selamun aleykum
@erzurumliye
benim anlatmak istediğim şey gaybe iman ile ALLAH tealaya iman aynı şey değildir.
Hayır ALLAH TEALA ya iman gayba imandır,çünkü yaradılışı gereği insan görmediğine imanda zorlanır bundan dolayı ( gayb kelime manası olarak bilinmeyen görünmeyen demek olduğundan ) ALLAH TEALA yı göremeyen diğer varlıkların aksine bizler önce onun celle celaluhu varlığını hisseder başka delil aramaksızın varlığına inanırız daha sonra yarattıklarından bakarak-izleyerk-gözleyerek daha sonra akıl ederek inanırız...
anlatıldığı kadarıyla evliyalar bazı gaybi olaylara bizatihi müşahade etmiş ve hakkel yakin seviyesinde iman sahibi olmuşlardır.
Burası çok önemli sandığın gibi evliyalar gaybı müşahade etmezler,evliyalık makamı için bir kul murakabe etmelidir,daha sonra müşahade makamı açılırsa buradan nisbetleri ölçüde sebeplenirler,şimdi gelelim sözün özüne evliyalar bu makamlara gelene kadar gayba iman ediciydiler,bilinen şey artık gayb yani bilinmeyen olmaktan çıkıyorsa bu gaybı bildiler demekle mantıksız bir hal alır,yani müşahade eden zat aslında bu makama gelene kadar keşf ettiklerini göremiyordu,göremediği halde yine inanıyordu,keşif dediğimiz şeyler ise şeriatın ana hususlarıdır,şeriatte yazmayan hiç birşey yokturki onlara keşfettirilsin,ALLAH TEALA ya sülük eden salik cezbleri-çalışmaları nisbetinde bal tutan parmak yalar deyimine uygun olarak ALLAH TEALA tarafından ilim ile donatılırlar bundan ziyade bu işlere malik olurlar,öyle değilmi?
Yani evveliyatta gayba iman etmeyene,bir gün gelipte sen gaybı gör denmez...
efendimiz aleyhi ekmeltu tehaya bir eyetin ne anlama geldiğini biliyordu.HZ.CEBRAİL aleyhisselatu vesselam bu ayetlerin kemal manasını öğretmişti.
mesela alag suresi için tefsir değil meal çalışması olarak şu hususları yazmak isterim.
ayrıca mümminun suresi için de bir çeviri var.
alag kelimesiyle ne anlatılmış olabilir?
ALAK 1
muazzam bir kudretle, isimlerine hakim olma bilinciyle kusurları yok ederek ve meleğini kainata söz geçirmiş halde kullarının üstünde tutan ve kullarına sıra ile oldukları şeyleri anlatıp yapmaları gereken şeyleri yaratan ve onlardan sadır olan her türlü hatayı yok eden.(daha şükretmez misiniz)
Bu yazdığın ne bir keşiftir,ne bir tefsirdir,iman sahibi bir doktor senden daha iyi bilir ALAKA nın hususlarını bu adama sen evliyasınmı demek lazım ?
ALLAH TEALA nın muazzam bir kudreti olduğunu ALAKA ya bakarak anlamak hadi burasına aklım yetti,ama arkası sıra isimlerine hakim olma bilinci ile meleğini kainata söz geçirmiş halde ...
Bunlar nedir ?
ALAK 17-18 e yazdıkların da aynı...
ALAK 17
kendi hatası yüzünden(gece dua ederek tevbe eden kimse) bir(kul) kadına(o kadın rızkını kazansın diye ,kendi günahına kefaret için) ilmiyle iş öğretip rızık veren, (hamile ) bir kadını(yardımcı kılıp) ALLAH tealaya yöneltince o günahkarı(rızkını değiştirerek öğrettiği ilmi ona iade edip,günahından dolayı onu affettik,onu nutfeye yani) ilk haline çevirdik.
ALAK 18
(sadece kendi) rızkı için (gece) dua edenler,(hamile) kadının anlayışını değiştirip kusurlu olduğunu düşündürdüğünde(bu kadın tarafından, bu işi o yapmıştır diyerek) inanılan değer olarak kainat bu işe(bu hanımın hamile olmasına) yardımcı olan ben miydim diye sorar?
MUMİNUN 14
işlediği günahtan ötürü tevbe etmeyen ve katımıza yükseltip azap ettiğimiz kimsenin halini gördün mü? o kimse dokunmadığı halde bir kadından çocuk sahibi olduğunu zannediyordu. halbuki o çocuk meleklerle konuşacak ve annesinin ilk hali olan bakir haline iade edilecekti. yarattığımız cinniyi iki halde o kadına arz ettikte kadın her iki hali de kabul etmişti. ALLAH teala merhamet gösterdi de o kadını da o günahkarı da yeniden yarattı ve tevbe eden salih amel işleyen kimseler olarak yaptıkları amelleri anlayacak bir idrak ile donattı.
MÜMİNUN 14. Sonra nutfeyi kan pıhtısına çevirdik, kan pıhtısını bir çiğnemlik et yaptık, bir çiğnemlik etten kemikler yarattık, kemiklere de et giydirdik. Sonra onu başka bir yaratık yaptık: Biçim verenlerin en güzeli olan Allah ne uludur!
Bu sure-i şerifin diyanet mealidir,burada nerede bir kadın,çocuk,cinler ile alakası yada işarete mahsus sözler var,senin yazdıkların bambaşka bir şey sen önce bir yazdığına bak sonra benden sana inanmamı bekle,sana nerde keşf olundu bu yazdıkların ?
burada kul kadın kul erkek gibi tabirler esasen farklı anlamlara da gelmek de ancak temelinde insanı hedef alan kuran-ı hakim esasen bu kitap ne için gelmiştiri tefsire ihtiyaç duymadan açıklamaktadır.
esasında kul kadın demek herhangi bir işte talep eden veya işe amade kimse demektir. mesela yağın su üstüne çıkmasını istiyorsanız kul kadın yani talep eden zahiren sudur.
ALLAH teala bizlerden razı olsun.