar.bununda nefisle alakası yokmu.eğer saydığınız yiyecekler zararlıysa nefsimize hakim olmamız gerekmiyor mu.ashabı kiram diye bir kitap okumaya başladım.o kitabı okuduğumdan beri boğazımdan bişey geçmiyor.bunlar belki küçük ama önemli konular aslında.dolayısıyla sigara içmekte israfa giriyorsa buda günah değilmi.nefis burdada devreye giriyor.anlatabildim mi?karışıkmı oldu acaba.
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze

Aleyküme sealm.yok siz karıştırmıyorsunuz öyle demek istemedim .sadece bu günlerde çok soru soruyorumda ne kadar güzel...kafama takılan konu şu.çok yemek yemekte günah diye duymuştum. çok yemek günah değildir, tok karnına yemek haramdır.. bu ikisi farklı şeyler hatta yemeğe aşırı düşkün olanlar iman bakımından zayıf diyede biliyorum. afedersiniz ama aptallaşıyorlarmış. hayatı sadece yemekten ibaret zannediyorlar.bununda nefisle alakası yokmu. nefisle alakası var tabiki. çok yemek çok uyumak ve çok konuşmak nefsi emmarenin başlıca özelliğidir..ama haram meselesi farklı bi şey..mesela günde 15 saat uyuyan, her öğünde 2 ekmek yiyen bi adam düşünün.. namazlarını kılıyorsa, çok uyuyor ve çok yiyor diye haram işliyor denmez..eğer saydığınız yiyecekler zararlıysa nefsimize hakim olmamız gerekmiyor mu. gerekiyor elbette, ama saydığım şeyleri yersek haram işlemiş olmayız..anlatabiliyormuyum ashabı kiram diye bir kitap okumaya başladım.o kitabı okuduğumdan beri boğazımdan bişey geçmiyor.bunlar belki küçük ama önemli konular aslında.dolayısıyla sigara içmekte israfa giriyorsa buda günah değilmi. hayır değil. günah demek haram demek haram demek hakkına ayet veya hadisi şerif veya kıyas var demek... nefis burdada devreye giriyor. anlatabildim mi?karışıkmı oldu acaba.

hayır karışık olmadı ben szin ne demek istediğinizi anlıyorum...
siz de beni anlayın..ben sigara içelim herkes içsin demiyorum ki..sigara caiz değildir.. lakin haram farkı bi şey...

sigara mekruhtur..mekruh hakkına nas olmayan yasak demektir..nas olsa haram olacak...mekruh'un ahirette azarlaması vardır..haram ile farkı şudur ki; bir kimse haram olan bir şeye helaldir derse kafir olur, mukruh olan bir şeye helaldir derse kafir olmaz..kat'i-yyet yoktur çünkü..

sigara içiyorum da o yüzden açık kapı bırakıyorum sanmayın.. sigara içmiyorum..

az yemek meselesine gelince..
bu biraz manevi destekle olur. efendimiz günde ekseriyetle 7 lokma yerdi. dikkat edin öğünde değil bir günde 7 lokma, bazen çok açıkırsa 9 lokma yerdi

hz. ebu bekr de günde 9 lokma çok acıkırsa 11 lokma..

şimdi biz bu kadar yesek ayakta duramayız...

müslüman'ın yemek yemeside ibadettir..nasıl mı?
yemeğe oturduğu vakit sünnet üzere oturacak, yemeğe başlarken ibadet ve taat yolunda güç olması için yiyorum diye niyet edilecek.. ve yediğimiz nimetleri tefekkür ile nerelerden ne şekilde rabbimizin bize sunduğunu düşünerek yersek..bu da ibadettir...

selamün aleyküm...
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,266
Tepki puanı
3,644
Puanları
163
Yaş
47
as. sigara içtiğinizi buna kılıf uydurmak istediğinizi asla düşünmedim.düşünsen zaten bu soruları size sormam emin.olun.tabiki Peygamberimizin yediği kadar yesek ayakta duramayız.Hz.ebu bekir'den konu açılmışken size daha önce birçok kişiye sorduğum ama cevap alamadığım bir soruyu sormak istiyorum.1,5 yıl önce 4 halife isimli kitapta okuduğum birşeyi paylaşmak istiyorum.kıyamet günü cennet ve cehennem anahtarlarının Ebu bekir'e verileceği,La ilahe İllallah Muhammedin Resullullah ve sıddıkin Ebubekir dememiz gerektiği doğrumu.

ha bu arada ben yaklaşık 6 ay bu şekilde okudum kelime-i tevhidi.günahanı girdim acaba.
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
as. sigara içtiğinizi buna kılıf uydurmak istediğinizi asla düşünmedim.düşünsen zaten bu soruları size sormam emin.olun.tabiki Peygamberimizin yediği kadar yesek ayakta duramayız.Hz.ebu bekir'den konu açılmışken size daha önce birçok kişiye sorduğum ama cevap alamadığım bir soruyu sormak istiyorum.1,5 yıl önce 4 halife isimli kitapta okuduğum birşeyi paylaşmak istiyorum.kıyamet günü cennet ve cehennem anahtarlarının Ebu bekir'e verileceği,La ilahe İllallah Muhammedin Resullullah ve sıddıkin Ebubekir dememiz gerektiği doğrumu.

ha bu arada ben yaklaşık 6 ay bu şekilde okudum kelime-i tevhidi.günahanı girdim acaba.

kıyamet günü cennetin anahtarının ebu bekr efendimize verileceğini efendimiz bildirmiştir..bundan maksat şudur efendimiz ümmetinden günahkar olanlara şefaat edeceği için mahşer alanındadır...

kelime-i tevhid'e gelince kelime-i tevhid te sıddıkınebu bekr kelimesi yoktur.. ama bu şu demektir...Allah'tan başka ilah yoktur, muhammed(sav) onun rasülüdür, ebu bekr sadıktır tasdikleyicidir..

ebu bekr hakkında söylenen sıddık sözü yanlış değildir ama kelime-i tevhid te bu yoktur söylerseniz hata yapmış olmazsınız lakin kelime-i tevhid böyledir demek hata olur....
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,266
Tepki puanı
3,644
Puanları
163
Yaş
47
kıyamet günü cennetin anahtarının ebu bekr efendimize verileceğini efendimiz bildirmiştir..bundan maksat şudur efendimiz ümmetinden günahkar olanlara şefaat edeceği için mahşer alanındadır...

kelime-i tevhid'e gelince kelime-i tevhid te sıddıkınebu bekr kelimesi yoktur.. ama bu şu demektir...Allah'tan başka ilah yoktur, muhammed(sav) onun rasülüdür, ebu bekr sadıktır tasdikleyicidir..

ebu bekr hakkında söylenen sıddık sözü yanlış değildir ama kelime-i tevhid te bu yoktur söylerseniz hata yapmış olmazsınız lakin kelime-i tevhid böyledir demek hata olur....
Allah razı olsun.Hakkınızı helal edin.bu arada sizin daha önce tavsiye ettiğiniz ama müsait olamadığım için dinleyemediğim,Şehit Bayram Ali Öztürkün sohbetlerini dinlemeye başladım.namaz sohbeti çok güzeldi ve rahatlıkla anlayabileceğimiz bir sohbetti.Allah razı olsun.Rabbime emanet olun inşallah.
 

réyhæn

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ağu 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
a.s bilgiler için sağolasınız... ama ben mayonezde sevmem :)
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Sigaraya mekruh diyenler

Bu gün sihhate zarari bilindigi halde hala mekruh diyen hocalarimizda malesef vardir. Bu insanlari aldatan zararin az az, uzun vadede ve birden olmamasidir . Eger her sigara içen bir hafta içinde ölseydi veya bir organi bir hafta içinde islemez hale gelip kesilseydi. Acaba ona hala kim mekruh diyebilirdi? Gelecek bu zararlarin geç gelmesi ve azar azar gelmesi, mekruh diyenlerin mekruh demesine, onlara muhalif olanlarin da olaya yumusak bakmasina neden oluyor. Ama bir gerçek hiç bir zaman unutulmamali. Eger zararin uzun zamanda ve geç gelmesi bir harama helal görünümü kazandiracaksa içki, kumar, hirsizlik, intihar, eroin ve daha kesin haram olan bir çok seyde -Allah muhafaza- helal veya mekruh olabilir. Yani bir kimse; zehir) kullanarak intihar edecegim dese acaba ona cevabimiz ne olurdu? Haram olan içkiyi her gün az az alan, zararini uzun vadede gören veya görmeyen, sarhos olmayacak kadar içen kimseye, içkide az zarar veriyor veya sarhos etmiyorsa, diye hangi hoca efendi "mekruhtur" diyebilir. Haydi içki ayet ve hadisle haram oldugu açik olan bir sey, ona mekruh diyemiyoruz. Ya eroine, biraya ne demeli? Bunlar ayet ve hadiste açik olarak geçmiyor. Bunlara ayette ve hadisde geçmiyor, zararida uzun vadede görülürse bunlari kullanmak haram degil mekruhtur diye kim fetva verirse o kisiler sigaraya da ayni fetvayi verebilirler.​

Ceffel kalem konuşanlar
Sual: Ehl-i sünnet olarak bildiğimiz bir hoca, “Eski zamanlarda sigaranın zararı o günkü teknoloji ile tamamen anlaşılmadığı için, âlimler sigaraya ittifakla mubah demişlerdir. Ancak fıkıhta, (Zararı kesin olan şey haramdır) kaidesi vardır. Bugünkü bilim adamları da ittifakla, sigaranın zararlı olduğunu söylüyor. Bu bakımdan sigara kesinlikle haramdır” dedi. Bir ateist de, “Eskiden domuzda trişin ve başka zararlı maddeler olduğu için İslamiyet yasaklamıştı. Bugünkü teknoloji ile domuz etindeki bütün zararlı maddeler yok ediliyor, fazla yağı da alınarak taze kuzu eti gibi yapılıyor. Bu bakımdan yenmesinde mahzur kalmıyor” demişti. Aynı mantıkla, bir bardak biranın zararı olmaz. Halbuki haram olması için illa zararlı olması gerekmiyor. Besmelesiz kesilen kuzu eti de haramdır. Dinde bildirilen bir harama, az miktarının zararı yok diye haram değil demek yanlış değil mi?
CEVAP
Bazı şeyler bazı kişilere zararlıdır, bazılarına zararlı değildir. Bazılarına zararlıdır diye herkese haramdır denilemez. Bir de bir şeyin az miktarı zararsız olur da çok miktarı zararlı olur. Mesela eterin azı ayıltır, çoğu bayıltır. Eter zararlıdır, azı da haramdır denemez. Afyon gibi uyuşturuculardan yapılan ilaçlar vardır. Az miktarları faydalıdır, çok miktarları zararlıdır. Çoğu zararlı diye azına da haram demek yanlıştır. (Çoğu sarhoş eden şeyin azı da haramdır) kaidesi sıvı içkiler içindir. Katı maddelerin az miktarlarını ilaç olarak kullanmakta mahzur yoktur.

Tanıdığımız salih Müslüman ve branşında uzman bir doktor diyor ki:
“Bazı astım hastalarına bir tek sigara bile zararlıdır. Hastalıksız insanlara, birkaç tane sigaranın zararı olmaz. Bazı kimselere 5-10 tanesi, hatta 20 tanesi bile zararlı değildir. Çilek, patlıcan gibi bazı besinler alerji yapar, yani zararlıdır. Kendisine zararı dokunan şeyleri elbette yememek gerekir.”

Bir tek sigaranın tütününü içmek yerine, ekmeğin arasına koyup yense vücuda bir zararı olmaz. Eskiden ceffel kalem diye bir tabir kullanılırdı. Düşünülmeden, hemen söylenen sözlere denirdi. Sigaraya da, az çok kaydı koymadan, ceffel kalem haram demek büyük veballi iştir.

İkincisi asrımıza kadar gelen İslam âlimleri, sigaraya mubah dediğine göre, o günkü teknolojiyle zararı bilinmediği için denmiş demek de, İslam âlimlerini ceffel kalem suçlamak olur. İslam âlimleri, bilmediği bir şeye haram veya helal diyecek kadar sorumsuz kimseler midir? Resulullahın vârisi olan İslam âlimlerini suçlamak vâris sahibi Resulullahı üzmez mi?

Dinde bildirilen bir harama, az miktarının zararı yok diye haram değil demek çok yanlıştır. Tersi de böyledir. Mubah olan bir şeyin çoğu zarar veriyorsa, azına da haram demek çok yanlış olur. Mesela yemek yemek mubahtır, çok yenince haram olur. Azına da haram demek çok yanlıştır. Aynı mantıkla, faydası tam tespit edilemeyen farzların da terki mümkündür demek doğru mu?

Harama mubah demek nasıl küfrü gerektiriyorsa, mubaha da haram demek aynı hükme girer. Din hakkında hüküm verirken, Allah’tan korkmalıdır.

Sigara haram mı .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
selamün aleyküm...
bu yazı kimindir.. hani hocalar üstü hoca! yazmıştır bu yazıyı..
şimdi yazacaklarımı iyi oku. yaşın küçük belki anlayamazsın ama en azndan bi daha bu tür konulara girme...



sigara sarhoşluk vermediğinden.ve aklı örtmedinden, haram olduğuna delilde olmadığından..eşyada da "asl olan helal olmasıdır" bakımından caizdir...

bununla beraber,, kötü kokusu, sağlığa zararı, fuzuli olması dolayısıyla israf babından olması bakımından mekruhtur....

Tütün içmek israf mıdır?
İsraf, malı haram olan yere vermektir. Azı da, çoğu da israf olur. Büyük günah olur. İçki ve kumar için vermek böyledir. Sigara haram olsaydı, buna az veya çok verilen para israf olurdu. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(İnsanın bazı arzuları, tabiatından ileri gelmektedir. Hiç kimse bu isteklerden kurtulamaz. Mesela, sıcakta, insanın tabiatı serin bir şey içmek ister. Soğukta, sıcak bir şey ister. Böyle istekleri yapmak nefse uymak değildir. Çünkü, tabiatımızın zaruri istekleri mubahtır. Bu ihtiyaç maddelerini lazım olduğu kadar kullanmak sünnettir. Çünkü, bu tabii istekler nefsi emmarenin arzularının dışındadır. Nefs, mubahların lüzumundan fazlasını ve haramları ister.) [Mektubat 3/27]

Malı, ihtiyaç olan mubahlara harcamak israf değildir. Günah olmaz. Sigaraya alışmış kimsenin tabiatı ekmek ister gibi, tütünü istiyor. Böyle kimsenin, ihtiyacı kadar kullanması israf olmaz.

Tütün içmek haram mı? .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
selamün aleyküm

Tütün içmek israf mıdır? evet israftır...
İsraf, malı haram olan yere vermektir. hayır malı haram olan bir yere vermek israf değil, mutlak haramdır Azı da, çoğu da israf olur.haramdır Büyük günah olur. İçki ve kumar için vermek böyledir. bunlara harcanan para haramdır.. Sigara haram olsaydı, buna az veya çok verilen para israf olurdu. yine yanılıyorsunuz..sigara haram olsaydı buna harcanan para külliyen haram olurdu. buna israf diyemezdik... İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(İnsanın bazı arzuları, tabiatından ileri gelmektedir. Hiç kimse bu isteklerden kurtulamaz. Mesela, sıcakta, insanın tabiatı serin bir şey içmek ister. Soğukta, sıcak bir şey ister. Böyle istekleri yapmak nefse uymak değildir. Çünkü, tabiatımızın zaruri istekleri mubahtır. Bu ihtiyaç maddelerini lazım olduğu kadar kullanmak sünnettir. Çünkü, bu tabii istekler nefsi emmarenin arzularının dışındadır. Nefs, mubahların lüzumundan fazlasını ve haramları ister.) [Mektubat 3/27] bu konunun sigara ile alakası yoktur..sigara mübah değil, mekruhtur...imam'ı rabbani k.s. nin buyurduğu caiz olan yenmesinde içilmesinde sakınca olmayan nimetlerdir..

Malı, ihtiyaç olan mubahlara tekrar ediyorum sigara mübah değildir... harcamak israf değildir. Günah olmaz. Sigaraya alışmış kimsenin tabiatı ekmek ister gibi, tütünü istiyor. Böyle kimsenin, ihtiyacı kadar kullanması israf olmaz. yaa öylemi.. o halde size şunu sorayım..asgari ücretle çalışıp(420 ytl) aldığı maaşın 4/1 ini (120 ytl) sigaraya vermek mübahmıdır...? israf değilmidir...

ayrıca yukarıda ki yazınızda çok yemek haramdır demişsiniz...bu da hatalı bir görüştür..
zira yemekte bi ölçü yoktur..yemeğin standart bir kriter yok ki, bunu aşan haram işlemiş olusun.. diyelim ki, ben her öğünde iki ekmek, dört tabak yemek yiyorum.. buna haram diyebilirmisiniz.. herkesin doyma ölçüsü farklıdır..öyle insanlar var bir küçük dilim ekmekle doyar..ve öyleleride var ki iki ekmek yer..şimdi iki ekmek yemek haramdır denir mi? denmez..

ölçü şudur; doyduktan sonra fazladan yemek caiz değildir...
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
Esselam,
Bilgiler için Allah razı olsun önemli olan da fıkıh görüşüdür. Açıklamalar için teşekkür ederim. Hayırlı cumalar selam ve dua ile

selamün aleyküm..efendi kardeşim..

mevla teala cümlemizden razı olsun..sizinde cumanız mübarek olsun.. dualar müşterek..

efendi kardeşim..
bu fakir'e kızmayacağınız ve kırılmayacağınız ümidi ile size bir hatırlatma yapayım..

"es selam" kelimesi yanlız başına bir selam şekli değildir. anlamı yoktur (Allah c.c. nin güzel isimlerindendir.. selamette olan, selamette kılan demektir..) ancak "selam" kelimesinin sonuna "aleyküm"(üzerinize) eklenirse, o zaman "allahın selamı/selameti üzerinize olsun" manasına gelir ki, selam budur..

birde şu var..
"esselamün aleyküm" diye selam verilmez.. eliflam ve tenvin bir kelimede birleşmez.. ya "esselamü aleyküm" olacak yada "selamün aleyküm"

efendi kardeşim..dua edersiniz ümidi ile yazdım.. umarım yanılmam

esselamü aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü...
 

susuzyaz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Tütün içmek israf mıdır?
İsraf, malı haram olan yere vermektir. Azı da, çoğu da israf olur. Büyük günah olur. İçki ve kumar için vermek böyledir. Sigara haram olsaydı, buna az veya çok verilen para israf olurdu. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(İnsanın bazı arzuları, tabiatından ileri gelmektedir. Hiç kimse bu isteklerden kurtulamaz. Mesela, sıcakta, insanın tabiatı serin bir şey içmek ister. Soğukta, sıcak bir şey ister. Böyle istekleri yapmak nefse uymak değildir. Çünkü, tabiatımızın zaruri istekleri mubahtır. Bu ihtiyaç maddelerini lazım olduğu kadar kullanmak sünnettir. Çünkü, bu tabii istekler nefsi emmarenin arzularının dışındadır. Nefs, mubahların lüzumundan fazlasını ve haramları ister.) [Mektubat 3/27]

Malı, ihtiyaç olan mubahlara harcamak israf değildir. Günah olmaz. Sigaraya alışmış kimsenin tabiatı ekmek ister gibi, tütünü istiyor. Böyle kimsenin, ihtiyacı kadar kullanması israf olmaz.

[/url]


Burada insanın zaruri ihtiyaçlarından bahsetmişsiniz. Ancak Bahsettiğiniz gibi sıcakta soğuk, soğukta sıcak bişeyler içmek istemek zaruri değildir. Öyle birşey olsa ben 30 derece sıcaklık varken çay içmem. Ya da çoğu kişi kışın kola içmezler.. Bu iş zaruri istek değildir yani ihtiyaç değildir.

Sigarada bir ihtiyaç değildir. Eğer ihtiyaç olsaydı herkes içerdi. Nefsin istediği de doğrudur ancak neden herkesin nefsi sigarayı emretmiyor. Sigaraya nefis mi alıştırıyor. Herkes kendi isteği ile alışıyorlar. Yok ben zorla alıştım diyen varsa yalan söylüyordur.

Bu işte bir zarurilik yoksa.
Sigara almak için para veriliyorsa...
Sigara insan sağlığını kötü etkiliyorsa..
Sigara insanı bile bile hasta ediyor ve bunu içenlerde biliyorsa...
Sigara hem sağlığı hemde keseyi etkiliyorsa...
İsraf haramsa...
Nefs istedi diye içilip nefse uyuluyorsa...

Artık gerisini siz düşünün
İster HARAM deyin isterseniz CAİZ deyin, istersenizde MÜBAH deyin.

Ama aklınıza, nefsinize göre değilde olması gerektiği gibi deyin.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
selamün aleyküm

Tütün içmek israf mıdır? evet israftır...
İsraf, malı haram olan yere vermektir. hayır malı haram olan bir yere vermek israf değil, mutlak haramdır Azı da, çoğu da israf olur.haramdır Büyük günah olur. İçki ve kumar için vermek böyledir. bunlara harcanan para haramdır.. Sigara haram olsaydı, buna az veya çok verilen para israf olurdu. yine yanılıyorsunuz..sigara haram olsaydı buna harcanan para külliyen haram olurdu. buna israf diyemezdik... İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(İnsanın bazı arzuları, tabiatından ileri gelmektedir. Hiç kimse bu isteklerden kurtulamaz. Mesela, sıcakta, insanın tabiatı serin bir şey içmek ister. Soğukta, sıcak bir şey ister. Böyle istekleri yapmak nefse uymak değildir. Çünkü, tabiatımızın zaruri istekleri mubahtır. Bu ihtiyaç maddelerini lazım olduğu kadar kullanmak sünnettir. Çünkü, bu tabii istekler nefsi emmarenin arzularının dışındadır. Nefs, mubahların lüzumundan fazlasını ve haramları ister.) [Mektubat 3/27] bu konunun sigara ile alakası yoktur..sigara mübah değil, mekruhtur...imam'ı rabbani k.s. nin buyurduğu caiz olan yenmesinde içilmesinde sakınca olmayan nimetlerdir..

Malı, ihtiyaç olan mubahlara tekrar ediyorum sigara mübah değildir... harcamak israf değildir. Günah olmaz. Sigaraya alışmış kimsenin tabiatı ekmek ister gibi, tütünü istiyor. Böyle kimsenin, ihtiyacı kadar kullanması israf olmaz. yaa öylemi.. o halde size şunu sorayım..asgari ücretle çalışıp(420 ytl) aldığı maaşın 4/1 ini (120 ytl) sigaraya vermek mübahmıdır...? israf değilmidir...

ayrıca yukarıda ki yazınızda çok yemek haramdır demişsiniz...bu da hatalı bir görüştür..
zira yemekte bi ölçü yoktur..yemeğin standart bir kriter yok ki, bunu aşan haram işlemiş olusun.. diyelim ki, ben her öğünde iki ekmek, dört tabak yemek yiyorum.. buna haram diyebilirmisiniz.. herkesin doyma ölçüsü farklıdır..öyle insanlar var bir küçük dilim ekmekle doyar..ve öyleleride var ki iki ekmek yer..şimdi iki ekmek yemek haramdır denir mi? denmez..

ölçü şudur; doyduktan sonra fazladan yemek caiz değildir...

Yazıda yorumunuz var. Sizden beklemezdik. Mahşer günü buraya yazılan her kelimenin kaynağını soracaklarını unutmayalım.

Doğru yolda olanlara selam ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt