Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Nuh peygamber ve 1000 sene yaşama hadisesi nedir? (1 Kullanıcı)

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
efendimiz aleyhisselatu vesselam kuran-ı hakimi kendi bildirdiği dışında açıklayana cehennem ateşi var demiştir.

söylediklerinin içinde bir bu söz doğru gerisi sacmalamışsın.

Bu Hadis te

Meal ve tefsirler için dediğim söz bu gibi hadislere paraleldir.

Kim kuran ayeti için Allah bunu değilde şunu demek istemiştir derse O Zındıkın ta kendisidir. Bu sözümü tekarlıyorum.

Yani kendi sözünü haşa Allahın dediğinin yerine geciriyorsa! yahudi tarzı tefsir denir bu fiile ayeti bozmaktır. Cok günahtır.

Bunlar cok ince konular.

dikkatli olalım.

konuşurken Ya Ayete dayanıyorum ya hadise dayanıyorum yada salih bir alimize dayanıyorum.

Bunu fark etmiş olmalısınız

Delil isterseniz dediklerimin delilini sunarım.

"Bir kitaba (kuran , Hadis kitabı, Alim kitabı..) dayanmaksızın dini meseleleri acıklamaya calışanın yeri cehennemdir." delili az aşşadadır.

Sen biraz böyle yapıyon gibi geldi bana uyarıyorum.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Gördüğünüz gibi "Allah bu ayetle pek çoklarını şaşırtır. pek coklarını da yola getirir."

canlı canlıya görün.

Nuh Kavmi ve ondan önceki kavimler 1000 sene civarı yaşıyorlardı... kitaplarda bu sabit

bunu inkar etmenin yollarını boşa arama iblisin vesvesesini ilim zannetme..!

1000 sene yaşasaydı Hz Muhammed yaşardı demişsiniz Allahtan daha iyi mi bilecez.

Hatta hiç ölmezdi diyenlerde cıktı

Senin Altından bir evin niye yok?

Sen ucsana

Sen gökte bir ev edin bize oradan konuş

Sana bir melek indirilse ya

Sen git bir melek gelsin...

Efendimizin cevabı : "SubhanAllah ben beşer bir rasulum."

Bunu kuranı arastırıp bulabilirsin.

bunun anlamı nedir? Peygamber efendimizin dönemindeki klasik müşrik mantığı

İblis aynı vesvese salatasını yedirip üstümüze salıyor.

Bu Sözüm iblise olsun: Artık senin vesveseni tın mıyoruz iblis efendi.
Aynı yöntem artık bize sökmez
Kuranımız elimizde senin nereden saldıracağını klasik metodlarını ögrendik.


Hem soru adabını edinirsen bütün cevapları alabilirsin.

sıkıstırma maksadı dısında gercekten ögrenmek icin tek tek sorarsan.

Edep ya hu!
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
"Nâstan kimi de vardır ki ne bir ılme, ne bir rehbere nede tenvir eder bir kitaba istinad etmeksizin Allah hakkında mücadele eder"

"Allah yolundan şaşırtmak için yanını bükerek ki: Dünyada ona bir rüsvalık vardır, Kıyamet günü de kendisine o yangın azâbını tattıracağızdır."

HAc 8 ve 9 ayet Elmalılı meali

Dikkatini cekmesi icin özellikle kırmızıya boyadım.

Ustte tırnak icin de yazdıgım kitaba dayanmadan dini meselelere yorum yapanın yerini belirtir. ateştir.

Tövbe et

Vesveseleri ilim sanma sabırlı ol ilim sana da ulaşacaktır.
 
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

@kaime

amacım sıkıştırmak değildi. biraz sohbet biraz da araştırma sonuçlarımı paylaşmak istedim.

bulduğum sonuçlara göre her harfin belli anlamları var. bu metod ayete yeni bir meal vermiyor gerekçesini açıklıyor.


bismillahirrahmanirrahiym

Zikru rahmeti rabbike abdehu zekeriyyâ.

1. zikru rahmeti : rahmetin zikri
2. rabbi-ke : senin Rabbin
3. abde-hu : onun kulu
4. zekeriyyâ : Zekeriya

(Bu sure), senin Rabbinin, kulu Zekeriya (A.S)'a rahmetinin zikridir (kıssasıdır

sadagallahul aziym

ben diyorum ki bu ayetler nuzul olduğu sırada yaşanan olayları biz de anlayabiliriz. ne şekilde ve neden indiğini de anlayabiliriz. ALLAH tealanın bu ayetlerle ne yarattığını da anlayabiliriz.

bu mealden çok öte bir şeydir.


1. zikru rahmeti :zellesindeki(kendisinde var olduğunu zannetiği hatayı) hatayı meleğimizle giderdiğimiz kimseye yön veren yine meleğimiz oldu da onu baba olarak işaretledi ve bir hayrı gizleyerek aynı kaderde açığa çıkardı.

rahmetin zikri denen şeyin izlediği yollardan bir tanesi de budur.. yani ALLAH teala bu zikri yaparken kime ne yaptığını da anlatıyor. ve bir güzellikle anlatıyor diyor ki bu anışı yapan ilk etapta meleğimizdir.

bu husus ALLAH tealanın nasıl bir konuya giriş yaptığını ve neleri yaratabileceğinin işaretlerini veren bir bakış açısıdır. yani arapça bilmesenizde bu ayetin neyi yarattığını ve ne şekilde yarattığını anlayabiliriniz.

mesela meallerde geçmese de HZ.ZEKERRİYA aleyhisselatu vesselamın bir zellesi varmış dersiniz.ve bu zellenin niteliğini de anlayabilirsiniz.

rahmeti anış olarak çevrilen meal ile yukarıdaki meal içerik açısından belki ama işleyiş açısından apayrıdır ve ALLAH tealanın kudretini açıklarken diğer kullarla olan münasebetini de açıklamaktadır.

sırf bu mealle sonradan gelecek ayetlere bakış açısı yakalayabiliriz.

ayrıca bu ayetlerle bir atomun yapısını da açıklayabiliriz. çaprazlama yoluyla mendelin kanunlarına alternatif de üretebiliriz. bir bilgisayar programı dahi yazabiliriz.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Allah kuranda fen ilmini belirtmemiştir genelde birkac mucuze haric.

bazen Fen ilimleri icin de "Bunda pekcok ayetler vardır" demiştir.

Örnegin

"Görmediler mi baksalar a kuşlara cevvi Semâda müsahharlar iken onları Allahdan başka tutan nedir? Elbette bunda iman edecek bir kavm için çok âyetler var" Nahl 79

Allah insana ilmi gercekleri vermek yerine kendi kendilerine ögrenerek ilim edinmelerini murad etmiştir.

İNsanlar örnekte oldugu gibi kuslarda gizili olan ayetleri ögrenerek Yani

Aerodinamik kanunlarını bulmuşlardır ve bu kanuna göre ucakları icad etmişlerdir.

Ucak bir ayettir. anlayana..
 
H

hado77

selamun aleykum

@kaime

bismillahirrahmanirrahiym

zikru rahmeti

sadagallahul aziym

bu ayetle tıbbi bir sorunu çözelim.

zikru rahmeti aynı zamanda şu da demektir.

kusurlu bir erkek hücrenin kusurunu gidermeden o hücreden meydana gelecek erkek hücrenin dişi hücre şeklinde davranması sağlanarak aynı erkek hücrenin (güneşe,ısıya, ışığa) tabi tutulması ile bu erkek hücrenin baba olma kabiliyetini durdurup bu hücreden meydana gelecek ürünleri gizliyerek(ışıktan,ısıdan uzak tutarak) bir kadının(veya bir tüpün içine) rahmine yerleştirme(aynı kaderde buluşturma).

madem kuran-ı hakim ıslak kuru her meseleden bahseder o zaman böyle bir meal dahi vardır. sorun biz bunları anlayamıyoruz veya ilmimiz yetmiyor veya ve en doğru olarak teknik olarak yetersiziz demek gerekir.

bu ayetlerle tohumları çaprazlama veya bir programın yazılma imkanı dahi vardır. ancak teknik bilgisi olan bir kimse daha fazla yardımcı olur. düşünsenize 100 lerce patent alınabilir hastalıklara kesin çözüm üretilebilir ve bunu bu sefer gerçekten müslümanlar yapar.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Devir Ahir zamandayız amenna

Bu devir kıymetli pek mubarek bir şahıs olan hazreti mehdinin devridir.

Onda Öyle ilimler gizlidir ki akılları durduracak düzeyde bir ilmi ilerleme yapacakki Mehdi nin şakitleri

teknoloji tekrar islamın eline gececektir.

Dünya devi olacak müslümanlar.

Neye göre diyorum bunu Alimlerimizin Altın Çağ acıklamalarına göre...

Heyecanımız giderek artsın.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
"Bir kitaba (kuran , Hadis kitabı, Alim kitabı..) dayanmaksızın dini meseleleri acıklamaya calışanın yeri cehennemdir."

Kurandaki ayetin ışığında denilenbilecek güzel bir sözdür.

dini meseleri konuşurken ve teffekkür ederken Kuranı referans olarak almayan yanlış yoldadır.

Ona şeytan dokunur. Seytanın verdiği vesveseleri ilim zanneder.

Davetim kuranadır. Sünnetedir. Temiz alimedir.

hepimiz hata yapabiliriz Bu konuda sapık düsüncedesin sen deyip kovmak yerine ilkin bir konuşmayı doğru yolu anlatmalıyız.

usanmadan ilimi önce bir anlatalım hatayı göstermeye calışalım

Kınamak bize düşmez. kovmakta... Yeterki Akıl sahibi olup doğru düşünsün

akıl ve kalp birliği önemlidir. temiz akıl kalbin tasdiki ile hareket ederse

Kurana da bağlı ise yanlılş yola sapmaz.

Adam olsun ilkin... Mevlanalar gibi adam olsun...
 
H

hado77

selamun aleykum

@kaime

sapık düşünce nedir merak ettim.fiil olarak sapık düşünceye sahip bir kimseyi nasıl tanıyorsunuz? çözümü ilmihale ALLAH tealaya çözdürmek dışında ne gibi çareler üretebilirsiniz.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Sapık olarak görsem konuşmaya değer görmezdim!

sapık düsünce nedir? cevap: Kurana uymayan sapık düsüncededir.

kuranda hertip insandan her tik fikirden örnekler verilmiştir.
 
H

hado77

selamun aleykum

@kaime

bilinen mealiyle sapıklık ihlas suresinde açıklanmıştır. ALLAH teala doğurmayan doğrulmayan bir yaratıcıdan bahseder. eğer kişi ahvaliyle bir kimsede teveşşuh uyandırıp meydan bir ürün çıkaramıyorsa bu kimse sapık düşüncenin ürünlerini yaymaya başlamıştır demektir.

mesela 2 tane 13-14 yaşındaki çocuk el ele tutuşarak geziyor ve ortaya evlilik içi bir ürün getirmiyorsa sapıktır denebilir. eğer evlilik bağıyla birliktelik kururlursa bu da merci iğfali olduğundan pedofilidir.

her halukarda bir kimse eylemi ile doğumun neticelerini çağrıştırıp ortaya bir ürün koymamışsa ihlas ile sapıklık yapıyor ve ALLAH teala ile ben de varım yarışına giriyordur.

cezai ve ahlaki müeyyide uygulanmasını gerektiren haller ve özellikle din dışı algılayışı dini kisveye sokmak çabası asli olarak kuran-ı hakime karşı değil insanlara karşı sonuçlar doğurur.

faraza 14-15 yaşında 2 ortaokul talebesi sapık genci (2 gün önce iş yerimin arkasındaki parkta yaptığı gibi) dudak dudağa öpüşürken görürseniz ne yapardınız?

bu 2 genç ahlaken ve cezai ehliyet olarak sapıklıkla maluldur. çıplak giyinen bir bayan psikolojik olarak teşhirci sınıfında görülür. bu kimseler tedaviye muhtaçtır.

benim tezim bir kimseyi dinsiz anlayışı ile göğe çıkarıp sapıklıkla değil hastalıkla itham edilmesi yönünde.

bu kişinin psiko dinamik değerleri alt üst olmuştur okul-aile ve toplum bu 2 genci mefruz cebr yoluyla iğfal etmektedir. ve bu suçun sorumlusu olan bu kimselerde pedofili emareleri vardır. zira biz yapamıyoruz siz yapın biz röntgenleyeceğiz demektedirler.

bu profile uygun dindar onlarca tanıdığım var. dine uzak olan kesim ise hak götüre. bu mevzu dine karşı bir duruş değildir. zira apaçık bozukluktur. ALLAH teala ile kimse diğer tarafta bulunarak mücadele edemez.

bu çocukların yaptığı ameller olması bakımından siper kurma ve arkasından taş atma amelleri yakinen müşahede edildiği için bu sorunun çözümü dinin yaşanmasından önce gelmektedir.

ALLAH tealaya imanı anlamamış bir nesle önce neye iman ettiği anlatılmalı yoksa sıradan hayatı dahi sapıkça addedilecektir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
İman esasları kuranda bes belli dir. Gene Referansımız kurandır.

Anlamakta acizlik cekmemiz için hadisler var.

Alimlerin acıklamaları var.

Amentü! iman esaslarını sayar.

Kuranın ışığına maruz kalırsak hiç sapıklığa düşmeyiz.

Sapığa canlı canlıya örnek ver derseniz bana

İskender evrenesoğlu derim. İnternetten bulabilirsiniz.

Mevlana der ki "Hersey zıddı ile belli olur"

Dünyada sapık ta olacak ki işte sapık diyelim örnek olarak onu gösterebilelim.

bu işte temizin zıddı sapıktır internetten bulabilirsiniz.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
selamun aleykum

bilgiler için teşekkürler.
bir kaç sorum olacak

bizim elimizde bulunan mealleri efendimiz aleyhisselatu vesselam mı açıklamıştır.mesela alakadan yaratıldı denince bunun insan hücresi olduğunu bilerek mi söylemiştir. bütün ümmet bunun hücre olduğunu biliyor muydu? veya yahudilerin veya isevilerin ALLAH tealaya haşa çocuk isnadı ALLAH teala tarafından kaale alınırken aslında onlar bunu dememişti demek de ALLAH tealanın lafzını mı değiştirmektir.tertemiz sayfalar kendine atılmış itiraflarla dolu oln kitaplar yargılanır. kuran-ı hakim ise yargılanmaz en kamil anlamda anlaşılır.

bir de bir ayetin meali aynı zamanda gerekçesini ve mevzuya tabi sorunu da çözdüğünü açıklıyorsa ALLAH kelamıdır demek doğru olmaz mı? mesela 1000 yıl yaşadı diyoruz nerede 1000 yıl yaşayan veya siz gördünüz mü? gayba iman ile bunun ne alaksı vardır.efendimiz aleyhisselatu vesselam en kamil peygamber ise en azından onun da 1000 yıl yaşaması gerekmez miydi? kuran-ı hakimi yaşamak demek aynıyla yaşamak ise bizim de 1000 yıl yaşayan kimseleri görmemiz gerekmez mi?

ALLAH tela bizlerden razı olsun.


Bu yazdığınıda yeni gördüm ama madem sormuşsun cevap verelim,

Bizim elimizde bulunan mealleri türkçe bilen ve türkçeye çeviren alimler yazmıştır,dediğim gibi meal ile tefsiri karıştırıyorsun...
Elimizdeki tefsirleride yine türkçe bilen veya başka dilde yazılmış tefsirleri türkçeye çeviren alimler yazmıştır...
Meal çeviri demektir,tefsir ise delilleri ile genişce açıklama demektir...
Efendimiz aleyhisselatu vesselam kendisine ilmi verilmemiş birşey hakkında ben bunu biliyorum dememiştir,bilmediği birşeye biliyorum demek onun yaratılış fıtratına uymazdı zaten,dolayısı ile ayeti kerimede geçen ALAKA nın bir hücre yapısı olduğunu bilemeyebilirdide buda normal bir hususdur,ancak ALLAH TEALA günümüzden 1500 yıl önce indirdiği kur'anı azimüşşanda ALAKA gibi daha başka bilgilerde vermiştir ki- bu bilgiler zaten o zamanın ilmi teknolojisi ile ortaya çıkacak bilgiler değildirler bunlardan iki denizin birleştiği yerde bir birlerine karışmamaları ve süt veren bir hayvanın dışkısı ile kanı arasından her ikisinede değmeden yani necis olmadan geçirilen sütün yaratılmasını anlatan bilgiler gibi,anlatmak istediğim şey bu bilgiler zamanla ortaya çıktı buna sebep ise Kuranı azimüşşanın indiği dönemi değil kıyamete kadar bütün zamanları kapsadığını ispat etmek için hatta kuranda firavunun suya gömüldüğü ve bir ibret olarak orada saklandığı yüz yıllardır yazdığı halde daha az bir yakın zamana kadar hiç bir ilmi kuvvet onu kızıl deniz altında arayacak kudrete sahip değildi taki ALLAH TEALA dalgıç ilmini,kıyafetini,radar teknolojisini ve hatta daha adını sayamayacağım birçok şeyin icadına müsaade edipte günümüzde bu ibretin ortaya çıkmasını emredinceye kadar istese taki ilk ayetlerin inzal olduğu zamana firavunun nerede olduğunu noktasına virgülüne kadar an latırdı...
Kuranı kerimi en iyi anlayan ve anlatan muhakkak ki kendisine inen efendimiz aleyhisselatu vesselamdır,muhakkak ki kuranı kerime hakim olmayan onu iyi anlatamazdı,şimdi senin benim kalkıpta peygamber bile alak nedir bilmiyordu hücre nedir bilmiyordu demesi,hatta üstünede bak ben biliyorum demesi ukalalıktan,kendini beğenmişlikten başka birşey değildir,kendimizi efendimizle bir tutmayalım,efendimiz arşı alaya çıkmış,rabbimizi görmüş,cennete ve cehenneme girmiş,bütün bilinen meleklerle birebir konuşmuştur.

Yahudilerin ve musevilerin ALLAH TEALA ya çocuk isnadı elbette ALLAH TEALA tarafından kaale alınmıştır,çünkü ALLAH TEALA kullarını kendisini bilsinler için yarattı,yanlış bilinmesine sebep olacak toplumları uyarmak içinde defalarca peygamberler gönderdi sayısını ancak kendisi bilir,şayet içimizden birisi aslında iseviler ve museviler aslında ALLAH TEALA ya çocuk isnad etmemiştirler demek ALLAH TEALA yı yalanlamaktan başka birşey değildir,elbette kuran bunu söylemektedir,sen neyi anlatmaya çalışıyorsun burasını ise anlamak büyük bir kabiliyet gerektiriyor...

bir de bir ayetin meali aynı zamanda gerekçesini ve mevzuya tabi sorunu da çözdüğünü açıklıyorsa ALLAH kelamıdır demek doğru olmaz mı? mesela 1000 yıl yaşadı diyoruz nerede 1000 yıl yaşayan veya siz gördünüz mü? gayba iman ile bunun ne alaksı vardır.efendimiz aleyhisselatu vesselam en kamil peygamber ise en azından onun da 1000 yıl yaşaması gerekmez miydi? kuran-ı hakimi yaşamak demek aynıyla yaşamak ise bizim de 1000 yıl yaşayan kimseleri görmemiz gerekmez mi?

Ne kadar saçma bir inanış içinde olduğunu biliyormusun ?

Mesela 1000 yıl yaşadı diyoruz nerede 1000 yıl yaşayan gördünüzmü diyorsun,aynı kuranda musa aleyhisselamın asası ile kızıl denizi ikiye böldüğü yazıyor sen gördünmü şimdi böyle birşey yapan ? Yunus aleyhisselamı bir balığın yuttuğunu ve bir müddet (tevbesi kabul olana kadar) karnında kaldığını sonra kıyıya kustuğunuda yazıyor sen gördünmü şimdi böyle birşey ? İbrahim aleyhisselamın ateşe atıldığı ama ateşin suya döndüğüde yazar peki sen gördünmü böyle birşey ? Süleyman peygamberin aleyhisselam cinlere hükmettiği hatta hayvanatla konuştuğuda yazar sen gördünmü böyle birşey ? İsa aleyhisselamın ölüyü dirildiğini? daha daha nice örnekler sıralanır görmedin,duymadın diye olmayacağını olamayacağını zannetmek kuranı kerimde yazdığı halde 1000 yıldan 50 sene eksik kavmi içinde kaldı sözüne sırf senin ''buna imkan yok '' demen hatadır,yanlıştır,islamiyet ile bağdaşmayan birşeydir,müslüman ALLAH TEALA yı görmeden ona iman ettiği gibi,Onun celle celaluhu bildirdiğinide kabul edip buna göre inanır buna kuranda yazdığı gibi gayba iman etmek denir,mantığına ters geldiği için inanmamak yada ayete başka başka manalar vermek bizden öncekilerin kitaplarını tahrif ettiği gibi bir tutum içinde olmaktır !!!


ALLAH TEALA rızası için aklını başına topla,hüsnü zannımca sen ya kendi başına zikir ile meşgul oluyorsun !
Ya kamil olmayan birisini kendine mürşid olarak seçmişsin !
Ya da akıl sağlığını bozmuşsun !

Her üç hal içinde ALLAH TEALA dan sana doğruya ulaştıracak yollar nasdip etmesini dua ediyorum...
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Tevratta nuh peygamberin 950 sene yaşadığı yazar

Tevratın temiz kalan yerlerini Allah tasdiklemiştir.

Zaten "biz kitapların tasdikcisiyiz" demiyor mu?

göstere göstere hataya düşülür mü ?

Eski ümmetler 1000 sene civarı yasıyorlar.

Bu konuda şeytanın oyunu oldugunu en baştan 2. mesajda yazdım göre göre hataya düsülürmüş meğer.

Maksat imanı kurtarmak !!!!! Ayeti tasdiklemeyenin imanı gider.
 
H

hado77

selamun aleykum

@erzurumliye

benim anlatmak istediğim şey gaybe iman ile ALLAH tealaya iman aynı şey değildir.
anlatıldığı kadarıyla evliyalar bazı gaybi olaylara bizatihi müşahade etmiş ve hakkel yakin seviyesinde iman sahibi olmuşlardır.

efendimiz aleyhi ekmeltu tehaya bir eyetin ne anlama geldiğini biliyordu.HZ.CEBRAİL aleyhisselatu vesselam bu ayetlerin kemal manasını öğretmişti.

mesela alag suresi için tefsir değil meal çalışması olarak şu hususları yazmak isterim.
ayrıca mümminun suresi için de bir çeviri var.

alag kelimesiyle ne anlatılmış olabilir?


ALAK 1
muazzam bir kudretle, isimlerine hakim olma bilinciyle kusurları yok ederek ve meleğini kainata söz geçirmiş halde kullarının üstünde tutan ve kullarına sıra ile oldukları şeyleri anlatıp yapmaları gereken şeyleri yaratan ve onlardan sadır olan her türlü hatayı yok eden.(daha şükretmez misiniz)

ALAK 17
kendi hatası yüzünden(gece dua ederek tevbe eden kimse) bir(kul) kadına(o kadın rızkını kazansın diye ,kendi günahına kefaret için) ilmiyle iş öğretip rızık veren, (hamile ) bir kadını(yardımcı kılıp) ALLAH tealaya yöneltince o günahkarı(rızkını değiştirerek öğrettiği ilmi ona iade edip,günahından dolayı onu affettik,onu nutfeye yani) ilk haline çevirdik.

ALAK 18
(sadece kendi) rızkı için (gece) dua edenler,(hamile) kadının anlayışını değiştirip kusurlu olduğunu düşündürdüğünde(bu kadın tarafından, bu işi o yapmıştır diyerek) inanılan değer olarak kainat bu işe(bu hanımın hamile olmasına) yardımcı olan ben miydim diye sorar?

MUMİNUN 14

işlediği günahtan ötürü tevbe etmeyen ve katımıza yükseltip azap ettiğimiz kimsenin halini gördün mü? o kimse dokunmadığı halde bir kadından çocuk sahibi olduğunu zannediyordu. halbuki o çocuk meleklerle konuşacak ve annesinin ilk hali olan bakir haline iade edilecekti. yarattığımız cinniyi iki halde o kadına arz ettikte kadın her iki hali de kabul etmişti. ALLAH teala merhamet gösterdi de o kadını da o günahkarı da yeniden yarattı ve tevbe eden salih amel işleyen kimseler olarak yaptıkları amelleri anlayacak bir idrak ile donattı.


burada kul kadın kul erkek gibi tabirler esasen farklı anlamlara da gelmek de ancak temelinde insanı hedef alan kuran-ı hakim esasen bu kitap ne için gelmiştiri tefsire ihtiyaç duymadan açıklamaktadır.

esasında kul kadın demek herhangi bir işte talep eden veya işe amade kimse demektir. mesela yağın su üstüne çıkmasını istiyorsanız kul kadın yani talep eden zahiren sudur.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
selamun aleykum

@erzurumliye

benim anlatmak istediğim şey gaybe iman ile ALLAH tealaya iman aynı şey değildir.

Hayır ALLAH TEALA ya iman gayba imandır,çünkü yaradılışı gereği insan görmediğine imanda zorlanır bundan dolayı ( gayb kelime manası olarak bilinmeyen görünmeyen demek olduğundan ) ALLAH TEALA yı göremeyen diğer varlıkların aksine bizler önce onun celle celaluhu varlığını hisseder başka delil aramaksızın varlığına inanırız daha sonra yarattıklarından bakarak-izleyerk-gözleyerek daha sonra akıl ederek inanırız...

anlatıldığı kadarıyla evliyalar bazı gaybi olaylara bizatihi müşahade etmiş ve hakkel yakin seviyesinde iman sahibi olmuşlardır.

Burası çok önemli sandığın gibi evliyalar gaybı müşahade etmezler,evliyalık makamı için bir kul murakabe etmelidir,daha sonra müşahade makamı açılırsa buradan nisbetleri ölçüde sebeplenirler,şimdi gelelim sözün özüne evliyalar bu makamlara gelene kadar gayba iman ediciydiler,bilinen şey artık gayb yani bilinmeyen olmaktan çıkıyorsa bu gaybı bildiler demekle mantıksız bir hal alır,yani müşahade eden zat aslında bu makama gelene kadar keşf ettiklerini göremiyordu,göremediği halde yine inanıyordu,keşif dediğimiz şeyler ise şeriatın ana hususlarıdır,şeriatte yazmayan hiç birşey yokturki onlara keşfettirilsin,ALLAH TEALA ya sülük eden salik cezbleri-çalışmaları nisbetinde bal tutan parmak yalar deyimine uygun olarak ALLAH TEALA tarafından ilim ile donatılırlar bundan ziyade bu işlere malik olurlar,öyle değilmi?
Yani evveliyatta gayba iman etmeyene,bir gün gelipte sen gaybı gör denmez...


efendimiz aleyhi ekmeltu tehaya bir eyetin ne anlama geldiğini biliyordu.HZ.CEBRAİL aleyhisselatu vesselam bu ayetlerin kemal manasını öğretmişti.

mesela alag suresi için tefsir değil meal çalışması olarak şu hususları yazmak isterim.
ayrıca mümminun suresi için de bir çeviri var.

alag kelimesiyle ne anlatılmış olabilir?


ALAK 1
muazzam bir kudretle, isimlerine hakim olma bilinciyle kusurları yok ederek ve meleğini kainata söz geçirmiş halde kullarının üstünde tutan ve kullarına sıra ile oldukları şeyleri anlatıp yapmaları gereken şeyleri yaratan ve onlardan sadır olan her türlü hatayı yok eden.(daha şükretmez misiniz)

Bu yazdığın ne bir keşiftir,ne bir tefsirdir,iman sahibi bir doktor senden daha iyi bilir ALAKA nın hususlarını bu adama sen evliyasınmı demek lazım ?
ALLAH TEALA nın muazzam bir kudreti olduğunu ALAKA ya bakarak anlamak hadi burasına aklım yetti,ama arkası sıra isimlerine hakim olma bilinci ile meleğini kainata söz geçirmiş halde ...
Bunlar nedir ?
ALAK 17-18 e yazdıkların da aynı...




ALAK 17
kendi hatası yüzünden(gece dua ederek tevbe eden kimse) bir(kul) kadına(o kadın rızkını kazansın diye ,kendi günahına kefaret için) ilmiyle iş öğretip rızık veren, (hamile ) bir kadını(yardımcı kılıp) ALLAH tealaya yöneltince o günahkarı(rızkını değiştirerek öğrettiği ilmi ona iade edip,günahından dolayı onu affettik,onu nutfeye yani) ilk haline çevirdik.

ALAK 18
(sadece kendi) rızkı için (gece) dua edenler,(hamile) kadının anlayışını değiştirip kusurlu olduğunu düşündürdüğünde(bu kadın tarafından, bu işi o yapmıştır diyerek) inanılan değer olarak kainat bu işe(bu hanımın hamile olmasına) yardımcı olan ben miydim diye sorar?

MUMİNUN 14

işlediği günahtan ötürü tevbe etmeyen ve katımıza yükseltip azap ettiğimiz kimsenin halini gördün mü? o kimse dokunmadığı halde bir kadından çocuk sahibi olduğunu zannediyordu. halbuki o çocuk meleklerle konuşacak ve annesinin ilk hali olan bakir haline iade edilecekti. yarattığımız cinniyi iki halde o kadına arz ettikte kadın her iki hali de kabul etmişti. ALLAH teala merhamet gösterdi de o kadını da o günahkarı da yeniden yarattı ve tevbe eden salih amel işleyen kimseler olarak yaptıkları amelleri anlayacak bir idrak ile donattı.

MÜMİNUN 14. Sonra nutfeyi kan pıhtısına çevirdik, kan pıhtısını bir çiğnemlik et yaptık, bir çiğnemlik etten kemikler yarattık, kemiklere de et giydirdik. Sonra onu başka bir yaratık yaptık: Biçim verenlerin en güzeli olan Allah ne uludur!

Bu sure-i şerifin diyanet mealidir,burada nerede bir kadın,çocuk,cinler ile alakası yada işarete mahsus sözler var,senin yazdıkların bambaşka bir şey sen önce bir yazdığına bak sonra benden sana inanmamı bekle,sana nerde keşf olundu bu yazdıkların ?


burada kul kadın kul erkek gibi tabirler esasen farklı anlamlara da gelmek de ancak temelinde insanı hedef alan kuran-ı hakim esasen bu kitap ne için gelmiştiri tefsire ihtiyaç duymadan açıklamaktadır.

esasında kul kadın demek herhangi bir işte talep eden veya işe amade kimse demektir. mesela yağın su üstüne çıkmasını istiyorsanız kul kadın yani talep eden zahiren sudur.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.

Vaktim dar,yazdıkların akıl alacak şeyler değil,sana cevap yazmak ise beni bıktırdı,hala aynı kafa gidiyorsun,hoca olsan dizine çöken talebene Kuranı kerimden ayetler değil hado77 den hikayeler anlatacaksın...
Yazık sana diyorum,başkada birşey demeye gerek duymuyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt